Samsung julkisti maailman ensimmäisen pelinäytön kaarevalla 240 hertsin VA-paneelilla

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452



Samsung on julkistanut E3-messuilla maailman ensimmäisen kaarevan VA-paneelia hyödyntävän 240 hertsin virkistystaajuuteen yltävän pelinäytön. Samsungin uusi C27RG50 on samalla ensimmäinen yhtiön näyttö, josta löytyy NVIDIAn G-Sync-logo.

C27RG50 on nimensä mukaisesti 27-tuumainen näyttö ja se on varustettu maailman ensimmäisellä kaarevalla (1500R) 240 hertsin VA-paneelilla. Kompromisseilta ei ole kuitenkaan säästytty, sillä paneeli kykenee vain 27-tuumaiselle näytölle nykypäivänä varsin vaatimattomaan 1920x1080-resoluutioon. Paneelille luvataan 4 millisekunnin GtG-vasteaika, 3000:1 tyypillinen kontrastisuhde ja 300 nitin kirkkaus.

Näyttö on Samsungin ensimmäisen G-Sync-logon saanut näyttö, mutta G-Sync-moduulia näytöstä ei löydy. Sen sijasta käytössä on VESA:n Adaptive-sync-teknologiaa (FreeSync) tukeva skaalain ja Samsung on erikseen hyväksyttänyt näyttönsä NVIDIAn G-Sync Compatible -ohjelman kautta. Näytöstä löytyy yksi DisplayPort- ja kaksi HDMI-liitäntää sekä kuulokeliitäntä, mutta USB-hubia ei ole otettu mukaan.

Samsungin mukaan näyttö tulee saataville vuoden kolmannen neljänneksen aikana. Näytön verottoman suositushinnan kerrotaan olevan alle 400 dollaria.

Lähde: Samsung

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Eipä tuo resoluutio tuossa haittaa, tuskin paljoa isommalla siihen 240 fps kuitenkaan pääsisi.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Näyttö on Samsungin ensimmäisen G-Sync-logon saanut näyttö, mutta G-Sync-moduulia näytöstä ei löydy. Sen sijasta käytössä on VESA:n Adaptive-sync-teknologiaa (FreeSync) tukeva skaalain ja Samsung on erikseen hyväksyttänyt näyttönsä NVIDIAn G-Sync Compatible -ohjelman kautta.
Eivät sitten näyttöön voineet laittaa samaa tekstiä kuin mainossivulla, "G-Sync Compatible". Näyttö ei kuitenkaan ole G-Sync näyttö.

27" ja FHD alkaa jo olemaan aika huono kombinaatio, ovatkohan päätyneet tuohon kokoluokkaan näytön koteloinnin takia? Koteloinnissa on selvästi käytetty aikaisempaa C27JG50 hyödyksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Näyttö on Samsungin ensimmäisen G-Sync-logon saanut näyttö, mutta G-Sync-moduulia näytöstä ei löydy. Sen sijasta käytössä on VESA:n Adaptive-sync-teknologiaa (FreeSync) tukeva skaalain ja Samsung on erikseen hyväksyttänyt näyttönsä NVIDIAn G-Sync Compatible -ohjelman kautta.
Eivät sitten näyttöön voineet laittaa samaa tekstiä kuin mainossivulla, "G-Sync Compatible". Näyttö ei kuitenkaan ole G-Sync näyttö.

27" ja FHD alkaa jo olemaan aika huono kombinaatio, ovatkohan päätyneet tuohon kokoluokkaan näytön koteloinnin takia? Koteloinnissa on selvästi käytetty aikaisempaa C27JG50 hyödyksi.
C27JG50 on VESA-tuki takana. Muuta ei tarvitse.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Eipä tuo resoluutio tuossa haittaa, tuskin paljoa isommalla siihen 240 fps kuitenkaan pääsisi.
Jep nykyraudalla ei saa niin isoja frame rateja 1440p tai 4K HD resoilla, että 240Hz näytöstä olisi hyötyä. Tuosta syystä lähes kaikki 240Hz näytöt ovat 1080p. Tuo 240Hz näyttö luokka on suunnattu lähinnä kilpailullisesti pelaaville, jotka haluvat mahdollisimman nopeat regointi ajat vaikka ihan kaikkea näyttö karkkia ei saisikaan käyttöön.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Jep nykyraudalla ei saa niin isoja frame rateja 1440p tai 4K HD resoilla, että 240Hz näytöstä olisi hyötyä. Tuosta syystä lähes kaikki 240Hz näytöt ovat 1080p. Tuo 240Hz näyttö luokka on suunnattu lähinnä kilpailullisesti pelaaville, jotka haluvat mahdollisimman nopeat regointi ajat vaikka ihan kaikkea näyttö karkkia ei saisikaan käyttöön.
Jeps. Hyvä jos nykypelit pyörii 4K:lla rtx 2080 ti 60-90fps eli ollaan aika kaukana tuosta 240fps lukemista.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Jeps. Hyvä jos nykypelit pyörii 4K:lla rtx 2080 ti 60-90fps eli ollaan aika kaukana tuosta 240fps lukemista.
Toisaalta 4k on mielestäni tietokonenäytöissä pelikäytössä melko turha, kun tavalliselta etäisyydeltä (luokkaa 0,5-1m) pelattaessa kovin paljoa yli 30" ei voi mennä ilman että alkaa näkökenttä loppua kesken ennen ruudun reunoja. 1440p riittää melkoisen hyvin vielä siinä kokoluokassa ja katseluetäisyydellä siihen etteivät "pikselit pompi silmille". 1080p rajat alkavat olla siinä 24-25" ja 27" pikselit jo erottuvat kohtuu selkeästi.

Mulle mielenkiintoisempi oisi joku 144hz 1440p 27-30" freesync/g sync compatible kohtuu hinnoin (max 400€) hyvällä väri ja kontrastitoistolla. Vaikka eipä siitä lisänopeudesta haittaakaan olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
27" ja FHD alkaa jo olemaan aika huono kombinaatio
Unohdit tästä nyt sen kaikista tärkeimmän kombinaatioon kuuluvan asian eli VA ja 240hz.
Joka osaltaan myös selittää miksi 1080P

Jeps. Hyvä jos nykypelit pyörii 4K:lla rtx 2080 ti 60-90fps eli ollaan aika kaukana tuosta 240fps lukemista.
Ehkä jos lukee vaan revikoiden Max/Ultra asetuksilla ajettuja testejä, mutta todellisuudessa ainakin täällä menee nätisti sen 100fps, koska options ja varaa muokata asetuksia mieleisekseen.
Ultra/Max kun ei ole ainut oikea tapa pelata ja arvostan korkeaa Fps usein enemmän kuin korkeampia Ultra asetuksia.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Vaikuttaa kyllä ihan mielenkiintoiselle niille jotka moista tarvitsevat, lisänä se IPS uutuus aiemmin. Ja hintalappua en edes uskalla arvailla, kunhan ensin saakeli saata edes 2K mainstream resoluutioksi (4k puhumattakaan...)
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
2560x1440 mielessä kun tota kirjoittelin. (2k sen itse tykkään ajatella)
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
334
Se on jännä kuinka Samsungin kokoluokan firma ei saa oikeastaan muuta ulos kuin noita VA-paneelisia. Ei taida pelinäytöt olla kys. yrityksen fokus listalla.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Miten määritellään pelinäyttö? Jokaisellahan näytöllä voi pelata :rolleyes: (mulle väitettiin tuossa ettei IPS sovellu pelaamiseen niin yhtään mjtta hyvin tällä tuntuu diablo ja pikkuinen wowittelu sujuvan...)

Mun pointtina on se ettei siihen Miinaharavan ja pasianssin mättämiseen tarvita mitään 1440p 240hz IPS hirmua vaikka "pelaaja" onkin.



Asiaa tuolla videolla, kannattaa kuunnella ja miettiä.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Jep nykyraudalla ei saa niin isoja frame rateja 1440p tai 4K HD resoilla, että 240Hz näytöstä olisi hyötyä.
No tasan tarkkaan vielä harvemmalle on oikeata hyötyä tuosta virkistystaajuudesta.
2560x1440 resoluutiosta taas on hyötyä jotakuinkin kaikessa käytössä.


Se on jännä kuinka Samsungin kokoluokan firma ei saa oikeastaan muuta ulos kuin noita VA-paneelisia. Ei taida pelinäytöt olla kys. yrityksen fokus listalla.
Varmaan markkinointi tykkää suurista kontrastiluvuista...
Sehän se oli S-PVA:nkin ainoa vahvuus.
Onhan Samsungilla kyllä omalla PLS-nimellä kutsuttuja IPS-paneeleita ja itse asiassa eivät enää taida itse valmistaa niin paljoa VA-paneeleita näyttöihin.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Ja eikös suurimassa osassa "pelinäyttöjä" ole TN-paneelit koska nopeat vasteajat ja hertsit? ja henk koht itse olisin kiinnostuneempi tästä: LG esitteli maailman ensimmäiset 1 millisekunnin vasteaikaan yltävät IPS-näytöt - io-tech.fi

Tuon saaminen mainstreamiin hyödyttää huomattavasti isompaa joukkoa,samoin kuin sen 2560-reson saaminen yleisimmäksi resoksi 1080:n tilalle.
A-TW suodin taitaa puuttua edelleen.
Se estäisi "IPS Glown".
AMQLED olisi kyllä se mihin pitäisi panostaa että vihdoin saataisiin littuja joiden voisi oikeasti sanoa voittavan kuvaputken kaikessa.
Orgaanisten LED-materiaalien kesto ja hyötysuhdehan taitavat olla edelleen "haasteellinen".

Ja kun nyt tekisivät edes järkevässä koossa eikä vain pienia ja liian isoja.
30" 2560x1600 16:10:n jälkeen kaikki nuo 27" matalakuvat olisivat helvetinmoisia downgreidauksia.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Mulla itsellänihän on täysin halpisnäyttö joten mulla ei tässä kisassa hevosta itselläni ole mutta tekniikan kehitys itse silti kiinnostaa. Itse odottelen tuon FHD:n "kuolemaa" jota en usko ihan heti tapahtuvan ja se mikä sen tilalle tulee? 2560 vai jokin muu?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ja eikös suurimassa osassa "pelinäyttöjä" ole TN-paneelit koska nopeat vasteajat ja hertsit? ja henk koht itse olisin kiinnostuneempi tästä: LG esitteli maailman ensimmäiset 1 millisekunnin vasteaikaan yltävät IPS-näytöt - io-tech.fi

Tuon saaminen mainstreamiin hyödyttää huomattavasti isompaa joukkoa,samoin kuin sen 2560-reson saaminen yleisimmäksi resoksi 1080:n tilalle.
Kunhan rauta on tarpeeksi nopeeta ja edullista sille isommalle resoluutiolle niin että se +100fps pelaaminen onnistuu suunnilleen samalla budjetilla kuin nyt 1080p.llä
1440p 60hz pelailu kun ei korvaa sitä 1080p 144hz pelailua.

Sekä VA,IPS,TN kaikista on pelinäyttöjä ja jokaisessa on omat vahvuutensa.
Mulla itsellänihän on täysin halpisnäyttö joten mulla ei tässä kisassa hevosta itselläni ole mutta tekniikan kehitys itse silti kiinnostaa. Itse odottelen tuon FHD:n "kuolemaa" jota en usko ihan heti tapahtuvan ja se mikä sen tilalle tulee? 2560 vai jokin muu?
Juu ei taida kuolla hetkeen, 1080p 144hz on oikein hyvä kompromissi ja mahdollistaa sulavemman pelaamisen pienemmällä budjetilla kuin vastaavat 1440p näytöt.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Itse katselin tuossa aikaisemmin korvaajaksi jo tälläistä: Lenovo L24q-10 23,8&quote; näyttö (hopea) - Näytöt
mutta tuo koko sai hieman empimään. Siinä ois ollu sekä (W)QHD että IPS mutta olisko tuolle koolle tuo reso ollu liikaa, ei voi tietää...

(Ja nää resojen lyhenteet saa mut lähinnä puhisemaan......)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Toivotaan että 4K, ainakaan itseä ei voisi vähempää kiinnostaa pelkkä hieman FHD:tä suurempi resoluutio. Myöskään mitään hertsiruutua en tule hankkimaan, vaan seuraava ruutu samantien 4K.
1440p 144hz 27" näyttää monessa pelissä paljon paremmalta kuin esim 4K 60Hz näyttöllä. Jopa 1080p 144Hz tuntuu ja näyttääkin monessa pelissä paremmalta sulavuutensa ansiosta.

4K pelatessa en tyydy 60hz pelaamiseen koska en ole 60hz pelannut 1080p.llä enkä 1440p.llä enkä ole sitä aloittamassa 4K.llakaan.
Resoluutio ei korvaa sulavuutta

odottelen tuon FHD:n "kuolemaa" jota en usko ihan heti tapahtuvan ja se mikä sen tilalle tulee? 2560 vai jokin muu?
Toivotaan että 4K, ainakaan itseä ei voisi vähempää kiinnostaa pelkkä hieman FHD:tä suurempi resoluutio.
Tuohon FHD"Kuolemaan"
Niin tämä resoluution korvaus ei ole mikään sellainen "Toivomus asia" kuten uuden näytönohjaimen ilmestyminen ja humpsis vanhat pois markkinoilta, kyse on yleistymisestä

Korkeampi resoluutioisen paneelin yleistymiseen vaikuttaa hinnat ja raudan nopeus, niin kauan kun 1440p/4K vaatii tuntuvasti enemmän rahaa kuin 1080p 60hz pelaaminen eivät ne tule korvaamaan 1080p pelaamista.
(Enkä tässä tarkoita pelkkää näytön hintaa vaan myös laitteistoa joka siihen pelaamiseen vaaditaan)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Lainasit mua mutta et selkeesti ymmärtänyt lukemaas. Siinä ei ole mitään piilomerkitystä, lue se niinkuin se on. 1080 tulee katoamaan mutta millä aikataululla, sitä ei kukaan tiedä. Vai montakos 1240 näyttöä näet markkinoilla nykyään ja se oli yleisin reso tuossa 2003-2009 aikana samoin kuin yleisin näyttökoko tais olla 17" ja katso mihin on tultu. Kehitys kyllä yleisesti on hidastunut mutta ei missään nimessä pysähtynyt.Tästä tossa mun pohdinnassa on kyse.

FHD on hyvä reso 99% tarpeisiin mutta se ei tule olemaan ikuinen. Mun seuraava näyttö tulee olemaan 2560 tai 4k, riippuen vähän mitä rautaa koneessa on.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Lainasit mua mutta et selkeesti ymmärtänyt lukemaas. Siinä ei ole mitään piilomerkitystä, lue se niinkuin se on. 1080 tulee katoamaan mutta millä aikataululla,
Ei se mihinkään katoa vielä pitkiin aikoihin vaikka muut resoluutiot yleistyisivätkin.
Se että jokin muu on yleisempi ei tarkoita että se vähemmän yleinen olisis kadonnut.
Vai montakos 1240 näyttöä näet markkinoilla nykyään ja se oli yleisin reso tuossa 2003-2009 aikana samoin kuin yleisin näyttökoko tais olla 17" ja katso mihin on tultu.
Jos en kovasti väärin muista niin 720p on Steaminkin mukaan edelleen suositumpi resoluutio kuin esim.4K.
Eli 1080p resoluution kuolemaa saat aika pitkään vielä odotella jos sitä olet odottelemaan alkanut.

(Ja kysehän oli 1080p "kuoleman" odottelusta alkuperäisessä viestissäsi sekä siitä mikä sen tilalle tulee)
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Ja lauseen loppu "ja mikä sen tilalle tulee" Mitä et tuossa käsitä niin selitän?

Ja mä puhun tiukasti UUSIEN näyttöjen markkinoista länsimaissa, mä kovasti oon koettannut ettiä mutta en ole löytänyt nyt vaikkapa täysin uutta ja NYKYAIKAISELLA TEKNIIKALLA olevaa 720p näyttöä, FHD on kaikki. Ja kyllä, itelle sellainen todellakin kelpaisi jos olisi olemassa 19" 720p IPS niin ottaisin.

ja tuo Steamin survey on useammalta taholta tyrmätty täysin epäluotettavana joten en sille painoarvoa laittaisi. Ja kaikki pelaajat ei Steamissa ole, jos jokainen pc-pelaaja siellä olisi, asia olisi eri.

Ja kaikella tekniikalla on elinikänsä, FHD näyttöresoluutiona saattaa selvitä vielä 20v lisää mutta se tulee katoamaan. Se mikä sen tulee korvaamaan, sitä ei tiedä vielä kukaan, 4k, 5K, 6K... Ihan jokin muu?

Paras ratkaisu saattaisi olla pitää FHD yhtenä vaihtoehtona ja tarjota laajempaa skaalaa eri käyttötarkoituksiin niinkuin nyt näyttää tapahtuvan mutta jarruttaako se sitten kehitystä? Mun nähdäkseni ei.

Ja tää menee jo totaalisesti offtopicin puolelle koko keskustelu joten jos jätetään tämä nyt tähän, meillä on asiasta sen verran eri näkemykset että ei tulla koskaan toisiamme täysin ymmärtämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Ja lauseen loppu "ja mikä sen tilalle tulee" Mitä et tuossa käsitä niin selitän?

Ja mä puhun tiukasti UUSIEN näyttöjen markkinoista länsimaissa, mä kovasti oon koettannut ettiä mutta en ole löytänyt nyt vaikkapa täysin uutta ja NYKYAIKAISELLA TEKNIIKALLA olevaa 720p näyttöä, FHD on kaikki. Ja kyllä, itelle sellainen todellakin kelpaisi jos olisi olemassa 19" 720p IPS niin ottaisin.

ja tuo Steamin survey on useammalta taholta tyrmätty täysin epäluotettavana joten en sille painoarvoa laittaisi. Ja kaikki pelaajat ei Steamissa ole, jos jokainen pc-pelaaja siellä olisi, asia olisi eri.

Ja kaikella tekniikalla on elinikänsä, FHD näyttöresoluutiona saattaa selvitä vielä 20v lisää mutta se tulee katoamaan. Se mikä sen tulee korvaamaan, sitä ei tiedä vielä kukaan, 4k, 5K, 6K... Ihan jokin muu?

Paras ratkaisu saattaisi olla pitää FHD yhtenä vaihtoehtona ja tarjota laajempaa skaalaa eri käyttötarkoituksiin niinkuin nyt näyttää tapahtuvan mutta jarruttaako se sitten kehitystä? Mun nähdäkseni ei.

Ja tää menee jo totaalisesti offtopicin puolelle koko keskustelu joten jos jätetään tämä nyt tähän, meillä on asiasta sen verran eri näkemykset että ei tulla koskaan toisiamme täysin ymmärtämään.
Puhuit korvaamisesta,se on hieman väärä ilmaisu.
Esim. 720p ei korvattu 1080p.llä.
1080p on vain suositumpi resoluutio nykyään.
Ei sitä 1080 myöskään tulla millään korvaamaan mutta joskus esim. 1440p voi muodostua suositummaksi resoluutioksi.
eli sitä 1080p "kuolemaa" on turha odotella.

Steamin tilastoissa on myös muut kuin suomalaiset ja tuossa on kuitenkin maat joissa ei ole kunnolla varallisuutta uuteen tekniikkaa, osassa maita sen vuoksi 720p on vieläkin kohtalaisen suosittu resoluutio,tästä johtuu myös Steamin tilastoissa näkyvä 720p suosiot.

Ja kyllä, itelle sellainen todellakin kelpaisi jos olisi olemassa 19" 720p IPS niin ottaisin.
En kelpuuttaisi enään tuon kokoista kun tottunut 27"- +30" kokoisiin ja viimeaikoina tutustunut lähemmin tuon sampan 49" 4K kanssa niin 19"saattaisi tuntua vähän liian pieneltä.
Ennemmin sitten 24" pelinäyttö kuin 19"
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
25 tuumaisena ois parempi.
FullHD:lle riittää jo 23", joku 16:10 1200p oli passeli 24":na. Itselle se unelmanäyttö olisi juurikin 24" 144Hz 1200p IPS adaptive syncillä ja ei kaarevana. FALD ja DisplayHDR1000 olisi plussaa mutta ei välttämättömyys.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
No tasan tarkkaan vielä harvemmalle on oikeata hyötyä tuosta virkistystaajuudesta.
2560x1440 resoluutiosta taas on hyötyä jotakuinkin kaikessa käytössä.
Tuosta resoluutiosta on haittaa nopeita reaktioita vaativissa kilpailullisissa peleissä.

Täältä voit katsoa mitä huippu ammattilais e-sport joukkueet, jotka siis pelaavat työkseen käyttävät monitoreina:
CS:GO Pro Settings & Gear List | ProSettings.net

Yksikään huippuammattilainen ei käytä 2560x1440 resoluution monitoria. Iso osa ei käytä edes 1920x1080 vaan käyttää jopa 1024x768, 800x600 resoluutioita koska näkeeseen sen hyödyllisemmäksi, että saa 240 fps kuin suuremman resoluution. Se, että väität 2560x1440 resoluutiosta olevan hyötyä kaikessa käytössä ei kerro mistään muusta kuin siitä, että et tiedä tästä asiasta yhtään mitään et siis edes sen verran, että ymmärtäisit kilpapelaajien tarpeita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Tuosta resoluutiosta on haittaa nopeita reaktioita vaativissa kilpailullisissa peleissä.

Täältä voit katsoa mitä huippu ammattilais e-sport joukkueet, jotka siis pelaavat työkseen käyttävät monitoreina:
CS:GO Pro Settings & Gear List | ProSettings.net

Yksikään huippuammattilainen ei käytä 2560x1440 resoluution monitoria. Iso osa ei käytä edes 1920x1080 vaan käyttää jopa 1024x768, 800x600 resoluutioita koska näkeeseen sen hyödyllisemmäksi, että saa 240 fps kuin suuremman resoluution. Se, että väität 2560x1440 resoluutiosta olevan hyötyä kaikessa käytössä ei kerro mistään muusta kuin siitä, että et tiedä tästä asiasta yhtään mitään et siis edes sen verran, että ymmärtäisit kilpapelaajien tarpeita.
Kuka oikeasti käyttää enää 800x600 tai edes 1024x768 resoluutiota? Varmaan sama sitten käyttää CRT:täkin niin jää inputlagi nollaan. Toki jos pelaa duron 1000mhz ja riva tnt:llä niin sitten ajaa asiansa.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Kuka oikeasti käyttää enää 800x600 tai edes 1024x768 resoluutiota? Varmaan sama sitten käyttää CRT:täkin niin jää inputlagi nollaan. Toki jos pelaa duron 1000mhz ja riva tnt:llä niin sitten ajaa asiansa.
Esim. kaikki maailman parhaa esport joukkueet. esim. suomalainen ENCE kukaan ei pelaa edes 1920×1080 resoluutiolla vaan kaikki alle sen, jotta siitä 1080 TI näytöohjaimesta saa kilpailullisesti kaiken irti. Se, että höpisee siitä, että kukaan ei käytä noita alhaisia resoluutioita ei kerro mistään muusta kuin siitä, että sellaisia höpisevä ei tiedä kilpapelaamisesta hevon helvettiäkään ei siis edes senkään vertaa, että ymmärtäisi oman tietämättömyytensä asiasta. Se, että huomaa tietämättömyytensä näet vaatii sen, että ymmärtää edes perusteet asiasta eikä vain höpise lämpimikseen jotain hevon kukkua.

Pitäisi ottaa edes ne alkeet haltuun esport skenestä ennenkuin alkaa intää ja väittää alhaisia resoluutioita tarpeettomiksi.

CS:GO Pro Settings & Gear List | ProSettings.net
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Esim. kaikki maailman parhaa esport joukkueet. esim. suomalainen ENCE kukaan ei pelaa edes 1920×1080 resoluutiolla vaan kaikki alle sen, jotta siitä 1080 TI näytöohjaimesta saa kilpailullisesti kaiken irti.

Se, että höpisee siitä, että kukaan ei käytä noita alhaisia resoluutioita ei kerro mistään muusta kuin siitä, että sellaisia höpisevä ei tiedä kilpapelaamisesta hevon helvettiäkään ei siis edes senkään vertaa, että ymmärtäisi oman tietämättömyytensä asiasta. Se, että huomaa tietämättömyytensä näet vaatii sen, että ymmärtää edes perusteet asiasta eikä vain höpise lämpimikseen jotain hevon kukkua.

Pitäisi ottaa edes ne alkeet haltuun esport skenestä ennenkuin alkaa intää ja väittää alhaisia resoluutioita tarpeettomiksi.
Pahoittelut pelkästä offtopicista, mutta boldatut kohdat eivät ole ihan linjassa :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 298
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom