SSD-levyjen yleistriidi

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Hommataan MX500, kun käyttis tulee samalle levylle. Nykysessä levyssä c-asema jaettu 100gt ja loput D:llä. Nyt meinasin laittaa 200gt C:lle ja loput D:lle
Turha niitä on noin isolla levyllä jakaa, jos ei mitään erityistä syytä siihen ole.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Käyttöjärjestelmä kannattaa laittaa omalle osiolle poikkeuksetta, mikäli tilaa on.
Menee jo offtopikiksi, mutta eikös tätä tehty aikoinaan ainoastaan sen takia ettei c osiota tule laitettua täyteen ja hidastettua konetta? En kyllä edes muista milloin olisin viimeksi näitä enää jakanut useampaan osioon.

Edit. Ja perinteisillä HDD kiekoilla sen datan sijainti vaikuttaa luku nopeuksiin jne. SSD:llä ei tämän takia tarvitse kikkailla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Menee jo offtopikiksi, mutta eikös tätä tehty aikoinaan ainoastaan sen takia ettei c osiota tule laitettua täyteen ja hidastettua konetta? En kyllä edes muista milloin olisin viimeksi näitä enää jakanut useampaan osioon.

Edit. Ja perinteisillä HDD kiekoilla sen datan sijainti vaikuttaa luku nopeuksiin jne. SSD:llä ei tämän takia tarvitse kikkailla.
Senkin takia että käyttisosio on helppo formatoida mikäli käyttis sekoaa ja/tai joutuu asentamaan uudelleen ja/tai käyttöjärjestelmäosio sekoaa. Käyttiksen ja "tärkeän datan" laittaminen samalle osiolle kostautuu ennemmin tai myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: E.T
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957
Senkin takia että käyttisosio on helppo formatoida mikäli käyttis sekoaa ja/tai joutuu asentamaan uudelleen ja/tai käyttöjärjestelmäosio sekoaa. Käyttiksen ja "tärkeän datan" laittaminen samalle osiolle kostautuu ennemmin tai myöhemmin.
GPT + uusimmat levyjärjestelmät on jo aika luotettavia eikä niitä nyt kovin helpolla saa sekaisin. Ja Windowsin uudelleenasennus/korjaus onnistuu nykyään aika helposti ilman mitään formatointejakin. Lisäksi jos on oikeasti tärkeää dataa, niin se nyt kannattaa varmuuskopioida jokatapauksessa jonnekin muualle. Itsellä menee ainakin kaikki kuvat jne suoraan OneDriveen, ei tarvitse murehtia jos joku levy paukkuu. Kukin tavallaan, mutta itse tykkään käyttää tälleen että ei ole älyttömästi levykirjaimia mistä etsiä niitä tiedostoja.
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
129
Itse olen laittanut käyttöjärjestelmän yhdelle levylle ja toiselle levylle henkilökohtaisen datan. Tällä tavalla jos jostain syystä tulee tarve, niin datalevyn voi vain irroittaa nykyisestä koneesta ja siirtää toiseen. Toki vaatii rahaa kahden fyysisen levyn verran ja varmuuskopiot vielä erikseen.

EDIT: Jos tarvitsee formatoida C, niin nappaan D-levyn vais irti siksi aikaa, niin eipähän varmasti voi mennä mikään pieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 065
Itse olen laittanut käyttöjärjestelmän yhdelle levylle ja toiselle levylle henkilökohtaisen datan. Tällä tavalla jos jostain syystä tulee tarve, niin datalevyn voi vain irroittaa nykyisestä koneesta ja siirtää toiseen. Toki vaatii rahaa kahden fyysisen levyn verran ja varmuuskopiot vielä erikseen.
Tällä systeemillä oli myös helppo vaan kopioida datat toiselle levylle kun pelilevy vaihtui isompaan.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Olen tässä vihdoin siirtymässä NVMe aikaan gigantin tarjouksesta poistetulla WD SN500 500Gb m2 - levyllä. Nyt kuitenkin heräsi kysymyksiä tuon levyn käyttöönoton suhteen.

Eli tilanne on nyt se, että koneessa on 2x500gb sata ssd levyä, joista toinen on käyttislevynä (Win 10 pro 1903 x64). En haluaisi missään nimessä asentaa winukkaa uusiksi koska nykynen toimii ku junan vessa huolimatta vuosien varrella tehdystä päivitysrumbasta (8->8.1->10) ja kaikkien lisenssien kaa säätäminen ja löytäminen ei kiinnostaisi. Ohjelmaan siis tulisi vanhan käyttislevyn kloonaus uudelle NVMe levylle.

Vanhasta asennuksesta johtuen käyttis levy on MBR muodossa. Olen jo tehnyt hieman tutkimusta ja haluaisin tässä nyt lähinnä varmistaa, että olen saanut oikean käsityksen. Tässä siis minun tämänhetkinen käsitystila työvaiheista tässä järjestyksessä:

-Otan macriumilla imaget nykysestä systeemistä
-Muuntaa nykyinen MBR levy GPT levyksi mbr2gpt työkalun avulla
-Alustaa NVMe levy GPT levyksi
-Suorittaa levyjen kloonaus macriumilla
-Irrottaa käyttislevy
-Vaihtaa BIOS:sta Legacy->UEFI ja asettaa uusi levy boottaavaksi
-Rukolla, että toimii
-Suorittaa mahdolliset boottiongelmat bcdboot työkalulla
-Rukoilla lisää

Tarviiko joku NVMe ajuri tunkata winukkaan ennen kloonausta?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
En haluaisi missään nimessä asentaa winukkaa uusiksi koska nykynen toimii ku junan vessa huolimatta vuosien varrella tehdystä päivitysrumbasta (8->8.1->10) ja kaikkien lisenssien kaa säätäminen ja löytäminen ei kiinnostaisi.
Jos et vaihda samalla emolevyä se uusi puhdas W10 asennus aktivoituisi automaattisesti tekemättä mitään, se haistelee microsoftin serveriltä vanhan aktivoinnin emolevyn perusteella. Jos kytket aktivoinnin MS-tiliin niin voisit vaihtaa emolevynkin.

Tuohon kloonailun toimivuuteen en ota kantaa kun ei ole tullut tehtyä tuollaisia mbr -> gpt muunnoksia.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Jos et vaihda samalla emolevyä se uusi puhdas W10 asennus aktivoituisi automaattisesti tekemättä mitään, se haistelee microsoftin serveriltä vanhan aktivoinnin emolevyn perusteella. Jos kytket aktivoinnin MS-tiliin niin voisit vaihtaa emolevynkin.

Tuohon kloonailun toimivuuteen en ota kantaa kun ei ole tullut tehtyä tuollaisia mbr -> gpt muunnoksia.
En puhunut windowsin lisenssistä vaan niistä kiljoonasta softasta, jossa lisenssi on.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
:facepalm: Tässä nyt ei kysyttyykkään kommenttia niihin syihin, miksi haluan kloonata uudelleenasennuksen sijaan, vaan kommenttia, onko kloonaus noilla vaiheilla toimiva?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 957

JMN

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
75
Onko kingston UV500 mSata ssd:nä minkälainen kestoltaan? Olis tarkoitus hommata dualboot läppäriin 2 näitä 120gt levyä nykyisten 64 tilalle. Budjetilla kun mennään ja nuo on halpoja.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
580
Mites nuo Silicon Powerin SSDt: onko niistä käytännön kokemusta?
Ainakin speksit näyttää olevan kohdillaan (500TBW, 5y, nvme) ja testeissäkin pärjäsi.
 
Viimeksi muokattu:

Giapper

⚠️ ᴵ ᴬᴹ R҉Y҉TÖ҉P҉ART҉A ⚠️
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Onko SSD-levy nykypäivänä (SLC) ihan hyvä vaihtoehto HDD-levylle, jos tilan tarve siinä 500GB hujakoilla? Levyllä muutaman kerran vuodessa vaihtuvia pelejä ja paljon musaa, jota ei liikutella mihinkään.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Onko SSD-levy nykypäivänä (SLC) ihan hyvä vaihtoehto HDD-levylle, jos tilan tarve siinä 500GB hujakoilla? Levyllä muutaman kerran vuodessa vaihtuvia pelejä ja paljon musaa, jota ei liikutella mihinkään.
Miksi SLC? Ihan tavallinen TLC-muotoinen SSD olisi jo huima parannus verrattuna kovalevyyn. SLC olisi tarpeetonta hifistelyä.
 

Giapper

⚠️ ᴵ ᴬᴹ R҉Y҉TÖ҉P҉ART҉A ⚠️
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Olen siis siinä käsityksessä, että SLC kestää kauemmin käyttöä, kuin nuo muut tekniikat, joten hinnan ollessa sama, miksi ei? Ihan siis rehellinen kysymys nyt. Musa ja leffakäytössä ei nopeudella ole itselleni niin väliä ja mulla on jo erillinen SSD peleille. Lähinnä mietin seuraavaa kokoonpanoa, kannattaako vielä ottaa HDD vai onko SSD:t nykyään tarpeeksi kestäviä. Nopeudella ei siis nyt mitään tekemistä minun kysymyksen kanssa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Taida pahemmin pelkkiä SLC levyjä enää markkinoilla ollakkaan, edes MLC levyjä et taida pahemmin enää löytää. Ja jos löydät yhdenkin, niin hinta mokomalle on luokkaa Intelin Optane, jolloin olisi jo sama ottaa sellainen.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Olen siis siinä käsityksessä, että SLC kestää kauemmin käyttöä, kuin nuo muut tekniikat, joten hinnan ollessa sama, miksi ei? Ihan siis rehellinen kysymys nyt. Musa ja leffakäytössä ei nopeudella ole itselleni niin väliä ja mulla on jo erillinen SSD peleille. Lähinnä mietin seuraavaa kokoonpanoa, kannattaako vielä ottaa HDD vai onko SSD:t nykyään tarpeeksi kestäviä. Nopeudella ei siis nyt mitään tekemistä minun kysymyksen kanssa.
SLC levyt maksaa 10-100x enemmän mitä tavan TLC levyt, jotka nekin kestää vuosikymmenet perus pelikäytössä kirjoituskestävyyden puolesta.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Tuossa ainoastaan välimuisti on SLC, mikä on melko tyypillistä muillakin levyillä. Hinta on vaan virheellisesti laittanut sen koko aseman solutyypiksi.
 

Giapper

⚠️ ᴵ ᴬᴹ R҉Y҉TÖ҉P҉ART҉A ⚠️
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Aa, ok. Eli TLC on paras vaihtoehto myös ihan pelikäyttöön varastokovoksi ja voi luottaa, että kestää yhtä hyvin aikaa kuin joku WD black tms HDD?
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Juu, TLC on paras vaihtoehto. Yleisesti ottaen SSD:t ovat HDD:itä luotettavampia, eikä niiden kirjoituskestävyyttä tarvitse pahemmin miettiä. Esimerkiksi Corsair MP510 480GB ilmoittaa kirjoituskestävyydeksi 800TB, jos asennat sille kymmenen 80GB peliä vuodessa, asema kestää laskennallisesti tuhat vuotta. Käytäntö on sitten eri asia, mutta kyllä asemien odottaisi silti toimivan vähintään kymmenen vuotta, ellei kohdalle sitten sattunut joku maanantaikappale.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Olen tässä vihdoin siirtymässä NVMe aikaan gigantin tarjouksesta poistetulla WD SN500 500Gb m2 - levyllä. Nyt kuitenkin heräsi kysymyksiä tuon levyn käyttöönoton suhteen.

Eli tilanne on nyt se, että koneessa on 2x500gb sata ssd levyä, joista toinen on käyttislevynä (Win 10 pro 1903 x64). En haluaisi missään nimessä asentaa winukkaa uusiksi koska nykynen toimii ku junan vessa huolimatta vuosien varrella tehdystä päivitysrumbasta (8->8.1->10) ja kaikkien lisenssien kaa säätäminen ja löytäminen ei kiinnostaisi. Ohjelmaan siis tulisi vanhan käyttislevyn kloonaus uudelle NVMe levylle.

Vanhasta asennuksesta johtuen käyttis levy on MBR muodossa. Olen jo tehnyt hieman tutkimusta ja haluaisin tässä nyt lähinnä varmistaa, että olen saanut oikean käsityksen. Tässä siis minun tämänhetkinen käsitystila työvaiheista tässä järjestyksessä:

-Otan macriumilla imaget nykysestä systeemistä
-Muuntaa nykyinen MBR levy GPT levyksi mbr2gpt työkalun avulla
-Alustaa NVMe levy GPT levyksi
-Suorittaa levyjen kloonaus macriumilla
-Irrottaa käyttislevy
-Vaihtaa BIOS:sta Legacy->UEFI ja asettaa uusi levy boottaavaksi
-Rukolla, että toimii
-Suorittaa mahdolliset boottiongelmat bcdboot työkalulla
-Rukoilla lisää

Tarviiko joku NVMe ajuri tunkata winukkaan ennen kloonausta?
Itselleni vastaten.

Homma nyt tehty. Meni juuri niinkuin olin uumoillut. Eli juuri niinkuin tuossa aikaisemmassa viestissä listasin. Kun uusi levy on kloonattu ja vanha puhdisttettu/irroitettu, pitää windowsin asennustikulla käydä CMD:ssä. Siellä sitten ajaa bcdboot komento "bcdboot [käyttislevyn asematunnus]\windows /s [EFI-osion tunnus] /f UEFI. Esim "bcdboot c:/windows /s e: /f UEFI".

Noissa levytunnuksissa tulee huomioida, että EFI osiolle ei anneta asematunnusta, vaan se pitää diskpartilla luoda. Myös käyttislevyn asematunnus ei välttämättä ole C:, sekin pitää tarkistaa diskpartista. Komennon suorituksen jälkeen boottasi nätisti ja nopeudet juuri niinkun asemalla testien mukaan pitäisikin olla.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Sain asenneltua aiemmin ostamani toisen 1TB MX500 -levyn. Enpä tiedä, vähän jotenkin ärsyttää kun järjestelmälevynä on 500GB EVO 850, ja sitten näitä mäxiä on kaksi. Liikaa levytunnuksia minulle. Joko yhdistän nuo teraiset raidiin tai sitten myyn kaikki pois ja ostan 4TB levyn.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 076
Sain asenneltua aiemmin ostamani toisen 1TB MX500 -levyn. Enpä tiedä, vähän jotenkin ärsyttää kun järjestelmälevynä on 500GB EVO 850, ja sitten näitä mäxiä on kaksi. Liikaa levytunnuksia minulle. Joko yhdistän nuo teraiset raidiin tai sitten myyn kaikki pois ja ostan 4TB levyn.
Tai voit mountata levyt kirjaimen sijaan johonkin hakemistoon, tietysti sen hakemiston koko on sitten rajoitettu levyn koon mukaan mutta ei ole kirjaimia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Sain asenneltua aiemmin ostamani toisen 1TB MX500 -levyn. Enpä tiedä, vähän jotenkin ärsyttää kun järjestelmälevynä on 500GB EVO 850, ja sitten näitä mäxiä on kaksi. Liikaa levytunnuksia minulle. Joko yhdistän nuo teraiset raidiin tai sitten myyn kaikki pois ja ostan 4TB levyn.
Eihän sinulla pitäisi olla kuin c ja d ja e tai olet jotain tehnyt väärin. Eli loppupeleissä ole vaikeaa kirjoittaa ohjelmia asennettaessa ehdotetun c tilalle d. Riippuu toki mitä ohjelmia käyttää.
Siksi olen jo suositellu 2TB ssd levyjä jo ostettavaksi vaikka 200e tarjouksessakin hiukan kirpaisee.
https://www.amazon.de/gp/product/B071KGS72Q
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Eihän sinulla pitäisi olla kuin c ja d ja e tai olet jotain tehnyt väärin. Eli loppupeleissä ole vaikeaa kirjoittaa ohjelmia asennettaessa ehdotetun c tilalle d. Riippuu toki mitä ohjelmia käyttää.
Siksi olen jo suositellu 2TB ssd levyjä jo ostettavaksi vaikka 200e tarjouksessakin hiukan kirpaisee.
https://www.amazon.de/gp/product/B071KGS72Q
Jees, noin juuri se onkin, lisäksi on backup-levy. Ihan oman mukavauuden vuoksi mieluiten mappaisin vaan käyttöjärjestelmälevyn ja yleisen asennuslevyn. Enköhän saa tämän ratkaistua...
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Eihä ne originit ja bnetit sinne koneelle iteksee ilmesty winukan uudelleen asennuksen jälkee. Kun sit asentaa uuestaan samaan hakemistoon ni en tiiä mitä käy pelidatoille.

Kovot kyllä sinällään toimii ilman forkkausta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
273
Olisikohan tuosta Samsung PM981 SSD 512 Gt M.2-levystä minkäänlaista käytännön nopeushyötyä jos päivittäisi käyttislevyksi sellaisen? Nykyinen levy on Toshiba (OCZ) TR150 ja käyttö pelailua ym. "peruskäyttöä" WIN10:llä. Pelit on omalla levyllään, eli uusi kortti tulisi vain käyttikselle ja ohjelmille. Tuossa nykyisen levyn nopeuksia, muu kone spekseissä.

TR150.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Olisikohan tuosta Samsung PM981 SSD 512 Gt M.2-levystä minkäänlaista käytännön nopeushyötyä jos päivittäisi käyttislevyksi sellaisen? Nykyinen levy on Toshiba (OCZ) TR150 ja käyttö pelailua ym. "peruskäyttöä" WIN10:llä. Pelit on omalla levyllään, eli uusi kortti tulisi vain käyttikselle ja ohjelmille. Tuossa nykyisen levyn nopeuksia, muu kone spekseissä.

Tälläsiä nopeuksia tulee omalla pm981. En kyllä kauheasti eroa huomannut Samsung 500gb 860 evo verrattuna, mutta tarvitsin lisää tilaa ja tuo oli halvalla nii miksipä ei.
WhatsApp_Image_2019-08-21_at_16.12.11.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
273
Laitoinpa tilaukseen kun halvalla sai. Olikos näille helppoa tapaa kloonaukseen (SATA->M.2) - esim. Samsungin softa - vai onko ainoa järkevä tapa puhdas WIN10 asennus (softia joutuisi asentelemaan jonkin verran)?
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
109
Laitoinpa tilaukseen kun halvalla sai. Olikos näille helppoa tapaa kloonaukseen (SATA->M.2) - esim. Samsungin softa - vai onko ainoa järkevä tapa puhdas WIN10 asennus (softia joutuisi asentelemaan jonkin verran)?
Samsungin omalla softalla kloonaus ei muistaakseni toimi OEM-levyillä.

Edit. Tarkistin ja Samsung magician sanoo: "This drive is not supported". Samsungin nvme-ajuri sentään toimii, siitä saa pienen nopeuslisän windowsin ajuriin verrattuna.

Screenshot (27).png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 076
Laitoinpa tilaukseen kun halvalla sai. Olikos näille helppoa tapaa kloonaukseen (SATA->M.2) - esim. Samsungin softa - vai onko ainoa järkevä tapa puhdas WIN10 asennus (softia joutuisi asentelemaan jonkin verran)?
Ainakin sata-sata ja sata-usb kloonaus on toiminut macrium reflectillä, kaipa se osaa käyttää levyjä kunhan käyttis tunnistaa...
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 361
Loppuiko Corsair Force MP510 sarjan valmistus kun hinnat ja toimitusajat pomppasi kautta Euroopan? Harmi kun oli loistava valinta tuohon 120-130e hintaan mutta jahkailtuani en saanut ostettua ajoissa.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 255
Loppuiko Corsair Force MP510 sarjan valmistus kun hinnat ja toimitusajat pomppasi kautta Euroopan? Harmi kun oli loistava valinta tuohon 120-130e hintaan mutta jahkailtuani en saanut ostettua ajoissa.
Tuota itsekin ihmettelen että meinasiko Corsair ampua itseään jalkaan kenttätykillä korvaamalla tuon kalliilla ja kotikäyttäjille 99% hyödyttömällä PCIe v4 levyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
273
PM981 tuli ja hyvin onnistui kloonaus muutamalla klikkauksella tuolla Macrium Reflectillä. Windows ei seonnut ja nopeudet mitä pitääkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
545
PM981 tuli ja hyvin onnistui kloonaus muutamalla klikkauksella tuolla Macrium Reflectillä. Windows ei seonnut ja nopeudet mitä pitääkin.
Viittitkö pistää pikaohjeet millä klikkauksilla :D Kakkoskoneen wd:n sinisen asennus ja kloonaus clonezillalla veti jotain puihin ja tuli winukan uudelleenasennus kun ei buutannut enää vanhalta ssd:ltäkään. Nyt ois tarkotus ykköskoneeseen saada toi PM981 toimintaan kloonaamalla vanha levy, mutta jos kokeilis macriumia seuraavaks :beye:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
273
Viittitkö pistää pikaohjeet millä klikkauksilla :D Kakkoskoneen wd:n sinisen asennus ja kloonaus clonezillalla veti jotain puihin ja tuli winukan uudelleenasennus kun ei buutannut enää vanhalta ssd:ltäkään. Nyt ois tarkotus ykköskoneeseen saada toi PM981 toimintaan kloonaamalla vanha levy, mutta jos kokeilis macriumia seuraavaks :beye:
Tuossa melko hyvä video aiheesta:


edit: Toki sitten jos tiedostojärjestelmät ja boottimenetelmät (esim. vanha mekaaninen MBR->GPT) vaihtuu niin joutunee säätämään enemmän, hieman aiemmin tässä ketjussa taisi olla tuosta puhetta
SSD-levyjen yleistriidi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2019
Viestejä
55
Pitäisi ostaa elämäni ensimmäinen m.2 levy. Budjetti 70-90€ ja sillä pitäisi saada 500 gigaa tilaa. Onko Samsungin pm981 verkkokaupasta hintaan 69,90€ tällä hetkellä järkevin ostos? Muita vaihtoehtoja mitä olen katsellut on Corsairin mp510 ja pienellä budjetin venytyksellä samsungin evo 970 (91€ @ amazon.de) tai adata xpg sx8200 pro (93€ @ amazon.de)
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
129
Pitäisi ostaa elämäni ensimmäinen m.2 levy. Budjetti 70-90€ ja sillä pitäisi saada 500 gigaa tilaa. Onko Samsungin pm981 verkkokaupasta hintaan 69,90€ tällä hetkellä järkevin ostos? Muita vaihtoehtoja mitä olen katsellut on Corsairin mp510 ja pienellä budjetin venytyksellä samsungin evo 970 (91€ @ amazon.de) tai adata xpg sx8200 pro (93€ @ amazon.de)
Huomioi, että Samsungin PM981 on OEM-levy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
545
Firmiksen päivitys saattaa olla hankalampi, homma? Itsellä ollut jotain läppäreistä irti ruuvattuja oem-levyjä joiden päivitysohjelmat ja tiedostot on löytynyt kyseisen merkkikonevalmistajan sivustoilta kaivelemalla. Miten lie näiden PM981:en kohdalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Vanhempien koneesta ilmeisesti ssd-levy hajonnut ja pitäisi uutta hankkia tilalle. Hakusessa asiallinen ~250 Gb sata liitäntäinen 2,5" levy. Mikään erityisen nopea ei tarvitse olla, mutta luotettavuus saisi olla kunnossa. Luonnollisesti mahdollisimman edulliseen hintaan olisi löydyttävä.

Olen vähän tippunut kelkasta näiden ssd-levyjen suhteen, joten ehdotukset kelpaisivat.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Vanhempien koneesta ilmeisesti ssd-levy hajonnut ja pitäisi uutta hankkia tilalle. Hakusessa asiallinen ~250 Gb sata liitäntäinen 2,5" levy. Mikään erityisen nopea ei tarvitse olla, mutta luotettavuus saisi olla kunnossa. Luonnollisesti mahdollisimman edulliseen hintaan olisi löydyttävä.

Olen vähän tippunut kelkasta näiden ssd-levyjen suhteen, joten ehdotukset kelpaisivat.
Taitaa olla aika sama minkä ostaa eli halvin?.Joku 40€ tulee maksamaan.

SSD-asemat | Hinta.fi
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
37
Mistähän mahtaa johtua Crucial MX500 250gb levyn kunnon tippuminen 96% prosenttiin noin 1800 tunnin käytöllä? Isäntäkirjoituskertoja 4656gb. 2 kertaa asentanut Winu kympin uusiksi, ja molempien jälkeen kunto aleni prosentilla, ja nyt vajaassa parissa kuukaudessa tippunut kaksi lisää.
ScreenShot00140.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 470
Viestejä
4 192 275
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom