Perkeleen naapurit.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Ja niitä kauppakeskuksia tulee esim. Helsinkiin kokoajan lisää. Tripla, Redi, Hertsi...
Mutta kuinka kauan,ei taida esim. Redilla mennä kovin hyvin.Tosin ei ole mitään väliä kun en muuta kun ruokaa osta kivijalasta,joku rättien osto on enempi naisten ja niiksi luvettavien muunsukupuolisisin vouhotusta.
Edit:Rautaa saa netistä sopu hintaan riittävästi ilman että pitäisi kivijalkaan lähteä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Kävin tuossa kyselemässä naapureilta, että kaadettaisiinko puita tuolta metsän puolelta, paistaisi aurinko vähän paremmin. Kaikki oli että joo-hyvä idea. Kymmenen vuotta sitten tehtiin sama, kaupunki tuli kaatamaan merkatut puut. Kaikki oli iloisia.

Nyt tuossa parin talon päässä asuu joku idealisti-hippi, ei voi kaataa koska ne on kauniita ja lisää metsän käyttöarvoa- Niinku mitä? Ei tuolla kukaan retkeile tai käy viihtymässä, lähinnä kaikkia vituttaa se roskan määrä ränneissä ja katolla. Plus räksiä ihan helvetisti.

Halusit kaataa naapurin pihalta puita...? Tai jos taloyhtiön yhteisiä alueita niin eihän sitä yksi osakas voi kestää jos kukaan muu ei ole idealisti-hippi :kahvi:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Muuten rauhallinen kämppä itsellä ja äänieristyskin hyvä. Seinänaapuri on kuitenkin alkanut kolistelemaan aina iltaisin ja öisin ja monta viikkoa jo tapahtunut tuota. Ihan aina klo 22-01 välillä alkaa järkyttävä kolina, joka saattaa kestää tunninkin. Rasittavaa, kun yrittää nukkua aikaisen herätyksen takia ja seinän takana kuuluu kunnon pauketta.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä tuo kolina lähtee. Vuodesohvaa mietin, mutta ei sen kasaaminen tuntia vie. Muuten tuolta seinän takaa ei kuulu ikinä mitään. Ihan mukava normaalilta vaikuttava pariskuntakin kyseessä. Pitäisi varmaan jotenkin ottaa puheeksi asia.

Edit: Nytkin vartin kova kolina ja sitten hiljeni ja ajattelin, että voin ruveta nukkumaan. Noh, kymmenen minuuttia kesti ja taas kuuluu pauketta :D
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Muuten rauhallinen kämppä itsellä ja äänieristyskin hyvä. Seinänaapuri on kuitenkin alkanut kolistelemaan aina iltaisin ja öisin ja monta viikkoa jo tapahtunut tuota. Ihan aina klo 22-01 välillä alkaa järkyttävä kolina, joka saattaa kestää tunninkin. Rasittavaa, kun yrittää nukkua aikaisen herätyksen takia ja seinän takana kuuluu kunnon pauketta.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä tuo kolina lähtee. Vuodesohvaa mietin, mutta ei sen kasaaminen tuntia vie. Muuten tuolta seinän takaa ei kuulu ikinä mitään. Ihan mukava normaalilta vaikuttava pariskuntakin kyseessä. Pitäisi varmaan jotenkin ottaa puheeksi asia.

Edit: Nytkin vartin kova kolina ja sitten hiljeni ja ajattelin, että voin ruveta nukkumaan. Noh, kymmenen minuuttia kesti ja taas kuuluu pauketta :D
Taidetaan siellä harrastaa seksiä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Taidetaan siellä harrastaa seksiä.
Tuo on epäsäännöllistä kolahtelua. Esim järkyttävä rysähdys huoneen laidasta, sitten minuutti hiljaista ja joku kolahtaa seinää vasten huoneen toisessa laidassa. Välillä kuulostaa, että huonekaluja raahataan lattiaa pitkin.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Olisiko sillä siellä joku punttipenkki yms. ja vetää pienet treenit aina iltaisin?
Tuo voisi muuten olla yksi vaihtoehto. Toki taloyhtiössä on ilmainen ja vielä varsin hyvä kuntosalikin, niin saisi kyllä käydä siellä, mikäli melu lähtee kuntoilusta :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Meillä on kanssa hissihuollosta koneen kanssa sopimukset.
Hissin huoltomiehen tilaa paikalle.Isännöitsijä.Yhtiön Huoltomies.Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja.
kannattaa kilpailuttaa koneen hissisoppari shu suomen hissiurakoinnille, oli paljon halvempi useammassa yhtiössä kun kone :vihellys:
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Röökiä vetävä roskasakki on ehkä suurin kerrostaloasumisen haitta. Eikö nuo tollot voisi sulkea joihinkin omiin gettoihinsa missä saisivat käryyttää keskenään? Olisi kiva kun voisi pitää parvekkeen ovea auki kun on tällainen lämmin ja mukavan tuulinen kesäpäivä mutta koko ajan on joku savuttamassa parvekkeella ja käry tulee suoraan sisään asuntoon.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
ite oon välillä huutanu parvekkeella " perkelee tupakan käry" sillä hetkellä kun joku ollu käryttämässä. muuten ei kehtaa ovella käydä valittaa, kun kukaan ei ole valittanu mun musan kuuntelustakaan.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Toi parveketupakointi on kyllä äärimmäisen hankala asia ratkaistavaksi. En itse polta enkä kyllä tykkää yhtään röökin savusta...siltikin ymmärrän että porukka haluaa nauttia ne savut omalla parvekkeella. Ja just tuo että sit toiset kärsii siitä.. en tiedä onko tuohon mitään yksinkertaista ratkaisua?
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Toi parveketupakointi on kyllä äärimmäisen hankala asia ratkaistavaksi. En itse polta enkä kyllä tykkää yhtään röökin savusta...siltikin ymmärrän että porukka haluaa nauttia ne savut omalla parvekkeella. Ja just tuo että sit toiset kärsii siitä.. en tiedä onko tuohon mitään yksinkertaista ratkaisua?
Meillä taloyhtiön säännöissä parveketupakointi kielletty ja ihmiset tuntuu melko hyvin tätä noudattavan, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. "Hauskinta" tässä on että tällä kyseisellä naapurilla taitaa olla koko rakennuksesta lyhyin matka sinne pihalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 076
Joo-o, vähän vaikea aihe tuo parveketupakointi.

Itse poltan, asun nykyään oktssa niin ei sinänsä väliä. Edellinen omistuskämppä oli kerrostalo, silloinkun sen ostin, niin ei mitään puheita parveketupakointikielloista.
Joten onhan se vähän väärin myös tupakoitsijoita kohtaan, että jos olet kämpän ostanut ja muka ykskaks et enää saisikaan polttaa parvekkeellasi.
Ymmärrän kyllä, että käryt monessa kerrostalossa (meillä ei siis käytännössä ollut tätä ongelmaa parvekkeiden sijotuksesta johtuen) tulevat toisen nenään, ja sitä ei moni siedä.

Jos kämpän sisällä taas alettaisiin old skoolisti polttamaan, niin satavarmasti se savu sisätiloista toiseen myös menee. Ja tähän ei taida millään pykälällä muutosta edes saada, eli siis kieltää tupakoimista OMAN kämppänsä sisällä. Sama kun kieltäisit jonkun rasvankäryisen ruoan tekemisen?

Kuten joku aiemmin sanoi, ei taida yksinkertaista kaikkia tyydyttävää ratkaisua tuohon olla olemassakaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Mua vituttaa jos naapuri polttaa rivarissa samalla kun itse nukuttaa vauvaa vaunuissa. En vaan jaksa ymmärtää tuota käryttelyä, kun vaihtoehtojakin löytyy. Sähkörööki on itsellesi ja ympäröiville ihmisille paljon parempi. Sitä saa polttaa sisälläkin ilman kenenkään valituksia.

Ja ei, en valita naapurille tästä, koska tiedän sen olevan hänen oikeutensa ihan yhtä lailla kuin minun oikeus on vauvaani siinä nukutella. Ei se silti sitä vitutusta poista. Ehkä olen oikeassa ketjussa :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Kauppakeskusken myynti laskee ja asiakasmäärät vähenevät kun kauppa siirtyy vuosi vuodelta enemmän nettiin ja samalla liiketiloja jää kauppakeskuksissa tyhjlleen. Liikeideana kaikilla on vielä se sama eli samat rättikaupat ja ketjuravintolat joka liikekeskukseen ja iso ruokaa myyvät marketti siihen vetämään samat ihmiset useamman kerran viikossa sinne.

Ei kannata kyllä hengitystä pidätellä että Kivistöön alkaisi se uuden kauppakeskuksen rakentaminen vuonna 2020.
Toisaalta tämä kaikki on tiedetty ainakin vuosikymmenen verran, kauppakeskuksissa ollut liiketilaa vapaana ja ketjumyymiöissä autiota. Tämä ei ole estänyt rakentamasta uusia keskuksia jopa olemassaolevien naapuriin. Kaipa niitä siis voidaan tässä konkurssitaloudessa rakentaa maailman tappiin eli yhteiskunnan laajempaan romahdukseen asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Joo-o, vähän vaikea aihe tuo parveketupakointi.

Itse poltan, asun nykyään oktssa niin ei sinänsä väliä. Edellinen omistuskämppä oli kerrostalo, silloinkun sen ostin, niin ei mitään puheita parveketupakointikielloista.
Joten onhan se vähän väärin myös tupakoitsijoita kohtaan, että jos olet kämpän ostanut ja muka ykskaks et enää saisikaan polttaa parvekkeellasi.
Ymmärrän kyllä, että käryt monessa kerrostalossa (meillä ei siis käytännössä ollut tätä ongelmaa parvekkeiden sijotuksesta johtuen) tulevat toisen nenään, ja sitä ei moni siedä.

Jos kämpän sisällä taas alettaisiin old skoolisti polttamaan, niin satavarmasti se savu sisätiloista toiseen myös menee. Ja tähän ei taida millään pykälällä muutosta edes saada, eli siis kieltää tupakoimista OMAN kämppänsä sisällä. Sama kun kieltäisit jonkun rasvankäryisen ruoan tekemisen?

Kuten joku aiemmin sanoi, ei taida yksinkertaista kaikkia tyydyttävää ratkaisua tuohon olla olemassakaan.
Jep. Ei ole edes kiinni siitä, tupakoinko itse. Minä en aio olla kotonani se, joka sanoo vieraaksi tulleelle aikuiselle ihmiselle, ettei parvekkeella saa polttaa. En myöskään se, jolle joku kotipoliisi kovistelee, koska en ollut edellä kuvattu mikkihiiri. Siksi röökibannitalossa oleva asunto on kokonaan ja lopullisesti poissuljettu vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 076
Jep. Ei ole edes kiinni siitä, tupakoinko itse. Minä en aio olla kotonani se, joka sanoo vieraaksi tulleelle aikuiselle ihmiselle, ettei parvekkeella saa polttaa. En myöskään se, jolle joku kotipoliisi kovistelee, koska en ollut edellä kuvattu mikkihiiri. Siksi röökibannitalossa oleva asunto on kokonaan ja lopullisesti poissuljettu vaihtoehto.
Pakko kompata. Voisin kuvitella että itsellä olisi samat fiilikset jos en poltttaisi itse.
Nykyään tuntuu että täysin laillinen tupakointi suomessa on kuitenkin laitonta hommaa...
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Saako moottoripyörän parkkeerata pysyvästi kerrostaloyhtiön seinän vierustalle?

Itselläni tulee mieleen tulipaloriski ja kadunvarressa on autoille varattua pysäköintitilaa, jossa on tälläkin hetkellä tilaa.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
93
Saako moottoripyörän parkkeerata pysyvästi kerrostaloyhtiön seinän vierustalle?
Riippuu millaisin kyltein piha on merkitty. Taloyhtiön hallitukselta kannattaa kysyä mielipide ja toimintatapa. Itse sallisin.

"Tieliikennelain mukaan pysäköinti yksityiselle alueelle ilman kiinteistön omistajan tai haltijan lupaa on kielletty, Vesalainen muistuttaa. Pysäköintiä koskevat määräykset yksityisellä alueella on ilmaistava selvästi havaittavalla tavalla. Taloyhtiö voi siis kieltää pysäköinnin myös selkeällä tekstikyltillä, ilman virallista liikennemerkkiä."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Hei! Jos taloyhtiön pysäköintikyylänä toimii esim Qpark ja itsellä on vuokrattuna kyseisen riistolafkan päivystämä taloyhtiön pysäköintiruutu, niin onko mahdollista / sallittua pysäköidä samaan ruutuun sekä moottoripyörä että auto jos molemmat siihen mahtuu fiksusti? Esim mopo poikittain ruudun keulille ja auto lähes kiinni siihen. Pysäköintialueella ei ole maalattu sivurajoja vaan osoitettu pysäköintipaikka numerokyltillä mutta leveyden puolesta tuo olisi mahdollista.

Ei ihan osu tähän lankaan mutta jos toimin näin niin ajatteleeko naapurit että "tuokin perkeleen naapuri.." ja mikä tärkeämpää, onko Qparkin natseilla tuossa kohden oikeus rahastukseen?

Pysäköintipaikka on henkilökohtainen, ei ajoneuvokohtainen. Ja tällöine autossa olisi pysäköintilätkä ja prätkässä sitä ei tarvita (vahvistettu Qparkilta).

Onko tähän liittyen kenelläkään tietoa käytännöstä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Saako moottoripyörän parkkeerata pysyvästi kerrostaloyhtiön seinän vierustalle?

Itselläni tulee mieleen tulipaloriski ja kadunvarressa on autoille varattua pysäköintitilaa, jossa on tälläkin hetkellä tilaa.
Hei! Jos taloyhtiön pysäköintikyylänä toimii esim Qpark ja itsellä on vuokrattuna kyseisen riistolafkan päivystämä taloyhtiön pysäköintiruutu, niin onko mahdollista / sallittua pysäköidä samaan ruutuun sekä moottoripyörä että auto jos molemmat siihen mahtuu fiksusti? Esim mopo poikittain ruudun keulille ja auto lähes kiinni siihen. Pysäköintialueella ei ole maalattu sivurajoja vaan osoitettu pysäköintipaikka numerokyltillä mutta leveyden puolesta tuo olisi mahdollista.

Ei ihan osu tähän lankaan mutta jos toimin näin niin ajatteleeko naapurit että "tuokin perkeleen naapuri.." ja mikä tärkeämpää, onko Qparkin natseilla tuossa kohden oikeus rahastukseen?

Pysäköintipaikka on henkilökohtainen, ei ajoneuvokohtainen. Ja tällöine autossa olisi pysäköintilätkä ja prätkässä sitä ei tarvita (vahvistettu Qparkilta).

Onko tähän liittyen kenelläkään tietoa käytännöstä?
Näihin nyt ei pysty vastaamaan kuin taloyhtiö ja jälkimmäisessä tapauksessa myös Qpark. Tosin taloyhtiöhän on Qparkin asiakas ja ostaa heiltä palvelun, joten uskoisin että taloyhtiö voi halutessaan määritellä kaikenlaisia ehtoja miten "sakkoja" jaellaan. Mikäli pysäköintivalvontafirma ei siihen taivu, tulijoita varmaan on tilalle. Yhteyttä siis hallitukseen ja kyselemään sieltä. Mikäli tulos on huono ja omistat osakkeen, mene itse hallitukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Kiitos @Maxwell , näin ounastelinkin omassa tilanteessani sillä taloyhtiö määrää säännöt ja Qpark natseilee rahan perässä. olen juuri muuttanut kyseiseen yhtiöön ja tarkoituksena tosiaan olis pompata taloyhtiön hallitukseen mukaan heti kun se on mahdollista.

Lähdenkin sitä tuota kautta sitten selvittämään, se on loogisinta. Kiitos!

ja Qparkia kohtaan nyt on muutenkin antipatioita liittyen heidän toimintaan niin olisihan se virkistävää saada ne kusipäät pois meidän tontilta. :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Qparkilta ihan turha odottaa mitään myötätuntoa, ne juoksee rahan perässä.

Itse jätän prätkän aina siihen missä polkupyöriä parkissa, koskaan en ole saannut sakkoja, en keskustassa en missään. Aivan käsittämätön ajatus että yhdellä prätkällä pitäisi täyttää parkkiruutu kun niistä meinaa muutenkin olla aina pulaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
@Luukkonen , tässä lähinnä olikin kysymys tuosta meidän oman pihan vuokratusta pysäköintipaikasta joista itsellä on yksi varattuna. Itseasiassa fillareille meillä ei edes ole ulkona paikkoja kun on pyörävarastot katutasossa. Aloin jo miettiä että mitäs helvettiä, missäs niitä meillä edes säilytetään.. :D Sori OT!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
Ite näkisin ton niin että olet vuokrannut sen paikan, joten se on aivan sama mitä siinä säilyttää kuhan menee ruutuun. Joku vitun iso jenkki vie kahden pikkufiiatin tilan. Elikkä ite säilyttelisin pyörää siinä jos vaan mahtuu kaikki ruutuun.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Ite näkisin ton niin että olet vuokrannut sen paikan, joten se on aivan sama mitä siinä säilyttää kuhan menee ruutuun. Joku vitun iso jenkki vie kahden pikkufiiatin tilan. Elikkä ite säilyttelisin pyörää siinä jos vaan mahtuu kaikki ruutuun.
Pysäköintivalvontakusetusfirmaa ja sen provikkapalkkaista sopimusmaksujen jakajaa taas ei kiinnosta muuta kuin jakaa niitä maksuvaatimuksia.

Eli eiköhän se parkkikoijafirma anna jotain maksulappua siitä syynä vaikka "pysäköinti poikittain parkkiruutuun nähden" tai "vain yksi ajoneuvo per parkkiruutu".

Eli kannattanee varmaan taloyhtiön hallitukselta tai isännöitsijältä selvitellä kanta asiaan ellei kiinnosta parkkikoijarifirman kanssa siitä vuosia kinastella.

Ks.

Moottoripyörä ja auto samassa ruudussa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
Pitikö tuolla linkissä olla jotain infoa? Luin ekan ja viimeisen sivun ja tuollahan on vain vääntöä/ihmettelyä/tarinoita miten menee. Ei ole edes parkkikoijjarifirma esimerkkiä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Kannattaa näistä pysäköinneistä kysyä suoraan isännöitsijältä, taloyhtiön hallitukselta voi tulla sellaista diipadaapaa vastaukseksi ettei mitään rajaa.

Tiedän kokemuksesta, sen vuoksi menin itsekin aikanaan hallitukseen jotta siellä olisi edes jotain tietämystä laeista eikä aina yritettäisi tunnepohjalta kieltää kaikkea :)
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Naapurin unirytmi sitä luokkaa, että joka ikinen yö alkaa kuulumaan meteliä ja ihme kolinaa ja muuten kovaa. Nyt klo 2.13 alkoi imurointi ja huonekalujen siirtely ja hirveä ryminä kuuluu omaankin asuntoon, vaikka olen seinänaapuri. Voin vain kuvitella tuon naapurin alapuolen kämppään kantautuvan melun, kun raskaita huonekaluja raahataan lattiaa pitkin, jotta imuri ylettää kaikkialle. Pitää varmaan itse alkaa metelöimään päivällä ja aamuisin, kun eivät voi siitä kuitenkaan valittaa. Korvatulpilla saan kuitenkin nukuttua vielä suht hyvin :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Jep. Ei ole edes kiinni siitä, tupakoinko itse. Minä en aio olla kotonani se, joka sanoo vieraaksi tulleelle aikuiselle ihmiselle, ettei parvekkeella saa polttaa. En myöskään se, jolle joku kotipoliisi kovistelee, koska en ollut edellä kuvattu mikkihiiri. Siksi röökibannitalossa oleva asunto on kokonaan ja lopullisesti poissuljettu vaihtoehto.
sinähän se mikkihiiri nimenomaan olet, kun et vieraalle uskalla/kehtaa sanoa. no ei hätää, röökibanni tulee kaikkiin taloyhtiöihin. kysymys on vaan että kuinka pian.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Mutta toi homma kyllä vaivaa vähän itseä kun en halua olla häiriöksi naapureille. Mutta haaveillu tässä että jos sais joskus hankittua/rakennettua oman talon ja vielä mielellään järven rannalta vähän syrjemmästä niin olisi kyllä mukava kun saisi elää ja olla mitenkä huvittaa. Kun tässä jo vuosia asunut kerrostaloissa niin alan vähän olemaan kypsä sellaiseen elämään.
Hienoa että ajattelet muita. Mikäli tupakointisi on oikeasti vain satunnaista, oletko varma että se edes häiritsee? Minua tupakanhaju kyllä häiritsee ja elämänlaatuni kärsisi jos naapurin käryt tulisivat jatkuvasti kotiini, mutta oikeasti satunnaisesta en pahoita mieltäni. Voin sulkea siksi aikaa ikkunan tai parvekkeen oven.

Parveketupakointi on kyllä hankala asia. Tupakoitsijan on varmaan vaikea ymmärtää miltä tupakan käry voi toisen mielestä tuntua ja kuinka paljon jatkuva tupakan hajun kantauminen sisälle voi elämään vaikuttaa. Vastaavasti taas itse tupakoimattana en varmasti pysty asettumaan tupakoitsijan asemaan siinä, kuinka iso merkitys hänelle on saako tupakoida parvekkeella vai onko lähdettävä aina pidemmälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Hienoa että ajattelet muita. Mikäli tupakointisi on oikeasti vain satunnaista, oletko varma että se edes häiritsee? Minua tupakanhaju kyllä häiritsee ja elämänlaatuni kärsisi jos naapurin käryt tulisivat jatkuvasti kotiini, mutta oikeasti satunnaisesta en pahoita mieltäni. Voin sulkea siksi aikaa ikkunan tai parvekkeen oven.

Parveketupakointi on kyllä hankala asia. Tupakoitsijan on varmaan vaikea ymmärtää miltä tupakan käry voi toisen mielestä tuntua ja kuinka paljon jatkuva tupakan hajun kantauminen sisälle voi elämään vaikuttaa. Vastaavasti taas itse tupakoimattana en varmasti pysty asettumaan tupakoitsijan asemaan siinä, kuinka iso merkitys hänelle on saako tupakoida parvekkeella vai onko lähdettävä aina pidemmälle.

Onneksi tilanne on aina parempaan päin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
sinähän se mikkihiiri nimenomaan olet, kun et vieraalle uskalla/kehtaa sanoa. no ei hätää, röökibanni tulee kaikkiin taloyhtiöihin. kysymys on vaan että kuinka pian.
Mietipä vielä uudelleen. Eri juttuhan se olisi, jos haluaisin itse keksiä sääntöjä, joilla pyrin kyykyttämään vieraita mutta en kehtaisi tai uskaltaisi niitä sanoa. Nythän on juttu niin, että en keksi lapsellisia sääntöjä, enkä arastele sanoa asioita. Molemmat siis menivät väärin.

Kyllä minä nimenomaan olisin se mikkihiiri, jos lähtisin jonkun kotipoliisin käsikassaraksi valvomaan mielensäpahoitussääntöjä. Siksipä en muuta arvottomaan kyyläosakeyhtiöön saati muuhun bunkkeriin.

Mikkihiirille ei liene ongelma muuttaa kilkuttamaan sukkapuikoilla vegaanisesta langasta niihin tupakointikieltobokseihin. Ainakin jos joku vähän siihen kovistelee ja siitä saa maksaa ylimääräistä, niin sehän on kai nautinto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Itse asustan ekassa kerroksessa ja tossa omalla "terdellä" parasta huvia kesäöinä on poltella Sikaria. Tähän muutettuani aloittelin "hissuksiin" ja odotin että varmaan jotain sanomista tulee. No nyt asunut tässä 7 vuotta eikä kertaakaan ole kukaan maininnut asiasta vaikka aika paksut savut tuosta tulee. Palamisaikakin on äkkiä 30-45min.

Ilmeisesti tahti sen verran rauhallinen (pari x viikossa jos keliä on) ettei kukaan ole jaksanut valittaa tai sitten savu ei vain kantaudu naapuriasuntoihin. Oli miten oli, itseä kyllä vituttaisi rankasti jos tulisi joku kielto - koska ei noiden polttelussa ole mitään järkeä mennä seisoskelemaan johonkin metsänreunaan puoleksi tunniksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Itse asustan ekassa kerroksessa ja tossa omalla "terdellä" parasta huvia kesäöinä on poltella Sikaria. Tähän muutettuani aloittelin "hissuksiin" ja odotin että varmaan jotain sanomista tulee. No nyt asunut tässä 7 vuotta eikä kertaakaan ole kukaan maininnut asiasta vaikka aika paksut savut tuosta tulee. Palamisaikakin on äkkiä 30-45min.

Ilmeisesti tahti sen verran rauhallinen (pari x viikossa jos keliä on) ettei kukaan ole jaksanut valittaa tai sitten savu ei vain kantaudu naapuriasuntoihin. Oli miten oli, itseä kyllä vituttaisi rankasti jos tulisi joku kielto - koska ei noiden polttelussa ole mitään järkeä mennä seisoskelemaan johonkin metsänreunaan puoleksi tunniksi.
Tldr, poltan muiden ikkunoiden alla kun ei huvita mennä kauemmas.

Hyvät sikarit on hyviä joten ehkä naapuritkin nauttii. :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ilmeisesti tahti sen verran rauhallinen (pari x viikossa jos keliä on) ettei kukaan ole jaksanut valittaa
Vahva veikkaus, että tämä. Jos vedät terassilla sikarit hyvien kelien aikaan kerran tai pari viikossa, niin se tuskin kenenkään (normaalijärkisen ihmisen) elämää pilaa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
302
Iso lapsiperhe muutti naapuriin.
Jotain nelisen vuotta tässä ehti rauhassa ja hiljaisuudessa asua, nyt se loppui. Aamusta iltaan ravataan pitkin kämppää, huudetaan ja kolistellaan.

Pitäisi varmaan yrittää ymmärtää kun ovat lapsia mutta ei tuota pää kestä kauaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 055
Iso lapsiperhe muutti naapuriin.
Jotain nelisen vuotta tässä ehti rauhassa ja hiljaisuudessa asua, nyt se loppui. Aamusta iltaan ravataan pitkin kämppää, huudetaan ja kolistellaan.

Pitäisi varmaan yrittää ymmärtää kun ovat lapsia mutta ei tuota pää kestä kauaa.
Normaalia perhe-elämää. Eri asia olisi jos perhe mellastaisi 22-06 aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Normaalia perhe-elämää. Eri asia olisi jos perhe mellastaisi 22-06 aikana.
No ei se naapuria ilahduta vaikka kuinka normaalia, normaaliin aikaan. En minäkään pitäisi vaan etsisin sellaisen kämpän missä ei ole naapureita, tai seinät ja muu eristys sitä luokkaa, ettei ihan heti läpi kuulu.

Josta tulikin mieleen, että naisystävän kämpällä kun oon ollut hoitamassa yhtä eläintä, kattomassa postit ja muut. Tämä siis kerrostalo. Yhtenä huomiona kun parvekkeella käväisen tupakalla , niin hiekkalaatikko pihalla on käyttämätön, joten ei lapsiperheitä ilmeisesti talossa. Muutenkaan mistään ei kuulu mitään koska asunnon sijainti talossa on vähän erikoinen. Joku utelias naapuri bongasi kyllä kun tulin rappuun omilla avaimilla, ja käytännössä seurasi mihin ovelle suunnistan.

Oman naapurin talo onkin sitten myytävänä, heidän muksut muuttaneet jo maailmalle, eikä niistäkään ikinä mitään häiriötä ollut. Kauhulla odotan minkälaista porukkaa sinne ilmestyy, jos jotain niin näillä kulmilla ei asuntokauppa käy ja se voi vuosiakin myynnissä.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Hienoa että ajattelet muita. Mikäli tupakointisi on oikeasti vain satunnaista, oletko varma että se edes häiritsee? Minua tupakanhaju kyllä häiritsee ja elämänlaatuni kärsisi jos naapurin käryt tulisivat jatkuvasti kotiini, mutta oikeasti satunnaisesta en pahoita mieltäni. Voin sulkea siksi aikaa ikkunan tai parvekkeen oven.

Parveketupakointi on kyllä hankala asia. Tupakoitsijan on varmaan vaikea ymmärtää miltä tupakan käry voi toisen mielestä tuntua ja kuinka paljon jatkuva tupakan hajun kantauminen sisälle voi elämään vaikuttaa. Vastaavasti taas itse tupakoimattana en varmasti pysty asettumaan tupakoitsijan asemaan siinä, kuinka iso merkitys hänelle on saako tupakoida parvekkeella vai onko lähdettävä aina pidemmälle.
Oikesti jos/kun porukka käy aina ulkona röökillä se häiritsee todennäköisesti enemmän naapureita kuin se että polttaa parvekkeella.Ainakin täällä itseäni toi häiritsee kun ovet paukkuu jatkuvasti.Myöskin se että porukka on juuri sun ikkunan alla röökillä niin niiden keskustelu kuuluu sisään jos ikkuna on auki.Varsinkin keskustassa sisäpihan jutut kuuluu ärsyttävän hyvin sisälle ja epäilesin ettei sua todellakaan kiinnosta kuunnella niitä,noissa kuuluu myös ulos mitä keskustelet sisällä jos ikkuna on auki.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Oikesti jos/kun porukka käy aina ulkona röökillä se häiritsee todennäköisesti enemmän naapureita kuin se että polttaa parvekkeella.Ainakin täällä itseäni toi häiritsee kun ovet paukkuu jatkuvasti.Myöskin se että porukka on juuri sun ikkunan alla röökillä niin niiden keskustelu kuuluu sisään jos ikkuna on auki.Varsinkin keskustassa sisäpihan jutut kuuluu ärsyttävän hyvin sisälle ja epäilesin ettei sua todellakaan kiinnosta kuunnella niitä,noissa kuuluu myös ulos mitä keskustelet sisällä jos ikkuna on auki.
Minua häiritsee enemmän jos joku polttaa parvekkeella.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
334
Minua häiritsee enemmän jos joku polttaa parvekkeella.
Sama. Ihan vituttaa ajatella edellistä kämppää, jossa ei voinut voinut pariin vuoteen viettää yhtään aikaa parvekkeella, tai edes pitää ulko-ovea/ikkunoita auki. Se jatkuva vittumainen tupakanlöyhkä oli jotain ihan karseeta. Olisi varmaan pitänyt ruveta säilömään parvekkeella jotain mätänevää lehmänraatoa, ja tuulettimet viemään sulotuoksuja alakertaan.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Minua häiritsee enemmän jos joku polttaa parvekkeella.
Itseäni ei häiritse tosin poltan itsekkin parvekkeella,tosin tossa tulee niin etten usko että se savu menee toisten parvekkeelle.Jos asut kaupungissa niin täällä tulee vastaan polttajia ja muutenkin on ihan omalaiset hajut joten noihin pitää vaan tottua.Et muuten haista noita jos poltat ja kestät paljon paremmin esim kuumia busseja sekä esim autojen pakokaasuja/roska-autoja/roskiksia ja viemäreitä kuumana kesäpäivänä(yksi syy miksi aloin polttamaan sen lisäksi että saat otettua vähän taukoja).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Itseäni ei häiritse tosin poltan itsekkin parvekkeella,tosin tossa tulee niin etten usko että se savu menee toisten parvekkeelle.Jos asut kaupungissa niin täällä tulee vastaan polttajia ja muutenkin on ihan omalaiset hajut joten noihin pitää vaan tottua.Et muuten haista noita jos poltat ja kestät paljon paremmin esim kuumia busseja sekä esim autojen pakokaasuja/roska-autoja/roskiksia ja viemäreitä kuumana kesäpäivänä(yksi syy miksi aloin polttamaan sen lisäksi että saat otettua vähän taukoja).

Ai että kaikkien pitäisi alkaa polttamaan kestääkseen naapurien parvekesauhuttelua paremmin?

Sinä mainitset omaksi tupakoinnin aloittamisen syyksi tämän ja sen, että saa (töissä?) taukoja?

Modet vois siirtää tyhmät ihmiset-ketjuun.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom