Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Ei ole ainakaan Worxissa. Syyksi veikkaan että haluttu pelata varman päälle ettei robotti karkaa raja-alueen ulkopuolelle. Eli tämä nykyinen tapa jolla tunnistaa ei sovellu tuon ratkaisun kanssa. Itseasiassa worx ei tunnista edes samassa nipussa vedetty kahta erisuuntaan menevää johtoa tietääkseni, koska ne kumoavat toisensa.
Tuosta karkaamisesta tulikin mieleen tämä juttu, olikohan mikä merkki kyseessä?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
127
Worx pyörinyt pihalla nyt muutaman viikon ja hyvin näyttää leikkaavan. Ainut ongelma on, että aika useasti karkaa rajalangan väärällle puolelle. Voisiko johtua huonosta rajalangan liitoskohdasta? Rajalankaa 380m. Ohjeessa max. pituus 350m.
Täällä myös samanlaisia havaintoja WR155E mallista, joka karkaa välillä yli rajalangan. Erityisesti kohdat, joissa leikkuri ajaa kohtisuoraan rajalankaa päin ja lanka on muutaman asteen kaltevassa maastossa. Firmiksenä laitteessa on 2.87, joka on tällä hetkellä uusin saatavilla oleva versio.

Login mukaan leikkuri yrittää pakitella ja samaan aikaan kääntyä noissa tilanteissa? :confused:

#25441 - 03/07/2019 10:04:58 - !ERROR! outside wire timeout
#25442 - 03/07/2019 10:04:55 - [LCM] - Turning left 15°
#25443 - 03/07/2019 10:04:54 - [LCM] - Going backward 200mm

Vaihtaako leikkuri välillä pyörimissuuntaa koska terät tylsyneet molemmilta reunoilta?
Näyttäisi vaihtavan :):
#01644 - 08/07/2019 14:06:04 - Mower blade power-on, counterclockwise
#01510 - 08/07/2019 15:41:28 - Mower blade power-on, clockwise
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
AM-moduloitu (tai pulssin leveys) signaali muistaakseni. Empä usko että onnistut moisessa. Mieluummin kokeilisin laittaa tien molemmin puolin kahdet (eli yhteensä neljä) sokeripalaa. Syksyllä leikkuukauden lopuksi sitten vaan irroittelisin piuhat jotka menee tien yli sokeripaloista. Sokeripalat tosin pitäisi aina upottaa maan sisään ettei terä osu niihin.
Niinpä niin, olisikin ollut liian helppoa.. Osaavat näköjään noista lisälaitteistakin ottaa eurot pois pyörimästä.
Kai se vaan olis tehtävä manuaali alue perinteiseen tapaan, tai sit työnneltävä akkuleikkurilla itse..
Toisaalta samalla vaivalla vetäisi sit hakukaapelinkin sinne, niin ei tarviis erikseen nostella tien yli..
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
14
Täällä myös samanlaisia havaintoja WR155E mallista, joka karkaa välillä yli rajalangan. Erityisesti kohdat, joissa leikkuri ajaa kohtisuoraan rajalankaa päin ja lanka on muutaman asteen kaltevassa maastossa. Firmiksenä laitteessa on 2.87, joka on tällä hetkellä uusin saatavilla oleva versio.

Login mukaan leikkuri yrittää pakitella ja samaan aikaan kääntyä noissa tilanteissa? :confused:

#25441 - 03/07/2019 10:04:58 - !ERROR! outside wire timeout
#25442 - 03/07/2019 10:04:55
- [LCM] - Turning left 15°
#25443 - 03/07/2019 10:04:54 - [LCM] - Going backward 200mm



Näyttäisi vaihtavan :):
#01644 - 08/07/2019 14:06:04 - Mower blade power-on, counterclockwise
#01510 - 08/07/2019 15:41:28 - Mower blade power-on, clockwise

Erityisesti kohdat, joissa leikkuri ajaa kohtisuoraan rajalankaa päin ja lanka on muutaman asteen kaltevassa maastossa.
Rajalangan ylitykset juurikin vastaavanlaisista kohdista. Minulla kans WORX WR 155 malli.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Avasin asiasta tukipyynnön Worxin suuntaan, katsotaan mitä vastaavat.
Täsmälleen samaa ongelmaa (142E) harvakseltaan; pikku alamäessä rajalanka; tekee samaa TAI yrittää paikallaan kääntyä ja kuovittelee itsensä jumiin. Itse olen ihmetellyt, ettei se noissa tilanteissa peruuta _hieman_ enemmän taaksepäin ennen kääntymistä.

AHi
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
14
Voiko tuon robotti leikkurin esim. Nostaa toiselle alueelle yli koira-aidan.? Tai oikeastaan miten pitäisi hoitaa etupihalle ruohonleikkuu robotila, kun välissä matala 60 cm korkea koira-aita? Aidassa kyllä kulkuportti, vai onko yleensäkään mahdollsta? Pitääkö etupihalle vetää oma rajakaapeli, hiukka hukassa kyll ton asian suhteen
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
127
Täsmälleen samaa ongelmaa (142E) harvakseltaan; pikku alamäessä rajalanka; tekee samaa TAI yrittää paikallaan kääntyä ja kuovittelee itsensä jumiin. Itse olen ihmetellyt, ettei se noissa tilanteissa peruuta _hieman_ enemmän taaksepäin ennen kääntymistä.
AHi
Pari viestiä on nyt vaihdettu Worxin tuen kanssa ja heidän mukaan kyseessä on ominaisuus:

About the slope issue, it is probably do to a mix of wet grass, low grip of the wheels and probably some tight corner. Unfortunately we cannot do too much with firmware but we are studying a spiked wheel to grant more grip in all the situations, that should fix the issue for the next season.


Pistetään vaan joukolla painetta tuonne ja kaikki kenellä tuota ongelmaa on, niin avatkaa oma tiketti asiasta osoitteessa: Worx Landroid .
 
Liittynyt
26.05.2019
Viestejä
14
Pari viestiä on nyt vaihdettu Worxin tuen kanssa ja heidän mukaan kyseessä on ominaisuus:

About the slope issue, it is probably do to a mix of wet grass, low grip of the wheels and probably some tight corner. Unfortunately we cannot do too much with firmware but we are studying a spiked wheel to grant more grip in all the situations, that should fix the issue for the next season.


Pistetään vaan joukolla painetta tuonne ja kaikki kenellä tuota ongelmaa on, niin avatkaa oma tiketti asiasta osoitteessa: Worx Landroid .
Jos Worxin mukaan ominaisuus, niin en usko että laittavat kovinkaan paljon painoa kyseiselle ongelmalle. Voihan tuonne tiketin kuitenkin avata. Jotensakin kyllä tuntuu, että se on kuitenkin myös softa ongelma koska ylityksiä tulee helposti vaikka ruoho on kuivaa. Muistelen, että robomowilla on saatavissa renkaisiin jonkilainen "piikkirengas"
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
577
Itselläkin Worx mennyt joitain kertoja rajalangan yli, yleensä pahemmissa kaltevissa paikoissa, mutta myös pari kertaa helpossa kohtaa (tasainen)
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
14
No niin siellä se husse leikkaa pihaa siistiksi,mut täytyy sanoo ettei uskois et se noilla teillä pystyy leikkaamaan yleensäkään yhtikäs mitään. No kuulemma noin viikon päästä nurmikko alkaa olla leikattu taasen lyhyeksi. Saas hädässä itse olen hiukka skeptinen leikkuun suhteen. Pitää värjätä kaverille katos ku jäi tota fast look valokatetta ku tehtiin uus terassille. Aika mi kaa kun voi puhelimesta katella missä poika häärää. No aika näyttää miten toi 315 x pärjää meidän tontilla.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
197
^^ Mulla vanha Worx 2015 vuoden softalla toimi muuten ok, mutta sammahteli laturiin. Sen jälkeiset päivitykset aloitti alamäessä olevan rajalangan tuntumassa olevan nurmikon pahoinpitelyn. Eli leikkuri ajoi liian lujaa alamäkeen, havaitsi rajalangan, panikoi vetämällä liinat kiinni. Joskus pitoa ei riittänyt ja oltiin ulkona alueelta kiviportaikossa useastikin. Kyllästyin tähän ja tein puusta siirrettävän aidan portaikkoon. Siihen jarrutuskohtaan nurmikkoon tuli kesän aikana useamman metrin pituinen ura renkaiden jarrutus/kääntökohtaan.

Nyt kun otin 2018 softalla olevan Landxcapen (Worxin halpismerkki) käyttöön 05/2019 niin laitteen toiminta ei ole niin hätäistä, se ei päästä vauhtia kasvamaan alamäessä. Ei ole karannut kertaakaan alueen ulkopuolelle ja nurmikko on täysin elpynyt edellisten kesien jarrutusvaurioista. Landxcape toimii niin hyvin että mitään päivitystarvetta tuoreempaan softaan ei tällä hetkellä ole tiedossa.

Sinällään positiivistä että Worxin support vastaa jotain. Keväällä laitoin useamman kyselyn ilman yhtään vastausta.
 

Marius

...
Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
353
Voiko tuon robotti leikkurin esim. Nostaa toiselle alueelle yli koira-aidan.? Tai oikeastaan miten pitäisi hoitaa etupihalle ruohonleikkuu robotila, kun välissä matala 60 cm korkea koira-aita? Aidassa kyllä kulkuportti, vai onko yleensäkään mahdollsta? Pitääkö etupihalle vetää oma rajakaapeli, hiukka hukassa kyll ton asian suhteen
Tämä kiinnostaisi itseäkin eli mikä olisi paras vaihtoehto ja ratkaisu, kun alueita erottaa aita. Jos vastaus on kaksi leikkuria, taitaa hankinnat jäädä tekemättä.

Aidan portti on kyllä mahdollista jättää ajoittain auki, jos leikkurin saa jotenkin aidan ulkopuoliselle alueelle käskettyä ja löytää vielä takaisin laturiin.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Voiko tuon robotti leikkurin esim. Nostaa toiselle alueelle yli koira-aidan.? Tai oikeastaan miten pitäisi hoitaa etupihalle ruohonleikkuu robotila, kun välissä matala 60 cm korkea koira-aita? Aidassa kyllä kulkuportti, vai onko yleensäkään mahdollsta? Pitääkö etupihalle vetää oma rajakaapeli, hiukka hukassa kyll ton asian suhteen
Tämä kiinnostaisi itseäkin eli mikä olisi paras vaihtoehto ja ratkaisu, kun alueita erottaa aita. Jos vastaus on kaksi leikkuria, taitaa hankinnat jäädä tekemättä.

Aidan portti on kyllä mahdollista jättää ajoittain auki, jos leikkurin saa jotenkin aidan ulkopuoliselle alueelle käskettyä ja löytää vielä takaisin laturiin.
Onnistuu, raja-aidattava koko alue ja tehtävä joko manuaalinen leikkausalue tai sitten hakukaapelin avulla. Itse tekisin manuaalisen alueen, jos ja kun ei ole ainaista pääsyä..

Edit: Minulla siis Mcculloch r1000, mut uskoisin että kaikilta valmistajilta tämä onnistuu, halvimmissa kannattaa katsoa onko manuaalialue mahdollisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
14
No niin tämä päivä hieman seurattu husse 315 x leikkuun. Kone tekee työtä noin 50% akkukapasiteetistaan, kun se jäljellä alkaa hakemaan latausaika. Nyt kun kone ollut noin yhden vuorokauden käytössä niin täytyy myöntää et melko siistiä jälkeä se tekee. Meillä tontti noin 700 neliötä mistä koneen pitäisi selviytyä. Nostin tänään heti kun lataus täysi, niin koneen aidan toiselle puolelle jossa hyvä kun leikkuuala max 60 neliötä. Lähes kokonaan ehti siistiä sen ennen ku jouduin nostaa sen takaisin, jotta löytäisi hakka pelin. Pitäis ajastaa jotenkin järkevästi toi kone, antaa sille vapaapäiviäkin. Miten teillä koneet ajastettuna? Niin ja tää kännykkä sovellus aivan ehdoton. Laittakaahan hussen omistajat hiukka opastusta vasta koneen hankkineet.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Pari viestiä on nyt vaihdettu Worxin tuen kanssa ja heidän mukaan kyseessä on ominaisuus:

About the slope issue, it is probably do to a mix of wet grass, low grip of the wheels and probably some tight corner. Unfortunately we cannot do too much with firmware but we are studying a spiked wheel to grant more grip in all the situations, that should fix the issue for the next season.


Pistetään vaan joukolla painetta tuonne ja kaikki kenellä tuota ongelmaa on, niin avatkaa oma tiketti asiasta osoitteessa: Worx Landroid .
Tiketti laitettu.
A
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Pari viestiä on nyt vaihdettu Worxin tuen kanssa ja heidän mukaan kyseessä on ominaisuus:

About the slope issue, it is probably do to a mix of wet grass, low grip of the wheels and probably some tight corner. Unfortunately we cannot do too much with firmware but we are studying a spiked wheel to grant more grip in all the situations, that should fix the issue for the next season.


Pistetään vaan joukolla painetta tuonne ja kaikki kenellä tuota ongelmaa on, niin avatkaa oma tiketti asiasta osoitteessa: Worx Landroid .
Tiketti laitettu (rajalanka ja ylimeno alamäessä/ jää kaivamaan monttua) ja vastauskin saatu (ehdotin lyhyttä peruuttamista ennen kääntämistä):

Good evening,
Thank you for your suggest!
We are aware of the problem, and we are working hard on it to improve the behavior of our Landroid, exactly the way you wrote.

I wish you a good evening,
Best regards
Azzurra
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Positiivista, ettei tuossa oltu "Sir" sanan kanssa tekemisissä. Siitä tietää että noniin, nyt alkaa mennä mahtavasti. :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
22
Robomow RC308u rupes nyt herjaamaan E05 eli väittää, että ruoho on liian pitkää, mutta paikka on sellainen ei ole. Nostaa moottorin kierroksia satunnaisesti ja sitten lopulta tulee errori ja palaa kotipesään ja pari kertaa jäänyt matkan varrelle. Käy nyt mielessä onko tuo nyt jo paskana vai voiko tään kuumuus nyt sitten ylikuumentaa moottoria?
Alle viikko siinä nyt käyttöä menikin.

Edit. Nyt ei suostu lähtemään kotipesästä, nostaa terän kierroksia ja ei liiku ja heti tulee E05.
Unohtanut päivittää, eli terän moottori oli hajalla. Lähettivät uuden Tanskasta Robomowin virallisesta huollosta.
Olin suoraan yhteydessä Suomen huoltoon, joka lähti ajamaan asiaa eteenpäin, jos joku miettii noita myrobotcenter.eu tilauksia.
Oli vaan kaiken kaikkiaan hidas prosessi, kolmisen viikkoa meni kokonaisuudessaan.
 

tigerman

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
No niin tämä päivä hieman seurattu husse 315 x leikkuun. Kone tekee työtä noin 50% akkukapasiteetistaan, kun se jäljellä alkaa hakemaan latausaika. Nyt kun kone ollut noin yhden vuorokauden käytössä niin täytyy myöntää et melko siistiä jälkeä se tekee. Meillä tontti noin 700 neliötä mistä koneen pitäisi selviytyä. Nostin tänään heti kun lataus täysi, niin koneen aidan toiselle puolelle jossa hyvä kun leikkuuala max 60 neliötä. Lähes kokonaan ehti siistiä sen ennen ku jouduin nostaa sen takaisin, jotta löytäisi hakka pelin. Pitäis ajastaa jotenkin järkevästi toi kone, antaa sille vapaapäiviäkin. Miten teillä koneet ajastettuna? Niin ja tää kännykkä sovellus aivan ehdoton. Laittakaahan hussen omistajat hiukka opastusta vasta koneen hankkineet.
Ton taulukon mukaan oon laittanut leikkuuajan.
Husse 315, noin 1000 neliöö yhteensä etu- ja takapihalla leikattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
1
Onko ideaa mikä voisi olla vikana S450 Landroidissa kun laite jäi pihalle pimeänä ja lataukseen nostettaessa telakan valo muuttuu punaiseksi, leikkuriin syttyy vihreä akun kuva, kaikki valot välähtää, leikkuri piippaa ja kaikki valot sammuu. Samalla myös telakan valo muuttuu vihreäksi.

Laite on vain pari viikkoa vanha ja eihän tuo ole vielä koskaan osannut lataukseen tulla mutta ei se ennen ole kokonaan mykäksi mennyt. Bauhausista ostettu ja sieltä luvattiin torstaina palata asiaan mutta mitään ei kuulunut..
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
14
Ton taulukon mukaan oon laittanut leikkuuajan.
Husse 315, noin 1000 neliöö yhteensä etu- ja takapihalla leikattavaa.
Kiitos taulukosta. Jos nyt laittaisin vaikka viitenä päivänä viikossa leikkaamaan klo 06 - 20 antaisi koneelle pari vapaapäivää. Mietin tuossa tuon hakukaapelin järkevää paikkaa. Nyt se on kapealla käytävällä, kone kyllä menee sinne, mutta poistulossa pitää auttaa. Muuten kone toimii loistavasti siihen nähden kun piha täynnä puskia, kukkaistutuksia, isoja kiviä, marjapensaita ym.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Kiitos taulukosta. Jos nyt laittaisin vaikka viitenä päivänä viikossa leikkaamaan klo 06 - 20 antaisi koneelle pari vapaapäivää. Mietin tuossa tuon hakukaapelin järkevää paikkaa. Nyt se on kapealla käytävällä, kone kyllä menee sinne, mutta poistulossa pitää auttaa. Muuten kone toimii loistavasti siihen nähden kun piha täynnä puskia, kukkaistutuksia, isoja kiviä, marjapensaita ym.
Kyllä se sieltä poiskin tulee.
Kokeile säätää hakukaapelin käytäväleveyttä pienemmäksi. Mittaa lähimmän esteen matka kaapeliin ja käytä pienempää käytäväleveyttä.

SmartSelect_20190719-094931_AMC.jpg
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Kiitos taulukosta. Jos nyt laittaisin vaikka viitenä päivänä viikossa leikkaamaan klo 06 - 20 antaisi koneelle pari vapaapäivää. Mietin tuossa tuon hakukaapelin järkevää paikkaa. Nyt se on kapealla käytävällä, kone kyllä menee sinne, mutta poistulossa pitää auttaa. Muuten kone toimii loistavasti siihen nähden kun piha täynnä puskia, kukkaistutuksia, isoja kiviä, marjapensaita ym.
Onko mitään järkeä laittaa aloittamaan jo kuudelta? Kasteen jäljiltä nurmikko on vielä märkää. Itse laitoin aloittamaan vasta kello 12:00.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
127
Tiketti laitettu (rajalanka ja ylimeno alamäessä/ jää kaivamaan monttua) ja vastauskin saatu (ehdotin lyhyttä peruuttamista ennen kääntämistä):

Good evening,
Thank you for your suggest!
We are aware of the problem, and we are working hard on it to improve the behavior of our Landroid, exactly the way you wrote.

I wish you a good evening,
Best regards
Azzurra

Ehdotin myös tuota peruuttamista ennen kääntymistä ja "Massimo" niminen henkilö vastaili näin:

But this is how the patented AIA technology works, making Landroid mow in half of the time, affording very narrow corridors and so on. The problem, that we are already handling, is making Landroid acting with a more "stupid" behaviour (compared to AIA behaviour) when slope degrees are more than xxx. More stupid but more useful in such situations.
 
Liittynyt
20.05.2019
Viestejä
29
Ehdotin myös tuota peruuttamista ennen kääntymistä ja "Massimo" niminen henkilö vastaili näin:

But this is how the patented AIA technology works, making Landroid mow in half of the time, affording very narrow corridors and so on. The problem, that we are already handling, is making Landroid acting with a more "stupid" behaviour (compared to AIA behaviour) when slope degrees are more than xxx. More stupid but more useful in such situations.
"Massimon" tarina on kyllä mielenkiintoinen.
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
14
Juu niin tekee todella pientä silppua. Koitan nyt ma, ti,ke ajoa ikä 08 - 16 To vapaapäivä (lomaa) pe, la, su sit 06.00 - 17.00 on kyllä näiden kahden päivän aikana siistinyt nurmikon jo todella siistiksi. Ei voi ku kehua kesäpoikaa!
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
14
Moikka TE mulla jokaisessa noissa käytäväleveys on arvo 1. Meinaatko että laitan nuo samat mitä sulla tossa viestissä? Mulla tää homma vielä ihan hakusessa, ja varmaan pitkäänkin. Siksi otin leikkurin asennettuna.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Ehdotin myös tuota peruuttamista ennen kääntymistä ja "Massimo" niminen henkilö vastaili näin:
Oma Rob peruutteli tänään kaksi kertaa jumiin, että ei se aina ole hyvästä, riippuu missä kulmassa tulee rajaan. Pitää vähän korjata rajaa. Käteviä nämä turvakamerat.. :)

 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Moikka TE mulla jokaisessa noissa käytäväleveys on arvo 1. Meinaatko että laitan nuo samat mitä sulla tossa viestissä? Mulla tää homma vielä ihan hakusessa, ja varmaan pitkäänkin. Siksi otin leikkurin asennettuna.
Miksei se 1 arvolla tule takaisin? Törmääkö johonkin esteisiin? Kokeilisin sitten vaikka nollaa jos on todella ahdas käytävä.

Husqvarna ainakin mulla sadekelin jälkeen putsas itse renkaat seuraavilla ajoilla. Aamukaste taas ei vaikuta mitenkään leikkurin siisteyteen, kun muutenki lähtee ihan millejä per leikkuukerta.

Ekoilla leikkuukerroilla koneen oston jälkeen tulee enemmän ruohosilppua, silloin kannattaa välttää sadekelejä.
 

Marius

...
Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
353
Onnistuu, raja-aidattava koko alue ja tehtävä joko manuaalinen leikkausalue tai sitten hakukaapelin avulla. Itse tekisin manuaalisen alueen, jos ja kun ei ole ainaista pääsyä..

Edit: Minulla siis Mcculloch r1000, mut uskoisin että kaikilta valmistajilta tämä onnistuu, halvimmissa kannattaa katsoa onko manuaalialue mahdollisuutta.
Olisi kyllä hienoa, jos onnistuisi. Muutama lisäkysymys tuli mieleen.

Minkä kokoiset alueet sinulla on? Miten lataus menee, jos useampia alueita? Toimiiko yksi rajakaapeli molemmilla alueilla, jos erottavana tekijänä on vain kapea aita, vai tuleeko ongelmia?
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Olisi kyllä hienoa, jos onnistuisi. Muutama lisäkysymys tuli mieleen.

Minkä kokoiset alueet sinulla on? Miten lataus menee, jos useampia alueita? Toimiiko yksi rajakaapeli molemmilla alueilla, jos erottavana tekijänä on vain kapea aita, vai tuleeko ongelmia?
Lähemmäs 1000m2 on tuota leikkuu alaa kaiken kaikkiaan. Itse en vielä ole tehnyt yhtään sivualuetta, kun kiilat loppu kesken, ja myyvät ei oota. Olen miettinyt tuon sivualueen että teen sen erilliseksi alueeksi, mihin siirrän robotin ja laitan manuaali asetuksella leikkaamaan. Siellä usein lasten leluja yms, niin pystyisi aina raivaamaan leikkuualueen niistä puhtaaksi. Eikä tarvitse siten muuttaa toimivaa hakukaapelia.

Manuaali asetuksella siis robo pyörii rajalankojen sisällä niin kauan kuin akkua riittää. Manuaali asetuksella se ei etsi hakukaapelia. Joten riittää että vie kaksi kaapelia rinnakain tien ylitse ja kiertää alueen.
(rajakaapeli on oltava samaa kytkös lenkkiä kuin muutkin)

Aita ei ole ongelma, törmätessä aitaan se kääntyy ja jatkaa matkaa. Jos ei halua sen törmäilevän on laitettava rajakaapeli estämään se. Jos robo pääsee kiertämään aidan pitää hakukaapeli vetää alueelle, jos on kapea kulku.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Jahas, Robomow ei kääntynyt enää kuin vasemmalle. Näköjään oikean puolen renkaasta ja akselista mennyt boorit. Onkohan kohtalotovereita?

Uus moottori maksaa joku 130e. Tuohon riittäisi kun saisi tuon moottorin päätypalan erikseen...

Kuva liittyy.
IMG_20190721_102936.jpg
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
954
Onko kokemuksia Bosch Indego 400 Connect ruohonleikkurista? Lähtisi Clasulta hintaan 640e. Meneekö pahasti pieleen jos tuon ostaa?
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Onko kokemuksia Bosch Indego 400 Connect ruohonleikkurista? Lähtisi Clasulta hintaan 640e. Meneekö pahasti pieleen jos tuon ostaa?
Eiköhän tuokin hommansa hoida, jos haluat kännykkä appin, sulla ilmeisesti aika pieni piha. Siellä varmaan menee mikä tahansa. +100€ tulee ainakin hintaa lisää, kun joudut ostamaan lisää rajakaapelia ja maakiiloja.
Tuossa tulee mukana aika pieni kela rajakaapelia.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
954
Eiköhän tuokin hommansa hoida, jos haluat kännykkä appin, sulla ilmeisesti aika pieni piha. Siellä varmaan menee mikä tahansa. +100€ tulee ainakin hintaa lisää, kun joudut ostamaan lisää rajakaapelia ja maakiiloja.
Tuossa tulee mukana aika pieni kela rajakaapelia.
Paritalon pihalle tuo olisi tulossa. Jotakuinkin leikattavaa olisi juuri tuo 400m2 mikä tuon kapasiteetti on. Ja tosiaan kaapelia on pakko ostaa lisää, sillä muuten ei riitä etu- ja takapihalle kaapeli. Onko tuossa hintaluokassa parempia vaihtoehtoja? Tuo puhelin appi ei ole itselle mitenkään välttämätön.

Olisiko esim. McCulloch ROB R1000 parempi valinta? Maksaisi vaan 40e enemmän kuin Bosch.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 170
Hei.

Meidän nurmikon ala joku 4000th neliötä. Onnistuuko rajalankaa jatkaa niin että koko nurtsin saa? Tontti 6500neliötä , vähensin talon ja tallin siitä sekä metsää/kasvimaata olevan osan.

Suht tasainen , joku 10-20 astetta pahimmat mäet , eli loivaa.

Onko mitään järkeä laittaa yhtä robottileikkuria , toimiiko yksi noin isolla alalla? nyt itsevetävällä ajeltu käsipelillä, vie rutosti aikaa.

Ajettava käyny myös mielessä mutta sillä rahalla toki saa jo robotin.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Hei.

Meidän nurmikon ala joku 4000th neliötä. Onnistuuko rajalankaa jatkaa niin että koko nurtsin saa? Tontti 6500neliötä , vähensin talon ja tallin siitä sekä metsää/kasvimaata olevan osan.

Suht tasainen , joku 10-20 astetta pahimmat mäet , eli loivaa.

Onko mitään järkeä laittaa yhtä robottileikkuria , toimiiko yksi noin isolla alalla? nyt itsevetävällä ajeltu käsipelillä, vie rutosti aikaa.

Ajettava käyny myös mielessä mutta sillä rahalla toki saa jo robotin.
Yksi riittää. Katso minun aiempi viesti tästä ketjusta viikko kaks takaperin, siinä oli asennusesimerkkejä.

Rajalankaa pystyy jatkamaan.

Esim tästä todella hyvään hintaan:
Husqvarna Automower 440 kaufen » NEU 2019 Roboexpert.d

X eli nelivetomallia et tarvitse.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Paritalon pihalle tuo olisi tulossa. Jotakuinkin leikattavaa olisi juuri tuo 400m2 mikä tuon kapasiteetti on. Ja tosiaan kaapelia on pakko ostaa lisää, sillä muuten ei riitä etu- ja takapihalle kaapeli. Onko tuossa hintaluokassa parempia vaihtoehtoja? Tuo puhelin appi ei ole itselle mitenkään välttämätön.

Olisiko esim. McCulloch ROB R1000 parempi valinta? Maksaisi vaan 40e enemmän kuin Bosch.
Itse olen ollut tyytyväinen tuohon R1000, lyhyellä kokemuksella hyvä peli! Ja kuulemma Husqvarnan lisenssi tuote!? Minulla on juurikin tuo 1000m2 ja mukana tulee 50m enemmän kaapeliakin eli 200m.

Itsekään en hyödy appista, ompahan vähemmän vika herkkiä ominaisuuksia. Jos sulle riittää pari ajastus kellon asetusta + viikonpäivä valitsin. Ja itselle musta keltainen väritys miellyttää silmää.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
954
Itse olen ollut tyytyväinen tuohon R1000, lyhyellä kokemuksella hyvä peli! Ja kuulemma Husqvarnan lisenssi tuote!? Minulla on juurikin tuo 1000m2 ja mukana tulee 50m enemmän kaapeliakin eli 200m.

Itsekään en hyödy appista, ompahan vähemmän vika herkkiä ominaisuuksia. Jos sulle riittää pari ajastus kellon asetusta + viikonpäivä valitsin. Ja itselle musta keltainen väritys miellyttää silmää.
No itseasiassa tässä kävi nyt niin, että tuli laitettua ensin tuo Bosch tilaukseen, sitten tuo Mcculloch ja sen jälkeen vielä Landxcape LX790, jonka jo kävinkin hakemassa Clasulta ja odottaa asennusta. 490e maksoi kaikkineen kun otin 100m lisää kaapelia ja 100kpl sinkilöitä leikkuripaketin lisäksi. Luin tänään koko tämän ketjun ja tulin siihen tulokseen, että tuo riittää itselleni. Nuo kaksi ensimmäistä tilausta peruutan tietysti huomenna.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
127
Itse olen ollut tyytyväinen tuohon R1000, lyhyellä kokemuksella hyvä peli! Ja kuulemma Husqvarnan lisenssi tuote!?
Husqvarna on ostanut McCullochin aikoja sitten joten tuo "lisenssituote"-väite on harhaanjohtavaa. Joku jo aiemmin väitti että Gardenan leikkurit ovat samoja kuin Husqvarnat, koska Husqvarna omistaa Gardenan.

Tämä menee nyt samaan sarjaan, eli jos haluaa antaa ymmärtää McCullochin ja Husqvarnan koneilla olevan muutakin yhteistä kuin konserni, pitäisi perustellakin asiaa ettei joku saa väärää käsitystä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 762
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom