Miten luottokortti pois Google Playsta?

Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
125
Käytössä on Family link. Lapsi sai lahjaksi Play kaupan lahjakortin ja lunasti sen omalle tililleen. Hän ei kuitenkaan pystynyt käyttämään sitä, ennen kuin olin ottanut käyttöön perheen maksutavan. Ei mitään järkeä, mutta niin Google vain oli päättänyt. Eli lisäsin sinne luottokortin, vaikka sitä ei ostosten tekoon tarvittu.

Nyt lapsi on ostoksensa tehnyt, ja haluaisin poistaa maksutavoistani luottokortin. Se ei kuitenkaan onnistu. Kun menen maksutapoihin, ja valitsen poista, niin Google ilmoittaa että pitää ensin lisätä uusi kortti ennen kuin vanhan voi poistaa.

Vinkkejä miten saan kortin poistettua ja jätettyä maksutavat tyhjäksi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 100
Käytössä on Family link. Lapsi sai lahjaksi Play kaupan lahjakortin ja lunasti sen omalle tililleen. Hän ei kuitenkaan pystynyt käyttämään sitä, ennen kuin olin ottanut käyttöön perheen maksutavan. Ei mitään järkeä, mutta niin Google vain oli päättänyt. Eli lisäsin sinne luottokortin, vaikka sitä ei ostosten tekoon tarvittu.

Nyt lapsi on ostoksensa tehnyt, ja haluaisin poistaa maksutavoistani luottokortin. Se ei kuitenkaan onnistu. Kun menen maksutapoihin, ja valitsen poista, niin Google ilmoittaa että pitää ensin lisätä uusi kortti ennen kuin vanhan voi poistaa.

Vinkkejä miten saan kortin poistettua ja jätettyä maksutavat tyhjäksi?
Onko tilillä jotain tilauksia johon kortin tietoja käytetää. Ainakin minulla sanoo että uusi kortti täytyy lisätä tilille poiston yhteydessä koska maksuja on erääntymässä XYZ palvelusta. Palvelut on listattu siinä alla.

Jos ei ole mitään niin veikkaan että google sai kortistasi kuristusotteen.

Tätä voisi koottaa Permanently end your Google Pay service - Google Pay Help
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
857
Kyllä mulla ainakin pystyy poistamaan.

play kauppa - > maksutavat - > lisää maksuasetuksia ja sieltä poista.

Ei ainakaan valittanut mitään kun sen ainoan maksutavan sieltä poisti.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Saan minäkin poistettua ja lisättyä ilman ongelmia kortin tuonne.
Tuttavallani on sama ongelma kuin aloittajalla.
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
125
Kiitos vinkistä. Jos en mitään muuta keksi niin pitänee käyttää tuota. Siinä sitten menee samalla Family Link:n perhehallinta pesuveden mukana.

Mitään maksullisia tilauksia tms. mulla ei ole, eli se on tuo Family Link ja siihen liittyvä perheen maksutapa mikä jumin aiheuttaa.

Jos haluaisi säilyttää Family Linkin, niin voisi ehkä kokeilla väärennettyä luottokortin numeroa tai jotain prepaidia. Vaikeaksi menee.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kiitos vinkistä. Jos en mitään muuta keksi niin pitänee käyttää tuota. Siinä sitten menee samalla Family Link:n perhehallinta pesuveden mukana.

Mitään maksullisia tilauksia tms. mulla ei ole, eli se on tuo Family Link ja siihen liittyvä perheen maksutapa mikä jumin aiheuttaa.

Jos haluaisi säilyttää Family Linkin, niin voisi ehkä kokeilla väärennettyä luottokortin numeroa tai jotain prepaidia. Vaikeaksi menee.
Yksi vaihtoehto on esim hankkia Revolut ja sinne luo virtuaalisen luottokortin
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
125
Mitenkäs muuten sellainen hypotettinen tilanne, että jos mulla olisi oikeasti Google Pay käytössä, ja sen kanssa tulisi jotakin vakavia ongelmia (tili kaapattaisiin tms), niin minkäs puhelinnumeroon mä soittaisin? Tekisi nyt mieli soittaa siihen, mutta sellaista puhelinnumeroa ei taida olla olemassa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 675
Mitenkäs muuten sellainen hypotettinen tilanne, että jos mulla olisi oikeasti Google Pay käytössä, ja sen kanssa tulisi jotakin vakavia ongelmia (tili kaapattaisiin tms), niin minkäs puhelinnumeroon mä soittaisin? Tekisi nyt mieli soittaa siihen, mutta sellaista puhelinnumeroa ei taida olla olemassa.
Google pay recovery:
Kirjaudu sisään – Google-tilit

+

Submit product feedback & report an issue
Feedback helps us to understand your experience on Google Pay. To submit feedback or report an issue:

  1. Open the Google Pay app.
  2. Tap Menu
    Send feedback.
  3. Follow the instructions to submit your feedback. Make sure to check the Include screenshot and logs box.
Note: If you submit a feedback report, you won’t get a reply. If you need help fixing the issue and need to hear back from someone, contact us.

Edit: tietysti ongelma jos teoreettisessa tapauksessa kyse myös vanhemmasta ihmisestä jolla on ainoana nettivälineenä em. puhelin mikä on varastettu ja tili siten kaapattu jolloin myös se ainoa millä ottaa yhteyttä olisi tuo puhelimen netti + kyseinen puhelinnumero mihin tulisi vahvistuskoodi..
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mitenkäs muuten sellainen hypotettinen tilanne, että jos mulla olisi oikeasti Google Pay käytössä, ja sen kanssa tulisi jotakin vakavia ongelmia (tili kaapattaisiin tms), niin minkäs puhelinnumeroon mä soittaisin? Tekisi nyt mieli soittaa siihen, mutta sellaista puhelinnumeroa ei taida olla olemassa.
Normaalisti pankkiin yhteys että sulkevat kortit
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 100
Mitenkäs muuten sellainen hypotettinen tilanne, että jos mulla olisi oikeasti Google Pay käytössä, ja sen kanssa tulisi jotakin vakavia ongelmia (tili kaapattaisiin tms), niin minkäs puhelinnumeroon mä soittaisin? Tekisi nyt mieli soittaa siihen, mutta sellaista puhelinnumeroa ei taida olla olemassa.
Kaappaus tilanteita silmällä pitäen alunperinkään et salli ostoja google tililläsi ilman salasanaa/sormenjälkeä. Toisekseen varastetun laitteen voi hetkessä lamauttaa netissä google tililtä.

Teoreetttiseen tapaukseen että yksi ja sama laite joka varastettiin on avain kaikkeen maksu-, varmenne- ja kommunikaatiotoimintaan... Ei näin!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 749
Viestejä
4 191 087
Jäsenet
70 785
Uusin jäsen
henkkalu

Hinta.fi

Ylös Bottom