Intel julkaisi ohjelman prosessorin ylikellottamiseen

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 708
Mitenkäs tuon vakaus vertautuu näihin softiin millä yleensä haettu? Prime, IBT jne.?
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Reilun tunnin nyt jauhanut ja menossa 5300 ja 4/16 testi..
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Itse kokeilin i5-9600k (vesijäähy) ja tulokseksi tuli 4.6Ghz. Manuaaliylikellotuksella all-core 5.0Ghz on ollut vakaa ja nyt pitänyt alhaisella 4.7Ghz kelloilla. Mielestäni turha softa.
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
25
Tai lyijykynällä




Epäilen että jäähy kaipaa uudelleen asennusta tai tahnojen vaihtoa.
Vesijäähy antaa enemmän pelivaraa lämpöjä vastaan, mutta ilmajäähyllä voi ohjelma olla liian varovainen.
Ihan, on vesijäähy käytössä. ei kyllä omakasattu vaan "NZXT Kraken X62 v2" . Jätän tämän nyt kummiskin itselleni mieleen kun seuraavan kerran tuota konetta tulee availtua (y)
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
Capture.PNG

9600K ja Noctuan NH14S jäähynä vaan eipä oo vakaa. WHEA UNCORRECTABLE ja MACHINE CHECK EXCEPTION BSOD:t saanu bootin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 045
Itse kokeilin i5-9600k (vesijäähy) ja tulokseksi tuli 4.6Ghz. Manuaaliylikellotuksella all-core 5.0Ghz on ollut vakaa ja nyt pitänyt alhaisella 4.7Ghz kelloilla. Mielestäni turha softa.
TAI sitten käy joku kerta, että löydätkin softan, joka tuon kellotuksesi kaataa tai tekee virheitä sillointällöin..
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Melkein 2.5 tuntia meni ja antoi tulokseksi 5.205Ghz vaikka ajeli vielä 53X ja 16/16 testin.

Itsellähän on suoralla kompuralla rajoitteena ohjelman max. 1.35V Vcore. No, tietääpähän että 5.2Ghz 1.35V (ohjelman maksimi) menee tuon ohjelman mukaan.

Ohjelma poistettu ja jatketaan kuten tähänkin asti olen ajellut julkkarista asti manuaali säädöilläni eli noin 9kk, 1.385+V idle/peleissä ja CPU bencheissä ~1.40V @5400Mhz.
 

Stringer

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Premium+ ☆☆☆
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
543
upload_2019-6-19_0-5-55.png


En ollut mitenkään tarkoituksellisesti tätä aiemmin kellotellut.

Edit: i9-9900k ja aio-vesipumppu (corsair H150i)
 
Viimeksi muokattu:

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Laittakaa noiden screenshottien yhteyteen prossu ja jäähdytys, niin voi vähän vertailla tuloksia. Jos on aiemmin kellotellu manuaalisesti, niin nekin vois laittaa verrokiksi :).
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
Eli ei se intelin omakaan testi oikeasti vakaata löydä. :D
Ei tuomita ihan vielä :D Ajoin testin heti windowsin asennuksen jälkeen, nyt asensin/päivitin ajurit niin katotaan tuleeko tuosta vakaa. 5GHz oon saanu toimimaan "vakaana" (yksi peli aiheutti BSOD, monet muut toimi normaalisti) pelkällä BIOSista löytyvällä Auto-OC napilla, siinä mielessä vähän petyin tulokseen.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
5GHz oon saanu toimimaan "vakaana" (yksi peli aiheutti BSOD, monet muut toimi normaalisti) pelkällä BIOSista löytyvällä Auto-OC napilla,
Niissä bios auto-oc napeissa ei ole 1.35v maksimijännitettä, vaan ne saattaa oikeasti polttaa sen prossun. :)
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
Niissä bios auto-oc napeissa ei ole 1.35v maksimijännitettä, vaan ne saattaa oikeasti polttaa sen prossun. :)
Alle 1.4V jäi silläkin, tarkkaa lukemaa en nyt muista kun hetken aikaa pyörittäny default asetuksilla. Mutta raportoin uudestaan kun olen testin ajanut toisen kerran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Alle 1.4V jäi silläkin, tarkkaa lukemaa en nyt muista kun hetken aikaa pyörittäny default asetuksilla. Mutta raportoin uudestaan kun olen testin ajanut toisen kerran.
Ne automaattinappulat saattaa muuttaa VCCSA tai VCCIOn huolestuttavan korkealle.
 
Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
5


i9-9900K ja Noctua NH-D15. Olin tähän asti ajellut 4.8GHz 1.2v mutta nyt nostin 4.9GHz ja 1.27v. Manuaalisesti tein kun softan jäljiltä kellot seilas 4.7 - 4.9 välillä ja palautuivat "normaaleiksi" vasta kun poistin performance maximizerin koneelta.
 
Liittynyt
18.06.2019
Viestejä
25
Huomasiko joku jotain kikkakolmosta vetää kellot takaisin defaulttiin suoraa tuosta ohjelmasta? Minä en. atm enemmän haittaa kun hyötyä tuosta kellon nostosta mitä se teki tällä softalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Tulipahan kokeiltua. Tuli aika ristiriitaiset tulokset ulos. Softan mukaan kellot asettuivat 4,8GHz allcore, mutta AISuitesta kurkattuna kellot on 5GHz allcore -1 AVX. Sitten tästä päästään siihen hienouteen, että Intelin säädöillä en päässyt Windowsiin asti. LLC "tappiin" niin jaksoi mennä loppuun asti. Tämä saattaa liittyä Asuksen säätöihin eli jos "kellottaa" alle maksimitajuuden (eli esim all core 4.9) niin adaptiivinen volttisäätö ei toimi - käytetään prossun omaa VIDiä tässä tilanteessa.

Omien kokemusten mukaan prossuni menee 5GHz allcore.

Huomasiko joku jotain kikkakolmosta vetää kellot takaisin defaulttiin suoraa tuosta ohjelmasta? Minä en. atm enemmän haittaa kun hyötyä tuosta kellon nostosta mitä se teki tällä softalla.
En minäkään. Ainoastaan uninstallilla lähti.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Intelin tuntien viime vuosilta, ei ole tulossa.
Noo koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan, nythän tuo tukee vain 9 gen. k prossuja ja z390 sarjan emo yhdistelmiä ja taisi siinä olla vielä muitakin softavaatimuksia(levyt GPT:nä, UEFI bios yms.).

Mutta onko tuo tosiaan tuo Heise.den artikkeli totta että tekee 16GB levyosion vaikka väkisin ja buuttaa ton sitten sieltä. Melko raju toimenpide vain että saadaan muutama megahertsi pihalle, jonka voisi itsekkin tehdä nopeammin biossista käsin ilman että tarvii levyosioita sotkea tai latailla jotain hemmetin isoa asennuspakettia.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
789
Jaa eipä tämä toimikkaan 9900K ja Z390 Aorus Pron uusimalla Biossilla "BIOS is not compatible with Intel® Performance Maximizer."
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Noo koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan, nythän tuo tukee vain 9 gen. k prossuja ja z390 sarjan emo yhdistelmiä ja taisi siinä olla vielä muitakin softavaatimuksia(levyt GPT:nä, UEFI bios yms.).

Mutta onko tuo tosiaan tuo Heise.den artikkeli totta että tekee 16GB levyosion vaikka väkisin ja buuttaa ton sitten sieltä. Melko raju toimenpide vain että saadaan muutama megahertsi pihalle, jonka voisi itsekkin tehdä nopeammin biossista käsin ilman että tarvii levyosioita sotkea tai latailla jotain hemmetin isoa asennuspakettia.
En kuitenkaan pidättäisi hengitystä asian suhteen. :D
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Jaa eipä tämä toimikkaan 9900K ja Z390 Aorus Pron uusimalla Biossilla "BIOS is not compatible with Intel® Performance Maximizer."
Siis taattua Gigabyte laatua taas yhden kerran.

Semi offtopic: Kuinka kovaa meteliä tollanen kompura pitää? vaihteleeko idle vs rasitus?
En ole mitannut, kotelossa alimpana muiden normi kamojen alapuolella. Sama ääni tulee koko ajan.
Mitä sitä turhaan huudattaan
Suorassa kompurassa toi kompressori on koko ajan käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Eli koko hienon softan lopputulos on noin 100MHz kellotus. Onhan se toki enemmän kuin keskivertotallaajalla, mutta joo.
Mulle toi softa antoi melkein 0,4 GHz kellotuksen. Millä perusteella se on huono? Ja itse ajelen tätä 9900K:ta ilmalla (NH-D15).
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Mulle toi softa antoi melkein 0,4 GHz kellotuksen. Millä perusteella se on huono? Ja itse ajelen tätä 9900K:ta ilmalla (NH-D15).
Monella täällä tulos ollut +100MHz ja osalla kone muuttunut epävakaaksi ja kaatuilevaksi. Sillä perusteella huono.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Monella täällä tulos ollut +100MHz ja osalla kone muuttunut epävakaaksi ja kaatuilevaksi. Sillä perusteella huono.
Joo, mutta tuntuu, että monella on nykyään Intel-vastainen agenda ja pakko aina olla negatiivinen sen firman suhteen. Ihan kuin Intelin "haukkuminen" on nykyään muotia. Itselle sinänsä sama. Molempien osakkeita salkussa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Joo, mutta tuntuu, että monella on nykyään Intel-vastainen agenda ja pakko aina olla negatiivinen sen firman suhteen.
Ja samaan aikaan toisessa ketjussa itse puhumassa täyttä roskaa:
Aivan sikahintaisia emoja :D Ei taida AMD:llä enää olla hinta etua Inteliin nähden. Tuote toki vaikuttaa todella hyvältä ja toivon, että ihmiset ostavat sitä. Kilpailu on aina hyväksi.
Ruzen 3000 kanssahan tosiaan "pakko" ostaa 800+€ emo. :vihellys:

Anteeksi OT. Hieman vain huvitti nämä kaksi kommenttia. :)
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Ja samaan aikaan toisessa ketjussa itse puhumassa täyttä roskaa:

Ruzen 3000 kanssahan tosiaan "pakko" ostaa 800+€ emo. :vihellys:

Anteeksi OT. Hieman vain huvitti nämä kaksi kommenttia. :)
Mikä tossa nyt oli niin outoa? Yritän ainakin olla puolueeton :) Vaikuttaa kuitenkin siltä, että nyt kun AMD on viimein päässyt vähintään Intelin kanssa tasoihin, niin hinnat on noussut todella paljon? Eli siis CPU ja emo hinnat. AMD ei tule tekemään mitään hyväntekeväisyyttä. Se on pörssifirma.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
OT

Mikä tossa nyt oli niin outoa? Yritän ainakin olla puolueeton :) Vaikuttaa kuitenkin siltä, että nyt kun AMD on viimein päässyt vähintään Intelin kanssa tasoihin, niin hinnat on noussut todella paljon? Eli siis CPU ja emo hinnat. AMD ei tule tekemään mitään hyväntekeväisyyttä. Se on pörssifirma.
Lähinnä se että pitäisi pakosti ostaa se kallein X570 emo kaveriksi...

Mutta jos verrataan amd 12 core vs Intelin 12 core niin kyllä toinen on huomattavasti halvempi. Samoin 16 vs 16. Mistä kalliista hinnoista siis puhut? Ei tietenkään pidä omakustannehintaan myydä, sehän olisi suorastaan idioottimaista yritykseltä. Ei nuo silti kalliita ole, jos vertaa kilpailijaan.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Kyllä minusta lippulaiva prossulta 100mhz kellotuskin on loistava. 1600x kellottuu myös muutamilla satasilla.
Mites se epävakaus ja ongelmat ohjelman/kellotusten poistossa? Ilmeisesti pitää koko softa poistaa että palautuu normaaliksi.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
OT


Lähinnä se että pitäisi pakosti ostaa se kallein X570 emo kaveriksi...

Mutta jos verrataan amd 12 core vs Intelin 12 core niin kyllä toinen on huomattavasti halvempi. Samoin 16 vs 16. Mistä kalliista hinnoista siis puhut? Ei tietenkään pidä omakustannehintaan myydä, sehän olisi suorastaan idioottimaista yritykseltä. Ei nuo silti kalliita ole, jos vertaa kilpailijaan.
Paras tottakai odottaa testejä 3000-sarjasta? Kovasti mainostettu myös prkl kalliita muisteja. Itse kyllä haluan odottaa testejä. Ja vaikka AMD "voittaisi" tämän erän, niin eikö se ole perkeleen hyvä? AMD on todella paljon pienempi kuin Intel. Ne saa toivon mukaan paalua sisään kunhan menestyy :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 882
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom