Lomamatkalle

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Jos loman idea on ottaa breikkiä pikkulapsiperhearjesta, niin sinne lomalle ei lapset tule mukaan :) (Ei kyllä itsekään tätä koskaan toteutettu, lasten ollessa kouluikäisiä, alettiin tekemään reissuja vaimon kanssa lukuvuosien aikana. Mummi vaan lapsia hoitamaan...) Nyt lapset ei enää edes halua mukaan :)
Kyllä lapsillekin suo mielellään breikin arjesta ja tuollainen allinclusive-setti on niille juhlaa. Saa puljata uima-altaassa sydämen kyllyydestä, syödä buffassa ja hakea juomista ja jätskiä jatkuvasti. Aikuisten matkat sitten erikseen, mutta lasten kanssa matkustettaessa tuo AIC on oikein hyvä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 070
Onko vinkkejä auton vuokraamiseen? Halvalla pitäisi saada, mutta hyvä ja kattavilla vakuutuksilla, tuntuu olevan mahdoton yhtälö, mutta jos jollakulla on vinkkiä heittää. Aikanaan holidayautos.com oli paras, onkohan vielä?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Onko vinkkejä auton vuokraamiseen? Halvalla pitäisi saada, mutta hyvä ja kattavilla vakuutuksilla, tuntuu olevan mahdoton yhtälö, mutta jos jollakulla on vinkkiä heittää. Aikanaan holidayautos.com oli paras, onkohan vielä?
Mistäspäin maailmaa?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
79
Onko vinkkejä auton vuokraamiseen? Halvalla pitäisi saada, mutta hyvä ja kattavilla vakuutuksilla, tuntuu olevan mahdoton yhtälö, mutta jos jollakulla on vinkkiä heittää. Aikanaan holidayautos.com oli paras, onkohan vielä?
Kannattaa katsoa vakuutus jostain erillisestä firmasta. Selviää huomattavasti halvemmalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
197
Olen Venetsiasta vuokrannut Hertziltä Focuksen. Auto toimi hienosti, mutta oli ulkopuolelta aika ruotoisessa kunnossa, kolhuja joka kulmassa jne. Pari vuotta vanha ja kilsoja oli joku 80tkm..! Pelkäsin, että kuinka käy palautuksen kanssa, kuinka tarkkaan katsovat? Otin autosta kuvia kännykällä ennen lähtöä. Kannattaa katsoa tarkkaan se paperi, johon on merkattu kolhut, että siinä on kaikki. Jos ei ole, niin laittaa ne siihen ja ottaa virkailijalta puumerkin, ennen kuin lähtee. Palautus meni mallikaasti, ei niitä paljoa kiinnostanut..
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Kannattaa katsoa vakuutus jostain erillisestä firmasta. Selviää huomattavasti halvemmalla.
esim.
Annual Car Hire Excess Insurance from £42.99 | iCarhire©
tuolta joku 50-60e 12kk vakuutus koko Eurooppaan, joka korvaa omavastuun jonnekin 3te asti muistaakseni. Mulla on toi ollut pari vuotta, en ole kyllä tarvinnut, vaikka 4-5 kerta vuoteen olen autoja vuokraillut.

Kollmisen vuotta sitten otin jonkun vastaavan, tosin vain viikoksi ja silloin autoon murtauduttiin ja piti ite maksaa vuokrafirmalle ensin, ja sitten kuittia vastaan vakuutus korvasi mulle (tosin yllätyksenä vakuutus ei kovannut autosta vietyä auton soitinta, naarmut ja rikkoontuneen ikkunan kyllä, eli lue vakuutusehdot...)

Nyt otin OP Visa Goldin, jolla vuokrattaessa omavastuu korvataan 1000e asti vahinkotapauksessa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
esim.
Annual Car Hire Excess Insurance from £42.99 | iCarhire©
tuolta joku 50-60e 12kk vakuutus koko Eurooppaan, joka korvaa omavastuun jonnekin 3te asti muistaakseni. Mulla on toi ollut pari vuotta, en ole kyllä tarvinnut, vaikka 4-5 kerta vuoteen olen autoja vuokraillut.

Kollmisen vuotta sitten otin jonkun vastaavan, tosin vain viikoksi ja silloin autoon murtauduttiin ja piti ite maksaa vuokrafirmalle ensin, ja sitten kuittia vastaan vakuutus korvasi mulle (tosin yllätyksenä vakuutus ei kovannut autosta vietyä auton soitinta, naarmut ja rikkoontuneen ikkunan kyllä, eli lue vakuutusehdot...)

Nyt otin OP Visa Goldin, jolla vuokrattaessa omavastuu korvataan 1000e asti vahinkotapauksessa.
Korvaako nää kolmannen osapuolen firmat kansainvälisiä automatkoja? Viime kesänä päädyin ottamaan Hertziltä niitten oman kalliin vakuutuksen, kun ajeltiin Irlannin saarella molemmissa valtioissa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Korvaako nää kolmannen osapuolen firmat kansainvälisiä automatkoja? Viime kesänä päädyin ottamaan Hertziltä niitten oman kalliin vakuutuksen, kun ajeltiin Irlannin saarella molemmissa valtioissa.
Kyllä mun käsityksen mukaan toimii koko Euroopassa. Eihän tossa ois oikein mitän järkeä muuten. Keski-Euroopassa kun aja helposti useammassa valtiossa jopa päivän aikana... En löytänyt mainitaa, että ei toimisi.

Mun omass esimerkkicasessa auto oli vuokrattu Ranskasta ja autoon murtauduttiin Italiassa. Hyvin toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 221
Syyskuussa ois lähtö malagaan. Tarkoitus vuokrata Airbnb:n kautta villa tai vastaava kun lähtijöitä on kuitenkin kaksi pariskuntaa. Onko suositella ns. pakko käydä-paikkoja tai puolestaan paikkoja, joita skipata turhan hypetyksen takia :) ?
Mercado Provenzal, eli Espanjan halvin kuppila. Caña 40 senttiä.



Vastaavasti Caminito del Rey on myös - kuulemma - käymisen arvoinen kokemus
Oli ennenkuin siitä tehtiin turistihelvetti. Suojakaiteet ja kaikki... jee!
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Meinattiin lähteä vaimon nelikymppisiä juhlistamaan Kanarialle syksyllä ja tuli yllätyksenä matkoja katellessa miten matkatoimistot on keksiny alkaa rahastamaan suunnilleen kaikesta muustakin, itse matkan lisäksi.
Aurinkomatkat taitaa olla ainoa toimisto joka ei veloita esim ruuasta ja ruumatavaroista erikseen, näiden kolmen suurimman matkatoimiston joukosta. (Aurinkomatkat, Tjareborg, TUI). Varsinkin TUI veloittaa suunnilleen kaikesta muustakin, aika karua menoa sanoisin..
Tuohonhan saa nelihenkinen perhe lyödä melkein 500 euroa extraa matkan lisäksi kaikista muista palveluista, meneekö matkatoimistoilla oikeasti noin helvetin huonosti? En muista että 7 vuotta sitten Thaimaahan lennettäessä olisivat veloittaneet mitään extraa matkatavaroista, yms.
Kymmenisen kertaa Teneriffalla käyneeltä muutama vinkki..

-Valmismatkojen ja omatoimimatkojen ero samoihin hotelleihin ei välttämättä ole iso. Omatoimimatkailijana tarjonta on tietysti 100x laajempi ja mahdollisuus esim. airbnb:hen mutta jos helpolla haluat päästä osta valmismatka.. vielä kun hyödyntää jonkun osta ajoissa alennuksen tms.

- Niitä matkalaukkuja ei tarvitse kaikille omaa.. järkevällä pakkaamisella säästää hermoja ja rahaa

- Teneriffalle mennezsä en ole koskaan syönyt koneessa.. ei se matka niin montaa tuntia kestä.. mutta.. taas makukysymys.

-Kannattaa varata matka saaren eteläosaan (costa adeje- los cristianos), aurinkovarmempi ja enemmän tekemistä + paremmat ravintolat

- Älä osta matkatoimistolta lentokenttäkuljetuksia hotellille.. menee loma turhaan odotteluun ja hotellilta hotellille cruisailuun. Itse käytän hotellikuljetuksiin ziptransfers.comia. Toiminut erittäin luotettavasti, maksaa n. 25,- suunta ja autot tilavia pikkubusseja (vaikka tilaa henkilöauton) joten mukavampi matkustaa perheen kanssa vrt. normi taksiin. Kentällä on kuski kyltin kanssa odottamassa ja pääsee suoraan hotellille.

- lääkäreiden kielitaitoa ei tarvitse pelätä, etelässä jokaisen lääkäriaseman henkilökunta puhuu sujuvaa englantia ja 24/7 lääkäreitä saa vaikka hotellille. Yleiset sairaalat ovat eri asia mutta turistilekureilta loppuisi työt ilman englannin taitoa.

- Jos haluat päästä lasten kanssa helpoööa ota All Inclusive, ei kannata mitään gurmeeta odottaa vaan perus höttöä..syö kyllä. Välillä voi käydö illallisella muualla jos siltä tuntuu.

- jos haluat päästä lasten kanssahelpolla 2, valitse joku bamse-club hotelli. Tehty nimenomaan lasten kanssa lomailuun ja ohjelma ja palvelut sen mukaisia.

Edit,
- ja lasten kanssa ehdottomasti hotelli jossa on lämmitetty uima-allas.. vaikka päivölämpötilat ovat etelässä sen parinkympin paremmalla puolella on lämmittämätön allas kuin jäävedessä uisi.. ja kunnolla lämmitetty.

Hotellien arvostelut kannattaa katsoa tripadvisorista.. tietty noistakin kannattaa ottaa joku keskiarvo. Osa turisteista (varsinkin briteistä) nipottavat ihan joka asiasta.. Suomalaiset taas tunnetusti eivät valita mistään.. vaikka sängystä puuttuu patja ei kehdata mennä valittamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Varasin airbnb kohteen ja vuokraaja halusi vaihtaa kohdetta. Vuokraaja lupasi perua, ja laitoin pyydä myyjältä peruutus (48h aikaa). Nyt tuli varauksen tietoihin hyväksy tai hylkää muutos. Mitä kannattaisi tehdä? Muita varauksia ei voi tehdä ennen kuin 48h on kulunut?
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Lissabonissa ollaan. Tämä on kuin Helsinki mutta halvempi .Vähä pettymys mutta huomenna Sintraan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
No ei, mutta ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Latvian "Pärnu", ranta on upea ja koko Jurmalan alue kuin Pärnu pienoiskoossa. :)
Mä en taas nähnyt Jurmalassa "oikein mitään", Majorin kävelykatu on kaukana rannasta, kasa omakotitaloja välissä ja missään muualla ilmeisesti ei ole yhtään mitään missään. Rannassa sitten taas ollut mitään erikoista, huonosti oli ainakin silloin edes paikkoja josta olisi voinut ostaa jotain...

Majori lienee ainoa paikka jossa on edes jotain ja "kaikki" on tämän kadun varressa:
Google Maps

Muuten se on käytännössä tämmöistä:
Google Maps

Itse Jurmalan ytimessä :)
Google Maps

Junamatka oli periaatteessa ihan hauska täysin ikälopulla vempeleellä ja käytännössä ilmainen: By train - Jūrmala Tourism
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 221
Mä en taas nähnyt Jurmalassa "oikein mitään", Majorin kävelykatu on kaukana rannasta, kasa omakotitaloja välissä ja missään muualla ilmeisesti ei ole yhtään mitään missään. Rannassa sitten taas ollut mitään erikoista, huonosti oli ainakin silloin edes paikkoja josta olisi voinut ostaa jotain...

Majori lienee ainoa paikka jossa on edes jotain ja "kaikki" on tämän kadun varressa:
Google Maps

Muuten se on käytännössä tämmöistä:
Google Maps

Itse Jurmalan ytimessä :)
Google Maps

Junamatka oli periaatteessa ihan hauska täysin ikälopulla vempeleellä ja käytännössä ilmainen: By train - Jūrmala Tourism
Eiköhän se ole tämä miksi ihmiset sinne menee eikä minnekään helvetin shoppailemaan

Google Maps
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Eiköhän se ole tämä miksi ihmiset sinne menee eikä minnekään helvetin shoppailemaan

Google Maps
Niin ja kun kaljat on loppu niin lisää et saa mistään kuten kuvasta näkyy :). Tai jos iskee nälkä... Vähän riippuu mitä odottaa, mutta sanoisin että jos lähtökohtaisesti odotukset on korkealla niin tulee varmasti pettymään...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Eipä tosiaan ole Riiassa hirveästi näkemistä. "Pariisi pienoiskoossa" -vertaus ei ole koskaan minulle oikein auennut. Vanhankaupungin arkkitehtuuri ja muutamat kahvilat ja terassit ja siinäpä se sitten oikeastaan onkin. Aika yksi yhteen Tallinnan kanssa. Hintataso on kohtuullinen, siitä plussaa. Jurmala on ihan kiva, mutta kovasti yliarvostettu pätkä hiekkarantaa, mutta jos on hyvät kelit, niin siellä kuuluu käydä toteamassa sama asia itse.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Pariisi pienoiskoossa :D On se Pariisi vähän semmoinen että sen nähneet ei ehkä moisia vertauksia vetäis...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pariisi pienoiskoossa :D On se Pariisi vähän semmoinen että sen nähneet ei ehkä moisia vertauksia vetäis...
Niinpä. "Pohjolan Pariisi", "Baltian Praha" ja vaikka mitä muita nimityksiä kuulee Riiasta käytettävän.

Vähän ihmetyttää, että ovatko näiden termien viljelijät koskaan itse edes käyneet missään paikallisen ostarin ulkopuolella? :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Niin ja kun kaljat on loppu niin lisää et saa mistään kuten kuvasta näkyy :). Tai jos iskee nälkä... Vähän riippuu mitä odottaa, mutta sanoisin että jos lähtökohtaisesti odotukset on korkealla niin tulee varmasti pettymään...
Ei varmaan mikään ongelma normaalilla lomalla. On siellä paikkoja mistä saa olutta.


Eipä tosiaan ole Riiassa hirveästi näkemistä. "Pariisi pienoiskoossa" -vertaus ei ole koskaan minulle oikein auennut. Vanhan kaupungin arkkitehtuuri ja muutamat kahvilat ja terassit ja siinäpä se sitten onkin. Aika yksi yhteen Tallinnan kanssa. Hintataso on kohtuullinen, siitä plussaa. Jurmala on ihan kiva, mutta kovasti yliarvostettu pätkä hiekkarantaa, mutta jos on hyvät kelit, niin siellä kuuluu käydä toteamassa sama asia itse.
Onhan tuolla esim. auto ja miehitysmuseo.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onhan tuolla esim. auto ja miehitysmuseo.
Joo, ja Getto -ja holokaustimuseo myös, mutta ne on nopeasti nähty. Ei sillä, etteikö Riika olisi pikaisena matkakohteena silti ehdottomasti käymisen arvoinen, varsinkin jos ja kun perinteiset Tallinna ja Tukholma tökkivät.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Kyllä muuttui fiilis kun pääsi tuolta suurkaupungista (Lissabon) tänne etelärannikolle (Lagos).

Hetken vaan iltapäivällä tänään piti istua ja ihmetellä kun jokapuolelta ei kuulu jotain hälinää :) Mutta hyvältä vaikuttaa. Siistiä on ja tuulee kivasti niin ei ihan hiki tule heti.

Ja plussana sanottakoon että kaikki puhuu täällä hyvää enkkua iltapäivän perusteella. Lissabonista ei ihan samaa voi sanoa. No en pistänyt pahakseni. Elekielellä pärjäsi jos ei koko torpasta löytynyt englannin taitoista. Ja hirveän ystävällisiä kaikki :)
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Niinpä. "Pohjolan Pariisi", "Baltian Praha" ja vaikka mitä muita nimityksiä kuulee Riiasta käytettävän.

Vähän ihmetyttää, että ovatko näiden termien viljelijät koskaan itse edes käyneet missään paikallisen ostarin ulkopuolella? :D
Mielestäni ihan hyviä vertauksia. No, ainakin Prahaan rinnastaminen on ihan osuva. Se lisämääre "Baltian" kertoo kyllä kaiken tarvittavan. Siellä on joki, puunattu vanha kaupunki, muuten vähän rempallaan, kalja on halpaa, sikaa syödään paljon. Kuulostaa ihan Prahalta. Tai Krakovalta. Tai Budapestiltä. Tai miltä tahansa muulta keski-euroopan kaupungilta. Kaikkihan ne on aika samanlaisia.

Nätti kaupunkihan se on ja tekemistä on ihan tarpeeksi vaikka pidennetylle viikonlopulle, mutta ei enempää. Ja enempää ei pidä noin pieneltä kaupungilta odottaakaan. Itseasiassa preferoin mieluummin Vilnaa, johon pääsee ihan yhtä helposti ja halvalla mutta kaupunki on vielä vähän pienempi ja sympaattisempi ja kalja on vielä vähän halvempaa.

EDIT: Ja kaikista noista Baltian pääkaupungeista löytyy samat miehitys-, sorto- ja holokaustimuseot, onneksi yllättävän erilaisilla twisteillä. Kerää koko sarja!
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Risteilyt saastuttaa vissii vähemmä ku lentomatkailu niin kysyttiin töistä vapaa hommat kuntoon. Loka marraskuu akselilla tarkoitus suunnata Karibialle lasten kans 3,5 & 5 tuolloin.

Thaimaa oli jo varattu mut ei nuo juuri kalliimmaksi tule ja ovat all inkku (no Melkeen) niin mikä ettei. Lentoja jenkkeihin saa 2000e molemmin puoli edes takas tällä sakilla.

Norwegian ois hyvä, mut vaihto Norwegian > Lontoo > Norwegian 1,20min välillä tuntuu että ehtiikö vaihtaa. Vissiin on normi reitti norjanpojilla niin kaipa se odottelee jos tää Helsinki Lontoo myöhästelee

Kokemuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Coloradossa olisi melkein viikko vapaata syyskuussa. Jenkeissä käynyt useasti, mutta tuolla en koskaan, ja ajattelin että fokus voisi olla luontonähtävyyksissä ja -aktiviteeteissa tällä kertaa. Suosituksia esim. hyvistä vaellus/pyöräilyreiteistä?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Risteilyt saastuttaa vissii vähemmä ku lentomatkailu niin kysyttiin töistä vapaa hommat kuntoon. Loka marraskuu akselilla tarkoitus suunnata Karibialle lasten kans 3,5 & 5 tuolloin.

Thaimaa oli jo varattu mut ei nuo juuri kalliimmaksi tule ja ovat all inkku (no Melkeen) niin mikä ettei. Lentoja jenkkeihin saa 2000e molemmin puoli edes takas tällä sakilla.

Norwegian ois hyvä, mut vaihto Norwegian > Lontoo > Norwegian 1,20min välillä tuntuu että ehtiikö vaihtaa. Vissiin on normi reitti norjanpojilla niin kaipa se odottelee jos tää Helsinki Lontoo myöhästelee

Kokemuksia.
Ottaisin suorat finskin lennot..ei tarvii miettiä vaihtojen sujuvuutta eikä siellä vaihtokentällä ajan viettokaan ilmaista ole.. Finskiltä on saanut noita suoria jenkkilän lentoja ihan sopuhintaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Ottaisin suorat finskin lennot..ei tarvii miettiä vaihtojen sujuvuutta eikä siellä vaihtokentällä ajan viettokaan ilmaista ole.. Finskiltä on saanut noita suoria jenkkilän lentoja ihan sopuhintaan.

Juu, pitää katsoa. Muistaakseni oli vaan neljältä 3000e luokkaa ne lennot. (Tosin keväällä viimeksi katsonu)

Lasten kans tahtoo tulla lennoista se isoin kulu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 692
Eiks finskilläkin ole vähintään 4x vuodessa tarjouksia että alta 500e jenkkeihin, ainakin new york, mutta miamiin kaiketi menossa eli 50e lisää? Itse en kyllä tuon ikäisten muksujen kanssa lähtisi tuonne risteilemään, mieluummin menisin taikamaahan. Syynä ihan se että muksut saa tuosta saman verran irti kuin hel-sto tai tku-sto laivailusta ja itse et saa reissusta mitään irti kun joudut vahtimaan muksuja koko ajan. Vastaava reissu vähän himottaisi mutta päätös on tehty että sitten vasta kun muksut saavat mennä keskenään eli about jotain sellaista aikaisintaan kun nuorempi on 8 ja vanhempi muutaman vuoden enemmän.

Lontoossa tuon ikäisten lasten kanssa 1h20min on kyllä piukka jos on pidempi terminaalin vaihto, olettavasti "pääsee" vielä turvatarkastuksenkin läpi, mutta pitäisi kyllä ehtiä. Itsellä meni finski->cathway pacific vaihdossa 50+min kun kannoin 1+v:tä koko matkan (2 pitkää terminaalia käveltävänä). Norskin odottamisen varaan en laskisi, odottanevat kyllä tervejalkaista aikuista jonka voisi olettaa saapuvan kohtuullisessa ajassa, mutta ei välttis muita. Tähän lisäksi jos saapuminen on vaikka 15-30min myöhässä niin todella kiire tulee. Tietysti norskin aspa kertonee käytännöistä kunhan kysyy, voihan se esim. olla että heidän saapuu ja lähtee samasta terminaalista. Se on vähän game over risteilyn kannalta jos menon missaa tai kyllä se nyt joka tapauksessa erityisesti lasten kanssa vituttaa norkoilla kentällä ja odottaa joskus tuntien päästä lähtevää seuraavaa lentoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Mielestäni ihan hyviä vertauksia. No, ainakin Prahaan rinnastaminen on ihan osuva. Se lisämääre "Baltian" kertoo kyllä kaiken tarvittavan. Siellä on joki, puunattu vanha kaupunki, muuten vähän rempallaan, kalja on halpaa, sikaa syödään paljon. Kuulostaa ihan Prahalta. Tai Krakovalta. Tai Budapestiltä. Tai miltä tahansa muulta keski-euroopan kaupungilta. Kaikkihan ne on aika samanlaisia.

Nätti kaupunkihan se on ja tekemistä on ihan tarpeeksi vaikka pidennetylle viikonlopulle, mutta ei enempää. Ja enempää ei pidä noin pieneltä kaupungilta odottaakaan. Itseasiassa preferoin mieluummin Vilnaa, johon pääsee ihan yhtä helposti ja halvalla mutta kaupunki on vielä vähän pienempi ja sympaattisempi ja kalja on vielä vähän halvempaa.

EDIT: Ja kaikista noista Baltian pääkaupungeista löytyy samat miehitys-, sorto- ja holokaustimuseot, onneksi yllättävän erilaisilla twisteillä. Kerää koko sarja!
Riika kyllä tuntuu enemmän itäblokilta kuin länneltä jos sitä prahaan vertaa. Käymisen arvoinen paikka kyllä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Eiks finskilläkin ole vähintään 4x vuodessa tarjouksia että alta 500e jenkkeihin, ainakin new york, mutta miamiin kaiketi menossa eli 50e lisää? Itse en kyllä tuon ikäisten muksujen kanssa lähtisi tuonne risteilemään, mieluummin menisin taikamaahan. Syynä ihan se että muksut saa tuosta saman verran irti kuin hel-sto tai tku-sto laivailusta ja itse et saa reissusta mitään irti kun joudut vahtimaan muksuja koko ajan. Vastaava reissu vähän himottaisi mutta päätös on tehty että sitten vasta kun muksut saavat mennä keskenään eli about jotain sellaista aikaisintaan kun nuorempi on 8 ja vanhempi muutaman vuoden enemmän.

Lontoossa tuon ikäisten lasten kanssa 1h20min on kyllä piukka jos on pidempi terminaalin vaihto, olettavasti "pääsee" vielä turvatarkastuksenkin läpi, mutta pitäisi kyllä ehtiä. Itsellä meni finski->cathway pacific vaihdossa 50+min kun kannoin 1+v:tä koko matkan (2 pitkää terminaalia käveltävänä). Norskin odottamisen varaan en laskisi, odottanevat kyllä tervejalkaista aikuista jonka voisi olettaa saapuvan kohtuullisessa ajassa, mutta ei välttis muita. Tähän lisäksi jos saapuminen on vaikka 15-30min myöhässä niin todella kiire tulee. Tietysti norskin aspa kertonee käytännöistä kunhan kysyy, voihan se esim. olla että heidän saapuu ja lähtee samasta terminaalista. Se on vähän game over risteilyn kannalta jos menon missaa tai kyllä se nyt joka tapauksessa erityisesti lasten kanssa vituttaa norkoilla kentällä ja odottaa joskus tuntien päästä lähtevää seuraavaa lentoa.

Näemmä ny pääsee 2200e noin edes takas , Miamissa ollaa pari yötä enne laivaa.

Joo, no meidä lomia ei kyl lapset ole rajoittanut ja ovat olleet 6kk iästä asti mukana mauritiusta myöten.

Osaavat matkustaa ja ovat rauhallisia.

Toki meidän lomatyyli sopii lapsille.

Mut pientä mietintää on tässä Thaimaa vs Karibia yhä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
824
Kesälomareissuna 3 viikkoa Balkanilla reppu selässä. Reittinä karkeasti Ljubljana - Maribor - Sarajevo - Mostar - Montenegro - Pohjois-Albania - Tirana - Etelä-Albania - Kreikka. Paluulento Ateenasta. Yöpymiset backpacker-hostelleissa, joista vasta 2 ekaa yötä varattu. Kulkupelinä bussit, junat ja ehkä viimeinen väli Ateenaan lentokoneella, missä sitä ikinä silloin onkaan. Kroatiassa olen käynyt pari kertaa aiemmin, joten se jää tällä kertaa välistä. Kreikassakin ajatuksena on olla vain pari yötä, että voi keskittyä enemmän noihin pienempiin maihin. Jos on jotain mageita kohteita näiden kuuluisimpien lisäksi, joita tulisi sisällyttää reitille, niin vinkit otetaan vastaan.

Edellinen reppureissu oli pari vuotta sitten 10 viikon ajan Kaakkois-Aasiassa. Mahtava fiilis päästä taas matkaan!
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Suositus kyllä tästä Lissabonin vanhasta kaupungista :) On aikalailla erinäköistä kuin tuolla uuden keskustan puolella
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Niinpä. "Pohjolan Pariisi", "Baltian Praha" ja vaikka mitä muita nimityksiä kuulee Riiasta käytettävän.

Vähän ihmetyttää, että ovatko näiden termien viljelijät koskaan itse edes käyneet missään paikallisen ostarin ulkopuolella? :D
2013-2014 vuodenvaihteen kohdalla olin viikon pariisissa. En juuri mitään positiivista sanottavaa keksi. Louvressa oli jotain siistejä juttuja, ja se vähän matkan päässä oleva kartanokompleksi&puutarha-alue oli vaikuttava.
Kielitaito oli paikallisilla kuraa, osa töykeitä, puolet kaduntallaajista oli muita kuin kaukaasialaisia, keskustan ikkunat peitettiin vanereilla uudenvuoden aattona kun huligaanit perinteisesti innostuu. Poliisit partioi mellakkavarusteissa rynkyt käsissä. Pari korttelia champs elyseeltä sivuin ja kadut aivan saastaisia.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
2013-2014 vuodenvaihteen kohdalla olin viikon pariisissa. En juuri mitään positiivista sanottavaa keksi. Louvressa oli jotain siistejä juttuja, ja se vähän matkan päässä oleva kartanokompleksi&puutarha-alue oli vaikuttava.
Kielitaito oli paikallisilla kuraa, osa töykeitä, puolet kaduntallaajista oli muita kuin kaukaasialaisia, keskustan ikkunat peitettiin vanereilla uudenvuoden aattona kun huligaanit perinteisesti innostuu. Poliisit partioi mellakkavarusteissa rynkyt käsissä. Pari korttelia champs elyseeltä sivuin ja kadut aivan saastaisia.
Jep. Parempi varmaan kun meet vaikkapa Tampereelle :tup:
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
6
Coloradossa olisi melkein viikko vapaata syyskuussa. Jenkeissä käynyt useasti, mutta tuolla en koskaan, ja ajattelin että fokus voisi olla luontonähtävyyksissä ja -aktiviteeteissa tällä kertaa. Suosituksia esim. hyvistä vaellus/pyöräilyreiteistä?
Itse tuli käytyä toukokuun alussa ja tässä jotain mitä tuli itse koettua.

- Colorado Springsin lähellä on "The Incline". 2744 askelmaa. Vajaa 2km nousua ja koko lenkki tais olla vajaa 5 km. Oli aikas pienet parkkipaikat tarjolla, kannattaa varmaan mennä ajoissa. Parkki maksoi muutaman dollarin.
- Garden of the Gods, ilmainen. Voi kiertää autolla, kävellen tai pyörällä. Sieltä löytyy useita mahdollisia parkkipaikkoja/aloituspaikkoja.
- Royal Gorge Bridge and Park, iso silta. Patikointireittejä lähistöllä.
- Great Sand Dunes -kansallispuisto. Paljon, paljon hiekkaa ja dyynejä.
- Kalliovuoret on aika lähellä Denveriä. Kalliovuorten kansallispuisto, sisäänpääsy tais olla $25 / ajoneuvo. Oli muistaakseni myös 7 päivän lippu, kait. Ajoin toukokuussa Boulderin kautta Estes Parkkiin. Todella mukavan oloinen kylä. Ajomatkalla oli aikas paljon pyöräilijöitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Jep. Parempi varmaan kun meet vaikkapa Tampereelle :tup:
Nuoko ovat sinun ainoat lomavaihtoehtosi? Noista kahdesta käyn mieluummin Tampereella. Joku Rooma on oikeasti hieno kaupunki. Sitten taas Napoli on pyyhkimätön persereikä. Euroopasta löytyy useita hienoja kaupunkeja. Pariisi ei ole yksi niistä.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Nuoko ovat sinun ainoat lomavaihtoehtosi? Noista kahdesta käyn mieluummin Tampereella. Joku Rooma on oikeasti hieno kaupunki. Sitten taas Napoli on pyyhkimätön persereikä. Euroopasta löytyy useita hienoja kaupunkeja. Pariisi ei ole yksi niistä.
Mitä tarkalleen ottaen siellä Roomassa on niin hienoa? Samalle haiseva suurkaupunki se on kuin Pariisi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Mitä tarkalleen ottaen siellä Roomassa on niin hienoa? Samalle haiseva suurkaupunki se on kuin Pariisi.
Kadut huomattavasti siistimmät, ihmiset puhuu myös englantia, enemmän nähtävää, pysynyt eurooppalaisena, eikä muuttunut lähi-idäksi. Haju ei jänyt kummastakaan mieleen.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Kadut huomattavasti siistimmät, ihmiset puhuu myös englantia, enemmän nähtävää, pysynyt eurooppalaisena, eikä muuttunut lähi-idäksi. Haju ei jänyt kummastakaan mieleen.
Myönnyn tuohon viimeiseen mutta lähi-itä sieltä taas nousi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 221
Haha, vai että Rooma siisti kaupunki...

Koko helvetin kaupunki on käytännössä vararikossa. Edes jätehuolto ei toimi enää. Metrot lainehtii vettä. Kadut kirjaimellisesti romahtaa alta (yli 40 tapausta vuodessa) ja talot pysyy purkalla pystyssä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Haha, vai että Rooma siisti kaupunki...

Koko helvetin kaupunki on käytännössä vararikossa. Edes jätehuolto ei toimi enää. Metrot lainehtii vettä. Kadut kirjaimellisesti romahtaa alta (yli 40 tapausta vuodessa) ja talot pysyy purkalla pystyssä.
En väittänyt käyneeni siellä eilen. Tuollaista oli kyllä Napolissa siellä käydessäni.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
En väittänyt käyneeni siellä eilen. Tuollaista oli kyllä Napolissa siellä käydessäni.
Napoli on kyllä aika "kansainväinen" paikka - ainakin juna-aseman seutu. Keskustan seinät on täyteen sprayattu, mutta hyvää pizzaa siellä on. Lähellä on kyllä erittäin hyviä paikkoja, kuten Amalfi ja miksei Caprikin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Koko helvetin kaupunki on käytännössä vararikossa. Edes jätehuolto ei toimi enää. Metrot lainehtii vettä. Kadut kirjaimellisesti romahtaa alta (yli 40 tapausta vuodessa) ja talot pysyy purkalla pystyssä.
Mielenkiintoista. Tuli tuolla oltua viikko viime kesänä, enkä kyllä törmännyt mihinkään jätehuollon ongelmiin. No, metrolla en ajanut kertaakaan, niin siitä en mitään tiedä. Eikä kaduissakaan, mitä kuljin ollut mitään vikaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 305
Viestejä
4 156 879
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom