Mopokuumetta

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Miksi ei pääsisi katteen taakse? Mutta aina siellä ei voi olla.

Esim. Nopeiden mutkien ulostuloissa kun pää/yläkroppa on pyörän sivulla eikä katteen takana. Jarrutukset kun noustaan pystyyn jne. Kyllä tuosta kypärän spoilerista oikeasti on hyötyä.
No jos on läski. Paljonko sitä vauhtia on sitten tuollaisessa ulostulossa? Jaa, no hyvä jos on hyötyä.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
No jos on läski. Paljonko sitä vauhtia on sitten tuollaisessa ulostulossa? Jaa, no hyvä jos on hyötyä.
Esim. Alastaron ”vauhtivasurissa” 150+ kun vielä tarvii kropalla pyörää kääntää kun se on suorassa.

Kymiringillä sen verran nopeita mutkia, että varmasti joutuu olemaan paljonkin sivussa katteesta.

Tuli vaan mieleen, että juuri kypärä vaikuttaa melko paljon siihen, pääseekö oikeasti katteen taakse eli leuka kiinni tankkiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Juu, hurjastelin äsken Juuasta Juankoskelle, sieltä himmailin Kaaville ja sitten hurjastelua takas Juukaan. 180 mittarissa vedin läpi. Kyllä täällä maalla on mukavaa.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Itte en kyllä huomannut kypärän vaikutusta muualla ku Kemoran 2. Mutkan jarrussa ku vauhtia se 250 ja sama motoparkin takasuoran päässä jarrussa.

Toki on mullakin kypärässä sellanen pieni spoileri.

Enkä kyllä ole pyörääkään kropalla joutunut vänkäämään ku Kemoran 4. mutkan ulostulossa. Tosin eipä vauhtiakaan ole paljoa kun kierrosajat pyörii sen 5 - 6 sekuntia rataennätyksistä. (Motoparkissa vielä enemmän).

Kypärän hankinnassa olen vain kiinnittänyt huomioo siihen että se on oikeasti tiukka eikä paina otsaa. Tällä hetkellä HJC RPHA 11.

Harmittavasti tuli pärnussa kipattua siten et tämän vuoden ajelut oli siinä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 223
Juu, hurjastelin äsken Juuasta Juankoskelle, sieltä himmailin Kaaville ja sitten hurjastelua takas Juukaan. 180 mittarissa vedin läpi. Kyllä täällä maalla on mukavaa.
Aika huonossa kunnossa tuokin Juuka-Juankoski väli. Ajoin eilen.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Itte en kyllä huomannut kypärän vaikutusta muualla ku Kemoran 2. Mutkan jarrussa ku vauhtia se 250 ja sama motoparkin takasuoran päässä jarrussa.

Toki on mullakin kypärässä sellanen pieni spoileri.

Enkä kyllä ole pyörääkään kropalla joutunut vänkäämään ku Kemoran 4. mutkan ulostulossa. Tosin eipä vauhtiakaan ole paljoa kun kierrosajat pyörii sen 5 - 6 sekuntia rataennätyksistä. (Motoparkissa vielä enemmän).

Kypärän hankinnassa olen vain kiinnittänyt huomioo siihen että se on oikeasti tiukka eikä paina otsaa. Tällä hetkellä HJC RPHA 11.

Harmittavasti tuli pärnussa kipattua siten et tämän vuoden ajelut oli siinä.
Itsellä ajat siellä 10sek rataennätyksistä luokassa, mutta olen yrittänyt kiinnittää huomiota kropan käyttöön ja eliminoida sillä kallistuskulmaa ja vähentää kippausriskiä erityisesti avauksissa. Motogp style vähän kankeammin :D

Ei noissa kypärien aeroissa varmasti älyttömiä vaikutuksia ole, mutta kun vanhan TiTech Evon kun vaihtoi tähän Corsaan niin ero on kyllä huomattava. Kaikkeen tietysti tottuu ja erojen huomaaminen on silloin vaikeampaa.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Auts. Mikä tähän johti ? Oliko paljon vauhtia?
Varmasti monta tekijää yksi niistä oli väärä arvio edellä menevän ajivauhdista tai oikeastaan sen puutteesta jarruun mentäessä ja se näkyi olevan muillakin. Mulla oli huonompaa tuuria.

Juuri tuli mopo ja tavarat tallille Viron reissulta ja en ole kerennyt lataamaan dataa (jos edes toimii enää) pyörästä niin tarkkaa vauhtia vaikea sanoa. Veikkaan 80-150 väliin.

Täytyy hoitaa ukko eka kuntoon niin talvella on aikaa ihmetellä.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Varmasti monta tekijää yksi niistä oli väärä arvio edellä menevän ajivauhdista tai oikeastaan sen puutteesta jarruun mentäessä ja se näkyi olevan muillakin. Mulla oli huonompaa tuuria.

Juuri tuli mopo ja tavarat tallille Viron reissulta ja en ole kerennyt lataamaan dataa (jos edes toimii enää) pyörästä niin tarkkaa vauhtia vaikea sanoa. Veikkaan 80-150 väliin.

Täytyy hoitaa ukko eka kuntoon niin talvella on aikaa ihmetellä.
Aivan siis radalla tapahtunut. No mutta onneksi ei käynyt pahemmin kuitenkaan :tup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
461
Gopro tuli kypärään asennettua pari kertaa aikoinaan silloin kyllä huomasi että painoi päätä vauhdissa.

Aamu-yöllä joskus kahden maissa kun tuli kokeiltua kuinka toi k3 gixxeri kulki kutosella kunnes alkoi etupää nousemaan, nestereppu toimi tavallaan laskuvarjona :D

Tänään tuli OZ:ssa käytettyä PP3:n koko alaa :tup:
PP3?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Piti olla tämä vuosi ilman kaksipyöräistä, toisin kävi.
2019 Monkey 125, päivän alussa matkamittari sanoi 0, nyt 187km. Tuli muinoin aloitettua kaksipyöräisten parissa -72 jäykkäperäisellä metallihohto punaisella mankilla, voisi sanoa ympyrän sulkeutuneen.

Millainen uusi monkey on ajella? Oletko käynyt lainkaan pikatiellä? Muistelen että jossain luki että huiput noin 90km/h?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Millainen uusi monkey on ajella? Oletko käynyt lainkaan pikatiellä? Muistelen että jossain luki että huiput noin 90km/h?
Mukavin MP tähän saakka mitä ollut tallissa, jopa entinen 600 Hornet jää kakkoseksi. Tuo mankin satula on mestariteos.

Jonkin verran ajoin VT8 kun Turusta ajoin pyörän Poriin. Mittariin huiput taitaa noissa olla vakiona jotain 105-110km/h, todellista sitten tuolla 90km/h paikkeilla. Ajelen melko rauhallisesti tuota sisään, mutta 85-90km/h mittariin on ihan mukava ajella.

Takegawan putki tulee kunhan niiden saatavuus paranee, täysin alkuperäisen näköinen katin mutkaa lukuunottamatta, mutta äänet hieman vakiota kovemmat. Näkyy olevan 3kk jono, ilmeisesti suosittu.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Okei kuulostaa hyvältä. En tie malttaisko tuollaiseen vaihtaa Zx-6r 636c on jotenki niin kiva paukutella pitkin keskustaa :lol: Täytyy varmaa käydä koeajolla jossain sitten tiedän muuttuisiko mieli :eek:
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Kävit sen varmaan Bikeworldista hakemassa?

Pitäis käydä itsekin koeistumassa tuota ihan mielenkiinnosta, se kun näyttää kuvissa niin pieneltä mutta speksien mukaan on istuimeltaan korkeampi kuin edellinen Ducati :D
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Bikeworldistä joo, näytti vielä olevan ainakin yksi keltainen "hyllyssä".

Alkuun meinasin keltaiseen itsekin kallistua kun on niin kivan retro väri, mutta niissä etuhaarukat oli niin täysin eri väriset koko muuhun pyörään joten punainen vei voiton.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
755
Olispa rahaa (paljon).
Moto Morini olis kyllä aika maukas peli, mutta ei ehkä paras vaihtoehto suomessa.

 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
284
Mjaha, jo on moottoripyörällä kolaroitu. :facepalm:
"– Moottoripyörä oli jytkässyt vasemmalla kaistalla henkilöauton perään. Siinä aloitettiin elvytys paikan päällä. "
"-Kuoli ennen sairaalaan toimittamista."
(itse ihmettelen miksi sairaalaan viedään, kun eihän sairaaloissa nykyisin osata enää edes avohaavojakaan hoitaa. Saatikka liikenne onnettomuuden aiheuttajia/loukkaantuneita.)

Tiet, kadut ja bussipysäkit ja asfaltin reunukset ovat vielä täynnä pöllyävää hiekkaa, sekä ajo skilssit voi olla talven jälkeen monella ruosteessa.
Minuutit on pitkiä silloin, kun on oikeasti hätä.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Piti olla tämä vuosi ilman kaksipyöräistä, toisin kävi.
2019 Monkey 125, päivän alussa matkamittari sanoi 0, nyt 187km. Tuli muinoin aloitettua kaksipyöräisten parissa -72 jäykkäperäisellä metallihohto punaisella mankilla, voisi sanoa ympyrän sulkeutuneen.

Hieno :tup: Tuollainen tulee varmasti vielä hankittua joskus. Olen yrittänyt perustella puolisolle Monkeyn hankkimista sillä, että hänen olisi helppo aloittaa harrastus Monkeyllä :D Ei ole vielä mennyt läpi :(

Akrapovicin putki näyttää Monkeyssä hyvältä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
No ompa Honda iskeny taas kultasuoneen hienolla 'moottoripyörällä'.. ;-P
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
755
Aloin tässä miettimään, että pitäisi tuohon A1 - luokkaan saada vähän järkevyyttä. (Koko A1, A2 jne. järjestelmä kaipaisi parannuksia, mutta tällä on toistaiseksi mentävä)
Tuo keinotekoinen 125cc rajoitus perustuu ikivanhaan jakoon, jolloin oli 2-tahtikoneita, joilla saatiin päälle 30 heppaa ulos. Tämä nykyinen 11 kW ja 125cc raja on aivan naurettava ja aikansa elänyt. Juuri ja juuri pääsee siihen sataseen, kun aivan kahva tapissa vetää menemään. Jos kerran pitää kuutiotilavuusrajoitus olla, niin nostettaisiin vaikka 200cc:n se. Maailmassa (aasiassa lähinnä) on todella paljon 150-180cc pyöriä, joita olisi sitten mahdollista (järkevää) tarjota myös Euroopassa, joka lisäisi mahdollisesti valikoimaa sekä (saattaisi) tiputtaa hintojakin. Painoerokin 125cc ja vaikkapa 160cc pyörillä on täysin olematon.

Joku tehoraja voitaisiin toki myös pitää, vaikkapa 14 tai 15 kW. Tämä pieni tehonlisäys ja suuremman tilavuuden tuoma väännönlisäys tarkoittaisi, ettei välttämättä tarvitsisi aina ihan kahva tapissa vetää, jolloin ajaminenkin olisi turvallisempaa (turvallisuutta lisäisi myös se, että pystyisi oikeasti ajamaan muun liikenteen nopeudella). Mahdollisesti myös polttoaineenkulutus / päästöt olisivat pienempiä, koska voitaisiin ajaa paremman hyötysuhteen alueella, eikä kokoajan kaasu täysillä.

Muutama esimerkki Intiasta, kun se nyt tuli ekana mieleen ja saa englanniksi sivut. Muualtakin maailmasta löytyy runsaasti eri vaihtoehtoja:

Yamaha SZ-RR |149cc |12,1 PS / 12,8 Nm
Yamaha SZ RR Version 2.0 Mileage, Performance, Price, Images, Specification and Colors | Yamaha India

Yamaha MT15 | 155cc | 19,3 PS / 14,7 Nm
Yamaha MT-15 Hyper Naked Bike Price, Model, Mileage, Specifications, Images | Yamaha India

Suzuki Gixxer | 155cc | 14,1 PS / 14 Nm
Gixxer

Honda Hornet 160R | 162cc | 15 PS / 14,5 Nm
CB Hornet 160R

Sitten verrokiksi 125cc suomesta.

Yamaha MT-125 | 124cc | 15 PS / 12,4 Nm
MT-125 | Yamaha Center

Suzuki GSX-S125 | 124cc | 15 PS / 11,5 Nm
GSX-S125XA - Moto

Eli itseasiassa tuossa suomessa myytävässä 125 vekottimessa on enemmän tehoa, mutta vähemmän vääntöä, kuin noissa kolmessa intialaisessa. Tuo intialainen MT15 on ainakin ilmoitettu vielä 2 kiloa kevyemmäksi, kuin suomessa myytävä MT-125.

Eivät tietysti ole täysin samoja malleja ja muitakin vaikuttavia tekijöitä toki on, mutta tuo 125cc raja on täysin naurettava ja aikansa elänyt.

Mitähän kautta voisi pistää jollekin järkevälle euroedustajalle viestiä, että tekisi jonkinmoisen aloitteen tuosta...

Itse olen kyllä jo aikoja sitten ohittanut A1 vaiheen, mutta onhan tuo ihan järjetöntä nykyisille ja tuleville A1-korttilaisille.

(Pahoittelut PS:n käytöstä. Oli vaan ilmoitettu PS monessa paikassa, eikä jaksanut alkaa muuntamaan kilowateiks)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Noudattaako ihmiset noita A1 ja A2 rajoituksia kovinkaan tunnokkaasti? Nykypäivänä piikkisistä nelareista ei taida hirveitä tehoja saada irti, mutta kevari-iässä en tainnut tietää ketään, joka ei olisi kuristuksia heittänyt mäkeen ja otettu sitä reilua 30 heppaa irti mikä 2t koneista lähti. Sama homma oli muistaakseni pikku-a kortin kanssa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Ehhe, kaverilla oli joskus -87 n. RG 125 Gamma Suzuki josta oli kuristuxia purettu ja niin se luuli että voittais miun -72 R5 350 Yamahan (36 HP) mut toisin edelleen kävi, kyllä sitä harmitti :- )
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
82
Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

IMG_MT.jpeg
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
106
Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

Tällä viikolla asentelen sportscreenin omaan äspeeseen, moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia. Kypärän vaihdoin jo aerodynaamisempaan ja se auttoi huomattavasti :tup:

Harkinnassa ollut myös comfort seat, mutta internetsi kertoo että niitä ois parempiakin kuin OEM :tdown:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
82
Tällä viikolla asentelen sportscreenin omaan äspeeseen, moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia. Kypärän vaihdoin jo aerodynaamisempaan ja se auttoi huomattavasti :tup:

Harkinnassa ollut myös comfort seat, mutta internetsi kertoo että niitä ois parempiakin kuin OEM :tdown:
Minulla on OEM comfort seat, ja se oli minulle todella suuri parannus vakioon verrattuna. Vakiolla alkoi puolen tunnin ajon jälkeen takapuolta särkemään. Laitatko Yamahan oman sportscreenin? Olen miettinyt sen hankintaa. Kerrohan kokemuksia kun on paikallaan. En ole uskaltanut vielä screeniä ostaa, kun edellisessä pyörässä kaikki kokeilemani screenit aiheuttivat hirvittävää melua ja buffetingia.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
...moottoritievauhdit on pidemmän päälle hieman epämieluisia.
No eikös ne motarit ole aina vaikka olis mikä pyörä olis alla =P Tollanen SP olis kyllä siisti. Tai sitten perus MT-09 valkomustana :drool:

Mutta koska oma GSR (´07) vielä rokkaa niin ajetaan loppuun :D
IMG_20190714_193559_470.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Tänä kesänä on ollut enemmän intoa ajella kuin pariin viime vuoteen. Ei malta töissä istuessa odottaa, että pääse taas ajamaan. Haaveissa alkaa olla joku matkapyörä, esim. Tracer 900 tai muu vastaava kevyehkö pyörä. GoldWing ja muut jättipyörät ei vielä houkuttele, mutta ei sitä tiedä jatkossa:hungry: Nykyinen MT-09 on kyllä muuten mahtava pyörä, mutta pidemmillä matkoilla ja varsinkin huonolla säällä kaipaisin enemmän mukavuutta.

Miten pahasti ottaa tuulta +120kmh vauhdeissa?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
106
Minulla on OEM comfort seat, ja se oli minulle todella suuri parannus vakioon verrattuna. Vakiolla alkoi puolen tunnin ajon jälkeen takapuolta särkemään. Laitatko Yamahan oman sportscreenin? Olen miettinyt sen hankintaa. Kerrohan kokemuksia kun on paikallaan. En ole uskaltanut vielä screeniä ostaa, kun edellisessä pyörässä kaikki kokeilemani screenit aiheuttivat hirvittävää melua ja buffetingia.
Mulla on vissiin teräsperse kun ei oo vielä ainakaan tullut kipeäksi kertaakaan. Ainoa mikä välillä vähän häiritsee on eteenpäin valuminen, siksi tekisi mieli vaihtaa satulaa :lol:

Joo, sain tuon yamahan oman neuvoteltua edulliseen hintaan. Kun vauhtoi tuulenohjaajalla varustetusta pyörästä tähän niin kyllä tuli äitiä ikävä, toivottavasti tuo on fiksusti suunniteltu ettei vaan muutu tosiaan kypärän vatkaamiseksi :tdown:
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
106
No eikös ne motarit ole aina vaikka olis mikä pyörä olis alla =P Tollanen SP olis kyllä siisti. Tai sitten perus MT-09 valkomustana :drool:

Mutta koska oma GSR (´07) vielä rokkaa niin ajetaan loppuun :D
No niinhän se kyllä on, mutta on noissa erojakin mukavuuden suhteen :lol:

Se musta/harmaa fluo keltaisilla vanteilla on kyllä porno :drool:
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
No niinhän se kyllä on, mutta on noissa erojakin mukavuuden suhteen :lol:

Se musta/harmaa fluo keltaisilla vanteilla on kyllä porno :drool:
Tuossa omassa nakussa huomaa selvän eron jo sillä että laittaa tankkilaukun paikalleen, hävittää jostain syystä motari tuulet lähes täysin. Tullut nyt 10vuoden aikana käytettyä ehkä 5 kertaa yhteensä :lol:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
82
Miten pahasti ottaa tuulta +120kmh vauhdeissa?
Kaikki siinä osuu suoraan vartaloon ja päähän, joten kyllähän siinä saa kunnolla ohjaustangossa roikkua kiinni:) Toisaalta se on "puhdasta" tuulta eli ei juurikaan heiluttele kypärää eikä röpellä. En silti haluais motarilla pidempää pätkää ajaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Kaikki siinä osuu suoraan vartaloon ja päähän, joten kyllähän siinä saa kunnolla ohjaustangossa roikkua kiinni:) Toisaalta se on "puhdasta" tuulta eli ei juurikaan heiluttele kypärää eikä röpellä. En silti haluais motarilla pidempää pätkää ajaa.
Pistiin omaan pappamopoon flyscreenin joka yllättävän paljon poistaa tuulta vartalon alueelta. Jaksoin ajella tunnin motaria eilen. Lähinnä jalat väsyy kun tuuli työntää polvia irti tankista.

IMG_20190629_191241.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Pistiin omaan pappamopoon flyscreenin joka yllättävän paljon poistaa tuulta vartalon alueelta. Jaksoin ajella tunnin motaria eilen. Lähinnä jalat väsyy kun tuuli työntää polvia irti tankista.

Omaan trumppaan miettinyt samaa kun toi keula on vähän orvon näköinen kun ei ole kuin mini mittaristo ja nyt vain tuollainen typerä ja väliaikainen muovilätkä edessä, pitäisi vain löytää pieni ja matala täysin musta.

IMG_20190612_193402.jpg
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 096
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom