Pelikone vuosiksi eteenpäin.

Liittynyt
18.07.2019
Viestejä
6
Budjetti: n.2000e
Käyttö: 1080p pelaaminen. (ehkä tulevaisuudessa 1440p?)
SSD: Vanhasta koneesta samsung 860 evo 500gb winukalle, ja sit kaveriksi joku 1tb.
Langaton verkkoyhteys: Tällä hetkellä käytössä Asus USB-AC68, ja uudessa saisi olla wi-fi.
Muuta: Tarkoitus kasata kone jolla mennään seuraavat 5 vuotta eteenpäin.


Elikkäs noin 2000e budjetilla ois tarkotus lähteä uutta konetta kasaamaan.
Itse olen komponenttien osalta pudonnut kelkasta ihan täysin.

Suurimpia kysymyksiä lieneekin näytönohjain. 2070super vs 5700xt.

Vanhassa koneessa on kiinni Macho hr-02 rev.A, kannattaako tätä hyödyntää vai laittaa suosiolla mugen5?

Uusi bittikarttakuva.jpg
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Tuon Macho HR-02 rev.A kiinnityksessä ei varmaan ole reikiä AM4:lle.
Ne kun ovat vähän eri kohdassa kuin AM3:ssa:
http://www.thermalright.de/media/pdf/manual_am4_en.pdf


Prossuissa 3900X kyllä tulee pysymään hyvänä tuon ajan, eikä välitä next-gen konsolit varmasti peleihin tuomasta ydin/säiekuorman noususta.
(Zen2 pohjainen 8 ydintä ja todennäköisesti 16 säiettä prossu tulee antamaan pelikehittäjille rajusti mahdollisuuksia nykykonsolien halpiskännykkätason ytimien jälkeen)

Mutta millään näytönohjaimella et kyllä tule viittä vuotta pärjäämään ja sitä joudut päivittämään jossain välissä.
Nykyiset konsolithan jarruttavat "pienimpänä yhteisenä nimittäjänä" grafiikkaa ja ensi vuonna tulevat next-gen konsolit tulevat nostamaan yleistä raudan tasoa silläkin puolen.
Ehkäpä parin vuoden päästä myös olisi enemmän kilpailua ja 5700 XT:n kaltaista hinta-suorituskykysuhdetta saisi high endissäkin.
Nyt 5700 XT:tä kalliimmissa hinta-suorituskykysuhde laskee kuin se lehmän häntä.
Näytönohjain on sen verran helposti vaihdettava osa, että sitä kalliimmassa ei kyllä ole noille reoluutioille mieltä.

Itse kasatessa voi kannattaa hankkia osat parista eri liikkeestä:
AMD Ryzen 3900X, hinta 499€


Muistin pitemmän päälle riittävyyden osalta ei ole vielä täysin varmaa kuinka paljon next-gen konsoleista sitä löytyy.
Mutta varsinkin huomioiden konsolien pitkän elinkaaren sitä voi hyvinkin olla enemmän kuin 16GB, alkaen nostaa pelien muistinkäyttöä nykyisestä.
(nykyiset vanhat konsolit taatusti jarruttavat pelien suunnittelua)
Muistia on kyllä sinällään helppo lisätä/vaihtaa isommat kammat.


Tuo Samsung on liian kallis.
Se käyttää jotakuinkin analogista QLC:tä, jonka täytyy virheiden välttämiseksi erottaa toisistaan 16 varaustasoa.
Eli toleranssia varauksen vuotamisella/häiriöille ei käytännössä ole.
Tuon takia sen pitäisi olla selvästi halvempi, kuin kahdeksan varaustason TLC levyt, mitä se ei ole:
Crucial MX500, hinta 119€

Corsair MP510 NVMe levy voisi olla kyllä hyvä valinta tällaisen budjetin koneeseen.
Corsair Force MP510, hinta 139€


Jos ei ole pakko olla kotelossa ikkunaa, niin Define R5:n saisi oikein hyvään hintaan.
Fractal Design Define R5, hinta 100€
Itse katson sen itse asiassaR6:tta monipuolisemmaksi ja paremmaksi pitkän ajan koteloksi, koska siinä ei ole R6:n muotivillityksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 886
Nyt lähti osat tilaukseen prossua lukuunottamatta.
Odotellaan nyt että power saa niitä käsiinsä.

Fractal Design Define R5 ja Corsair Force MP510.



Otin sit varmuuden vuoksi ton 32gb muistia.

E: Sit tarvis vielä jostain halvalla windowsin lisenssin.
Muisti on varmasti ihan ok.

Tuulettimet taas on liian kalliita ja taitaa olla FD:n tapaan rifle bearing.. Tämä olisi ollut parempi:
ARCTIC P14 PWM, 140mm PWM-laitetuuletin, musta - 7,60€

Edgestä olisin ottanut AIO-version ja jättänyt Mugenin kauppaan:
MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI, ATX-emolevy - 239,00€

Vaikka E.T sanoo mitä, AIO on ihan yhtä hyvä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 576
Viestejä
4 166 813
Jäsenet
70 425
Uusin jäsen
Juhizi

Hinta.fi

Ylös Bottom