Mopokuumetta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Projekti Apriliaa on tullut taas purettua hieman eteenpäin.

Olen hieman miettinyt pitäisikö johtosarja tehdä uusiksi. Vanha on kohtuullisessa kunnossa joiltain osin mutta 30v aikaiset ammaroinnit ja luova abikoiden ja rosvoliittimien käyttö alkaa näkyä jo. Jos jossain vaiheessa löytyisi sopivan hintainen vakio etukate niin sellainen pitää ostaa.

Aiemmin tilatut osat ovat jo hyllyssä mutta moottoria odottelen edelleen.



Isompien pyörien kanssa ei ole tarvinnut kuin pistää bensaa tankkiin ja ajaa.

 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Kävin tuossa tutkimassa taas ketjuja. Enkä kyllä huomannu niissä mitään merkkiä ku jaksanut niitä hinkata puhtaaksi. Tosiaan uuden niitattavan ketjulukon toinen osa kyllä menee hyvin tuohon entiseen "pikalukolliseen". Se sokka vain uupus niin saisi ajoon. Pituus eroa nuilla on ja ympärys mitassa hienoinen ero tuossa 2tapin palikassa mikä ketjun läpi pannaan. Viime kesänä tähän uudet ketjut ja rattaat on laitettu niin menee vielä uudella lukolla hetken.. Ekassa kuvassa vasemmalla vanha ja uusi sopimaton oikealla. Oikea onko sen takia muutenki lyhmpi että se niitataan eikä siihen tule sitä sokkaa?
1.jpg 2.jpg 3.jpg
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kävin tuossa tutkimassa taas ketjuja. Enkä kyllä huomannu niissä mitään merkkiä ku jaksanut niitä hinkata puhtaaksi. Tosiaan uuden niitattavan ketjulukon toinen osa kyllä menee hyvin tuohon entiseen "pikalukolliseen". Se sokka vain uupus niin saisi ajoon. Pituus eroa nuilla on ja ympärys mitassa hienoinen ero tuossa 2tapin palikassa mikä ketjun läpi pannaan. Viime kesänä tähän uudet ketjut ja rattaat on laitettu niin menee vielä uudella lukolla hetken.. Ekassa kuvassa vasemmalla vanha ja uusi sopimaton oikealla. Oikea onko sen takia muutenki lyhmpi että se niitataan eikä siihen tule sitä sokkaa?
Uutta ketjua jos et vanhojen ikää tiedä tai sitten yrität etsiä oikean lukon, niissä on eroja eri valmistajilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Kävin tuossa tutkimassa taas ketjuja. Enkä kyllä huomannu niissä mitään merkkiä ku jaksanut niitä hinkata puhtaaksi. Tosiaan uuden niitattavan ketjulukon toinen osa kyllä menee hyvin tuohon entiseen "pikalukolliseen". Se sokka vain uupus niin saisi ajoon. Pituus eroa nuilla on ja ympärys mitassa hienoinen ero tuossa 2tapin palikassa mikä ketjun läpi pannaan. Viime kesänä tähän uudet ketjut ja rattaat on laitettu niin menee vielä uudella lukolla hetken.. Ekassa kuvassa vasemmalla vanha ja uusi sopimaton oikealla. Oikea onko sen takia muutenki lyhmpi että se niitataan eikä siihen tule sitä sokkaa?
Jos en ihan väärin näe niin tuo ketju on ns. normaali ja tuo uusi lukko on O-renkaalliseen ketjuun. Se voi selittää osaltaan tuota kokoeroa.

O-renkaallisessa ketjussa on siis nuo O-renkaat ketjun tapeissa ja ne auttavat pitämään öljyt oikeassa paikassa. Perinteisessä ketjussa ei noita ole.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Uutta ketjua jos et vanhojen ikää tiedä tai sitten yrität etsiä oikean lukon, niissä on eroja eri valmistajilla.
Juu huomenna viimeinen lomapäivä tälle kesää niin pitää ketjun kans mennä paikalliseen mp liikkeeseen. Ja jos ei lukkoa niin uutta kerjua sitte tulemaan. Jos sitte kerkeisi ajaa vielä tälle kauteen yhtään. Tuttava möi tämän pyörän ja viime kesänä on ostettu tähän uus ketju ja rattaat. Miten nuista ite jatkossa parempaa huolta voi pidellä, että kestää? Rasvailla ajoissa, mutta onko muuta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Juu huomenna viimeinen lomapäivä tälle kesää niin pitää ketjun kans mennä paikalliseen mp liikkeeseen. Ja jos ei lukkoa niin uutta kerjua sitte tulemaan. Jos sitte kerkeisi ajaa vielä tälle kauteen yhtään. Tuttava möi tämän pyörän ja viime kesänä on ostettu tähän uus ketju ja rattaat. Miten nuista ite jatkossa parempaa huolta voi pidellä, että kestää? Rasvailla ajoissa, mutta onko muuta?
Rasvata ja kiristellä tarvittaessa. Sitten kun ovat tarpeeksi kuluneet niin vaihtaa ennen kuin hajoavat.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Jos en ihan väärin näe niin tuo ketju on ns. normaali ja tuo uusi lukko on O-renkaalliseen ketjuun. Se voi selittää osaltaan tuota kokoeroa.

O-renkaallisessa ketjussa on siis nuo O-renkaat ketjun tapeissa ja ne auttavat pitämään öljyt oikeassa paikassa. Perinteisessä ketjussa ei noita ole.
Totta tuo on erimallinen tuo liitos osa. Uudessa osassa ns. tupla O ja toinen "neliö". ääh kun näitäkää katellu ennen kauppaan menoa :D Noh tästä se harrastus lähtee :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Juu huomenna viimeinen lomapäivä tälle kesää niin pitää ketjun kans mennä paikalliseen mp liikkeeseen. Ja jos ei lukkoa niin uutta kerjua sitte tulemaan. Jos sitte kerkeisi ajaa vielä tälle kauteen yhtään. Tuttava möi tämän pyörän ja viime kesänä on ostettu tähän uus ketju ja rattaat. Miten nuista ite jatkossa parempaa huolta voi pidellä, että kestää? Rasvailla ajoissa, mutta onko muuta?
En tiedä miten se lukko on saatu aukeamaan koska en ole aikasemmin koskaan nähnyt että lukko aukeaa, mutta ainakin omassa on niin tiukka ettei varmasti aukea vahingossa.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
En tiedä miten se lukko on saatu aukeamaan koska en ole aikasemmin koskaan nähnyt että lukko aukeaa, mutta ainakin omassa on niin tiukka ettei varmasti aukea vahingossa.
Sitä kun en tiedä itekkää. Onneksi ihan pienessä nopeudessa. Nämä tämmöiset taitaa olla niitä kerran eläissään sattumia... Ja heti kun alottaa harrastusta niin jotain pitää tietenni sattua :D
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Kyllä kangastakillekkin on aikansa ja paikkansa. Ite käytän enimmäkseen nahkatakkia ja housuja mutta viime kesän helteiden jäljiltä viisastuneena ostin myös Scottin endurotakin ja Biltemasta crossihousut. Tuo on yllättävän mukava combo helteilläkin ja puhumattakaan metsäleikeistä mihin KTämmällä tulee joskus eksyttyä.
Jep. Naku motarilla ei ollut se paikka :D
 

jermu1982

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
993
Kauanko tonnisessa kyykyssä noin suurinpiirtein ketjut kestää? Rasvailen aika usein
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Kauanko tonnisessa kyykyssä noin suurinpiirtein ketjut kestää? Rasvailen aika usein
Ei tuohon oikein ole yhtä ja oikeaa vastausta. Riippuu ketjujen ja hampaiden laadusta ja määrästä (tarkemmin että mikä on etu- ja takahampaan suhde toisiinsa), moottorin tyypistä esim. V2 kuluttaa nopeammin kuin rivi4. Ja n+1:stä muista muuttujasta. Mutta todennäköisesti jonkin 10tkm voi odottaa hyvälatuiselta setiltä jota huolletaan säännöllisesti ja on normaalissa katuajossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Ei tartte niitata, katuvehkeissä riittää lukko, enska ja kilpalaitteet sitten erikseen.

Lukko lähtee auki tasan yhden syyn takia irti, ketjujen laiminlyönti.
Ehkä johonkin mopoon riittää lukko. Katupyöriin ehdottamasti niitattava. Typerä riski pitää lukkoa ja isompiin ketjuihin ei saa edes lukkoja.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Jokainen laittakoon ketjunsa kiinni sellaisella tavalla kuin haluaa. Itse en halua ottaa pienintäkään riskiä siitä, että se ketjulukko esim aukeaa/hajoaa 120km/h vauhdissa motarilla ja lyö takarenkaan lukkoon, joten laitan ketjuni kiinni niittaamalla.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Jokainen laittakoon ketjunsa kiinni sellaisella tavalla kuin haluaa. Itse en halua ottaa pienintäkään riskiä siitä, että se ketjulukko esim aukeaa/hajoaa 120km/h vauhdissa motarilla ja lyö takarenkaan lukkoon, joten laitan ketjuni kiinni niittaamalla.
Tästä eteenpäin itekki tulee tuoho kiinnitettyä aikaa. Jospa oli eka ja viimeneinen kerta kun ketjut poikki. Oli Radalla 200km/h vauhissa isän naapurilla kerran kans menny katki, jos ei ajosaappaat jalassa niin olisi kuulema varmasti jalan repiny rikki... Oli vissii ikävästi ketju räpänny jalalle... Noh kyllä nyt ite ainaki niittuutan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Ei tartte niitata, katuvehkeissä riittää lukko, enska ja kilpalaitteet sitten erikseen.

Lukko lähtee auki tasan yhden syyn takia irti, ketjujen laiminlyönti.
Isommissa mopoissa täytyy olla niitatut ketjut. Ei onttoja tappeja, vaan umpijöötiä.

Kauanko tonnisessa kyykyssä noin suurinpiirtein ketjut kestää? Rasvailen aika usein
Omassa mopossa vaihdoin noin 40tkm kohdalla. Olisi vanhoilla vielä ajanut, mutta parempi vaihtaa ajoissa. Ikään vaikuttaa paljon miten sillä mopolla ajelee. Jos tykkää räppäillä ja kiihdytellä 0-100km/h jatkuvasti, lyhentää varmasti ketjujen ikää.

Jos takarattaalta koittaa nostaa ketjua, täytyy sen pysyä kiinni rattaassa. Jos ketju nousee rattaalta, on aika vaihtaa ketjut.
 

jermu1982

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
993
Isommissa mopoissa täytyy olla niitatut ketjut. Ei onttoja tappeja, vaan umpijöötiä.



Omassa mopossa vaihdoin noin 40tkm kohdalla. Olisi vanhoilla vielä ajanut, mutta parempi vaihtaa ajoissa. Ikään vaikuttaa paljon miten sillä mopolla ajelee. Jos tykkää räppäillä ja kiihdytellä 0-100km/h jatkuvasti, lyhentää varmasti ketjujen ikää.

Jos takarattaalta koittaa nostaa ketjua, täytyy sen pysyä kiinni rattaassa. Jos ketju nousee rattaalta, on aika vaihtaa ketjut.
no eikös se nouse jos on vaan löysällä?:confused:
 

jermu1982

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
993
onko kellään suosituksia missä tampereella kannattais huollattaa pyörä? ois iso huolto syksyllä venojen säädöt yms..
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Heh, tilasin kokeilumielessä suunnilleen eBayn halvimmat E hyväksytyt vilkut ja elektronisen vilkkureleen. No vilkut olivatkin mopon kokoluokkaa ja rele toimii hienosti tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla vilkkuu liian tiheästi. Toki takavilkkuja olisi muutenkin hankala vaihtaa kun sivulaukut tulisivat vilkkujen eteen. Positiivisena asiana vilkku sopi suoraan vanhan tilalle, siinä oli valmiiksi oikea liitin.
Eipä ollut kuitenkaan kuin ~20 euron kokeilu :)
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Saahan noita yleismallin releitä autotarvikeliikkeistä vaan tässä oli liitinkin valmiina:
upload_2019-8-27_10-30-50.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Ei tahdo tubeless poksahtaa takavanteelle, vinkkejä? Vannerasvaa ei tähän hätään ole, fairyvettä koitin muttei tulosta.

Etunakki meni hienosti, mutta tuo takarengas kyllä vittuilee niin pahasti että menee tunteisiin. :D:D:rage:
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
Fairyä reunaan, 5 baria painetta renkaaseen ja odottelee päivän.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
950 kilometriä mankilla mittarissa ja tehtaan öljyt sai lähteä, tilalle Hondan 10w30 kun ne pelitti Hornetissa ja 600RR kanssa hienosti.

2019-09-01 11.06.03.jpg 2019-09-01 11.05.44.jpg
Päätin samaan hengenvetoon tarkistaa öljysuodattimen ja keskipakois-spinnerin.

2019-09-01 11.08.45.jpg 2019-09-01 11.17.21.jpg
Jauts! Odotin jonkin verran likaa, mutta näky yllätti silti. Tehtaan mukaan nuo tarvitsee puhdistaa ekaa kertaa mukamas vasta 12 000 kilsan jälkeen, kuulostaa ylioptimistiselta omaan korvaan.

2019-09-01 11.07.46.jpg
Puhdistin moskat suodattimista ja magneettinen öljyproppu kruunasi operaation.
Seuraava öljynvaihto saa mennä ilman suodattimien puhdistusta, koska kytkinkopan irroitus vaatii takahaarukan akselin ja jalkatapin irroittamista, ihanan vittumaiseksi tehty. 3000 kilsan paikkeilla voisi taas kurkata miltä suodatin/spinneri näyttää.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
950 kilometriä mankilla mittarissa ja tehtaan öljyt sai lähteä, tilalle Hondan 10w30 kun ne pelitti Hornetissa ja 600RR kanssa hienosti.


Päätin samaan hengenvetoon tarkistaa öljysuodattimen ja keskipakois-spinnerin.


Jauts! Odotin jonkin verran likaa, mutta näky yllätti silti. Tehtaan mukaan nuo tarvitsee puhdistaa ekaa kertaa mukamas vasta 12 000 kilsan jälkeen, kuulostaa ylioptimistiselta omaan korvaan.


Puhdistin moskat suodattimista ja magneettinen öljyproppu kruunasi operaation.
Seuraava öljynvaihto saa mennä ilman suodattimien puhdistusta, koska kytkinkopan irroitus vaatii takahaarukan akselin ja jalkatapin irroittamista, ihanan vittumaiseksi tehty. 3000 kilsan paikkeilla voisi taas kurkata miltä suodatin/spinneri näyttää.
Mulla on sellainen muistikuva, että olen kuunnellut Monkistien juttuja vierestä ja tuohon olisi olemassa joku "tuning-osa" sarja jonka asennuksen jälkeen hommat helpottuu ?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Mulla on sellainen muistikuva, että olen kuunnellut Monkistien juttuja vierestä ja tuohon olisi olemassa joku "tuning-osa" sarja jonka asennuksen jälkeen hommat helpottuu ?
Kitacolla on Grom/MSX125 kytkinkoppa joka korvaa tuon koko spinneri/suodatin -virityksen perinteisellä MP öljynsuodattimella, mutta ei sovi mankiin ainakaan vakioputken kanssa. Kuullut myös vähäisenkin sitkeyden kärsivän tuon kanssa, koska spinnerin poistaminen vähentää pyörivää massaa niin paljon.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Kiinan tehtaalta kuva smotoista. 380usd + 110$ postitus. :bored: Ei paha.

Etuvanne vuotaa pinnan välistä, muuten kaikki ok paria maalivirhettä lukuunottamatta.

Saa nähdä miten korvaavat tuon vuodon. Ajattelin itse korjata 3M 4412n teipillä, mutta pikkurullalla hintaa 60€ :btooth:

IMG-20190902-WA0003.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Etuvanne vuotaa pinnan välistä, muuten kaikki ok paria maalivirhettä lukuunottamatta.

Saa nähdä miten korvaavat tuon vuodon. Ajattelin itse korjata 3M 4412n teipillä, mutta pikkurullalla hintaa 60€ :btooth:

Löytyykö tuohon mitään valmista vannenauhasettiä? KTM:n varaosista löytyy ainakin endurovanteille sellaiset
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Tuli pyörään ihmeellinen vika. Kun lähtee kylmänä ajamaan, niin 1-3 km päästä sammuu kuin seinään. Uudelleen startatessa vähän hörähtää, mutta ei jää käyntiin. Noin 5-10 minuutin päästä sitten lähtee käyntiin ja sen jälkeen toimii aivan normaalisti, vaikka tunniksi, pariksi sammuttaisikin välillä. Olisiko kenelläkään ideoita, missä vika voisi olla?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Tuli pyörään ihmeellinen vika. Kun lähtee kylmänä ajamaan, niin 1-3 km päästä sammuu kuin seinään. Uudelleen startatessa vähän hörähtää, mutta ei jää käyntiin. Noin 5-10 minuutin päästä sitten lähtee käyntiin ja sen jälkeen toimii aivan normaalisti, vaikka tunniksi, pariksi sammuttaisikin välillä. Olisiko kenelläkään ideoita, missä vika voisi olla?
Autoissa vika viittaa yleensä kampiakselin asentotunnistimeen. Toimii kylmänä, mutta lämmetessä alkaa takkuamaan. Jäähtyessä taas lähtee toimimaan. Helppo testata kylmäsprayn kanssa eli kun pyörä sammahtaa niin kylmäspraytä anturiin ja jos lähtee käyntiin niin vikapaikka löydetty.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuli pyörään ihmeellinen vika. Kun lähtee kylmänä ajamaan, niin 1-3 km päästä sammuu kuin seinään. Uudelleen startatessa vähän hörähtää, mutta ei jää käyntiin. Noin 5-10 minuutin päästä sitten lähtee käyntiin ja sen jälkeen toimii aivan normaalisti, vaikka tunniksi, pariksi sammuttaisikin välillä. Olisiko kenelläkään ideoita, missä vika voisi olla?
Sytkä puolen vika, eli kaikki siihen liittyvä yksitellen vaihtoon.

Veikkaan myös kampiakselin asentoanturia.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Tuli pyörään ihmeellinen vika. Kun lähtee kylmänä ajamaan, niin 1-3 km päästä sammuu kuin seinään. Uudelleen startatessa vähän hörähtää, mutta ei jää käyntiin. Noin 5-10 minuutin päästä sitten lähtee käyntiin ja sen jälkeen toimii aivan normaalisti, vaikka tunniksi, pariksi sammuttaisikin välillä. Olisiko kenelläkään ideoita, missä vika voisi olla?
Mulla oli joskus aikanaan "ongelmia" bensaletkun kanssa. Jouduin vaihtamaan alkuperäisen pois ja laitoin tilalle yhtä pitkän pätkän mutta joustavampaa matskua. Joskus kaikki toimi ihan hyvin mutta mukamas satunnaisesti tuli käyntihäiriöitä. Vaihtelin tulppia jne, kirosin paljon. Lopulta tajusin että vähän päivästä riippuen se uusi bensaletku saattoi joskus mennä kaksinkerroin jolloin tuli käyntihäiriöitä. Kun tankin otti ylös ja alkoi ihmetellä missä vika on, letku suoristui ja vika hävisi. Toista tätä yksi vtun kevät, niin alkoi vähäsen käydä hermoille :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Mulla oli joskus aikanaan "ongelmia" bensaletkun kanssa. Jouduin vaihtamaan alkuperäisen pois ja laitoin tilalle yhtä pitkän pätkän mutta joustavampaa matskua. Joskus kaikki toimi ihan hyvin mutta mukamas satunnaisesti tuli käyntihäiriöitä. Vaihtelin tulppia jne, kirosin paljon. Lopulta tajusin että vähän päivästä riippuen se uusi bensaletku saattoi joskus mennä kaksinkerroin jolloin tuli käyntihäiriöitä. Kun tankin otti ylös ja alkoi ihmetellä missä vika on, letku suoristui ja vika hävisi. Toista tätä yksi vtun kevät, niin alkoi vähäsen käydä hermoille :D
Tuo on kyllä kokeilemisen arvoinen juttu. Monesti sytytysongelmat ovatkin oikeasti bensapuolen ongelmia :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Etuvanne vuotaa pinnan välistä, muuten kaikki ok paria maalivirhettä lukuunottamatta.

Saa nähdä miten korvaavat tuon vuodon. Ajattelin itse korjata 3M 4412n teipillä, mutta pikkurullalla hintaa 60€ :btooth:

Hyvittävät 150usd tai uuden etuvanteen tilalle. Järkevämpi olisi varmaan ottaa uus etuvanne mutta otin 150usd ja korjaan itse. :cigar2:

Kaikin puolin positiivinen kuva jäi kinkkien asiakaspalvelusta. :)
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Pieni vikki, katteiden alle tuleva kumikiinnike eli englannksi "well nut" on suomeksi esimerkiksi kumimutteri tai joustava kiinnike.
Kävin paikallisesta moottoripyöräliikkeestä hakemassa pahimpaan tarpeeseen kaksi kappaletta. Melkein jätin kauppaan kun sanoi hinnaksi 7€ kappale :D Sain kuitenkin kaksi kappaletta 8 eurolla.
Esimerkiksi:
Kumimutterisarja M5 5 kpl | Motonet Oy
Joustava kiinnike T-flex 3 10,2x14,5mm M5 4kpl
Mistähän saisi nylon tai kumisia prikkoja katteiden ruuvien alle?
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Pieni vikki, katteiden alle tuleva kumikiinnike eli englannksi "well nut" on suomeksi esimerkiksi kumimutteri tai joustava kiinnike.
Kävin paikallisesta moottoripyöräliikkeestä hakemassa pahimpaan tarpeeseen kaksi kappaletta. Melkein jätin kauppaan kun sanoi hinnaksi 7€ kappale :D Sain kuitenkin kaksi kappaletta 8 eurolla.
Esimerkiksi:
Kumimutterisarja M5 5 kpl | Motonet Oy
Joustava kiinnike T-flex 3 10,2x14,5mm M5 4kpl
Mistähän saisi nylon tai kumisia prikkoja katteiden ruuvien alle?
Hyvä tietää. Aika usein yleisosien vaikein osuus on löytää oikea nimi sille :D Ebaysta mä noita prikkoja tilailin. Laatu vaan saattaa olla ihan mitä tahansa vaikka kuinka yrittäisi katsoa ohutta ja joustavaa. Enkä edes yrittänyt löytää sitä halvibta.

Jos joku tietää hyvän paikan missä mitatkin on standardeja niin kuuntelen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Muita ratahommiin hurahtaneita? Mulla meinasi jo tuossa viime kesän aikana lopahtaa into koko mopoiluun, kunnes menin kerran radalle. Löytyi hyvin uudestaan kipinä :) Tänä kesänä yllyttivät kolmannella ratapäivällä osallistumaan yhteen jokkiskisaan ja nyt ois kolmas kisaviikonloppu tulossa.

Mopokin tuli kertaalleen paskottua ekana kisaviikonloppuna ja se koki sitten kaadon myötä pienen make-overin.

Ennen kaatoa:


Kaadon jälkeen:


Tän viikonlopun Alastaron viimeisestä jokkiskisasta päätettiin tehdä myös live-streami, noita tommosia kun ei lajissa vissiin kauheesti ole Suomessa väsätty. Striimiä pääsee lauantaina ja sunnuntaina tuijottelemaan täältä: Track Punk Racing
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Pidemmän aikaa on ollut projekti etsinnässä. Ehdoton vaatimus on ollut, että ennen -89 rekisteröity pitää olla, mutta ennen -84 rekisteröityä pääasiassa haeskelin.
Muutamia kohtuullisia ehdokkaita oli, mutta kaikki sijaitsivat suhteellisen kaukana tai sitten hinta meni tälle projektille liian isoksi.

Eilen sitten huomasin alle vuorokauden myynnissä olleen -81 Yamahan. Samantien soittoa myyjälle ja puhelimessa selvisikin jo, että ajamaan sillä ei tänä vuonna pääse. Paikan päällä sitten kävi ilmi, että startti ei pyörittänyt ollenkaan, apuvirrallakaan. Hinta oli silti niin sopiva, että pakko se oli siltä seisomalta rahat siirtää myyjälle. Sunnuntaina pääsisi hakemaan pyörän hallille ja suunnittelemaan, mitä sille keksisi.
Jonkinmoinen cafe raceri tästä kai pitäisi tulla. R1/R6/GSX-R -keulan saa aikalailla pikkutyöllä suoraan kiinni tuohon runkoon, joten semmoista varmaan pitää lähteä etsiskelemään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 664
Viestejä
4 187 927
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom