The Witcher (Netflix)

Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Tulee muuten tosta Geraltin gearista mieleen vähän ekan Witcher-pelin Raven's Armorit.

https://i.ytimg.com/vi/UNyYpl_fO_I/maxresdefault.jpg

Propsit siitä.

Vaikka Geralt näyttää hyvältä, niin muut hahmot vielä epäilyttää, ja miten on muu puvustaminen hoidettu, ovatko yhtään uskottavan näköisiä. Plus miten sarjassa on hirviöt tehty, onko kokonaan CGI vai onko käytetty oikein kumimaskeja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Olipa jotenkin mitäänsanomaton ja geneerisen näköinen setti. Odottelin innolla tätä sarjaa, mutta nyt huomattavasti pienemmällä innolla tuon trailerin jälkeen.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Vielä pari viikkoa sitten olin innoissani, mutta tämä uusin traileri ei oikein vakuuttanut. Odotin jotain yhtä hienoa kuin Witcher 3 Night to Remember.

Oliko tuossa Netflix trailerissa Ciri ja Yennefer? Kumpikaan ei osunut lähellekkään minun naismakuani, päinvastoin. Harmittaa kovasti kun Witcher 3:ssa kaikki naispäähenkilöt osuivat makuhermoon ja olivat 10/10 luonnon kauniita. Eka kerta kun valitan tälläisistä asioista. :D

Pieni toivon kipinä löytyy silti ja uskon että kummallisuuksiin kuten erilaiseen witcher-medaljonkiin ja vain yhteen miekkaan löytyy järkevä selitys.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
175
vain yhteen miekkaan löytyy järkevä selitys.
Siihen löytyy mitä järkevin selitys, kirjoissa joihin sarja perustuu Geralt kantaa selässään vain yhtä miekkaa ja toinen on hevosen kyydissä. Pelit ei ole sarjan lähdemateriaalia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Varovaisen innostunut odotus jatkuu. Geraltin ja (ja varsinkin) Cirin näyttelijävalinnat vaikuttaa onnistuneelta. Yennefer ja Triss vähän vaakalaudalla. Saa nähdä, miten suoriutuvat.

Edit: Yenneferin taustatarinaan sukelletaan aika syvälle trailerin perusteella, mikä on aika siistiä. Toivottavasti näyttelijän lahjat riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Pienimuotoisena Witcher fanboina varovaisen innostunut. Tosiaan kirjoissa moni asia on erilailla mitä peleissä ja hyvä nähdä että tämä perustuu enemmänkin kirjoihin kun peleihin. Toivottavasti nähdään myös hirviöiden metsästystä sillälailla kuvattuna kuin kirjoissa. Yennefer ei oikein vielä natsaa mutta eiköhän siihen totu. Cavill taas näyttää erittäin buenolta omaan silmään.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
199
Teaseri ei omalta osalta vaikuttanut oikeastaan suuntaan eikä toiseen. Varovaisen toiveikkaana odotan, mitä tuleman pitää. Ainoa lievä helpotus oli, että teaserin perusteella sarja ainakin tulee näyttämään hyvältä. Henry Cavillista tykkään muuten, mutta Geralttina mies on hieman liian lihaksikas.
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
Perinteisesti muu maailma hypettää 10/10, ja io-techin mielipide on "meh" :D

Kannattaa myös muistaa, että tämä perustuu kirjaan, ei peleihin. Ite jään odottelemaan innolla.
Mielestäni tosi mitäänsanomaton traileri.

Totuus on varmaan jossain 10/10 ja "meh":n välimaastossa. :vihellys:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Teaseri ei omalta osalta vaikuttanut oikeastaan suuntaan eikä toiseen. Varovaisen toiveikkaana odotan, mitä tuleman pitää. Ainoa lievä helpotus oli, että teaserin perusteella sarja ainakin tulee näyttämään hyvältä. Henry Cavillista tykkään muuten, mutta Geralttina mies on hieman liian lihaksikas.
Totta, liikaa lihasta Geraltiksi. Ei tästä trailerista jostain syystä tullut yhtään Witcher mieleen. Vähän liikaa kaikkea tuossa trailerissa, ei tuosta saanut mitään käsitystä sarjasta.

Vielä pari viikkoa sitten olin innoissani, mutta tämä uusin traileri ei oikein vakuuttanut. Odotin jotain yhtä hienoa kuin Witcher 3 Night to Remember.
Juuri tällainen simppeli pätkä olisi toiminut paljon paremmin kuin tuollainen näytetään vähän kaikkea joka paikasta :tup: Tuosta jaksaa aina vaan innostua.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Oli kyllä mahtava traileri, odotukset vain kasvaa! Cavill vaikuttaa täydelliseltä Geraltilta ja Ciri ainakin noiden lyhyiden pätkien perusteella lupaavalta. Yenneferistä on paha vielä sanoa. Mitkähän kirjat tuo ensimmäinen kausi kattaa?

Edit: Tämä oli hyvä breakdown trailerista, ilmeisesti eka kausi perustuu ensimmäisen kirjan tapahtumiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Minusta tuo traileri vaikutti oikein hyvältä, erikoistehosteet ja puvustukset näytti hyviltä. Olenko tuon perusteella ihan ääri-innoissani? En, mutta ei tuo mitään pettymystäkään aiheuttanut, ja vakuutti minulle että sarjan tilanne vaikuttaa hyvältä.

Luulen että täälläkin iso osa "meh huutajien" mielipiteissä vaikuttaa noi pelit, yrittäkää unohtaa ne pelit ja katsokaa tätä sarjaa pelkkänä kirjoihin pohjautuvana sarjana. Älkää edes verratko niitä toisiinsa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Minusta tuo traileri vaikutti oikein hyvältä, erikoistehosteet ja puvustukset näytti hyviltä. Olenko tuon perusteella ihan ääri-innoissani? En, mutta ei tuo mitään pettymystäkään aiheuttanut, ja vakuutti minulle että sarjan tilanne vaikuttaa hyvältä.

Luulen että täälläkin iso osa "meh huutajien" mielipiteissä vaikuttaa noi pelit, yrittäkää unohtaa ne pelit ja katsokaa tätä sarjaa pelkkänä kirjoihin pohjautuvana sarjana. Älkää edes verratko niitä toisiinsa.
Vaikea varmasti unohtaa kun täälläkin suurimalla osalla pelien kautta tuttu sarja josta viimeisin osa oli vuotensa parhaimpia pelejä.

Traileri vaikutti ihan ok siltä osin puvustus hyvä mutta pitää silti katsoa itse sarja miten onnistunut on.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Vaikea varmasti unohtaa kun täälläkin suurimalla osalla pelien kautta tuttu sarja josta viimeisin osa oli vuotensa parhaimpia pelejä.
Totta, mutta silti on ihan turhaa ruveta vertailemaan sarjan juttuja peleihin kun se ei niihin pohjaudu ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Totta, mutta silti on ihan turhaa ruveta vertailemaan sarjan juttuja peleihin kun se ei niihin pohjaudu ollenkaan.
Tästähän Sapkowski kerran veti herneet nenään kuin suurinosa kansasta oli luullut että tämä oli peleistä kirjoittanut eikä päinvastoin.

Edit: Linkkaan varuilta jos joku ei ole nähty puolalaisten tulkintaa witcheristä:
 
Viimeksi muokattu:

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
En oikein ymmärrä tätä ”meh” mielipiteiden dissaamista. Itse aion kyllä sarjan katsoa, mutta traileri ei vaan nyt oikein sytyttänyt.

Elämää oli ennen Witcheriä, ja elämä myös jatkuu Witcherin jälkeen. :cool:
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
199
Oikeastaan pahin pelko itsellä on, että tekijät tyytyvät pelaamaan varman päälle ja ovat tehneet "perus fantasiaa". Kirjathan ovat harmaan eri sävyillä ja aika ajoin melkoisella synkkyydellä täytetty. Päähahmokin on omanlaisensa antisankari, jonka motiivit ovat välillä erittäinkin itsekkäät. Toivon myös, että itse hirviöiden lahtaamisesta on tehty enemmän kirjoja, kuin pelejä mukailevaa. Peleissä erinäisten hirviöiden lahtaaminen oli arkipäivää, kun taas kirjoissa Geralt ei ikinä suhtaudu keikkoihin kevytmielisesti, tai minkäänlaista nautintoa saaden: päinvastoin, taistelut olivat äärimmäisen kuluttavia ja Geralthan suhtautui jokaiseen kaatoonsa kuin uhanalaisen eläimen tappamiseen. Monesti ihmiset ovat se suurempi hirviö, kuin se ruma suolla tallusteleva sekasikiö.

Toiveet ovat korkealla. Mutta.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
En oikein ymmärrä tätä ”meh” mielipiteiden dissaamista. Itse aion kyllä sarjan katsoa, mutta traileri ei vaan nyt oikein sytyttänyt.

Elämää oli ennen Witcheriä, ja elämä myös jatkuu Witcherin jälkeen. :cool:
No enhän minä niitä varsinaisesti dissannut, kunhan totesin ettei kannata liikaa verrata peleihin tätä sarjaa, kuten jotkut tuolla sanoi että Geraltin medaljonki näyttää oudolta ja pelien naishahmot miellytti enemmän omaa silmää jne.

Toivon myös, että itse hirviöiden lahtaamisesta on tehty enemmän kirjoja, kuin pelejä mukailevaa. Peleissä erinäisten hirviöiden lahtaaminen oli arkipäivää, kun taas kirjoissa Geralt ei ikinä suhtaudu keikkoihin kevytmielisesti, tai minkäänlaista nautintoa saaden: päinvastoin, taistelut olivat äärimmäisen kuluttavia ja Geralthan suhtautui jokaiseen kaatoonsa kuin uhanalaisen eläimen tappamiseen. Monesti ihmiset ovat se suurempi hirviö, kuin se ruma suolla tallusteleva sekasikiö.
Olihan pelissäkin monta hirviötehtävää missä pystyi säästämään otuksen hengen, koska selvisi että ihmiset olivat itse ongelmansa aiheuttaneet.

Mahtaako tuo mönkiäinen olla Striga tuossa trailerissa? Tulee ainakin Witcher 1:n vibat mieleen kun Geraltti heiluu tuon ketjun kanssa. :D
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
No kyllähän tuo traileri omalla kohdalla toimii erittäin hyvin, kunhan kirjasarjan tunnelma saadaan välitettyä myös tässä sarjassa niin olen tyytyväinen.
 
Liittynyt
04.09.2017
Viestejä
137
Ei tuosta oikein osaa vielä sanoa onko hyvä vai huono, mutta mielenkiinnolla katson kun saapuu. Tuntuu että vähän riski tuossa että mennään kornille osastolle etenkin jos on kaikkia näitä loren mukaisia juttuja kuvattu, kuten se kun joku lampun henki sitoo Geraltin ja Yenneferin kohtalot yhteen jne. Cavill näytti välillä ihan hyvältä mutta siinä paidattomassa kohtauksessa oli jo melkein naurettavan pumpattu äijä muhkealla tukalla kuin joku 80-luvun hevijumala.

Pahin pelko tuon korniuden lisäksi että yritetään liian tunteellista juttua tästä mehustella. Tv-käsikirjoittajilla on joskus paha tapa että liikaa selitellään hahmojen taustoja ja yritetään tiristää katsojista kyyneltippoja kun joka hahmo kertoo kyynelsilmin jotain surullista menneisyyttään. Hienovaraisempi kerronta toimii minulle paremmin.

Itse tykkäsin kirjoja lukiessa että Geralt oli vähän kuin joku spagettiwesternien hahmo, vähäpuheinen palkkametsästäjä joka saapuu kylään ja pistää haisemaan ilman turhia monologeja ja tunteita herättäviä taustakertomuksia. Trailerin perusteella ainakin Yenneferin taustoja avataan jo heti kättelyssä enemmän kuin muistaakseni kirjoissa oli tai voin muistaa väärinkin kun on pari vuotta kun ne luin.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
789
Siis kuin siistiä, että saadaan Witcher sarja jossa on AAA luokan näyttelijä pääosassa! Ainut miinus on, että on vuosi 2019 joten ei voi olla röyhkeä samanlailla kun Gotin ensimmäiset kaudet.
 
Liittynyt
21.01.2018
Viestejä
500
Cavill näytti välillä ihan hyvältä mutta siinä paidattomassa kohtauksessa oli jo melkein naurettavan pumpattu äijä muhkealla tukalla kuin joku 80-luvun hevijumala.
Omaan silmään näytti ihan hyvältä, mutta tämä oli myös itselle isoin valittamisen aihe, jos jostain pitää valittaa.

Geralt ilmeisesti alkanut laittaa pottujen sekaan steroideja. On hyvin buffatun näköinen kirjan hahmoon verrattuna.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Omaan silmään näytti ihan hyvältä, mutta tämä oli myös itselle isoin valittamisen aihe, jos jostain pitää valittaa.

Geralt ilmeisesti alkanut laittaa pottujen sekaan steroideja. On hyvin buffatun näköinen kirjan hahmoon verrattuna.
Geralt on mutantti, joten isot lihakset sopivat siinä mielessä hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
The Witcherin päärooliin koe-esiintyi 207 näyttelijää - kun Henry Cavill valittiin, hän omistautui roolille täysin | Muropaketti.com

Superman-tähti Henry Cavill yritti saada roolin The Witcher -tv-sarjasta heti, kun hän kuuli että sellainen tehdään. Cavill otti välittömästi yhteyttä Netflixiin, ja sarjan vastaava tuottaja Lauren Schmidt Hissrich kertookin Gizmodon mukaan tavanneensa hänet jo ennen kuin sarjan käsikirjoitus oli edes valmis.

Innokkaasta Hollywood-tähdestä huolimatta Hissrich päätti kokeilla muitakin näyttelijöitä päähenkilö Geraltin rooliin, ja tätä varten koe-esiintyikin peräti 207 näyttelijää.

”Kun olin tavannut Henryn tiesin että hän haluaa mukaan sarjaan, mutta se ei tarkoittanut, että hän olisi välttämättä oikea valinta”, Hissrich selittää. ”Joten tapasin kaikki muut, jotka myös ajattelivat olevansa oikea valinta rooliin.”

Lopulta valinta osui kuitenkin The Witcher -kirjojen ja -pelien faniksi tunnustautuvaan Cavilliin. Hissrichin mukaan näyttelijä myös muutti roolihahmoa, sillä kirjoissa Geralt puhuu paljon enemmän kuin lopullisessa sarjassa. Cavill on Hissrichin mukaan ”hyvä murahtelemaan”, joten dialogia karsittiin.

”On aika mahtavaa, mitä kaikkea voidaan saavuttaa hiljaisuudella, ja luulen että se tekee hänestä vahvemman hahmon”, Hissrich kertoo.

Gizmodon haastattelusta selviää myös, että Cavill todellakin omistautui Geraltin rooliin. Hän muun muassa halusi suorittaa kaikki sarjan toimintakohtausten stuntit itse.

The Witcher -sarja saapuu Netflixiin myöhemmin tänä vuonna. Sarjan julkaisupäivää ei ole ilmoitettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Netflixin The Witcher käsittelee ajankohtaisia aiheita, kuten feminismiä ja rasismia
Netflixin The Witcher on TV-sarja, jonka ensi-ilta on kuluvan vuoden lopulla. Sarja pohjautuu Andrzej Sapkowskin kirjoittamiin teoksiin, ja pääosassa nähdään Teräsmiehenä tunnettu Henry Cavill.

Sarjan niin sanottu showrunner Lauren S. Hissrich kertoi Den of Geekille, että Netflixin The Witcher ottaa myös kantaa päivänpolitiikkaan. Tapetilla ovat muun muassa muukalaisviha, rasismi ja feminismi.

Hissrichin mukaan on mahdotonta kirjoittaa fantasiatarinaa ottamatta kantaa päivänpolitiikkaan. Netflixin The Witcherissä tulee olemaan useita vahvoja naisia.

"I always like to say The Witcher is its own complete thing, but truthfully, Game of Thrones opened a door, at least. Even for me, I told the panel I was not a fantasy writer, wouldn't have called myself one. But the truth is good fantasy relates to real-life, right? It's not about fantasy at all, it's about what's happening in a real and grounded way. It's about family and monsters. What we get to bring to it, which is different from other fantasy shows, is you're going to see a ton of monsters and a ton of magic. There are times where I will refer to our show as a magical horror show."

"I think it is impossible to write a fantasy without relating the current real world to it. The good news is that these books are incredibly political. They deal with racism, they deal with xenophobia, they deal with feminism."
Muukalaisvihan ja rasismin ymmärrän mutta feminismi :hmm:
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Elkää nyt helvetti taas aloittako. Noituri-kirjoissakin on vahvoja naisia, jotka antavat jopa Geraltille selkään. Voisiko tämän säälittävän yhyhyy-naiset-pilaa-kaiken-itkun jo lopettaa? Menkää katsomaan 80-luvun macho-leffoja, jos ottaa niin koville.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
No kyllä minä mielestäni löydän kirjasarjasta myös feministisiä piirteitä, onhan se täynnä vahvoja naisia, ei pelkästään Ciri ja Yennefer, vaan esim. Calanthe. Heittämällä pystyy siirtämään noita teemoja myös sarjaan.
On eri asia tehdä mielenkiintoisia ja vahvoja hahmoja kuin lähteä tyrkyttämään agendaa. Alkaa taas vaikuttaa siltä, että paikoitellen sarjaa tehdään agendavetoisesti laadun kustannuksella. Pessimisti ei pety.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
On eri asia tehdä mielenkiintoisia ja vahvoja hahmoja kuin lähteä tyrkyttämään agendaa. Alkaa taas vaikuttaa siltä, että paikoitellen sarjaa tehdään agendavetoisesti laadun kustannuksella. Pessimisti ei pety.
Tämä.

No eiköhän tämä mene muiden netflixien parissa(pari jaksoa ainakin) ja eikö yleensä omissa sarjoissa niin tehdä että koko roska julkaistaan kokonaan?
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Koko trailerin aikana mielessäni ei ollut mitään muuta, kuin että miksei Geraltin pupillit ole viirut?

Ihan pätevältä näyttää edelleen, mutta vieläkään en kuitenkaan mehuissani ole.
Geraltin näyttelijä on minut vakuuttanut näissä trailereissa, muista hahmoista en osaa sanoa vielä.

Tuliko tämä muuten Netflixiin koko kausi kerralla, vai jakso per viikko?

Trailerissa oli myös kaksi viittausta peleihin. "Evil is evil" ja Geralt kylpyammeessa. :rofl:

 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Kappas, uusi traileri näytti hyvältä! Voisiko sittenkin olla että tästä tulee hyvä. Olisipa kerrassaan mainio yllätys että tämä olisikin positiivinen yllätys! Geralt vaikutti geraltilta, paitsi mainittujen silmien osalta.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Koko trailerin aikana mielessäni ei ollut mitään muuta, kuin että miksei Geraltin pupillit ole viirut?
En ole vielä ehtiny katsomaan traileria että mikä aika vuorokaudesta on kyseessä, mutta jos oikein muistan niin kirjoissa Geraltin silmät ovat viirut vain öisin.

E: Mjaa, kyllähän tuossa taidettiin yölläkin mennä ilman kissansilmiä. Tiedä sitten, mutta erittäin hyvältä näytti traileri! :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Yennefer näyttää aina vaan paremmalta kun uusia kuvia julkaistaan. Turhaa öyhötystä oli kun jotkut veti herneet nenään kun palkattiin intialaista syntyperää oleva näyttelijä rooliin.

Kaikesta mitä olen nähnyt kuvista ja trailereista, niin Nilfgaardin "ballsack" haarniskat näyttää aika rumilta.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Viimeinen toivomus ja Kohtalon miekka ovat kaksi novellikokoelmaa, jotka pohjustavat tuota varsinaista saagaa. Itse luin ensin aikoinaan Haltiain verta, ja vasta sen jälkeen nuo kaksi novellikokoelmaa. Mun mielestä noi novellit ei saavuta kirjasarjan tasoa, eli aloittaisin edelleenkin tuosta Haltiain verta-kirjasta ja palaisin novelleihin sen jälkeen, ettei jää ainakaan kesken niiden takia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 764
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom