Assassin’s Creed:Odyssey (PS4, PC, Xbox)

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Nähtyäni tuon Torment of Hadeksen trailerin, voin vain todeta että on aikamoinen vitsi että tämän pelin nimessä lukee vielä Assassin's Creed. Ei sillä, varmaan hyvää viihdettä on, niin oli Originin muumiohäröilytkin.
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Kyllä noita näyttäisi pystyvän muuttamaan mieleisekseen: Key mapping in Assassin's Creed: Odyssey
Näkyy olevan jotain valmiita asetuksia vasenkätiselle hiirellekin.

Saahan ne liikesuunnat kursorinäppäimillekkin custon asetuksilla, mutta ne kameran kulman muutokset jäävat silti voimaan, joten liikkuminen on kuin juoksisi hamsterin pallossa.
Vasenkätistä hiirtä en tarvitse mulla on Roccatin hiiri jonka muotoilua saa muutettu kätisyyden mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Jos haluaa leveleitä nopeasti niin käsittääkseni tätä bugia ei ole vieläkään korjattu:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Aloitin tänään ja nyt seilailen pois ensimmäiseltä saarelta.

Originsiin verrattuna hahmon mahdolliset skilllit ja varustelu vaikuttaa olevan paremmalla tolalla. Originsissa tuli lopulta pointseja lätkittyä vaan johonkin. Jouskari ja salamurhailu kiinnostaa eniten, vaikka näytti warriorissa olevan myös hienoja juttuja.

Mutta voi perkele tuo oma ukko, kun on Bayekiin verrattuna niin käppäinen. Äänikin ärsyttää. Toivottavasti totun. En tiedä, että olisiko naishahmo ollut parempi, mutta tällä mennään. Itse peli vaikuttaa hyvälle toki, vaikka Egyptin tunnelmaa en usko voittavan. Fate of Atlantis -lisäriä odotan todella paljon.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
Aloitin tänään ja nyt seilailen pois ensimmäiseltä saarelta.

Originsiin verrattuna hahmon mahdolliset skilllit ja varustelu vaikuttaa olevan paremmalla tolalla. Originsissa tuli lopulta pointseja lätkittyä vaan johonkin. Jouskari ja salamurhailu kiinnostaa eniten, vaikka näytti warriorissa olevan myös hienoja juttuja.

Mutta voi perkele tuo oma ukko, kun on Bayekiin verrattuna niin käppäinen. Äänikin ärsyttää. Toivottavasti totun. En tiedä, että olisiko naishahmo ollut parempi, mutta tällä mennään. Itse peli vaikuttaa hyvälle toki, vaikka Egyptin tunnelmaa en usko voittavan. Fate of Atlantis -lisäriä odotan todella paljon.

Oi että. Itsellä vielä melko tuoreessa muistissa tuo hetki, kun kotisaarelta lähti seilaamaan pois ja alkoi sitä karttaa vähän tarkemmin katsoa... Tuntu, että ei ikinä tule kaikilla saarilla käytyä. No tulihan sitä ja yli 100h vierähti oikein mukavasti. :D

Itse olen kyllä samaa mieltä, että Originsissa oli mielenkiintoisempi miljöö ja päähahmo. Muuten Odyssey on kyllä parempi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Nuo skillit ja varusteet vaikuttaa aika paljon ja halutessaan saa kyllä tehtyä hyvinkin erilaisia buildeja. Itse pelailin ensin jollain sneak, jouskari, poison hahmolla ja lopuksi vaihdoin fire dmg warrior buildiin. Hyvinkin erilainen pelityyli noilla ja eri skillit + setit tukivat hyvin buildeja. Tottakai pystyy pelaamaan myös jack of all trades tyyppisesti ja kehittää vähän kaikkea, peli antaa hyvin mahdollisuuksia tuohon :)
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
On muuten graafisesti mielettömän upea tämä Atlantis. Mitään spoilaamatta tämä ensimmäinen osa on aivan uskomattoman kaunista katseltavaa. Eikä tuo tarinallisestikaan huono ole, mikäli tykkää selvittää näitä Isu-juttuja enempi.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Jokos olette kokeilleet tehtävä editoria joka tullut päivityksen mukana?

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Olipas haastava tuo ensimmäinen joukkokahina hardilla kunnes tajusin ottaa kunnon nuijan käteen ja sillä murjoin aika helposti kapteeneihin keskittyen.

Vitsi, kun ei ole vielä tullut mitään siistiä assassins-tavaraa, kun warrioria tuntuu vaan pukkaavan. :D
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
Juu noi ekat joukkotaistelut on kyl hardilla melko haastavia, varsinkin jos ei ole ottanut sitä healing skilliä. :vihellys::D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Sitten kun etenet peliä niin saat maksimissaan viisi pika vaihtoehtoa asu/ase kombonaatiolle ja näillä voit sitten tehdä tarpeen mukaan setit, assassins/stealth, Warrior jne
Sopii erityisesti minulle kun pelailen normaalisti stealth/archery taktiikalla ja sitten rähinä kohdille otan erivaatetuksen/bonarit.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
184
Sitten kun etenet peliä niin saat maksimissaan viisi pika vaihtoehtoa asu/ase kombonaatiolle ja näillä voit sitten tehdä tarpeen mukaan setit, assassins/stealth, Warrior jne
Sopii erityisesti minulle kun pelailen normaalisti stealth/archery taktiikalla ja sitten rähinä kohdille otan erivaatetuksen/bonarit.
Siis pelissähän on 5 pikavaihtoehtoa jouselle ja 2 x 5 ( = 10 ) pikavaihtoehtoa lähitaistelulle, aktiiviset 5 taitoa voi vaihtaa lennossa myös kesken taistelun yhdellä napilla. Ilman puvun vaihtelua, toki voi olla tuo useampi eri setti lisäksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Tapasin Herra Possun. En saanut kinkkua. Pitää pari leveliä nostaa niin olen tasoissa. Keihästä ja poisonia tarjoan. Siisti ase kyllä keihäs tuollaisessa taistossa.

Hyvä oli myös, kun olin bandiitin selkään hiipimässä niin eikö alkanut murina kuulumaan ja karhuhan se sieltä puskasti rymysi päälle päin. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Tuntuu tämän pelaaminen välillä vähän työltä. Koitin käydä kaikkien saarten satamissa ja synkkaamassa niin että fast travel aukesi ja saisin tuon kartan jotenkin haltuun. Nähtävästi oikeassa yläreunassa olevilla saarilla oli paljon vihulaisia joihin ei edes level 31 hahmo vielä riittänyt, joten tuleeko tässä vielä edelleen grindaamista jos haluaa pelissä oikeasti edetä. Yritän kovasti suoritella vaan tehtäviä, mutta niissäkin tuntuu olevan usein sama kaava: hae esine/pelasta joku/salamurhaa joku jossain fortissa tms. ja tämä alkaa pahasti toistamaan itseään.

Maisemat on kyllä hienoja mutta tuntuu että yritän vain "suorittaa" jotain jotta pääsen tämän joskus läpi. :D
 
Liittynyt
12.08.2018
Viestejä
451
Questit on täysin samaa kaavaa alusta loppuun ja siinä yks pelin isoja miinuksia.

Seuraavaan peliin toivottavasti kutistavat karttaa ja lisäävät peliin mielekästä ja laadukasta tekemistä. Nyt on vaa copy/pastea maailma täynnä.

Sinne Lesboksen saarille oikeassa yläkulmassa kannattaa mennä vasta 40+ levuilla. En usko että liiemmin grindata tarttee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Minulla on 15 tuntia takana ja Ateenaan saavuin juuri. Tähän mennessä koukuttanut oikein kunnolla. Olen pääasiassa päätarinaa seurannut ja ohessa hivenen joitakin muita tehtäviä tehnyt, mutta en paljoa. Sitten vain samoillut, nauttinut maisemista ja vähän seilaillut merellä. Metsissä kulkiessa tulee mukavasti Witcher 3 mieleen.

Huvitti, kun ukko alkoi valittamaan, että olen liian pienellä veneellä syvillä vesillä. Uppoaako sellainen oikeasti? No, kuitenkin päätin sitten uida helvetinmoisessa aallokossa sinne vedenalaiselle aarrepaikalle. :p

Voiko tässä mitenkään viskata ruumiita muurien ylitse? Välillä harmillisesti joutunut jättämään jonnekin muurin päätyyn hirveän läjän porukkaa. :D

Taistelu on minusta todella hauskaa. Varsinkin pienessä tilassa esim. tornissa parin vihollisen kanssa nahistelu nopeilla miekoilla on mahtavaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
En ole näissä asetusasioissa parhaimmillani niin miten tuossa kannattaa laittaa minun asetuksia, jotta saisi mahdollisimman sulavan 60fps. Jonkun verran heittelee ja seilaa. 1080GTX ja kellotettu 6800K on käytössä. Laitan kuvan mukaan. Ihan FullHD-resolla mennään. FPS-limit on vahingossa 90, mutta sillä ei tuntunut tuossa olevan väliä. Prossu vaikuttaa suorittavan, joten näyttis ilmeisesti jotenkin pyörittelee ruudunpäivitystä ympäriinsä.

Edit: High-asetuksilla ei paha. Tuo Ateena ollut ensimmäinen, jossa droppailee enemmän.

Assassin's Creed  Odyssey Screenshot 2019.06.21 - 10.32.04.34.png
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
En ole näissä asetusasioissa parhaimmillani niin miten tuossa kannattaa laittaa minun asetuksia, jotta saisi mahdollisimman sulavan 60fps. Jonkun verran heittelee ja seilaa. 1080GTX ja kellotettu 6800K on käytössä. Laitan kuvan mukaan. Ihan FullHD-resolla mennään. FPS-limit on vahingossa 90, mutta sillä ei tuntunut tuossa olevan väliä. Prossu vaikuttaa suorittavan, joten näyttis ilmeisesti jotenkin pyörittelee ruudunpäivitystä ympäriinsä.

Edit: High-asetuksilla ei paha. Tuo Ateena ollut ensimmäinen, jossa droppailee enemmän.

Valitettavasti nytten pitää kertoa että sinä et tule saamaan sulavaa 60fps vaikka laittaisit asetukset low ja 720p koska cpu jarruttaa.

Tästä on monta syytöstä denuvoa ja vmp kohtaan että ne syövät jopa 40% tehoa sieltä mutta itse sanoisin että se on vain laiskaa ubisoft työtä.

Tämä peli rakastaa intelin ytimiä ja mitä enemmän niin sen parempi, tähän pitäisi olla huippunopea 8000 sarjalainen inteli.

Mutta jos grafiikka homma on esteenä niin sitten laita sitä volumetric cloud asetusta alas päin.



Tämä ei auta cpu kuormaan vaan GPU.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Nostat ukon ja viskaat sen liipaisimilla.
Se laskee sen maahan vaan. Minä haluan viskata kunnolla yli. Pitää kokeilla uudestaan.

@Sadness

Pitääpä testata noita pilviä. Prossun käyttö on kuitenkin kaukana tapista tai sitten en ymmärrä, millä perusteella prossu jarruttaa. :)

Edit: Nvidian paneelista laitoin vsynciä ym. niin saattoi parantaa. Satunnaisesti aavistuksen droppailee isoissa kaupungeissa, mutta ei pilaa peli-iloa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Ainakin omalla i5-8300H ja GTX1060 setillä en huomannut grafiikkasäädöillä saavuttavan juuri mitään huomattavaa parannusta. RTX2080TI:llä sitten kaikki tapissa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Se laskee sen maahan vaan. Minä haluan viskata kunnolla yli. Pitää kokeilla uudestaan.

@Sadness

Pitääpä testata noita pilviä. Prossun käyttö on kuitenkin kaukana tapista tai sitten en ymmärrä, millä perusteella prossu jarruttaa. :)

Edit: Nvidian paneelista laitoin vsynciä ym. niin saattoi parantaa. Satunnaisesti aavistuksen droppailee isoissa kaupungeissa, mutta ei pilaa peli-iloa. :)
Vasemmalla liipaisimella tähtään minne heität ja oikealla viskaat. Näin muistelisin.

edit. tai jos pelaat tietokoneella, niin sama nappi millä tähtäät jousipyssyllä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Olipahan kuumottava matsi katoilla, kun hetken aikaa oli kaksi mercenarya kimpussa ja kylän mummotkin poimi kirvestä maasta pompaten katolle. Yhdessä vaiheessa pienellä katolla taisi olla 6-7 vihollista. Onneksi perfect dodgella sain akkoja kumoon.

Voi vitsi, kun Witcher 3:ssa olisi tämän pelin taistelu- ja ohjaustuntuma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Itse noita mercenaryja vastaan oon hoitanut monet matsit kätevästi katolla niin että houkuttelee johonkin reunalle ja bull rushilla tipauttaa tonttiin. Usein kuolee laakista. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Itse noita mercenaryja vastaan oon hoitanut monet matsit kätevästi katolla niin että houkuttelee johonkin reunalle ja bull rushilla tipauttaa tonttiin. Usein kuolee laakista. :D
Joo, sain itsekin tiputettua pari kertaa, mutta tuota skilliä ei minulla ole. :)

Niin ja laivataistelut on parhaimmillaan kyllä hauskoja. Jotenkin vaan niin siistiä miekat tulessa hypätä laivaan rähisemään. Kerran uhmakkaasti hyppäsin ja helvetti pataanhan siinä tuli. Luikin karkuun ja ammuin piilosta jousella samalla, kun Bayek siellä hoiteli porukkaa. :D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Tämä oli pelin alussa palkitseva tunne ja joskus isompikin vihu lentää kaaressa.

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Nyt sain Snake-setin kokonaan päälle ja tässä vaiheessa aika kovat dps-veitset. Joko tulta käyttäen tai poisonia niin viholliset kaatuu jo välillä liian helposti. Samoin jousella saa ihan järkyttävää damagea, vaikka varusteissa ei suoraan siihen olekaan bonuksia. Hardilla pelaan ja 30 level. Pitäisiköhän iskeä ylös päin yksi pykälä. Pitää lueskella, mitä se nightmare tarkoittaa.

Lisäys: Toisaalta rupeaisi se ärsyttämään, jos rivisolttujenkin kanssa saa könytä kunnolla. Saapahan nyt vastaantulevat bandiittileirit ym. hoidettua hyvin nopeasti ilman, että huomaavat.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Nyt sain Snake-setin kokonaan päälle ja tässä vaiheessa aika kovat dps-veitset. Joko tulta käyttäen tai poisonia niin viholliset kaatuu jo välillä liian helposti. Samoin jousella saa ihan järkyttävää damagea, vaikka varusteissa ei suoraan siihen olekaan bonuksia. Hardilla pelaan ja 30 level. Pitäisiköhän iskeä ylös päin yksi pykälä. Pitää lueskella, mitä se nightmare tarkoittaa.

Lisäys: Toisaalta rupeaisi se ärsyttämään, jos rivisolttujenkin kanssa saa könytä kunnolla. Saapahan nyt vastaantulevat bandiittileirit ym. hoidettua hyvin nopeasti ilman, että huomaavat.
Sähän saat nostettua vihuille leveliä itsesi yli, tuli jossain päivityksessä.

Itsekin archery ja assassins tyylillä pelannut, homma toimii niin hyvin kunnes jää kiinni ja silloin juostaan karkuun.
Sitten rähinä kiesseihin omat varusteet.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Mietin otanko tämän vain Originssin kun porukka kehunut Originssiä maasta taivaaseen. Otin tämän ja voin rehellisesti sanoa että en kyllä ymmärrä mitä ovat ajatelleet tämän kanssa. Joka saatanan karttamerkki on joku camp minkä luona hahmo ilmoittaa "I must try not to be seen here" tms. eli joka paikassa joku bandiitti porukka tms. olen löytänyt pelin aikana varmaan 1! luolan missä sai ihan vaan samoilla sen ilosta. Ainoat tehtävät mitkä ei ole tappelemista tai murhaamista on kun SAA kiikuttaa jonkun typerän kirjeen 50m päähän, kun se henkilö ei itse jaksa. Kaikki muu pelissä on yhtä ja täysin samaa, että mennään punaselta alueelta punaselle alueelle ja sitten omalla valitsemalla tavalla porukkaa nippuun. Kaiken päälle vielä keksitty, että levelit todellakin vaatii sitä tai tulee turpaan ja kovaa. AC3 oli paska peli, mutta siinä sentään ei tarvinnut niitä vitun linnakkeita valloitella jos ei halunnut.

Oliko se Origins kaikista juhlapuheistaan huolimatta tätä samaa, vai siis oliko se oikeasti peli missä revittiin miljööstä jotain irti ja joka paikka ei ollut pelkkää tappelemista? Koska nyt level 23 vai 24 ja ei voisi vähempää kiinnostaa tuo jatkuva tappaminen ja tappeleminen. Joskus olisi kiva mennä johonkin missä ei ole sitä punaista zonea ja ainoa tehtävä tappaa ja lootata. Tätä jos pitäisi jatkaa vielä kymmeniä tunteja niin en tajua mitä mun aivotoiminnoista olisi enää jäljellä.

"Katos mettässä merkki mitähän hienoa siellä on" "You found nönnöönnöö military camp"x1000 :facepalm:
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Kyllähän tappelimista aika pitkälle nämä ovat mutta itsehän vältän lähikontaktia viimeiseen asti ja hoitelen vihut toista kautta.
Yleensä jos suunnitelma onnistunut niin vihut edes tiedä mikä niihin iskenyt.

Mutta oli siellä pari tehtävää missä vain piti käydä katsoa maamerkkejä ja käydä sen sokean ukon luona.



Harvassahan nämä toki on mutta en ole kyllä kaikkia sidequesteja tehnyt.

Edit: Suosittelisin uninstalointia jos peli ei ole napanut tuossa vaiheessa niin tuskin se tekee sitä myöhäisemmässäkään vaiheessa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
Mietin otanko tämän vain Originssin kun porukka kehunut Originssiä maasta taivaaseen. Otin tämän ja voin rehellisesti sanoa että en kyllä ymmärrä mitä ovat ajatelleet tämän kanssa. Joka saatanan karttamerkki on joku camp minkä luona hahmo ilmoittaa "I must try not to be seen here" tms. eli joka paikassa joku bandiitti porukka tms. olen löytänyt pelin aikana varmaan 1! luolan missä sai ihan vaan samoilla sen ilosta. Ainoat tehtävät mitkä ei ole tappelemista tai murhaamista on kun SAA kiikuttaa jonkun typerän kirjeen 50m päähän, kun se henkilö ei itse jaksa. Kaikki muu pelissä on yhtä ja täysin samaa, että mennään punaselta alueelta punaselle alueelle ja sitten omalla valitsemalla tavalla porukkaa nippuun. Kaiken päälle vielä keksitty, että levelit todellakin vaatii sitä tai tulee turpaan ja kovaa. AC3 oli paska peli, mutta siinä sentään ei tarvinnut niitä vitun linnakkeita valloitella jos ei halunnut.

Oliko se Origins kaikista juhlapuheistaan huolimatta tätä samaa, vai siis oliko se oikeasti peli missä revittiin miljööstä jotain irti ja joka paikka ei ollut pelkkää tappelemista? Koska nyt level 23 vai 24 ja ei voisi vähempää kiinnostaa tuo jatkuva tappaminen ja tappeleminen. Joskus olisi kiva mennä johonkin missä ei ole sitä punaista zonea ja ainoa tehtävä tappaa ja lootata. Tätä jos pitäisi jatkaa vielä kymmeniä tunteja niin en tajua mitä mun aivotoiminnoista olisi enää jäljellä.

"Katos mettässä merkki mitähän hienoa siellä on" "You found nönnöönnöö military camp"x1000 :facepalm:
Kyllähän se Origins on hyvin pitkälti samaa menoa. Siinä on vaan omasta ja monen muun mielestä parempi tarina ja mielenkiintoisempi miljöö ja kartta. Kartta on lisäksi selkeästi pienempi, kun Odysseyssa ja siinä on selkeämmin toisistaan erottuvia alueita. Copy paste fiilis on Originsissa paljon pienempi omasta mielestä.

Mutta jos tuo taistelu/salamurhailu ei kiinnosta, niin eipä se Origins paljon sen paremmin varmasti uppoa.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Kyllähän se Origins on hyvin pitkälti samaa menoa. Siinä on vaan omasta ja monen muun mielestä parempi tarina ja mielenkiintoisempi miljöö ja kartta. Kartta on lisäksi selkeästi pienempi, kun Odysseyssa ja siinä on selkeämmin toisistaan erottuvia alueita. Copy paste fiilis on Originsissa paljon pienempi omasta mielestä.

Mutta jos tuo taistelu/salamurhailu ei kiinnosta, niin eipä se Origins paljon sen paremmin varmasti uppoa.
Pointti olikin, että oli kyllä eka AC missä jokainen paikka pelkkää punaista. Kyllä aiemmin on mm. kiipeilty kirkoissa yms. ihan vaan lootin ja salaisuuksien takia. Ei että mapissa jokainen merkitty mesta, missä on siis pelillistä sisältöä, on joko lintutorni tai sellainen mihin meneminen aiheuttaa taistelun. Tämä oli eka AC allekirjoittaneelle missä jokainen karttaan merkattu paikka oli käytännössä takuuvarmasti jonkun vihun hallussa ja pelkkä paikalle meneminen oli automaattinen taistelu.

Laitanpa oikein esimerkin. Tässä on Unitystä (viimeksi pelaamani AC) Pariisin kartta. Aika vähän punasia alueita, eli siis pakollisen taistelun alueita ja aika paljon kaikkea muuta tekemistä.



Tässä taas Odysseyn ihan alkumestoihin kuuluva Phokis, ettei nyt kenenkään peli mene pilalle spoilaamisesta. Moniko noista paikoista on sellanen mikä ei ole pelkkää tappelua? Käytännössä joka merkki = siellä on vihollisia. Ja kimppuusi hyökätään ihan vaan kun meet sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 951
Ei kannata mielestäni "pilata" pelikokemusta käymällä joka paikassa ja grindaamalla hampaat irvessä jokaisen bandiitticampin vain koska voi. Tein tuon Originsissa ja itseasiassa myös Witcher 3:ssa (sunken treasuret...) ja se sai lähinna pelit tuntumaan työltä. Tässä toki edellyttää karttojen avaamista että näkee kaikki saatavilla olevat sivutehtävät. Näitä turhia sivuquesteja riittää nykyään avointen maailmojen peleissä aivan liikaa ja välillä tästä syystä pelaan ennemmin useimmin niitä 10h tiiviin paketin pelejä joissa on koko ajan järkevää tekemistä ja mielenkiinto pysyy yllä.

Noin muuten Origins oli mielestäni paljon parempi, ehkä siksi että Egypti kiinnosti enemmän ympäristönä kun käynyt pyramideilla itsekin ihmettelemässä. Tarina ja hahmotkin oli mielestäni parempia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Originsissa tarina ja hamot ovat kyllä ehdottomasti paremmat. Samoin miljööseen on saatu ehkä paremmin iskettyä sellaista aitoa tuntumaa, mutta on tässä asiassa itse ainakin päässyt Odysseyssakin paremmin kiinni.

Itse tykkään seilata merillä ja valloittaa aluksia. On jotenkin niin siistiä vaan ampua ensin räjähtävä nuoli laivaan ja sitten hypätä miekat tulessa rähisemään. Paljon tulee myös kikkailtua isommissa tukikohdissa. Joskus ihan rauhassa hiippailen, joskus koitan mahdollisimman nopeasti mutta silti huomaamattomasti mennä ja toisinaan vedän rambolla kalliolta ensin räjähtävää nuolta ja sitten hyppään riehumaan. Pienet leirit matkan varrelta juoksen läpi sillä salamurhauksen ketjutus skillillä. Hyvä, että edes matka hidastuu. Legendaariset eläimet olleet tähän mennessä tosi hyviä, cultistien jahtaaminen parasta ja mercenary-kohtaamiset huippuja myös.

Eihän nuo tehtävät pääasiassa mitään upeaa kirjoittamista ole, mutta minä tykkään hemmetisti Odysseyn taistelusta ja skilleistä sekä samoamisesta komeissa maisemissa. Itse sitten keksin mielekkäitä haastejuttuja elävöittämään.

Viikon sisään 50 tuntia pelannut ihan hurmoksessa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
@BlackWolf Tässähän on niitä tiettyjä hautoja missä pientä aivopähkinää ja eikä taisteluita, loppuun kun pääsee niin saa sen yhden kykypisteen.
Ne vain pitää itse löytää, en muista paljoa niitä oli mutta ympäri mappia levitetty.

Se oli kyllä aika pettymys että pelaat sitten kummalle puolelle(ateena/Kreikka) noita aka valtaat eri nimiin alueita niin nämä eivät vaikuta mitenkään päätarinaan.

Tässä sarjassa käynyt vähän kuin ressoissa aikoinaan, pelattavuus/grafiikat etenee mutta samalla pelit menettäeet osan alkuperäisestä sielusta.
Edit: Toki silti viihtynyt Originsin ja odysseyn parissa sen toista sataa tuntia.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Niin siis en minä väitä että pelissä ei olisi noi määrätyt asiat kohdallaan, mutta kyllä sen 147 täysin geneerisen ja kopioidun campin, linnan, maamerkin kohdalla missä istut puskassa viheltelemässä vastustajalle, tulee fiilis että olisi nyt edes yksi parkour kisa tehtävä välillä välissä tai voisi juosta jonkun nuotin perässä saadakseen uuden laulun merimiehille ja jopa vitun rasittavat stalkkaa perässä näkymäti tehtävät alkaa tuntua suorastaan nerokkailta pelimekaanisilta ideoilta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
Niin siis en minä väitä että pelissä ei olisi noi määrätyt asiat kohdallaan, mutta kyllä sen 147 täysin geneerisen ja kopioidun campin, linnan, maamerkin kohdalla missä istut puskassa viheltelemässä vastustajalle, tulee fiilis että olisi nyt edes yksi parkour kisa tehtävä välillä välissä tai voisi juosta jonkun nuotin perässä saadakseen uuden laulun merimiehille ja jopa vitun rasittavat stalkkaa perässä näkymäti tehtävät alkaa tuntua suorastaan nerokkailta pelimekaanisilta ideoilta.
Juu vaihtelua tehtäviin ja muunlaista tekemistä itsekkin välillä toivoi. Vaihtelun vuoksi kävin itse upottamassa sitten parit paatit, mikä on kuitenkin ihan erilaista taistelua. Tosiaan nui haudat on ainoita juttuja, mitkä ei pyöri taistelemisen ympärillä.

Itse @Rokkijani kanssa samoilla linjoilla, että tuo combat vaan iskee näissä uusissa niin hyvin, että jaksaa silti ihan ilolla vallata niitä linnakkeita, vaikka sitä tekeekin sen 147:n kerran. :D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Mappi kasvoi ehkä liian massiiviseksi ja toivottovasti seuraavaan osaan pienentävät ja ottavat sen mentaliteetin että vähemmän voi olla enemmän.
No jooh, ymmärrän että mappi piti olla hirmu iso koska laivat mutta silti.

Toinen pettymyksen juttu oli että ei ollut mitää hevoskisoja tai vastaavia erillaisia tapahtumia että mitä olsii voinut harrastaa tehtävien ulkopuolella.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Jos ei oteta lukuun tuota uutta lisäosaa, niin onko pelin pääjuonessa paljonkin tuota sci-fi-paskaa? Originsin juonessa sentään salamurhattiin kohteita ja juoni oli assassiinien alkutarina, Odyssey ei kaiken näkemäni perusteella edes ole mikään AC, ainoastaan noi yliluonnollisuudet (mistä en ole koskaan pitänyt näissä peleissä) ja vanhat pelimekaniikat yhdistää sen AC-pelisarjaan.

Mielestäni tuo tieteishömppä on jokasessa pelissä syönyt tarinan mielenkiintoa, tuoreimpana muistissa Black Flag, se saakelin Observatorio tuntui niin päälle liimatulta deux ex machinalta kun sen pelin mielenkiintosimmat juoniosuudet oli muiden piraattien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Jos ei oteta lukuun tuota uutta lisäosaa, niin onko pelin pääjuonessa paljonkin tuota sci-fi-paskaa? Originsin juonessa sentään salamurhattiin kohteita ja juoni oli assassiinien alkutarina, Odyssey ei kaiken näkemäni perusteella edes ole mikään AC, ainoastaan noi yliluonnollisuudet (mistä en ole koskaan pitänyt näissä peleissä) ja vanhat pelimekaniikat yhdistää sen AC-pelisarjaan.

Mielestäni tuo tieteishömppä on jokasessa pelissä syönyt tarinan mielenkiintoa, tuoreimpana muistissa Black Flag, se saakelin Observatorio tuntui niin päälle liimatulta deux ex machinalta kun sen pelin mielenkiintosimmat juoniosuudet oli muiden piraattien kanssa.
Tarkoitat niitä nykyajan kohtauksia?
Nehän ovat vähentyneet osa osalta ja tässäkin muistaakseni oli vain pari kohtaa(lyhyttä) missä pelattaan nykyajan hahmoilla mutta oliskohan yhteensä vartin verran.


Ja kyllä, AC sarja on oikeastaan aika kauas mennyt jo lähtökuopistaan mutta kun pelaajat valitti aina sitä samaa vuodesta toiseen niin ubisofti teki ressa 4 originsin kohdalla ja koska originsin vastaanotto oli hyvä niin sitten mentiin vielä kauemmaksi sarjan aloituspisteestä.

Itse en ajattelekkaan tätä enään assassins creed pelinä vaan isona open world seikkailuna jossa hyvä pelattavuus ja tekemistä riittämiin mutta ehkä jopa liian ähky tapaus.

Odysseyn eka DLC:hän linkittää tämän tarinan osalta originsin kanssa(en spoilaa sen enempää) ja huhujen mukaan seuraavassa assassins creed pelissä on sitten taas hahmoina Bayek ja Aya elikkä Originsin hahmot.

Joten saapi nähdä minkälainen on pelisarjan tulevaisuus että käykö resident evilit(4->5->6) mutta ubi yritti sentää kaavaansa vähän muokata näissä uusimissa, osa tykkäsi ja osa ei.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
En vaan että onko pääjuonessa paljonkin yliluonnollisuuksia, edenin omenoita ja muita tollasia, keskittyykö pääjuoni paljon niihin, kuten Black Flag keskittyi Observatorioon?
Pääjuonessaan itsessään ei ole mutta saarilla on neljä krekkalaista hirviötä mutta nämä olivat sivutehtäviä.

Mutta kyvyissä sitten voikin olla ainakin pari jotka eivät ihan realismin kirjoihin perustu, stealth tapat jonkun niin ruumis häviää ja sitten se keihään kärjen heitto millä tapat vihollisen stealhtina ja ilmestyt perässä, plus se hetkellinen näkymättömyys(Syndicatessa eviella oli samalinen kyky) jota itse en käyttänyt, viimeisenä mutta ei vähäisempänä se että loikkaat miten korkealta tahansa niin et kuole.

Niin ja se että saat hevosellesi siivet(et lennä mutta voit laskeutua jyrkänteeltä hevosen kanssa ettei heppa kuole) mutta toi taisi olla niin että erikseen pitää ostaa uplay kaupasta.

Nämä nytten äkkiseltään tuli mieleeni.

Edit: Mutta jos odottaa old school AC menoa niin siinä tapauksessa tulee pettymään.

edit2:



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Myyttisiin juttuihin liittyen varuilta spoilerin alle:

Eli siis Minotauruksen luolan pelasin. Todella tyylikäs oli ja itse karvasarviukko oli oikein hyvä lopari. Meni ekalla yrityksellä täpärästi tulimiekoilla huitoen. Onneksi olin pistänyt kunnolla bonuksia tulta varten ja päällä oleva settikin oli juuri omiaan siihen. Näistä minä tykkään. :)
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 733
Joo, ei näistä ikävä kyllä enää perinteistä AC:ä löydy. Origins jäi varmaan semmoiseksi viimeiseksi viihdyttäväksi jossa mukava tarina piti mielenkiintoa yllä Egypti -teeman ohella (itsellä kreikkujen tekemiset ei oikein innosta millään muotoa + nämä Atlantis paskeet vielä vähemmän).

Mutta kaukana ollaan aiemmista mystiikoista, stealth -tappojen ajoilta yms. Pitää joskus pelailla vielä noita aiempia pelisarjan tuotoksia uusintana läpi. Uusia tuskin tulee enää hommattua ellei jotain muutosta tapahdu toteutukseen radikaalilla kädellä.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
67
Joo, ei näistä ikävä kyllä enää perinteistä AC:ä löydy. Origins jäi varmaan semmoiseksi viimeiseksi viihdyttäväksi jossa mukava tarina piti mielenkiintoa yllä Egypti -teeman ohella (itsellä kreikkujen tekemiset ei oikein innosta millään muotoa + nämä Atlantis paskeet vielä vähemmän).

Mutta kaukana ollaan aiemmista mystiikoista, stealth -tappojen ajoilta yms. Pitää joskus pelailla vielä noita aiempia pelisarjan tuotoksia uusintana läpi. Uusia tuskin tulee enää hommattua ellei jotain muutosta tapahdu toteutukseen radikaalilla kädellä.
Sama itsellä. Aluksi Odyssey upposi, mutta jäi kesken kun sai ilmaiseksi Unityn mitä ei ollut tullut pelattua. Ai, että! Tuohon kylkeen Mike Duncanin podcasti "Revolutions" kausi 3, jossa käsitellään vallankumousta ja fiilis on kuin W3 kirjojen kera konsanaan!

Toki Odysseyksen ajoista luettuna Plutarch, Thucydides ja Herodotus, mut ei vaan saa samaa fiilistä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Odysseyn päätarina meni tuossa läpi ja peluuprosentti näyttää 93%. Aikaa meni siihen 75h. Loppusuoralla vaihdoinkin salamurhailut warriorilla mättämiseen. Erittäin hauskaa oli sekin! Ng+:n, jos koittaisi pelata mahdollisimman paljon jousella. Harmi, kun ainakin ubin puolelle kausipassi on perkeleen kallis. Pitää odottaa.

Originsiin verrattuna tykkäsin enemmän taistelusta ja skilleistä, mutta onhan tässä toki enemmän copypastea eikä niin paljon sellaista käsintehtyä fiilistä. Loistava peli kuitenkin ja lisäreiltä odotan paljon.

Ostin myös aleista melkein kaikki muutkin AC:t. Sivullevieriviä en ostanut enkä Liberationia, kun ei ollut alessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 661
Viestejä
4 187 803
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom