Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
No sitten käyt katsomassa sitä litraista perusmallia ja mietit onko siinä laatutaso kohdillaan 20 tonnin autoksi.

Täytyy kyllä olla mmst1:n kanssa samaa mieltä, että on kumma kun rautalankakaan ei riitä kertomaan mitä Suomen verotus tekee hiukankin tehokkaammille malleille hinnan suhteen :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
No sitten käyt katsomassa sitä litraista perusmallia ja mietit onko siinä laatutaso kohdillaan 20 tonnin autoksi.

Täytyy kyllä olla mmst1:n kanssa samaa mieltä, että on kumma kun rautalankakaan ei riitä kertomaan mitä Suomen verotus tekee hiukankin tehokkaammille malleille hinnan suhteen :D
Se hupi kun voisin ajaa esim Fordin mallistosta Mondeolla 1.5l koneisen Fiesta ST:n hinnalla :D. Tai just nää perus että voisin sanoa ajavani Audi/BMW tms muilla "premium" merkkien autoilla mutta olisivat niitä ihania 120hp hinnat alkaen koneilla jne jne. Hintaskaala samalla mallilla voi olla posketon. Mitähän joku hinnat alkaen Fiesta maksaa? Listahinta tms sanotaan nyt vaikka 13ke, samaan aikaan täysin speksattu ST taitaa olla sen 35ke tms ja silti molemmat ovat vain Fiestoja. Vaikkakin käyttäjäkokemus ja oikeastaan about kaikki on eri näissä kahdessa ääripäässä.

EDIT: Karvalakki Trend Fiesta näköjään yllättävän kova 15.984,68e ja fully specced ST 5ovisena 35.732,60e tosin Fordin tuntien isot alet aina mutta on tuossa aika iso ero kun ST:kin on "vain Fiesta" vaikka eroja on about kaikkialla mihin katsoo ja etenkin siellä minne ei näe. Toisessa autovero 1.624,68e ja toisessa 6.427,60e. Se on aikamoinen ero tuon kokoluokan ja hintaluokan kipossa.

EDIT2: Sama Focuksessa niin Trend 22.288,53e, autovero 2.158,53e ja ST kaikilla muilla paitsi vetokoukulla 54.913,67e josta autoveroa 14.103,67. Siinä sitä skaalaa vasta onkin hinnat alkaen vs kallein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
No sitten käyt katsomassa sitä litraista perusmallia ja mietit onko siinä laatutaso kohdillaan 20 tonnin autoksi.

Täytyy kyllä olla mmst1:n kanssa samaa mieltä, että on kumma kun rautalankakaan ei riitä kertomaan mitä Suomen verotus tekee hiukankin tehokkaammille malleille hinnan suhteen :D
Kyllähän herrat itse tarvitsevat rautalankaa. Mistä helvetin kuvitteellisesta verottomista hinnoista te unelmoitte kun kamppeella on hintalappu missä ne verot on mukana? Se 20t:n perusmalli on suhteessa hintansa osalta siihen mitä saa, ei hullumpi. 20t lisää lisätehoista ja pienestä varuste-edusta on asia jonka ostajan pitää ratkaista. Minusta tuo on helppo ratkaisu, jollain toisella ehkä ei.

Pitäisikö sitten kaikkea katsoa, että jaa, tuota 300 euron näytönohjainta saa vaikkapa jenkeistä 160 eurolla, vertaanpa sitä sen hintaisiin? Täysin absurdi ajatusmalli tehdä mitään järkevää vertailua tai suhteutusta mihinkään jos joku katsoo hintalappua ja joku miettii kuvitteellista verotonta hintaa. Käänsi asiaa miten päin hyvänsä, sen hintalapun hinnan joutuu maksamaan.

Ei autovero ole myöskään mitenkään erikoinen tai mystinen konsepti, johan sen aiemmin mainitsin tämän korean kohdalla olevan n. 10t.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Sen näytönohjaimen veroprosentti kun ei vaan nouse sitä mukaan kun sen nopeus lisääntyy vaan pysyy vakiona. Se on vähän toinen juttu polttomoottorisen auton kanssa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Ihan hyvä tommonen varallisuusvero on. Näkee työkavereista ja ihan liikenteessäkin kuka ajaa sillä uudella 1.5 ecobuustilla kangaspenkeillä ja kuka sillä st:llä. Vähän ärsyttävästi nuo tehokkaat plugarit tulleet hämmentämään pakkaa mutta onneksi nekin siinä hintaluokassa ettei tarvitse huyndai kuskia löytää piilosta t8e volen ratista :cigar2:
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Sen näytönohjaimen veroprosentti kun ei vaan nouse sitä mukaan kun sen nopeus lisääntyy vaan pysyy vakiona. Se on vähän toinen juttu polttomoottorisen auton kanssa.
Mutta sillä ei ole mitään merkitystä lopulta, hintalapun hinta määrää miten syvälle kättä joutuu kairaamaan taskuun, oli yhtälö siihen lopputulokseen mikä hyvänsä.

Tässä tapauksessa siis kyse on 40t autosta, koitti sitä selittää moottorilla, verolla tai millä hyvänsä, se pysyy 40t autona. Jokaisella meillä on mielikuva mitä joku tietty hintaluokka tuo minkäkin hyödykkeen kohdalla keskimäärin tarjolle.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Mutta sillä ei ole mitään merkitystä lopulta, hintalapun hinta määrää miten syvälle kättä joutuu kairaamaan taskuun, oli yhtälö siihen lopputulokseen mikä hyvänsä.

Tässä tapauksessa siis kyse on 40t autosta, koitti sitä selittää moottorilla, verolla tai millä hyvänsä, se pysyy 40t autona. Jokaisella meillä on mielikuva mitä joku tietty hintaluokka tuo minkäkin hyödykkeen kohdalla keskimäärin tarjolle.
Ei mutta tuo on juuri se hupi tilanteessa. Sulla on se perus 20ke peruskippo, mutta kiitos verotuksen se muuttuukin yhtäkkiä 40ke kipoksi vain koska lisäsit siihen tehokkaamman koneen ja pari varustetta. Ei noita kippoja noilla tehoilla, arvosteluiden mukaan hyvällä ajettavuudella ja hyvillä varusteilla suomesta vain 40ke saa tuosta vaan. Suomessa hot hatch tai muu "nopea" auto on kallis valinta. Itse olen ottanut sen asenteen että autoilu on suomessa pirun kallista muutenkin joten parempi edes nauttia siitä joten olen ostanut nyt uuuuhmm.... neljä viimeisintä autoa uutena ihan vain ettei tarvitse maksaa korjauksia ja kalliita huoltoja koska käytetyissä autoissa, etenkin nopeissa tai muissa erikoismalleissa paljon tapahtuvaa vaihtoon kun isompaa vikaa tulossa tai on alkamassa. Tämä tarkoittaa että joutuu tekemään tiettyjä kompromisseja juurikin ettei ole aina se ns premium merkin kippo jossa kaikki tuntuu priimalta kojelaudasta takakontin kaasujousiin mutta ei kulje mihinkään tai on muuten ihan tylsä. Kärsin halvemmasta sisustasta yms saan itse sen hauskan ajettavuuden ja haluamani tehon niin että saan sen mahtuman omaan budjettiini. Kuten sanottua voisin ostaa sen saman hintaisen kipon joka tuntuu premiumilta alusta loppuun mutta tuohon hintaan se ei kyllä kovin kulkisi tai olisi hauska ajaa. Suomessa vain ei voi verata ns normi autoja ja erikoismalleja keskenään kuten monessa muussa maassa. Verotus vääristää tuota kuvaa niin oudoin tavoin ja tuohon kun lisää hybrid voimalinjat ja muut niin vertailu on varsin veikeää.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Verotuksen vääristymän saa helposti sivutettua halutessaan, vertaa vain verollisia myyntihintoja. En tiedä miten saatte yksinkertaisesta asiasta väännettyä monimutkaisempaa, ”20t auto oikeasti mutta koska verot nyyh”. :D

Vertailuja voi tietty tehdä monella tapaa ja eri painotuksilla oli se sitten tehot, päästöt, varusteet jne. Lopulta se hintaan perustuva kompromissi ominaisuuksien osalta ratkaisee suurimmalla osalla hankinnat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Tähän tuli nyt tartuttua. Neekerimallina eli vaan toi 250hv malli. Ja siis toi hatchbäkki.
Taisit viedä tuon viimeisen 250hv HB:n. Itse kun kyselin auton perään niin vain 275 mallia oli vapaana HB:na. Tosin eipä kauppoja olisi varmaan muutenkaan tullut kun hyvityshinnat olivat niin naurettavia ja usealla liikkeellä kahden auton otto vaihdossa oli liian iso kynnys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Taisit viedä tuon viimeisen 250hv HB:n. Itse kun kyselin auton perään niin vain 275 mallia oli vapaana HB:na. Tosin eipä kauppoja olisi varmaan muutenkaan tullut kun hyvityshinnat olivat niin naurettavia ja usealla liikkeellä kahden auton otto vaihdossa oli liian iso kynnys.
Ite sain taas parhaan tarjouksen hyundain jälleenmyyjältä Tai en saanu vaan sanoin että nämä ja nämä ehdot ni tehdään kaupat. Oli siis kättelyä vaille ihan eri autosta kaupat mut huomasin tän eilen ja tänää sit hynyst kaupat.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Ohan toi hyny ton GTI-luokan kunkku revikoiden perusteella ts. paljon saa (rata-)ajo-ominaisuuksia hintaan nähden.
Seat Leon Cupra on ehkä kokonaisuudessa parempi paketti vaikka onkin muutaman tonnin kalliimpi, +50hv ja kertaluokkaa parempi sisätilojen laatuvaikutelma.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Seat Leon Cupra on ehkä kokonaisuudessa parempi paketti vaikka onkin muutaman tonnin kalliimpi, +50hv ja kertaluokkaa parempi sisätilojen laatuvaikutelma.
Seatin laatuvaikutelma vaan on aivan kuraa hyundaihin verrattuna.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Vanha malli ja ei oo loppupeleissä kaksinen ajaa (Cupra), laatuvaikutelmassa/materiaaleissa toki pesee Huihain ihan 6-0. Ehkä vertautuis siihe hatchbackki N:ään näin Fastbackia ajamatta?

Fastback on ihan uusi ja täysin eri ajettavuus kuin HB käsittääkseni, ainakin joka paikassa ylistetty verrattomaksi ja hot hatch -luokan uudeksi kuninkaaksi (radalla jne. ajettavuudessa). Onhan se toki Bemarilta lähteneen M-sportista vastanneen tuoretta käsialaa jne...
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Niim Seatin laatuunhan ei kukaan usko, mutta noin niin kuin ovipahvit ym. listat pieksee kyllä Hyundain ihan heittämällä. Jos se on laatuvaikutelmaa. Hyundaissa aika karseeta ämpärimuovia liikaa. Voi olla , että mun BMW:ssä on samaa koppuramuovia vaan tavaratilan muotokaukalossa jos edes siinäkään. Mutta varmasti Hyundailla tekninen laatu parempi murheettomuudessa ja eipähän oo nykivää dsg:tä (Cuprassa nykii niin perkeleesti jos ajat tasakaasulla vaikka 40 km/h, vatkaa vaiheita eestaas jos pieniki nyppylä). Totaalinen no no sitä kautta Cupralle+dsg:lle. Perään ajoin Audi A3 ja siinä dsg ihan eri hyvä toiminnaltaan (tuskin kestävyydeltään).
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Paljonko muilla menee nettotuloista auton lyhennykseen kuussa? Itsellä menisi 12-13% jos ottaisin miettimäni auton ja rahoituksen. Jotenkin tuntuu kovin isolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Artikkeli lienee kuuluu tänne:
Autokauppa kävi vastaiskuun: myyntiä vauhditetaan nollakorolla, kaupan päälle varustepaketteja – mikä keino on tehokkain?

Autokauppa kävi vastaiskuun: myyntiä vauhditetaan nollakorolla, kaupan päälle varustepaketteja – mikä keino on tehokkain?
27.8.2019 05:31

”Nollakorko on helposti ymmärrettävä ja konkreettinen etu.”
Moni autoliike on aloittanut voimakkaan markkinointikampanjan, sillä uusien henkilöautojen ensirekisteröintien määrän arvioidaan putoavan 110 000 kappaleeseen viime vuoden reilusta 120 000:sta.

Syitä on useita: esimerkiksi vertailuvuoden 2018 alkuvuoden kauppaa piristi romutuspalkkiokampanja, vaikkakin syksyllä tapahtunut siirtyminen WLTP-päästömittaukseen puolestaan jarrutti kaupan kasvua.

WLTP oli kova pala myös autotehtaille, sillä se aiheutti niille suoranaisia toimitusvaikeuksia, jotka jatkuivat pitkälle tämän vuoden puolelle.

Uusien autojen maahantuontiyritysten yhdistys Autotuojat ja -teollisuus on lisäksi harmitellut ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen tulvaa.

Autokaupassa tilanteeseen on nyt herätty: tarjolla on nollakorkoa, jopa todellista sellaista ilman perustamis- ja käsittelykuluja ryyditettynä pitkällä maksuajalla.

Pienellä painettu kannattaa kuitenkin lukea, sillä jotkin nollakorkoa mainostavat kauppiaat lisäävät rahoituksen kulut päälle.

Kaupantekijäisiksi tarjotaan perinteiseen tapaan myös esimerkiksi varustepaketteja, talvirenkaita ja määräaikaisia huoltosopimuksia.

Mutta mikä autokaupan tarjous on tehokkain?

”Varsinkin edullisemmassa autoissa nollakorot vetävät asiakkaita autokaupoille. On selvästi nähtävissä, että asiakkaat osaavat vertailla myös luoton kuluja, mikä ei ollut isommin nähtävissä vielä muutama vuosi takaperin. Nollakorko on helposti ymmärrettävä ja konkreettinen etu”, vastaa Markus Vuolle, Auto-Bon Oy toimitusjohtaja ja DNB Auto Finance Oy:n hallituksen jäsen.

"Näyttää siltä, että harva arvostaa arvoltaan vaikeammin määriteltäviä etuja, esimerkiksi ilmaisia talvirenkaita yhtä korkealle kuin korkotarjousta, vaikka renkaat tai muu kylkiäinen saattaisivat olla arvokkaampiakin.”

Vuolteen mukaan erilaisille kampanjatarjouksille rajana on vain mielikuvitus.

”Yksityisleasingin yleistyminen muuttanee kylkiäisten muotoa ja tarjonnan toteutusta.”
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
241
Mitenkä nämä jotka ostaa rahoituksella uuden auton kun käteistä ei ole ja joskus parin vuoden päästä tulee se viimeinen erä , autosta riippuen vajaa 10ke. Millä ne sen maksaa ?vai meneekö ne takaisin autoliikkeeseen ja antaa puoli-ilmaiseksi vaihtoon uuteen ja hommaa taas uuden rahoituksen?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Noin kai se menee. Keskimäärin se viimeinen erä on varmaan joskus 5 vuoden kohdalla ja usein vaihdetaan pirssiä jo ennen sitä. Itsekin tuli tehtyä hieman riskipitoinen autokauppa kesällä eli pieni käsiraha, 6v maksuaika ja iso viimeinen erä. Paljon mahdollista, että viimeisen erän kohdalla lainasumma ylittää auton arvon.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Voihan sitä tehdä uuden sopparin siitä viimeisestä erästä ja maksella sitä toiset viisi vuotta tms jos ei halua autoa vaihtaa.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Eipä tuossa mitään pahaa ole, etenkin jos saa rahoitukset edullisella korolla (ja kuluilla). Isommalla viimeisellä erällä taas saa kuukausierään pelivaraa jos haluaa että jää hieman elämiseen ja hurvitteluun rahaa. Sen nyt pitäisi olla itsestään selvää että ottaa huomioon mahdolliset "mitä sitten jos/kun" -skenaariot mikäli autoa pitää siihen saakka että tuo viimeinen erä tulisi maksettavaksi. Veikkaan että valtaosa vaihtaa autoa ennen tuota, useat varmaan sen 2-3v väleinkin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Mitenkä nämä jotka ostaa rahoituksella uuden auton kun käteistä ei ole ja joskus parin vuoden päästä tulee se viimeinen erä , autosta riippuen vajaa 10ke.
Tässä puhutaan aivan kuin tuo iso viimeinen erä olisi joku välttämättömyys?

Autoa voi maksaa myös tasaerin pois, sellaisen rahoituksen minä olen aina autoihin ottanut. Ei tule ainakaan huijattua itseään niin helposti ja on varmempaa, ettei auton arvo alita koskaan jäljellä olevan velan määrää.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Tässä puhutaan aivan kuin tuo iso viimeinen erä olisi joku välttämättömyys?

Autoa voi maksaa myös tasaerin pois, sellaisen rahoituksen minä olen aina autoihin ottanut. Ei tule ainakaan huijattua itseään niin helposti ja on varmempaa, ettei auton arvo alita koskaan jäljellä olevan velan määrää.
Noin toimiessa ei ainakaan pääse talous kovin helposti kuralle. Huonona puolena se, että todellinen vuosikorko tuppaa nousemaan kun noissa on yleensä kiinteät aloitus- ja kuukausimaksut. Muistin oman diilini hieman väärin eli maksuaika olikin 60kk eli 5 vuotta. Auton hinta 35ke, rahoitettava ouus 31ke ja viimeinen erä 14ke.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Näin, miksi sitä rahaa sitoisi autoon? 3 vuoden kohdalla olisin saanut vaihdossa pari tonnia yli jäljellä olevan lainamäärän vaikka otin aikanaan minimierän. Lunastin auton kuitenkin itselleni, lainan otin Nordeasta vakuullisena kulutusluottona 2 % korolla.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
Dacia näköjään mainostaa koko mallistoon 60kk rahoitusta 0% korolla ilman kuluja, se on kyllä hyvä diili autosta johon yleensä ei saa kummoisia alennuksia. Ainakin Dusterit vieläpä näyttää pitävän arvonsa paremmin kuin useimmat "premium" autot..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Duster on autona niin hyvä, ettei edes Dacia myyjä halua ottaa sitä vaihdossa.

Yksi tuttu päätyi viime vuonna vaihtamaan hänellä uudesta asti olleen 2013 mallisen Dusterin uuteen Dacia Lodgyyn ja Autoverkkokaupan automyyjä ei millään suostunut antamaan Dusterista hyvityshintaa, vaan puhui vain siitä että Duster on hyvä ja haluttu auto, joka on helppo myydä itse.

No, uuden Lodgyn toimituksessa kesti keväästä syksyyn ja Duster oli myynnissä 2018 keväästä 2019 kesäkuuhun, jolloin eläkeläinen pohjoisesta tuli hakemaan sen pois.

Auto oli ensin myynnissä yksityisesti 3 halvimman saman verran ajetun joukossa ( autolla ajettu vajaa 100 tkm ) alle 10 k€ pyynnillä, mutta ei mennyt kaupaksi, jonka jälkeen se oli AutoTeddyllä myynnissä samaan rahaan noin 6 kk ja sen jälkeen vielä tutun vaihtoautoliikkeen rivissä myyntitilissä, mutta ostajia ei näkynyt.
Sitten keväällä nettiautoon yksityisenä laitetun ilmoituksen ja noin 3 kk odottelun jälkeen sille löytyi ostaja varmaankin nettiauton halvimpaan hintaan.

En silti moiti Dusteria, sillekkin on paikkansa ja käyttäjänsä, samoin kuin Lada Nivallakin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
No siis nuo ovat enemmän ehkä optimoitu aja loppuun mentaliteetille. Osta uusi kun vanha on romutuskunnossa tai 200k ajettu.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
^ kuka suostuu ajamaan Dusterilla 10v/200t km? Ei se nyt markkinoiden paskin ajettava ole, mutta vaatii kyllä tietyn asenteen, että tuohon haasteeseen suostuu. Vähän semmoinen 2000 -luvulle sijoitettu 80-90 -lukujen Skoda jolla ajoi lähinnä kommarit.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
^ kuka suostuu ajamaan Dusterilla 10v/200t km? Ei se nyt markkinoiden paskin ajettava ole, mutta vaatii kyllä tietyn asenteen, että tuohon haasteeseen suostuu. Vähän semmoinen 2000 -luvulle sijoitettu 80-90 -lukujen Skoda jolla ajoi lähinnä kommarit.
Meitä on erilaisia. Toiselle riittää täysin hyvin se halvin mahdollinen kippo jolla päästä paikasta a paikkaan b ja toinen taas haluaa sitä tätä lelua tai tehoa ja kolmannelle kelpaa vain yksi tietty merkki jne jne.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Tietysti, ja on hyvä, että on valinnanvaraa. Otin kantaa vain haluun ajaa Dusterilla 10v/200t km ja heittää se sitten joko paaliin tai koittaa myydä 500 eurolla.

Saahan siinä uutena ensivilkaisulla aika paljon euroihin nähden, mutta konkretia iskee heti kun sillä lähtee ajamaan.

Eikä tuo jälleenmyynti käytettynä taida sekään sujua kovin hyvin vaikka eihän noissa euromääräisesti paljon häviäkään arvosta.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
en ole ajanut uudella mallilla mutta käsittääkseni on ottanut melko harppauksen kohti parempaa, en usko, että siinä on mitään ratkaisevaa ongelmaa etteikö sillä ajelisi. Itse ainakin ostaisin mielelläni jos olisi nyt sellaiseen mahdollisuus.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
535
Onko mitään hyvää sivustoa mistä pystyisi katsoo useiden auto liikkeiden nolla korko tarjouksia?
Useat hyvät kauppat olen tehnyt kun liikkeessä on ollut joku tollainen tarjous viikonloppu.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Kuopiossa autotalo väänäsellä on vaihtoautoihin 0,9% korko eikä muita kuluja.
Itse kävin hakemassa sieltä auton rahoituksella, jossa korkoja tulee 4 vuoden ajalta vain 90€
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Meitä on erilaisia. Toiselle riittää täysin hyvin se halvin mahdollinen kippo jolla päästä paikasta a paikkaan b ja toinen taas haluaa sitä tätä lelua tai tehoa ja kolmannelle kelpaa vain yksi tietty merkki jne jne.
Toki. Kaikenlaisille autoille on paikkansa ja voisin jossain tilanteessa jopa harkita ostavani tuollaisen mainitun uuden Lada Nivan, joka ei ole huono auto. Liian vähän vaan on tarvetta, ja samaan aikaan liikaa eli se ei korvaisi oikeaa henkilöautoa.

Siitä huolimatta en ajaisi 200 000 kilometriä Dacialla, kuten en ajaisi Lappiin pizzerian rässityllä tojotan koppimopolla. Johan moisesta joutuisi fyssarille ja tekonivelsairaalaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Edelleen ihmettelen jengin suhtautumista Dusteriin, ei se teknisesti todelllakaan huono ole ja laatuvaikutelmakin on parantunut sitten ensimmäisen sukupolven.

Suomalainen itsetunto on kyllä jännä juttu.. :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Laitetta myydään lähinnä köyhille köyhissä maissa. Eiköhän se kerro muidenkin maiden ”itsetunnosta”.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Edelleen ihmettelen jengin suhtautumista Dusteriin, ei se teknisesti todelllakaan huono ole ja laatuvaikutelmakin on parantunut sitten ensimmäisen sukupolven.

Suomalainen itsetunto on kyllä jännä juttu.. :think:
Millä tavalla Dacian ostamattomuus on itsetuntojuttu? Kävin aikoinaan nimenomaan Dusteria koeajamassa, en voinut millään perustella sen ostamista kuin hintalapulla.

Nimenomaan Dacian kohdalla on toistunut jo vuosikausia samat mantrat jos ei halua ostaa, heikko itsetunto, pieni muna jne.

Jos saisin samaan rahaan vaikkapa Rav4:n kuin mitä Dusterin, ostaisin Rav4:n, eli hintalappuun voi ihan hyvin tykästyä jos tuotteen kanssa voi muuten elää.

Saas nähdä miten käy Skoda -merkin arvostukselle kun siitä on päätetty tehdä halpismerkki VAG-konsernissa nimenomaan sinne Dacian segmenttiin. Tuloksena ehkä sama kuin 80-luvulla, eihän kukaan ostanut Skodaa ellei ollut köyhä, idiootti ja/tai kommari. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Ainahan Skooda on konsernin halpamerkki ollut? (tai siis sen VAG-aikansa)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Dacian ostamattomuus saattaa johtua myös sen jälleenmyynnin ongelmista. Ostat uutena ja kolmen vuoden päästä yrität vaihtaa niin kaikki autoliikkeet ei suostu ottamaan vaihdossa ja yksityisetkin ostajat karttaa kuin ruttoa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom