Samsung Galaxy S10-sarja

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
S10e ja ei kyllä ole mitenkään hidas tuo sormenjälkilukija, mutta se onkin napissa eikä lasissa kuten pelkässä 10:ssä.
Siinähän tuo ero onkin. S7:n oli napissa ja oli paljon nopeampi. Ei auta tuo toinen skannauskaan näemmä.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Mitäs läpällistä koteloa suosittelette? Led-kuoresta valitellaan arvostelussa, että paksuuntuu puhelin reilusti, joten karsiutuu varmaankin pois.
Clear View kotelo voisi olla hyvä, mutta on aika hinnakas sekin.
Tuollainen Nilkin kotelo vaikuttaa aika hyvälle ja halvalle:
Nillkin Qin nahkaiset kuoret, Samsung Galaxy S10, Musta
Kellään kokemusta tai muita suosituksia? Ja nimenomaan läpällisiä kaipaa tohelo ja vainoharhainen henkilö täällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Miten saatte tuosta lukijasta jotenkin huonon? Itse käyttänyt lukijaa S6:ssa, S8:ssa J5 2017:ssa sekä jossain A-sarjalaisessa (en muista tarkkaa mallia). Varsinkin S6:n ja S8:n lukijat oli todella hitaita ja epävarmoja. S10+:lla toimii todella hyvin.
- Näyttö tuntuu aivan liian isolta. Yhdellä kädellä käyttö on kikkailua. Pakko opetella käyttämään pääasiassa kahdella kädellä.
- Lukitusnäppäin on aivan liian ylhäällä. En yllä siihen otteella, jolla olen tottunut puhelinta pitämään.
Noihin tottuu hetkessä. Itsellä sen verran lyhyt peukalo ettei ole yhdellä kädellä pystynyt käyttämään yhtäkään Galaxy S sarjan puhelinta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Miten saatte tuosta lukijasta jotenkin huonon? Itse käyttänyt lukijaa S6:ssa, S8:ssa J5 2017:ssa sekä jossain A-sarjalaisessa (en muista tarkkaa mallia). Varsinkin S6:n ja S8:n lukijat oli todella hitaita ja epävarmoja. S10+:lla toimii todella hyvin.
Onhan se jo monen mallin kohdalla kuultu että toisilla toimii hyvin ja toisilla huonommin. Mikä tuohon sitten vaikuttaa niin sitä en tiedä. Veikkaan sormien kuivuus/kosteus voi olla se avaintekijä tässä.

Yleisesti katsoen fyysiset lukiat taitaa edelleen toimia paremmin kuin nämä näytönalaiset lukijat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 200
Miten saatte tuosta lukijasta jotenkin huonon?
Kun on käyttänyt OP:n puhelimia pari vuotta, mitkä on toimineet kuin se junan vessa sormenlukijan osalta, niin tämä S10+:n lukija on kuin kivikaudelle takaisin siirtyisi.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Jos noissa isommissa malleissa on vielä kovin paljon S10e huonompi sormenjälkilukija ni mitenhän huono se sitten oikeen on... Edellinen Sony X compact lukija toimi 90% ajasta ihan vaan virtanappia painamalla oikein. Viikon kokemuksella s10e vastaava napissa oleva lukija toimii ehkä 50% ajasta ja toisen puolikkaan saa virtanapin painalluksen jälkeen siirrellä sormea lukijalla ennen kun suostuu aukasemaan... Yritin opettaa paremmin, mutta eipä oikeen tunnu auttavan.
Voisi kokeilla opettaa tuon eniten käytetyn vasemman käden etusormen kahteen kertaan, mutta kun sormenjälkien yhteismäärä on 4 niin ne on ihan oikeassa käytössä jo... Kuka näitä oikeen keksii ja speksaa...

Kovasti yritti myös käyttöönotossa tunkea samsung tiliä joka paikkaan, mutta sen taisin onnistua väistämään ilman suurempaa ominaisuuksien menetystä. Androidissa on jo google tili ni miks mä haluaisin toisen vastaavan rinnalle... Bixby napin toiminnan määrittely vissiin ainut mitä ei pääse tekemään ilman tuota tiliä. Muuta ei vielä ainakaan ole tullut vastaan.

Samsungin omia softia myös ihan jäätävä määrä, jotka näytti vaan korvaavan googlen omia (huonosti). Onneks ne suostu suurimmaks osaks disabloitumaan suosiolla.

Tahtoo kilpailua "pienten" android puhelinten markkinoille!
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Kovasti yritti myös käyttöönotossa tunkea samsung tiliä joka paikkaan, mutta sen taisin onnistua väistämään ilman suurempaa ominaisuuksien menetystä. Androidissa on jo google tili ni miks mä haluaisin toisen vastaavan rinnalle... Bixby napin toiminnan määrittely vissiin ainut mitä ei pääse tekemään ilman tuota tiliä. Muuta ei vielä ainakaan ole tullut vastaan.

Samsungin omia softia myös ihan jäätävä määrä, jotka näytti vaan korvaavan googlen omia (huonosti). Onneks ne suostu suurimmaks osaks disabloitumaan suosiolla.
Asensin tähän nyt tuon koska muuten ei päivitä automaattisesti sampan omia sovelluksia. Luuria, säätä, viestejä, laskinta, galleriaa ym.

Ei se kyllä vieläkään päivitä ellei mene ensin katsomaan Galaxy Storen -> Oma sivu kautta. Mutta eipähän tarvitse erikseen nähdä jokaisen noiden asetuksista että ahaa päivitys on tullut.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Asensin tähän nyt tuon koska muuten ei päivitä automaattisesti sampan omia sovelluksia. Luuria, säätä, viestejä, laskinta, galleriaa ym.

Ei se kyllä vieläkään päivitä ellei mene ensin katsomaan Galaxy Storen -> Oma sivu kautta. Mutta eipähän tarvitse erikseen nähdä jokaisen noiden asetuksista että ahaa päivitys on tullut.
Mulla tais jäädä samsungin softista kamera, galleria ja puhelin käyttöön :)
Kalenteri jäi myös testiin kun vaikutti jopa suht asialliselle, mutta siitä en oo vielä muodostanu mielipidettä.

Kuten ehkä aiemmasta viestistä onnistu päättelemään niin oisin kovasti ihan perus googlen käyttiksen kannalla ja samsungin virityksen rankkaan sinne huonoimmin onnistuneeseen päähän. Mutta kun fyysiset ominaisuudet ajaa väkisi näihin, kun muut ei tarjoo mitään sinnepäinkään...

Onneks sentään alareunan napit sai käännettyä oikeenpäin tässä nykysessä versiossa toisin kun edellisessä, muinaisessa, samsungissa.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
^ käytitkös sinä Bixbyä. Tuo Galaxy Storehan päivittää myös sen. Itse olen kytkenyt juuri tuon pois, en tiedä mitä sillä pitäisi edes tehdä.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
^ käytitkös sinä Bixbyä. Tuo Galaxy Storehan päivittää myös sen. Itse olen kytkenyt juuri tuon pois, en tiedä mitä sillä pitäisi edes tehdä.
En, koska sen käyttöönotto vaatisi sen samsungin tilin, jota yritin parhaani mukaan väistellä :)

Tähän liittyen hienona ominaisuutena on se, että sitä "bixby nappia" ei pysty konffaamaan tekemään mitään muuta kun avaamaan sen bixbyn samsung tilin kirjautumisen niin pitkään kun sitä ei ole ottanut käyttöön... En ois vissii halunnukkaan.

En ees tiiä mitä moinen bixby tekee...
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Ei mulla ainakaan bixby nappi tee yhtään mitään. Eikä kyllä ole tarviskaan.

Edit. jaa hetkonen kyllähän se tekeekin kun painaa pitkään. No enpä paina enää. Jotain tiliä se taas ehdotteli ottamaan käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Onko suosituksia sellaisista kuorista joissa tilaa parille kortille puhelimen takapuolella? Ei siis läpällistä lompakkokuorta, vaan pelkkä "tasku" luottokortille.

Ebayssahan noita riittää mutta haluaisin Suomesta heti käyttöön, ennen kuin tippuu ekan kerran...
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Nyt on turha tauhka poistettu ja Nova launcher vaihdettu käyttöön, kun meni Samsungin omaan rajoittuneeseen viritelmään hermot.

Seuraava murhe on, että älä häiritse -tila on näköjään menty pilaamaan. Aiemmin oli eri vaihtoehtoja tuossa. Eli "ei mitään", "vain hälytykset" ja "mukautettu". Nyt ei ole kuin yksi tila. Aivan hanurista. Saakohan tuota jotenkin muokattua fiksummaksi vai miten tän saisi toteutettua jatkossa. Näpräämällä joka kerta sen kymmentä asetusta?

Itse itselleni vastaten. Älä häirtse tilan sai "korjattua" Anvanced do not disturb -appilla:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.c2dev.dnd
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Millasia näytön laseja ja takakuoria porukka on tuohon S10e:hen hommannut? Mitä suosittelisitte?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Millasia näytön laseja ja takakuoria porukka on tuohon S10e:hen hommannut? Mitä suosittelisitte?
Samsungin oma silikonikuori toistaiseksi paras itsellä. Joku Telian myymä läpinäkyvä lirpake oli sen aikaa kunnes tuon sain ja testiksi ostin myös Samsungin Leather ja Clear coverit mutta kumpikin pirun liukkaita kädessä. Lasia ei ole kerta tälle ei saa ilman nesteitä ja UV-valoja asennettavia jotka toimisikin hyvin.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
LED View Cover aivan ykkönen. Näyttö lukittuu kun kannen sulkee. Kätevät nuo ilmoitukset viesteistä, puheluista puhelimen ollessa kansi kiinni ja lukossa. Vastaaminenkin onnistuu ilman kannen aukaisua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Millasia näytön laseja ja takakuoria porukka on tuohon S10e:hen hommannut? Mitä suosittelisitte?
UAG:n kuori oli S3:ssa ja S7:ssa ja nyt on tilauksessa myös S10:lle. Parasta mitä markkinoilta löytyy ja ainakin arvostelujen mukaan suojalasikin mahtuu paikalleen.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Minä lähtisin Otterboxila. Sama oli S8 ja nyt S10+. Kaksi kertaa ottanut nykyinen kontakia lattiaan koska vahinko. S8 ehkä 10 kertaa . Ja vielä toimii
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Joo kaikenlaista voi ehdottaa. Ite tykkään combosta etulasi ja takakuori. Oikein nuo läpälliset ei nappaa. Edellisessä note8 oli whitestone lasi joka on kyllä huikea. Semmonen olisi varmaan paras ratkaisu tähän s10e:kin.

Led view cover varmaan ihan jees tässä kun ei ole viesti merkkivaloa :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
62
Millasia näytön laseja ja takakuoria porukka on tuohon S10e:hen hommannut? Mitä suosittelisitte?
Nyt käytössä Rhinoshieldin SolidSuit. Kustomointivaihtoehtoja on reippaasti, jos sellaisesta tykkää. Seuraavaksi testiin menee Ringke Fusion X, kunhan se kotiutuu :kahvi:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Onko S10+ mitään lasikalvoa ilman reikää jonka kanssa toimii sormenjälkitunnistus? Tuli eilen kys luuri hankittua ja surkea tuntumaltaan tuo muovikalvo kun tottunut lasikalvoihin. Ei oikein kehtaa paljaalla näytölläkään mennä tän hintaluokan luurin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Whitestone Domen kanssa pitäisi pelittää lukijan. Itse ostin tälle S10:lleni perus kiinanpojan lasin Amazonista. Kuvissa ei tietenkään ollut vihjettä ohennuksesta lukijan kohdalla. Se ei tietenkään toimi tämän lasin kanssa ja tuo rinkula häiritsee silmää. Lisäksi reunojen kaarroskohdissa menee ikävät viivat. Ei näköjään enää saa halvalla hyvää suojalasiakaan, kuten ennen vanhaan. Siinä ja tässä raaskiiko tuon Whitestone Domen hankkia. Ilmeisesti hyvä, mutta on sillä hintaakin.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Onko S10+ mitään lasikalvoa ilman reikää jonka kanssa toimii sormenjälkitunnistus? Tuli eilen kys luuri hankittua ja surkea tuntumaltaan tuo muovikalvo kun tottunut lasikalvoihin. Ei oikein kehtaa paljaalla näytölläkään mennä tän hintaluokan luurin kanssa.
Kalvo pois ja kovaa ajoa. En oo koskaan tajunnu noiden kalvojen tarvetta. Sen takiahan siinä onjo gorilla lasi! Sepeliinkö puhelinta nakellaan?
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Galaxy S II kesti tiputtaa pyöränkin selästä pari kertaa eikä tullut lasiin mitään, vaikka akku ja kuoret irtosivat ja lensivät suuntaan x.

Nämä nykyiset kyllä ei sitä kestäisi, mutta siltikään en millään laittaisi mitään panssarilaseja häiritsemään käyttöä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Puhelinten lasit on menny kokoajan pehmeämpään suuntaan että kestää paremmin pudottelua halkeamatta, haittapuoli on sit että naarmuuntuu todella herkästi. Tietty jos olisi töissä jossain toimistossa ni voisi käyttää ilman suojaa, mutta itse olen töissä sellaisissa olosuhteissa (metallisilppua,hiekkapölyä,lasivillaa jne) että ilman suojaa näyttö on naarmuilla muutamassa päivässä.

Jokainen tekee tietysti niinkun parhaaksi näkee, mutta itse en ainakaan tietentahtoen halua naarmuttaa tonnin puhelinta (joka tulisi 100% varmuudella tapahtumaan ilman suojaa). Tuntuma nykyisissä lasikalvoissakin kun on melkolailla hyvä ni mieluummin noita käytän. Muovikalvot kyllä ihan sekundaa, nihkeä tuntuma ja kokoajan täynnä sormenjälkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
7


Lisäsin jäljet suurinpiirtein tämän ohjeen mukaan, mutta vielä hiukan enemmän eristiin eli vuorotellen vasen/oikea sormi ja eri asennoissa. Lukija tuntuu nyt selvästi herkemmältä eikä ole niin ronkeli asennon suhteen.

S :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Meni kameran lasi rikki ja nyt kuvissa näkyy iso naarmu. (en edes tiedä miten, liekö ollut samassa taskussa avainten ym kanssa...) paljonkohan tuon vaihtaminen tulee maksamaan ja mistä löytyisi huolto?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
Se kameran lasi on kympin osa, huollon saat ihanitse™ googlailla ko se vähän riippuu.. Toki ostopaikasta kysyminenkin on yks vaihtoehto.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
24
Onko muilla ollut ongelmia Wifi-nopeuksien kanssa? Oma S10e ei suostu muodostamaan 54Mbps nopeampaa linkkiä kotireitittimen kanssa ja todelliset nopeudet jäävät alle 30Mbps. Netgearin R6300v1 (802.11ac) pelkällä 5GHz AP:lla käytössä. Reititintä ja puhelinta on koitettu säätää ilman mitään vaikutusta. Firmikset kaikissa laitteissa viimeisimmät.

Vertailua:
S10e: 54Mbps
S6: 585Mbps
Tab S3: 866Mbps

Työpaikan Wifiin S10e muodostaa sitten ongelmitta 866Mbps linkin. Joltakin taaksepäin yhteensopivuusongelmalta tuo vaikuttaa vm 2012 reitittimen kanssa. Rapsasin tuosta bugin Samsungille jahka löytäisivät jotain omalta puoleltaan.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
Wifi pätkii kyllä itsellä, tekee yleensä kun alkaa käyttämään puhelinta. Muut laitteet toimii moitteetta.
 
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
381
Tuonkin täytyy olla BCM4360:n ongelma, itselläni Asus AC66U B1 jossa sama wifipiiri, AC kyllä menee maksimiin, mutta N jää kahdella Samsungilla (S7 & S10) 192Mbit.

Omituista on se että reititin raportoi PHY:n olevan tällöinkin ac.

Ei tosin pätki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Itsellä ei S8 pysynyt 5GHz wifissä kiinni mutta S10+ toimii moitteetta. S8 katkaisi yhteyden puhelimen lukitsemisen yhteydessä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
52
Minulla Galaxy s10+ tekee välillä, että 5GHz wifi on todella hidas. Speedtestillä antaa jotain 2Mbps, kun wifin ottaa poispäältä ja takaisin päälle niin tulee taas normi 90Mbps.
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 269
Täälläkin on ollut ajoittain ongelmia Wifin nopeuksien kanssa. Välillä ei toimi vaikka palkkeja piisaa.

Isoin ongelma ollut tosin se, että 5GHz wifi häviää ja bootilla saattaa löytyä uudelleen.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Millaset reitittimet teillä on, ettei ne olis syypäänää noihin katkoksiin?? :rolleyes:

Eilen sain oman S10e vihdoin ja viimein. On se vaan pieni, kun tottunut Note8:iin mutta silti vaikuttaisi paremmin käteen sopivalta. Tänään vasta pääsen ottamaan tuon käyttöön kun eilinen päivä meni taistellessa kuvien/videoiden siirron kanssa Note8:sta PC:lle. Jatkossa kuvat menee muistikortille kun sellainen Sampan 512gb tuli joku 1kk sitten hankittua :tup:
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Minulla ei ole ollut mitään ongelmia wifin kanssa,s10 puhelimena.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Kertokaas miten saa yläriville näkymään akun tilan prosentteina eikä akku kuvana? Onhan se nyt mahdollista saada näkymään muutenkin kuin vetämällä ylhäältä alas...?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Kertokaas miten saa yläriville näkymään akun tilan prosentteina eikä akku kuvana? Onhan se nyt mahdollista saada näkymään muutenkin kuin vetämällä ylhäältä alas...?
Sieltä loogisesta paikasta: Settings -> Notifications -> Status bar -> Show battery percentage

Tuolla Settingseissä on yläreunassa haku minkä kautta pääsee näppärästi suoraan haluamaansa paikkaan.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Kertokaas miten saa yläriville näkymään akun tilan prosentteina eikä akku kuvana? Onhan se nyt mahdollista saada näkymään muutenkin kuin vetämällä ylhäältä alas...?
Vedä sieltä ylhäältä alas kokonaan ja kolme pistettä -> tilapalkki
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
No sehän on niinkin monimutkaista että laittaa sen asetuksista päälle, Settings->Notifications->Status bar->Show battery percentage. Suomennella saat itse jos on tarvis, itellä luuri englanninkielisenä.

Edit: meh, tulikohan jo kolmannella viestillä selväks tää asia :)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Vedä sieltä ylhäältä alas kokonaan ja kolme pistettä -> tilapalkki
Tällä löyty, kiitos :)

@Josef
Aika vaikee mun mielest o löytää jotai mitä ettii puhelimest ellei tuurilla löydä. Ei kyl käyny mielessäkää et toi o joku tilapalkki nimeltään, saati englanniks..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 116
Tällä löyty, kiitos :)

@Josef
Aika vaikee mun mielest o löytää jotai mitä ettii puhelimest ellei tuurilla löydä. Ei kyl käyny mielessäkää et toi o joku tilapalkki nimeltään, saati englanniks..
Tuota ohjetta varten itse etsin sen tosiaan tuon Settingsien yläreunassa olevan haun kautta. Battery hakuun ja oli tuloksissa.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Asetin vahingossa WhatsAppin avaamaan kaikki linkit Chromessa. Miten pystyn muuttamaan asetuksen että avaisi Firefoxissa?
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Onko Office-paketti tuossa vakiona vai tuliko se tuossa Galaxy Storen muka päivityksessä nyt sitten vahingossa asennettua?

Ensimmäistä kertaa muuten tällä viikolla tuo paska Galaxy Store muuten asensi päivitykset sinne menemättä automaattisesti. Onko tuohon tullut joku muutos vai onko jokin muuttunut?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 785
Onko Office-paketti tuossa vakiona
Kyllä se siinä on ihan tehtaan jäljiltä. Ja kyllä mun mielestä noi on jo hetken aikaa päivitelly ittesä storesta ihan kyselemättä.
 

druidi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
271
Kyllä se siinä on ihan tehtaan jäljiltä. Ja kyllä mun mielestä noi on jo hetken aikaa päivitelly ittesä storesta ihan kyselemättä.
Onpas kummallista, kun ekan kerran vasta tällä viikolla. Tai sitten olen vain liian nopea kun lähes joka päivä käyn itse katsomassa nuo että onko päivityksiä.

Storeen sitten en ole asettanut edes automaattipäivityksiä vaan itse tarkastan että onko vaiko ei ole. Kiitos lähinnä OP:n paskan PIVO:n

Mutta tuonne Samsungin puolelle ei edes ole edes auto-optiota asentaako vai ei?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 608
Viestejä
4 196 292
Jäsenet
70 753
Uusin jäsen
1lallu

Hinta.fi

Ylös Bottom