VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Sanoisin, että kun noin pitkältä matkalta, noin tasaiset jäljet, niin kyse on oven tiivisteistä. Pääseeköhän kenties ovi elämään liikaa ja/tai tiivisteet on pois paikaltaan tmv?

Ei tuollaisia jälkiä kyllä kengillä tai punteilla saa aikaan..
En usko kyllä että oven alareunassa olisi jotain joka naarmuttaa kolmella eri tasolla samansuuntaisia naarmuja tuohon kynnykseen.

Oikeesti se muovilista ei ole turhaan juuri tuossa kohdassa. 80 luvun volkkareissakin se on :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Uudessa autossa pahemmat jäljet kuin 100+ tkm rullatussa etupyörien takana jatkuvassa hiekkapuhalluksessa? Ei tuo nyt ole millään tasoa normaalia, joko ovessa mekaaninen vika tai maalaus tehty päin persettä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Eikös Golfeissa ollut näitä et ovi menee ruttuun kun on vähän jäätä talvella ja muita Saksan parhaita? Mä käytän verrokkina taas omaa Puntoa, joka kymmenvuotiaana ole ton näköinen ja siihen on mennyt vuosia sisään muksu ASTUEN aina tohon kohtaan päälle, eli siinä sitä mekaanista hankausta on joka päivä 2-10 kertaa. Sanoisin että ovi on huonosti, tiivisteet kovat tai tohon kohtaan ei ota tiivisteet vaan itse ovi. Miltä näyttää se oven alaosa tuossa? Oisko siihenkin tullut myös "kengistä jälkiä t: maahantuoja".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Eikös Golfeissa ollut näitä et ovi menee ruttuun kun on vähän jäätä talvella ja muita Saksan parhaita? Mä käytän verrokkina taas omaa Puntoa, joka kymmenvuotiaana ole ton näköinen ja siihen on mennyt vuosia sisään muksu ASTUEN aina tohon kohtaan päälle, eli siinä sitä mekaanista hankausta on joka päivä 2-10 kertaa. Sanoisin että ovi on huonosti, tiivisteet kovat tai tohon kohtaan ei ota tiivisteet vaan itse ovi. Miltä näyttää se oven alaosa tuossa? Oisko siihenkin tullut myös "kengistä jälkiä t: maahantuoja".
Se taipuu minun käsitykseni mukaan oven etunurkasta ulospäin. Sisäpuolelle jäätyy vettä ja kun ovi avataan, oven nurkka taipuu ulospäin jäätä vasten. Näin siis vuosituhannen vaihteen golfeissa ja kaiketi myös passateissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
446
Se taipuu minun käsitykseni mukaan oven etunurkasta ulospäin. Sisäpuolelle jäätyy vettä ja kun ovi avataan, oven nurkka taipuu ulospäin jäätä vasten. Näin siis vuosituhannen vaihteen golfeissa ja kaiketi myös passateissa.
Juu. Tätä oli meidän 2007 farkku-Golfissa.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Kävin läpi muutkin jalkalistat. Tässä kuva pelkääjän puolesta. Sitä ovea käyttää kerran pari viikossa kevytrakenteinen puolisoni, joka ei myöskään käytä kovilla pohjilla varustettuja kenkiä. Samanlaisia viiltoja siinäkin on. Ei vaan ole vielä kulunut puhki koska käyttö on niin vähäistä.

Linkki

Edit: oikean takaoven listassa on myös samanlaisia viiltojälkiä. Siitä kiipeää silloin tällöin sisään 2v muksu, joka on osannut kiivetä sisään ehkä vuoden verran. Yleensä nostan häne autoon koska on kiire päästä lähtemään. Painoa hänellä 10 - 20 kg tänä aikana. Mut hei, luonnollista kulumaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Kävin läpi muutkin jalkalistat. Tässä kuva pelkääjän puolesta. Sitä ovea käyttää kerran pari viikossa kevytrakenteinen puolisoni, joka ei myöskään käytä kovilla pohjilla varustettuja kenkiä. Samanlaisia viiltoja siinäkin on. Ei vaan ole vielä kulunut puhki koska käyttö on niin vähäistä.

Linkki
Mikä skoda tuo on? Kai siihenkin saa ne kynnyslistat tehtaalta.

On kyllä käsittämätöntä säästämistä hienossa paikassa taas.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Toisaalta meneekö ne muovilistat muutenkaan ihan tuonne reunaan asti, missä naarmut ovat? Yleensähän ne listat on vaan tuossa tasaisella osuudella eikä niistä siten ole ehkä niinkään hyötyä kyseiseen naarmuuntumiseen. Jännä olisi kyllä tietää mikä nuo naarmut oikein aiheuttaa, jos @OD. lla ei kerran ole tapana raapia kenkiään puhtaaksi tuota kynnystä vasten :D Onko oven ja kynnyksen välissä paljon kuraa/hiekkaa talvella? Sehän saattaisi yhdessä tiivisteen hankaamisen kanssa aiheuttaa moista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Kävin läpi muutkin jalkalistat. Tässä kuva pelkääjän puolesta. Sitä ovea käyttää kerran pari viikossa kevytrakenteinen puolisoni, joka ei myöskään käytä kovilla pohjilla varustettuja kenkiä. Samanlaisia viiltoja siinäkin on. Ei vaan ole vielä kulunut puhki koska käyttö on niin vähäistä.

Linkki
Pistä jotain värikästä ja tarttuvaa väliin (ketsuppi on mukavaa :D ) ja iske ovi kiinni. Ota auki ja katso mihin kohtaan nappaa kiinni. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Toisaalta meneekö ne muovilistat muutenkaan ihan tuonne reunaan asti, missä naarmut ovat? Yleensähän ne listat on vaan tuossa tasaisella osuudella eikä niistä siten ole ehkä niinkään hyötyä kyseiseen naarmuuntumiseen. Jännä olisi kyllä tietää mikä nuo naarmut oikein aiheuttaa, jos @OD. lla ei kerran ole tapana raapia kenkiään puhtaaksi tuota kynnystä vasten :D Onko oven ja kynnyksen välissä paljon kuraa/hiekkaa talvella? Sehän saattaisi yhdessä tiivisteen hankaamisen kanssa aiheuttaa moista.
Ne menee ihan reunan yli. Ks. malli: Skoda Octavia III Decorative door sill covers

Passateissa se kynnyslista menee vielä alemmallekin tasolle ja sit vielä listan vieressä on läpinäkyvät kulutusteipit
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Ne menee ihan reunan yli. Ks. malli: Skoda Octavia III Decorative door sill covers

Passateissa se kynnyslista menee vielä alemmallekin tasolle ja sit vielä listan vieressä on läpinäkyvät kulutusteipit
Näköjään joo. Sittenhän tuollaiset kannattaa kyllä hankkia heti uutena, jos niitä ei jostain syystä autossa ole. Teipit sitten suojaamaan ne osat, jotka jää paljaaksi listojen asennuksen jälkeenkin.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
568
Ainakin Seatissa lista kattaa ainoastaan kynnyksen ylimmän olan. Jos haluaa suojata muutkin niin teippaaminen (kirkas kiveniskuteippi) on vaihtoehto. Valmiiksi leikattuja teippejä myydään, tuo Skodan decorative door sill ei sellainen ole. Hyvä teippaaja asentaa teipit käden käänteessä.

Ilman suojateippiä naarmuja on käytännössä mahdoton estää, varsinkin jos autossa matkustaa muita ihmisiä. Itse pujottelen kuljettajan paikalle ratin ja sporttipenkin välistä, varoen kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Toinen saattaa könytä sisään penkkien reisituen yli, kopistella kenkänsä auton helmoihin ja naarmuttaa pellit ja muovit siinä samalla. Liikenteessä näkee autoja joista kaikki maalit ovat lähteneet kynnyksistä ja mahdollisista helmamuoveista kun jalat vedentään sisään kuin puukalikat. Kukin tavallaan, mutta itse en autossani muita em. syystä mieluusti kuljeta.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Mikä skoda tuo on? Kai siihenkin saa ne kynnyslistat tehtaalta.

On kyllä käsittämätöntä säästämistä hienossa paikassa taas.
En kyllä muista, että mulla ois yhdessäkään autossa ollut kynnyslistoja. On ollut monen merkkistä tavisautoa, mutta ei premiumeja, että kyllä kai ne säästää kaikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Alkanut keväällä kuulumaan mielestäni moottorista vähän möreämmät äänet noin 1500 rpm kohdalla (joku 1300-1700). Paikallaan kaasutellessa ei mielestäni kuulu mitään. Yrittänyt kuulostella ikkunat auki hitaasti ajaessa, mutta en sieltä sitä pysty kuulemaan. Tuntuu tulevan vain hyttiin ja selkeästi edestä eikä pakoputkesta (ellei sitten ihan pakosarjan vierestä).

Veikkauksia mistä voisi tulla? 220tkm rullattu -12 Superb, manuaali, 2.0 TDI 140hp CFFB jos oikein muistan. Eikä kyllä ole mikään kova ääni, että välillä mietin vaan, että kuulenko omiani, mutta juniorilta varmistin vielä että tuollaista ole ennen kuulunut. Ehkä painottuu vielä siihen, että kiihdyttäessä ei tuossa rpm kohdassa kuulu ääntä, mutta kun kierrokset laskee niin silloin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
:O auto wikistä: "Vikaantuessaan kallis vaihtaa. Yleinen etenkin uudehkoissa diesel-moottoreissa, koska dieselissä on bensamoottoria isommat puristukset."

Hyi samperi. Auto jerrystä katsottuna joku yli tonnin remppa. Voihan nyt yks vittu suoraan sanoen.

Miten tollanen voi vikaantua? Kuluu?

e: Varmistetaan nyt vielä. Tämä siis manuaali. Kaksoismassan olen ennen muistaakseni kuullut vain tomaattien yhteydessä. Mutta ilmeisesti kaikissa autoissa on kaksoismassavauhtipyörä tjsp.? En ole mikään sherlokki näiden autojen tekniikan kanssa.

Jos ei korjaa niin porsii koko kone joskus vai onko lievä äänihaitta ainut ongelma?
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Onko mahdollista, että siellä on jokin pelti tai muu kiinnike vähän heikosti kiinni ja resonoi jollain tapaa?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Risa kaksoismassa yleensä kolisee tyhjäkäynnillä. Jos sellaista ei kuulu, niin en laittaisi ensimmäisenä rahojani siihen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Onko mahdollista, että siellä on jokin pelti tai muu kiinnike vähän heikosti kiinni ja resonoi jollain tapaa?
Keväällä asensin koukun ja piti irroitella osia, mutta takaa ja matkalta sulakeboxille. Ettei sieltä suunnalta. Talvella tosin oli amiksella letkulämppärin ja sisätilan pistokkeen asennuksessa, jotta on sielläkin suunnalla rävelletty.

e: Ehkä voisi käydä läpi tuon johdotuksen reitin ja katsoa, että panssarijohto on kiinni joka puolelta eikä se esimerkiksi resonoi jotain pellin reunaa vasten, mutta se kuulostaa kyllä niin sellaiselta möreältä moottorin ääneltä.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
:O auto wikistä: "Vikaantuessaan kallis vaihtaa. Yleinen etenkin uudehkoissa diesel-moottoreissa, koska dieselissä on bensamoottoria isommat puristukset."

Hyi samperi. Auto jerrystä katsottuna joku yli tonnin remppa. Voihan nyt yks vittu suoraan sanoen.

Miten tollanen voi vikaantua? Kuluu?

e: Varmistetaan nyt vielä. Tämä siis manuaali. Kaksoismassan olen ennen muistaakseni kuullut vain tomaattien yhteydessä. Mutta ilmeisesti kaikissa autoissa on kaksoismassavauhtipyörä tjsp.? En ole mikään sherlokki näiden autojen tekniikan kanssa.

Jos ei korjaa niin porsii koko kone joskus vai onko lievä äänihaitta ainut ongelma?
Kaksoismassavauhtipyörä on nimenomaan manuaalissa kytkimen yhteydessä oleva osa. Sen tarkoitus on pehmentää moottorin värinää, kun kytkintä on painettu osittain, kuten liikkeellelähdössä. Saattaahan VAG toki käyttää kaksoismassavauhtipyörää myös DSG:n kanssa, manuaalihan sekin käytännössä on.

Yleensä kaksoismassa tosiaan kuluu käytössä, aivan kuten kytkin. Reilusti kuluneena se alkaa ravistaa reilusti liikkellelähdöissä ja tosiaan kolisee myös tyhjäkäynnillä. Voihan olla, että se on vasta hieman kulunut sinulla ja siksi kuuluu vain tietyissä tilanteissa?

Yksi vaihtoehto on tietysti joku pieni pakovuoto, jos joku pakoputken liitos on vaikka päässyt vähän löystymään. Hankala sanoa kuulematta itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Kaksoismassavauhtipyörä on nimenomaan manuaalissa kytkimen yhteydessä oleva osa. Sen tarkoitus on pehmentää moottorin värinää, kun kytkintä on painettu osittain, kuten liikkeellelähdössä. Saattaahan VAG toki käyttää kaksoismassavauhtipyörää myös DSG:n kanssa, manuaalihan sekin käytännössä on.
Kaksoismassapyöriä löytyy bensamoottoreistakin ja ei vain volkkareista. Sen idea vähän kauempaa katsottuna on sellainen että pienemmällä pyörivällä massalla (=vähemmän inertiaa) saadaan aikaan sama vääntövärähtelyn vaimennus.

Nykydieseleissä ei ole mitenkään erityisen korkeat puristukset tai muutakaan hienoa verrattuna vanhoihin patarautamoottoreihin mitä tulee pyöriviin osiin, lähinnä jatkuva halu tehdä paikoista kevyempiä ja herkempiä (=polttoainetalous).

Mutta jos laittaa vierekkäin 80 luvun 1.9 litraisen dieselin vauhtipyörän ja nykyaikaisen kaksoismassan niin kaksoismassa painaa n. puolet siitä patarautamoottorin vauhtipyörästä. Ja jos moderniin moottoriin laittaisi kiinteän vauhtipyörän joka on saman painoinen kuin siinä ollut kaksoismassa niin seuraukset voi olla lievemmilään kasvanut melu ja värinät vrt ehjä vauhtipyörä tai jopa vääntövärinöiden paskaksi hakkaama vaihteisto. Noita vaihteistoja on särkynyt erityisesti 5 sylinterisissä dieseleissä mutta tietyissä 4 sylinterisissäkin ne osaa pitää ikävää meteliä kiinteällä pyörällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Naputtelin noita autojerryn tilauksia auki ja yhdessäkään ei sanottu, että manuaali. Osa oli ilman inffoa, mutta kaikki missä oli vaihteisto sanottu luki dsg. Pitää kattoa jos saisin äänen tallentumaan mikrofonille. Epäilen. Tosiaan vähän samaa luokkaa kun joskus repesi toisesta autosta pakosarjan jälkeinen jousto kappale, mutta sekin mörisi koko ajan. Ei kyllä lähelekkään niin voimakas, mutta jos siellä olisi joku vuoto. Tässä muistaakseni tuo kuitenkaan ole tyrkyllä pohjassa ensimmäisenä osumaa ottamassa jos oikein muistan.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Heitän yhtenä arvauksena EGR-venttiilin. Se voi kai ainakin teoriassa alkaa temppuilemaan noin, että rupeaa kuulumaan ylimääräistä ääntä. Vikakoodeista voisi saada lisätukea tälle teorialle. Merkkivalo ei välttämättä syty ennenkuin vika pahenee tarpeeksi.

Mutta arvaushan tämäkin vain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Nyt voi olla oikeilla jäljillä. Joskus syssyllä muistaakseni tuo valo syttyi ekan kerran ja ajoin ohjekirjan mukaisen poltto-ajon ja valo hävisi. Toki sen jälkeen on pistänyt nenään välillä tuo käry kun ajan paljon lyhyttä ajoa ja jää poltto kesken. Samoten tuuletin jää puhaltamaan pitkäksi ajaksi, että olenkin miettinyt koska tulee ajankohtaiseksi tulpata venttiili ja kaavituttaa pönttö. Eikös tämä ole se järkevin ratkaisu tuon suhteen?

e: Ostin koukun asennuksen yhteydessä jonkun piraatti palikan millä pääsen kiinni tuohon autoon, jotta voisi katsella onko siellä jotain koodeja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Alkanut keväällä kuulumaan mielestäni moottorista vähän möreämmät äänet noin 1500 rpm kohdalla (joku 1300-1700). Paikallaan kaasutellessa ei mielestäni kuulu mitään. Yrittänyt kuulostella ikkunat auki hitaasti ajaessa, mutta en sieltä sitä pysty kuulemaan. Tuntuu tulevan vain hyttiin ja selkeästi edestä eikä pakoputkesta (ellei sitten ihan pakosarjan vierestä).

Veikkauksia mistä voisi tulla? 220tkm rullattu -12 Superb, manuaali, 2.0 TDI 140hp CFFB jos oikein muistan. Eikä kyllä ole mikään kova ääni, että välillä mietin vaan, että kuulenko omiani, mutta juniorilta varmistin vielä että tuollaista ole ennen kuulunut. Ehkä painottuu vielä siihen, että kiihdyttäessä ei tuossa rpm kohdassa kuulu ääntä, mutta kun kierrokset laskee niin silloin.
Käynti VAGgine pajalla ei varmaan maksa mitään, että joku käy kuuntelemassa onko ääni tuttu. Noilla kilsoilla ei mikään ihme jos kaksoismassa vähän alkaa porsimaan. Nelinumeroinen summahan siihen kannattaa varata.
Saatan muistaa väärin mutta kytkin ehkä hyvä vaihtaa samalla vauhdilla, kun kampe on kuitenkin levällään, niin menee vähän samalla vauhdilla, eikä pitäisi olla tolkuttoman hintainen kaiken muun päälle.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Kuuluuko kalkatusta kun kytkimen vapauttaa?

Se on tyypillinen oire kaksoismassapyörälle.

Ääni vaimenee tai katoaa kokonaan kytkin pohjassa, mutta kalkattaa pienellä kierroksella. Kokeile isolla vaihteella väännättää, eli alat kiihdyttämään. Kuuluuko silloin ääntä?

Pajalla käynti on paikallaan. Hinta asennettuna siinä 1500€-2000€ paikkeilla.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Olikohan -06 Octavia 1,9 TDi:hin vaihtohinta kaikkine kytkimen osineen 1200 tai 1600, mutta nelinumeroinen summa kuitenkin.

Se kalkatus pahenee pikkuhiljaa, jos kyseessä on kaksoismassa. Ensin se kuuluu vain kytkin ylhäällä, lopulta se alkaa kuulua myös kytkimen ollessa pohjassa. Lopulta, ennen laukeamista se muuttuu niin rumaksi, että risteyksessä tulee sammutettua moottori. :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 046
Simahtanut apulaitehihnan kiristin voi aiheuttaa myös omanlaisensa pärinen tietyllä kierrosalueella joka osuu sen resonansiin.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
71
Naputtelin noita autojerryn tilauksia auki ja yhdessäkään ei sanottu, että manuaali. Osa oli ilman inffoa, mutta kaikki missä oli vaihteisto sanottu luki dsg.
Löytyy Vag autoista aika kattavasti kaksoismassaa. Manuaali+2.0tdi, dsg+2.0tdi, dsg+3.2 fsi ja Multitronic+2.0tdi on ainakin ollut kaksoismassalla. Faijan Passat manuaali+2.0tdi ja entinen duuniauto oli Multitrinic+2.0tdi ja niiihin tiedän varmasti vaihdetun kaksoismassan. Kaksi muuta esimerkkia on kavereiden autoja ja en usko, etteikö oli vaihdettu kaksoismassaa kun ihan kuitit on merkkihuollosta.
Ensin kuuluu "kilkatusta" kaynnistäessa vaimeasti ja sitten kovenee ääni. Taksit on ajanu 10-20tkm ennen kuin on korjattu ekan äänihavainnon jälkeen.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Laittelin vielä Laakkoselle uuden kuvan myös pelkääjän paikan ovesta ja viestin, etten pidä kulumaa normaalina, kun sitä esiintyy myös pelkääjän paikalla, jota käytetään n. kerran viikossa. Maahantuoja ei tullut senttiäkään vastaan, joten täytyy tehdä vielä virallinen reklamaatio auton myyjälle ja ottaa sen jälkeen yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Nyt asioin huollon kanssa, joka otti yhteyttä maahantuojaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Laittelin vielä Laakkoselle uuden kuvan myös pelkääjän paikan ovesta ja viestin, etten pidä kulumaa normaalina, kun sitä esiintyy myös pelkääjän paikalla, jota käytetään n. kerran viikossa. Maahantuoja ei tullut senttiäkään vastaan, joten täytyy tehdä vielä virallinen reklamaatio auton myyjälle ja ottaa sen jälkeen yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Nyt asioin huollon kanssa, joka otti yhteyttä maahantuojaan.
Veikkaan että myyjä ei tule yhtään vastaan. Ostitko sen muuten Skodan merkkiliikkeestä vai muualta? Niin tai näin, maahantuojan vastuullahan tuon pitäisi, johon onkin oltu yhteydessä. Katso nyt mitä kuluttajaneuvonta sanoo, se tosin märehtii asiaa puolesta vuodesta vuoteen... ja sitten asia voi päätyä oikeuteen, ja taas kestää.
Melkein olisin itse maahantuojaan yhteydessä, ja sitten iltalehdistöön kun Helkama näyttää punaista valoa, minkä se toki tekeekin.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Merkkiliikkeestä uutena. Katotaan nyt vielä mitä myyjä vastaa, kun sinne pitää reklamaatio osoittaa kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaan. Voi olla, että myyjällä on insentiiviä tehdä asialle jotain, kun olen ollut aikeissa vaihtaa heillä auton uuteen, mutta vaihtoautolle ei saada annettua järkevää arvoa kun tämä keissi on kesken.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Merkkiliikkeestä uutena. Katotaan nyt vielä mitä myyjä vastaa, kun sinne pitää reklamaatio osoittaa kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaan. Voi olla, että myyjällä on insentiiviä tehdä asialle jotain, kun olen ollut aikeissa vaihtaa heillä auton uuteen, mutta vaihtoautolle ei saada annettua järkevää arvoa kun tämä keissi on kesken.
Hyvä että merkkiliikkestä ja uutena. Vielä parempi jos on vaihtoaikeet mielessä. Paras tilanne olisi että saisit jonkun arvon, toki välirahoista puhutaan tietenkin. Jos sen saat vaihdettua uuteen, niin luulen että liike fiksaa ongelmat omaan piikkiin, jollei maahantuoja tule yhtään vastaan. Saisi kaikki asian pois päiväjärjestyksestä, ja ongelma siirtyy eteenpäin. Nyt asenne kohdalleen tyyliin että vittu mitä paskaa myytte, ja hyvitystä kunnolla tai asia ei jää tähän.

Kyllähän joku teippasi öljysyöpön Audinkin ja jätti sen jälleenmyyjän kadun varteen mainokseksi. Liikehän ei sitä pitkään katsellut vaan otti romun vaihdossa, ja asiakas poistui toisen merkkisen auton kanssa ilmeisesti tyytyväisenä pois.
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Ilmaisin itseni vähän huonosti. Sain arvion virheettömästä autosta (17500), mutta korjaukselle ei annettu vielä hintaa, koska asian käsittely maahantuojan kanssa oli kesken.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
778
Noissa kynnyslistoissa jostain syystä säästellään merkistä riippumatta. Oman auton ostin 11tkm ajettuna ja näin 5 hengen perheellisenä vetäsin kirkasta 3M kiveniskusuoja tms teipillä kynnykset ulkoreunoihin asti samantien. Nyt näin miltei parin vuoden ja liki 40tkm jälkeen niissä teipeissä aika hyvin jälkiä.

3M teippi oli paksua elastista, helppo oli laitella. Suosittelen.

Edit: siis tätä: 3M Kiveniskuteippi 8592
 
Viimeksi muokattu:

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Jos en autoa vaihda, niin ehdottomasti laitan tuota ja/tai erilliset listat kynnykseen.

Kaveri lähetti kuvan reilusti Octaviaa kalliimmasta Passatistaan, eikä siinäkään ole mitään suojaa. Onko sitten joku VAGinan linja jättää noi pois?
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Jälkiviisaana on helppo todeta, että olis pitänyt laittaa. Vähän ottaa päähän, etten tajunnut asiaa, mutta eipä ole ollut 20 vuoden aikana samoja ongelmia. Edellinen auto oli Audi TT johon oli vaikea mennä sisään ja nousta ulos. Sen listat sai kuukaudessa enemmän runtua kuin nykyinen vuodessa. Se muuten meni tähän samaan liikkeeseen vaihtoautona, eikä ollut ongelmia listojen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
392
Jos en autoa vaihda, niin ehdottomasti laitan tuota ja/tai erilliset listat kynnykseen.

Kaveri lähetti kuvan reilusti Octaviaa kalliimmasta Passatistaan, eikä siinäkään ole mitään suojaa. Onko sitten joku VAGinan linja jättää noi pois?
Lisävarusteita taitaa olla ainakin ocuissa.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Saab 9-5 2.3T MY-05 vaihtui Audi A4 Avant 1.8T A8 MY-13. Vikoja odotellessa ja automaattiin totutellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Itse pujottelen kuljettajan paikalle ratin ja sporttipenkin välistä, varoen kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Toinen saattaa könytä sisään penkkien reisituen yli, kopistella kenkänsä auton helmoihin ja naarmuttaa pellit ja muovit siinä samalla. Liikenteessä näkee autoja joista kaikki maalit ovat lähteneet kynnyksistä ja mahdollisista helmamuoveista kun jalat vedentään sisään kuin puukalikat. Kukin tavallaan, mutta itse en autossani muita em. syystä mieluusti kuljeta.
Muistan vieläkin kun kerran katsoin kuinka kuski ohjeisti lasta heiluttelemaan lumet pois kengistä .. auton kynnykseen tömistellen. Sen jälkeen istui itse kuskin paikalle ja kopautti omat kengät kuskin kynnykseen ja jalat autoon. Voi olla kivassa kunnossa tuollaisen helmat/kynnykset parin talven jälkeen :dead:
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Näinhän se varmaan on, mutta miten kylkien alapinta kestää kiviä ja muuta roskaa, mutta kynnykset ei kenkiä? Onko niissä suojaus jotenkin eri tavalla toteutettu? Tuosta kynnyksestä on senttejä matkaa helmaan, joka on kuitenkin jatkuvassa rasituksessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
673
Jos en autoa vaihda, niin ehdottomasti laitan tuota ja/tai erilliset listat kynnykseen.

Kaveri lähetti kuvan reilusti Octaviaa kalliimmasta Passatistaan, eikä siinäkään ole mitään suojaa. Onko sitten joku VAGinan linja jättää noi pois?
Edellisessä Audissa oli suojat ja niin on nykyisessä Superbissakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Ei ole. Ei niitä ole juuri missään.
On, kunhan ei ota sitä aivan keveimmin varusteltua mallia missä on säästetty kaikessa.

Kuva omasta 2002 vuosimallin passatista. Kaikissa ovissa tommoset.

upload_2019-6-19_20-46-8.png


Näinhän se varmaan on, mutta miten kylkien alapinta kestää kiviä ja muuta roskaa, mutta kynnykset ei kenkiä? Onko niissä suojaus jotenkin eri tavalla toteutettu? Tuosta kynnyksestä on senttejä matkaa helmaan, joka on kuitenkin jatkuvassa rasituksessa.
Yhtään viisaammin suojatuissa autoissa on tätä varten pohja/helmamuovit ja kunnon roiskeläpät ettei kivet kolise pelteihin missään. Taas kerran esimerkkinä 3B/3BG passatit.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
On, kunhan ei ota sitä aivan keveimmin varusteltua mallia missä on säästetty kaikessa.

Kuva omasta 2002 vuosimallin passatista. Kaikissa ovissa tommoset.
:facepalm: joo saahan ne lisävarusteena mihin vaan. Myös jeesuksen vanhaan Passattiin.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
346
Aikoinaan asioita osattiin tehdä oikein. Audi s4 - 99.
IMG_20190619_205216.jpg
IMG_20190619_205250.jpg
Ja ainut ruostekohta.
IMG_20190619_205228.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 799
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom