Xiaomi Mi Robot Vacuum

Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
6
Jos nyt keskitytään näihin malleihin joista täällä on keskusteltu, niin olen asian ymmärtänyt näin (aikajärjestys):

1. Xiaomi Mi (S1, 1st gen...)
2. Roborock S5 (Xiaomi Mi Roborock 2, S50 valkoinen, S51 roosa, S52 sininen, S55 musta. moppaus)
3. Xiaomi Mijia 1S (uusi versio S1:stä)
4. Roborock S6 (jotkut käyttävät Xiomia nimessä, jotkut eivät ja värien merkitsevät mukaan esim. S60... uusi versio S5:stä. moppaus)
5. Xiaomi Mijia STYJ02YM (2 in 1 Sweeping Mopping, uusi versio 1S:stä? moppaus)


Sitten on vielä ainakin C1, E2 ja E3 mallit, jotka ovat hieman halvempia. Niistä ei kummempaa tietoa.
Kiitos näistä. Tämän perusteella valinta olisi tuo nimihirviö STYJ02YM. Kumminkin maksaa suunnilleen saman kuin 1S mutta moppaus mukana. Toki myös muista uusia ominaisuuksia löytyy. Akku tosin pienempi mutta riittää minun tarpeisiin
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Proshop lähetti uuden S50 robon rikki menneen tilalle. Kertauksena vielä imuri alkoi temppuilla ja lopulta haisi palaneelle. Ilmeisesti koneistoon oli päässyt kivi tjs. Täällä jollain muullakin oli ollut sama vika, toivottavasti ei ole kovin yleinen.

Noista malleista. Onko Mijia halvempi versio Roborockeista? Muut speksit samankaltaisia, mutta akku on pienempi ja hinta halvempi?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
152
Emäntä imuroi eilen viikkoimuroinnin, kiitteli kyllä robon hankintaa, kun puolet kämpästä (eli ne huoneet, joissa ei matot rullaudu) veti tuo ensin ja pääsi itse helpommalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Meikällä alkoi tulee kiinalaisia ilmoituksia tuosta Xiaomin sovelluksesta puhelimeen, jotka vei johonkin myyntisivustolle olikohan imurin varaosiin tms. Otin nyt ilmoitukset kokonaan pois. Aiemmin tuli vain ilmoitus kun imurointi on valmis. Onko muille tullu näitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Meikällä alkoi tulee kiinalaisia ilmoituksia tuosta Xiaomin sovelluksesta puhelimeen, jotka vei johonkin myyntisivustolle olikohan imurin varaosiin tms. Otin nyt ilmoitukset kokonaan pois. Aiemmin tuli vain ilmoitus kun imurointi on valmis. Onko muille tullu näitä?
Mulle tulee kanssa noita ilmotuksia kun sijainniksi on valittuna kiina, mutta toisessa laitteessa ei tule kun sijaintina on eurooppa. Yleensäkin kiinasta ostetut Xiaomin älylaitteet vaatii tuon Kiinan serverin ja EU:sta ostetut euroopan serverin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Mulle tulee kanssa noita ilmotuksia kun sijainniksi on valittuna kiina, mutta toisessa laitteessa ei tule kun sijaintina on eurooppa. Yleensäkin kiinasta ostetut Xiaomin älylaitteet vaatii tuon Kiinan serverin ja EU:sta ostetut euroopan serverin.
Nämä siis alkoi 2-3 viikkoa sitten ja tuo imuri tuli ostettua jo kesäkuussa.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Meikällä alkoi tulee kiinalaisia ilmoituksia tuosta Xiaomin sovelluksesta puhelimeen, jotka vei johonkin myyntisivustolle olikohan imurin varaosiin tms. Otin nyt ilmoitukset kokonaan pois. Aiemmin tuli vain ilmoitus kun imurointi on valmis. Onko muille tullu näitä?
Alusta asti tuli mainoksia, mutta otin ilmoitukset mainoksista heti pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Alusta asti tuli mainoksia, mutta otin ilmoitukset mainoksista heti pois.
Mistä sait mainoksista pois ilmoitukset? ilmeisesti softasta jostain? En löytänyt kohtaa itse mistä oisin nuo saanut kytkettyä pois, niin otin kaikki softan ilmoitukset pois.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Näköjään oli postilootaan tuotu tuo suodatinsetti. Hyvältä vaikutti ja uutta osaa heti kiinni. Halpaa kuin saippua ja hommat pelittää.

Kuvasta lähti ennen kuvanottoa pää- ja sivuharja. Suodatin oli niin tuore, että se jäi vielä odottamaan vuoroaan.
IMG_20190918_082618.jpg
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Meikällä alkoi tulee kiinalaisia ilmoituksia tuosta Xiaomin sovelluksesta puhelimeen, jotka vei johonkin myyntisivustolle olikohan imurin varaosiin tms. Otin nyt ilmoitukset kokonaan pois. Aiemmin tuli vain ilmoitus kun imurointi on valmis. Onko muille tullu näitä?
On. Annoin toisella puhelimella sovellukselle kaikki oikeudet ja ilmoituksia tulee. Toisella puhelimella on antanut mitään oikeuksia ja sovelluksen käynnistyksessä se aina kysyy niitä, mutta spämmiäkään ei tule.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
7
Minulla olisi pikku pulma jota en osaa ratkaista...
En saa yhdistettyä imuria MI Homeen.
Lähtee lataamaan mutta herjaa yhteyttä lopussa.
Olen katsonut videosta neuvoa ja toiminut sen mukaan,mutta ei
mikään auta.
Olisko edes jotain vinkkejä joita voisin kokeilla?
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
7
Heippa viisaat siellä. On pieni probleemaa..En saa yhdistettyä roborock 5s Mi homeen. Voiko joku vääntää rautalangasta minulle?
Yritin katsoa videoitakin asia tiimoilta.Ja muutin kotimodeemin asetuksia wap/wap2
Tämä robo ei ole suojattu verkko.
Löysin Mi Homesta robo ikonin. Klikkasi sitä ja sitten se pyytää koti verkon nimeä ja salasanaa.
Sitten se pyytää vaihtamaan robon wifiin. Robo vilkkuu vimmatusti ja alkaa lataa
Device connected
Message sent to device
mutta herjaa lopuksi connecting to network timed out.Connection error,check network and retry.

Mitä ihmettä teen väärin. En todellakaan ole mikään nero netissä, mutta yleensä handlaan asiat.
Pitääköhän muuttaa salausta suoraan wap???
Voi kiitos auttakaa naisihmistä :(
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Heippa viisaat siellä. On pieni probleemaa..En saa yhdistettyä roborock 5s Mi homeen. Voiko joku vääntää rautalangasta minulle?
Yritin katsoa videoitakin asia tiimoilta.Ja muutin kotimodeemin asetuksia wap/wap2
Tämä robo ei ole suojattu verkko.
Löysin Mi Homesta robo ikonin. Klikkasi sitä ja sitten se pyytää koti verkon nimeä ja salasanaa.
Sitten se pyytää vaihtamaan robon wifiin. Robo vilkkuu vimmatusti ja alkaa lataa
Device connected
Message sent to device
mutta herjaa lopuksi connecting to network timed out.Connection error,check network and retry.

Mitä ihmettä teen väärin. En todellakaan ole mikään nero netissä, mutta yleensä handlaan asiat.
Pitääköhän muuttaa salausta suoraan wap???
Voi kiitos auttakaa naisihmistä :(

Ja oma ykkösversio vaati että olen ihan sen reitittimen ääressä tehdessäni näitä alkusäätöjä. Tuli virheitä yms, mutta sitten kun nostin robotin syliini ja istuin reitittimen vieressä puhelimen kanssa, niin sitten meni läpi. Ainakin kannattaa kokeilla..
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
7
Taajuus 2,4 päällä ja 5 vilkkuu tiedä sitten miten se liittyy asiaan.
Ja ne kaikki oli ihan lähekkäin muttei ihan sylissä.Täytyy kokeilla tuota.,kiitos.
 
Liittynyt
19.09.2019
Viestejä
15
Laitetaanpa tännekin. Eli, tuli itsekin (tämän ketjun innoittamana) tilattua tuo Xiaomi Mijia S1 AliExpressistä. Viime torstaina laitoin tilauksen ja eilen oli robotti jo perillä, Puolasta tuli. Asennuksessa jne ei ollut mitään ongelmia, mutta mutta... Robo suostui liikkumaan muutaman minuutin kerrallaan ennen kun tuli ”Internal Error”. Olin jo ihan varma, että susi koko laite, mutta sitten vähän googlettelin ja löysin vinkin, jossa kehotettiin rullaamaan pyöriä käsin. Olen tätä nyt tehnyt ja tänään robo siivosi koko alueen kahdesti ilman virheilmoituksia. Vaikuttaa, että toinen pyöristä oli jotenkin jumissa. Täytyy vielä testailla, mutta hyvältä vaikuttaa. Tämä siis vinkkinä jos joku törmää samaan ongelmaan. Itse laitehan on aivan mainio!

EF0CF891-B290-4555-9C23-2FED5DEA7CE8.png
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
6
Tuli tilattua tuo uutuus nimihirviö
Mijia STYJ02YM. Muutama viikko odottelua ja katsotaan onko tosta uutuudesta mihinkään. Kyseessä siis ensimmäinen robotti-imuri tässä taloudessa
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Ja oma ykkösversio vaati että olen ihan sen reitittimen ääressä tehdessäni näitä alkusäätöjä. Tuli virheitä yms, mutta sitten kun nostin robotin syliini ja istuin reitittimen vieressä puhelimen kanssa, niin sitten meni läpi. Ainakin kannattaa kokeilla..
Mulla oli kanssa joskus ongelmia yhdistämisessä mutta viimein homma toimi kun otin mobiiliyhteyden (4g) puhelimesta pois päältä prosessin ajaksi.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
88
Tulipa luettua koko ketju läpi, mutta en löytänyt tyhjentävää vastausta. Eli roborock 2 (s50) kiikarissa, mutta meillä on asunto 2 kerroksessa.

Kuinka hyvin / helpolla tuo imuri toimii jos olisi tarkoitus imuroida molempia kerroksia säännöllisesti?
Saako jo 2 eri kerrosta karttoihin tms?
Jos hommaa toisen telakan yläkertaan niin onkl sillä mitään vaikutusta / hyötyä?

Kiitos!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Kuinka hyvin / helpolla tuo imuri toimii jos olisi tarkoitus imuroida molempia kerroksia säännöllisesti?
Saako jo 2 eri kerrosta karttoihin tms? Jos hommaa toisen telakan yläkertaan niin onkl sillä mitään vaikutusta / hyötyä?
Hyvin toimii. Laitat telakan siihen kerrokseen, jota imuroit useammin. Laite tallentaa kartan siitä kerroksesta jossa on telakka. Karttaan voi sitten lisätä no-go -zoneja ja tarvittaessa tehdä aluesiivousta. Ainakin meillä alakerta, jossa on uloskäynti ja oleskelutilat, kerää pölyä ja likaa selvästi enemmän kuin nukkumapainotteinen yläkerta. Alakerrassa myös meillä isompi tarve tehdä no-go -zoneja ja aluesiivousta. Eli meillä telakka loogisesti alakerrassa.

Yläkerta imuroidaan siten, että pelkkä imuri kuskataan yläkertaan ja käynnistetään napista, jolloin imuri imuroi koko yläkerran. No-go -zonejen tai aluesiivouksen käyttö tässä toisessa kerroksessa onkin hankalaa koska laitteessa ei ole yläkerran kartta tallennettuna. Eli yläkerta imuroidaan aina kokonaan, ellei sitten ovia kiinni laittamalla rajaa siivousaluetta. Yläkerran imuroinnin jälkeen kun imuri tuodaan takaisin alakerran telakkaan, palauttaa imuri alakerran kartan automaattisesti takaisin muistiin.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
88
Hyvin toimii. Laitat telakan siihen kerrokseen, jota imuroit useammin. Laite tallentaa kartan siitä kerroksesta jossa on telakka. Karttaan voi sitten lisätä no-go -zoneja ja tarvittaessa tehdä aluesiivousta. Ainakin meillä alakerta, jossa on uloskäynti ja oleskelutilat, kerää pölyä ja likaa selvästi enemmän kuin nukkumapainotteinen yläkerta. Alakerrassa myös meillä isompi tarve tehdä no-go -zoneja ja aluesiivousta. Eli meillä telakka loogisesti alakerrassa.

Yläkerta imuroidaan siten, että pelkkä imuri kuskataan yläkertaan ja käynnistetään napista, jolloin imuri imuroi koko yläkerran. No-go -zonejen tai aluesiivouksen käyttö tässä toisessa kerroksessa onkin hankalaa koska laitteessa ei ole yläkerran kartta tallennettuna. Eli yläkerta imuroidaan aina kokonaan, ellei sitten ovia kiinni laittamalla rajaa siivousaluetta. Yläkerran imuroinnin jälkeen kun imuri tuodaan takaisin alakerran telakkaan, palauttaa imuri alakerran kartan automaattisesti takaisin muistiin.
Kiitokset tyhjentävästä vastauksesta, täytynee tänään marssia kaupoille sitten :)
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
139
Xiaomi Home - sovelluksessa Vacuum settingsin alta löytyy joku Gentle-mode joka liittyy moppaukseen. Kukaan koittanut mitä se käytännössä tekee eri tavalla? Itsellä siis S6 käytössä
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
346
Argh, onko tuo zone clean maksimi koko muuttunut? Ei ole tarpeeksi iso koko taloon.. Mitähän järjeä tuossa nyt on.
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
169
Pitäisikö Xiaomi 1S imurissa olla No-Go-Zonet? En ainakaan itse löydä näitä mistään softasta. Firmiksen pitäisi olla tuorein.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Xiaomi Home - sovelluksessa Vacuum settingsin alta löytyy joku Gentle-mode joka liittyy moppaukseen. Kukaan koittanut mitä se käytännössä tekee eri tavalla? Itsellä siis S6 käytössä
Heiluttaa imurin persettä ees taas että se luutu irrottaisi vähän paremmin likaa. Vissiin nimi muutettu tuolla kun ennen taisi olla vaan ihan mopping-mode eikä gentle.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
89
Pitäisikö Xiaomi 1S imurissa olla No-Go-Zonet? En ainakaan itse löydä näitä mistään softasta. Firmiksen pitäisi olla tuorein.
Sun pitää siinä perusnäkymässä liikuttaa valikko näkyviin alhaalta sweeppaamalla ylöspäin Cleaning Moden kohdalta. Siitä pitäs valikko avautua jossa, Cleaning Mode, Timer, No go zone...
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
169
Sun pitää siinä perusnäkymässä liikuttaa valikko näkyviin alhaalta sweeppaamalla ylöspäin Cleaning Moden kohdalta. Siitä pitäs valikko avautua jossa, Cleaning Mode, Timer, No go zone...
Ei kyllä tule mitään valikko swaippailemalla.Go, Dock, Clean ja Zoned cleanup nappulat näkyy alapalkissa kokoajan. Jos perusnäkymä on siis tuo missä näkyy kartta.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
19
Argh, onko tuo zone clean maksimi koko muuttunut? Ei ole tarpeeksi iso koko taloon.. Mitähän järjeä tuossa nyt on.
Huomasin saman...ei mitään järkeä, joutui viiteen kertaan säätämään alueet jotta saa koko kämpän hoidettua! En ainakaan löytänyt mitään asetusta tuolle...pitäiskö resetoida pohjakuva?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Huomasin saman...ei mitään järkeä, joutui viiteen kertaan säätämään alueet jotta saa koko kämpän hoidettua! En ainakaan löytänyt mitään asetusta tuolle...pitäiskö resetoida pohjakuva?
Ihan mielenkiinnosta tuoreena käyttäjänä miksi siivoatte zone cleanilla koko kämppää vs. normaali koko kämpän imurointi no-go-zoneilla?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
23
Menee zone cleanilla järjestelmällisemmin. Tai ainakin jotenki järkevämmin.
Näin olen kokenut myös. Normaalisti jakaa vähänkin isommat alat aina pienempiin osiin ja tuhraa selvästi enemmän aikaa niissä pyöriessä. Zonella tekee suoraviivaisesti ilman turhia liikkumisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Jos haluaa nuo alueet isommaksi, niin kannattaa erotella huoneet kartasta. Itselläkin teki alkuun pieniä alueita jotka imuroi, mutta huoneiden luonnin jälkeen on alkanut vetämään huoneen kerrallaan, vaikka on aika iso huonekoko. Tiedä sitten mikä on tuo koko jolloin alkaa "palastella" isoa huonetta osiin.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
139
Itse ainakin olen jakanut huoneiden mukaan nuo alueet. Helppo heittää vaikka töiden jälkeen olohuone, sit syömisen jälkeen keittiö jne. Imuri on ainakin varmasti jaloista pois näin. En juuri koskaan pistä koko talon imurointia kerralla päällem
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
19
Kysymys kuuluu edelleen...että minkä ihmeen takia zone clean maksimialue on pienennetty murto-osaan aiemmasta? Ennen alueen koon pystyi säätämään niin suureksi kuin tarpeen, nyt maksimi varmaankin alle 50m2...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Kysymys kuuluu edelleen...että minkä ihmeen takia zone clean maksimialue on pienennetty murto-osaan aiemmasta? Ennen alueen koon pystyi säätämään niin suureksi kuin tarpeen, nyt maksimi varmaankin alle 50m2...
Itsellä antoi kyllä vetää 15m x 15m ruudun äsken kun kokeilin o_O
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Jos haluaa nuo alueet isommaksi, niin kannattaa erotella huoneet kartasta. Itselläkin teki alkuun pieniä alueita jotka imuroi, mutta huoneiden luonnin jälkeen on alkanut vetämään huoneen kerrallaan, vaikka on aika iso huonekoko. Tiedä sitten mikä on tuo koko jolloin alkaa "palastella" isoa huonetta osiin.
Miten erotellaan huoneet kartasta?
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
89
Ei kyllä tule mitään valikko swaippailemalla.Go, Dock, Clean ja Zoned cleanup nappulat näkyy alapalkissa kokoajan. Jos perusnäkymä on siis tuo missä näkyy kartta.
hmm, mystistä. Mulla on se kiinan malli 1S, eli Kiinan serveriä käytän ni oisko appi sit sen vuoksi erilainen? Tältä itellä näyttää valikko ylös vedettynä:

1S valikko.jpg
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
Roborock S4 julkaistu:



Oli jo suunnitelmissa hankkia loppusyksystä S6, mutta uusi S4 taitaa mennä hankintaan kunhan se joskus Suomeenkin rantautuu.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Onkohan tuo nyt sitten kansainvälinen versio tuosta Mijia 1S:stä. Aika samanlaisilta vaikuttaisivat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Sitä "Zone editing" toimintoa tarkoitan, mikä löytyy siitä alhaalta vedettävästä valikosta. Kuva oman kämpän alakerrasta selventämään höpinääni:

En kyllä omasta sovelluksesta löydä mitään vedettävää valikkoa.
Screenshot_20190926-202229.jpg
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
346
Ei taida tuota olla tuossa s50 mallissa.

Jos yks alue ei riitä koko taloon niin sinnehän voi laittaa usseamman alueen, mut silti ei järkeä tuossa kokorajotuksessa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Kuinka usein olette vaihtaneet imuriinne noita hepa-suodattimia? Itselläni varmaan nyt ensimmäistä kertaa pitäisi vaihtaa, kun imuri valittaa koko ajan filtterin siivoamisesta ja imuteho putoaa vähän väliä eikä roskiakaan enää kerää entiseen malliin, vaikka siis se suodatin on ennen imurointia pestykin. Lisäksi viime kerralla imuri keräsi pölyä säiliöönsä vain lähinnä siihen harjareiän kohdalle ison kasan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Kuinka usein olette vaihtaneet imuriinne noita hepa-suodattimia? Itselläni varmaan nyt ensimmäistä kertaa pitäisi vaihtaa, kun imuri valittaa koko ajan filtterin siivoamisesta ja imuteho putoaa vähän väliä eikä roskiakaan enää kerää entiseen malliin, vaikka siis se suodatin on ennen imurointia pestykin. Lisäksi viime kerralla imuri keräsi pölyä säiliöönsä vain lähinnä siihen harjareiän kohdalle ison kasan.
Siinähän on se ”huoltovalikko” sen mukaan olen vaihtanut. Tosin välillä tulee imuroitua ja pestyä suodatin. Aika halpojahan nuo suodattimet on (ainakin ne kopiot joita ei voi pestä) että sama kai se on vaihtaa heti jos kuvailemiasi ongelmia tulee.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom