Lahjoitettu Iso kasa retrorautaa (Pentium, Slot-1, Socket 370, Socket A) *TRE*

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 355
On tullut tässä pelastettua kohtalainen setti romua SER:stä ja ajattelin pistää kivan kiertämään. Kokonaisena annettavat tietokoneet on testattu, että boottaa, mutta ei kiintolevyjä mukaan. En muista tarkalleen mitä missäkin kokonaisessa koneessa on sisällä, mutta voin tarkistaa.

Kokonaiset koneet:
Slot-1 tietokone
Socket 370 tietokone *meni @Codemaker *
Pentium 1 tietokone *meni @muumilapsus *

Emolevyt:

Asus P3B-F Slot-1 *meni @Peruna *
Gigabyte GA6BXS Slot-1
Intel E139761 Slot-1
Asus P2B-F Slot-1 *meni @Codemaker *
Asus P2B Slot-1

Asus CUSL2-C Socket 370

MS5143 V2 Socket 7 ATX-emolevy *meni @Peruna *

Abit KG7 Lite Socket A (konkat vuotaa)
tuntematon Socket A lankku Via KT133 piirisarjalla
MSI K7T 266 Socket A

Osassa lankuista kiinni prossua ja muistia. Mielellään jollekin harrastajalle, olisi varsin ikävää nähdä nämä trokattavana Huuto.netissä tai Tori.fissä.

edit: Lista ei päiväntasalla, melkein kaikki mennyt, pitää päivitellä, kun ehtii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
ATX Socket 7 emolle olisi kyllä käyttöä, mutta matka Tampereelle ei nyt ole mahdollinen. Olisitko kovinkin innokas postittamaan (minun kuluillani tietenkin)?
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 355
ATX Socket 7 emolle olisi kyllä käyttöä, mutta matka Tampereelle ei nyt ole mahdollinen. Olisitko kovinkin innokas postittamaan (minun kuluillani tietenkin)?
Onnistuu.

Huomaa ettei ole Super Socket 7, enkä ole ehtinyt toimintatestaamaan kyseistä lankkua (tuo kellopiiri on ns. lahoavaa versiota, luultavasti joutuu modaamaan pariston siihen). Pistä YV osoitetiedot. Jos mikään muu lankku listassa kiinnostaa, niin sano vaan, menee samoilla postikuluilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Jos meinaat Dallasin RTC-patteriviritelmää, niin sehän on vain iloinen asia, kun se ei vuoda emolevylle ja riko sitä :)
No jos Asus P3B-F vielä sitten mukaan, kunhan joskus löytää aikaa Slot 1 -romppeen kasaamiseen. Sen pitäisi olla parhaasta päästä emoja siihen hommaan.

Pistän tiedot privaattiin. Kiitoksia!
 
Liittynyt
19.03.2018
Viestejä
189
Moi! Onko Socket 370 tietokone vielä tallella, ottaisin sen koneen? Laitahan yv:tä?
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 355
Moi! Onko Socket 370 tietokone vielä tallella, ottaisin sen koneen? Laitahan yv:tä?
On tallella, pistä YV.

Ihan helvetillinen kiire päällä atm (oon viikon siivonnu ja järjestelly kämppää uusiks, siksi lähtee serriäkin mäkeen).
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 355
Kattelin varastoa ja siellä oli näköjään aika monta Slot-1 konetta. Kokonaisen Asus P2B koneen voisi heittää ainakin menemään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Slot-1 prossun voisin huolia siitä mäkeen menevästä koneesta jos se mahtuu samaan lootaan niiden emojen kanssa. Ehkä ne muistitkin, kun mulla on ollu yllättävän moni sdram jo hajalla.

EDIT: Mutta ei kannata lisästressiä siitä ottaa. Kyllä maailmassa noita osia vielä riittää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
En mä niitä prossuja ja muisteja kokonaisesta koneesta sitten kaipaa, jos jollekulle koko kone menee :)
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
2
Kaikki kelpaisi jos on vielä tallella?
Ensi viikolla tulossa Tampereella käymään.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 355
En muista enää, mitä on tallella ja mitä ei. Pitäisi tarkistaa, mutten ehdi ihan lähiviikkoina työ- ja harrastekiireiden takia (viikonloputkin kiinni tod. näk. joulukuun puoliväliin asti).
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
59
Minua kiinnostelisi tuo Asus CUSL2-C Socket 370 emolevy, jos se on vielä vapaana. Just semmonen emo mitä tässä olen ettinyt retrokoneeseen :D
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
147
vanha ketju mutta kokeillaan onnea, oisko noista mitään jäljellä ja saisko sen postitse, Tampere vähän turhan kaukana
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 396
Viestejä
4 147 306
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom