Amazon Prime Video

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Käytätkö nettisivua vai sovellusta?

Jos nettisivua, käytäthän www.primevideo.com etkä jotain muuta Amazon-sivustoa?

Jos sovellusta, kokeile toimiiko nettisivu - jos toimii, tilisi maa voi olla asetettu väärin. Onko tilaus tehty www.primevideo.com kautta vai muualta? Jos muualta, tämä voi aiheuttaa tuon maa-asetus-ongelman - asiakaspalvelu saattaa pystyä korjaamaan sen, tai sitten voi vaihtaa itse tuohon suomalaisille tarkoitettuun www.primevideo.com -tilaukseen.

Tarkista myös ettei ole VPN tmv. käytössä.
No niin, kiitos! Olin ottanut tuon Primen tuolta amazon.comin puolelta shoppailun lomassa ja sepä oli jäänyt se maa sitten Yhdysvalloiksi. Olinkin jo kironnu koko palvelun ku heti ku löyty mielenkiintonen leffa niin herjas että ei saatavilla... No Good Omens ja The Boys näky kuitenkin niin luulin vain kököks käyttöliittymäksi, olikin kökkö käyttäjä.

edit: muille potentiaalisille uunoille tiedoksi että olin ottanut Primen kaupan puolelta ja koitin käyttää sitä sitten pleikkarin ja äly-tv:n sovelluksilla, edellämainituin tuloksin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
En välitä sarjakuviin perustavista sarjoista tai elokuvista, poikkeuksena kuitenkin Punisher sarja sekä Deadpoolit & Nolanin Batmanit, joten olinkin kovin yllättynyt kun Boys iski näinkin kovaa, Primen parhaimpia sarjoja mitä on tullut tuolta katseltua.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Olin "säästellyt" tuota The Upside -elokuvaa myöhempää katselua varten, mutta täytyi kanssa tuhlata elämästä muutama tunti etuajassa, pärkele.
Oli kyllä virkistävä poikkeus.:tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
423
Miksi täällä ollaan niin mehuissaan lukutaidottomille jenkeille tehdystä remakesta? Onko tuo jotenkin hyvän leffan maineessa vai mikä? Ei tarkoitus loukata ketään mutta ihmetyttää vaan ketä tuollaiset turhat uudelleenfilmatisoinnit kiinnostaa, originelli ranskalainen on kuitenkin jo klassikko.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Me too. Alkuperäinen on loistava. Ei ole käynyt mielessäkään katsoa jotain kopiota.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Jep.
Mä olin sen verran nuori originellin aikaan, että nyt samaistuin paremmin ja laitoin pauselle. Hain pössyteltävää elokuvan mukaisesti, kun ei ole naapureita nykyään haistelemassa ja siinä mielessä oli virkistävä poikkeus alkuperäiseen nähden.
 

Hetzer

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
470
The Terror tuli katsottua 5 jaksoa/päivä ja oli kyllä hyvä joskin varsin lohduton sarja, tässä voisi sanoa että positiivisuus on perseestä...
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Taken -elokuvista näkyi olleen tv-sarja tehtynä. Luc Besson vieläpä tuottajana, käsikirjoittajana, luojana yms.

Siinä missä Taken -leffoissa päähahmo Bryan Mills oli jo eläkeiässä, sarjassa kolmenkympin hujakoilla.

Aivot narikkaan väliaikaviihdettä, ihan katsottava paikoin vaikka välillä naurattaa miten huono tekninen toteutus vaikkapa räjähdyksellä tai muuten vaan jotain tapahtui ja sitten tapahtuma tapahtui niin, että ei näytetty. Ilmeisesti tarkoituksella tehty niin halvalla kuin vain voi?

Mitään hienouksia ei käsikirjoituksessa ole, tasaisen poukkoilevasti etenevää kerrontaa jossa salainen viranomaistaho edustajineen etenee itsetuhoisesti god-modella vaikka miten ammuttaisiin muuten kohti.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Ooksä nähnyt sen alkuperäisen?
Pitänee katsoa sekin ja verrata. Vaikka tuo oli remake, niin ei se tee siitä huonompaa, jos on hyvin tehty ja tuo oli.
Juu olen.
The Upside on tietysti sovitettu paikalliseen ympäristöön kuten kuuluukin ja ihan katsottavakin se on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
The Upside oli yllättävän hyvä elokuva vaikka aika epäilevästi suhtauduin jenkkiremakeen erinomaisesta ranskalaisesta elokuvasta. Kannattaa katsoa. Kummatkin.
 

RT_Kuusnepa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
08.07.2019
Viestejä
13
En tiedä onko ollut kauan, mutta löysin vitusti musiikki dokkareita ja keikan tynkää. Löytyy mm. Pink Floydia, Metallicaa, Iron Maidenia, Deep Purple, Alice Cooper, U2, Van Halen, Rush, Def Leppard, Nirvana jne.
 
Liittynyt
05.06.2019
Viestejä
176
The Terror toinen kausi, nyvältä näyttää:

AMC:llä 12.8.2019 ja ainakin edellinen kausi tuli Amazoniin samoihin aikoihin TV-esityksen kanssa lukuunottamatta USA:aa, Kanadaa ja Brittejä. Jospa nytkin olis samoin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
34
Prime Video lopetti toimintansa Apple TV:ssä. Kun sovelluksen avaa, näyttöön tulee harmaa ruutu. Käynnistin Apple TV:n uudelleen parikin kertaa, mutta ei siitä ollut apua. Netflix yms toimivat normaalisti. Sovellus toimi normaalisti aamulla.

Mitähän tuolle voisi tehdä?

Edit. Näköjään Uudelleenkäynnistys Järjestelmän asetuksista auttoikin
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Käytätkö nettisivua vai sovellusta?

Jos nettisivua, käytäthän www.primevideo.com etkä jotain muuta Amazon-sivustoa?

Jos sovellusta, kokeile toimiiko nettisivu - jos toimii, tilisi maa voi olla asetettu väärin. Onko tilaus tehty www.primevideo.com kautta vai muualta? Jos muualta, tämä voi aiheuttaa tuon maa-asetus-ongelman - asiakaspalvelu saattaa pystyä korjaamaan sen, tai sitten voi vaihtaa itse tuohon suomalaisille tarkoitettuun www.primevideo.com -tilaukseen.
Tuossa www.primevideo.com -osoitteessa onnistuin vihdoinkin vaihtamaan Prime Videon kielen suomeksi. Tuli kesällä otettua Prime kokeiluun amazon.de -osoitteesta Prime Dayn aikaan ja tähän asti sovelluksen kielenä oli saksa. Kaikissa ohjelmissa ei ollut edes alkuperäistä englantia tarjolla audio-kieleksi. Primesta sai muuten tarjouksena toisen ilmaisen kuukauden, kun meni asetuksissa perumaan sen tilausta.
 
Liittynyt
07.07.2018
Viestejä
78
Mulla tarjoaa vain 7 päivää jatkoa hintaan 0,99€ kun menee asetuksista perumaan tilauksen. Amazon.de prime dayn aikaan otettu ilmainen kuukausi täälläkin käytössä. Miten sait tuon lisä kuukauden aktivoitua?
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Miten sait tuon lisä kuukauden aktivoitua?
En muista enää tarkalleen, kun tarkoitus oli vain perua tilaus ilmaisen kokeilun loppuun. Löysin tällaisen videon aiheesta:


Mulla oli kyllä vielä reilusti ilmaista kuukautta jäljellä, kun sain tuon lisäkuukauden. Redditissä jotkut valittelivat myös, etteivät olleet saaneet tarjousta toisesta ilmaisesta kuukaudesta. Ehkä aiempi ostohistoria tai joku muu vastaava vaikuttaa tarjoukseen.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
1 049
Mä en saa toista ilmaista kuukautta. Peruin jäsenyyden heti kun aktivoin ensimmäisen kuukauden. Ehkä johtui siitä, ehkä ei. Olen kyllä ostellut Amazonista paljon kamaa että tuskin on tilaushistoriasta kiinni.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
"Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria."

Tuollaista näyttää Primen tilaamisen yhteydessä. Tarviiko tuosta välittää? Tarkoituksena olisi siis tilata Prime-jäsenyys, jolla saa paremmat hinnat tuotteista sekä leffat ja sarjat näkymään. Ilmeisesti joku musiikkipalvelukin kuuluis tuohon. Saako nämä kaikki tuolla 5,75e/kk hinnalla jos ottaa vuosijäsenyyden? Vaatiiko tuo jotain VPN-hommaa tai muuta kikkailua, että saa tilattua Suomeen tuon Prime-jäsenyyden käyttöön? Vois vaihtaa siihen heti kun pelkän Prime Videon 2,99e/kk hinta päättyy.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
"Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria."

Tuollaista näyttää Primen tilaamisen yhteydessä. Tarviiko tuosta välittää? Tarkoituksena olisi siis tilata Prime-jäsenyys, jolla saa paremmat hinnat tuotteista sekä leffat ja sarjat näkymään. Ilmeisesti joku musiikkipalvelukin kuuluis tuohon. Saako nämä kaikki tuolla 5,75e/kk hinnalla jos ottaa vuosijäsenyyden? Vaatiiko tuo jotain VPN-hommaa tai muuta kikkailua, että saa tilattua Suomeen tuon Prime-jäsenyyden käyttöön? Vois vaihtaa siihen heti kun pelkän Prime Videon 2,99e/kk hinta päättyy.
Kyllä sen saa Suomeen, mutta tuo huomautus tarkoittaa sitä, että esim. nopea ilmainen toimitus toimii vain noihin paikkoihin. Lisäksi Twitch Primeä ei saa Suomessa tuon kautta vaan vain siitä Suomeen erikseen myytävästä Prime Video -hommelista.

Ajoittaiset Prime-tarjoukset ja Prime Video toimivat kyllä tuolla Suomeenkin, mutta onko tuon hinnan väärti ilman Primen postitusetuja, niin ei omasta mielestäni.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Kyllä sen saa Suomeen, mutta tuo huomautus tarkoittaa sitä, että esim. nopea ilmainen toimitus toimii vain noihin paikkoihin. Lisäksi Twitch Primeä ei saa Suomessa tuon kautta vaan vain siitä Suomeen erikseen myytävästä Prime Video -hommelista.

Ajoittaiset Prime-tarjoukset ja Prime Video toimivat kyllä tuolla Suomeenkin, mutta onko tuon hinnan väärti ilman Primen postitusetuja, niin ei omasta mielestäni.
Kuuluukohan siihen myös Amazon Music? Näyttäisi löytyvän tuolta ohjelmasta hyvin ainaki omia suosikkeja. Jos 5,75e:lla saa musat, sarjat ja leffat niin sitte on kyl hintansa väärti. Varsinaisia Prime-tarjouksia tuskin tulee edes käytettyä, mutta jos tulis niin äkkiähän siinäki säästäis muutaman euron.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
299
Kuuluukohan siihen myös Amazon Music? Näyttäisi löytyvän tuolta ohjelmasta hyvin ainaki omia suosikkeja. Jos 5,75e:lla saa musat, sarjat ja leffat niin sitte on kyl hintansa väärti. Varsinaisia Prime-tarjouksia tuskin tulee edes käytettyä, mutta jos tulis niin äkkiähän siinäki säästäis muutaman euron.
Prime-tilaukseen kuuluu Prime Music, mutta kattavammasta Amazon Music Unlimitedistä joutuu maksamaan lisää.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Noh, tuli tilattua tuo pirulainen Amazon.de:n kautta. LG:n TV-appi muuttui saksankieliseksi eikä löydy enää suomisubeja. Ei löydy myöskään valikkoa, josta ohjelman kielen voisi muuttaa. Musiikkiohjelmaan ei pystynyt kirjautumaan, koska osoite ei oo Saksassa. Ehdottaa kyllä uutta tilausta Suomeen hintaan 9,99e/kk pelkälle musiikille. Ei voinut sitten antaa Primea tilatessa varoitusta tai estää tilausta Suomeen, mutta käyttäminen kyllä estetään nätisti. Saisi olla tuo tilaaminenkin geoblokattu kun etujen käyttäminenkin näyttää olevan.

Taisi jäädä haaveeksi tuohon 5,75e/kk hintaan Prime-edut kaupassa + Video ja Music. Olis se ollutkin perkuleen hyvä tarjous. Ilmeisesti täällä olevista tarjouksista on saatu vain Prime-tarjoukset kaupasta ja nuo suomisubeilla varustetut sarjat ja musahommat pitää tilata sitten erikseen....

Edit: Tilanne palautui peruutuksen jälkeen entiselle mallille (Prime Video 2,99e/kk). Ei auta kuin kytätä tarjouksia ja taktiikoita tuon koko paketin saamikseksi :)
Saahan sen lokaation Suomeen, joten saa Suomen sisällön + voi käyttää Prime -etuja.
Prime-tilaukseen kuuluu Prime Music, mutta kattavammasta Amazon Music Unlimitedistä joutuu maksamaan lisää.
GPO, Android-appi kertoi kirjautumiskohdassa, että mulla on tilaus Saksaan. Sitä ei voinut laittaa toimintaan ilman saksalaista osoitetta. Suomen puolelle kirjautuessa tarjos vain 30 päivän kokeilua ja 9,99e/kk tilausta. Vähemmän kattavasta Prime Musicista ei ollut mainintaa missään. Olis mielenkiintonen selailla tarjontaa tuosta rajoitetusta palvelusta jos sen saa jollain tavalla kikkailtua toimimaan.

Onko kellään ohjeita miten saa "lokaation Suomeen" niin, että pystyy käyttämään Prime-etuja eli ainakin tarjouksia, videoita suomisubeilla sekä tuota Prime Music- ominaisuutta?

Ylipäätään voisi kysyä, että jos olet tilannut Prime-palvelut Amazon.de:sta niin mitä kaikkea siihen kuuluu ja millä tavalla ne palvelut saa käyttöön? Vai onko helpompi tilata Prime jostain muualta kuin Saksasta? VPN:ää ei ole käytössä.

Tämähän on yhtä kätevä saada toimintakuntoon kuin Liiga-paketti ja Telia-TV.


Edit: Espanjan Amazonissa on Prime-tilaus vuodeksi vain 36e. Saakohan silläki lokaation Suomeen ja Prime-edut käyttöön...
 
Viimeksi muokattu:

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
299
GPO, Android-appi kertoi kirjautumiskohdassa, että mulla on tilaus Saksaan. Sitä ei voinut laittaa toimintaan ilman saksalaista osoitetta. Suomen puolelle kirjautuessa tarjos vain 30 päivän kokeilua ja 9,99e/kk tilausta. Vähemmän kattavasta Prime Musicista ei ollut mainintaa missään. Olis mielenkiintonen selailla tarjontaa tuosta rajoitetusta palvelusta jos sen saa jollain tavalla kikkailtua toimimaan.

Amazonin palvelut ovat tosiaan melkoisen sekava paketti, enkä itse ole viitsinyt vielä Prime Musicia edes testata. Otin Primen vuositilauksen n. kuukausi sitten Saksan kautta Prime Videon ja ajoittaisten Prime-asiakastarjousten vuoksi. Videoihin olen saanut tekstityksen valita ihan normaalisti (käytän englantia) sekä Android-puhelinsovelluksen, että -tv-sovelluksen kautta. VPN:ää en Amazonin kanssa käytä. Olen aiemmin ollut Prime Videon tilaaja, joten kenties sitä kautta periytyi asetuksia? Pystytkö vaihtamaan videopalvelun sijaintimaata www.primevideo.com-sivuston kautta? Joku taisi myös täällä mainita, että oli pyytänyt Amazonin asiakaspalvelua vaihtamaan sijaintia.

tom's guidessa on artikkeli Musicin ja Music Unlimitedin eroista.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Amazonin palvelut ovat tosiaan melkoisen sekava paketti, enkä itse ole viitsinyt vielä Prime Musicia edes testata. Otin Primen vuositilauksen n. kuukausi sitten Saksan kautta Prime Videon ja ajoittaisten Prime-asiakastarjousten vuoksi. Videoihin olen saanut tekstityksen valita ihan normaalisti (käytän englantia) sekä Android-puhelinsovelluksen, että -tv-sovelluksen kautta. VPN:ää en Amazonin kanssa käytä. Olen aiemmin ollut Prime Videon tilaaja, joten kenties sitä kautta periytyi asetuksia? Pystytkö vaihtamaan videopalvelun sijaintimaata www.primevideo.com-sivuston kautta? Joku taisi myös täällä mainita, että oli pyytänyt Amazonin asiakaspalvelua vaihtamaan sijaintia.

tom's guidessa on artikkeli Musicin ja Music Unlimitedin eroista.
Kiitoksia! Sivuston kieltä pystyy kyllä muuttamaan, mutta en löydä sijaintimaan vaihtoehtoa. Pitäisikö se löytyä erikseen? Mullaki on jo Prime Video- tilaus voimassa, mutta niin vain muuttui kaikki saksankielisiksi ja tekstit katos.

On muuten kumma homma kun tuo Prime Video toimii muuttamalla sijainniksi Suomen. Music ei toiminut ollenkaan kun muutti sijainnin Suomeen vaan vaati kokeilujaksoa Unlimiteddiin ja valitti, että tilaus on voimassa Saksaan. Saksan puolelle se ei antanut mennä kun ei ollut saksalaista osoitetta. Huoh. Eikö voisi vaan tilata Prime-edut Suomeen alunperinkin!?

Pitää yrittää uudestaan muutaman päivän päästä, ettei tule tilille kovin montaa katevarausta kerralla. Laittais vaikka etukäteen aspaan kyselyä asiasta.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
299
Kiitoksia! Sivuston kieltä pystyy kyllä muuttamaan, mutta en löydä sijaintimaan vaihtoehtoa. Pitäisikö se löytyä erikseen?
Hm, voi olla että siellä on ainoastaan tuo kielivalinta. Varma en ole. Aspa tosiaan auttanee, jos ei asetuksista suoraan löydy.
 

puh

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
94
Mulla myös Saksan Prime päiviltä otettu ja nyt jatkettu ilmainen Prime, otin aluksi vain hyvien tarjousten takia enkä edes tiennyt koko videopalvelusta. Tämän ketjun innoittamana kokeilin LG telkkarin sovellusta joka täälläkin pakotti kielen saksaksi. Primevideon sain suomeksi kirjautumalla puhelimen selaimella primevideo.com, jolloin tuli heti kysymys haluanko vaihtaa alueen suomeksi, ilmeisesti tämän muutoksen voi tehdä itse vain kerran. Alueen vaihdon jälkeen primevideon laitteet-sivulla poistin telkkarin rekisteröinnin ja varmuuden vuoksi myös koko sovelluksen TV:stä. Lopuksi uusi asennus ja rekisteröinti, lopputuloksena TV:ssa suomenkielinen toimiva Primevideo amazon.de sopparilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
The boys 5/5
Mielestäni loistava sarja mielenkiintoisella tarinalla ja maailmanrakentamisella. Ajoittain hyvinkin raaka ja synkkä, mutta sarjan huumori keventää tunnelmaa sopivasti.
Iso plussa voimakkaista naishahmoista, jotka kerrankin olivat uskottavia rooleissaan eivätkä herättäneet sjw tuntemuksia.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
"Hello,

I am very sorry:

Prime Video can currently be used by Amazon Prime members in Germany or Austria only. It isn't possible to access Prime Video titles outside of Germany or Austria for technical reasons."


Yhteydenotto aspaan ei näköjään auttanut mitään. Sinällään huvittavaa ku kerroin ongelmaksi, että Prime-tilauksen jälkeen Prime Video muuttuu saksankieliseksi ja suomisubit katoaa niin vastauksen mukaan Prime Video ei toimi Suomessa ollenkaan :)

Pitää yrittää @puh :n taktiikalla tänään. Tarjosivat alennuksena vuositilausta hintaan 54e. Tuohon hintaan ei haittaa, vaikka Prime Music ei toimisi ollenkaan kunhan Prime-tarjoukset ja Video toimisi.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
102
Ehkä typerä kysymys, mutta onko mahdollista poistaa HDR käytöstä katsellessa sarjoja?

Alkuun kun oli saksankielinen primevideo, oli kaikki julkaisut saatavilla erikseen 4k hdr ja full hd laadulla. Nyt kun tein lokalisaation Suomeen, katosi mahdollisuus katsoa tuota "huonompaa" full hd laatua.

Ei siinä muuta, mutta silmät sulaa hdr takia päähään, oled b7 ja 1.5m katseluetäisyys. Laatueroakaan en näe edes näin läheltä fhd vs 4k stream.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Ei se toimikaan, ihan eri palvelu. Muutamalle maalle on omansa ja sitten se kansainvälinen, jossa pelkät videot.
Jos tilaa sen Saksan version, niin se tulee tuon kansainvälisen päälle. Itse peruin sen heti Amazonin tarjousten jälkeen, koska kaikki oli saksaksi.
Asiakaspalvelu ei tunnusta sen olemassaoloa, vain sen saksalaisen version. Kerrot et sulla on ongelmia Prime Videon kanssa, joo se ei toimi kuin Saksassa sorry.
Sama homma sen äänikirjapalvelun kanssa. Hirvee säätö koko ajan, koska on USA ja Saksa versiota ja ne menee päällekkäin. Pakottaa ensin kirjautumaan USA versioon, jossa tilausta ei ole ja sitten osoitetta sen jälkeen muokkaamalla pääsee Saksa versioon, jossa onneksi on englannin kielisiä myös. Silti usein tekstit sun muut on saksaksi.
Audible.de on ainakin ensimmäisellä käynnistyksellä valittavissa appiksesta, oletuksena toki jenkki.
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Kuinka te jaksatte kikkailla joidenkin saksalaisten ja jenkkiläisten sivujen kanssa? Ilmaisia kokeiluja on ja 2,99€/kk saa 6kk ajan, mutta silti pitää kikkailla.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Kuinka te jaksatte kikkailla joidenkin saksalaisten ja jenkkiläisten sivujen kanssa? Ilmaisia kokeiluja on ja 2,99€/kk saa 6kk ajan, mutta silti pitää kikkailla.
Niin sillä saa pelkän Prime Videon ja mulla on kohta se puoli vuotta täynnä. 54e:lla (-15e tarjous) pitäisi saada kaikki Prime-edut vuodeksi käyttöön. Mukaan lukien Prime Video. Harmi vaan kun osalla tuntuu onnistuvan ja osalla ei. Kerrassaan älytön systeemi.

@Technarchy Ylempää voit lukea, ettei tuo kirjoittamasi pidä täysin paikkaansa. Moni on saanut sen toimimaan Suomessa ja suomisubeilla.
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Niin sillä saa pelkän Prime Videon ja mulla on kohta se puoli vuotta täynnä. 54e:lla (-15e tarjous) pitäisi saada kaikki Prime-edut vuodeksi käyttöön. Mukaan lukien Prime Video. Harmi vaan kun osalla tuntuu onnistuvan ja osalla ei. Kerrassaan älytön systeemi.

@Technarchy Ylempää voit lukea, ettei tuo kirjoittamasi pidä täysin paikkaansa. Moni on saanut sen toimimaan Suomessa ja suomisubeilla.
En silti ymmärrä miksi pitää koittaa kikkailla harmaalla alueella. Ei ole multa pois, mutta kun porukka sitten itkee että miksi ei toimi. No just siksi kun kikkailet.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
En silti ymmärrä miksi pitää koittaa kikkailla harmaalla alueella. Ei ole multa pois, mutta kun porukka sitten itkee että miksi ei toimi. No just siksi kun kikkailet.
Tietenkin siksi, että saisi ne Prime-edut tuolla yhdellä tilauksella kuten moni muukin on saanut ja pirun edullisesti. Mulle tuli vahvistusviestissäki edut lueteltuina ja ainoastaan postituseduissa sanottiin, että koskee vain Saksaa ja Itävaltaa. Minusta tuo on melkosta kikkailua Amazonin puolelta, että joillekin nämä kytketään jopa aspasta toimimaan ja joillekin ei. Antoivat henkilökohtaisen tarjouksenkin niin kyllähän se melko hullulta tuntuu, että se on kikkailua jos yrittää tilata sitä mitä tarjotaan :)

Noh, pitää pohtia huomenna josko jättäisi tämän unholaan siksi aikaa kunnes tuohon tulee selkeät pelisäännöt. The Boys on kuitenkin jo katsottu. En koe tarpeelliseksi maksaa 54e pelkistä Prime-tarjouksista (jos edes niitä saa tilattua Suomen osoitteeseen ongelmitta) ja sitten vielä normihintaa Prime Videosta.

Jos jollain on vinkkejä asian tiimoilta (tarjoukset, Video ja Music toimimaan) niin olisin kiitollinen yv:stä.
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Tietenkin siksi, että saisi ne Prime-edut tuolla yhdellä tilauksella kuten moni muukin on saanut ja pirun edullisesti. Mulle tuli vahvistusviestissäki edut lueteltuina ja ainoastaan postituseduissa sanottiin, että koskee vain Saksaa ja Itävaltaa. Minusta tuo on melkosta kikkailua Amazonin puolelta, että joillekin nämä kytketään jopa aspasta toimimaan ja joillekin ei. Antoivat henkilökohtaisen tarjouksenkin niin kyllähän se melko hullulta tuntuu, että se on kikkailua jos yrittää tilata sitä mitä tarjotaan :)

Noh, pitää pohtia huomenna josko jättäisi tämän unholaan siksi aikaa kunnes tuohon tulee selkeät pelisäännöt. The Boys on kuitenkin jo katsottu. En koe tarpeelliseksi maksaa 54e pelkistä Prime-tarjouksista (jos edes niitä saa tilattua Suomen osoitteeseen ongelmitta) ja sitten vielä normihintaa Prime Videosta.

Jos jollain on vinkkejä asian tiimoilta (tarjoukset, Video ja Music toimimaan) niin olisin kiitollinen yv:stä.
No on se nyt vaan kikkailua jos annat väärän osoitteen ja jopa maan kun tilaat jotain.

Niin kuin sanottu, ei ole minulta pois. Naurattaa vaan kun porukka itkee sitten kun ne kikkailut eivät sitten syystä tai toisesta toimi.

Noh, oppisitko jotain tästä? No et varmaan. Antaa olla. :rofl:
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
En silti ymmärrä miksi pitää koittaa kikkailla harmaalla alueella. Ei ole multa pois, mutta kun porukka sitten itkee että miksi ei toimi. No just siksi kun kikkailet.
Ei siinä ole mitään harmaata, koska kyllä noita alueellisia Primejä markkinoidaan ulkomaisillekin asiakkaille.

Mutta en vain itse koe, että niiden ottaminen tavallisen Prime Video -tilauksen sijaan olisi juuri kellekään kannattavaa, kun se Primen selkeä pääetu eli ilmaiset pikatoimitukset jää kumminkin kokonaan pois, samoin ainakin Twitch Prime (= ilmainen kanavatilaus ja ilmaisia pelejä), ja pakko ottaa kerralla vuodeksi jos tahtoo kohtuuhintaan. Selvä etu on toki Prime-tarjoukset, mutta ne on kyllä harvoin mitään huikeaa ja parhaat keskittyvät Prime Dayhyn (niinpä lyhyempi tilaus tarvittaessa olisi järkevämpää).

Ja tosiaan sitä Prime Videota saa kokemusteni perusteella hintaan 2,99 €/kk kauemminkin kuin 6 kk, jos sitä ei pidä yhtäjaksoisesti niin kauan.
No on se nyt vaan kikkailua jos annat väärän osoitteen ja jopa maan kun tilaat jotain.
Ei kai tässä tarvinnut niin tehdä? Saatoin kyllä missata jotain
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Ei siinä ole mitään harmaata, koska kyllä noita alueellisia Primejä markkinoidaan ulkomaisillekin asiakkaille.

Mutta en vain itse koe, että niiden ottaminen tavallisen Prime Video -tilauksen sijaan olisi juuri kellekään kannattavaa, kun se Primen selkeä pääetu eli ilmaiset pikatoimitukset jää kumminkin kokonaan pois, samoin ainakin Twitch Prime (= ilmainen kanavatilaus ja ilmaisia pelejä), ja pakko ottaa kerralla vuodeksi jos tahtoo kohtuuhintaan. Selvä etu on toki Prime-tarjoukset, mutta ne on kyllä harvoin mitään huikeaa ja parhaat keskittyvät Prime Dayhyn.

Ja tosiaan sitä Prime Videota saa kokemusteni perusteella hintaan 2,99 €/kk kauemminkin kuin 6 kk, jos sitä ei pidä yhtäjaksoisesti niin kauan.



Ei kai tässä tarvinnut niin tehdä? Saatoin kyllä missata jotain
En kuule tiedä, eikä kiinostakaan, mutta jos on Saksan Prime ja kaikki tekstityksetkin saksaksi, niin ei kai se ososite nyt Suomessakaan luultavasti ole.

Saatanan tunarit.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
848
Mjoo, joskus tuli itsekin noiden kanssa painittua. Mutta se suurin ongelma näissä on mielestäni tähän päivään kovin teennäiset aluerajoitukset, varsinkin kun katsoo kalenterista mikä vuosi nyt on ja miettiin miten hyvin internet nykysilään toimii.

Koitin itse saada joku aika sitten Amazon Echon kanssa Apple Musicin toimimaan, mutta ei hän se onnistu koska nämä ketun aluerajoitukset. Ei voi käsittää miksi tuommoisia väkisten tehtyjä rajoituksia vielä nykypäivänä on, molemmat systeemit kun toimii itsenäisesti ihan ok Suomessakin.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
No on se nyt vaan kikkailua jos annat väärän osoitteen ja jopa maan kun tilaat jotain.

Niin kuin sanottu, ei ole minulta pois. Naurattaa vaan kun porukka itkee sitten kun ne kikkailut eivät sitten syystä tai toisesta toimi.

Noh, oppisitko jotain tästä? No et varmaan. Antaa olla. :rofl:
Ei mitään kikkailua, jos otat Prime -jäsenyyden Amazon.de -sivustolta, saat tarjousedut Amazonin kauppaan ja voit hyödyntää yleensä melko hyviä Prime -tarjouksia. Ei ole mikään tarve laittaa vääriä osoitteita tms. Auttaa toki asian käsittelyä ja keskustelua jos omaisi vähän edes taustatietoa aiheesta eikä mutuilisi.

Tämän kylkiäisenä tulee Amazon Prime Video ja Amazon Prime Music. Videossa on saksaksi oletuksena sisältö, osasta löytyy toki eng-subit myös, mutta ei kaikesta. Käynnistin puhelimesta sitten tuon Amazon Prime -sovelluksen (iOS), appi kysyi haluanko muuttaa sijainnin Suomeen ja vastasin myöntävästi -> sisältö tuli Suomen tarjonnaksi ja silti on oikeutettu hyödyntämään Prime -tarjouksia Amazon.de -sivustolla.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
316
Tämän kylkiäisenä tulee Amazon Prime Video ja Amazon Prime Music. Videossa on saksaksi oletuksena sisältö, osasta löytyy toki eng-subit myös, mutta ei kaikesta. Käynnistin puhelimesta sitten tuon Amazon Prime -sovelluksen (iOS), appi kysyi haluanko muuttaa sijainnin Suomeen ja vastasin myöntävästi -> sisältö tuli Suomen tarjonnaksi ja silti on oikeutettu hyödyntämään Prime -tarjouksia Amazon.de -sivustolla.
Minulla oli vaikeuksia, kun asetukset (ei osoite) karkasivat Saksan Primeen. Juurikin, kun vahingossa muutin tilauksen Saksan Prime:ksi. Lähinnä kiinnosti ilmaiset toimitukset. Nehän ei koske suomea.
Tarvitsin aspan apua muutamaan kertaan, ennenkuin sai vaihdettua takaisin Suomeen. Saksan Prime:ssa on eri tarjonta, sekä suomi-tekstit puuttuu.
Luultavasti osa ongelmaa oli, että käytin samaa tunnusta molemmissa.
Ovat nyt siis muuttaneet jotain, että APPi kysyy sijainnin muuttamisesta. Reklamointi kannattaa :)
2,99€ APP storen kautta maksaa edelleen, nyt reilusti yli vuoden.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Tuohan varmaan se suurin ongelma että muiden maiden media-alustoilla ei ole suomitekstejä.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Minulla oli vaikeuksia, kun asetukset (ei osoite) karkasivat Saksan Primeen. Juurikin, kun vahingossa muutin tilauksen Saksan Prime:ksi. Lähinnä kiinnosti ilmaiset toimitukset. Nehän ei koske suomea.
Tarvitsin aspan apua muutamaan kertaan, ennenkuin sai vaihdettua takaisin Suomeen. Saksan Prime:ssa on eri tarjonta, sekä suomi-tekstit puuttuu.
Luultavasti osa ongelmaa oli, että käytin samaa tunnusta molemmissa.
Ovat nyt siis muuttaneet jotain, että APPi kysyy sijainnin muuttamisesta. Reklamointi kannattaa :)
2,99€ APP storen kautta maksaa edelleen, nyt reilusti yli vuoden.
Minullakin sama käyttäjätunnus ja ollut joskus aiemmin Amazonin Prime Video ja nyt tosiaan oli tauolla kun otin Saksasta Prime -jäsenyyden uudestaan kaupan tarjouseduilla. Toimitusetu ei tosiaan ole voimassa Suomeen kulkevissa, mutta 39e alkaen on muutenkin ilmaiset toimitukset, joten pieni murhe.

Tuon kielenvaihdon voi tosiaan tehdä itsekin, tein sen tosiaan suoraan puhelimen apista. Sen pystyi joskus aiemmin tekemään myös Prime Videon omilta sivuilta, en pysty nyt todentamaan koska ip on muualta kuin Suomesta. Saksa kun on vakiona alussa valittuna, tarjonta on tosiaan hieman erilainen + oletuksena sieltä puskee DE-subit, osassa on ENG-subit, monessa ei. Tarjonta ei niin hyvää ole, että tuota aluetta kannattaa Saksassa pitää.

Tämmöinen ohje löytyi heti ensimmäisenä Google -haulla: While logged in to your Amazon account in a desktop browser, go to Accounts & Lists > Your Content and Devices > Preferences and click the downwards arrow to the right of Country/Region Settings to view your current country. Hit Change and enter the new address you’d like to associate with your account. Finally, click Update, and you’re done.
 
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
23
Ehkä typerä kysymys, mutta onko mahdollista poistaa HDR käytöstä katsellessa sarjoja?

Alkuun kun oli saksankielinen primevideo, oli kaikki julkaisut saatavilla erikseen 4k hdr ja full hd laadulla. Nyt kun tein lokalisaation Suomeen, katosi mahdollisuus katsoa tuota "huonompaa" full hd laatua.

Ei siinä muuta, mutta silmät sulaa hdr takia päähään, oled b7 ja 1.5m katseluetäisyys. Laatueroakaan en näe edes näin läheltä fhd vs 4k stream.
Suosittelen käyttämään hetken HDR:n säätöihin: LG B7A Calibration Settings

Etenkin jos sulla on vielä HDR Picture mode tehdassäätöjen mukaan Vividillä niin sitä ei silmät kauaa jaksa itsellänikään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom