Project Cars 2

Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Edelleen koukussa tähän, välillä täytyy vaan pitää taukoa ettei iske kyllästyminen. Nyt 6.x.x.x versiossa AI taas parempi. Ajelen itse pääosin GT4, GT3 ja TC championshippeja. AI difficulty 70%, agression 100% ja avut pois päältä.

Yritin jossain vaiheessa lämmitellä taas F1 2017:lla, mutta ei kiinnosta enää hevon pätkääkään se peli pCars2:n jälkeen.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Onko tällä pelillä jotain suomalaista yhteisöä, joka ajelisi säännöllisen epäsäännöllisesti? F1 2017 tullut ajettua multiplayerissä ja useimmiten, jos ei startannut ekasta ruudusta ja jollakin ihmeellä kukaan ei ajanut perään ensimmäisissä mutkissa, jäi kisa kesken kun joku tahallaan vetää pelin romuralliksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
98
Pcar1 itse tykkäsin eniten avopyöräisistä ja kamujen kanssa oli ja on edelleen hyviä skaboja. Tässä FFB ei toimi kunnolla itsellä (G25) ja osa autoista käyttäytyy varsin erikoisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Pcar1 itse tykkäsin eniten avopyöräisistä ja kamujen kanssa oli ja on edelleen hyviä skaboja. Tässä FFB ei toimi kunnolla itsellä (G25) ja osa autoista käyttäytyy varsin erikoisesti.
Ootko tota jackspaden fileä kokeillut?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Itselläni on myös muutamat autot käyttökelvottomia (etenkin LaFerrari). 320 km/h on aivan teoreettinen maksimi jonka jälkeen lähtee lepikkoon. Käytännössä karsea ajettava jo päälle 250 km/h nopeuksissa. Auto alkaa siis suoralla muljuamaan puolelta toiselle ja lopulta ei pysy hallinnassa.

Enimmäkseen kuitenkin kaikki toimii hyvin ja sain mieleiset säädöt ratille jotka vieläpä ovat hyvin samanlaiset assetto corsan asetuksiini.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Itse siis ajan näillä autoilla:

GT4: BMW M3
GT3: BMW M6, Mercedes AMG, Acura
TC: BMW E92

Itselläni autojen kanssa ei ole ollut G27:lla minkäänlaisiakaan ongelmia. Ainoastaan suorilla radoilla olen laskenut Downforcea, kun huomannut että AI kiitää ohi ilman mitään syytä.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Löysin erittäin sopivan vaikeustason, Agressio 100, difficulty 75. Tällöin ohi meneminen tuntuu olevan hyvin haasteellista kaikissa autoluokissa, mutta pysyn perässä erittäin hyvin, jos ei pahemmin mokaile. Varmaan ekaa kertaa koko ajouran aikana (1997 lähtien) on tää asia kunnossa että kilpailukyky on parhaimillaan. :joy:
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Autoissa todella/liian paljon eroja. On autoja jotka forcen/ajettavuuden kannalta ok, mutta sitten autoja jotka ovat jotenkin rikki/täysin hirveitä.
Te joilla on ongelmia autojen hallinnan tai ffb:n kanssa - olettehan vaihtaneet Loose setupin -> stable? Oletuksena on Loose ja se on ihan hirveetä ajettavaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Joo stable ehdottmasti ja FFB asetuksista kannattaa kokeilla eri FX asetuksia, alaspäin. Vaikka käyttääkin jspadeja..
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Stablella mentiin myös aluksi, mutta lopulta tuli vaihdettua looseen, ja siitäkin enimmät löysät pois. Ei muuten tuolla nettipuolella pärjää millään, jos tosissaan meinaa kilpaa ajaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
59
Joo riippuu melko paljon autosta (ja toki kuskista myös), että kumpiko noista defaulteista passaa paremmin. Joissakin autoissa sit molemmat myös ihan mitä sattuu. Useimmissa autoissa lähden itse loosesta liikkeelle ja siitä sit säätämään mieluisaksi.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Ei saatana. Pidin tauon ja pelasin F1 2018:lla yhden kauden careerissä. Nyt aattelin että F1ssä tauko ja takaisin pCarsin pariin. Ei enää nappaa, ei enää kiinnosta pcars. Syynä tämä "vähemmän mielenkiintoisempi" autoluokka ja nyt tuntuu careerissa joka toinen rata olevan paska tai ihmeellinen.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
90
Osaisitteko neuvoa, mistä kandeis lähteä ettimään tarkempaa/syvempää tietoa pelin virittelyyn? Ostin Hama Thunder V5 -ratin ja jotkut ovat saaneet sen netistä löytyvien tietojen mukaan toimimaan. Mulla ei edes asetusten tekeminen onnistu, ilmeisesti ei hokase koko ratti-poljin mysteeriä. Mistäs sen näkee, onko se edes windowsissa oikeanlaisena laitteena?
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
Osaisitteko neuvoa, mistä kandeis lähteä ettimään tarkempaa/syvempää tietoa pelin virittelyyn? Ostin Hama Thunder V5 -ratin ja jotkut ovat saaneet sen netistä löytyvien tietojen mukaan toimimaan. Mulla ei edes asetusten tekeminen onnistu, ilmeisesti ei hokase koko ratti-poljin mysteeriä. Mistäs sen näkee, onko se edes windowsissa oikeanlaisena laitteena?
Ei saatana :D … no kokeiles tota, mutta good luck with that…

Hama Thunder V5 Driver Download

Saattappi olla että kävelet kohta kauppaan uudelleen. G29:n sais ilman vaihdekeppiä alle 200€.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
90
Ei saatana :D … no kokeiles tota, mutta good luck with that…
Mitenni? Maksoib siitä kuule täydet 10€ ja pleikassakin se toimi. Muilla onkelmana on ollu lähinnä se, että polkusimet on toimineet on/off-periaatteella, mutta se pitäis korjaantua parilla napin painalluksella. Täytyypä kokeilla tuota ajuria. Ei tästä valmistajakaan taida erityisen ylpeä olla, kun omilla sivuillaan ei mun havaintojen mukaan ko. vehjettä tunnusta koskaan tehneensäkään.
[/quote]

Hama Thunder V5 Driver Download

Saattappi olla että kävelet kohta kauppaan uudelleen. G29:n sais ilman vaihdekeppiä alle 200€.[/QUOTE]

Moottoriurheilu on kallista....

Onko merkittävää eroa g29, 920, 25, 27?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
38
Gigantista ostat thrustmaster t300rs setin nyt alennuksesta 199€ hintaan. Parempi ratti kun g29. Tosin polkimet on vakiona huonommat kun g29 mutta voit aina ostaa paremmat tilalle
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 345
Polkimiksi sitten jossain vaiheessa vaikka Fanatecin CSL Elite LC:t.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
90
Tässä vaiheessa koitan päästä lähtöruutuun kierrätys-/budjettikalustolla. Ilman toimivaa rattia en oo sentään hirvinny kokeilla ajamista.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Joku logitech driving force gt on ihan täysin käypänen peli. Niitä saa jollain ~40 eurolla käytettynä.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
90
Mkähän hitto tossa oikein on kun tuo PC2 ei tunnu hokasevan sitä ollenkaan? Ennen näitä plug and playtä se vaan oli selkeetä hommaa kun kaikki asennettiin aina erikseen. Nyt tuokin todnäk näkyy jonain muuna vempeleenä laitehallinnassa. Kun ton kapistuksen johdon irrottaa tai tökkää usbiin kiinni, kuuluu se merkkiäänikilaus ja punainen ledi kimottaa ratissa. Että kyllä siellä jotain sähköä kulkee.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
90
Sen verran olen päässyt tähän rattiasiaan perehtymään että: Steamissa tämä vempele näyttäytyy:
"Unregistered: Playstation 3 Controller"

Aiemmin löysin kuin löysinkin Haman sivuilta allaolevan exe-tiedoston ja ajaa päräytin sen. Asiaa se ei kuitenkaan muuttanut miksikään.

Drivers:
00051845 / Racing Wheel Thudner V5 for PS3 WIN 98SE/ME/2000/XP/VISTA/7/8/8.1/10
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Oisko kellään ehdottaa hyväksi todettuja FFB asetuksia T300RS ratille?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Oisko kellään ehdottaa hyväksi todettuja FFB asetuksia T300RS ratille?
FFB Project CARS2 v5.1

Tämä modi oli game changer.
Aivan mahtava ajettavuus tuon kanssa. Ei voi edes verrata pelin alkuperäisiin forceihin.
Asennus on superhelppo, isompi vaiva on ratin ja pelin asetusten säätäminen mutta niihinkin on ohjeet tuossa, ei mene kuitenkaan muutamaa minuuttia enempää.
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Minä olen pelannut nyt Fanatecilla noilla saman kaverin tekemillä asetuksilla, ja on kyllä todellla hyvä tuntuma.

Olen vasta ryhtynyt tähän simuhommaan uudelleen ja jotenkin tämä PC2 on valikoitunut omaksi lemppariksi.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
FFB Project CARS2 v5.1

Tämä modi oli game changer.
Aivan mahtava ajettavuus tuon kanssa. Ei voi edes verrata pelin alkuperäisiin forceihin.
Asennus on superhelppo, isompi vaiva on ratin ja pelin asetusten säätäminen mutta niihinkin on ohjeet tuossa, ei mene kuitenkaan muutamaa minuuttia enempää.
Joo on näillä asetuksilla kyllä tosiaan paljon parempi kuin originaali, kiitos! :tup:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Nytkö ne lopetti nuo eventsit?
Ensin ei ollut niitä kuukauden kestäviä ja tänään ei ole tullut uutta weeklyäkään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Tuli eilen asennettua tämä uusiksi ja testailtua jokusen tunnin ajan. On kyllä upeimman näköinen ajopeli veeärränä varsinkin ku koneesta löytyy potkua.

Asensin nuo Jack Spaden ffb:t, mutta en edelleenkään löydä oikein mieluisia asetuksia tuolle 20nm Simucubelle... Harmi.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
716
AI on hyvin tasainen Touring Carseissa, mutta GT3ssa on hirvee sotku, toinen rata ykkösenä, toinen viimeisenä.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
AI on hyvin tasainen Touring Carseissa, mutta GT3ssa on hirvee sotku, toinen rata ykkösenä, toinen viimeisenä.
AI vaihtelee myös ratojen ja kelin mukaan. Välillä tosiaan kurvaillaan ykkösenä parin pyörähdyksen kera (sateella) ja välillä hampaat irvessä saa vääntää keskikastissa.
Ite pitänyt AI tasoa siellä 90, mutta tiukemmissa ollut pakko vääntää ales päin (80).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
Ostinpa tämän ihan huvikseni Steamin kesäalesta, jotta pääsee hienoja autoja testailemaan. :D Ketään muuta yhtä hullua joka olisi tätä ohjaimella ajellut (rattia ja polkimia kun ei ainakaan vielä ole)?

Ja grafiikka-asetuksissa oli myös joku kohta kuinka monta screeniä eteenpäin pre-renderöidään tai vastaava? Millä asetuksella olette tuota pitäneet? Koneessa kuitenkin GTX 1070, joten varmaan ihan hyvin pitäisi väännön riittää.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Ostinpa tämän ihan huvikseni Steamin kesäalesta, jotta pääsee hienoja autoja testailemaan. :D Ketään muuta yhtä hullua joka olisi tätä ohjaimella ajellut (rattia ja polkimia kun ei ainakaan vielä ole)?

Ja grafiikka-asetuksissa oli myös joku kohta kuinka monta screeniä eteenpäin pre-renderöidään tai vastaava? Millä asetuksella olette tuota pitäneet? Koneessa kuitenkin GTX 1070, joten varmaan ihan hyvin pitäisi väännön riittää.
On hyvin pelattava Xbox Onen ohjaimella. Tuo ruutujen esirenderöinti on oletuksella, siihen en ole koskenut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 454
On hyvin pelattava Xbox Onen ohjaimella. Tuo ruutujen esirenderöinti on oletuksella, siihen en ole koskenut.
Oletko ohjaimen asetuksia säätänyt minkälaisiksi? Itselläni nimittäin ainakin defaulttina olivat kohtuu hirveät (ohjainkin tosin mallia halpis) ja nyt saanut niitä ehkä jo hivenen paranneltua, mutta vieläkin voisi kyllä hioa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Oletko ohjaimen asetuksia säätänyt minkälaisiksi? Itselläni nimittäin ainakin defaulttina olivat kohtuu hirveät (ohjainkin tosin mallia halpis) ja nyt saanut niitä ehkä jo hivenen paranneltua, mutta vieläkin voisi kyllä hioa.
En säätänyt ollenkaan, valitsin vain valikosta Onen ohjaimen. Eihän se ratille ja polkimille pärjää, mutta kyllähän sillä ihan ajeli.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
Tuli taas kerran palattua tämän pariin jännetuppitulehdusloman jälkeen ja tunne kuin kotiin olisi saapunut. Loistava peli pienine puutteineenkin. Olen itse siinä mielessä outo jätkä että olen pelannut tätä useamman sata tuntia keskenäni Xbox-pädillä.

Noista pädiasetuksista, mielestäni seuraavat ovat hyvät (kyseenalaisesti ulkomuistista): steering deadzone 10, muut deadzonet 0, speed sensitivity 90, control damping 0. Muilla asetuksilla ei liene väliä. Noilla arvoilla pystyn itse ottamaan nopeita mutkia mukavan loivasti pienillä liikkeillä ja hitaammissa mutkissa ratti kääntyy nopsaan.

Turhahan tuolla pädillä on kenkään ratti-ihmisen kanssa lähteä kisoilla mutta hauskuutta näyttää silti piisaavaan melkein kahden vuoden jälkeenkin.

Kolmososanhan on vahvistettu olevan kehityksessä ja tulee olemaan itselleni iso julkaisu jos jatkaa samoilla linjoilla ykkösen ja kakkosen kanssa.

Myös joulukuussa julkaistava Automobilista 2 on tarkassa syynissä, se kun on tehty tuolla Madness-enginellä.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
452
Onko täällä vielä porukkaa jotka tätä pelailee onlinessa ? Eilen muutamat online kisat ajelin niin aikamoista romurallia paikoitellen vaikka itse yritin välttää kontakteja ja ajella suht nätisti. Toki olin aika-ajoissa noin 4s hitaampi kärkiaikoja. (tosin peliaikaa vaan sen 3-4h ja default setup ja tuntemattomat radat :D )
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
452
Huhujen mukaan PC 3 tulee olemaan enemmän Arcade suuntaan, Need for speed SHIFT on esikuvana eli en odottelisi turhan suuria tuolta tekeleeltä.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Huhujen mukaan PC 3 tulee olemaan enemmän Arcade suuntaan, Need for speed SHIFT on esikuvana eli en odottelisi turhan suuria tuolta tekeleeltä.
Huhujen mukaan?? Hankala uskoa tuota kun ovat juuri tämän kakkososan kanssa päässeet siitä "arcade" leimasta eroon.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
452
Tämän pelin kehittäjä itse mainostanut aika suoraan että Need For Speed Shift toimii innoittajana tälle seuraavalle, oliko Ian Bell tämän kaverin nimi. Spiritual successor for need for speed shift.

"I’ll let you know that Project CARS 3 will be more ‘focused’… More ‘fun’… We went to insane lengths with variation in pCARS2 and with that comes infinite balancing issues. We’ve learned a lesson here and although we have no intention of reducing content, we know what we need to fix, where we made design decisions that were, let’s call it, ‘sub-optimal’… Project CARS 3 will be more of a spiritual successor to Shift, but with all of the sim goodness everyone appreciates… The key focus though is on fun and not biting off more than we can properly chew and digest.

Absolutely not. It will be even more detailed. That’s why I mentioned that we won’t be losing any ‘sim goodness’… Real cars aren’t hard to drive.

It’s more ‘Shift’ in terms of us giving you less of a ‘sandbox’ and more of a fun game. Aside from that, we plan to really go to town on sim goodness…

We’re not ‘taking away the sandbox’… we’re just adding more of a structured fun game to the mix."

"Is it a great game? Likely the best racing sim around. Does it need to open itself up to those less skilled? Yes."

Jotenkin särähtää korvaan että shift toimii innoittajana mutta kuitenkin sim racing..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Shift oli kyllä helvetin kova peli ja autojen äänet vailla vertaansa - erinomainen uutinen, siis! Muistan miten monesti annoin auton vain olla paikallaan, välillä kaasutellen ja kuunnellen moottorin murahtelua. Project CARSissa äänistä puuttui se munakkuus.
 
Liittynyt
08.01.2019
Viestejä
452
Saman firman tekele se shift myös, niin voisi toivoa että eivät mene kusemaan hyvää pohjaa joka on jo PC2 luotu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Ehkä tämäkin voisi jakautua Dirtin tavoin arcadeen ja simumpaan, kummallekkin omat pelit. Tosin ei mahda resurssit ja markkinat riittää.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 340
En nyt näe miten PC2 ja tämän Shiftin kuvaus eroaa toisistaan:
"Need for Speed™ SHIFT is an award-winning authentic racing game that combines the true driver’s experience with real-world physics, pixel-perfect car models, and a wide range of authentic race tracks. Need for Speed SHIFT takes players in a different direction to create a simulation experience that replicates the true feeling of driving high-end performance cars."

Mielestäni PC2:kin tähtäsi juuri tuohon. Jos tuo nyt on tavoite eikä hukata nykyistä tasoa niin sama se...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
Itse näkisin että Project CARSilla on autopelimaailmassa oma makoisa paikkansa jossain arcademaisempien Forza Motorsportien ja oikeitten simujen välissä. Tuo on se paikka ja mielestäni pelisarjaa ei pitäisi viedä kumpaankaan suuntaan, ei milliäkään! Kakkonen on ollut ihan tarpeeksi "fun". Verrokkina esim. nuo Forza-sarjat eivät itsellni ollut mitenkään "funeja".

En ole perillä siitä miten hyvin nuo PC:t ovat myyneet. Ehkä tuommoinen väliinputoaja ei sitten tuota ja pitää jotain kautta kosiskella massoja. Itse olisin ikionnellinen jos sarjan seuraavassa osassa olisi vain muutama tuore rata ja pieni läjä tuoreita autoja, vähän viilatut äänet ja joitain parannuksia grafiikkaan, mielekkäämpi uramoodi ja konsistentimpi tekoäly.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 418
Pelaan tätä PS4 konsolilla, ihan padilla. Uramoodia. Pelissä on paljon hyvää ja se on kieltämättä ihan hauska, kunhan saa vaikeustason asetettua kohdalleen. Se on oikestaan heti jo pelin eka puute, koska vaikeustaso vaihtelee aika paljon esim rallicrossin ja ryhmä A:n välillä. Ajoin molemmat samoilla asetuksissa ja Rallicross oli todella helppoa ja ryhmä A taas melkoisen vaikea.

Autojen ajettavuus vaihtelee myös todella paljon, osa on hyviä ajaa padilla ja osa taas täysin mahdottomia. Padilla pelatessa auto ei saa kääntyä liikaa, se on se pahin ongelma, koska sitten auto kääntyy niin vikkelään, että perä irtoaa mutkan ulostulossa ja auto spinnaa.

Käytössä on minulla luistonesto sekä abs, mutta ei ajonhallintaa.

Paras auto padille on sellainen hieman aliohjaava ja jäykästi kääntyvä auto. Tähän asti uramoodien autoista parhaita ovat olleet kaksi Ginetta luokkaa, joissa saa ajettua hienoa kisaa. Tosin sateella taas AI notkahtaa totaalisesti ja voitto on helppo ottaa, mutta kuivalla kisaa on aika tiukkaa.

Mutta yllättäen esim GT4 luokkaa ei voinut oikein ajaa padilla ollenkaan, mutta C-ryhmän monsterit taas toimivat paljon paremmin.

Mutta hyvä peli tämä on, sopiva sekoitus arcadea ja simulaatiota. Samalla peli tuntuu vähän viimeistelemättömältä, välillä framerate notkahtaa ja aika paljon saa säätää esim ääniä että ne ovat mieluisia, mutta kokonaisuus on silti positiivinen.
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
Tuo vaikeustason vaihtelu luokkien välillä (ja joskus sateella) on tämän pelin helmasynti. Semmoista yleistä itselle sopivaa vaikeustasoa on mahdoton löytää.

GT4-autot on yllättäen ehkä kaikista v-mäisimpiä ajettavia koko kataloogissa. Monet menee mutkista lähettäessä täysin vastustamattomasti ympäri. Toisaalta tosi monet autot, esim. vintage GT -takapotkut on hauskoja ajettavia pädilläkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 267
Viestejä
4 189 375
Jäsenet
70 716
Uusin jäsen
ileesu

Hinta.fi

Ylös Bottom