Another Life (Netflix)

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Jos sinä tätä hyvänä pidät, ja monta huippusarjaa jo rankkasit huonoiksi, niin eipä tuohon makuun paljon mitään suosituksia voi antaa. Tämä menee The 100 ja failing skies sarjojen kanssa samaan ö luokan scifi osastoon.

Parhaat avaruusscifit on:

Babylon 5
DS9
TNG
Lexx
BSG
Expanse
Farscape
Missä kohtaa sanoin että pidän tätä hyvänä?

Nähnyt kaikki muut paitso Lexx listaamistasi ja samaa tasoa kaikki tämän another lifen kanssa. Maku pitää olla keskiverto paska että voi väittää noita oikeati hyviksi. Kenties parasta mitä on tarjolla, mutta se onkin eri asia.

Tai rima itsellä liian korkea kutsua oikeasti hyväksi :)


Edit.
Ei siis ollut tarkoitus paskoa kaikkien scifi sarjojen päälle. Oma lempi gendre tuo scifi kuitenkin. Oikeasti hyvät sarjat tuntuu olevan vain todellinen harvinaisuus.
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Samaan kastiin: Firefly, Babylon 5, Altered Carbon ym.
:confused2::confused::rofl:
Makuasioita, mutta minun mielestäni Another Life ja Altered Carbon ovat täysin eri sarjassa painivaa scifiä. Jälkimmäisessä on kaikki kohdallaan, Another Lifessa ei ole kuin ehkä alkup. idea, joka sitten "onnistuttu" sössimään kaikin mahdollisin tavoin, sinänsä saavutus sekin.

Minun mielestäni jos nämä kaksi pitää arvostella jollain asteella AL on -100/10 ja AC 9/10. Ihan eri planeetalta, ei voi edes verrata. Does not compute.:dead:
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Missä kohtaa sanoin että pidän tätä hyvänä?

Nähnyt kaikki muut paitso Lexx listaamistasi ja samaa tasoa kaikki tämän another lifen kanssa. Maku pitää olla keskiverto paska että voi väittää noita oikeati hyviksi. Kenties parasta mitä on tarjolla, mutta se onkin eri asia.
Mainitsemissani sarjoissa oli käsikirjoitus ja juoni kunnossa ja näyttelijätkin valittu kykyjen, eikä seksuaalisen suuntautumisen ja rodun perusteella, eikä tuputeta mitään ideologiaa katsojille. On melkoinen loukkaus noita sarjoja kohtaan laittaa ne samalle viivalle tämän fiaskon kanssa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Sinulla tuntuu olevan hyvin poikeavat kriteerit scifi sarjojen arvostelussa joten voisitko valottaa näitä kriteerejä.
Ihan samat kriteerit kuin muidenkin sarjojen. Keskimäärin 20-35% hyvää sisältöä per sarja.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
:confused2::confused::rofl:
Makuasioita, mutta minun mielestäni Another Life ja Altered Carbon ovat täysin eri sarjassa painivaa scifiä. Jälkimmäisessä on kaikki kohdallaan, Another Lifessa ei ole kuin ehkä alkup. idea, joka sitten "onnistuttu" sössimään kaikin mahdollisin tavoin, sinänsä saavutus sekin.

Minun mielestäni jos nämä kaksi pitää arvostella jollain asteella AL on -100/10 ja AC 9/10. Ihan eri planeetalta, ei voi edes verrata. Does not compute.:dead:
Nautin Altered Carbonista enemmän. En silti sanoisi että siinä "kaikki kohdallaan". Ei se niin hyvä ollut että olisi täydellinen. Niin vajaita kuvioia siinäkin kolmannes ajasta, mutta siis omasta mielestä vajaita.

Molemmat niin kaukana täydellisestä ja kaikki kohdallaan sarjasta, että siksi jää samalle tasolle keskenään minun silmissä.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 978
Ihan samat kriteerit kuin muidenkin sarjojen. Keskimäärin 20-35% hyvää sisältöä per sarja.
Hetkonen etkö arvioi SciFi sarjaa ollenkan SciFi sarjana ts onko sillä SciFi sisällöllä laatuarviosi kannalta mitään merkitystä?

Meinaan kun jos Another Life:ä arvostelee samoilla kriteereillä kuin Kauniita ja Rohkeita niin se on ihan hyvä B&B sarja.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 978
Nautin Altered Carbonista enemmän. En silti sanoisi että siinä "kaikki kohdallaan". Ei se niin hyvä ollut että olisi täydellinen. Niin vajaita kuvioia siinäkin kolmannes ajasta, mutta siis omasta mielestä vajaita.

Molemmat niin kaukana täydellisestä ja kaikki kohdallaan sarjasta, että siksi jää samalle tasolle keskenään minun silmissä.
Muuntohiili perustuu kirjaan kirjaan perustuvissa sarjoissa/elokuvissa tuppaa aina olemaan aukkoja kun ei sitä kokokirjaa kokonaisuudessa voi 1:1 käytää kun halutaan kumminkin kertoa se tarina alustaloppuun saakka rajallisessa ajassa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Hetkonen etkö arvioi SciFi sarjaa ollenkan SciFi sarjana ts onko sillä SciFi sisällöllä laatuarviosi kannalta mitään merkitystä?
Mitä sä nyt haluat tietää? Etkö osaa itsestään selvää osaa päätellä eli haluat nyt vääntää jostain turhasta? Vai pitiikö sinulle selittää eri osaalueet joilla sarjajoja voidaan arvioida?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 978
Mitä sä nyt haluat tietää? Etkö osaa itsestään selvää osaa päätellä eli haluat nyt vääntää jostain turhasta? Vai pitiikö sinulle selittää eri osaalueet joilla sarjajoja voidaan arvioida?
Aloin vain ihmetellä kun niputit monia hyvin eritasoissia SciFi sarjoja täysin saman arvoisiksi niin kuin niissä ei olisi mitään eroa.

Meinaan kun jos Another Life:ä arvostelee samoilla kriteereillä kuin Kauniita ja Rohkeita niin se on ihan hyvä B&B sarja.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Muuntohiili perustuu kirjaan kirjaan perustuvissa sarjoissa/elokuvissa tuppaa aina olemaan aukkoja kun ei sitä kokokirjaa kokonaisuudessa voi 1:1 käytää kun halutaan kumminkin kertoa se tarina alustaloppuun saakka rajallisessa ajassa.
Ja? Ei se poista "faktaa" aka minun mielipidettä ettei se ollut täydellinen sarja missä kaikki kohdallaan.

En tullut tänne haastamaan mitään fanboy riitaa tai paskomaan sun&muiden makujen ja kriteereiden päälle.

Ensin itsekkin sanot kaikki kohdallaan ja nyt myönnät että on aukkoja, mutta perustuu kirjaan? Eli on aukkoja. Ei ihan loogisesti mene tämä.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 978
...
En tullut tänne haastamaan mitään fanboy riitaa tai paskomaan sun&muiden makujen ja kriteereiden päälle.
...
Luet liikaa rivien välistä.

Minä en ole Another Lifen fanboy.

Minua oikeasti ihmetyttää/kummastuttaa tuo tapasi niputtaa kaikki SciFi yhteen kasaan näkemättä mitäään laatueroja.

Kun yleensä ei ole tapana arvostella fantasia scifiä ha hard scifiä täysin samoilla perusteilla.

Yritäin oikeasti ymmärtää milläperusteilla sinä arvioit SciFiä verratuna muihin kun sinun logiikasi tuntuu olevan hyvin poikkeava.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Aloin vain ihmetellä kun niputit monia hyvin eritasoissia SciFi sarjoja täysin saman arvoisiksi niin kuin niissä ei olisi mitään eroa.
Huom! Sinun mielestä eritasoista. Eikö? Vai kuka sen tason on päättänyt?

Jos puhutaan jostain mistä massa pitää, voidaan olla yhtä mieltä, että massa ei edusta älykkäimpiä yksilöitä planeetalla tai omaa välttämättä samaa makua.

Jos puhutaan kriitikoista, voidaanko olla yhtä mieltä että itse kukin, ainakin minä, on ollut kriitikon kanssa eri mieltä?


On sarjoissa toki eroja, toisiinsa nähden, mutta kuitenkin liian lähellä toisiaan että merkittävästi viihdearvollisesti eroaisivat toisistaan. AlteredCarbonin kyllä katsoin kaksi kertaa, toisen taustalla kun pelailin, kun dikkaan siitä main Snabba Cash jäbästä ja pidän just ton tyylisestä ns OP main ja kuolemattomuudet mukana. Käy järkeen että kirjasta, kun niissä noi on hyvin hanskassa. Paljon mistä en pitänyt , oliko kirjasta, pitäisi lukea että voi tietää. Tämä vain minun mielipide.

Eri osa-alueilla hyviä nuo eri sarjat mutta lopulta liikaa paskaa sisällä että juhlisin täydellisen scifin löytyneen. Odottelen kuitenkin innolla.

Editoin nopsaan tähän liittyen yllä olevaan viestiisi.
Siis ihan laajalla kriittisellä kammalla arvioin näitä sarjoja kun niitä katson. Eri asioissa hyviä. Sanottakoon että vanhemmat sarjat ottaa niin pahasti tukkaan nyky tehosteilta että häviää paripojoa, mutta joitain se ei haittaa lainkaan joten samalla linjalla taas kaikki.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Kun yleensä ei ole tapana arvostella fantasia scifiä ha hard scifiä täysin samoilla perusteilla.

Yritäin oikeasti ymmärtää milläperusteilla sinä arvioit SciFiä verratuna muihin kun sinun logiikasi tuntuu olevan hyvin poikkeava.
En ole Scifi rasisti enkä luokittele sitä kuin natsit eri luokkiin.
En tiedä mitä tarkoittaa ha hard scifi tai fantasia scifi, kun en luokittelua ole koskaan näille tehnyt. En siis tiedä tarkoittaako toinen jotain keijuja ja menninkäisiä ja toinen jotain oikeisiin fysiikalakeihin perustuvaa HA HARD REALITY SCIFI missä lasketaan piin keskipistettä mc2juurikaavalla Albertin(Einstein)teoreemalla ja se pitää paikkansa todellisessa maailmassa?
Vai onko fantasia scifillä erona ha hard scifiin sävy?

Hitto mun piti pelata eikä chättää mistään sarjasta. Tässä sarjassa muuten oli hyvä idea ja hyvää meininkiä. Ransu häiritsi mutta multa meni useampi jakso ennenkuin tajusin sängestä että toihan on jäbä :) en luokittele ihmisiä niin enhän mä tota kopannut suoraan, mutta sitten tuli sellainen kiintiö viba nonbinääri pakko kirjoittaa mukaan. Olisivat edes laittaneen hänet seksirobotiksi joka voi olla mies tai nainen.

Ja niinkuin alussa mainitsin Another Life tämä miehistö, sama mistä muutkin kommentoineet, että keskenkasvuisia lapsia. Just mission eka pari tuntia ne keskittyy "tärkeimpään tehtävään ever" ja sitten vuorotellen alkaa sekoilemaan. Onko kaikki järkevät ja kyvykkäät ihmiset maapallolta kuolleet jo sukupuuttoon tuossa vaiheessa? Samalla yksi hobitti painaa lapsen kanssa siellä militaryn alien basessa kuin joku päällikkö eikä tainnut saada mitään järkevää aikaan. Aivan turha jätkä. Se mikä oli hienosti kirjoitettu osumaan oli syy miksi se mimmi ylipäätään oli tän hobitin kanssa yhdessä. Kun real Man rakas oli kuollut niin tarvitsi itselleen tollasen varman "koti isän" :) Biologinen elämä kun hakee joko kuolemattomuutta tai suvun jatkamista niin tuollainen kuolema saa suvun jatkamisen hänen ikäisellään naisella hyrräämään kovaa tahtia.

VASTAUS KYSYMYKSEESI:

Parhaimmat scifi sarjat eivät ole riittävän hyviä erottuakseen toisistaan ja samalla liian keskinkertaisia erottuakseen edukseen muuta scifi viihdettä esim hyvää elokuva scifiä vastaan. Joku animaatio/anime scifi varmaankin erottuisi, mutta taas osalle animaatio/anime on täysi nou nou niin ei voi ottaa vertailuun.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 978
Huom! Sinun mielestä eritasoista. Eikö? Vai kuka sen tason on päättänyt?

...
Käytin ilmeisesti väärää ilmaisua tarkoitin eri laatuisia hardscifi, fantasiascifi, avaruusooperascifi, jne.

Kun normaalisti noita arvioidaan vähän eri perusteilla ja sinä et vaikuta tekevät tätä eroa.

En tiedä mitä tarkoittaa ha hard scifi tai fantasia scifi, kun en luokittelua ole koskaan näille tehnyt. En siis tiedä tarkoittaako toinen jotain keijuja ja menninkäisiä ja toinen jotain oikeisiin fysiikalakeihin perustuvaa HA HARD REALITY SCIFI missä lasketaan piin keskipistettä mc2juurikaavalla Albertin(Einstein)teoreemalla ja se pitää paikkansa todellisessa maailmassa?
Vai onko fantasia scifillä erona ha hard scifiin sävy?
Eli tilanne on just se minkä epäilinkin olevan arvostelet SciFiä eriperusteilla kuin yleensä on tapana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Tästä kyllä huomaa jo sarjan huonouden kun threadi saanut näin paljon kommentteja. Olihan se kyllä aivan käsittämätön sarja kun siinä tuntui olevan aikalailla jokainen asia pielessä.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Käytin ilmeisesti väärää ilmaisua tarkoitin eri laatuisia hardscifi, fantasiascifi, avaruusooperascifi, jne.

Kun normaalisti noita arvioidaan vähän eri perusteilla ja sinä et vaikuta tekevät tätä eroa.



Eli tilanne on just se minkä epäilinkin olevan arvostelet SciFiä eriperusteilla kuin yleensä on tapana.
En siis erottele noita lokeroihin. Ja mitä laatuun tulee niin se on keskinkertaista parhaissa scifi sarjoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 149
En siis erottele noita lokeroihin. Ja mitä laatuun tulee niin se on keskinkertaista parhaissa scifi sarjoissa.
Makuasioitahan nämä on, mutta kaikkien - omasta mielestäni erinomaistenkin - scifi-sarjojen kuten Altered Carbonin tuomitseminen keskinkertaiseksi tuubaksi kyllä ihmetyttää.

Voisitko heittää esimerkin millaiset sarjat mielestäsi ovat ovat olleet hyviä niin saisi vähän kuvaa minkälaista sisältöä sarjoissa arvostat?
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
417
Hyviä scifisarjoja ei ole kovin montaa, oma suosikki on varmaankin Expanse. Hyvän scifin kuuluu herättää unelmointia ja voimakkaita tunteita. Huono scifi menee siitä missä aita on matalin niin kuin otsikon sarja eikä tee mitään oikein. Huono scifi pilaa koko genren maineen kun random ihminen sattuu katsomaan et tätäkö tää scifi olikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Omalla listalla tuo Altered Carbon on kyllä siellä kärjessä ellei jopa ensimmäinen. Kyseistä sarjaa odotin aikoinaan hyvin paljon ja se myös lunasti kaikki odotukset.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
145
Expanse ja Altered Carbon ovat kyllä minunkin mielestäni kärkipään scifiä mitä viime aikoina ruutuun on ilmaantunut. Tarinat ja henkilöt ovat sopusoinnussa sarjojen maailmoiden kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 622
Kertokaa yksi oikeasti hyvä scifi sarja.
Star trek uusi ja vanhat (kaikki eri variaatiot aka spinoffit) = keskinkertaista kuraa.
Samaan kastiin: Firefly, Babylon 5, Altered Carbon ym.


Kun koitan kaivella niin ei mieleen tule yhtään oikeasti hyvää scifi sarjaa. Tosin rima aikakorkealla että kutsun sarjaa hyväksi. Kaikista mainitsemistani sarjoista olen osittain nauttinut, siksi ne kaikki olen katsonutkin. Se ei tarkoita etteikö niissä olisi rutosti bashaa ja sarjoista hyvää vain joku 20%-35%.
Tässä nyt muutama lonkalta mieleen tullut laadukas scifisarja/leffa viime vuosilta. Scifihän on muutakin kuin avaruusseikkailua.

Sarjoja:
Travelers
Black mirror (varauksin, koska jokainen jakso on oma tarinansa)
Stranger Things
Dark
The OA
Russian Doll (vähän sillä rajalla)
Maniac (itse en tosin tästä niinkään pitänyt, mutta se on makuasia)
Westworld (ainakin ensimmäinen kausi oli ok, kakkosta en ole katsonut)
3%
Colony
Expanse

Leffoja:
Arrival
Edge of Tomorrow
Annihilation
Interstellar

Ääh, en jaksa luetella, täältä lisää arvioiden kanssa:
TOP SCIENCE-FICTION MOVIES: 2000-2019 - IMDb

Tätä Another lifea en kestänyt ekaa jaksoa enempää. Historiallisen huono IMDB-arvosana tuskin on pahasti väärässä niiden näkemättömienkään jaksojen osalta. :D
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Tässä nyt muutama lonkalta mieleen tullut laadukas scifisarja/leffa viime vuosilta. Scifihän on muutakin kuin avaruusseikkailua.

Sarjoja:
Travelers
Black mirror (varauksin, koska jokainen jakso on oma tarinansa)
Stranger Things
Dark
The OA
Russian Doll (vähän sillä rajalla)
Maniac (itse en tosin tästä niinkään pitänyt, mutta se on makuasia)
Westworld (ainakin ensimmäinen kausi oli ok, kakkosta en ole katsonut)
3%
Colony
Expanse

Leffoja:
Arrival
Edge of Tomorrow
Annihilation
Interstellar

Ääh, en jaksa luetella, täältä lisää arvioiden kanssa:
TOP SCIENCE-FICTION MOVIES: 2000-2019 - IMDb

Tätä Another lifea en kestänyt ekaa jaksoa enempää. Historiallisen huono IMDB-arvosana tuskin on pahasti väärässä niiden näkemättömienkään jaksojen osalta. :D
Hyviä scifi leffoja löytyy kyllä.

Mietiskelin näitä scifi sarjoja sängyssä viimeyönä ja olin tulossa kommentoimaan että Black Mirror on erinomainen sarja. Westworld oli ihan hyvä. Vähän alkoi ontua ykkös kauden jälkeen.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Makuasioitahan nämä on, mutta kaikkien - omasta mielestäni erinomaistenkin - scifi-sarjojen kuten Altered Carbonin tuomitseminen keskinkertaiseksi tuubaksi kyllä ihmetyttää.

Voisitko heittää esimerkin millaiset sarjat mielestäsi ovat ovat olleet hyviä niin saisi vähän kuvaa minkälaista sisältöä sarjoissa arvostat?
Black Mirror on kova.

Altered Carbon on aiheeltaan minua kiehtova ja päänäytteliä mun lemppari hemmoja. Silti sarjassa niin paljon skeidaa myös että alkaa parin ekan jakson jälkeen jäädä hyvät jutut piiloon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 350
TScifihän on muutakin kuin avaruusseikkailua.
Toki, mutta ei vaan ole niin hyvää scifiä se "ei-avaruusseikkailu". Yleensäkin on aika järjetöntä tehdä jotain hirsimökki-scifiä jos ei mitään avaruutta tai edes raflaavampaa tekniikkaa ole lainkaan mukana. Toki havumetsässä voidaan olla kunhan se on vieras planeetta jossain.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
542
Mielenkiintoista ettei Killjoysia ole mainittu.
Mielestäni samalla tasolla Expansen kanssa, tosin vain puolitoista kautta katsottuna.
Genreen hyvinkin sopivaa seikkailuhenkeä taustamysteerin kanssa.
Johtuneeko hankalasta saatavuudesta?

Ja tulihan se viimeinen jakso katsottua tästäkin, eikä nyt käsikirjoitustiimiltä tähän nähdyssä mitään suurempia odotuksia jatkoon ladannut.
V:n uusien tekeleiden ensimmäinen kauden loppu lupasi jotain odotettavaa, mutta päättyi pannukakkuun.
Eli todennäköisesti samaa tarjolla tästäkin, ellei uudet tyypit tule kuvioihin kirjoittelemaan..

Edit. jaaniin meinasi unohtua kommentoida Black Mirroria, jossa suurin osa on nokkelasti kirjoitettua hyvin tuotettua tavaraa.
Suosikkina White Bear-jakso, joka jätti hämmentyneen olon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Luulen, että ihmiset jotka rankkaa tämän kuten AC:n tai Expensen ei oikeasti katso niitä sarjoja. Ne on tyyliin taustalla kun selaa nettiä, pelaa toisella monitorilla, räpeltää kännykkää tjsp.

Miten ja millä katsoo on kokemukseen hemmetin suuri ero. Muron puolella oli joskus väännöt jostain scifi leffasta. Ja siinä selvis, että kaveri katto TC rippiä läppärin näytöltä. Itse taas olin katsonut kunnon äänentoistolla pimennetyssä huoneessa tykillä.

Tämä sarja on juuri sellainen, että kun siihen yrittää keskittyä niin silmiin hyppää niin monta asiaa jotka häiritsee ihan mukavasti sitä katseluelämystä. Jos pitäis tätä taustaohjelmana muulle toiminnalle niin kait se siinä menisi missä mikä tahansa muukin scifi ja voisi rankata samalle viivalle.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Pari jaksoa vielä jäljellä. Aika järkyttävän huono käsikirjoitus tässä on. En ymmärrä miksi käsiksessä säästetään nykyään, eiköhän se ole suunnilleen halvin asia scifissä? Tässä ja esimerkiksi Star Trek: Discoveryssä oli ihan hyvä lähtökohta mutta käsiksellä pilattiin koko homma.
Sitä en henkilökohtaisesti ymmärrä miten tätä voi verrata esimerkiksi Babylon 5:een tai Altered Carboniin. Molemmissa sarjoissa on hyvä käsikirjoitus, tässä sitä ei juuri alkuasetelman lisäksi ole.
Miksi pitää tehdä scifi sarja jos ei vaivauduta tekemään edes perus tiedeasioita oikein?
En muista missään sarjassa nähneen näin epäammattimaista lääkäriä. Kuka helvetti ei katso CT kuvia ennen niiden antamista potilaalle?
Noh, muista jäsenistä puhumattakaan.
Siinä nämä ovat oikeassa että kuolisivat aika pian ilman Williamia :D
Erikoismaininta skannereista jotka näyttävät olevan aikalailla hyödyttömät sekä puhdistushuone (decontamination chamber) joka ei näytä tekevän oikeastaan yhtään mitään.
E: Ai niin se tulipalo! Yksi perkeleen pieni tulipalo niin koko alus on räjähtämispisteessä välittömästi! WTF??
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Luulen, että ihmiset jotka rankkaa tämän kuten AC:n tai Expensen ei oikeasti katso niitä sarjoja. Ne on tyyliin taustalla kun selaa nettiä, pelaa toisella monitorilla, räpeltää kännykkää tjsp.

Miten ja millä katsoo on kokemukseen hemmetin suuri ero. Muron puolella oli joskus väännöt jostain scifi leffasta. Ja siinä selvis, että kaveri katto TC rippiä läppärin näytöltä. Itse taas olin katsonut kunnon äänentoistolla pimennetyssä huoneessa tykillä.

Tämä sarja on juuri sellainen, että kun siihen yrittää keskittyä niin silmiin hyppää niin monta asiaa jotka häiritsee ihan mukavasti sitä katseluelämystä. Jos pitäis tätä taustaohjelmana muulle toiminnalle niin kait se siinä menisi missä mikä tahansa muukin scifi ja voisi rankata samalle viivalle.
Niih äijät, kattokaa niitä sarjoja tykillä ja kunnon äänentoistolla ja lopettakaa se valitus paskoista sarjoista.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
No nyt sain katsottua viimeisenkin jakson.
Hetken jo pelkäsin kun olivat laskeutumassa planeetalle että sieltä tulee Stargåten tyyliin ihmisiä vastaan mutta ei sentään tuo pelko toteutunut. Ihan kivasti oli alien tekaistu.
Ehkä jatkossa selitetään (jos sitä tulee) alieneiden motiivi. Jos Aichit tms haluavat vain tuhoa niin kuin planeetalta löytynyt AI kertoi niin minkä takia noita probeja lähellään planeetoille jos koko planeetan tuhoaminen kesti noin vartin siitä kun artefact tuhottiin? Eikö tuo nyt olisi helpompi lähettää viisi donitsia ja tuhota koko paska.
Operation Brimstone kuulosti siltä kuin olisivat kauden puolessa välissä hoksanneet että
-perkele, mitä nää tyypit tekee jos alienit ovatkin vihamielisiä?
-Hei entä jos FTL ajoa voitaisiin käyttää aseena?
-Joo hyvä idea! Tällä mennään.
William sitten otti ja ohjelmoi alieneiden aivoimplantin uudelleen 15 sekunnissa. Alienien rinnalla ihmiset olivat kuitenkin vain matojen tasolla Williamin mukaan että hyvin olivat AI:nsa koodanneet. Näppärästi Javier hyväksyi sen että aivoissa on kiinni alienien implantti.
Onneksi implantin virtalähdekin oli sitä mallia että sähköä tuli kun vaan töpselin pisti niskaan paikalleen.
Lisäksi William loi uuden AI:n johon itselläkään ei ollut oikeuksia.
Ohi meni sekin että miksi noita jäähdytysjärjestelmän katkaisimia ei voinut viimeksi kun core oli räjähtämässä käyttää. Kai se oli eri ongelma. Ehkä nuo vivut olisi voinut sijoittaa oven ulkopuolelle..
Jotenkin olisi ollut kivat että olisi edes sivulauseessa selitetty uniformujen puute. Muutenkin kuin se alun "How old are you" tokaisu. Chain of Command ei tuntunut aluksella oikein toimivan :) Maassa kuitenkin näytti armeija olevan voimissaan.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
417
Homoseksuaalit milleniaanit jotka eivät juuri tekniikasta tai logiikasta niin ymmärrä ovat ilmeisesti se kohderyhmä. Asetelma sarjalle oli ihan hyvä mut väärä porukka tätä tekemässä
 

top500potato

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.11.2018
Viestejä
38
Miten porukka jaksaa itseään kiusata? Haukutaan sarja lyttyyn ja katsotaan alusta loppuun. Jonkun sortin idiotismia vai masokismia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Niih äijät, kattokaa niitä sarjoja tykillä ja kunnon äänentoistolla ja lopettakaa se valitus paskoista sarjoista.
Kokeile lukea uudestaan se mitä lainasit.


Miten porukka jaksaa itseään kiusata? Haukutaan sarja lyttyyn ja katsotaan alusta loppuun. Jonkun sortin idiotismia vai masokismia.
Trailerillahan tämä tuli jo tuomittua, mutta koska pitää scifille antaa mahdollisuus niin piti eka jakso melkein loppuun asti katsoa ennen kuin sai jäädä.

Tylsää saa olla jos katselee sarjoja joista ei pidä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
16
Huh huh. Loppuun katsottu ja alapeukutettu. Olipahan tuubaa. Kantava voima jatkaa sarjan katsomista oli uteliaisuus siitä, voidaanko rima vielä alittaa entistä hirvittävämmin. Pidin Sackoffista BSG:ssa ja tässä oli pääjuoni ihan kiintoisa. Hyvää B5- ja BSG-tyylistä scifiä ei tahdo enää olla. Pitänee katsoa neljättä kertaa maratonina Expansen 1&2 kaudet, jotta toipuu tästä pettymyksestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 050
Designated survivorin 3. kausi jäi kesken tuon SJW touhun takia ja aattelin että otetaan katseluun vähän scifiä. Ekan jaksoin katoin vähän väkisin vaikka jo puolessa välissä tajusin etten katso enää toista jaksoa. En selvästi ole kohderyhmässä.

Tuo @Diziet Sma selitys tästä ehkä kävisi järkeen mutta en kyllä silti taida kyetä enempää katsomaan.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611
Ei vaan kykene. Itsekin koitin tätä katsoa kun tuli ulos Netflixissä, ja ekan jakson jaksoin just ja just .. Mutta ongelma ei ollut niinkään tarina vaan nimenomaan tuo näyttelijä, josta ihan alussa ketjussa kuvakin. Ihan sairaan rasittava näyttelijä .. pilaa koko sarjan.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
201
Mielenkiintoista ettei Killjoysia ole mainittu.
Mielestäni samalla tasolla Expansen kanssa, tosin vain puolitoista kautta katsottuna.
Ihan pakko vastata että NO EI OLE. Killjoys on ihan melkein viihdyttävä sarja, mutta Expanse nyt vaan tuntuu *oikealta* scifiltä. Ihan toisella tasolla. Se, että puhutteleeko Expansenkaan ihmiset riittävän syvältä on ehkä siinä ja siinä, mutta toisaalta on siellä niitä "ei helvetti, rajua!" -hetkiä joukossa.

Joo, ja Altered Carbonissa on vähän samaa vikaa kuin Westworldissa... liian synteettinen, ei puhuttele. Ihmisillä (tai niiden replikoilla) ei vaan ole annettavaa.

Saa nähdä tuleeko tätä (Another Life) missään vaiheessa katsottua; 12 apinaa vika kausi menossa ja Expanse kolmoskauteen tuli juuri suomitekstit ja OA:kin on odottelemassa... ja ja koska se Killjoysin viimeinen kausi tuleekaan..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 350
KJ:ssa tietysti pääpontti että HJK aika kuuma.

AL:stä piti sanomani että grafiikathan siinä ihan hyvät, mutta ilmeisesti väärät käsikirjoittajat. Ja kyllähän se transu on väärässä paikassa, plus miksi KS:n pitää olla tiukaksi tiristetyn oloinen sarjassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 467
Viestejä
4 192 184
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom