Sähköiset kirjanlukijat

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Itsellä Kindle oasis. Melkein liiankin leveä, käytän yleensä kavennettua rivin leveyttä, jolloin ei tarvitse liikutella silmiä niin paljoa. Amazonin kirjat menevät automaagisesti suoraan sisään. Muitten kirjakauppojen kanssa en pidä Calibressä käyttämistä ja siitä suoraan kindleen mailitse lähettämistä erityisenä vaivana, meneehän siihen jopa yli 30 sekuntia.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Pitää myös muistaa, että ei tuota nyt ihan jatkuvasti joudu kirjoja siirtelemään laitteelle. Tai riippuu tietysti käyttötavoista. Itse siirtelen yleensä kerralla isomman nipun kirjoja. Nytkin on varmaan 50 lukematonta kirjaa laitteella. Ei tartte ihan heti olla siirtelemässä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 064
Katselin noita yli 6" laitteita kun sellainen voisi olla mielestäni mukavin kun mahtuisi kokonainen sivu ruudulle. Kobo Farma ja Pocketbook inkpad 3 näyttäisi olevan parhaat vaihtoehdot vai onko muita joita kannattaisi katsahtaa?
Kobo Forma varmaankin, mitä tarkoitit. Kadotin duunimatkalla pari vuotta vanhan Kobo Aura Onen ja kun uutta ei löytynyt mistään, ostin tilalle Pocketbook Inkpad 3:n. Hyviä laitteita molemmat, mutta käytettävyys Kobossa ehkä rahtusen parempi, samoin "älyominaisuudet", kuten wikipedian ja sanakirjojen integrointi parempi Kobossa. Pocketbook ehkä hieman nopeampi. Fyysisesti Pocketbook on selkeästi keveämpi ja siinä on toimintanapit, jotka kylläkin ovat ainakin omassa käytössä turhia. Kobo on vesitiivis, Pocketbook ei. Kobossa on magneettinen avaus/herätys sopivalla kotelolla, Pocketbookissa ei, lisäksi Kobon virtanappi on paljon fiksummin sijoitettu. Lopulta Pocketbookin eduksi jää keveys, muuten Kobo Aura One oli parempi. Tosin Pocketbookissa on jotain äänikirjaominaisuuksia yms, mitä en ole kokeillut ja tuskin tulenkaan. Jos Forman hinta ja muoto eivät haittaa, lienee se parempi kuin Pocketbook ainakin omien Aura One -pohjaisten kokemusten perusteella.

Kaapissa on myös pölyttymässä Kindle Paperwhite, mutta isompi ruutu vie voiton. Eikä Kindle tue kirjastojen systeemeitä. Lisäksi Amazonilta ostettujen kirjojen siirto on sen verran helppoa, ettei Kindleä tarvitse siihenkään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pitää myös muistaa, että ei tuota nyt ihan jatkuvasti joudu kirjoja siirtelemään laitteelle. Tai riippuu tietysti käyttötavoista. Itse siirtelen yleensä kerralla isomman nipun kirjoja. Nytkin on varmaan 50 lukematonta kirjaa laitteella. Ei tartte ihan heti olla siirtelemässä.
Totta tämäkin, mutta siitä huolimatta tekniikan kehittymistä ja yleistymistä rajoittaa kaikenlainen ylimääräinen säätäminen. Aikakaudella, jolloin TV-ohjelmia ja leffoja katsotaan suvereenisti tavisten toimesta eri striimauspalveluista ja monin paikoin myös offline-tilassa ajasta ja paikasta riippumatta, voisi kuvitella että perinteiset paperijulkaisut kyettäisiin toteuttaa samalla tavalla, mutta kun ei niin ei.

Mm. juuri Storytell ja Bookbeat yrittävät laittaa kampoihin omalla tavallaan, mutta nämä ovat mielestäni hinnoitelleet itsensä liian korkealle ja toisaalta näissä uusissa palveluissa tökkii juuri yhteensopimattomuus "oikeiden" lukulaitteiden kanssa.

Tuo mainitsemasi tarve kirjojen lisäämiselle on tosiaan yksilöllistä. Omalla kohdalla hyvässä kirjassa saattaa mennä parhaimmillaan pari päivää, mutta toisaalta joku jaaritteleva kirja ei tunnu etenevän millään ja sellaista tarvitsee palata lukemaan muiden mielenkiintoisempien opusten ohessa jopa kuukausien ajan. Lisäksi meidän taloudessa oman genrensä kirjoja kuluttavat osaltaan myös lapset, joka asettaa omat vaatimuksensa lukulaitteille, sisältövalikoimalle ja käytettävyydelle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Eikä Kindle tue kirjastojen systeemeitä.
Oletko kokeillut toimiiko Helmetin Overdrive Kobossa? Itse päivitin oma Kobo Auran (2. versio, 6") firmwaren kun uudemmissa kai pitäisi olla Overdrive tuki mutta ilmeisestij ostain syystä se on rajattu vain UK, US jne. rintamalle vaikka Overdrive olisi muuallakin käytössä.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Onkos niitä värinäytöllisiä vieläkään tulossa? Niitahan joskus lupailtiin jo viime jouluksi, mutta ei ole näkynyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Muutaman kirjan olen lukenut ja hyvin toimii. Muistaakseni niin, että kirja täytyy ladata koneelle, avata Adoben ohjelmassa ja sieltä siirtää Koboon.
Joo, tuolla toimii ainakin, mutta Kobossa pitäisi olla ihan sisäänrakennettu tuki Overdrive-kirjastolle jolla pitäisi voida lainata niitä suoraan laitteen avulla. Mutta ainakin tässä halpismallissa tuo on jostain syystä lukittu tiettyihin maihin. Pitäisi jaksaa lähettää kyselyä Kobolle jossain vaiheessa, että on overdrive käytössä muuallakin :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Onkos niitä värinäytöllisiä vieläkään tulossa? Niitahan joskus lupailtiin jo viime jouluksi, mutta ei ole näkynyt.
Ei ihan heti:
"
There have been precious few innovations with E Ink technology for the past eleven years. Pearl, Pearl HD, Carta, Card HD and Mobius were the most popular. They experimented with two different generations of color e-paper, but only Ectaco, Pocketbook and Hanvon ever released consumer products and did not sell well. I once asked Kobo CEO Michael Tamblyn why they never jumped on the color bandwagon, he said the colors looked too washed out and customers wouldn’t accept it. Touche.
"

Tässä lyhyt historia sekä pohdintaa mitä seuraavaksi nyt kun sähköiset kirjanlukijat ovat taas "in".

Eli vuodesta 1997, vuoden 2013 romahdukseen ja 2017 lopun uuteen nousuun, aina nykyiseen aikaan ja pohdintaa miten pitkään kestää vielä että isot yritykset (muutkin kuin Amazon) innostuvat aiheesta ja saavat esim. mainokset kunnolla toimimaan sähköisessä kirjanlukijassa samaan tapaan kuin esim. youtubessa.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 064
Joo, tuolla toimii ainakin, mutta Kobossa pitäisi olla ihan sisäänrakennettu tuki Overdrive-kirjastolle jolla pitäisi voida lainata niitä suoraan laitteen avulla. Mutta ainakin tässä halpismallissa tuo on jostain syystä lukittu tiettyihin maihin. Pitäisi jaksaa lähettää kyselyä Kobolle jossain vaiheessa, että on overdrive käytössä muuallakin :)
Ai joo, nyt ymmärsin mitä hait takaa ja se ei tosiaan muistaakseni onnistunut.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Pocketbook inkpad 3 Itse ajattelin ostaa saa helposti Verkkokaupasta tai Elisalta. Tällähetkellä on 6” laite käytössä mutta jotenkin tuntuu liian pieneltä.
Jaa. Jotenkin taas minusta tuntuu että haluan pienen laitteen joka mahtuu esim. takin povitaskuun tai reisitaskuhousujen taskuun, jos on t-paita päällä. Voisin ottaa laitteen mukaan esim. jonnekkin lounaspaikkaan, kun mulla ei ole mitään laukkuja tai muita vastaavia, niin missäpä sitä muuten kantaisi.
Onko sama perustelu myös siinä että haluatte lukea fyysistä kirjaa mieluumin saman kokoisena kuin yleensä lasten kirjat (A4) kuin pokkari koon kirjaa?
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Jaa. Jotenkin taas minusta tuntuu että haluan pienen laitteen joka mahtuu esim. takin povitaskuun tai reisitaskuhousujen taskuun, jos on t-paita päällä. Voisin ottaa laitteen mukaan esim. jonnekkin lounaspaikkaan, kun mulla ei ole mitään laukkuja tai muita vastaavia, niin missäpä sitä muuten kantaisi.
Onko sama perustelu myös siinä että haluatte lukea fyysistä kirjaa mieluumin saman kokoisena kuin yleensä lasten kirjat (A4) kuin pokkari koon kirjaa?
Osta tämä E-ink näytöllä varustettu Kingrow K1 puhelin. Akunkin pitäisi pari viikkoa kestää.

Kingrow K1: The Healthy Phone Cares Your Eyes

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Onko sama perustelu myös siinä että haluatte lukea fyysistä kirjaa mieluumin saman kokoisena kuin yleensä lasten kirjat (A4) kuin pokkari koon kirjaa?
Jos isot kirjat ei painaisi niin paljoa niin ehdottomasti. Sehän näissä lukulaitteissa on parasta kun ei paina.

Eli vuodesta 1997, vuoden 2013 romahdukseen ja 2017 lopun uuteen nousuun, aina nykyiseen aikaan ja pohdintaa miten pitkään kestää vielä että isot yritykset (muutkin kuin Amazon) innostuvat aiheesta ja saavat esim. mainokset kunnolla toimimaan sähköisessä kirjanlukijassa samaan tapaan kuin esim. youtubessa.
Mainokset on kyllä ihmiskunnan paskin keksintö. Siinä vaiheessa kun nuo mainokset eksyy laitteisiin on viimeistään pakko hommata android laite, että niistä pääsee eroon. Tuo väriselitys on mielestäni hieman ontuva ainakin sarjakuvien kohdalla. Tyyliin jotkut vanhat Aku Ankat mitkä oli erittäin haaleita. Tietysti pitäisi päästä livenä näkemään.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 064
Onko sama perustelu myös siinä että haluatte lukea fyysistä kirjaa mieluumin saman kokoisena kuin yleensä lasten kirjat (A4) kuin pokkari koon kirjaa?
Pokkareiden ja lastenkirjojen väliin mahtuu ms. oikeat kirjat, joiden standardikoot ovat jota kuinkin 5"x8" - 6"x9" eli A5 (5,8"x8,3") on noita lähinnä oleva A-koko. 7,8" näyttö on pienempi kuin A5.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Pokkareiden ja lastenkirjojen väliin mahtuu ms. oikeat kirjat, joiden standardikoot ovat jota kuinkin 5"x8" - 6"x9" eli A5 (5,8"x8,3") on noita lähinnä oleva A-koko. 7,8" näyttö on pienempi kuin A5.
Pointti oli lähinnä se, että ainakin itelle optimi ratkaisu olisi joku perus kindlen tapainen tai muu vastaavan kokoinen. Kuitenkin niin ettei se ole liiankaan kapea, vaan näkökentän (normaali lukuetäisyys) terävälle alueelle mahtuu rivi. Ehkä tuo puhelin versio olisi vähän liian kapea. Kai joku näitä on tutkinut, kun kirjoja on luettu iät ajat, että mikä on ihanteellinen leveys kirjalle. Ja e-kirjoissa voi vielä tekstin koko säätää, niin jokainen varmaan löytää oman mieluisan koon. Mutta usein vaan kuulee sitä teknistä jarkonia, että näytön ja resoluution pitää olla mahdollisimman iso, ja muut speksit kunnossa. Tämä oli se mun varsinainen pointti.

Myönnetään toki etten ole isompia laitteita testannut, toki ne olisivat pelkästään kotikäytössä sitten. Vai pitäisikö useampi laite omistaa?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 064
Pointti oli lähinnä se, että ainakin itelle optimi ratkaisu olisi joku perus kindlen tapainen tai muu vastaavan kokoinen.
Itse olen huomannut, että tolla 7,8" näytöllä lukeminen on kokemuksena hyvin lähellä niitä hieman isompia pokkareita, joita pidän myös kirjoissa parhaimpana kokoluokkana varsinkin matkalukemisen kannalta.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Itse olen huomannut, että tolla 7,8" näytöllä lukeminen on kokemuksena hyvin lähellä niitä hieman isompia pokkareita, joita pidän myös kirjoissa parhaimpana kokoluokkana varsinkin matkalukemisen kannalta.
Ok, mitkä kaikki laitteet ovat 7,8"?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Ok, mitkä kaikki laitteet ovat 7,8"?
Kobo Forma ja Pocketbook inkpad 3 ilmeisesti parhaat? Samaa asiaa koitan juuri tutkailla. Oma Pocketbook Touch Lux 3 lähtee huoltoon kun siinä näppäimet ei enää toimi hyvin niin koitan kysyä jos onnistuisi isompaan malliin vaihto välirahan kanssa. Ennen kuin se case on hoidettu niin ei viitti ostaa. Amazonin kindlen laitan varmaan myyntiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Onko kellään kokemuksia Storytel Readerista? Maksaisi 99e ja kaupanpäälle saa vielä 3kk Storytel tilauksen joten itse laitteelle ei jäisi hirvittävästi hintaa.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
Onko kellään kokemuksia Storytel Readerista? Maksaisi 99e ja kaupanpäälle saa vielä 3kk Storytel tilauksen joten itse laitteelle ei jäisi hirvittävästi hintaa.
Jollet mukana kuljeta ei 6” kannata ostaa. Itse vaihdoin 8” ja on paljon mukavampi lukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Onko kellään kokemuksia Storytel Readerista? Maksaisi 99e ja kaupanpäälle saa vielä 3kk Storytel tilauksen joten itse laitteelle ei jäisi hirvittävästi hintaa.
Huomasitko tämän:
• Lukulaitteen käyttäminen vaatii aktiivisen Storytel-tilauksen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Hah, tuo on jo aika törkeää jos on lukittu tuolla tavalla. Maksa 100 euroa laitteesta jota saat käyttää vain kun maksat kuukausimaksua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Nyt on muuten prime day dealissa uusin (vedenkestävä) kindle paperwhite 50€ normaalia halvemmalla, eli 69,99€. Aika kova diili.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Onko kellään kokemuksia Storytel Readerista? Maksaisi 99e ja kaupanpäälle saa vielä 3kk Storytel tilauksen joten itse laitteelle ei jäisi hirvittävästi hintaa.
Mahtaako tällainen tarjous olla vielä hyödynnettävissä: Elisa Kirja - Suomen suosituin äänikirja ja e-kirja kauppa ?

Näitä kirja+laite -tarjouksia on ollut Elisalla aina aika ajoin, joskus paremmalla ja joskus huonommalla kirjavalikoimalla, joskus on jopa saanut valita itse mitä kirjoja tilaa pienestä rajatusta valikoimasta.

Tuolta löytyy kuitenkin tosi laajasti suomenkielisiä kirjoja, ja nykyään myös kuukausitilaus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Huomasitko tämän:
• Lukulaitteen käyttäminen vaatii aktiivisen Storytel-tilauksen
Huomasin ja kyllä tuo kuukausittainen summa hiukan hiertää mutta nopealla katsannalla löysin Storytelistä itselleni ihan mukavasti luettavaa sekä kuunneltavaa.

Mahtaako tällainen tarjous olla vielä hyödynnettävissä: Elisa Kirja - Suomen suosituin äänikirja ja e-kirja kauppa ?

Näitä kirja+laite -tarjouksia on ollut Elisalla aina aika ajoin, joskus paremmalla ja joskus huonommalla kirjavalikoimalla, joskus on jopa saanut valita itse mitä kirjoja tilaa pienestä rajatusta valikoimasta.

Tuolta löytyy kuitenkin tosi laajasti suomenkielisiä kirjoja, ja nykyään myös kuukausitilaus.
Tämä vaikuttaa myös ihan hyvältä vaihtoehdolta. Pitää vähän katsella että mitä kirjoja tuohon Elisan kuukausitilaukseen sisältyy.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Tämä vaikuttaa myös ihan hyvältä vaihtoehdolta. Pitää vähän katsella että mitä kirjoja tuohon Elisan kuukausitilaukseen sisältyy.
Tossa on krediittisysteemi, eli käytännössä saat kuukausittain oliko se nyt 1 vai 2 krediittiä, ja voit kerätä niitä jemmaankin, ja niitä voi sitten käyttää Elisa Kirja-kaupassa, siltä osin kuin maksutapana käyvät nämä krediitit.

Vaimo on oikea kirjatoukka ja se on kokeillut nää kaikki Bookbeatit ja Storytelit omalla puhelimellaan mutta kehuu tuota kuukausitilausta parhaimmaksi, varmasti juurikin sen takia ettei ole aina painetta lukea jotain. Kannattaa varmaan eka ottaa toi laite+kirjatarjous ja sit sen jälkeen toi 1kk 0€ kuukausitilausta, jos sen saa vanhana asiakkaana:

Elisa Kirja - Suomen suosituin äänikirja ja e-kirja kauppa
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Nyt on muuten prime day dealissa uusin (vedenkestävä) kindle paperwhite 50€ normaalia halvemmalla, eli 69,99€. Aika kova diili.
Otin kuukaudeksi ilmaisen prime jäsenyyden ja tilasin tuon whitepaperin ja suojakotelon. Ilmanen postitus saksalaiseen postilokeroon, mutta sieltä sitten aikanaan tulee joku pieni maksu että saa tavaran Suomeen.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
Saako Calibrella nykyään DRM poistettua kirjoista, kun ei tunnu onnistuvan.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
195
Adoben Digital Editions -suojaukset lähtee ihan huomaamatta Calibrella, tarvitsee kuitenkin sen purkuplugin latauksen.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
On se plugi ladattu mutta ei näytä lähtevän.
Muistitko tuoda e-kirjan sinne kirjastoon sen jälkeen kun asensit plugarin? Ite kun ensin toin kirjan kalibre kirjastoon ja sitten asensin plugarin, niin ihmettelin kun aukasu ei onnistunut.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
Muistitko tuoda e-kirjan sinne kirjastoon sen jälkeen kun asensit plugarin? Ite kun ensin toin kirjan kalibre kirjastoon ja sitten asensin plugarin, niin ihmettelin kun aukasu ei onnistunut.
Toin sen plugain asennuksen jälkeen sen kirjan, ehkä vaan en osaa.
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
30
Minulla myöskään ei kindlekirjat (kokeillut myös vanhempaa pc desktop kindlea) aukea calibrella. Uusin plugari on haettuna.

Aika paljon Amazonia tulee käytettyä. Mikä oisi helpoin tapa tilata uusi paperwhite Suomeen?
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
30
Halvin tapa tilata Saksan Amazonista, mutta sitähän sinä et kysynyt. Jenkki Amazonista kalliimpi ja viehän se tullien kanssa värkkääminen vie helppoutta ja jos sitä juuri halusi välttää.
Saako Saksan Amazonin lähettämään suoraan kotiosoitteeseen Suomeen? Jos ei, mitä välityspalvelua käytätte? Omaa kokemusta on vain shipitosta jenkkiostoksissa.


Mikä plugari? Mulla ainakin kfx-plugin ([Conversion Plugin] KFX Input - MobileRead Forums) + dedrm-plugin toimii ja juuri pari viikkoa sitten siirsin kaikki Kindlen kirjat Calibreen. Kirjat latasin amazonin sivuilta, en kindlestä.
DeDRM Tools 6.6.3 mukana tuleva plugari. Tosiaan olin vuosikausia tottunut siirtämään Kobo Glo:n kirjoja macin Kindle desktopin sisältökansiosta. Täytyy koittaa tuota tiedoston suoraan lataamista. Kiitos!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Saksasta saa ilman välityspalvelua sen mainoksettoman (ohne), hitusen halvempi mainoksellinen sitten välityspalvelulla. Nyt tosin Prime-alennukset taitaa olla ohi, vaihtoehtoisesti kuulemma warehouse diilileistä saa edukkaasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Saako Saksan Amazonin lähettämään suoraan kotiosoitteeseen Suomeen? Jos ei, mitä välityspalvelua käytätte? Omaa kokemusta on vain shipitosta jenkkiostoksissa.




DeDRM Tools 6.6.3 mukana tuleva plugari. Tosiaan olin vuosikausia tottunut siirtämään Kobo Glo:n kirjoja macin Kindle desktopin sisältökansiosta. Täytyy koittaa tuota tiedoston suoraan lataamista. Kiitos!
Oman kokemuksen perusteella riippuen päivästä, tarjouksista tms. tähtien asennoista eri mallien toimitus Saksasta ilmaiseksi suoraan Suomeen on mahdollista. Jos tänään on mahdollista, niin huomenna ei välttämättä onnistu ja toisinpäin ;) Itse olen tilannut Paperwhiten mainoksilla ja ilman mainoksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos joku haluaa ostaa tällaisen: KINDLE PAPERWHITE 3 MUSTA kotelolla virheettömässä kunnossa voisin 60€:llä sisältäen postikulut luopua. Myös Flipcover joka osaa herättää näytön tulee mukaan sekä alkuperäinen myyntipakkaus. Ostin käytettynä ja edellinen omistaja sanoi ostaneensa syyskuussa 2018 powerista. Laitteesta näkee, ettei ole montaa tuntia käytetty.

Ostin tuon PocketBook InkPad 3 minkä takia myyn tuon pienemmän pois.

EDIT: Myyty
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Saako Saksan Amazonin lähettämään suoraan kotiosoitteeseen Suomeen? Jos ei, mitä välityspalvelua käytätte? Omaa kokemusta on vain shipitosta jenkkiostoksissa.
Tuossa viime sivulla linkitin ohjeet ja näillä itse tilailin kun oli nyt tuo alennus.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tuolta varmaan helpointa tilata:
Amazon Kindle Paperwhite (2018) | Edullinen
Halvin tapa tilata Saksan Amazonista, mutta sitähän sinä et kysynyt. Jenkki Amazonista kalliimpi ja viehän se tullien kanssa värkkääminen vie helppoutta ja jos sitä juuri halusi välttää.
Juu Amazonista saisi halvemmalla, vieläpä tämänvuotisen mallin. Ja 8 gigan taltio riittää mainiosti.

https://www.amazon.de/Amazon-Kindle...teway&sprefix=kindl,aps,179&sr=8-1-spons&th=1

Päivän hinta 140 euroa kotiin kannettuna.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
151
Saksasta saa ilman välityspalvelua sen mainoksettoman (ohne), hitusen halvempi mainoksellinen sitten välityspalvelulla. Nyt tosin Prime-alennukset taitaa olla ohi, vaihtoehtoisesti kuulemma warehouse diilileistä saa edukkaasti.
Miten tuo erotellaan ostaessa että saa Suomeen tilattua ja siinä ei ole mainoksia?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Miten tuo erotellaan ostaessa että saa Suomeen tilattua ja siinä ei ole mainoksia?
Ihan valitset mainoksellisen tai mainokettoman mallin, samoin kuten muistin koon, wlan vai 4g jne. Ohne Spezialangebote ja Mit Spezialangebote on valinnat saksaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Lukulaite kiinnostaisi, saako esim tuohon kindlen paperwhiteen helposti pdf tai jpg tiedostot sisälle? Entä miten hyvin toimii pdf kanssa vai pitääkö kirjat ajaa muuhun muotoon? Mangaa ja novelleja kiinnostaisi lukea. Puhelimesta loppuu turhan nopeaan akku.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Lukulaite kiinnostaisi, saako esim tuohon kindlen paperwhiteen helposti pdf tai jpg tiedostot sisälle?
Ei ainakaan pdf:n lukeminen oikein toimi jos on pieni näyttö. E-kirjoissa kuitenkin se idea että laite osaa automaattisesti zoomata.

Elisa Kirjassa näyttäisi olevan ensimmäinen ilmainen kuukausi eli 2 krediittiä saisi.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Lukulaite kiinnostaisi, saako esim tuohon kindlen paperwhiteen helposti pdf tai jpg tiedostot sisälle? Entä miten hyvin toimii pdf kanssa vai pitääkö kirjat ajaa muuhun muotoon? Mangaa ja novelleja kiinnostaisi lukea. Puhelimesta loppuu turhan nopeaan akku.
Lukulaitteiden, kuten Kindlen, näyttö on mustavalkoinen. Ymmärtääkseni sarjikset ovat nykyään aika värikkäitä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
164
Lukulaitteiden, kuten Kindlen, näyttö on mustavalkoinen. Ymmärtääkseni sarjikset ovat nykyään aika värikkäitä.
PekoniMuuri mainitsi haluavansa lukea mangaa joka on usein mustavalkoista. Joku Lone Wolf & Cub vie omnibus editioneina suunnilleen puoli metriä hyllytilaa niin olisihan tuo kiva olla sähköisessä muodossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 164
Itse aikoinaan kokeilin lukea mangaa 6" näytöllä (Kobo Glo) mutta ainakin minusta se oli liian pieni sitä varten. 8" näyttö voisi toimia paremmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 444
Viestejä
4 161 999
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom