Noctua NH-D15 keskituuletin ulisee

Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja/tai tiedossa jotain ratkasua/ideoita, mitä moiselle voisi tehdä? Upouusi Noctuan NH-D15 siis käytössä ja ilmeisesti keskituuletin (kahdesta tuulettimesta ripojen keskellä oleva siis) aiheuttaa pyörimisellään sellaista hiljaista "sykähtelevää ulinaa", kun ääni tuntuu lakkaavan ko. tuulettimen pysäyttäessä. Tämä siis idlessä Windowsissa, mutta myös pelikäytössä hiljaisemmissa kohdissa kuuluu.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Eipä tuntunut auttavan, enkä nyt ole enää yhtään varma johtuiko ääni edes ko. tuulettimesta, kun sen taas kokonaan pysäyttämällä ääni jostain päin koppaa kuitenkin kantautui.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
543
Minulla ulisi molemmat n. 50% ja 70% nopeudella. Noctua lähetti uudet joissa ei tuota vikaa ole.

Vanhat harmaat Noctuat on silti parempia. Ääni ei muutu niin huomattavasti kun nopeus vaihtelee. Nämä uudet alensin kotelotuulettimiksi.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Minulla ulisi molemmat n. 50% ja 70% nopeudella. Noctua lähetti uudet joissa ei tuota vikaa ole.

Vanhat harmaat Noctuat on silti parempia. Ääni ei muutu niin huomattavasti kun nopeus vaihtelee. Nämä uudet alensin kotelotuulettimiksi.
Okei, hyvä ja kumma kuulla että parani vaihtamalla. Samat tuulettimet kuitenkin siis? Mulla ulisi myös Noctuan NF-A14 tässä R6 kotelon etuosassa varmaan juuri tuolla 50% nopeudella, piti vaihtaa takaisin kotelon omiin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 645
Just ostin myös tuon D15 ja ei ole mulla näin äänekästä jäähyä ollut 10 vuoteen. Ei varsinaisesti resonoi, eikä ulise, mutta ääni kuuluu kaikilla kierrosalueilla taustamelun ja muiden tuulettimien ylitse. Yhdellä propellilla ajelen, joten pitänee testailla sillä toisella mukana tulleella propellilla. :/

Mainittakoon plussana, että tuon mukana tuli ilmeisesti kilkkeet myös AM4-kantaan, vaikka ei olisi pitänyt olla :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 788
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom