Kiinapaketti?Lähetys tullut suomeen, eikä posti saa sitä viikossa toimitettua.
Kiinapaketti?Lähetys tullut suomeen, eikä posti saa sitä viikossa toimitettua.
Seuranta oli päivittynyt, näemmä joku muu tuossa hidastelee.Kiinapaketti?
Riippuu täysin millä tavoin paketti lähetetään ja onko siinä tarvittavat tiedot mukana että tuo uudelleenohjaus onnistuu.Niin jos on omapostista vaihtanut noutopaikaksi pakettiautomaatin (monta päivää ennen kuin tein tilaukset), niin tuleeko se oikeasti sinne (jos siis vapaata on?), ja kyllä paketin luulisi mahtuvan pakettiautomaattiin (blueray boxi), tai sitten ulkomaan paketit, mitkä on pitänyt hakea postista?
Suuri määrä kirjeitä ja muuta postia levisi maastoon keskiviikon ja torstain välisenä yönä Kuopion ja Suonenjoen välillä Pohjois-Savossa. Tapaturma sattui Ysitiellä.
Syynä kirjeiden leviämiseen oli Postin mukaan rekan oven lukitusmekanismin pettäminen. Lähetyksiä levisi maastoon Postin arvion mukaan joitakin tuhansia.
Yritys pahoittelee tapahtunutta ja siitä asiakkailleen aiheutunutta haittaa.
Postin mukaan kaikki lähetykset yritettiin kerätä talteen, mutta on mahdollista, että kirjeitä löytyy Ysitien varrelta edelleen.
– Keräsimme niitä sen yön ja saimme apua jopa poliiseilta. Eilen kävimme vielä päivänvalossa koko reitin läpi kahteen kertaan, eikä sieltä enää löytynyt kuin muutama kirje, Postin riskienhallinta- ja turvallisuusjohtaja Markku Rajamäkisanoi hetki sitten Ylelle.
Hänen mukaansa on silti mahdollista, että joku lähetyksistä jäi edelleen huomaamatta.
Posti pyytääkin ihmisiä palauttamaan maastosta vielä mahdollisesti löytyvät lähetykset takaisin Postille. Löytyneen lähetyksen voi tipauttaa lähimpään kirjelaatikkoon tai viedä lähimpään palvelupisteeseen, josta se ohjataan oikealle vastaanottajalle.
Levinnyt posti peräisin Itä-Suomesta
Rajamäen mukaan kadulle päätyneet kirjeet oli lähetetty tämän viikon keskiviikkona Itä-Suomen alueelta Oulu–Pohjanmaa-suuntaan sekä Pirkanmaa–Satakunta-suuntaan.
– Jos odottaa Itä-Suomesta postia, joka ei tulekaan, ja lähetyspäivämäärä täsmää, kannattaa tiedustella asiaa asiakaspalvelustamme. Samoin silloin, jos on tuona päivänä laittanut Itä-Suomesta postia noihin kahteen suuntaan eikä vastaanottaja kuittaa saaneensa lähetystä, Rajamäki sanoo.
Hänen mukaansa vastaavat tapaturmat eivät ole Postille ennenkuulumattomia, mutta harvinaisia kylläkin.
Rajamäki ei halua arvioida, montako vastaavanlaista tapausta postinkuljetuksessa on sattunut esimerkiksi viimeisen vuoden sisällä.
– Kuljetamme niin suuria määriä erilaisia lähetyksiä, että joskus vahinkoja sattuu. Nämä ovat kuitenkin yksittäistapauksia, Rajamäki toteaa.
Osa lähetyksistä vaurioitui ja likaantui lentäessään katuun siinä määrin, että ne jaetaan asiakkaille saatteen kera. Tämä on Rajamäen mukaan normaali käytäntö silloin, jos kirjekuori esimerkiksi repeytyy lähetyksessä.
Aiheesta kertoi tänään ensimmäisenä Iltalehti(siirryt toiseen palveluun).
Niin viittaat vissiin eniten puh. numeroon, että uudelleenohjaus onnistuu, CDON tilaus niin luulisi että paketin tiedoissa on puh.numeroni, ainakin mitä muistelen hämärästi viime tilauksesta.Riippuu täysin millä tavoin paketti lähetetään ja onko siinä tarvittavat tiedot mukana että tuo uudelleenohjaus onnistuu.
Ehkä kyseessä on jonkinlainen kirjeiden uudelleenohjaus kun ohjattu suoraan pitkin metsiä ja peltoja ne?
Kaikkein naurettavinta tässä on se että Postilla ei tunnu olevan mitään vastuuta tässäkään vaan ainoastaan pahoitellaan ja sama perseily jatkuu. Varmaan hitosti lämmittää joku Postin pahoittelu jos tuon takia jää joku tärkeä kirje esim ilmotus opiskelupaikasta yms saamatta.
Tästä taisi tulla tosiaan oman kaksikymmenvuotisen nettitilaus historiani ensimmäinen kadonnut paketti. Nettikauppa postitti Saksasta uuden paketin joka viikossa perillä. Sain ohjeeksi kieltäytyä vastaanottamasta alkuperäistä pakettia jos se joskus minulle toimitetaan.Odottelee tuon uuden paketin ja pitää tai palauttaa tarpeen mukaan. Tuotakaan Posti ei välttämättä löydä ihan hetkeen tai ollenkaan. Todennäköisesti lappu vioittunut tms ja eivät saa viivakoodia luettua..
Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.Tästä taisi tulla tosiaan oman kaksikymmenvuotisen nettitilaus historiani ensimmäinen kadonnut paketti. Nettikauppa postitti Saksasta uuden paketin joka viikossa perillä. Sain ohjeeksi kieltäytyä vastaanottamasta alkuperäistä pakettia jos se joskus minulle toimitetaan.
Posti ei ilmeisesti koskaan aio vastata mitään tekemääni ilmoitukseen kadonneesta paketista koska vastaanottajanhan ei tarvitse tietää mistään mitään.
Lähettäjän tulee tehdä reklamaatio omalle sopimuskumppanileen (paikalliselle postilleen), joka sitten voi tehdä valituksen eteenpäin Suomen Postille.Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.
Posti vain vastasi ettei he ala millekkään vaan lähettäjänä olleen kiinalaisen eBay kauppiaan pitää tehdä itse se reklamaatio eikä vastaanottaja voi sitä tehdä. Kyselin että riittääkö kun reklamaation toimittaa teille kauppiaan yue-kiinanmurteella vai haluatteko sen reklamaation mandariinikiinaksi vai Shanghain alueen wu-kiinaksi, niin eivät vastanneet mitään. Kunnon mulukkuja koko sakki.
Luulitko oikeasti että he antaisi (ilmeisesti) tuotteen arvon sinulle takaisin siinä tiskillä ihan noin vain sen perusteella että pyysit heiltä 8 euroa?Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.
On. Itselläkin moneen otteeseen ollut samaa. Asiamiespostin tyyppi sanoi että voi mennä puolikin tuntia luonnista, mutta lähempänä se taitaa varttia olla.Onkos tuossa helposti-koodissa joku erityinen viive, semmoisen luotuani? Ts. loin pakettiautomaatilla, eikä toiminut varttiin.
Kirjeenä taitavat tulla sekä oma että kaverin, sen verta vähän tavaraa. Paketit tuntuvat tulevan tosi nopeasti, Kiinan tavaran maahansaapumisilmoituksesta kesti 2 pv kun oli noudettavissa.Niin, onko siis kyseessä oikeasti pakettilähetys vaiko kirjelähetys? Jos se lähetys on lähtenyt CDONilta keskiviikkona, niin milloin se on ollut manner-Suomessa Postille jätettynä? Torstaina-perjantaina? Siihen käsittelyaika 1-3 arkipäivää, jonka jälkeen toimitus. Postihan toimittaa ne asiakkaan ja heidän välisensä sopimuksen mukaisesti ja CDONin arvio sivuilla ei välttämättä tarkoita mitään varsinaisen toimitusajan osalta, sehän on vain aika milloin he saavat lähetyksen liikkeelle.
Eikö nämä tule sinne mol.fi:n omille sivuillekin? Sieltä kun käy kerran tai pari viikossa kattelemassa, niin ei tule karenssia.Työkkäri oli viime tiistaina laittanu työtarjouksen tulemaan ja tuli tänään ja huomenna viimenen hakupäivä
Kyllä siinä on aina aikalailla se viikko menny ennenku saapuu. Monesti ma-ti välillä lähettävät perjantaina julkastavat uutuus leffat jotka tilattu ennakkoon, niin ovat vasta seuraavan viikon maanantaina perillä ja joskus menny tiistaille ja sillon kun ei postia jaeta niin menee keskiviikolle...Nyt on kyllä posti hitaalla, CDONista tilasin pari leffaa, paketti lähti keskiviikkona ja olisin kuvitellut että viikonloppuna olisi kolahtanut luukkuun, lupasivat 1 - 3 pv toimitus CDONissa , alkaa mietittämään että onko se jäänyt sinne Jyväskylä-Joensuu akselilla johonkin pientareelle.
Sama kaverille, tilasi mobiilitukusta puhelimen suojakotelon ja olisi jo viime viikolla pitänyt tulla.
Jos olisi mahdollista käyttää muuta toimittajaa kuin Posti niin nykyään sen tekisin mutta kun ei kaikki kaupat tarjoa.
Jossain ne ainakin viettävät yhden ylimääräisen päivän.Paitsi että ne paketit eivät oikeasti mene Pirkkalan kautta, vaikka seuranta niin näyttääkin.
Onko tämä joku Tampereen alueen erikoisuus? Kun en omissa Ouluun tulevissa paketeissa ole tätä huomannutJossain ne ainakin viettävät yhden ylimääräisen päivän.
Klo 15 aikaan päivittyi seuranta paketille, on nyt suomen puolella rekisteröity.CDON settiä postin kanssa D:
CDON: Posti on noutanut lähetyksen varastoltamme (Postitettu)
Posti: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille (Kuka lie sen on sitten käynyt hakemassa )
Tästä mennyt jo 2 päivää D: ei ole tapahtunut mitään uutta, missähän kestää. Kyselyjä olen pistänyt molemmille, mutta kumpikaan ei näytä tietävän mitään, eli yhtä paljon kuin minä
Eihän sitä ole lajiteltu kuin kerran, lähetys menossa smarttiin, joten todennäköisesti boksit ovat täynnä, tai sekin on mahdollista, että sinulla kun on tuolla vaihtoehtoinen noutopiste, että sitä lähetystä ei vain ole keritty uudelleenlaputtamaan vielä, eli niihin tulee sen vaihtoehtoisen toimituspaikan osoitetiedot alkuperäisen päälle. Tuon vaihtoehtoisen toimituspaikan käyttö kannattaa huomioida, että se ei välttämättä tuo viivettä, mutta hyvin mahdollista, että vähintään yhden arkipäivän. Lähetyshän ikään kuin lajitellaan kahdesti, ensin sinne minne uudelleenohjattavat menevät, käsittelyn jälkeen uudestaan lajittelukoneelle, jotta ohjautuu sinne haluttuun paikkaan.Tilasin keskiviikkona verkkokauppa.comista tavaraa ja samaan aikaan australiasta yhden pikku tavaran. Toisella paketilla matkaa reilu 10km ja toinen tulee toiselta puolelta maapalloa ja näillä näkymin Australian loota on aikaisemmin kotiovella Posti nyt lajitellut ja rekisteröinyt pakettia kohta 2 päivää
Ei kait kovin erikoista, ota yhteyttä myyjätahoon/lähettäjään, jotta tämä voi reklamoida Postille. Vastaanottajahan ei ole sopimusteknisesti asiakas eikä sinänsä ole oikeutettu mihinkään korvauksiin myöhästymisestä, lähettäjä sen sijaan on.Minulla on lähetys ollut 20.7.2019 asti saapuneena "HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI" eikä ole sieltä liikkunut mihinkään.
Kysyin asiaa postin Chat palvelusta ja sain copypastella kuluttajasuojalain pykälät. Erikoista.
Noniin! kyllä tämäkin asia selvisi kun postin chattia käytti. Kyse oli kuljettajan tekemästä ns. pienestä virheestä kun ilmeisesti kuitannut sen paketin sieltä automaatista, piti kuitata noutamattomana, mutta syystä x laittoi tuon luovutusmerkinnän. Aika hämäävä vain tuo tieto mikä oli tuolla lähetyksen seurannassa, kaikki kauhukuvat kävivät mielessä :/ Paketti tosiaan tällä hetkellä lähdössä takaisin lähettäjälle, eikä ole päätynyt vääriin käsiin.Kävin nyt kurkkaamassa tuon aiemman mainitsemani pakettiautomaattilähetyksen, jota en kerennyt noutaa, poistin sen lähetystunnuksen omapostista silloin ja pistin sen tänään uudelleen sovellukseen:
"Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.", no tiedän ainakin sen että todellakaan en ole noutanut sitä, saati vastaanottanut. Ryöstö pahimmassa tapauksessa?
Vai tuleeko tuo teksti genereettisesti kun posti käy sen noutamassa ja vie takaisin lähettäjälle?
Ja postiin ei saa yhteyttä mitenkään, soittamallakaan.
Edit: Nyt sain chatin toimimaan, heti aamusta. Odottelen vuoroani vielä.
Offihuomautus: hyvinhän se meni. Mulle kävi aikanaan näin: sain tiistaina postissa kirjeen, jossa kehotettiin hakemaan työpaikkaa, jonka hakuaika oli päättynyt edellisen viikon maanantaina, leiman mukaan kirje oli lähetetty edellisen viikon torstaina. Nohevana soitin saman tien (jonneille: tämä oli sitä aikaa kun posti saatettiin arkisin jakaa joka päivä ja joskus jopa ennen puoltapäivää mutta yleensä 14-15 välillä) työkkäriin, selitin tilanteen ja kysyin josko tarvitsee hakea paikkaa. Vastasivat että ei tarvitse ja pahoittelivat. Tulos: 3 kk karenssia kun en itse omin voimin älynnyt että puhelinsoiton lisäksi olisi pitänyt kirjallisesti perustella miksi ei ole hakenut paikkaa. Sitä ei vaan puhelimessa sanottu. Oma moka, en ymmärtänyt kysyä..Työkkäri oli viime tiistaina laittanu työtarjouksen tulemaan ja tuli tänään ja huomenna viimenen hakupäivä