• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Whatsapp

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
En ainakaan löytänyt omaa ketjua tälle monella tapaa mainiolle viestisovellukselle.

Yksi suunnaton ärsyttävyys Whatsappissa on. Aiemmin sovelluksesta pystyi estämään kuvien tallentamisen puhelimelle (ja niiden varmuuskopioinnin Google Driveen). Nyttemmin ominaisuus on poistettu. Ainoastaan videoiden osalta pääsee valitsemaan, että laitetaanko ne varmuuskopioon mukaan vai ei.

Keskustelujen varmuuskopiointi on tarpeellinen ominaisuus, mutta nyt kuvat tukkivat ihan turhaan Google Driveä ja puhelimen omaa muistia. Niitä saa sitten olla käsin poistelemassa molemmista paikoista, kun muuta mahdollisuutta ei ole.

Löysin netistä ohjeita, miten Whatsapp-kuvien tallentamisen voi estää, mutta tosiaan ominaisuus on tässä jossain vaiheessa poistettu Whatsappista. En jaksa ymmärtää, miksi.

Ilmeisesti tätä ei ole Drivenkään asetuksista mahdollisuutta säätää? Kaikki itse ottamani kuvat haluan tietysti varmuuskopioida, mutta Whatsapp-keskusteluissa pyörivät kuvat ovat täyttä turhuutta.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
On raskas rasti silloin tällöin mennä galleriaan ja poistaa Whatsappin kuvakansio?

Itselläni on tällä hetkellä 336 kuvaa saapuneena Whatsappissa ja kansiolla kokoa 97Mb. Että ei tuolla nyt Driveä tai laitetta tukkoon saa ihan heti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
On raskas rasti silloin tällöin mennä galleriaan ja poistaa Whatsappin kuvakansio?

Itselläni on tällä hetkellä 336 kuvaa saapuneena Whatsappissa ja kansiolla kokoa 97Mb. Että ei tuolla nyt Driveä tai laitetta tukkoon saa ihan heti.
Ei toki tukkoon, mutta aivan turhaa manuaalista säätämistä, kun homman voisi automatisoidakin, jos Facebookia yhtään kiinnostaisi.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
367
Ärsyttävintä tässä roskassa on juurikin tuo asetuksien puute. Ja eniten kaipailisi medioiden tallennuspaikan vaihtoa muistikortille.

Telegramissahan tuo toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
99
Toimivaa ratkaisua kaipaan.
Dual sim luuri (Moto G5, android 7), mitä ja miten pitää tehdä jotta molemmille numeroille saan toimivan whatsapp:n?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 004
Whatsapp windows 10 desktop-versio (oma softa - ei selainversio).

Mulle on tullu siihen autocorrect päälle ja se lägää ihan jäätävästi. Kerkeen kirjottaa lauseen ja sit se lägäilee sen tekstin siihen.

Miten saan sen pois päältä?

Windowsista on otettu spelling pois, mutta softasta en löydä sitä.
 
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
185
Whatsapp windows 10 desktop-versio (oma softa - ei selainversio).

Mulle on tullu siihen autocorrect päälle ja se lägää ihan jäätävästi. Kerkeen kirjottaa lauseen ja sit se lägäilee sen tekstin siihen.

Miten saan sen pois päältä?

Windowsista on otettu spelling pois, mutta softasta en löydä sitä.
Mulla ei oo autocorrectia siihen tullut. Vai meinaatko niitä punasia viivoja sanan alla jos on väärin tai esim. murteel kirjoitettu? Se ollut mulla aina, muttei oo mitään korjaillut itsestään.

Mutta toi lagailu on ollut reilun viikon. Sitä ei edes tapahdu aina joka viestin yhteydessä vaan silloin tällöin. Hieman harmaita hiuksia aiheuttava kuitenkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 004
Mulla ei oo autocorrectia siihen tullut. Vai meinaatko niitä punasia viivoja sanan alla jos on väärin tai esim. murteel kirjoitettu? Se ollut mulla aina, muttei oo mitään korjaillut itsestään.

Mutta toi lagailu on ollut reilun viikon. Sitä ei edes tapahdu aina joka viestin yhteydessä vaan silloin tällöin. Hieman harmaita hiuksia aiheuttava kuitenkin.
Juuri niitä meinaan. Miten disabloin sen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Viikon sisään on ainakin Androidilla päivittynyt softan päivityksen yhteydessä emojit, helvetisti rumempiin. Tästä on Play Storen WA-kommenttiosiossakin jengi valittanut. Downgradesin versioon 2.17.387, mutta silti emojit ovat tuota uusinta. Onko ideoita, jolla saa vanhat emojit takaisin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Viikon sisään on ainakin Androidilla päivittynyt softan päivityksen yhteydessä emojit, helvetisti rumempiin. Tästä on Play Storen WA-kommenttiosiossakin jengi valittanut. Downgradesin versioon 2.17.387, mutta silti emojit ovat tuota uusinta. Onko ideoita, jolla saa vanhat emojit takaisin?
Yleensä rollout tulee eri versiossa eri käyttäjille, että tuo vanhempaan vaihto ei aina auta.

Kuinka kauan meinasit vanhaa sitten käyttää? Lopulta jotkut toiminnot menee rikki ja kaikki muut käyttäjät näkee silti uudet hymiöt.

Ei suuri ero...

 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Yleensä rollout tulee eri versiossa eri käyttäjille, että tuo vanhempaan vaihto ei aina auta.

Kuinka kauan meinasit vanhaa sitten käyttää? Lopulta jotkut toiminnot menee rikki ja kaikki muut käyttäjät näkee silti uudet hymiöt.

Ei suuri ero...

Ja tietyn ajan päästä edes uudistus vastarintaiset eivät enää muista vanhoja emojia ja jos jossain niitä näkevät niin ajattelevat, että "ovatpas rumia".

Muutosvastarinta kun tuntuu vain olevan sisäänrakennettua monissa ihmisissä.

First world problems 2010-luvulla: emojit :btooth:

 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Erinäköisten emojien käytössä on sekin ongelma, että siellä saattaa yhtäkkiä osoittaa nuoli tai kulkupelin keula eri suuntaan kuin omassa kuvakesetissä. Omasta mielestäni myös kuvakkeiden symboliikka muuttuu hieman versiosta toiseen, esimerkiksi jokin ötökkä voi olla vähemmän söpö, joten sitä ei voikaan enää käyttää samassa tilanteessa kuin aiemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Erinäköisten emojien käytössä on sekin ongelma, että siellä saattaa yhtäkkiä osoittaa nuoli tai kulkupelin keula eri suuntaan kuin omassa kuvakesetissä. Omasta mielestäni myös kuvakkeiden symboliikka muuttuu hieman versiosta toiseen, esimerkiksi jokin ötökkä voi olla vähemmän söpö, joten sitä ei voikaan enää käyttää samassa tilanteessa kuin aiemmin.
VOI EI! Menee viesti ihan pilalle ja tulkitaan väärin, jos auton keula osoittaa väärään suuntaan. :)
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kyllä silläkin on väliä, että jos sanoo 'vasemmalle' ja viittoo samalla oikealle, niin vastapuoli pitää ihan kahelina. Olen minä näitä sekavia tilanteita nähnyt itsekin.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Jos sanoo vasemmalle niin miksi se pitää vielä emojilla osoittaa? Tarkoittaako se, että epäilet henkilön lukutaitoa :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Löytyi vähän vanhempi ketjuke tälle sovellukselle joten lainataan tätä... Vaihdoin puhelinta n. viikko sitten Moto G5:stä Moto G6 Plussaan (molemmat siis Android-puhelimia). Nyt uudessa puhelimessa Whatsapp on alkanut temppuilemaan siinä mielessä että ilmoitukset viesteistä eivät tule ajallaan, ja viestit näkee vasta kun avaa itse sovelluksen.

Vastaavista tapauksistahan löytyy runsaasti juttua googlella, ja syypäänä on yleensä ollut kaikenlaiset puhelinten virransäästöominaisuudet, mm. Honoreissa. Näitä kyllä on myös tässä puhelimessa, mutta olen kokeillut kaikkia ohjeita mitä olen löytänyt, ja kaikki virran-/datansäästöominaisuudet ja käyttöluvat on Whatsapp:in osalta tarkistettu. Niistä ei siis ainakaan pitäisi olla kyse. Poistin myös koko sovelluksen ja sen datan ja aloitin puhtaalta pöydältä. Hetken näytti että se olisi auttanut mutta ongelma tuntuu vähitellen taas palaavan.

Nyt kun mielenkiinnosta tarkistelin Play-kaupasta viimeisimpiä käyttäjäarvosteluja, niin en tunnu tosiaankaan olevan yksin asian kanssa. Omituista kuitenkin jos vika olisi sovelluksessa itsessään (tai sen viimeisimmissä versioissa), koska vielä Moto G5:llä ilmoitukset tulivat aina samantien, loppuun asti, ja siinäkin sovellus oli aina ajan tasalla päivitysten puolesta.

On vaan niin helvetin ärsyttävää kun ei voi ollenkaan luottaa siihen että puhelin ilmoittaa uusista viesteistä. Juuri tälläkin viikolla avasin nukkumaan mennessä vielä whatsapin, ja sieltähän pamahti 5 tunnin takaa lukemattomia viestejä joista ei ollut tullut mitään ilmoitusta. Onko täällä jollain ollut vastaavia ongelmia, ja oletteko saaneet sitä jollain keinoilla ratkaistua?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
Kiersin ongelman xiaomissani sillä, että asensin "PNF no-root" ohjelman.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
57
Mulla on tätä samaa ongelmaa erityisesti yhden tietyn henkilön kanssa käydyssä keskustelussa, tuntuu että muiden kanssa toimii paremmin mutta en tiedä miten tämä muka oikein olisi mahdollista. Luurina vanha Honor 6 jossa nuo ilmoitukset on toimineet aiemmin mainiosti, ongelma alkanut ehkä tässä parin viimeisen kk:n aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Mulla on tätä samaa ongelmaa erityisesti yhden tietyn henkilön kanssa käydyssä keskustelussa, tuntuu että muiden kanssa toimii paremmin mutta en tiedä miten tämä muka oikein olisi mahdollista. Luurina vanha Honor 6 jossa nuo ilmoitukset on toimineet aiemmin mainiosti, ongelma alkanut ehkä tässä parin viimeisen kk:n aikana.
Minä kokeilisin molempien puhelimien boottaamista ensimmäisenä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Minä kokeilisin molempien puhelimien boottaamista ensimmäisenä.
Kyllä varmaan puhelimet on päällä. Reboottia(uudelleen käynnistys) voisi toki kokeilla ja sitten viimeiseksi resettiä(tehdasasetusten palautus).
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Ollaanpas sitä nokkelia. Totta kai tarkoitin (uudelleen)käynnistämistä.
Ei nokkeluutta. Parempi vaan puhua asioista oikeilla termeillä. Kuulen jatkuvasti sitä että "boottaamisella" tarkoitetaan tehdasasetusten palauttamista, ja se hiukan närästää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Omalla kohdalla ainakin puhelin on buutattu jo moneen otteeseen. Koko Whatsapp on myös asennettu kertaalleen uudelleen puhtaalta pöydältä.

Ja itselläni myös ongelma ilmoitusten kanssa on kaikkien vastaanottajien kanssa, eikä vain yhden.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 004
Saako noita emojeita (en tiiä miten taivutetaan :D) jotenkin kerralla säädettyä kaikki tietylle ihonvärille, kun ne nyt on defaulttina kaikki keltasia?
Käytän androidia ja windows 10 softaa.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Riippuu ilmeisesti keyboardista, Gboardissa ei onnistu, mutta esim. SwiftKeyssä pitäisi onnistua. Ei sinänsä mitään tekemistä WhatsAppin kanssa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Täällä myös ongelmaa whatsapp-viestien saapumisen kanssa. Ihan helkutin ärsyttävää ja en vaan keksi enää mitä kokeilla... puhelimena samsung galaxy a6
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Itselläni tuntuu nyt siltä että ongelma esiintyy ainoastaan koti-wifissä. Kun puhelin ei ole siinä kiinni vaan mobiiliverkossa, viestit näyttäisivät tulevan ajallaan. Eli liekö sitten jotenkin reitittimestä tai verkon asetuksista kiinni. En ole jaksanut asiaa vielä syvemmin tutkia.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
28
Onko tähän kuvien tallentumiseen puhelimeen tullut ratkaisua? Rasittavaa kun tallentaa whatsupp kuvat..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
709
Onko tähän kuvien tallentumiseen puhelimeen tullut ratkaisua? Rasittavaa kun tallentaa whatsupp kuvat..
Vaihda viestintä sovellusta, esim telegram on pilvipohjainen ja asetuksista saa poistamaan median automaattisesti tietyn ajan kuluttua. Mutta myös koska seon pilvipohjainen, voit katsoa niitä kuvia joskus myöhemminkin lataamalla ne uudestaan, toisin kuin wapissa.

Edit: myöskin historiat pysyy pilvessä joten ei tarvitse mistään google drivestä palauttaa niitä saamarin back-uppeja kun vaihtaa puhelinta vaan voi vaan kirjautua sisään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
532
Omalla kohdalla ainakin puhelin on buutattu jo moneen otteeseen. Koko Whatsapp on myös asennettu kertaalleen uudelleen puhtaalta pöydältä.

Ja itselläni myös ongelma ilmoitusten kanssa on kaikkien vastaanottajien kanssa, eikä vain yhden.
Minullakin sama ongelma Samsung S7:ssa, buutattu on monta kertaa ja whatsapp uudeleenasetteu pari kertaa. Ei vaikuta yhtään tähän ongelmaan. Eilen puhdistin cache filut, ja vaikuttaa tähän asti että on auttanut mutta niin uudelleen asennuskin vaikutti pari päivää joten katsotaan vielä vähän aikaa jos auttoi vai ei, mutta hyvältä vaikuttaa tähän asti. Sama ongelma oli myös snapchatissa mulla ja siihenkin vaikutta hyvältä.
Piti sulkea puhelin ja sitteen pistä päälle pitämällä home, volyymi ylös ja virtanappi alhaalla kunnes samsung tuli näyttöön niin pääsi siihen missä cache filut saa poistettua. En tiedä sitten miten homma toimii muilla puhelimilla mutta kannattaa ehkä kokeilla. Googlesta varmaan apua siihen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Minullakin sama ongelma Samsung S7:ssa, buutattu on monta kertaa ja whatsapp uudeleenasetteu pari kertaa. Ei vaikuta yhtään tähän ongelmaan. Eilen puhdistin cache filut, ja vaikuttaa tähän asti että on auttanut mutta niin uudelleen asennuskin vaikutti pari päivää joten katsotaan vielä vähän aikaa jos auttoi vai ei, mutta hyvältä vaikuttaa tähän asti. Sama ongelma oli myös snapchatissa mulla ja siihenkin vaikutta hyvältä.
Piti sulkea puhelin ja sitteen pistä päälle pitämällä home, volyymi ylös ja virtanappi alhaalla kunnes samsung tuli näyttöön niin pääsi siihen missä cache filut saa poistettua. En tiedä sitten miten homma toimii muilla puhelimilla mutta kannattaa ehkä kokeilla. Googlesta varmaan apua siihen
Itselläni ongelma oli omassa kotiverkossa, kuten arvelinkin. Kaapelimodeemia ei ollut asetettu siltaavaan tilaan (sen perässä on vielä erillinen wifi-reititin). Eli se modeemi blokkasi ilmeisesti portteja Googlen notifikaatiopalveluilta tms.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
532
Itselläni ongelma oli omassa kotiverkossa, kuten arvelinkin. Kaapelimodeemia ei ollut asetettu siltaavaan tilaan (sen perässä on vielä erillinen wifi-reititin). Eli se modeemi blokkasi ilmeisesti portteja Googlen notifikaatiopalveluilta tms.
Minulla oli samata ongelmat oli puhelin wifissä tai ei..
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
700
Ite oon nää ongelmat mielestäni paikallistanu Samsungin puhelimiin. J5 oli aiemmin ja nyt A6 ja molemmissa ollu näitä ongelmia joita ei muilla luureilla oo ollu.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
250
Kirjottelin aikasemmi jo tuonne Sony Xperia XZ1 Compact -ketjuun ja laitampa tännekkin saman:

Kysästäänpä täältä sellasta että onko ollu WhatsApp ilmotusten kanssa ongelmia? Itsellä on xz1 (ei compact) niin ilmoitukset uusista viesteistä tulee viivellä ja pahimmillaan viestit tulevat perille vasta kun aukaisen WhatsApp:n. Tämä ongelma ilmeni ensin joskus kesäkuun aikana ja heinäkuun alussa tein täydellisen tehdas palautuksen luurille ja sen jälkeen toimi noin 3 viikko moitteetta ja ongelma tuli uudestaan esille.

Olen lisännyt WhatsApp:n virransäästöpoikkeuksiin, datan käyttö on sallittu taustalla, kaikki ilmoitukset päällä ja kaikki käyttöoikeudet annettu. Lisäksi olen ottanut tuon "Mukautuvan virta" asetuksen pois käytöstä.

Tässä nyt että onko vika luurissa vai itse WhatsApp:ssa? Ymmärrys alkaa loppumaan :dead:
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Tilapäivitysten katsominen on tehty mielestäni todella surkeasti.

Ensinnäkin kuvat näkyvät vain tietyn ajan, jopa yksittäiset. Ymmärrän diashowssa idean mutta silloinkin toivoisin olevan mahdollista poistaa automaattinen vaihtuminen ja tilalle saavan manuaalisen napsuttelun.

Toinen asia on kuvien zoomaus. Pinc-otteesta jos päästää irti niin heti palautuu alkuperäiseksi. Todella raivostuttavaa. Tähän kun vielä yhdistää tuon "aikarajan" niin kiroiluksi menee.

Eipä näihin kait mitään parannuksia ole ja joku näennäinen suojakin kuvia varten on tehty, koska niitä ei voi edes tallentaa suoraan.
 
Liittynyt
24.03.2018
Viestejä
22
Kirjottelin aikasemmi jo tuonne Sony Xperia XZ1 Compact -ketjuun ja laitampa tännekkin saman:
Samaa ongelmaa ollut Samsung Note 8 kanssa, virallinen Android 9 versio sisällä ilman roottia. Kaikki temput tehty, mutta ei tunnu ongelmaan ratkaisua löytyvän. Välillä toimii täysin ongelmitta, joskus jumii useamman kerran päivässä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Onkos whatsapissa mahdollista saada keskusteluikkunan taustakuvaa vaihdettua vaikkapa pelkästään ryhmälle tai jollekkin käyttäjälle pelkästään?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
250
Samaa ongelmaa ollut Samsung Note 8 kanssa, virallinen Android 9 versio sisällä ilman roottia. Kaikki temput tehty, mutta ei tunnu ongelmaan ratkaisua löytyvän. Välillä toimii täysin ongelmitta, joskus jumii useamman kerran päivässä.
Itse ratkaisin tämän ongelman asentamalla vanhan whatsapp version (2.19.150). Ollut noin kuukauden nyt käytössä ja toimii ainakin paremmin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 113
Taustakuvan kun vaihtaa niin vaihtuu ihan jokaisen muunkin keskustelun taustalle.
Virallisella WhatsApp sovelluksella ei voi vaihtaa taustakuvaa yksittäisille keskusteluille mutta epävirallisilla clienteillä onnistuu (esim. YoWa). Epävirallisista clienteistä napsahtaa tosin välillä banni.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Okei, jospa sitten annettaisiin vain taustakuvien olla ja toivoa että joskus tilanne muuttuisi o_O. Kiitoksia vastanneille
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Kaveri ilmoitti, että sulla on näköjään kolme henkilöä yhteystiedoissa, jotka käyttävät Telegramia. Siis hetkinen. Mihin perustuu tämä, että kaveri asentaa ohjelman ja näkee ohjelmasta ketkä minun yhteystiedoistani käyttävät Telegramia, vaikka en ole itse ikinä edes asentanut tai käyttänyt kyseistä sovellusta?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 113
Kaveri ilmoitti, että sulla on näköjään kolme henkilöä yhteystiedoissa, jotka käyttävät Telegramia. Siis hetkinen. Mihin perustuu tämä, että kaveri asentaa ohjelman ja näkee ohjelmasta ketkä minun yhteystiedoistani käyttävät Telegramia, vaikka en ole itse ikinä edes asentanut tai käyttänyt kyseistä sovellusta?
Telegram sovelluksesta pystyy tarkistamaan, ketkä omista yhteystiedoista käyttää kyseistä ohjelmaa. Sama juttu myös WhatsAppissa. Olet varmaan jakanut yhteistietosi kaverisi kanssa tai sitten teillä on yhteisiä tuttuja? Mutta miten tämä liittyy WhatsAppiin?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
girma

Hinta.fi

Ylös Bottom