Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Eikös tuo ole aika yleistä käyttäytymistä, että "hehkutetaan" sitä mitä tekee. On ostettu Tesla koska se on hyvä.

Nyt tuo Teslan huolto vähän tökkii ja muutamissa autoissa on valmistusvikaa. Se ei tietysti oikein sovellu tuohon ajatteluun. Eikä ole vielä mitään korjaavaa juttuakaan keksitty.

TeslaJonikin osti kalliin kolmosen, kun piti sitä hyvänä vehkeenä. Varmaan olisi hehkuttanutkin autoa, jos vastoinkäymisiä ei olisi tullut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Omassa 2005 ja 152 tkm ajetussa fiat puntossa on vähän samaa vikaa, kun ei ole roiskeläppiä.

Sinkki on jollain lailla kumminkin kestänyt, kun ei ole aivan kokonaan ruostunut. Saa nähdä miten se Tesla ruostuu?

edit:

"Fiat-autojen ruosteenestokäsittely on kehitetty niin korkealuokkaiseksi, että voimme myöntää autollenne kuuden (6) vuoden puhkiruostumattomuustakuun." Loppunut siis 2011.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Se ruostuu näin:



3 vuoden päästä katsastusmies työntää piikin läpi ja antaa hylyn. Se siitä 12 vuoden puhkiruostumistakuusta. ; - )
Tesla tekeekin nyt tosiaan fiksusti valkoisia autoja, niin pohjamaali ei niin erotu. :)

Amerikkalaisissa ei taida muutenkaan olla mikään kaikkein parhain jälleenmyyntiarvo. Enkä ole (onneksi) yhtään omistanutkaan. Kalliiksi tulee maalauttaa, jos ei ole laittanut mitään suojauksia autoon heti uutena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
En osaa sanoa, mutta sanoisin, että tuhansia. Tuntemattomatkin tulee mulle sanoo menestystä. Eilen tuli rokkari sanomaan kotiparkkiksella, että komia auto ja sanoin, että meil on ottelu muskin kanssa menossa. Hän sanoi, että on seurannut.
Oikeastaan pitäisi muotoilla kysymys uudestaan. Kuitenkin videot ja uutiset on levinnyt pitkin maailmaa, niin se on aika monta tavoitettua lukijaa/näkijää ww. Oliko liioiteltua sanoa että useampia miljoonia tietää tapauksesta, todellisia lukijamääriähän ei ikinä saa tietää, mutta kyllähän niitä on.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
115
Imo ei ole liioteltua kun katsot sivun 5 postauksia. Olen tavoittanut twitterin kautta noin 150.000-250.000 tuhatta ihmistä. Voinen sanoa, että koko eurooppa Tesla tyypit tietää musta. Oho hups. Tweettejä katsottu 635.000 kertaa.... :eek:




Portugalista tuli viestiä just, että susta puhutaan useassa mediassa myös Espanjassa mietitään, että heidän pitää myös tilata tälläinen tarkastus.

KS.

Pintura y óxidos
Stanan Joni, myin just Panameran pois ja ois ollut tarkoitus ostaa m3p. Näitä kun lukee, niin ei jaksa maksaa edes 2000e varausmaksua puoleksi suunnitellusta autosta. Pitänee pysytellä merkissä ja ostaa 911... Tai ehkä odotan taycaninin julkkaria. Kausiauto siiheksi :)
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Tuo saksalaisen Nextmoven case on kyllä aika hurja, ei auta vaikka tilaat 100 autoa, ehjiä autoja tai kunnollista palvelua et saa :D
Tesla on julkaissut vastineen InsideEV:lle (sekä muille medioille) sen jälkeen kun julkaisivat artikkelin Nextmove:sta:

“Tesla’s vehicle quality has reached record highs, and our data does not indicate any unusual vehicle quality issues that are specific to Germany or anywhere else in the world. Although there is always a small chance that a car may occasionally encounter blemishes during final transport to a customer, that is not unique to Tesla and we address those issues quickly for anyone impacted. We are also in the process of scaling up service centers globally, including a more than 50% increase in Mobile Service vehicles and a five-fold increase in Mobile Service coverage just this year in Europe.

We set an extremely high bar for our cars, which is why any customer who is unhappy with theirs can return it for a full refund up to seven days after purchase. Our customer satisfaction data shows that German customers have largely been satisfied with their vehicles, including the quality and condition of their cars upon delivery.”

Offt. Onko Suomeen jo tullut Mobile Service ajoneuvoja?
 
Viimeksi muokattu:

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
InsideEV:lle Tesla on vastannut sen jälkeen kun julkaisivat artikkelin NextMove:sta:

“Tesla’s vehicle quality has reached record highs, and our data does not indicate any unusual vehicle quality issues that are specific to Germany or anywhere else in the world. Although there is always a small chance that a car may occasionally encounter blemishes during final transport to a customer, that is not unique to Tesla and we address those issues quickly for anyone impacted. We are also in the process of scaling up service centers globally, including a more than 50% increase in Mobile Service vehicles and a five-fold increase in Mobile Service coverage just this year in Europe.

We set an extremely high bar for our cars, which is why any customer who is unhappy with theirs can return it for a full refund up to seven days after purchase. Our customer satisfaction data shows that German customers have largely been satisfied with their vehicles, including the quality and condition of their cars upon delivery.”

Offt. Onko Suomeen jo tullut Mobile Service ajoneuvoja?
Mobile service tulee paukkupullolla paikkamaalaamaan auton puutteet kotipihalle :lol:
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
29
Tässä hyvää keskustelua kolmosen rungosta. Haastattelija on melkonen Teslahihhuli, mutta itse asiantuntijat ovat mielestäni ihan luotettavia autoalan vaikuttajia Detroitista. Täytyy palata asiaan kunhan saavat Y:n tehtaalta pihalle.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Tässä hyvää keskustelua kolmosen rungosta. Haastattelija on melkonen Teslahihhuli, mutta itse asiantuntijat ovat mielestäni ihan luotettavia autoalan vaikuttajia Detroitista. Täytyy palata asiaan kunhan saavat Y:n tehtaalta pihalle.
Siis tarkoitat, että saavat Y:n tehtaalta pihalle *ehjänä* ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Teslalla vähän työmaata saada maine laatuautona tällaisen episodin jälkeen. Eihän tällaista paskaa kukaan kehdannut tuoda markkinoille edes DDR.

Noh eiköhän oikeat valmistajat kohta saa vekottimensa markkinoille niin voi teslan puuhastelut unohtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Facebookissa oli joku kysely Teslan laadusta. Teslan olisi syytä korjata nuo maanantaikappaleensa. Eipä se paljon auta, jos osa autoista on silti paskoja.

"Kiitos kaikille vastaajille. Tästä oli minulle apua. Toivottavasti myös muille mahdollisille Tesla Model 3 ostajille. Oma analyysini on: Tesla Model 3 ON LAADUKAS AUTO. Maanantaikappaleita tulee kaikilla merkeillä. Ja laatuongelmat saa liikaa media aikaa."
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Ei näköjään Teslalta onnistu kunnolla aurinkopaneelien valmistus ja asentaminen:

Walmart sues Tesla over several solar panel fires caused by ‘negligence’
According to Walmart’s suit, the problems started with SolarCity before Tesla acquired the solar panel company in 2016. SolarCity had “adopted an ill-considered business model that required it to install solar panel systems haphazardly and as quickly as possible in order to turn a profit, and the contractors and subcontractors who performed the initial installation work had not been properly hired, trained, and supervised.”
Mutta ei liity autoihin mitenkään. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
@TeslaJoni onko Tesla ollut tämän keissin ulostulon jälkeen ollut yhteydessä sinuun tai ollut halukas sovittelemaan muuten kuin kuraläppien ja teippauksen osalta..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
TeslaJoni oli kysynyt facebookissa joltain Kari Kalloselta mielipidettä noihin laatuongelmiin tai akkuongelmiin.

Olisi oikeastaan kiva saada joku vastaus, koska virallinen Tesla facebook juttu, että sieltä voisi saada jotain apuakin. Nyt ollaan oltu vain hiljaa ja mitään apua ei ole saatu. Puhutaan vain että Teslan päätökset tulee ylempää, ei voida tehdä mitään.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Yllättävän vähän on maailmalta vastaavista tapauksista tarinaa. Onko sielläpäin ihmisille ihan ok, että pohjamaalit paistaa läpi vai onko paskat erät roudattu jostain syystä tänne pohjolaan?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Keskitytäänpäs sitten ketjun aiheeseen, eikä Bemun avaimiin tmv.

Edit: Parikymmentä viestiä offtopicia poistettu. Enää ei sitten huomautella, jos vielä jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
552
Yellow screen? Force Tesla to Replace it!

Pretty sure this is oxidization, and oxides like this can take on different shades from reddish to brownish to yellowish. Depends on the conditions.


... Personally, this really has done so much damage to the Tesla experience to me. And no, not as some fanboys are gonna chime in and say "because there's a little discoloration on my screen". (First of all, its not 'a little', second, it's a giant reflective -stain- on the main interface.)

What got to me is, **ninety days into ownership** I had the absolute main centerpiece of the interior deteriorate through no fault of my own, and Tesla **fought me tooth and nail** on it to say it wasn't their problem, and they WON.

I can't trust their intents anymore. I can't trust the warranty anymore. It's like I just bought a $90k car that isn't even a year old yet and it's already got no warranty, and for the purchase and leap of faith, Tesla has given me one giant middle finger and is yelling "Sucker!".

THAT is the issue. If they said "Well, we don't want to replace the screen because we're not sure if it's going to yellow again" - (though it seems petty clear the Ravens will not yellow, and that's the screen I 'purchased'...) it would have been different.

But no, they say "Not a warranty issue, not covered, wear item, you should expect this, shame on you for complaining and costing us time, money, and inconvenience!" - Tesla's lawyer tried to make ME look like the bad actor.

I used to get into my car every morning and go "Holy sh*t, I'm driving a Tesla."

Now, I get into my car every morning and my stomach turns. I see it as $70k of liability and bad decisions.

If I sold it at this point it'd be at a huge loss. But I'm sick of the whole experience and in the next 3.5 years of warranty who knows how much worse it's going to get. Who knows what other horrible adventures I have to look forward to, when something fails early and they say "nope, won't cover it."

Arbitration was a joke. "Customer did not provide a preponderance of evidence that this is a warranty issue." How the F*CK am I supposed to provide "evidence" that it's a "warranty issue"? All Tesla has to say is "Oh, it's like brakes. You gotta replace em." In what world is an LCD screen a consumable?? a 90-day consumable??

From what I know, I can't appeal the NCDS decision, it's final, and because of the arbitration agreements, I can't even do small claims court at this point.

This is disgusting and it all would have been avoidable by a part that probably costs them $200.

I hope *somehow* Tesla redeems themselves to me but I doubt it. The autopilot problems are continuing though, and I should probably just hold my nose and go through the stresses of the lemon law process and try to be done with it. But Ryan will probably win there, too.

Unwavering fanboys go ahead and do your "funny" ratings. Since delivery this car has been a constant dance with the service center and a struggle to get anything resolved. I'm sick of taking it on the chin because people think Elon is neato and exciting.
90 päivää auton ostosta näyttöön ilmestyy keltaiset rajat ja Tesla sanoo, että "Ei ole takuun alaista"! Onnea vaan omistajille jotka tähän uhkapeliin lähtee.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Yellow screen? Force Tesla to Replace it!



90 päivää auton ostosta näyttöön ilmestyy keltaiset rajat ja Tesla sanoo, että "Ei ole takuun alaista"! Onnea vaan omistajille jotka tähän uhkapeliin lähtee.
Hävytöntä on kyllä tuon Teslan takuupolitiikka. Autoalalla on kyllä yleisesti tapana vaihtaa vialliset osat takuuseen enempiä kyselemättä auton takuun aikana.

Tämä on Teslan mukaan normaalia:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Veikkaan että jossain vaiheessa Tesla ottaa kopin ja tarjoo Jonille uutta Teslaa (100% maalattu) Jonille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Ihmeen kaun se Elon antaa mun mesota...

Nyt oon TV 2:sella norjan telkkarissa...

Toivottavasti Elon antaisi jotain korvausta. Mites jos pitäisi tilata uusi Model 3, niin minkä värin valitsisit nyt? Kun perusvärikin muuttui mustasta joksikin valkoiseksi metalliväriksi.

Onko musta ainut väri suomessa mistä on löytynyt noita puutteita, vai onko muitakin värejä?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Veikkaan että jossain vaiheessa Tesla ottaa kopin ja tarjoo Jonille uutta Teslaa (100% maalattu) Jonille.
Vahinko on jo tapahtunut. Teslalla ei ole tämän suhteen mielestäni mitään menetettävää enää, jotta tuon kaltainen toimenpide antaisi lisäarvoa. Näkisin, että asia voidaan sopia kaikessa hiljaisuudessa, mikäli Tesla on joutumassa ajan mittaan näistä ominaisuuksiksi katsomistaan puutteista oikeuteen.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Niin, Teslahan on "kuuluisa" siitä ettei ole käyttänyt ns. automotive grade -näyttöjä, Elon oli sitä mieltä että industrial riittää, auto- ja näyttöteollisuudet ovat väärässä ja hän oikeassa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Meno kovenee! Nyt poistetaan jo postauksia

Jaahas. Se on sitten Fake news moodi laitettu päälle. Youtubea en ole katsonut muuta kun sen verran mitä täällä ollut linkkejä aiheesta, lienee aiheellista vilkaista onko sielläkin tapahtunut jotain.

Ihan hyvä ottaa talteen aiemmat postaukset, eihän tuota voi vain lakaista maton alle.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Kun tuota Teslan tuotantoa katsoo niin jotenkin jää sähläämisen meininki. Tuossa Elon puhuu, että pitää tehostaa ja nopeuttaa kokoonpanoa. Ilmeisesti se on tehty jättämällä mm. niitä koritulppia laittamatta paikalleen.

Teslan tehtaasta



Jos verrokkina pidetään vaikka kymppitonnin Daciaa niin homma näyttää mielestäni ammattimaisemmalta

 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Millainen Tesla-yhtiön rahatilanne oikein on? Onko asiakkaiden huonon kohtelun taustalla yksinkertaisesti se, että rahaa kunnolliseen laadunvarmistukseen ja kalliisiin takuukorjauksiin ei enää ole, joten se keskittyy nyt ainoaan asiaan, joka tuo rahaa kassaan: toimittamaan autoja asiakkaille, sellaisina kuin ne linjalta sattuvat ulos tulemaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Kun tuota Teslan tuotantoa katsoo niin jotenkin jää sähläämisen meininki. Tuossa Elon puhuu, että pitää tehostaa ja nopeuttaa kokoonpanoa. Ilmeisesti se on tehty jättämällä mm. niitä koritulppia laittamatta paikalleen.
...
Jos verrokkina pidetään vaikka kymppitonnin Daciaa niin homma näyttää mielestäni ammattimaisemmalta
Kannattaa huomioida, että Dacian/Renaultin kokemus autoista lasketaan vuosikymmenissä ja ne ovat pitkän linjan valmistajia. Teslan on teknologiapaja joka on vain päättänyt ruveta valmistamaan autoja ilman mitään kokemusta teollisesta sarjatuotannosta.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Viime vuonnahan Elon sai uudet osakeoptiot. Optio-ohjelmassa on tiukat säännöt.

"According to the proxy statement, under the terms of the company's 2018 compensation plan for Musk, the CEO would receive a "10-year maximum term stock option to purchase 20,264,042 shares of Tesla's common stock, divided equally among 12 separate tranches that are each equivalent to 1% of the issued and outstanding shares of Tesla's common stock," that would vest only if the company hit a combination of market-capitalization, revenue, and profitability milestones, and Musk remained at the helm of the company. "

Tästä syystä Tesla tekee kaikkensa päästäkseen noihin osake-ohjelman lukuihin. Sehän on mm.
- vähentänyt budjetissa takuukorjauksiin käytettävää rahaa (vaikka autoja on myyty ennätysmäärä)
- korjauspisteiden määrää ei ole nostettu samaa tahtia automyynnin kanssa
- on yrittänyt sulkea suurinta osaa myymälöistään, kunnes joku huomasi sen maksavan 1.6 miljardia dollaria...
- on leikannut asiakaspalvelustaan niin ettei firmaan meinaa saada puhelimitse yhteyttä
- tuotantoa pidetään yllä keinolla millä hyvänsä (vaikkei autoja saataisi edes maalattua kokonaan...)
- jo kerran asiakkaiden hylkäämiä autoja on myyty uudelleen, uutena...
- jne.

Lisäksi firmaa painaa SolarCity-ostoksen mukana tulleet velat, joita oli suurimmillaan noin 3 miljardia dollaria, ja josta erääntyy kohta seuraavat n. 500 miljoonaa dollaria.
Ei siis ihme, että Suomessa asti on kieltäydytty korjaamasta aivan päivänselviä maalivikoja, vaikka siinä samalla rikotaan myyjän virhevastuuta autokaupassa. Eli rikotaan Suomen lakia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom