Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Olisin uutta telkkari vähän miettinyt ja katoin esimerkiksi tätä Samsung 55“ 4K UHD Smart TV UE55RU7105 (2019) - Televisiot, joka Gigantissa ihan ok alessa. Mitä mietteitä, kun itse en oikeastaan tiedä mitään näistä? Tai olisko ehdotella jotain muuta telkkua ~500-800€ hintaluokassa, Gigantin muut telkku tarjoukset: Parhaat televisiotarjoukset - Gigantti?

Telkkarin pääkäyttö on normaali tv kanavien katselu ja suoratoisto C-Moresta(urheilu), Youtubesta ja Twitchistä. Kotoa löytyy jo Samsungin Soundbar ja sen subbari. Isompaa budjettia en halua oikestaan laittaa, koska telkkari ei niin tärkeä itselle, mutta nykyinen LG:n Full HD alkaa olemaan tiensä päässä, jonka takia varmaan mikä vain telkkari on upgrade.
Varmaan paras tuossa hintaluokassa. Voin ostaa nuo 10 leffavuokrausta pois jos et itse tarvi.:D
 

@Passo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
26
Verkkiksen oma merkki, yleensä halppistuotteita mutta voi tietysti olla hyviäkin seassa. Yleisesti ottaen mitään tekniikkaa ei mielestäni kannattaisi ostaa merkin perusteella, varmaan jokaisella valmistajalla on niitä helmiä ja täysin susia tuotteita.
Katoin et halpoja olivat. Miten noissa pyörii Netflix sun muut?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Kaveri osti Procasterin töllön ja vaikka sillä ei ihmeempiä vaatimuksia kuvanlaadun suhteen ollutkaan, kun edellinen oli joku 15 vuotta vanha HD Ready niin se on useinkin kritisoinut sitä, että se on kuin peili. Kaikki peilaa hämärässäkin huoneessa niin, että häiritsee television katselua.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Kävin nyt äsken Gigantissa ja siellä oli esillä tuo Samsung 55“ 4K UHD Smart TV UE55RU7105 (2019) - Televisiot. Kuva oli jotenkin aika huono, pätkivä ja väri toisto huonoa . Myyjä sitten ehdotti vieressä olevaa 100€ kallimpaa LG:n tuotetta LG 55&quote; 4K UHD LED Smart TV 55UJ635V - Televisiot, joka taisi olla joissain postimyynnissä tjsp. LG:n telkussa oli ips paneeli ja paljon parempi kuvantoisto ja kuvan liike paljon sulavampaa.

Toivottavasti ei tultu mitenkään huijatuksi myyjän toimesta nyt. Gigantissa kuitenkin hyvät palautus mahdollisuudet, joten ei nyt ainkaan huoleta. MP?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Eikös LG:n 6000-sarjassa ollut RGBW-pikselit?
Jos on niin heti takaisin kauppaan.
edit. on rgbw. palauta.
LG UJ6300 Review (43UJ6300, 49UJ6300, 55UJ6300, 65UJ6300)
54.6" LG 55UJ635V - Specifications
Kiitos tiedosta! Mitä toi käytänössä tarkoittaa? Mitäs ton näkee, että on jokin LG UJ6300 sarjalainen? Teknisissä tiedoissa ei ollut myöskään mainintaa

EDIT: Ilmeisesti toi nimi kertoo jotain (55UJ635V)? Kertooko kaikissa malleissa se jotain, koska tosi useasti näkyy myynnissä tuotteita, jossa pari vikaa kirjantaina/numeroa eri kun vertailee kauppojen välillä
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 364
Kiitos tiedosta! Mitä toi käytänössä tarkoittaa? Mitäs ton näkee, että on jokin LG UJ6300 sarjalainen? Teknisissä tiedoissa ei ollut myöskään mainintaa
Väripikselit menevät tyyliin
RGB WRG BWR GBW RGB WRG BWR
Kun aidossa RGB-näytössä menee
RGB RGB RGB RGB RGB RGB RGB
Todellinen vaakasuuntainen resoluutio on jotakin luokkaa 2880 pikseliä vs. 3840 pikseliä aidossa RGB 4K UHD -näytössä
Täällä lisää: What is the Resolution?
upload_2019-9-18_19-22-53.png
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Väripikselit menevät tyyliin
RGB WRG BWR GBW RGB WRG BWR
Kun aidossa RGB-näytössä menee
RGB RGB RGB RGB RGB RGB RGB
Todellinen vaakasuuntainen resoluutio on jotakin luokkaa 2880 pikseliä vs. 3840 pikseliä aidossa RGB 4K UHD -näytössä
Täällä lisää: What is the Resolution?
Jees kiitos infosta, menee palautukseen. Voiko kauppa jotenkin säätää tosi telkkareita tosi huonoksi, koska toi Samsung näytti kauppassa jotenkin aika paljon huonommalta kun toi LG? Kuvatilaa vaihdettiin, ei vaikutusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Mikä Gigantti? Oliko franchise, silloin kaikki on toki mahdollista, kun ei haluta myydä pienellä katteelle :)
 
Liittynyt
21.12.2018
Viestejä
171
Hakusessa olisi 65-tuumainen uusi tv. Mitäs suosittelette n.1500€ hintaluokassa? Itse olen tätä Sony KD-65XF9005 65" Android 4K HDR Ultra HD Smart LED -televisio 1 299,00 pohtinut, koska nykyinenkin on sonya ja merkkiuskollisuus on kasvanut... Mutta olen avoin muillekin vaihtoehdoille.

OLEDiä varmasti moni suosittelisi mutta 65-tuumaiset 2k€ tietämillä tuntuu itsestäni vähän liian paljolta käyttää tässä vaiheessa. Jospa sitten myöhemmin kun niiden hinnat tippuvat.

Paljon en pelaile, vähän wiitä tai pleikkarista änärii silloin tällöin lapset pelailee, mutta sitä varten ei tarvitse panostaa. Urheilua ja leffoja/sarjoja tulee katseltua.
 
Liittynyt
22.12.2017
Viestejä
7
Hakusessa olisi 65-tuumainen uusi tv. Mitäs suosittelette n.1500€ hintaluokassa? Itse olen tätä Sony KD-65XF9005 65" Android 4K HDR Ultra HD Smart LED -televisio 1 299,00 pohtinut, koska nykyinenkin on sonya ja merkkiuskollisuus on kasvanut... Mutta olen avoin muillekin vaihtoehdoille.

OLEDiä varmasti moni suosittelisi mutta 65-tuumaiset 2k€ tietämillä tuntuu itsestäni vähän liian paljolta käyttää tässä vaiheessa. Jospa sitten myöhemmin kun niiden hinnat tippuvat.

Paljon en pelaile, vähän wiitä tai pleikkarista änärii silloin tällöin lapset pelailee, mutta sitä varten ei tarvitse panostaa. Urheilua ja leffoja/sarjoja tulee katseltua.
Tuosta Samsungin viime vuoden huippumalli Q9FN hintaan 1599€. Parempaa tuohon hintaan tuskin löydät.
Samsung 65&quote; Q9F QLED 4K UHD Smart TV QE65Q9FNAT - Televisiot

(Hinta toki voimassa vain huomiseen klo 9 asti)
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Mikä Gigantti? Oliko franchise, silloin kaikki on toki mahdollista, kun ei haluta myydä pienellä katteelle :)
Porvoon Gigantti, en tosin tiedä onko tuo franchise, mutta joka tapauksessa töllö lähtee vaihtoon ja uuttaa katellaan tilalle. Tällä kertaa fiksumpana.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Porvoon Gigantti, en tosin tiedä onko tuo franchise, mutta joka tapauksessa töllö lähtee vaihtoon ja uuttaa katellaan tilalle. Tällä kertaa fiksumpana.
Tein aika pitkän kaavan vertailun ja harkinnan 49 - 50'' tuuman budjettitelevisioissa. Viime kädessä vaihtoehtoina oli LG 49UK7550 Verkkokauppa.com tarjouksesta 399€ tai Samsung UE50RU7105 Gigantista samaiseen hintaan. Molempia kävin silmällä testaamassa liikkeissä ja Samsung sai oman äänen kuvanlaadussaan. Olin jo varannut Samsungin Giganttiin noudettavaksi, mutta sattui löytymään uudehko Sampan UE49NU7105 käytettynä halvalla, niin päädyin sitten siihen. :)
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 942
Tein aika pitkän kaavan vertailun ja harkinnan 49 - 50'' tuuman budjettitelevisioissa. Viime kädessä vaihtoehtoina oli LG 49UK7550 Verkkokauppa.com tarjouksesta 399€ tai Samsung UE50RU7105 Gigantista samaiseen hintaan. Molempia kävin silmällä testaamassa liikkeissä ja Samsung sai oman äänen kuvanlaadussaan.
Mä olen myös tehnyt pitkän kaavan vertailun samassa luokassa. Tai siis otin Verkkokaupasta tuon kokoluokan telkkarit jonoon ja poistin listasta kaikki Androidit ja Samsungit. Jäljelle jäi pari LG:tä ja Sonya. Mutta ihan mielenkiinnosta, mitä kriteereitä käytit? Oliko ihan tech specsit, joku vaadittu feature, silmää miellyttävä design, rtingsin testit, vai kaikkien yhdistelmä? Mä olen jo aikaa sitten päättänyt, että kuvanlaatu riittää mun tarpeisiin ja telkkarin ulkonäkö edellä mennään. Käytettävyys painaa hiukan vaa'assa, eli review't käyn mahdollisen ostopäätöksen alla vielä läpi (ja luultavasti palaan lähtöruutuun). Jaa miksikö Samsungit pois? Mä inhoan niitä.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Tein aika pitkän kaavan vertailun ja harkinnan 49 - 50'' tuuman budjettitelevisioissa. Viime kädessä vaihtoehtoina oli LG 49UK7550 Verkkokauppa.com tarjouksesta 399€ tai Samsung UE50RU7105 Gigantista samaiseen hintaan. Molempia kävin silmällä testaamassa liikkeissä ja Samsung sai oman äänen kuvanlaadussaan. Olin jo varannut Samsungin Giganttiin noudettavaksi, mutta sattui löytymään uudehko Sampan UE49NU7105 käytettynä halvalla, niin päädyin sitten siihen. :)
Tää oli hyvä vinkki! Toin sun Samsung, minkä olit jo varannut oli sama mitä itse kävin katsomassa, mutta 55" vain, joka siis ihan hyvässä tarjouksessa(444€). Käyn varmaan joissain muussa Gigantissa katsomassa tuota telkkaria uudestaan, koska Porvoon Gigantin laitteessa oli oikeasta aika surkea värintoisto, enkä usko että menisi monella jatkoon...
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Tää oli hyvä vinkki! Toin sun Samsung, minkä olit jo varannut oli sama mitä itse kävin katsomassa, mutta 55" vain, joka siis ihan hyvässä tarjouksessa(444€). Käyn varmaan joissain muussa Gigantissa katsomassa tuota telkkaria uudestaan, koska Porvoon Gigantin laitteessa oli oikeasta aika surkea värintoisto, enkä usko että menisi monella jatkoon...
Osa telkkareista voi myös olla asetettuna kotitilaan myymälädemon sijaan, jolloin sen kuva voi vaikuttaa hailakalta ja tummalta ympärillä oleviin ylisaturoituneisiin verrattuna. Kotona kukaan tuskin arvostaa ylikirkkaita värejä ja kaikkia mahdollisia kuvankäsittelyjä, joilla nuo ruudut saadaan kirkkaassa myymäläympäristössä näyttämään houkuttelivilta.

Toinen asia on lähde, eli näytetäänkö SD TV-kanavaa vai demomateriaalia jonka tehtävä on näyttää mahdollisimman karkilta.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 364
Hakusessa olisi 65-tuumainen uusi tv. Mitäs suosittelette n.1500€ hintaluokassa? Itse olen tätä Sony KD-65XF9005 65" Android 4K HDR Ultra HD Smart LED -televisio 1 299,00 pohtinut, koska nykyinenkin on sonya ja merkkiuskollisuus on kasvanut... Mutta olen avoin muillekin vaihtoehdoille.

OLEDiä varmasti moni suosittelisi mutta 65-tuumaiset 2k€ tietämillä tuntuu itsestäni vähän liian paljolta käyttää tässä vaiheessa. Jospa sitten myöhemmin kun niiden hinnat tippuvat.

Paljon en pelaile, vähän wiitä tai pleikkarista änärii silloin tällöin lapset pelailee, mutta sitä varten ei tarvitse panostaa. Urheilua ja leffoja/sarjoja tulee katseltua.
Sellon powerissa Grundigin 65” OLED hintaan 1328€
 
Liittynyt
19.09.2019
Viestejä
1
Uutta telkkari mahdollisesti hakusessa ja pari mielipidettä olisi kiva kuulla, kun itsellä ei oikeastaan kokemusta tai tietoa näistä, paitsi mitä tätä ketjua vähän lukeneena. Käyttötarkoitus pääasiassa Full HD urheilulähetykset, normaali live tv sekä silloin tällöin elokuvia(Youtube, Amazon video ja cmore), josta Amazon oikeastaan ainoana tällähetkellä tarjoaa 4k kamaa. Telkkaria ei hirveästi katsella, joten olisi varmaan enemmäkin "budjettimalli", mutta ao. vaikuttaa tottakai päätökseen. Telkkari kuitenkin pitkäaikainen investointi, että jos menee vähän kalliimmalla saa paljon paremman, niin se lähtee mukaan.

IPS vs VA vs TN? IPS ja VA taitaa nyt ne yleisimmät olla telkkareissa, mutta mitä mielipiteitä herättää? Entäs 60hz vs 100/120hz yllämainituissa käyttötarkoituksista?
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Mä olen myös tehnyt pitkän kaavan vertailun samassa luokassa. Tai siis otin Verkkokaupasta tuon kokoluokan telkkarit jonoon ja poistin listasta kaikki Androidit ja Samsungit. Jäljelle jäi pari LG:tä ja Sonya. Mutta ihan mielenkiinnosta, mitä kriteereitä käytit? Oliko ihan tech specsit, joku vaadittu feature, silmää miellyttävä design, rtingsin testit, vai kaikkien yhdistelmä? Mä olen jo aikaa sitten päättänyt, että kuvanlaatu riittää mun tarpeisiin ja telkkarin ulkonäkö edellä mennään. Käytettävyys painaa hiukan vaa'assa, eli review't käyn mahdollisen ostopäätöksen alla vielä läpi (ja luultavasti palaan lähtöruutuun). Jaa miksikö Samsungit pois? Mä inhoan niitä.
Pääkriteerinä ehdottomasti kuvanlaatu. TV:tä katsotaan suoraan edestäpäin, joten IPS-paneelin paremmille katselukulmille ei ollut käyttöä, joten VA-paneeli tuntui luonnolliselta valinnalta. Toissijaisina design ja helppokäyttöisyys, vaikkakin nämä plussaa. Smart-ominaisuuksille en liiemmin antanut painoarvoa, kun Chromecast oli jo valmiina. En myöskään äänentoistoa painottanut, sillä en kokenut budjettiluokassa olevan merkittäviä eroja sillä saralla. Rtings arvostelut tuli luettua / katsottua läpi moneen kertaan sekä vielä käytettyä heidän kuva-asetuksia omin pienin maustein. Käyttötarkoituksesta sen verta, että muodostuu 99 prosenttisesti Netflix / Viaplay / HD-kanavien käytöstä.

Itsellä jäi Sony vähemmälle huomiolle, sillä heiltä tuntui löytyvän 400€ ja alle huonosti varteenotettavia vaihtoehtoja tuossa kokoluokassa. Philipsin Ambilight suoraan sanottuna himotti, mutta Android-käyttis epäilytti sen verta, että vaihtoehdoiksi jäi sitten LG ja Samsung. Samsung se nyt sitten oli, kun sai vielä virheettömän viime vuoden mallin puoleen hintaan verrattuna tuohon UE50RU7105.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 942
Pääkriteerinä ehdottomasti kuvanlaatu. TV:tä katsotaan suoraan edestäpäin, joten IPS-paneelin paremmille katselukulmille ei ollut käyttöä, joten VA-paneeli tuntui luonnolliselta valinnalta. Toissijaisina design ja helppokäyttöisyys, vaikkakin nämä plussaa. Smart-ominaisuuksille en liiemmin antanut painoarvoa, kun Chromecast oli jo valmiina. En myöskään äänentoistoa painottanut, sillä en kokenut budjettiluokassa olevan merkittäviä eroja sillä saralla.
Kuten sanoin, luotan nykytelkkareiden kuvanlaadun kelpaavan mulle valmistajasta ja paneelista riippumatta. Suurin osa katselusta mulla suorat urheilulähetykset nettistriimeinä. Sen takia en minäkään anna smartille lisäpisteitä, koska käytän joka tapauksessa ulkoista Chromecastia kännykän avulla. Tai ainakin olen henkisesti valmis siihen. Jos esim. Viaplayn liiketoisto pelaa yhtä hyvin sisäisellä kuin ulkoisella, niin sitten voin käyttää telkkarin omaakin appsia. Toistaiseksi olen siinä käsityksessä, että mun ostetut palvelut ovat kaikki 50 Hz tekniikkaan pohjautuvia ja sen suhteen sisäisellä castauksella on ongelmia muutamaa (?) poikkeusta lukuun ottamatta. Jotkut Sonyn omistajat väittävät kivenkovaa, ettei sisäisellä castauksella ole ongelmia liiketoistossa 50 fps:llä. Pakko se on silloin uskoa. Omin silmin en ole koskaan moista päässyt todistamaan. Yhden kaverin luona joskus Valioliigaa ollaan kyllä satunnaisesti katseltu, mutta ei ihan selvin päin. Enkä luota ko. kaverin perehtyneisyyteen, mitä telkkarin asetusten optimointiin tulee. Tehdasasetuksilla se menee kuitenkin.

VA-paneeli olisi sikäli luonnollinen valinta, koska pystyn pienellä kompromissilla pienentämään katselukulman riittävän pieneksi. Meidän taloudessa on kaksi katsojaa, joten nykyisillä "vakiopaikoilla" telkkaria kääntämällä molemmilla on kohtuullinen katselukulma. Mutta en usko, että jaksan stressata pätkääkään VA:n ja IPS:n välillä sitten, kun se valinnan aika tulee. Molemmat riittävät mulle, jos kerta tuo nykyinen rutkukin riittää. Äänentoisto ei saa yhtään pistettä, koska satunnaiset leffat ja musiikit kierrätetään stereoiden kautta.
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
226
Prosessi edennyt niin pitkälle, että Philpsin tekniikka tsekkasi kuvat ja päätyi siihen, että sisällä on kuin onkin kärpänen. Huoltoon menee ja takuu korvaa. Nyt vaan se 2-4 vkoa ilman tv.tä.
Takuuseen meni ja oli huollossa noin 3 viikkoa, siitä suurin osa meni postin hitauteen. Kärpänen oli otettu pois, paneelia ei vaihdettu.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
No nyt laukesi digipoxi lopullisesti, eli tv:n tarve on nyt ajankohtainen. Mikä on teidän mielestä paras hinta laatusuhteeltaan tällä hetkellä 65-75" koossa?
Katselu on lastenohjelma, sarjat, urheilu ja elokuvat. Ei juuri lainkaan pelailua.
hintahaarukka 0-1200€.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 681
No nyt laukesi digipoxi lopullisesti, eli tv:n tarve on nyt ajankohtainen. Mikä on teidän mielestä paras hinta laatusuhteeltaan tällä hetkellä 65-75" koossa?
Katselu on lastenohjelma, sarjat, urheilu ja elokuvat. Ei juuri lainkaan pelailua.
hintahaarukka 0-1200€.
Teen poikkeuksen ja ehdotan LG:n LCD-telkkua 70UM7450
LG 70UM7450 70" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 799,90
70" hintaan 799€ saattaisi olla sopiva käyttötarkoitukseen vaikka kyseessä olisi heikompikontrastinen IPS-paneeli. Riippuu katsooko elokuvia pimeässä.

(Alunperin kuvittelin että kyseessä 70-tuumaisena automaattisesti VA-paneeli mutta tässä tuotekuvauksessa paneelityypiksi on mainittu IPS. Toisaalta panelook näyttää nähdäkseni kaikkien 70-tuumaisten UHD paneelien contrast ratioksi 4000:1 tai 5000:1. Yritä näistä sitten ottaa selvää...)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Teen poikkeuksen ja ehdotan LG:n LCD-telkkua 70UM7450
LG 70UM7450 70" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 799,90
70" hintaan 799€ saattaisi olla sopiva käyttötarkoitukseen vaikka kyseessä olisi heikompikontrastinen IPS-paneeli. Riippuu katsooko elokuvia pimeässä.

(Alunperin kuvittelin että kyseessä 70-tuumaisena automaattisesti VA-paneeli mutta tässä tuotekuvauksessa paneelityypiksi on mainittu IPS. Toisaalta panelook näyttää nähdäkseni kaikkien 70-tuumaisten UHD paneelien contrast ratioksi 4000:1 tai 5000:1. Yritä näistä sitten ottaa selvää...)
LG 2019 TV line-up - FlatpanelsHD
panel type IPS (VA in 50, 70)
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
428
Takuuseen meni ja oli huollossa noin 3 viikkoa, siitä suurin osa meni postin hitauteen. Kärpänen oli otettu pois, paneelia ei vaihdettu.
Tein juuri huoltotilauksen omaan PUS8102 telkkariin (2 tummaa länttiä paneelin yläosassa). Miten sulla meni huoltoon toimitus? Sain ohjeen toimittaa postiin. Eihän mulla ole edes mitään laatikkoa jäljellä.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
SAMSUNG 50" 4K/UHD LED TV UE50RU7415UXXC

Tämä olis Sellon Powerissa 549€. Olisiko makkariin hyvä ostos? Vai onko siinäkin hinnassa vielä pikku lisä valkoisuudesta?
Ehkäpä joo, tohon hintaan. Se et mitä katsot siitä, HDR-kuva varmaan on pikkasen semmonen.

Viime vuoden UN7475 mallista näyttäis puuttuneen HDR+ kuva-asetus. Muistaakseni kummiskin 7105 mallises se sit taas oli.
Tallannus on mahdollinen sitten taas tos RU7415:s. Jos se HDR+ uupuu tostakin, niin joillekin ehkä makuasioita noitten HDR kuvalla,
mutta, pikkusen semmottinen jos ei sitä ole.

Testissä suositut 55-tuumaiset tv-mallit: Saako laatua alle tonnilla?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
514
Joulukuussa 999€ ostettu Sampan 65NU8005 paskana kiitos muksun. Tuota ei näytä olevan enää tilattavissa. Mitäs suosittelette tilalle tonnilla?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Miten TV:n sijoitus huoneessa? Missä se on ns. "objektiivisesti paras" suhteessa auringonvaloon..
Talon suunnittelu menossa ja vaihtoehtona laittaa joko länsiseinälle tai itäseinälle...
Kummassa tapauksessa valo häiritsee enemmän?
Jos äkkiseltään miettii, niin länsiseinällä ollessaan auringonvalo ei illalla häiritse näyttöä, mutta vastaavasti se paistaa silmiin sohvalle? Ja jos itäseinällä, niin ei paista sohvalle, mutta paistaa näyttöön?
Onko tuolla enää väliä nyky televisioilla?

Oma 65 noin 2v sitten ostettu Sony rullaa edelleen hyvin.. Seuraava on sitten joku 80+ tuumainen tai ainakin olin näkevinäni Samsung 8005 82` tuumaisen hintaan 1999e.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Joulukuussa 999€ ostettu Sampan 65NU8005 paskana kiitos muksun. Tuota ei näytä olevan enää tilattavissa. Mitäs suosittelette tilalle tonnilla?
Tämä:
Samsung UE65RU8000 65" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 999,90
Tai tämä:
Samsung 65&quote; Q60R 4K UHD QLED Smart-TV QE65Q60RAT (2019) - Televisiot
Valitettavasti kumpikin on hiukan huonompi kuin NU8005. Eivät pysty yhtä kirkkaaseen HDR-kuvaan kuin NU8005. Tämä on vähän huono ajankohta ostaa telkkareita, kun viime vuoden mallit on jo myyty enimmäkseen pois varastoista, ja toisaalta uusien mallien hinnat ovat vielä korkealla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Ehkäpä joo, tohon hintaan. Se et mitä katsot siitä, HDR-kuva varmaan on pikkasen semmonen.

Viime vuoden UN7475 mallista näyttäis puuttuneen HDR+ kuva-asetus. Muistaakseni kummiskin 7105 mallises se sit taas oli.
Tallannus on mahdollinen sitten taas tos RU7415:s. Jos se HDR+ uupuu tostakin, niin joillekin ehkä makuasioita noitten HDR kuvalla,
mutta, pikkusen semmottinen jos ei sitä ole.

Testissä suositut 55-tuumaiset tv-mallit: Saako laatua alle tonnilla?
Hdr+ asetuksella ei tee mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Joulukuussa 999€ ostettu Sampan 65NU8005 paskana kiitos muksun. Tuota ei näytä olevan enää tilattavissa. Mitäs suosittelette tilalle tonnilla?
Sen verran uusi töllö, että lähtisin katsomaan mitä kotivakuutus sanoo. Tuosta kun ei pitäisi vielä ikävähennyksiäkään mennä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
514
Sen verran uusi töllö, että lähtisin katsomaan mitä kotivakuutus sanoo. Tuosta kun ei pitäisi vielä ikävähennyksiäkään mennä.
Joo siis kotivakuutukseen laitettu, mut tilalle tarttis saada uutta töllöä eikä tuota näytä enää olevan tilattavissa eli vastaavanlainen töllö hakusessa. Eikä haittaisi jos olisi parempi

edit: Ai en huomannutkaan @vemkki vastausta. Kiitos vinkeistä. Ollaan sit ilman telkkaria jouluun/tarjouksiin asti, saa muksukin samalla pienen opetuksen olemaan häröilemättä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 882
Halvin hinta aikoihin 65" OLEDeissa. En ole ikinä nähnyt alle 1800 e. Onko joku yksittäiskappale ja millainen mahtaa olla LG:n vastaaviin verrattuna?
Grundig :vihellys:

En uskaltaisi ostaa ellei jollain ole tuosta oikeita kokemuksia.

Edit:
Tuo on nähtävästi muuten 2017 malli ja löytyi vielä jonkun kokemuksiakin:

Tjoo, lähtee Grundig 65VLO9795SP palautukseen itselläkin noin kolmen viikon käytön jälkeen. TL;DR kokemuksistani perässä.

+ Paneeli on hyvä (tarkkuus, koko, mustat)
- HDR-asetusta en saa muutettua. Mahdoton varmistaa onko käytössä vai ei, mutta arvaisin että ei.
- Ääni tulee viiveellä TV:stä otettaessa, eli sietämätön offsync ellei käytä vahvistimen / soundbarin läpivientiä.
- Elektroniikka pitää ajoittain outoa pehmeää taputusääntä, korjaantuu rebootilla. Ei kuulostanut terveeltä.
- ARC äänten tuonti molemmista laitteista toimi Sonyn Soundbarin kanssa noin puolet käynnistyskerroista.
- HDMI 4K ongelmia Sonyn Soundbarin läpivientiä ja Chromecast Ultraa käytettäessä. Vaati usein rebootin että sain kuvan ruutuun.
- Chromecast 1st genin hallinta laitteen ollessa kiinni suoraan TV:ssä toimi kaukusäätimellä HDMI:n yli noin viikon, jonka jälkeen hallinta hyppäsi itsestään HDMI2-porttiin vaikka laite oli HDMI1-portissa. Pystyin esim. pausettamaan ohjelman, mutta vain katsoessani väärä videolähtöä.

Palautuksessa otin ensin aspan kanssa puheeksi pystyvätkö he tarjoamaan uuden suojapussin laitteelle koska olin onnistunut repimään ja myöhemmin epähuomiossa hävittämään vanhan TV:tä pakkauksesta purkaessani. Heiltä sain geneerisen "olethan yhteydessä liikkeeseen josta tuotteen ostit" -vastauksen, josta jäi epäselväksi oliko viestini edes luettu. Liikkeessä ilmoitettiin että olen ainut jolla on ollut laitteen kanssa ongelmia ja että palautus edellyttää täydellisen alkuperäisen myyntikuntoisen pakkauksen (varmasti teknisesti totta, mutta pelisilmä olisi mielestäni sallittua). Palautuskeskustelun kruunasi kun TV-osaston myyjä kysyi olenko varma että ongelmani TV:n kanssa ovat vikoja, eivätkä vain "halvan" (listahinta 2999e) TV:n "ominaisuuksia".

Onneksi lähtiessä tajusin pyytää ja sainkin kodinkonemyyjältä kasan kuplamuovia, jolla aion suojata tuotteen ennen palautusta. Tämän jälkeen se voidaan puolestani myydä eteenpäin sellaisenaan tai palauttaa maahantuojalle ihmeteltäväksi. En halua kyseisestä mallista enää kuulla.

Jos jotain hyvää pitää tästä ulkona jonottamista, maksullista turhaa kalibraatiota, teknisistä säätöä, lisälaitteiden hankintaa ja palauttamisen ongelmia sisältävästä saagasta pitää keksiä, niin ainakin olen kokemusta rikkaampi ja jatkossa ostan vain tuotteista mistä löydän kattavasti tietoa ennen ostopäätöstä enkä koita säästää satasia omien hermojeni kustannuksella.
OLED:in paneeli on aika hankala paskoa kun nuo tulee LG:ltä, joten kaikki muut voi olla toki huonoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Halvin hinta aikoihin 65" OLEDeissa. En ole ikinä nähnyt alle 1800 e. Onko joku yksittäiskappale ja millainen mahtaa olla LG:n vastaaviin verrattuna?
Tuollainen Grundigin OLED 65" myynnissä Porin Powerissa 999e esittelytuotteena eli outletin kautta.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
467
Onko täällä jossain käsitelty jo LG OLED65/55 B8 ja esim. C8 eroja? Tai osaako joku vastata suoraan? Siis käytännössä. Prosessorit kai eroavat ja jotain muuta "pientä" hinnan lisäksi.

Lisäksi näyttää markkinoilla olevan B9 ja C9 malleja. Ja tietty E8 sekä E9.

Eroja näyttää olevan ainakin HTML 2.0 ja HTML 2.1 liitäntöjen muodossa. Tuoko HTML 2.1 paljonkin lisää?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 308
Viestejä
4 156 943
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom