Greedfall (PS4, PC&Xbox One)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Koska suositelkaa peliä ketjussa pari viestiä jo käsittele peliä niin päätimpä tehdä oman ketjun ja ansaitseehan tämä, sen verta kunnianhimoinen projetki ollut ranskan pojilla kyseessä vaikka AAA toteutus olekkaan.



Arvosteluita:
Uutta maailmaa valloittamassa – arvostelussa GreedFall - Tilt
Peliarvostelu: Täysin puskasta pullahti mainio peli – GreedFall on erinomaista toimintaa
Diplomatiaa ja suuria tunteita

Joko arvon tekkiläiset kokeileet tätä peliä?

Itse kokeilut alkua ja kyllä siinä vähän vivahteita on jokaisesta isosta ropesta(Skyrim, Witcher, Kingdom come ja Dragon age) ja eikä tietenkään nytten verrattavissa tuotantoarvoissa näihin mutta kun katsoo pintaa syvemälle niin huomaakin olevan peräti ihan hyvä peli, ei erinomainen koska combat systeemi on vielä hakusessa ja erityisesti sen kömpelyyden havaitsee assassins creed odysseyn jälkeen mutta eipä se witcher 3 ollut mikää sulava kokemus kun aluksi pelasi mutta ajan kanssa tottui.

Suosittelen ainakin laittamaan korvan taakse jos sattuu pelaaminen loppumaan kesken syksyllä ja Witcher, Dragon age tyyliset pelit ovat lähellä sydäntä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Ei tän tyyppisiä pelejä ole koskaan liikaa. Ostoon menee jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Pelannut reilut viisi tuntia ja ei minulle oikein lähde:

- Hahmot eivät kiinnostavia.
- Taistelu ainakin vaikeimmalla asteella on sitä, että kaverit kuolee melkein heti ja sitten pyöriskelet itse siellä. Pakko pakitella välillä reilusti ja todella pieni aggrorange tarkoittaa sitä, että pahimmillaan kohta kuolevat vihut täyttävät energiansa menemällä pois. Taistelu muutenkin minusta aika laimeaa eikä skillitkään kovin näyttäviä ole.
- Kavereillesi voit laitella varusteita, mutta ei mitään muuta customointia.
- Samoja naamoja jatkuvasti vastassa sekä kopioituja taloja ym.

On pelissä yritystä ja omanlaisensa sympaattisuus eikä kaduta osto, vaikka en ehkä jatkakaan enää. Budjetti näkyy minulle vain liian raa'asti ja kun on tottunut parempaan niin en jaksa väkisellä tarpoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Budjetti näkyy minulle vain liian raa'asti ja kun on tottunut parempaan niin en jaksa väkisellä tarpoa.
Tämähän se on, ainakin itse kun hyppäsin ass creed odysseyn jälkeen tämän pariin niin kyllä taas toivoi sitä yhtä samaa sulavuutta pelattavuudessa, harmillisesti ei ole erikseen tähtäystä ampuma aseelle vaan sitä käytettään kuten ass creed 4 ikään pikanäppäimen kautta.

Vaikka pelejä ei saisi arvostella sormien läpi mutta itsellä sympatiat nousee aina pieniä tekijöitä kohti(varisnkin jos genre mieleen) koska ne jos ketkä haluaa yrittää erottua massasta toisin tässä tapauksessa kyllä lainattua sieltä täältä juttuja.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Todella kömpelönnäköinen peli graafikoiden, animaatioiden sekä osittain pelattavuudenkin suhteen. Ei jaksanut edes katsoa 20 min kauempaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tämän pelin parissa on itselleni käynyt witcher 3.
Aluksi hankala ja ahdistava kun ei tiedä mitä tapahtuu mutta ajan kanssa kun pääsee peliytimeen kiinni paremmin ja pelattavuuteen, en pelaa maagina ja sitä puolta on kritisoitu huonoksi mutta miekka/ase kombolla ihan hauskaa ollut.

Vaikka peliä on verrattu dragon ageen ja witcheriin tai skyrmiin, parhaimillaan peli pääsee lähelle niitä mutta ei ihan, kyllä se oikeasti huomaa että on low budjet peli.

Mutta silti voin antaa varovaisen suositus peukun pelille jos noi pelit ovat lähellä ja pelin hinta tyyliin "voihan sitä kokeilla mutta en mitää menetä"

Mielenkiintoiisia questeja on mutta niitäkin rajoittaa sitten vähän vaihteleva ääninäyttely ja jos oikeasti pelaamisesta on pulaa ja eikä keksi mitään pelattavaa, witcher 3 ja dragon aget lähellä sydäntä ja vielä pelin hinta sillä tasolla "voin kokeilla mutta en mitää menetä" tasolla sinulle niin varovainen peukku.

50€ hinnalla pitäisi jo odottaa AAA peliä että oliskohan tämän sopiva hinta siinä ~20€ tietämissä.

@Rikastaja ja @Hyypiö ovat kaiketi tykäneet jopa minun lisäkseni pelistä jos voi antaa tietyt jutut anteeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21
Tämän pelin parissa on itselleni käynyt witcher 3.
Aluksi hankala ja ahdistava kun ei tiedä mitä tapahtuu mutta ajan kanssa kun pääsee peliytimeen kiinni paremmin ja pelattavuuteen, en pelaa maagina ja sitä puolta on kritisoitu huonoksi mutta miekka/ase kombolla ihan hauskaa ollut.

Vaikka peliä on verrattu dragon ageen ja witcheriin tai skyrmiin, parhaimillaan peli pääsee lähelle niitä mutta ei ihan, kyllä se oikeasti huomaa että on low budjet peli.

Mutta silti voin antaa varovaisen suositus peukun pelille jos noi pelit ovat lähellä ja pelin hinta tyyliin "voihan sitä kokeilla mutta en mitää menetä"

Mielenkiintoiisia questeja on mutta niitäkin rajoittaa sitten vähän vaihteleva ääninäyttely ja jos oikeasti pelaamisesta on pulaa ja eikä keksi mitään pelattavaa, witcher 3 ja dragon aget lähellä sydäntä ja vielä pelin hinta sillä tasolla "voin kokeilla mutta en mitää menetä" tasolla sinulle niin varovainen peukku.

50€ hinnalla pitäisi jo odottaa AAA peliä että oliskohan tämän sopiva hinta siinä ~20€ tietämissä.

@Rikastaja ja @Hyypiö ovat kaiketi tykäneet jopa minun lisäkseni pelistä jos voi antaa tietyt jutut anteeksi.
Kovin olen pitänyt ja juoni aika loppusuoralla. Bioware hammasta tämä helpottaa kun sieltä ei mitään hyvää ole tullut vähään aikaan.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
herätellään tätä peliä. ostin xboxille tarjouksessa kun oli. kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta. musiikki sopii tosi hyvin peliin, ainakin alku kylään.
pieni pelitalo kyseessä. näitä rohkeita yrityksiä lisää! tukekaa pientä niin syntyy hyvää kilpailua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
herätellään tätä peliä. ostin xboxille tarjouksessa kun oli. kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta. musiikki sopii tosi hyvin peliin, ainakin alku kylään.
pieni pelitalo kyseessä. näitä rohkeita yrityksiä lisää! tukekaa pientä niin syntyy hyvää kilpailua.
Pelattavuus yllättävän passeli omaa kätösiin ja questit olleet suurimalti osin ihan mielenkiintoisia mutta:

Mitä esim assassins creed odyssein jälkeen tottunut niin pääset minne tahansa halutessa ja tässä pelissä erityisesti kismitti se 90/2000 lukuen peliensuunnittelu että sinulla on määrätty tietty reitti, vaikka pääsisit toista kautta kohteeseen niin sinun edellä on joku puska tai puu poikittain tiellä minkä yli ei pääse.
Itse asiassa muistaakseni Dragon Age Inquisition kärsi muistaakseni samasta asiasta.

Tokihan ei pitäisi indie pelejä verratta AAA luokan tuotoksiin mutta mitä nytten lukenut juttuja niin Spiders parantanut peli peliltä.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
pidän tässä siitä että valinnat ukon kehityksessä on etuja/ menetyksiä esim jos et ota lockpick alussa et loottaa arkkujakaan alussa. nyt kun tuli vastaan polku missä vois edetä jos olisi tietty taito. minua ainakin kiehtoo tällainen toteutus. kaikkea ei voi saada meinigillä. eli tavallaan myös uudelleen peluu arvo jos haluankin avata arkkuja alussa otankin taidon heti mutta sit ukko ei olekkaan niin kova tappelia
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
pidän tässä siitä että valinnat ukon kehityksessä on etuja/ menetyksiä esim jos et ota lockpick alussa et loottaa arkkujakaan alussa. nyt kun tuli vastaan polku missä vois edetä jos olisi tietty taito. minua ainakin kiehtoo tällainen toteutus. kaikkea ei voi saada meinigillä. eli tavallaan myös uudelleen peluu arvo jos haluankin avata arkkuja alussa otankin taidon heti mutta sit ukko ei olekkaan niin kova tappelia
Charisma on yksi mihin kannattaa panostaa ja sitten sä saat armoriin lisättyä yhden pisteen extraa (Charisma/Science/Vigor/Lockpicking/Craftsmanship/[URL='https://guides.gamepressure.com/greedfall/guide.asp?ID=51536#NH3_6']Intuition) kyvyille.[/URL]

Sitten on toinen Aglity jos oikein muistan koska tietyissä kohdissa et pääse luolastoon tai pääse joen yli että kävelet puun yli jos sinulla ei ole Aglity tarpeeksi isolla tasolla mutta Charisma kuitenkin se ykkös juttu, pääsee monet välieselvittelyt ilman konfliktia.
https://guides.gamepressure.com/greedfall/guide.asp?ID=51536#NH3_5
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tämäkin ilmestyy sitten seuraavan sukupolven konsoleille:

Spiders-developed action RPG GreedFall is coming to PlayStation 5 and Xbox Series with additional content, publisher Focus Home Interactive announced. A release date was not announced.

GreedFall first launched for PlayStation 4, Xbox One, and PC via Steam in September 2019. In August 2020, Focus Home Interactive announced the game sold one million copies worldwide.

----
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tänään on ilmestynyt seuraavan sukupolven konsolien versiot:
Game pass omistajat saavat ilmaiseksi tuon next generation version Xbox serisille mutta PS+ omistajat eivät.
(Syitä emme tiedä mutta samalainen ceissi kuin FFRVII)



4k tuki ja 60fps
(Ei varmaan natiivi kun up to 4k)
Grafiikoista paranettu edellisen sukupolven versiosta, varmaan PC ultraa lähenellään(?)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Onkos tän pelin taistelusysteemi lähimpana kumpaa Witcher 3 vai Skyrim?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Taistelusysteemin puolesta varman lähempänä olisi Assasins Creediä(4) koska tässä on myös ne aseet mutta myös Witcher 3 koska taikasyteemi myös.



Tästä varmaan saa todella hyvän kuvauksen, tässä on lainattu vähän sieltä ja täältä, hommansa hoiti minun mielestä ihan hyvin ettei ongelma ollut sen puolesta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 485
Viestejä
4 163 957
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom