Koneen käynnnistys ongelmat

Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
13
Moro!
Elikkäs mulla on konee käynnistämisessä ongelmia. Tein tänne aikaisemmin aloituksen koneen käynnistys ongelmista ja nyt voin sitte vähä tarkentaa tätä.

Elikkäs kun koitan käynnistää konetta, niin se ei käynnisty heti vaan, pitää virtanapista sammuttaa ja vaihtaa muistikampojen paikat. Koneessa mulla on 4 muistipaikkaa ja kaksi kampaa..vaihdan kammat harmaista sloteista mustii ja kone käynnistyy.. Seuraavana päivänä sama homma mutta mustista sloteista harmaisiin. Olisi iha kiva tietää että mistähä tälläne ongelma johtuu. Oon kyllä kasannu koneen uudellee toiseen koppaa mutta ei.

Koneen tiedot:
Intel Core i7 4790K
Gigabyte GA-Z97P-D3
MSI GeForce GTX 1050ti
LC-Power 650W LC6650GP3
16Gt RAM


Kiitti!
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
Voisit kokeilla ramtestata muistit näin alkajaisiksi ja jos ei ongelmaa löydy, vaihtaa emolevyä
EDIT: ja niin tosiaan nollata biosin tässä heti alkuunsa
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
13
Mulla on toiset kammat ja oon niilläki testaillu mutta ei vaikutusta. Biossiki on nollattu =) Sitä ei vaa oo kyllä koskaa päivitetty :D enkä osaa/uskalla :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Koeta käynnistää taas, ei käynnisty. Mutta älä nyt vaihda muisteja, paina vaan käynnistysnappia niin monta kertaa, että käynnistyy. Jos käynnistyy vaikka kolmannella yrittämällä, niin vika on todennäköisemmin virtalähteessä.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
13
Oon toki tuotakin testannut useat kerrat..Käynnistelin kyllästymiseen saakka ja sitte vaihoin vain niiden muistikampojen paikkoja niin heti käynnisty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Käytät virtalähteen aina napista sammuksissa ja taikka johdon myös pois? Tee tämä toimenpide ilman muisteihin koskemista ja kokeile auttaako.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Moro!
Elikkäs mulla on konee käynnistämisessä ongelmia. Tein tänne aikaisemmin aloituksen koneen käynnistys ongelmista ja nyt voin sitte vähä tarkentaa tätä.

Elikkäs kun koitan käynnistää konetta, niin se ei käynnisty heti vaan, pitää virtanapista sammuttaa ja vaihtaa muistikampojen paikat. Koneessa mulla on 4 muistipaikkaa ja kaksi kampaa..vaihdan kammat harmaista sloteista mustii ja kone käynnistyy.. Seuraavana päivänä sama homma mutta mustista sloteista harmaisiin. Olisi iha kiva tietää että mistähä tälläne ongelma johtuu. Oon kyllä kasannu koneen uudellee toiseen koppaa mutta ei.

Koneen tiedot:
Intel Core i7 4790K
Gigabyte GA-Z97P-D3
MSI GeForce GTX 1050ti
LC-Power 650W LC6650GP3
16Gt RAM


Kiitti!
Tärkein tieto unohtui: Onko kone joskos toiminut normaalisti ja jos on niin mitä teit että ongelmat alkoivat?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Koeta käynnistää taas, ei käynnisty. Mutta älä nyt vaihda muisteja, paina vaan käynnistysnappia niin monta kertaa, että käynnistyy. Jos käynnistyy vaikka kolmannella yrittämällä, niin vika on todennäköisemmin virtalähteessä.
En kyllä lähtisi tuolla LC-paskapommilla kokeilemaan, että kuinka monta painallusta tarvitaan ennen kuin tapahtuu jotain muuta kuin hiljaisuutta.
Siitä voi tulla myös vähän vääränlainen "koeammunta".

Muutenkin täysin väärä valinta tuollaisen aikanaan kalliin prossun kaveriksi.
Mutta eipä neliydinprossulla enää kummoista arvoa ole.


Lähtisin tuon perävalotakuisen kusetuspowerin vaihdosta kunnolliseen.
Sen jälkeen seuraavana vaihtuisi BIOSin paristo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
En kyllä lähtisi tuolla LC-paskapommilla kokeilemaan, että kuinka monta painallusta tarvitaan ennen kuin tapahtuu jotain muuta kuin hiljaisuutta.
Siitä voi tulla myös vähän vääränlainen "koeammunta".

Muutenkin täysin väärä valinta tuollaisen aikanaan kalliin prossun kaveriksi.
Mutta eipä neliydinprossulla enää kummoista arvoa ole.


Lähtisin tuon perävalotakuisen kusetuspowerin vaihdosta kunnolliseen.
Sen jälkeen seuraavana vaihtuisi BIOSin paristo.
No viallinen powerikin voi käynnistyä, kunhan sitä "lämmittelee" vähän ennen käynnistystä. En todellakaan takaa tämän metodin turvallisuutta, mutta kylmäkäynnistysongelmat ovat yleensä powerista johtuvia. Nyt pienellä mahdollisuudella emolevyssä on jotain häikkää, niin ajattelin että ensin voisi katsoa sen powerin tilanteen.. Kuulostaa vahvasti powerin ongelmilta, mutta ei se emolevykään ole poissuljettu.

Olet kyllä oikeassa, että vähän väärin on kasattu kone.. Aikansa parhaan prosessorin kaverina on parinkympin poweri ja surkea emolevy. Virransyöttö on paskaa ja jos googlettelee mallinimellä, niin muillakin on ollut näitä käynnistysongelmia. Eli voi olla sielläkin vikaa..
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Olet kyllä oikeassa, että vähän väärin on kasattu kone.. Aikansa parhaan prosessorin kaverina on parinkympin poweri ja surkea emolevy. Virransyöttö on paskaa ja jos googlettelee mallinimellä, niin muillakin on ollut näitä käynnistysongelmia. Eli voi olla sielläkin vikaa..
Ja laaduton ja varsinkin kulunut laaduton powerihan vielä herkästi lisää emolevyn prossu-VRM:nkin rasitusta.

Joka tapauksessahan ei tuollaisella powerilla kannata ainakaan muita osia lähteä uusimaan ja riskeeraamaan.

Naapuri tosiaan aikanaan selvisi kahdesti säikähdyksellä, kun ensin Son(a)ta II:n bundlattu Fuckyou kiinaksi Fuhjyyu-elkoinen aikapommi poksahti viidessä kuukaudessa ja tilalle vaihdettu normi-halpaelkoinen rupesi kylmäkäynnistysoireilevaksi neljän vuoden jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 415
Viestejä
4 160 385
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom