Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Eihän tuossa laskussa ole juuri päätä eikä häntää ellei tavoitteena ole uskotella bensan olevan aina hyvä vaihtoehto. Otat 2 k€ dieselin tappioksi hankinnassa, mutta kuten totesit, et edes yritä myyntitilanteessa arvioida eroa... Reilusti rullattuna dieselistä kuitenkin saa varmasti enemmän, bensakoneen hinnanlasku saattaa jopa syödä hankintahinnan eron.

Vain litran ero kulutuksissa on mielestäni myös aika utopiaa, hyvin todennäköisesti on reaalimaailmassa enemmän. Ja kun tuo laskelma on äärimmäisen herkkä kulutuserolle, isoin osa säästöstä tulee tuosta. Ts. jo pienikin bensan lisäkulutus tiputtaa dieselin vaatimia kilometrejä huomattavasti.

e: Dieselissä on myös pienemmät päästöt paperilla ja nykyiset hallituspuolueet huomioiden jokainen voi arvata mitä tapahtuu päästöperustaiselle verolle...
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
No jos dieselin ja bensan hintaero on perus 2wd mallissa 2000€, ja käyttövero bensassa 400€ vähemmän vuodessa, saadaan tästä 3200€ ero kolmeen vuoteen eli 1066€/vuosi.
Jos bensaa palaa 7l/100 (1,45€/l) ja dieseliä 6l/100 (1,30€/l), saadaan hintaeroksi 2,35€/100km dieselin eduksi joka tarkoittaa että vasta yli 45tkm vuotuisella ajolla diesel tulisi halvemmaksi jos ei huoltoja ja jälleenmyyntiarvoa huomioida.
Kuten edellä jo mainittiinkin, laskehan uudelleen... Se sinun diesel autosi on myös vaihtoarvoltaan edelleen sen pari tonnia kalliimpi, ei sen arvosta mystisesti katoa kahta tonnia ostaessa. Lisäksi dieselin ja bensan todellinen kulutusero on enemmän kuin litra, sanotaan nyt 2l, kun verrataan kahta saman kokoista autoa toisiinsa. Näillä luvuilla todetaankin dieselin kannattavan jo 11tkm vuosiajolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Emännälle kahtelussa nissan qashqai 1.3 140 mt6 2019. Ajelua tulloo reipas 30tkm vuoteen. Laskin että bensa muutaman kympin kalliimpi kuussa kun tiisseli kustannuksiltaa. Ilman huoltoja tosin. Hankinta hinnoissa kuitenkin eroa useampi tonni kun velkarahalla ostamassa.
Kuten tuossa oli jo laskettu, niin ero on tosi paljon isompi oikeasti. Kannattaa siis valita diesel. Ja kukaan ei halua ostaa paljon ajettua bensaa, niin senkin puolesta kannattaa valita diesel. Diesel on vähän kalliimpi ostaa, mutta hintaeron sitten vastaavasti huomaa myös myydessä joskus pois.

41tkm ajettu 2018 diesel olisi 20 500€, eli vähän 2019 bensaa halvempi.
Toinen vaihtoehto olisi 20tkm 6-2018 diesel, 22 500€.
Kolmas 5tkm 2019 diesel, 24 900€.
Nissan Qashqai diesel vaihtoautot - Nettiauto

21 900€ Nissan Qashqai vaihtoautot - Nettiauto
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Viime syksynä hätäpäissään ostettu (muutto maalle ja välitön tarve kakkosautolle töiden takia) Citroën C3 -03 alkaa olla vähän nähty (tähän mennessä vaihdettu lambdat, katti sekä x määrä muita pikkuvikoja). Kivahan se on auton kanssa harrastaa ja näin, mutta ajattelin nyt että kun auto syksyllä menee vielä tuurilla leimaan niin voisi katsella jotain järkevämpää kakkosautoa. Tonninhan tuo vaan maksoi, mutta yli tonni on kyllä menny jo huoltoihinkin.

Tuosta romusta saattaisi saada sen tonnin hyvitystä vaihdossa, joten mitäs merkkiä ja mallia kannattaisi katsella siellä 4000-5000 euron kieppeillä? Ei tarvitse mitään mukavuuksia ja mahdollisimman pieni, vähäkulutuksinen auto. Ei käytetä tosiaan kuin vaan työssäkäymiseen jos ei satu työajat sopimaan niin että vaimon kanssa päästään samalla kyydillä. Melkein eniten arvostaisi käyttövarmuutta ja halpoja osia - ja mitä enemmän pystyy itse huoltamaan niin sen parempi.

Sanotaanko näin, että ranskattaret alkaa olla nähty... :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Ja kukaan ei halua ostaa paljon ajettua bensaa, niin senkin puolesta kannattaa valita diesel.
Ihan mielenkiinnosta miksi se diesel on paljon ajettuna niin paljon parempi kuin bensa? Itse kun mieluusti taas maksan vaikka extraa ettei vaan tartte dieselillä ajella, vaikka se kuinka olisikin halvempaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Ihan mielenkiinnosta miksi se diesel on paljon ajettuna niin paljon parempi kuin bensa? Itse kun mieluusti taas maksan vaikka extraa ettei vaan tartte dieselillä ajella, vaikka se kuinka olisikin halvempaa.
Kyllä se vanha klisee edelleenkin mielestäni pitää paikkansa, eli "dieselit kestää pidempään" (olkoonkin DPF:t ja korkeapainepumput nykyvehkeissä). Toki Nettiautossa on noita 300-400+tkm ajettuja dieseleitä 99,99% enemmän kuin bensavehkeitä osittain koska niitä ostaa ne paljon ajavat jolloin se ero polttoainekustannuksissa on se tärkein valintakriteeri.

Itselläni ei ole oikeastaan mitään nykydieseleitä vastaan vaikka ennen olin vannoitunut V6/turbobensa -mies; suuressa osassa ei huomaa mitään käytännön eroa vaikka kierroslukumittari loppuu 1000 kierrosta ennen kuin bensavehkeessä. Esim. kaksoisahdetut dieselit vetää perus bensaturboja (jos puhutaan yli 2 litraisista) melkein 5-0 kunnon automaattilaatikon kanssa (esim. 250CDI 7G:n kanssa jos perus perhe-vehkeistä puhutaan). Jos pysytään siis näissä normaaleiden henkilöiden autoissa eikä mennä sinne 400+hv sporttibiileihin joissa asiakas maksaa jo pelkästään siitä että pääsee kuulemaan 10000 kierroksen ujelluksen. :D

Tietty jos "nakutuskammo" häiritsee autonvalintaa, niin sitten voi unohtaa nuo V6/V8 dieselitkin (ja samalla sähköautot kun ne ei murise kunnolla :p ).
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Ei ole neuvotteluvaraa, verotusarvo menee suoraan hinnaston mukaan. Ainoa tapa saada alennusta on ostaa silloin, kun on jokin kampanja, jonka ansiosta kaikki saavat alennusta. Ilmaisia kaupanpäällisiä ei verottaja salli, ellei ole kyse jostain hyvin pienestä summasta. Itse sain leasingautoon suojapinnoituksen ja tavaratilaan kaukalon, kun auto tuli niin paljon luvattua myöhemmin.
Leasingyhtiön mukaan muuten verotusarvo menee ihan sen autoliikkeeltä saadun tarjouksen mukaan eli sieltä katsotaan auton ja lisävarusteiden hinta. Toki se on toinen asia miten paljon liikkeeltä saa alennuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Ihan mielenkiinnosta miksi se diesel on paljon ajettuna niin paljon parempi kuin bensa? Itse kun mieluusti taas maksan vaikka extraa ettei vaan tartte dieselillä ajella, vaikka se kuinka olisikin halvempaa.
No tuossa tapauksessa toki ei ole vaihtoehtoja, jos bensa on ainut vaihtoehto. :) Paitsi sitten tavallinen bensa ja ladattava bensa (ei Nissanilla). Dieselit on siitä vanhanaikaisia, että sähköä niihin ei ole oikein laitettu. Ei kai ole järkevää. Lisäksi dieselvero söisi kannattavuuden.

5 vuotta vanhat ja 145-205tkm ajetut autot. Noista suurin osa on juuri dieseleitä. Eli keskimäärin diesellillä aina ajetaan enemmän.
Nissan Qashqai vaihtoautot - Nettiauto

Minä ainakin valitsisin vähemmän ajetun bensan, koska bensoissa on paljon parempi valikoima vähän ajetuissa.

Enkä sanonut että diesel olisi paljon ajettuna parempi kuin bensa. Mutta yleensä vain kaikki dieselit on enemmän ajettuja. Huonompi valikoima sitten noissa vähän ajetuissa, koska vähän ajaminen ei tietenkään ole kannattavaa dieselillä.

En tiedä sitten miten Nissanin kohdalla nuo bensa/diesel hinnat menee ja toki diesel on huonossa maineessa. Syystä tai syyttä? Dieselillä voi kumminkin säästää jos ajaa oikein paljon.
Nyt E10 näyttää olevan 1.5€ ja diesel 1.32€, mutta talvellahan tuo ero on pienempi. Diesel kuluttaa myös vähemmän. Itsekin ajan bensalla, koska autoverossa säästyy vähän ja bensan korkeampi hinta ei niin haittaa. Jos ajaisin enemmän, niin sitten diesel paku olisi halvin.

Ajelua tullee reipas 30tkm vuoteen.
Tuolle matkalle diesel olisi minusta parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
:bored: Volvo V60 D6 AWD Summum plug in hybrid aut ** Nahkapenkit / Navi / Muisti / Koukku ** Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
:cool:

Toki se kannattavuus menee tuohon melkein 600 euron vuosiveroon, mutta ei ne ulkomailla katsele suomen verotuksia kun autoja suunnittelee... :D
Totta :D Volvo vaan taisi luopua tuosta diesel hybridistä ja alkoi tekemään tilalle T8 bensaa. Myös XC40 T5 ladattava tulee joskus, mutta sille ei ollut vielä hintaa. Dieselit on sitten aivan tavallisia uusissa Volvoissa.

Ja jos haluaa juuri uuden S60 mallin, niin sitä ei saa dieselinä, koska auto tehdään jossain eri tehtaalla ilmeisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Totta :D Volvo vaan taisi luopua tuosta diesel hybridistä ja alkoi tekemään tilalle T8 bensaa. Myös XC40 T5 ladattava tulee joskus, mutta sille ei ollut vielä hintaa. Dieselit on sitten aivan tavallisia uusissa Volvoissa.

Ja jos haluaa juuri uuden S60 mallin, niin sitä ei saa dieselinä, koska auto tehdään jossain eri tehtaalla ilmeisesti.
Jenkeissä valmistettava S60 oli ensimmäinen Volvon malli johon ei saanut. Eikös se Volvo ilmoittanut luopuvansa kokonaan dieseleisstä about 2023, eli ei sinänsä ihme kun uutta moottorisukupolvea ei enää kehitetä (samalla veikkaan että Volvo tippuu kisasta Mersun, Bemarin ja Audin kanssa paljon ajavien keskuudessa...).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Viime syksynä hätäpäissään ostettu (muutto maalle ja välitön tarve kakkosautolle töiden takia) Citroën C3 -03 alkaa olla vähän nähty (tähän mennessä vaihdettu lambdat, katti sekä x määrä muita pikkuvikoja). Kivahan se on auton kanssa harrastaa ja näin, mutta ajattelin nyt että kun auto syksyllä menee vielä tuurilla leimaan niin voisi katsella jotain järkevämpää kakkosautoa. Tonninhan tuo vaan maksoi, mutta yli tonni on kyllä menny jo huoltoihinkin.

Tuosta romusta saattaisi saada sen tonnin hyvitystä vaihdossa, joten mitäs merkkiä ja mallia kannattaisi katsella siellä 4000-5000 euron kieppeillä? Ei tarvitse mitään mukavuuksia ja mahdollisimman pieni, vähäkulutuksinen auto. Ei käytetä tosiaan kuin vaan työssäkäymiseen jos ei satu työajat sopimaan niin että vaimon kanssa päästään samalla kyydillä. Melkein eniten arvostaisi käyttövarmuutta ja halpoja osia - ja mitä enemmän pystyy itse huoltamaan niin sen parempi.

Sanotaanko näin, että ranskattaret alkaa olla nähty... :)
15 vuotta vanhassa tonnin autossa joutuu vaihtamaan "kulutusosia", eikä :confused: Älä nyt vaan tee klassista, että myyt juuri korjaamasi auton pois... Kori tuossa lienee vielä kunnossa, kun on "ranskatar". Japsit, esim. Honda Jazz ovat tekniikaltaan hyviä, mutta arvostustasot ovat sen verran korkeita, että aika vanhaan mennääntuolla 4-5 k€ budjetilla. Ja sit sun päänsärkynä on pellit (tai niiden puute).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Jenkeissä valmistettava S60 oli ensimmäinen Volvon malli johon ei saanut. Eikös se Volvo ilmoittanut luopuvansa kokonaan dieseleisstä about 2023, eli ei sinänsä ihme kun uutta moottorisukupolvea ei enää kehitetä (samalla veikkaan että Volvo tippuu kisasta Mersun, Bemarin ja Audin kanssa paljon ajavien keskuudessa...).
Tuli mieleen että Volvohan voisi sitten ostaa dieselmoottorin joltain toiselta merkiltä, mutta ilmeisesti sekään vaihtoehto ei ole Volvon suunnitelmissa. Nuo nykyiset moottorithan on Volvon itse suunnittelemia.

Ilmeisesti luopuvat dieselistä sitten, kun pitäisi taas kehittää pienempipäästöinen dieselmoottori. Oli se jotain 2023 paikkeilla. Pienelle valmistajalle kun moottorin kehittäminen on liian kallista ja kun bensalla ja sähkölläkin pitäisi jo sitten pärjätä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Viime syksynä hätäpäissään ostettu (muutto maalle ja välitön tarve kakkosautolle töiden takia) Citroën C3 -03 alkaa olla vähän nähty (tähän mennessä vaihdettu lambdat, katti sekä x määrä muita pikkuvikoja). Kivahan se on auton kanssa harrastaa ja näin, mutta ajattelin nyt että kun auto syksyllä menee vielä tuurilla leimaan niin voisi katsella jotain järkevämpää kakkosautoa. Tonninhan tuo vaan maksoi, mutta yli tonni on kyllä menny jo huoltoihinkin.

Tuosta romusta saattaisi saada sen tonnin hyvitystä vaihdossa, joten mitäs merkkiä ja mallia kannattaisi katsella siellä 4000-5000 euron kieppeillä? Ei tarvitse mitään mukavuuksia ja mahdollisimman pieni, vähäkulutuksinen auto. Ei käytetä tosiaan kuin vaan työssäkäymiseen jos ei satu työajat sopimaan niin että vaimon kanssa päästään samalla kyydillä. Melkein eniten arvostaisi käyttövarmuutta ja halpoja osia - ja mitä enemmän pystyy itse huoltamaan niin sen parempi.

Sanotaanko näin, että ranskattaret alkaa olla nähty... :)
Mulla oli Citroen Xantia joka maksoi 425€ ja myin sen pois 700 eurolla. Oli ihan toimiva ja hyvä auto.

2013 Ostin Peugeot 406:n 950€ ja se on vieläkin käytössä. 77tkm on tullut sillä itse ajettua. Bensa Opel Vectra 2001 ostin keväällä katsastettuna 300€. Siinä on vähän pintaruostetta jossain ja eniten taitaa olla farkun takakontissa.

No kumminkin kun oot autosi juuri saanut korjattua kuntoon, niin aja nyt ainakin tämä katsastus loppuun. Sitten käy katsastamassa, niin saa 2kk lisää ajoaikaa jatkoksi. Sulla on niin halpa auto ja hyväkuntoinen, että ei sitä kannata mihinkään 4000-5000€ pommiin vaihtaa. :)

Jos siis saat katsastettua, niin se katsastusaika kannattaa toki hyödyntää, kun autoa on noin paljon huollettu. C3 ei ole kyllä tuttu, mutta ainakin 406 on ollut toimintavarma, vaikka on 525tkm ajettu. Ei ole tarvinnut mitään lambdoja tai kattia vaihdella. Jotain normaaleja kuluvia osia vain. Laturi oli jo ennestään ehditty vaihtamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Mulla oli Citroen Xantia joka maksoi 425€ ja myin sen pois 700 eurolla. Oli ihan toimiva ja hyvä auto.

2013 Ostin Peugeot 406:n 950€ ja se on vieläkin käytössä. 77tkm on tullut sillä itse ajettua. Bensa Opel Vectra 2001 ostin keväällä katsastettuna 300€. Siinä on vähän pintaruostetta jossain ja eniten taitaa olla farkun takakontissa.

No kumminkin kun oot autosi juuri saanut korjattua kuntoon, niin aja nyt ainakin tämä katsastus loppuun. Sitten käy katsastamassa, niin saa 2kk lisää ajoaikaa jatkoksi. Sulla on niin halpa auto ja hyväkuntoinen, että ei sitä kannata mihinkään 4000-5000€ pommiin vaihtaa. :)

Jos siis saat katsastettua, niin se katsastusaika kannattaa toki hyödyntää, kun autoa on noin paljon huollettu. C3 ei ole kyllä tuttu, mutta ainakin 406 on ollut toimintavarma, vaikka on 525tkm ajettu. Ei ole tarvinnut mitään lambdoja tai kattia vaihdella. Jotain normaaleja kuluvia osia vain. Laturi oli jo ennestään ehditty vaihtamaan.
No, tuo on kyllä hyvä pointti että sieltä 4000-5000 euron kieppeiltä tuskin sen kovin paljoa sen varmempaa autoa siltikään saa jos nyt vaan huoltaa tuota ja ajelee tuon ns. loppuun. Kilometrejähän tuossa ei ole vasta kuin 250k eli voisi hyvinkin mennä vielä tuon seuraavan katsastusvälin ja ellei jopa sitä seuraavan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Leasingyhtiön mukaan muuten verotusarvo menee ihan sen autoliikkeeltä saadun tarjouksen mukaan eli sieltä katsotaan auton ja lisävarusteiden hinta. Toki se on toinen asia miten paljon liikkeeltä saa alennuksia.
Väärin meni leasing yhtiöllä. Auton hinta maahantuojan hinnastosta. Lisävarusteet ehkä tarjouksesta, paitsi jos " Jos työnantajan lisävarusteista saama alennus ylittää tavanomaisen käteis- tms. alennuksen, lisävarusteiden arvona käytetään niiden yleistä suositushintaa. "
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Dieselit on siitä vanhanaikaisia, että sähköä niihin ei ole oikein laitettu. Ei kai ole järkevää. Lisäksi dieselvero söisi kannattavuuden.
MB E300de nyt esimerkiksi. Saman koneen taitaa saada myös C:hen, mutta ei ehkä Suomessa. Lisäksi jo aiemmin oli E 300 bluetec hybrid W212-sarjassa.

Myös XC40 T5 ladattava tulee joskus, mutta sille ei ollut vielä hintaa.
On sille hinta Volvon sivuilla. N. 47 tonnia hinnat alkaen. Valitettavasti etuveto.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Väärin meni leasing yhtiöllä. Auton hinta maahantuojan hinnastosta. Lisävarusteet ehkä tarjouksesta, paitsi jos " Jos työnantajan lisävarusteista saama alennus ylittää tavanomaisen käteis- tms. alennuksen, lisävarusteiden arvona käytetään niiden yleistä suositushintaa. "
No perhana näin se näköjään verottajalla lukee. Mitähän tuo viimeinen siteeraattu lause käytännösss tarkoittaa.

Ja onko tietoa voiko liike ottaa kuitenki vaihdossa oman auton? Ei nyt sillä että välttämättä mitään järkevää tarjousta tekis. Mutta onhan tuo liikkeellekkin vähän nihkeetä jos ei millään alennuksilla voi kilpailla.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Näinhän se menee. Itsellä myöskin yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi farkku RS (eniten kiinnostaisi facelift) tai sitten L&K Octavia/Superb. Pitäisi vaan käydä katsomassa miltä nuo L&K:n penkit näyttää livenä, muutoinhan niissä(kin) on varustus kunnossa. Superb toki jo aika laiva kooltaan. Omaan autoon on asennettu irrotettava koukku jälkikäteen, mutta en osaa hinnasta sanoa. Eiköhän tuohon dieseliinkin saa softattua lisää tehoa tarvittaessa, konehan siinä taitaa olla perus 2.0 tdi eli RS:ssä sama kone kuin perus dieselissä.
Tuli viime viikolla RS octavia -14 188tkm DSG farkku. Ainakin olen vielä tuhannen kilometrin jälkeen tyytyväinen. Automaattina vaan todella mukava ajaa ja adaptiivisen vakkarin kanssa helppo ajettava. Tarkoitus ajella noin 3v ja vaihtaa vähemmän ajettuun (alle 300tkm). Perus RS varusteilla, ei oikeastaan mitään ylimääräistä.

Haettiin kaverin kanssa ja kaverille tuli kanssa samalla kauhea autokuume. Osti -15 200tkm ajetun farkku golffin hyvillä varusteilla, melkolailla samanlainen käyttöauto kuin itsellä.

Vanha -06 octavia seisoo vielä pihalla, venttiilikoneista ääntää. Ruostettakin jo pukkaa parista kohtaa ja pakoputki vuotaa. Katsastusta vielä lokakuuhun jäljellä. Mitä tuosta kehtaisi pyytää? 3000e? Priimat noin 5ke :bored:
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Oliko kokemusta tai tietoa saako autojen ajotietokoneiden/käyttöjärjestelmien kieliasetuksia muutettua? Jos vaikka toisi Ruotsista auton, mutta haluaisi suomeksi käyttää järjestelmää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Oliko kokemusta tai tietoa saako autojen ajotietokoneiden/käyttöjärjestelmien kieliasetuksia muutettua? Jos vaikka toisi Ruotsista auton, mutta haluaisi suomeksi käyttää järjestelmää.
Yks volvo tullut vastaan, tai siis siirsin sen paikasta toiseen. Ilmoituskielet ruotsiksi, tuosta kysäisin niin perus OBD jutuilla (jos siis riittävät softat) kieli vaihtuu kyllä. Seuraavan kerran kun akun joutuu irroittamaan, niin svenska talande ilmestyy takaisin. Marmorilla sen käsittääkseni saa pysyvästi vaikka suomeksi. Näin siis Volvossa, joku V70 T5 4WD mikälie...
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Yks volvo tullut vastaan, tai siis siirsin sen paikasta toiseen. Ilmoituskielet ruotsiksi, tuosta kysäisin niin perus OBD jutuilla (jos siis riittävät softat) kieli vaihtuu kyllä. Seuraavan kerran kun akun joutuu irroittamaan, niin svenska talande ilmestyy takaisin. Marmorilla sen käsittääkseni saa pysyvästi vaikka suomeksi. Näin siis Volvossa, joku V70 T5 4WD mikälie...
Mitäköhän ne mahtaa marmorilla veloittaa, jos edes suostuvat tuohon? Jotain katkeruutta voi omaa tuontia kohtaan olla?
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Tossa jo viime vuoden puolella kyselin autoa vanhan -96 mondeon tilalle ja silloin pääasiassa ehdoteltiin focusta tai uudempaa mondeota, mutta se homma jäi silloin siihen, no nyt tuo raukka ei saanut enää leimaa ja uutta tarttis saada. Tämä autojen katselu vaan tuppaa olemaan jotenkin niin hankalaa eikä ikinä budjettiin sopivaa... Excelissä on jo listattuna Focus, fiesta, mondeo, astra j, insignia, mazda 6, kia ceed, hyundai i30, auris, avensis, corolla. Mutta kaikista tuntuu löytyvän jotain huonoa. Kia Rio ja Hyundai i30 tuli jo testattua, Rio oli aivan liian pieni, hyundai taasen oli muuten "ihan jees" ajaa, 1.4 koneella toki vieläkin vähän tuhnu mutta äänekäs, huonot penkit eikä toivottuja lisävarusteita. Tällä viikolla testaamaan ainakin mk2 focusta, mutta onhan se nyt aika ruma, mutta uudemmat ecoboostit ei mahdu budjettiin, myöskään fiestassa, eikös noissa alun ecoboosteissa ollut jotakin jäähdytysputkien ylikuumentumista?
Turbo astra tällä hetkellä itsellä se paperilla kivoin vehje ja löytyy alle 10k, mietteitä?

Muita merkkejä ja malleja mitä vielä voisi aloittaa tutkimaan? Myös ruotsista tuonti on mahdollinen, mutta ei omaan silmääni ainakaa sattunut mitään mikä olisi huomattavasti halvempi.

Merkillä ei ole väliä kunhan se ei ole VAG tai ranskalainen.
60/40 kaupunki/maantie-ajoa, maantie-ajot pääasiassa ~30km viikottain tai pidempää >300km reissua muutaman kerran vuodessa.
Tilaa ei tarvitse hirveästi mutta 5 ovea, koska takapenkillä joku matkustaa kuitenkin aika usein, pieniä matkoja kylläkin. Ei farkkua.
Hinta < 10k€, todella mielellään jopa luokkaa 5k€.
Pieni ruokainen mutta liikahtaa tarvittaessa.
Hiljainen.
Ilmastointi ja vakkari.

Käynyt myös mielessä että ostais jonkun väliaikaisen tonnin pelin ja sillä lisäaikaa etsimiselle kun tuo leima umpeutuu jo ensi kuun alussa. Helposti se etsiminen vaa sitten tyssää siihen.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
590
Turbo astra tällä hetkellä itsellä se paperilla kivoin vehje ja löytyy alle 10k, mietteitä?
Astra oli itsellä yhtenä vaihtoehtona mutta aika paljon löytyi kirjoituksia 1.4T koneen ongelmista että tiputin sen pois listalta.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Jos m32 laatikolla niin saattapi hyvinkin hajota. Itse en koskisi kyseisellä laatikolla varustettuihin autoihin. Mielummin vaikka automaattina.
Astra oli itsellä yhtenä vaihtoehtona mutta aika paljon löytyi kirjoituksia 1.4T koneen ongelmista että tiputin sen pois listalta.
Pätee myös myös manuaali 1.4t astraan tämä, taitaa tuossa olla sama M32 laatikko..

Opel miehet tietää aiheesta enemmän:

m32 ongelmat - Google-haku
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Merkillä ei ole väliä kunhan se ei ole VAG tai ranskalainen.
Ei kannata myöskään ostaa gm (paljon vikoja, manuaali laatikot hajoaa käsiin), mazda (moottorit hajoaa), mersut lähtee lavetilla muuten vaan, osta vaikka bemari kun vaan et osta niitä vanhempia missä jakopään ketjut pomppii tai niitä viellä vanhempia missä automaattilaatikot hajoaa. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
No se siitä astrasta sitten. Mazdasta en oo kyllä kuullut muuta huonoa kuin ruoste ja sekin parantunut 2008+, kone ongelmia googlettelin niin osu silmään vaan diesel versioita. Noita saisi vain hyvillä varusteilla jo alle 8k€, toki en tiedä onko jo jopa liian iso omille tarpeille koko auto.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Muistelisin noita vikoja löytyneen myös bensakoneista kun joskus mazdaa harkitsin. Anopilla ainakin hajosi kutos mazdasta bensakone, oli tosin jo parisataa tonnia ajettu.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Mitä autoja vaihtoehtona?

Farmari tai SUV, hintaluokka 4-10k.
Vakkari ja automaatti oltava, tehoa saatava ulos vähintään 150 ja ohjelmointikin käy. Penkit tulisi olla hyvät/neutraalit ja kädelle oltava lepuutuspaikka keslikonsolissa.
Siedettävän tyylikäs oltava ja hyvännäköiset vanteet laitettaneen. Luotettava pitää olla.
Mieluusti takaveto tai neliveto.

En oikein keksi, kuin mersuja (E s211) ja W203 tuohon hintaluokkaan.
 

Janttura

Tukijäsen
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
88
Noi m32 lootien ongelmat otettu haltuun 2012+ jälkeen jos noilla ostatte kattokaa mitä vuotta se loota on
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Noi m32 lootien ongelmat otettu haltuun 2012+ jälkeen jos noilla ostatte kattokaa mitä vuotta se loota on
On noihin lisäilty öljykanavia vissiin useampaan otteeseen että kiertäisi öljy paremmin. On myös puhuttu päätylaakerien esijännityksen ongelmista. Olen kyllä kuullut noita laatikoita hajoavan 2012 uudemmistakin m32 laatikoista..
 

Janttura

Tukijäsen
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
88
myyny niitä vanhoja laatikoita varastoja tyhjäks...varmaan turvaline ostos jos laatikko selvitetty
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Mitä autoja vaihtoehtona?

Farmari tai SUV, hintaluokka 4-10k.
Vakkari ja automaatti oltava, tehoa saatava ulos vähintään 150 ja ohjelmointikin käy. Penkit tulisi olla hyvät/neutraalit ja kädelle oltava lepuutuspaikka keslikonsolissa.
Siedettävän tyylikäs oltava ja hyvännäköiset vanteet laitettaneen. Luotettava pitää olla.
Mieluusti takaveto tai neliveto.

En oikein keksi, kuin mersuja (E s211) ja W203 tuohon hintaluokkaan.
Alle 10k saa myös w204. Itse tuollaista tai w211:sta koitin pari kuukautta ostaa mutta helvetin hankalaa jostain syystä oli aina. Joko oli historiatiedoissa jotain mätää/puutteita tai muuta hämärää. Kannattaa tarkkaan ottaa asioista selvää ja vaikka soittaa viimeiselle omistajalle jos liikkeestä ostaa. Itse näin yhden "pommin" vältin. Myös bemareita saa tuohon rahaan mutta n47 koneen ongelmat kannattaa tiedostaa.

Itse ostin kuitenkin, kun mersun hankkiminen oli niin jotenkin niin hankalaa, 2011 vuotisen mk3 Focuksen 1.6 tdci tehomyllyllä ja titanium varusteilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Mitä autoja vaihtoehtona?

Farmari tai SUV, hintaluokka 4-10k.
Vakkari ja automaatti oltava, tehoa saatava ulos vähintään 150 ja ohjelmointikin käy. Penkit tulisi olla hyvät/neutraalit ja kädelle oltava lepuutuspaikka keslikonsolissa.
Siedettävän tyylikäs oltava ja hyvännäköiset vanteet laitettaneen. Luotettava pitää olla.e
Mieluusti takaveto tai neliveto.

En oikein keksi, kuin mersuja (E s211) ja W203 tuohon hintaluokkaan.
Miten olisi Volvo V70? Ei tietysti takavetoa, mutta nelivetona löytyy, esim joku tämmönen: Volvo V70 TURBO NELIVETO.RUNSAS VARUSTETASO 2.5T 210 hv AWD momentum.RAHOITUS JOPA ILMAN KÄSIRAHAA.ALKAEN 69 EUR./KK.TALVI TULEEE! Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Myös bemareita saa tuohon rahaan mutta n47 koneen ongelmat kannattaa tiedostaa.
Tämä, mutta taitaa olla enemmän tarjontaa kuitenkin M47 ja M57 koneellisista malleista tuossa hintaluokassa. Vähemmän ongelmia kuitenkin jos hommaa 6-sylinterisen Bemarin :D
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Tarkoitus olisi siirtyä -05 Alfa 156 Crosswagonista tämän vuosikymmenen puolelle. Alustavasti katellut 320 bemareita ja Octavia RS:iä. Kaveri kun näistä enemmän tietää katsastusmiehenä löytää joka merkistä tietty jotain vikaa. Mitäs ihmiset täällä ehdottaisi?

Budjetti 20k pintaan, yli voi vähän mennä jos sillä saa selkeästi jotain parempaa.
Ajoa vähän reilu 10k vuodessa eli bensakoneellinen.
Tulee 1. autoksi eli riittävän iso mökkireissuihin feat. koira ja ehkä pari kaveria.
Enemmän tehoa kuin nykyisessä 150 hevosisessa.
Ei kuukausittain huollettava.
Takaveto/takapainotteinen neliveto olisi plussaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Itse ostaisin 320i:n xdirvenä sopivilla varusteilla ja sopivasti ajettuna.

Farkku Mondeo nelikkona on myös ihan hyvä auto ja mahtuisi budjettiinkin, mutta sitä ei ole tarjolla bensakoneella.

Heitetään vielä jokerina Lexus IS/GS, joskin nuo eivät sedaneina ole kovin koiraystävällisiä.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Itse ostaisin 320i:n xdirvenä sopivilla varusteilla ja sopivasti ajettuna.

Farkku Mondeo nelikkona on myös ihan hyvä auto ja mahtuisi budjettiinkin, mutta sitä ei ole tarjolla bensakoneella.

Heitetään vielä jokerina Lexus IS/GS, joskin nuo eivät sedaneina ole kovin koiraystävällisiä.
Onkos noissa 2013-2015 xDriveissa kuinka paljon ongelmia ollut etuperän kanssa? Ilmeisesti isoin syy miksi joutuu tekemään alkuaikoina kalliita remppoja. Eikä taida ton ikäsissä enää mennä mihinkään takuisiin.

Sedan malliset jää tosiaan suoraan pois laskuista, jo kolmen ihmisen mökkikamat 5 päiväksi + koira niin alkaa olla tunkua takapenkillä. Ja koira takapenkillä = karvaa joka paikassa, mielummin sen laittaa konttiin.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Alle 10k saa myös w204. Itse tuollaista tai w211:sta koitin pari kuukautta ostaa mutta helvetin hankalaa jostain syystä oli aina. Joko oli historiatiedoissa jotain mätää/puutteita tai muuta hämärää. Kannattaa tarkkaan ottaa asioista selvää ja vaikka soittaa viimeiselle omistajalle jos liikkeestä ostaa. Itse näin yhden "pommin" vältin. Myös bemareita saa tuohon rahaan mutta n47 koneen ongelmat kannattaa tiedostaa.

Itse ostin kuitenkin, kun mersun hankkiminen oli niin jotenkin niin hankalaa, 2011 vuotisen mk3 Focuksen 1.6 tdci tehomyllyllä ja titanium varusteilla.
Samaa itsekin tässä harmitellut. Tarjontaa pääasiassa yksityisiltä, pikkujobbareilta, tai Kamuxilta/Sakalta jotka eivät todellakaan kiinnosta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Samaa itsekin tässä harmitellut. Tarjontaa pääasiassa yksityisiltä, pikkujobbareilta, tai Kamuxilta/Sakalta jotka eivät todellakaan kiinnosta.
Pääasiassa tuo on juuri se tarjonta mihin itse kyllästyin. Poislukien kylläkin Kamuxi mitä olen aina pitänyt koijariliikkeenä. Itse kuitenkin kävin 3 kertaa Kamuxin liikkeissä ajamassa eri autoja ja joka kerta oli hyvä palvelu ja kiinnostuneet myyjät. Lopuksi sitten "tilansin" Kamuxin toisesta liikkeestä Focuksen minkä sitten koeajon jälkeen ostinkin, liike laittoi vielä uuden laturin ääntävän tilalle (kuten tietysti kuuluukin). Auto ollut tosin ajossa vasta muutaman päivän niin ei ole vielä mitää ylläreitä löytynyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Onkos noissa 2013-2015 xDriveissa kuinka paljon ongelmia ollut etuperän kanssa? Ilmeisesti isoin syy miksi joutuu tekemään alkuaikoina kalliita remppoja. Eikä taida ton ikäsissä enää mennä mihinkään takuisiin.
En ole kyllä kuullut että noita etuperiä olisi massoittain hajonnut F3x-sarjan autoista, muutamalla kaverilla/tutulla on kuitenkin noita F3x xdrivejä ollut jo useampia autoja, eikä niissä ole vielä 100-150 tkm kohdalla ollut suurempia vikoja.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Pääasiassa tuo on juuri se tarjonta mihin itse kyllästyin. Poislukien kylläkin Kamuxi mitä olen aina pitänyt koijariliikkeenä. Itse kuitenkin kävin 3 kertaa Kamuxin liikkeissä ajamassa eri autoja ja joka kerta oli hyvä palvelu ja kiinnostuneet myyjät. Lopuksi sitten "tilansin" Kamuxin toisesta liikkeestä Focuksen minkä sitten koeajon jälkeen ostinkin, liike laittoi vielä uuden laturin ääntävän tilalle (kuten tietysti kuuluukin). Auto ollut tosin ajossa vasta muutaman päivän niin ei ole vielä mitää ylläreitä löytynyt.
En haluaisi maalailla piruja seinälle, mutta. Ostin kans muutama vuosi sitten 2-koppasen Focuksen Kamuxilta. Oli viimeinen Foordi-, ja viimeinen kerta kun Kamuxilta ostan mitään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
102
Mitä mieltä arvon asiantuntijat on tästä Seat Leon merkkisestä autosta? On tullut luettua 1.4 TSI koneiden ongelmista, eli onko tyhmän rohkeaa ostaa tuollaista? Kyseisessä autossa moottori malli on EA111 (CAXC) eli ei se "pahin" öljysyöppömalli (EA888), mutta omat ongelmat kuulemma tuossakin koneessa on...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Mitä mieltä arvon asiantuntijat on tästä Seat Leon merkkisestä autosta? On tullut luettua 1.4 TSI koneiden ongelmista, eli onko tyhmän rohkeaa ostaa tuollaista? Kyseisessä autossa moottori malli on EA111 (CAXC) eli ei se "pahin" öljysyöppömalli (EA888), mutta omat ongelmat kuulemma tuossakin koneessa on...
Onko tuossa jakoketju joknka kirsitin hajoaa ja sitten menee moottori vaihtoon? En maksaisi euroakaan tommosesta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
En haluaisi maalailla piruja seinälle, mutta. Ostin kans muutama vuosi sitten 2-koppasen Focuksen Kamuxilta. Oli viimeinen Foordi-, ja viimeinen kerta kun Kamuxilta ostan mitään.
Nojaa. Jos kaikki tarinat kuuntelisi niin ei mitään käytettyä, eikä nykyään varmaan uuttakaan, autoa uskaltaisi ostaa. Minäkin "päätin" viisi vuotta sitten ettei yhtään Fordia tule enää kun ykköskoppainen jätti motarille männänrengas antautuneena. Otin kuitenkin jonkin verran selkoa mk3 Focuksista ja pääsin päätöksestäni eroon. Paskoja nää kaikki kuitenkin on ja joutuu korjaamaan :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom