Mopokuumetta

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Huh huh viimeinkin löyty sopivan läheltä ihan mieleinen ensi pyörä. Ekat 100km tuossa kävin ajelemassa ja on lystiä. Tuntuu vaan äkkiseltään että yläkroppa väsyy ja perse puutuu jo tuossa 100km ajeluissakin :D Pitkään ollut mietinnässä pyörä ja tuttu päätti luopua omastaan ja pitihän se ostaa pois. Yamaha yfz 600 ja tuntuu ihan passelille ekaksi pyöräksi itelle. Viimeksi ajanut kevarilla +10vuotta sitten. Heti tuntuu niin mukavalle että saa ihmetellä miksi ihmeessä en jo aikaisemmin ole ostanut prätkää...

Sitten pitäs rueta ajovarusteet ostamaan.

Siihen tottuu ja jos ei totu niin sitten penkkiä modaamaan ja ajoasentoa muokkaamaan :D Se on suuri osa harrastusta :D
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
20140426_121506__01.jpg


Tommonen tuli omistettua ja hävitettyä aikoinaan. Nyt tuntuu että voisi taas alkaa pyöräilemään. Hondan cb1300 tai joku sen tyylinen tulee todennäköisesti ensi kesäksi talliin. Tykkään enempi alaväännöstä kuin huipputehosta
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
Entä Yamaha MT01? Olisi vähän harvinaisempi mutta hauska konstruktio.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Kaikki vaihtoehdot vielä auki. Ainut varma on että kuutioita pitää olla riittävästi. Oli vähän aikaa 600cc cbr kokeilussa ja totesin että ei enää tuon kokoisia minulle.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Mistä kannattas rueta katselee ajovarusteet? Tarvin siis kaikki. Kypärä, ajopuku, hanskat ja kengät. Alustavasti ajovarusteisiin voisin sijoittaa sen 1000€ +- muutama satanen. Kerralla kun hommaa hyvät. Tosin kypäräänhän jo yksin saisi tuon hinnan menemään mutta mutta.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882


Tommonen tuli omistettua ja hävitettyä aikoinaan. Nyt tuntuu että voisi taas alkaa pyöräilemään. Hondan cb1300 tai joku sen tyylinen tulee todennäköisesti ensi kesäksi talliin. Tykkään enempi alaväännöstä kuin huipputehosta
Kannattaa tarkistaa myös Ducun DS-koneiset jos joku miellyttää. Tosin taitaa olla vanhempia malleja, mutta alavääntöä riittää.

Mistä kannattas rueta katselee ajovarusteet? Tarvin siis kaikki. Kypärä, ajopuku, hanskat ja kengät. Alustavasti ajovarusteisiin voisin sijoittaa sen 1000€ +- muutama satanen. Kerralla kun hommaa hyvät. Tosin kypäräänhän jo yksin saisi tuon hinnan menemään mutta mutta.
Riippuu missä päin asut ja kelpaako ihan tavalliset vai haluaako tiettyä tyyliä. Varusteet on vähän hankalia ostaa kokeilematta. Kengissä todennäköisesti osuu oikeaan, mutta muut rytkyt on melkein pakko kokeilla eli liikkeistä tai sitten tilaa->palauta->tilaa rallia.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Riippuu missä päin asut ja kelpaako ihan tavalliset vai haluaako tiettyä tyyliä. Varusteet on vähän hankalia ostaa kokeilematta. Kengissä todennäköisesti osuu oikeaan, mutta muut rytkyt on melkein pakko kokeilla eli liikkeistä tai sitten tilaa->palauta->tilaa rallia.
Kainuussa mutta esim joensuu käyntiä ja oulussa tulee kyllä. Ihan vaikka vaatteiden puolesta. Mitä mieltä motonet kamoista? Varusteiden ulkonäkö minulle on yks hailee mutta hakusessa semmosta mikä hyvin suojaisi ja pitää vettä edes vähän. Aika hankale näin äkkiseltään itsellä edes ehtiä vaihto ehtoja. Kiinnostaisi minkalaisia vermeitä teillä muilla kanssa harrastajilla? Kamat kuitenkin halpa henkivakuutus josko sattuu huonolla tuurilla että kaatuu tms.

Esim tämän tyylistä takkia vaikkakin Richa Cyclone Gore-Tex ajotakki musta/keltainen | Motonet Oy

Ehdotella hyviä kauppoja sanotaanko nyt vaikka joensuu, kuopio tai oulu. Niihin ainakin voinen ajella ihan testaamaankin.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Kainuussa mutta esim joensuu käyntiä ja oulussa tulee kyllä. Ihan vaikka vaatteiden puolesta. Mitä mieltä motonet kamoista? Varusteiden ulkonäkö minulle on yks hailee mutta hakusessa semmosta mikä hyvin suojaisi ja pitää vettä edes vähän. Aika hankale näin äkkiseltään itsellä edes ehtiä vaihto ehtoja. Kiinnostaisi minkalaisia vermeitä teillä muilla kanssa harrastajilla? Kamat kuitenkin halpa henkivakuutus josko sattuu huonolla tuurilla että kaatuu tms.

Esim tämän tyylistä takkia vaikkakin Richa Cyclone Gore-Tex ajotakki musta/keltainen | Motonet Oy

Ehdotella hyviä kauppoja sanotaanko nyt vaikka joensuu, kuopio tai oulu. Niihin ainakin voinen ajella ihan testaamaankin.
Tuo helpottaa kyllä paljon jos "peruskamat" käy. Valikoima ainakin Tampereella on melko suppea joten niillä on mentävä joita hyllyistä löytyy.

Jotkut ajohousut/farkut on hyvä ja polvisuojiksi suosittelen erillisiä suoja eli ei niitä housujen pussiin laitettavia. Ne kun alkaa ajossa "nostamaan punttia" eli nilkat paljastuu ja suojat on kohta sylissä :D Itse ostin lopulta Forcefieldit, mutta noita on muitakin.

Takin suojiin on kaksi vaihtoehtoa; yksittäisiä erillisiä tai sitten ns. suojapaita. Mulla on yksittäisiä, eikä niissä oikeastaan muuta vikaa ole, mutta olkapääsuojat ei oikein asetu. Kaksia erilaisia koittanut ja sama homma molemmissa. Jos nyt alottaisin alusta niin ostaisin ensin suojapaidan ja lähtisin se päällä sovittamaan takkia. Eli jotain tälläistä. Leattia ja Rukkaa on ainakin kehuttu. En ota kantaa onko LV1/LV2 tasolla merkitystä, mutta ottaisin varmuudeksi LV2:sta vaan.
Yksi vaate enemmän puettavana, mutta väliäkös sillä. Jos epäilee, että suojapaita jää helposti narikkaan lyhyille matkoille niin sitten takkiin suoraan suojat.

Hanskat ja potta sitten oman maun mukaan. Itse suosin ohuita nahkahanskoja, mutta kuitenkin että vähän on suojaa on rystysissä jne.
Shoei ja Schuberth kypärillä tuskin menee vikaan. Itse kokeilisin tällä kertaa Schuberthia.

Kokeneemmat suosittelee jalkaan ajosaappaita turvallisuuden vuoksi. Mulla on sekä kevyet kengät, että saappaat mutta jotenkin nuo saappaat päätyy aina jalkaan. Kai ne sitten on paremmat, vaikka tuntuma polkimiin on huonompi, mutta siihen tottui.

Näitä harva muistaa;

Jos tykkää ajella mukavasti mahdollisimman paljon vuodessa, niin alle sitten merinovillaa (sukat, pitkät alushousut/polvisukat, pitkähihainen). Noita löytyy mm. Tamsilkiltä. Edullinen ja mielestäni laadukas. Ruskovilla on huomattavasti kalliimpi ja ilmeisesti täysin merinoa. Voi tuntua kalliilta, mutta käytännössä joudut pari kertaa elämässä nuo ostamaan joten ei paha. Nuo toimii sekä kuumalla, että kylmällä. Itsekään en uskonut ennenkuin kokeilin.
Joku kauluri (eli sellainen mikä menee ihan reilusti päällipaidan alle) ja tuubihuivi on myös "pakolliset"
Kypärähuppua jotkut käyttää, itse en. En koskaan oppinut elämään sen kanssa vaikka oli miten ohut.

MotoSafet parantaa viihtyvyyttä huomattavasti jos ajaa muuallekin kuin kiskalle tupakkia polttelemaan. Nuo ei mitenkään blokkaa äänimaailmaa ja esim. kypärähumppa kuuluu paremmin noita käyttäessä kuin ilman.

Ja kaikkeahan ei tarvitse ostaa kerralla :)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Makuasioita nämä mp-varusteet, mutta muutaman kerran nähnyt kun radalla kipataan isommista vauhdeista. Tämän jälkeen en laita päälleni muuta kuin nahkavarusteita. Ja jokaiselle reissulle, oli se sitten vain lyhyt työmatka tai pidempi kruisailu toiselle puolelle suomea.

Tuntuu vain olevan todella heikot valikoimat mitään varusteita enää nykyään mp-kaupoissa. Ennen tuli vähintään kolme kuvastoa keväällä. Näitä oli mukava selailla ja sen jälkeen lähteä kyselemään kaupoista. Nykyään menty samalla nahka-asulla jo kohta kymmenen vuotta. Vähän mehiläisvahaa päälle ja taas näyttää uudelta. Uutta pukua katsellut, mutta taitaa paras valikoima olla ulkomailta tilaten. Pitänee arpoa sopivat mitat ja niiden perusteella tilata...
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Makuasioita nämä mp-varusteet, mutta muutaman kerran nähnyt kun radalla kipataan isommista vauhdeista. Tämän jälkeen en laita päälleni muuta kuin nahkavarusteita. Ja jokaiselle reissulle, oli se sitten vain lyhyt työmatka tai pidempi kruisailu toiselle puolelle suomea.

Tuntuu vain olevan todella heikot valikoimat mitään varusteita enää nykyään mp-kaupoissa. Ennen tuli vähintään kolme kuvastoa keväällä. Näitä oli mukava selailla ja sen jälkeen lähteä kyselemään kaupoista. Nykyään menty samalla nahka-asulla jo kohta kymmenen vuotta. Vähän mehiläisvahaa päälle ja taas näyttää uudelta. Uutta pukua katsellut, mutta taitaa paras valikoima olla ulkomailta tilaten. Pitänee arpoa sopivat mitat ja niiden perusteella tilata...
Tuota nahka vs tekstiiliä en muistanutkaan mainita. Itellä nahkatakki, mutta ajofarkut. Kauppojen valikoimista täysin samaa mieltä ja joka vuosi vaan supistuu. Jostain syystä veneet valtaa tilaa o_O

Itse olen tilannut netistä polvisuojat, takin, 2x kengät, yhden farkut jne. Takki oli vaikein. Taulukon perusteella pähkäilin S ja M koon välillä. Otin Ässän ja kyllä se M olisi ehkä sittenkin kannattanut. Tuon olisi silloin kyllä voinut vaihtaa (kulut omaan piikkiin), mutta kokeneempi kaveri arvioi sen olevan juuri oikea ja "kyllä se siitä venyy sopivaksi" Ei taida venyä joten talvella voisi katsella uutta :facepalm:
Jos vaan mahdollista niin hakisin kaupasta suoraan pienellä lisällä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Huh huh viimeinkin löyty sopivan läheltä ihan mieleinen ensi pyörä. Ekat 100km tuossa kävin ajelemassa ja on lystiä. Tuntuu vaan äkkiseltään että yläkroppa väsyy ja perse puutuu jo tuossa 100km ajeluissakin :D Pitkään ollut mietinnässä pyörä ja tuttu päätti luopua omastaan ja pitihän se ostaa pois. Yamaha yfz 600 ja tuntuu ihan passelille ekaksi pyöräksi itelle. Viimeksi ajanut kevarilla +10vuotta sitten. Heti tuntuu niin mukavalle että saa ihmetellä miksi ihmeessä en jo aikaisemmin ole ostanut prätkää...

Sitten pitäs rueta ajovarusteet ostamaan.

Se on aloittajan ongelma aina kun paikat väsyy, joka kevät sama ongelma itellä, ekalla lenkillä paikat väsyy kun ei osaa olla rennosti.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Hmm, mistä porukka on ostellu taka laukkuja prätkään? Mietin josko jonkunlaisen tuohon ostasi. Pieniä ostoksia saisi sitte takalaukussa kuljetettua ja plussana emäntä kyydissä ollessa toimisi sille selkänojana. On kyllä todella hauskaa ajella taas niin pitkästä aikaa. Vanhahan se tuo ostos on ku 2000vm ja ajettukin 65tkm mutta ekaksi pyöräksi tuntuu kyllä mulle kelpaavan loistavasti. Toimii niinkuin pitää niin se tärkeintä nyt ainaki vielä opetellessa taas.

Inkedpppppp_LI.jpg

edit. ja edelleen näkyy olevan että toiset motoristit ainaki täällä missä harvoin näkee toisia niin ne morottaa käsi sivulla vastaan. hyvä fiilis tulee. Samaa tekivät +10v sittenkin kevaria vastaan ajellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Thundercattiin saa Givin telineen ja Givin tai Kappan laukun. Tukevin ja paras.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
Mistä kannattas rueta katselee ajovarusteet? Tarvin siis kaikki. Kypärä, ajopuku, hanskat ja kengät. Alustavasti ajovarusteisiin voisin sijoittaa sen 1000€ +- muutama satanen. Kerralla kun hommaa hyvät. Tosin kypäräänhän jo yksin saisi tuon hinnan menemään mutta mutta.
Vinkkinä, tsekkaappa esimerkiksi Motocard. Suomessa käyt myymälässä koesovittamassa ja kun koot selvillä niin tilausta menemään. Säästää toisinaan paljonkin vrt. Suomen ryöstöhinnat :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
FC-motoakin voi suositella ajokamojen tilaukseen, välillä löytyy ihan kunnon tarjouksia ja vähän erilaisempiakin kamoja.

Sieltä on tullut mm hanskoja ja rotsi. takin kanssa kävi niin että itse arvioin koon väärin ja vaihto oikeaan sujui mallikaasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
121
Muista kiristellä pinnoja ekojen ajokertojen jälkeen. Uudet vanteet niin hakee paikkaansa ja kiinalaiset niin vielä hiukan korostuu.
Taitaa olla pitkälti samaa tavaraa, suomalaisten VMX nimellä maahantuoma. VMX:ät kuitenkin kasataan Suomessa ja jonkinlaista laadunvalvontaakin heidän tuotteiltaan voi odottaa. VMX vanteita käyttänyt ainakin yksi top 5 SM MX1 kuski ja Arttu Stenberg supermoto stunttailussa.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Vinkkinä, tsekkaappa esimerkiksi Motocard. Suomessa käyt myymälässä koesovittamassa ja kun koot selvillä niin tilausta menemään. Säästää toisinaan paljonkin vrt. Suomen ryöstöhinnat :think:
Mä suosittelen suosimaan suomalaisia putiikkeja jos palvelu on hyvää ja hintaero ei jäätävä. Kyllä sitä 10-20% voi maksaa kotimaalisää.

Itse ainakin olen saanut noi ajokamat esim. Yamaha Centeriltä samaan hintaan kuin fcmotosta eli huomauttamalla se hinta tippuu samaan. Ne on selvästi tietoisia mihin hintaan ne netistä saa :D

Ongelma vaan on tuo tarjonnan puute. Varmaan osittain juuri siksi, että porukka käy liikkeessä koittamassa ja sitten tilaa muualta kympin säästön takia.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Toinen ajopäivä takana, vettä alkoi satamaan niin piti pois tulla. Rapiat 180km tuli käytyä ajelemassa ja onse vain niin mukavaa. Sekalaista ajoa rälläsin ja 5.2l keskikulutukseksi tankilla käydessä. Jos sade loppus niin vielä haluttas käydä ajelemassa. Kyllä ihmetellä pitää miksi en aikaisemmin ostanut pyörää jo.

Ajokortti pitää melkeen uusi tilata kun minulla ei tällä hetkellä kortissa ole merkintää isosta A. Suomessa se ei ongelma kun poliiseilla se näkyy tiedoissa että iso A on. 16vuotiaana kun hommasin keravi kortin niin se 20vuotiaana noussut tuohon isoon A.
Kysyin poliisi asemalta niin sanoivat näin että ulkomailla jos ajan niin uus kortti tilata mutta suomessa ei ongelmaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
26
Ajokortti pitää melkeen uusi tilata kun minulla ei tällä hetkellä kortissa ole merkintää isosta A. Suomessa se ei ongelma kun poliiseilla se näkyy tiedoissa että iso A on. 16vuotiaana kun hommasin keravi kortin niin se 20vuotiaana noussut tuohon isoon A.
Kysyin poliisi asemalta niin sanoivat näin että ulkomailla jos ajan niin uus kortti tilata mutta suomessa ei ongelmaa.
Jos sulla on vielä vanha kortti mikä pitkälle voimassa niin ei kannata, eikö nuo nykyajan kortit ole 5 vuotta tms voimassa ja sit täytyy taas uusia. Toki jos sinne ulkomaille mielit ajella niin siinä tapauksessa.

E: Onhan nuo 15 vuotta kai voimassa, sekoitin kun itsellä tuo abece..
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Jos sulla on vielä vanha kortti mikä pitkälle voimassa niin ei kannata, eikö nuo nykyajan kortit ole 5 vuotta tms voimassa ja sit täytyy taas uusia. Toki jos sinne ulkomaille mielit ajella niin siinä tapauksessa.

E: Onhan nuo 15 vuotta kai voimassa, sekoitin kun itsellä tuo abece..
Voimassaoloaika muuttui myös vanhoille korteille vaikka sitä ei kortistä näekään:
Vanhojen ajokorttien voimassaoloajat muuttuivat vuoden 2013 alussa
Ajokorttilain voimaantulo 19.1.2013 muutti myös ennen lakimuutosta myönnettyjen ajokorttien voimassaoloaikaa.

Ajokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä.
Ajokortin voimassaolo - Ajokortti-info
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
26
Voimassaoloaika muuttui myös vanhoille korteille vaikka sitä ei kortistä näekään:
Vanhojen ajokorttien voimassaoloajat muuttuivat vuoden 2013 alussa
Ajokorttilain voimaantulo 19.1.2013 muutti myös ennen lakimuutosta myönnettyjen ajokorttien voimassaoloaikaa.

Ajokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä.
Ajokortin voimassaolo - Ajokortti-info
Niin?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Niin että eivät ne vanhatkaan kortit enää ole sitä 50 vuotta voimassa mitä ne joskus olivat.

Jos sulla on vielä vanha kortti mikä pitkälle voimassa niin ei kannata, eikö nuo nykyajan kortit ole 5 vuotta tms voimassa ja sit täytyy taas uusia. Toki jos sinne ulkomaille mielit ajella niin siinä tapauksessa.

E: Onhan nuo 15 vuotta kai voimassa, sekoitin kun itsellä tuo abece..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
26
Niin että eivät ne vanhatkaan kortit enää ole sitä 50 vuotta voimassa mitä ne joskus olivat.
En kai niin väittänytkään. 2033 on kuitenkin aika pitkällä jos joutuu 5v välein uusimaan. Jos nimimerkille kelle vastasin tulee tuo 15v kortti niin eihän siinä sitten ole väliä uusiiko.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Muista kiristellä pinnoja ekojen ajokertojen jälkeen. Uudet vanteet niin hakee paikkaansa ja kiinalaiset niin vielä hiukan korostuu.
Taitaa olla pitkälti samaa tavaraa, suomalaisten VMX nimellä maahantuoma. VMX:ät kuitenkin kasataan Suomessa ja jonkinlaista laadunvalvontaakin heidän tuotteiltaan voi odottaa. VMX vanteita käyttänyt ainakin yksi top 5 SM MX1 kuski ja Arttu Stenberg supermoto stunttailussa.
Itsellä oli VMX:t ennen ja näyttäs tulevan samalta tehtaalta. Ellei näin ole niin ainakin samaa 3D mallia käyttävät, kun kuvien perusteella vertailin. :D
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
390
Mä suosittelen suosimaan suomalaisia putiikkeja jos palvelu on hyvää ja hintaero ei jäätävä. Kyllä sitä 10-20% voi maksaa kotimaalisää.

Itse ainakin olen saanut noi ajokamat esim. Yamaha Centeriltä samaan hintaan kuin fcmotosta eli huomauttamalla se hinta tippuu samaan. Ne on selvästi tietoisia mihin hintaan ne netistä saa :D

Ongelma vaan on tuo tarjonnan puute. Varmaan osittain juuri siksi, että porukka käy liikkeessä koittamassa ja sitten tilaa muualta kympin säästön takia.
Itse ainakin saanut niin laidasta laitaan palvelua eri liikkeissä että ei hirveästi ole halua käyttää rahoja "hyväntekeväisyyteen". Ja jos kerran kaikki kamat hankinnassa niin ruvetaan puhumaan varmasti jo kolminumeroisista summista...
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Mistä kannattas rueta katselee ajovarusteet? Tarvin siis kaikki. Kypärä, ajopuku, hanskat ja kengät. Alustavasti ajovarusteisiin voisin sijoittaa sen 1000€ +- muutama satanen. Kerralla kun hommaa hyvät. Tosin kypäräänhän jo yksin saisi tuon hinnan menemään mutta mutta.
Minulla on "ylimääräisenä" takki, kypärä, hanskat, kengät, housut joista maksoin yli tonnin mutta alle kaksi. Ajoa yhden kesän ja nyt pari vuotta seisonut tuossa kaapissa :)

Jos käytetyt kiinnostaa, 187cm pitkältä kuskilta. Musta/valko väreillä kypärä ja takki ja loput mustaa.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Käytettynä minäkin takin, housut ja hanskat hommasin. Kypärä ja kengät olisivat olleet hieman hankala ostaa käytettynä joten ne ostin uutena.
Kaikki kamppeet maksoivat yhteensä alle 300€, ja ihan hyvin olen pärjännyt noilla kun eka pyörä alla :tup:
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Minulla on "ylimääräisenä" takki, kypärä, hanskat, kengät, housut joista maksoin yli tonnin mutta alle kaksi. Ajoa yhden kesän ja nyt pari vuotta seisonut tuossa kaapissa :)

Jos käytetyt kiinnostaa, 187cm pitkältä kuskilta. Musta/valko väreillä kypärä ja takki ja loput mustaa.
Kelpaisi mutta olen vähän turhan pieni nuihin kamoihi. Tappi ku oon 170cm :D
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Itse ainakin saanut niin laidasta laitaan palvelua eri liikkeissä että ei hirveästi ole halua käyttää rahoja "hyväntekeväisyyteen". Ja jos kerran kaikki kamat hankinnassa niin ruvetaan puhumaan varmasti jo kolminumeroisista summista...
Haluaisin väitellä asiasta, mutta se on melko vaikeaa ilman argumentteja :( No ainakin Tampereen Yamaha Center OLI poikkeus. En tiedä mikä meno siellä nykyään on, mutta varustepuolella oli aina sama tyttö/nainen (hän saa itse valita) töissä ja palvelu 10+ Ne jätkäthän siellä tökki vaan hiirtä koivupintaa pitkin.
Viimeksi kun kävin niin oli varustepuoli kutistunut muuton myötä...

43 :D ei mikään vene sekää :D
Harmi, mulla ois ollut Sweep New Yorkerit erittäin halvalla mutta koko on 42. Takki on S-kokoinen Axo Vintage jos sattuu kiinnostamaan.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Harmi, mulla ois ollut Sweep New Yorkerit erittäin halvalla mutta koko on 42. Takki on S-kokoinen Axo Vintage jos sattuu kiinnostamaan.
Hmm, ehkä jopa kiinnostaisi. Onko missä päin suomea ja kengän koko riippuu kengästä, menee yleensä 43 mutta osassa 42 sopiva.

Nyt taas ajellu tuossa niin jalka kyllä kipeutynyt. Niinkö kovasti runnon vaihteita ylöspäin että jalkapöytä kipeänä :O . Onko miten ajokengissä perus tennaria paremmat toppaukset jalkapöydälle. En ite oo niitä vielä testaillut mitään malleja niin ihan alkaja näissä.

Sateita taas kulkee kuuroissa niin meinasi kastella tämän päivän ajoissa jo perus vaatteet mitä vähä pyörin lähi nurkkia. Onse vain ihan sairaan hauskaa hommaa.

edit. ja vaihteet kyllä menee hienosti päälle mutta en tiedä minkä takiako sitte nostelen turhan voimalla jalalla isompaa pykälää... Eiköhän tuo harjaannu ku enemmän ajaa. Kilsoja nyt siis takana yhteensä ehkä 350-400km tälle ajokaudelle kolmeen päivään.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Voimassaoloaika muuttui myös vanhoille korteille vaikka sitä ei kortistä näekään:
Vanhojen ajokorttien voimassaoloajat muuttuivat vuoden 2013 alussa
Ajokorttilain voimaantulo 19.1.2013 muutti myös ennen lakimuutosta myönnettyjen ajokorttien voimassaoloaikaa.

Ajokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä.
Ajokortin voimassaolo - Ajokortti-info
Niin juuri. Eli melkeen sama kun vaikka tilaisikin uuden kortin. Nykyisen aika näyttää 2057 vuoteen. Tosin enpä ulkomaille oo suunnitellu heti ainakaan ajamaan niin mahtaa olla että mennään näin. 2007 siis täytin 20vuotta ja siitä asti se on iso A näkynyt poliiseill vaikka sitä ei kortissa ollutkaan.
kortti.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
No johan alkoi huonosti tämän päivän ajelut. Veto loppu ja minä jo säikähdin että vaihelaatikko porsi pyörästä. Sitte kahtoin taaksepäin ja ketjut oli poikki pudonneena tiellä. Oli se ketjun lukitus puonnu matkalle. Pitänee lähteä motonettiin kahtelemaan jos sieltä uusia liittimiä saisi ja niin sais pyörän takaisin ajoon.

Onneksi ihan kotipihan pienelle tielle loppu matkan teko. Oli vaan joku 500metrin työntäminen. Huonolla tuurilla siinähän pahemminkin voisi käyä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Nuo ketjulukot on tarkoitettu tosiaan käytännössä väliaikaiseen kiinnitykseen. Eli jos itsellä ei niittausvälineitä niin tuolla lukolla voi sen ajon liikkeeseen tehdä jossa laittavat niitattavan lukon tilalle.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Nuo ketjulukot on tarkoitettu tosiaan käytännössä väliaikaiseen kiinnitykseen. Eli jos itsellä ei niittausvälineitä niin tuolla lukolla voi sen ajon liikkeeseen tehdä jossa laittavat niitattavan lukon tilalle.
Perhana ja ostin niitattavan lukon motonetistä ja eihän tuo mene paikolleen. Ei mene ketjun reiästä läpitte ne piikit :O Ei kait ne niin tiukkoja kuulu olla ? Vai onko ne niin piukat väkisellä, että vasaran kans tms hakata se ketjun reikään? Noh huomenna käydä paikallisella mp korjaajan luona ketjun kanssa. Ja josko sillä olisi pikalukkoa niin sen aikaa kotona se paikolleen, että ajella pärrän kanssa paikan päälle niittilukko laittamaan.

Kait niitä on niin erilaisia. Katsoin vain motonetistä pyörän tiedoilla mitä ketjua se näytti tuohon ja niihin ketjuihin sen lukon ostin. Ja tuossa tosiaan on ollukki paiallaa se pikalukko.

Eipä tuo muuten väärä ostos haittaa kun maksoi vain 5,90€ motonetissä, se vain että piti ajella 100km suuntaansa siinä toivossa josko olisi tälle iltaa jo pärrä ajossa. Ja tietenkään en ottanut mukaan ketjua, että olisi voinut varmasti sopivan katsella mukaan.

Niitattava ketjulukko D.I.D 530-VX X-rengas ketjuun ostin ja ketjuksi tälle pyörälle motonet näytti
  • YZF 600 R Thundercat 96->03 D.I.D-530-VX X-rengasketju, pituus 108-lenkkiä
 

jermu1982

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
993


Tommonen tuli omistettua ja hävitettyä aikoinaan. Nyt tuntuu että voisi taas alkaa pyöräilemään. Hondan cb1300 tai joku sen tyylinen tulee todennäköisesti ensi kesäksi talliin. Tykkään enempi alaväännöstä kuin huipputehosta
räyhäkkään näköinen peli!
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 807
Kai ees kävit samalla vaivalla katsomassa mitä ajokamppeita siellä oli myynnissä? :D

Nyt taas ajellu tuossa niin jalka kyllä kipeutynyt. Niinkö kovasti runnon vaihteita ylöspäin että jalkapöytä kipeänä :O . Onko miten ajokengissä perus tennaria paremmat toppaukset jalkapöydälle. En ite oo niitä vielä testaillut mitään malleja niin ihan alkaja näissä.
On niissä joku vahvike yleensä mutta olen ajatellut sen lähinnä suojaavan kenkää :) Isompi plussa ajokengissä on sitten esimerkiksi nilkan suojaus jos syystä tai toisesta jalka jää pyörän ja maan väliin. Vaikka paikaltaan.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Kai ees kävit samalla vaivalla katsomassa mitä ajokamppeita siellä oli myynnissä? :D



On niissä joku vahvike yleensä mutta olen ajatellut sen lähinnä suojaavan kenkää :) Isompi plussa ajokengissä on sitten esimerkiksi nilkan suojaus jos syystä tai toisesta jalka jää pyörän ja maan väliin. Vaikka paikaltaan.
Juu kyllä samalla sentään testailin kypärät läpi ja muutamaa kenkää, hanskoja ja takkia kokeilin. Shubert kypärä ei ollut kaukana tarttua mukaan, mutta vielä jäin miettimään muitakin vaihto ehtoja. Ja ajovarusteista vielä vähän siinä vaiheessa, että montaa eriä haluan vielä testailla. Motonet Kajaani ja tokman motormax tarjonnan kävin kahtelee.

edit. ja kypärää ei kyllä näkyy ainakaan sokkona uskalla tilata. Oli isoja eroja kokoissa :O Osa meni melkeen S koossa päähän sopivana ja osa sitte L koossa jo :D En kyllä pään ympärys mittoja niistä katsonut mitä ilmoitti mikäkin valmistaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Nyt taas ajellu tuossa niin jalka kyllä kipeutynyt. Niinkö kovasti runnon vaihteita ylöspäin että jalkapöytä kipeänä :O . Onko miten ajokengissä perus tennaria paremmat toppaukset jalkapöydälle. En ite oo niitä vielä testaillut mitään malleja niin ihan alkaja näissä.

edit. ja vaihteet kyllä menee hienosti päälle mutta en tiedä minkä takiako sitte nostelen turhan voimalla jalalla isompaa pykälää... Eiköhän tuo harjaannu ku enemmän ajaa. Kilsoja nyt siis takana yhteensä ehkä 350-400km tälle ajokaudelle kolmeen päivään.
Ei noita vaihteita tarvit erikseen edes runnoa jos jalka kipeytyy vääränlaisilla kengillä. Noissa oikeissa ajosaappaissa on ihan syystäkin monesti vahvikkeet jalkapöydässä. Tuo juttu tuli huomattua jo joskus mopoikäisenä ja ei nykyään tule kuin pakon edestä ajettua ilman kunnon varusteita.

Tässä on esimerkiksi mun ajosaappaat. Musta kenkä on TCX:n katusaapas ja valkoinen on taas O'nealin crossikenkä.
TCX:ssä on vahvike tuossa jalkapöydällä. O'nealissa ei ole mutta itse saapas on erittäin jäykkää ja vahvaa materiaalia.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
Perhana ja ostin niitattavan lukon motonetistä ja eihän tuo mene paikolleen. Ei mene ketjun reiästä läpitte ne piikit :O Ei kait ne niin tiukkoja kuulu olla ? Vai onko ne niin piukat väkisellä, että vasaran kans tms hakata se ketjun reikään?
Kyllä ne pitää mennä ihan vaan painamalla sormin, siellä voi olla nyt pyörässä joku muu kuin motonetin suosittelema ketju tai jopa eri merkkiset jolloin lukko on väärä, koska käyvät vain juuri oikeaan ketjuun. DID lukko ei käy RK tai Regina ketjuun jne. Ketjun koon pystyy saamaan työntömitalla ja jos putsailee lenkkien kylkiä niin voi lukea ketjun merkki jossain niistä.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 807
Juu kyllä samalla sentään testailin kypärät läpi ja muutamaa kenkää, hanskoja ja takkia kokeilin. Shubert kypärä ei ollut kaukana tarttua mukaan, mutta vielä jäin miettimään muitakin vaihto ehtoja. Ja ajovarusteista vielä vähän siinä vaiheessa, että montaa eriä haluan vielä testailla. Motonet Kajaani ja tokman motormax tarjonnan kävin kahtelee.

edit. ja kypärää ei kyllä näkyy ainakaan sokkona uskalla tilata. Oli isoja eroja kokoissa :O Osa meni melkeen S koossa päähän sopivana ja osa sitte L koossa jo :D En kyllä pään ympärys mittoja niistä katsonut mitä ilmoitti mikäkin valmistaja.
Itse päädyin aikanaan ostamaan Nolan N90 kypärän koska 1. avattava ja käytän laseja, 2. sisäänrakennettu aurinkovisiiri ja 3. n-com mahdollisuus (langallinen tai bt poppi maun mukaan).
Lisäksi se oli alennuksessa, mikä ei suoranaisesti haitannut ostopäätöstä kun kypärä oli muutenkin ihan sopiva tähän kuulaan :D

Ajokengistä eniten olen käyttänyt tämän tyylisiä:
Kochmann Twister ajokengät tumman harmaa - Ajovarusteet - Storm Motor
Ihan perinteisiä nahkasaappaitakin ostin parit, ekat oli vetoketjulla mutta ne pistin myyntiin aika nopeasti. Seuraavat saappaat olikin sitten vain tarranauha-kiristyksellä ja ne toimivat hyvin. Tuota pohjelihasta kun on sen verran ettei pitkävartiset kumisaappaatkaan oikein sovi, niin vetoketjullisten kiinni saaminen oli sittenkin turhan työlästä :p

Housut kävin hakemassa yhden paikallisen liikkeen loppuunmyynnistä, oikein muuta fiksua siellä ei jäljellä ollutkaan. Niiden lisäksi ostin ajofarkut arkisempaan käyttöön, niitä ei sitten sopivia löytynytkään kuin harrikkakaupasta. Kaikki koot on tehty jonkun italialaisen makaroonijalan mukaan ;)

Takkejakin ostin kaksi, ensin kangastakin ja sitten virheen ymmärrettyäni nahkatakin... Kangastakki toimi hyvin purjeena, nahkatakki pitää muotonsa eikä muutu jarruvarjoksi heti kun mittarissa yli 80km/h. Kevlar huppari oli muuten hyvä idea mutta tuo vedenpitävä softshell ja hupparin oletettu käyttökeli ei oikein mätsää. Se oli yhtä kiva kuin kävelisi helteessä märkäpuku päällä. Em. huppari on kyllä jäänyt muuten käyttöön, veden- ja tuulenpitävänä se on ihan jees sadetakki ja syksyllä/keväällä lämmin muuten.

Hanskat puolestaan on ihan oma juttunsa. En vaan ole löytänyt uusia hanskoja, vaikka ostinkin yhdet vedenpitävät kangashanskat sadekelin ajoon. Edelleen käytän samoja nahkahanskoja jotka oli mulla kevariaikana, eli n. 30 vuotta sitten :D Kai niiden kanssa tuli ajeltua vesisateessa niin monet kerrat että ne muotoutui mun käsiin lopullisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Takkejakin ostin kaksi, ensin kangastakin ja sitten virheen ymmärrettyäni nahkatakin... Kangastakki toimi hyvin purjeena, nahkatakki pitää muotonsa eikä muutu jarruvarjoksi heti kun mittarissa yli 80km/h. Kevlar huppari oli muuten hyvä idea mutta tuo vedenpitävä softshell ja hupparin oletettu käyttökeli ei oikein mätsää. Se oli yhtä kiva kuin kävelisi helteessä märkäpuku päällä. Em. huppari on kyllä jäänyt muuten käyttöön, veden- ja tuulenpitävänä se on ihan jees sadetakki ja syksyllä/keväällä lämmin muuten.
Kyllä kangastakillekkin on aikansa ja paikkansa. Ite käytän enimmäkseen nahkatakkia ja housuja mutta viime kesän helteiden jäljiltä viisastuneena ostin myös Scottin endurotakin ja Biltemasta crossihousut. Tuo on yllättävän mukava combo helteilläkin ja puhumattakaan metsäleikeistä mihin KTämmällä tulee joskus eksyttyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 514
Viestejä
4 193 607
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom