VAG autojen monet ongelmat

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Siinä ollaan toistaiseksi pattitilanteessa. Maahantuojahan hylkäsi kaksi reklamaatiota ja myyjäliike totesi, ettei kuulu heille. Puhuin äsken työnjohtajan kanssa tosta maaliasiasta ja sanoi, että aika heikoilla voi olla ton kanssa vaikka veis eteenpäin, koska jäljet selvästi näyttää siltä että sitä olisi mekaanisesti kulutettu. Pitäis varmaan teettää joku tarkistus onko maalipinta normaalia pehmeämpää tjs. Tossa vois mennä viikkokaupalla aikaa ja kaikki pitäis maksaa ensin omasta pusssista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Siinä ollaan toistaiseksi pattitilanteessa. Maahantuojahan hylkäsi kaksi reklamaatiota ja myyjäliike totesi, ettei kuulu heille. Puhuin äsken työnjohtajan kanssa tosta maaliasiasta ja sanoi, että aika heikoilla voi olla ton kanssa vaikka veis eteenpäin, koska jäljet selvästi näyttää siltä että sitä olisi mekaanisesti kulutettu. Pitäis varmaan teettää joku tarkistus onko maalipinta normaalia pehmeämpää tjs. Tossa vois mennä viikkokaupalla aikaa ja kaikki pitäis maksaa ensin omasta pusssista...
Käyppä lukemassa tuota Tesla ketjua, siellähän on tarkempaa tietoa maaliongelmista, ja virallistakin lausuntoa löytyy.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Käyppä lukemassa tuota Tesla ketjua, siellähän on tarkempaa tietoa maaliongelmista, ja virallistakin lausuntoa löytyy.
Olen seurannut sitä aktiivisesti ja luin toiseen kertaan läpi, mutta en huomannut siellä mitään ajankohtaista vagin maaliongelmiin liittyen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Olen seurannut sitä aktiivisesti ja luin toiseen kertaan läpi, mutta en huomannut siellä mitään ajankohtaista vagin maaliongelmiin liittyen.
Sillä Teslajoni oli vieny auton tavarantarkastajalle, ja on pdf:t ja kaikki loppulausumasta, reklamaatio Teslan maalin laaduttomuudesta, ja puutteesta jatkuu edelleen. Olikohan toiseksiviimesellä sivulla. Kun ei valmistaja tai suomen pää ota mitään kantaa asiaan vaan väittää olevan normaalia kulumista, niin viranomainen avuksi.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Joo tuon kyllä näin. Siitä tulikin toi, että pitäisi viedä auton tavarantarkastajalle joka tutkisi onko maalauksessa vikaa vai olenko todella potkinut maalin huomaamattani rikki. Se vaan varmaan maksaisi vähintään saman verran kuin maalaus ja jos todetaan, että maali on kunnossa, niin tulee aika kalliiksi. :greedy:

Noista tuoreista vioista lähtee saman tien rekkulaa maahantuojalle, jos hylkäävät korjaamon pyynnön ja sitten kuluttajansuoja-asiamiehelle/mikä se taho nyt olikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Joo tuon kyllä näin. Siitä tulikin toi, että pitäisi viedä auton tavarantarkastajalle joka tutkisi onko maalauksessa vikaa vai olenko todella potkinut maalin huomaamattani rikki. Se vaan varmaan maksaisi vähintään saman verran kuin maalaus ja jos todetaan, että maali on kunnossa, niin tulee aika kalliiksi. :greedy:

Noista tuoreista vioista lähtee saman tien rekkulaa maahantuojalle, jos hylkäävät korjaamon pyynnön ja sitten kuluttajansuoja-asiamiehelle/mikä se taho nyt olikaan.
Olihan tuossa Tesla casessa muistaakseni sekin että ovet ja muut on vähän sinnepäin asennettuja, niin tulee kulumaa mikä ei kuulu asiaa, kuten Skodassasikin voi olla.
Näin ainakin muistan lukeneeni, oli sen verran pitkä selostus, mutta noin ne hommat hoituu, jos myyjää ei kiinnosta.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Sattui olemaan vanha lukiokaveri työvuorossa kun hain auto huollosta. Sanoi, että oli nähnyt kuvat ruostevauriosta ennen kuin tiesi kenen auto on. Oli sitä mieltä, että jokuhan sen maalipinnan on hangannut rikki. Niinhän se on, kyse onkin siitä onko se ollut kestävä se pinta alunperinkään. Valittelin siinä maahantuojan takuukäytäntöäjä, niin hän kertoi että itse asiassa tehtaat ovat nykyään todella nihkeitä maalipintaan liittyvissä reklamaatioissa. Mikähän siinäkin sitten? Oltiin jo menossa mittaamaan maalipinnan paksuutta kun tuli lisää asiakkaita ja hänen piti alkaa palvelemaan heitä.

Sain kuitenkin vinkin hyvästä maalaamosta, joka hoitaa tollasen parilla huntilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Ikävä kyllä kivuttomin ja helpoin tapa fiksata tuo Octavia on kyllä viedä maalaamolle omin kuluin. Koska tuo vaurioitunut kohta ei ole näkyvissä, tuon varmasti saa parilla saturaisella korjattua. Sitten vaan 3M suojateippiä päälle ja kovaa ajoa.

Jos alkaa laskeskelemaan reklamoinnin viemää työajanhukkaa, helposti halvinkin tapa vielä. Tähänhän ne siellä maahantuojalla paljolti luottanevatkin.

Omalta osaltani olen ajellut Vagin vekottimilla noin 300tkm parilla autolla, auton mittarilukeman ollessa välillä 100tkm - 250tkm. Huoltojen päälle korjauskuluja ennakoimattomista vaurioista tullut vain satasia per auto. Huomattavasti kalliimpia autoja allekirjoittaneelle ovat olleet Fordit ja Toyotat, samoilla kilometreillä.

VAGien osalta toki on auttanut, että autokaupoissa on apua saatu aina VW:n huoltopuolella töissä olevan sukulaisen mallisuositusten kautta. Näin ne pommit ovat jääneet kauppaan. Toyotat ja Fordit on osteltu enempi essonpaarin/interwebsin luottavuussuositusten perusteella.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ikävä kyllä kivuttomin ja helpoin tapa fiksata tuo Octavia on kyllä viedä maalaamolle omin kuluin. Koska tuo vaurioitunut kohta ei ole näkyvissä, tuon varmasti saa parilla saturaisella korjattua. Sitten vaan 3M suojateippiä päälle ja kovaa ajoa.

Jos alkaa laskeskelemaan reklamoinnin viemää työajanhukkaa, helposti halvinkin tapa vielä. Tähänhän ne siellä maahantuojalla paljolti luottanevatkin.

Omalta osaltani olen ajellut Vagin vekottimilla noin 300tkm parilla autolla, auton mittarilukeman ollessa välillä 100tkm - 250tkm. Huoltojen päälle korjauskuluja ennakoimattomista vaurioista tullut vain satasia per auto. Huomattavasti kalliimpia autoja allekirjoittaneelle ovat olleet Fordit ja Toyotat, samoilla kilometreillä.

VAGien osalta toki on auttanut, että autokaupoissa on apua saatu aina VW:n huoltopuolella töissä olevan sukulaisen mallisuositusten kautta. Näin ne pommit ovat jääneet kauppaan. Toyotat ja Fordit on osteltu enempi essonpaarin/interwebsin luottavuussuositusten perusteella.
Tai vaikka korjaa itse ja laittaa liimattavat kynnyssuojat niin peittyy eikä ole niin justiinsa maalauksen kanssa...
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Tästäkin keskusteltiin ja 75% vastaa aika tarkkaan osien oletettua elinikää. Tämän vuoksi hyväksyn ehdotuksen, vaikka onkin lipsahtanut b-luokan osia autoon.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Onko nuo kaikki uudemmat koneet, missä ketju vaihtunut hihnaan ihan ok kamppeita?
1.5TSI kärsii vaihtelevasti nykimisestä kylmällä koneella. Jotkut yksilöt ovat joidenkin mielestä ajokelvottomia, joku taas sanoo ettei huomaa mitään ja osa sitten siitä välistä. Omaa ajokokemusta mulla ei ole joten en ota kantaa kuulopuheita enempää.

Voi tulla joskus softalla kuntoon tai sitten ei, niin kauan se korjaus on kyllä jo (ainakin väitetysti) ollut tekeillä, että luulisi olevan jo jos sellainen on mahdollista...

Mutta hihnalla varustettu 1.4 TSI ei mun tietääkseni mistään sen ihmeemmistä epidemioista kärsi.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
1.5TSI kärsii vaihtelevasti nykimisestä kylmällä koneella. Jotkut yksilöt ovat joidenkin mielestä ajokelvottomia, joku taas sanoo ettei huomaa mitään ja osa sitten siitä välistä. Omaa ajokokemusta mulla ei ole joten en ota kantaa kuulopuheita enempää.

Voi tulla joskus softalla kuntoon tai sitten ei, niin kauan se korjaus on kyllä jo (ainakin väitetysti) ollut tekeillä, että luulisi olevan jo jos sellainen on mahdollista...

Mutta hihnalla varustettu 1.4 TSI ei mun tietääkseni mistään sen ihmeemmistä epidemioista kärsi.
Osaan noista 1.5:sta on jo tuo kyseinen softa tullut, mutta ei vielä kaikkiin.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
194
EA211 1.4 TSI alkupään moottoreissa oli öljykulutusongelmaa, kuten tuossa Leonin CHPA-moottorissa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
EA211 1.4 TSI alkupään moottoreissa oli öljykulutusongelmaa, kuten tuossa Leonin CHPA-moottorissa.
Tämä onkin mennyt ihan ohi, löytyykö tuosta jostain enemmänkin tietoa? Mikä niissä tuon kulutuksen aiheutti?

Yritin googlailla, mutta enimmäkseen löytyy vain huolestuneita kyselyjä siitä että kuluttaako ne, jonka jälkeen todetaan että kyse onkin ollut vanhemmasta ketjukoneesta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 047
EI kai niissä ketjullisissakaan 1,4TSI koneissa ongelmaa ole, kun kohtelee sitä ketjua kuten hihnaa.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Nopeita lahoamista on tietääkseni ollut vain alkupään kaksoisahdetuissa versioissa joissa ilmeisesti on mennyt mitoitukset ketuilleen ja viritysaste liian korkeaksi.
Ei taida olla ihan näin, kyllä niitä hajoili vähillä kilometreillä myös pelkällä turbolla ahdetuissa. Muutenkaan en ymmärrä tuota usein nousevaa väitettä siitä, että viritysaste vaikuttaisi jotenkin ketjun kestoon. Eihän se jakoketju välitä voimaa kuin nokka-akselin pyörittelyyn, eikä moottorin kampiakselilta saatavalla teholla pitäisi olla mitään vaikutusta sen kestoon.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
On sillä suora yhteys. Mitä rajumpi kone, sitä nopeammat pyörimisnopeuden muutokset. Mikä taas rasittaa välitysmekanismia. Toki ajotapa vaikuttaa myös, eikä varmasti näissä koneissa suotuisaa suuntaan.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Mitä rajumpi kone, sitä nopeammat pyörimisnopeuden muutokset. Mikä taas rasittaa välitysmekanismia.
Nyt on aika kaukaa haettu teoria. Todella todella vaikea uskoa, että noilla marginaalisilla eroilla olisi mitään merkitystä. Jos olisi, niin voisi kuvitella ketjun paukahtavan sitten lähes samantien, jos joku jonne erehtyy pumppailemaan kaasua vaihde vapaalla, ihan millä tahansa tehoversiolla.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 067
Nopeita lahoamista on tietääkseni ollut vain alkupään kaksoisahdetuissa versioissa joissa ilmeisesti on mennyt mitoitukset ketuilleen ja viritysaste liian korkeaksi.
-10 1.4 TSI pelkällä turbolla (122hp) ketju venähti ~60tkm kohdilla.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Onhan se ketju kuitenkin monesti hieman työläämpi vaihtaa kuin hihna, joten samalla välillä vaihdettaessa tulee kalliimmaksi.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 837
Nyt on aika kaukaa haettu teoria. Todella todella vaikea uskoa, että noilla marginaalisilla eroilla olisi mitään merkitystä. Jos olisi, niin voisi kuvitella ketjun paukahtavan sitten lähes samantien, jos joku jonne erehtyy pumppailemaan kaasua vaihde vapaalla, ihan millä tahansa tehoversiolla.
ei se ole mikään teoria vaan fakta, mutta tuskin tosiaan ratkaiseva tekijä. Ketjun pitäisi kuitenkin kestää auton elinikä ja tällä argumentilla isoillakin kilometreillä on väännetty korvauksista. Koneen pumppaaminen ilman kuormaa on harvinaisen tuhoisaa moottorille muutenkin. 1.4TSI koneissa ketjussa oli muistaakseni materiaalivalinta mennyt poskelleen, aikaisempi 2.0FSI oli suunniteltu persiilleen ja 1.8TSI kärsi jakopääongelmista hydraulisen kiristäjän muodossa. Meiltä meni kone vaihtoon 57tkm kohdalla kun kyseinen kiristin hajosi ja jakopää hyppäsi pari napsua liikaa. Alkuperäinen kone söi öljyä litran per tuhat kilometriä, vaihtokone ei sitten enää ollenkaan. Kaverin TGI:ssä vaihdettu 200tkm kohdalla kohta koko voimalinja, suuttimet, kansi, DSG, imusarja ja nyt tapellaan puolimoottorista kun puristukset on hukassa. Meillä silti ajetaan edelleen VAG laitteella. Riskit on hyvä tiedostaa, mutta myös se että paskaa laatua löytyy liki kaikilta valmistajilta ja kun komponentteja käytetään ristiin konsernien välillä niin ei sitä voi kuin toivoa parasta ja yrittää hakea riittävän hyvä selkänoja ettei laatukulut mene omasta kukkarosta.
 
Liittynyt
24.04.2018
Viestejä
211
120 tuhatta ja väärä yhteenkuuluvuus. Ketju, rattaat, säädin vaihtoon. Caxa 122hv moottori.
125 tuhatta ja dsg siirtäjät solmuun.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 047
Jotkut 30tkm venähtäneet ketjut lienevät melko harvinaisia, ehkä jos kyseessä on vaihdettu ketju joka on laitettu kuluneiden rattaiden päälle.

Mitä mä olen tutkinut tuon 1.4TSI:n nokkaketjun vaihtoa, siinä ei kyllä mitenkään merkittävää eroa vaivassa ole hihnan vaihtoon. Sanoisin että muun huollon yhteydessä se hintaero on kymmeniä ei satoja euroja.

On sillä suora yhteys. Mitä rajumpi kone, sitä nopeammat pyörimisnopeuden muutokset. Mikä taas rasittaa välitysmekanismia. Toki ajotapa vaikuttaa myös, eikä varmasti näissä koneissa suotuisaa suuntaan.
Ne nopeuden muutokset on nopeimmillaan vaihteenvaihdossa, DSG askissa se on melko vakio, manuaalissa taas ihan kuskista kiinni. Moottorin teholla ei ole tuossa mitään tekemistä, eikä se tehokkain versio edes vapaalla kengitettäessä sen nopeammin kierroksia ota kuin perus mallikaan. Pahin tilanne lienee jos stumppaa auton liikkeellelähdössä, siinä kun kone vielä pyörähtelee edestakaisin.

Vaparikoneissa tuolla voi olla jotain merkitystä, jos siinä tehomallissa on korkeammat huippukierrokset, erilaiset venttiilijouset, mahdollisesti jyrkemmät nousut tms.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Tässä kun noita VAG autoja katsellut ja kysellyt onko auto hihnalla vai ketjulla. Useimmat on ketjulla. Ylipäätään hihnalla olevat eivät kärsi ketjun ongelmista. Mutta siis onko riski jos ostaa ketjullisen? Onko tiettyjä moottoreita joita kannattaa välttää?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Riippuu vähän siitä mitä on ostamassa. VAG-autoissa on moottoreita alkaen litraisesta ja päättyen johonkin... viiteen litraan? Lukuisia eri moottorimalleja eri aikakausilta. Dieselillä ja bensalla käyvinä. Osassa on ihan kestäviä ketjujakopäitä ja osassa susia.

Ainakin 1.2/1.4 bensakoneisiin ketjujakopäällä pitää suhtautua varauksella. Ei nekään yleensä kertalaakista hajoa, mutta vähän enemmän on budjetoitava jakopään huoltoihin kuin hihnakoneessa. Ketjun vaihto tulee yleensä eteen useammin, kuin nykyisissä hihnakoneissa hihnan vaihto...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Riippuu vähän siitä mitä on ostamassa. VAG-autoissa on moottoreita alkaen litraisesta ja päättyen johonkin... viiteen litraan? Lukuisia eri moottorimalleja eri aikakausilta. Dieselillä ja bensalla käyvinä. Osassa on ihan kestäviä ketjujakopäitä ja osassa susia.

Ainakin 1.2/1.4 bensakoneisiin ketjujakopäällä pitää suhtautua varauksella. Ei nekään yleensä kertalaakista hajoa, mutta vähän enemmän on budjetoitava jakopään huoltoihin kuin hihnakoneessa. Ketjun vaihto tulee yleensä eteen useammin, kuin nykyisissä hihnakoneissa hihnan vaihto...
No juuri 1.2 ja 1.4.. Eli se hihna on edelleen paljon parempi vaihtoehto, jos samaan hintaan saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Riippuu vähän siitä mitä on ostamassa. VAG-autoissa on moottoreita alkaen litraisesta ja päättyen johonkin... viiteen litraan? Lukuisia eri moottorimalleja eri aikakausilta. Dieselillä ja bensalla käyvinä. Osassa on ihan kestäviä ketjujakopäitä ja osassa susia.

Ainakin 1.2/1.4 bensakoneisiin ketjujakopäällä pitää suhtautua varauksella. Ei nekään yleensä kertalaakista hajoa, mutta vähän enemmän on budjetoitava jakopään huoltoihin kuin hihnakoneessa. Ketjun vaihto tulee yleensä eteen useammin, kuin nykyisissä hihnakoneissa hihnan vaihto...
Itse en VAGilaisia ostaisi kuin 2.7-4 litran välistä ja sielläkin on joukossa ongelmia (3.x litran bensakoneet). Hieman pienempiä (2.0TDI) varauksella ihan pienimpiä (<2.0) ja suurempia (>4.2) en koskisi pitkällä tikullakaan kestävyyden tai ylläpitokulujen (ja kestävyyden ;) ) takia.

Se hihnakaan ei tee autuaaksi noissa pienissä TSI-koneissa kun ongelmalista jatkuu esim. korkeapaine-bensapumpulla joka syö nokka-akselin, jne, jne...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Ei kyllä budjetti veny isoihin koneisiin pienillä kilometreillä. Kaikki yli 10000€ on irvistämistä ja parhaani mukaan tingin hinnasta pois niin paljon kuin mahdollista :D

Kysytääs nyt suoraan onko tässä koneessa mitään "epidemioita" luvassa? 1,2 TSI 105 reference, kone hihnalla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Se hihnakaan ei tee autuaaksi noissa pienissä TSI-koneissa kun ongelmalista jatkuu esim. korkeapaine-bensapumpulla joka syö nokka-akselin, jne, jne...
Ai näistäkin on nyt joku epidemia tullut? Eihän vaan ole muisteltu vanhempia koneita tuon bensapumppuongelman suhteen...? Mitäs tuo jne jne sisältää?

Jälleen, en sano etteikö noissakin voisi olla ongelmia jotka on vaan itseltäni menneet ohi. Mutta tosi tosi usein törmää siihen, että jossakin moottorimallissa joskus ollut ongelma, laajeneekin ihmisten mielessä yllättäen koskemaan oikeastaan kaikkia konsernin moottoreita. Sellaisesta mutuilusta ei oikein ole enää mitään hyötyä kellekään joka harkitsee auton ostamista ja yrittää välttää ne sudenkuopat.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Ei kyllä budjetti veny isoihin koneisiin pienillä kilometreillä. Kaikki yli 10000€ on irvistämistä ja parhaani mukaan tingin hinnasta pois niin paljon kuin mahdollista :D

Kysytääs nyt suoraan onko tässä koneessa mitään "epidemioita" luvassa? 1,2 TSI 105 reference, kone hihnalla.
Jos rahaa ei ole tuon enempää budjetoitu a, niin muitakin autonvalmistajia on.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Jos rahaa ei ole tuon enempää budjetoitu a, niin muitakin autonvalmistajia on.
Jep. Olen tässä katsonut aika paljon erilaisia. Kriteerejä kyllä löytyy ja olen maininnut ne toisessa triidissä

- 10000€ (helmen kohdalla voi joustaa)
- alle 130tkm
- uudempi kuin 2010 (no tässäkin joustetaan vanhempaa mikäli hyviä löytyy)
- Moottori saisi vähintään olla 100hv/turbo tai vastaava eli 0-100 korkeintaan 10s
- Mieluiten bensiini (tai kaasu)
- Lisävarusteita ei oikeastaan tarvitse olla muuta kuin mitä tehtaalla pusketaan ulos, mutta aina nämä ovat plussaa
- En tarvitse ylimääräistä tilaa
- Moottoritie/kaupunki pääasiassa, mutta myös maanteitä
- Tällä hetkellä menee vuodessa alle 20000km, mutta muutoksia edessä ja tämä kyllä sitten ylittyy
- omaan silmään miellyttävä/täytyy se olla ulkoisesti tyydyttävän näköinen
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
30
Onko veikkauksia ongelmasta, kun auto nytkähtelee esim. 60-80km/h vauhdista jarruttaessa? Parhaiten huomaa, kun lähestyy punasia valoja. Ominaisuus vai vika? :D
Muutama viikko sitten ostettu VW Golf 1.4 TSI 2014 140tkm, automaatti.

Myyjäliike sanoi, että soita VW Center huoltoon, laittavat asian vireille. Tällä viikolla joka päivä soittanut ja aina varattu/ei vastata, 3 soittopyyntöä jätetty. Ilmastointikaan ei taida toimia, happi loppuu. :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Onko veikkauksia ongelmasta, kun auto nytkähtelee esim. 60-80km/h vauhdista jarruttaessa? Parhaiten huomaa, kun lähestyy punasia valoja. Ominaisuus vai vika? :D
Muutama viikko sitten ostettu VW Golf 1.4 TSI 2014 140tkm.

Myyjäliike sanoi, että soita VW Center huoltoon, laittavat asian vireille. Tällä viikolla joka päivä soittanut ja aina varattu/ei vastata, 3 soittopyyntöä jätetty. Ilmastointikaan ei taida toimia, happi loppuu. :lol:
Kierot levyt?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
30
Ah joo hyvä huomio. Kyllä, automaatti.
Jarrulevyt siis? Nytkähtely on mielestäni epäsäännöllisempää eikä tavallaan tärinää. Jotenki yhdistän itse sen tuohon automaatin vaihtamiseen ja olenkin yrittänyt seurata sitä. Tuntuu että pysyy 5 vaihteella pitkää ja silloin nypyttää ja sitten vaihtelee alas nypytyksen jatkuessa. Ilmenee D ja S asennoilla samanlailla. Hmm

Alustusviesti oli vähän vajavainen..

Muokkaus: Lisään vielä, että autoista en paljoakaan tiedä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
16
Menin taannoin ostamaan kolmisensataa tuhatta ajetun 1.4 TSI Golfin vuosimallia -08. Yksilössä moottori on tuo miedoin 1.4-litraisista, eli 122hv CAXA. Nyt viime aikoina kylmänä käynnisteltäessä jokin on alkanut ääntelemään parin sekunnin ajan melko kovaäänisesti moottoritilassa, todennäköisesti siis tämä paljon parjattu jakoketju tai sen kiristin. (Vaiko vesipumppu? Ilmeisesti sekin tuppaa mölyämään näissä)

Fiksuin ratkaisu tässä vaiheessa olisi todennäköisesti lähteä vaihtamaan koko paketti ennen ketjun pomppaamista. Sattuuko kellään olemaan vastaavanlaisista huolloista kokemusta lähiajoilta? Lähinnä kiinnostaisi jonkinlainen suuntaa antava hinta-arvio sekä kauanko auto mahtaa seistä pajalla jakopää auki. Kannattaako tämänkokoisissa projekteissa lähteä VW Centeriin vai johonkin Peran nyrkkipajalle?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 830
Lähinnä kiinnostaisi jonkinlainen suuntaa antava hinta-arvio sekä kauanko auto mahtaa seistä pajalla jakopää auki.
Hinnasta ei tarkkaa tietoa, mutta kyllä sen rempan helposti työpäivässä tekee.

Merkkiliikkeessä saa varmaan varata nelinumeroisen summan tuohon, nyrkkipajalla pysyy kolmessa numerossa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 567
Viestejä
4 166 631
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom