Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Ei ole euroina kallis, mutta se ei maksa postille yhtään mitään. Kehtaavat pyytää 2,90-5,90 EUR.
Ilmaiseksiko se pitäisi antaa kun "ei maksa postille mitään"? Esimerkiksi juna-asemilla matkatavaroiden säilytys on ihan samaa luokkaa vaikka ei nekään VR:llä "maksa mitään".
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Postilla ei ole tippaakaan aivotoimintaa.

Esimerkki on säilytys toiminto smartposteissa. Olisi liikkuvan perheen osalla joskus kätevä.

Ei ole euroina kallis, mutta se ei maksa postille yhtään mitään. Kehtaavat pyytää 2,90-5,90 EUR.

On se perkele että ei 1 tai 2 Eurolla saa reppua säilöön kaappiin, josta jälkikasvu sen voi napata koulun jälkeen ja harkkoihin. Moni lomailija jättäisi kesällä reppunsa sinne aamulla, ja hakisi kun aika jatkaa matkaa.

Smartposteja alkaa olla niin paljon että mahtuu, ja jos ei niin systeemi osaa jo nyt ilmoittaa jos täynnä.
Kyllä se Postille maksaa. Mikäli boksit ovat täynnä kun kaikki seisottavat pakujaan, ne smartit ohjataan nykyään dynaamisesti lajittelussa sitten kotiinjaettavaksi tai postitoimipaikkaan (ilmeisesti pollaa lajitteluhetkellä ko. boksin statuksen ja sen perusteella tekee valinnan mihin lähetys menee koneella). Eihän nuo muutenkaan ole miksikään säilytyspaikoiksi tarkoitettu vaan ihmisten lähetysten jakopaikaksi josta ne haetaan sitten pois.

Jos hiljaisella paikalla osa jyvitetään myös säilytystoimintaan, niin fine, mutta tulee kyllä ekana mieleen, että ko. palvelua käyttää lähinnä huumekauppiaat ja mitä vittua muutenkin, ilmaiseksi tai jollain eurolla kahdella pitäisi nyt vuokrata säilytystilaa. Jos lomailijoilla ei ole autoa missä säilyttää reppujaan, kannattaa jättää se reppu sitten jonnekin majapaikkaan tms.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Mulla on kyllä laitettu seuraavana päivänä paketti automaattiin kun ekana ei ilmeisesti mahtunut. Seurannan osalta oli hämärää, kun taisi edellisenä muuttua jo kuljetettavaksi, mutta vasta vuorokauden päästä meni automaattiin.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
239
Tilasin DHL:llä paketin. Se tuli hyvin Suomeen asti. Eilen tuli päivällä viesti että se tulee illan aikana. Noh kotiin odottelemaan, hyvin menee!

Vähän yli viisi tuli viesti että toimitustiedoissa virhe ota yhteyttä, toimitus keskeytetty. Noh aspa mennyt tietenkin viideltä jo kiinni. Toimitustiedot olivat täysin oikein, eli mitäs nyt taas. Tänään soitto aspaan joka sanoi toimitustietojen todellakin olevan oikein. Hyvä homma mutta toimitukseen se ehtii ehkä jo huomenna.

Tämä riitti, haen itse paketin ja tilaan jollain muulla jatkossa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Paketti tulossa huomenna ja aion palauttaa se.Ja kysyin kauppareissulla samalla postissa voiko he laittaa sen suoraan takaisin ilman että otan sitä. Onnistuu mutta mun pitäs itse käydä se sanomassa omaan postiin eli ei onnistu välittämään tietoa, semmosta nykypäivää postissa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
184
Tarkistetaankohan noita nettitullauksia mitenkään, vai nojaako tuo systeemi siihen, että kunnon kansalaisten luotetaan kuuliaisesti ilmoittavan romujensa arvo oikein? Itselle on muistaakseni aina tullut välittömästi sähköpostiin vahvistus tullauksen onnistumisesta, kun on raha vaihtanut omistajaa.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
121
Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."

Eihän tässä ole mitään järkeä, paketti on samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä mutta en voi mitenkään noutaa sitä. Nyt joutuu odottamaan ainakin 2 viikkoa että paketti palautuu lähettäjälle ja uusi tulee minulle. Soitin asiakaspalveluun mutta eivät kuulemma voi asialle mitään. Todella paska systeemi.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
239
Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."

Eihän tässä ole mitään järkeä, paketti on samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä mutta en voi mitenkään noutaa sitä. Nyt joutuu odottamaan ainakin 2 viikkoa että paketti palautuu lähettäjälle ja uusi tulee minulle. Soitin asiakaspalveluun mutta eivät kuulemma voi asialle mitään. Todella paska systeemi.
DHL?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."

Eihän tässä ole mitään järkeä, paketti on samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä mutta en voi mitenkään noutaa sitä. Nyt joutuu odottamaan ainakin 2 viikkoa että paketti palautuu lähettäjälle ja uusi tulee minulle. Soitin asiakaspalveluun mutta eivät kuulemma voi asialle mitään. Todella paska systeemi.
Otitko yhteyttä lähettäjään?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Huoh...
  1. Lomalla vajaan kuukauden.
  2. Vaihdoin oman noutopisteen n. viikko sitten.
  3. Eilen lähetetty paketti uudelleenohjautui lähtemään vanhaan noutopisteeseen, toiseen päähän Suomea, vaikka alkuperäinen osoitekin vastasi nykyistä sijaintiani.
  4. Yritin tänään (ennen ensimmäistäkään lajittelua) asiakaspalvelusta ja liikkeestä saada vaihdettua toimitusosoitetta.
  5. Postissa ei osattu sanoa juuta eikä jaata, pitää kuulemma palata asiaan, kun paketti perillä väärässä noutopisteessä.
  6. Postin tietokannassa näkyi järjestelmävirhe noutopisteeni kohdalla.
Voiko olla näin saamatonta toimintaa? Eikö postin henkilökunnalla ole muka mitään kykyä muuttaa paketin kulkurataa ennen lajittelua?
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Hei!

Onko muilla tuo postin lähetystenseuranta toiminut, kun minulla tuo väittää, että maanantaina(10.6) laitettu tilaus, joka on laitettu tiistaina etiäpäin verkkokaupan toimesta olisi edelleen "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"-tilassa.


Muutenkin vähän venynyt tuo toimitusaika, kun ottaa huomioon että sen pitäisi liikkua hesasta vantaalle...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Hei!

Onko muilla tuo postin lähetystenseuranta toiminut, kun minulla tuo väittää, että maanantaina(10.6) laitettu tilaus, joka on laitettu tiistaina etiäpäin verkkokaupan toimesta olisi edelleen "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan"-tilassa.


Muutenkin vähän venynyt tuo toimitusaika, kun ottaa huomioon että sen pitäisi liikkua hesasta vantaalle...
Kyllä se yleensä näyttää ellei paketti ole hukkunut ennen ensimmäistä skannausta. Ota yhteyttä lähettäjään.

Poikkeuksena ne lähetykset jotka oikeasti tuleekin jostain pohjoismaista. Niissä usein näkyy tuo sama viesti sen ajan kun paketti matkaa ulkomailta Suomeen.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Hmm... nyt kun katoin, niin ei tosiaan Suomessa ole verkokaupan varasto, vaan mahdollisesti briteissä. No ei tässä sitten kai mitään.

E. Silti ei niin optimaalinen toimitusaika, kun 2-3 päivää pitäis mennä, mut katotaan nyt.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Posti muuttaa pakettien toimituksia koko Suomessa

Posti muuttaa pakettikuljetuksiaan koko maassa keskiviikosta alkaen.

Muutoksen jälkeen paketit kuljetetaan lähimpänä sijaitsevaan Postin palvelupisteeseen eli asiakkaan kotiosoitteesta riippuen joko pakettiautomaattiin tai Postiin. Tähän asti paketit on aina viety asiakasta lähinnä olevaan Postiin.

Uudistuksen tarkoituksena on helpottaa asiakkaiden arkea ja nopeuttaa paketin saapumista, Posti kertoo tiedotteessaan.

Muutos ei vaadi asiakkailta mitään toimenpiteitä.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Nyt vasta? Ite en ole ikuisuuksiin saanut postia muualta kuin automaatista, vaikka postipiste olisikin melkein vieressä, eli just ja just kauempana. Tämä verkkokaupojen ja yksityishenkilöitten pakettien kanssa ilman että erikseen pyytää sitä jonnekkin tiettyyn paikkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
223
Paketti tulossa huomenna ja aion palauttaa se.Ja kysyin kauppareissulla samalla postissa voiko he laittaa sen suoraan takaisin ilman että otan sitä. Onnistuu mutta mun pitäs itse käydä se sanomassa omaan postiin eli ei onnistu välittämään tietoa, semmosta nykypäivää postissa.
Itse onnistuin chatin avulla kääntämään paketin takaisin tulosuuntaan (GB) kun paikallisen am-postin kauppias oli sitä mieltä että ensin minun pitää ottaa paketti vastaan että sen voi palauttaa.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Posti muuttaa pakettien toimituksia koko Suomessa

Posti muuttaa pakettikuljetuksiaan koko maassa keskiviikosta alkaen.

Muutoksen jälkeen paketit kuljetetaan lähimpänä sijaitsevaan Postin palvelupisteeseen eli asiakkaan kotiosoitteesta riippuen joko pakettiautomaattiin tai Postiin. Tähän asti paketit on aina viety asiakasta lähinnä olevaan Postiin.

Uudistuksen tarkoituksena on helpottaa asiakkaiden arkea ja nopeuttaa paketin saapumista, Posti kertoo tiedotteessaan.

Muutos ei vaadi asiakkailta mitään toimenpiteitä.
Noutopiste asetus omapostissa kuitenkin menee tuon oletuksen yli?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Nyt vasta? Ite en ole ikuisuuksiin saanut postia muualta kuin automaatista, vaikka postipiste olisikin melkein vieressä, eli just ja just kauempana. Tämä verkkokaupojen ja yksityishenkilöitten pakettien kanssa ilman että erikseen pyytää sitä jonnekkin tiettyyn paikkaan.
Oletko tuolla :"Pakettien ohjausta on testattu Turun keskustan alueella huhtikuusta alkaen ja muutos laajenee nyt valtakunnalliseksi"



Tilasin Saksasta paketin jossa on jostain syystä osittain väärät osoitetiedot, itse laitoin ne oikein. Nyt seurannassa lukee "Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset, lähetys palautetaan lähettäjälle."

Eihän tässä ole mitään järkeä, paketti on samassa kaupungissa muutaman kilsan päässä mutta en voi mitenkään noutaa sitä. Nyt joutuu odottamaan ainakin 2 viikkoa että paketti palautuu lähettäjälle ja uusi tulee minulle. Soitin asiakaspalveluun mutta eivät kuulemma voi asialle mitään. Todella paska systeemi.
Eikö nämä liity siihen että paketti pitää noutaa postista? Suomen posti vain käyttää väärää merkintää paketista. Aiemmin vain oli että toimitus epäonnistui.
 
Viimeksi muokattu:

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Oletko asettanu postinohjauksen sinne, muuten ei kyllä pitäisi tulla.
Paitsi jos tilatessa itse valitset sen.

Mutta nyt saa jännätä mistä paketit alkää löytyä jatkossa.
olen näemmä. Unohtunut kokonaan
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Paketti tulossa huomenna ja aion palauttaa se.Ja kysyin kauppareissulla samalla postissa voiko he laittaa sen suoraan takaisin ilman että otan sitä. Onnistuu mutta mun pitäs itse käydä se sanomassa omaan postiin eli ei onnistu välittämään tietoa, semmosta nykypäivää postissa.
No kävin omassa postissa sanomassa ja homma sujui helposti mutta kun postin tietää ei ihan ollut totta. Tänään yritettiin tuoda pakettia ihan postin toimesta ja kun kerroin että olin käynyt postissa. Kuski sanoi ettei kuulu heille :facepalm:. No sanoin edelleen että postista sanottiin, että asia selvä. Ja yritti vielä jatkaa että hän hoitaa eri toimituksia, ite olin vähän että wtf. No lopulta hän sanoi,että kysyy pomolta.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Tietääkö kukaan kenelle Itävallan postin kuljetukset siirtyy Suomessa? post.at
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
340
Suomen postille tietenkin.
Ei tuota nyt voi mielestäni sanoa, että tietenkin, koska aina ulkomailla postin kautta lähetetyt paketit eivät Suomessa ole tulleet postin kautta. Viimeisimmät Alankomaiden postin paketit ovat tulleet Suomen postin kautta ainakin oman kokemuksen mukaan, mutta joitain vuosia heillä oli myös sopimus DPD:n kanssa. Oli erittäin kiva, kun kaverini sieltä normipostilla lähettämä paketti tuli DPD:n haltuun, mutta eivät siitä mitenkään minulle ilmoittaneet, kun en ollut toimitushetkellä kotona vastaanottamassa pakettia. Lopulta googlettamalla ja soittamalla selvisi, että paketti on tosiaan heillä ja sain sen sitten paikalliselta partnerilta haettua.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Jakaako Posti näitä Osuuspankin kirjeitä vai kenties paikallinen sanomalehti-Kalevan varhaisjakelu?

Päivämäärän mukaan postitettu 27. toukokuuta ja saapui perille eilen 17. kesäkuuta. Eli kolmisen viikkoa matkannut kirje.

(Kuvasta poistin nimen, osoitteen ja viivakoodista osan ja noista mystisistä numero- ja kirjainsarjoista osan.)


OP.jpg
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
odotin tätäpäivää kuin kuutanousevaa. odotin paketinsaapuvan haettavaksi niin ilmesty näyttöön ilmoitus toimituksessa tapahtunut lajitteluvirhe. oli mennyt eipuolelle kaupunkia r-kioskille ja lähteny sieltä samantien takaisin kohti naapurikaupungin lajittelukeskusta.

en ennättänyt siihen väliin että ois saanu poimittua paketin, postilla liian nopeeta toimintaa siinä suhteessa.

nyt sit saa jännittää korjasiko virkailija oikean suuntanumeron pakettiin, ettei jäis mihinkään looppiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Jakaako Posti näitä Osuuspankin kirjeitä vai kenties paikallinen sanomalehti-Kalevan varhaisjakelu?

Päivämäärän mukaan postitettu 27. toukokuuta ja saapui perille eilen 17. kesäkuuta. Eli kolmisen viikkoa matkannut kirje.

(Kuvasta poistin nimen, osoitteen ja viivakoodista osan ja noista mystisistä numero- ja kirjainsarjoista osan.)


Tommoset massakirjeet menee varmasti mappi öössä ja viedään joskus jos huvittaa. En ihmettele yhtään tuota aikaa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Jakaako Posti näitä Osuuspankin kirjeitä vai kenties paikallinen sanomalehti-Kalevan varhaisjakelu?

Päivämäärän mukaan postitettu 27. toukokuuta ja saapui perille eilen 17. kesäkuuta. Eli kolmisen viikkoa matkannut kirje.

(Kuvasta poistin nimen, osoitteen ja viivakoodista osan ja noista mystisistä numero- ja kirjainsarjoista osan.)


Tuo KALE tarkoittaa että on Kaleva Oy:n eikä Postin kirje.

Koodilistaa löytyy ainakin täältä: Muiden jakeluyhtiöiden jakeluvirheet aiheuttavat epäselvyyttä - Posti Group Oyj
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
Mielenkiintoisessa järjestyksessä itsellä kirjauksia
"Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" -merkintä seurantaan tulee siinä vaiheessa kun Postin järjestelmiin saapuu Edi-sanoma kyseisestä paketista. Edi-sanoma sisältää mm. lähettäjän ja vastaanottajan tiedot sekä tiedon minä tuotteena paketti on lähetetty. Tämän sanoman perusteella lajittelukoneet osaavat lajitella paketit oikeisiin paikkoihin. Edi-sanoman pitäisi normaalisti tulla ennen kuin paketti on tullut Postille. Varmaankin jonkin ongelman takia edi-sanoma on tullut noin myöhässä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
On se kyllä kumma kun paketin (iso) toimitus Oulusta Hämeenlinnaan kestää yli viikon.
  • Lähetys on kuljetuksessa.

    14.06.2019 klo 10:14

    Posti Logistiikkakeskus
Kuulemma ruuhkaa eikä voi luvata ennen juhannusta...
Tässä välissä saanut mm. Ruotsista paketin kahdessa päivässä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
145
Alma Media ulkoistaa jakelua Postille - Kirjaa kahdeksan miljoonan euron myyntivoiton

Mediakonserni Alma Media kertoo ulkoistavansa lehtiensä varhaisjakeluliiketoiminnan Pirkanmaalla ja Satakunnassa Posti Groupille.

Alma Mediaan kuuluvat Alma Media Kustannus ja Alma Manu sekä Posti ovat sopineet liiketoimintakaupasta ja jakelupalvelusopimuksesta, jolla Alma Manun suorittama Alma Media Kustannuksen julkaisemien lehtien varhaisjakelu Pirkanmaalla ja Satakunnassa ulkoistetaan Postille.

Järjestelyn piiriin eivät kuulu lehtikuljetukset, ostettu jakelupalvelu ja ulkoinen jakelu, joiden järjestäminen jää Alma Manun tehtäväksi.

Ulkoistuksen myötä Alma Manun noin 800 jakeluliiketoiminnan työntekijää siirtyy Posti Groupille arviolta 1.1.2020 alkaen.

Kaupan myötä siirtyvän, Alma Media konsernin sisäisen jakeluliiketoiminnan liikevaihto oli vuonna 2018 noin 18,1 miljoonaa euroa.

”Alma Media arvioi saavuttavansa jakelun ulkoistuksen myötä 5-6 miljoonan euron vuotuiset kustannussäästöt. Alma Media kirjaa liiketoimintakaupan osalta arviolta 8 miljoonan euron myyntivoiton vuoden 2020 ensimmäisen vuosineljänneksen tulokseen.”

Muutoksella ei ole välittömiä vaikutuksia Alma Media Kustannuksen lehtien ilmestymispäiviin tai jakeluun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Postin lähetyksenseuranta on kyllä upeasti toteutettu. Arvioitu saapumisaika: 18.6->19.6->20.6->24.6. Todennäköisesti maanantai-iltapäivällä päivitetään 24.6->25.6.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Postin lähetyksenseuranta on kyllä upeasti toteutettu. Arvioitu saapumisaika: 18.6->19.6->20.6->24.6. Todennäköisesti maanantai-iltapäivällä päivitetään 24.6->25.6.
En ole kyllä nähnyt vastaavaa. Minkähänlaisesta paketista on kyse? Jos on suomen Posti, niin ei kai tuossa seuranta sekoile vaan toimitus. Jos ulkomaan paketti, niin tullut jo maahan?
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Postin lähetyksenseuranta on kyllä upeasti toteutettu. Arvioitu saapumisaika: 18.6->19.6->20.6->24.6. Todennäköisesti maanantai-iltapäivällä päivitetään 24.6->25.6.
Mulla sama. Amazonin paketti tulossa Postin kyydissä. Seurannan mukaan Express-paketti. Tosin on tuo joka päivä liikkunut kyllä, Liettuasta logistiikkakeskukseen (Helsinki?) ja nyt Tampereella.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Mulla sama. Amazonin paketti tulossa Postin kyydissä. Seurannan mukaan Express-paketti. Tosin on tuo joka päivä liikkunut kyllä, Liettuasta logistiikkakeskukseen (Helsinki?) ja nyt Tampereella.
Olen kanssa huomannut joidenkin Amazon-pakettien kohdalla saman. Ensimmäinen rekisteröinti JJFI-numerolla tulee jo Saksassa ja siitä lähtien seurantasivu luulee joka päivä että toimitetaan seuraavana päivänä kun kerran on Express-paketti.

edit: Ja tuo ensimmäinen rekisteröinti paketin ollessa Saksassa näkyy siis näin: "Lähetys on rekisteröity. 00100" eli ei kerro paikkaa, ja tapahtuu ennen EDI-sanomaa. En nyt muista satavarmasti missä kohtaa seuranta alkaa näyttää väärää arvioita, saattoi olla vasta tuon EDI-sanoman eli seuraavan tapahtuman jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Outoa että käytetään 00100 -koodia. Se on Helsingin 10-alueen eli keskustan virallinen postinro.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Outoa että käytetään 00100 -koodia. Se on Helsingin 10-alueen eli keskustan virallinen postinro.
Nyt viimeisimmässä paketissa tuo ensimmäinen rekisteröinti on korjattu "Ulkomaa/Foreign country 01000", olikohan typo aiemmin.

Mutta yhä näyttää seuranta väärää arviota, muka huomiseksi olisi tulossa. Postilta tuli kyllä heti EDI-sanoman jälkeen tekstiviesti jossa kerrotaan realistisempi toimituspäiväarvio (perjantai), eli kyse ei ole siitä etteikö Postilla olisi parempaa tietoa.

kuva.png
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
eBay paketti kulkenut ennätysvauhtia, mutta saa nähdä onko huomenna Postissa.

Hämäsi kohta "Vastaanottajaa yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja sähköpostilla toimitustavan sopimiseksi". Ei muuten oltu ja kyselin chatista ja on kuulemma uusi ominaisuus ja lähetys oli vielä silloin ulkomailla.

Oliko priority-paketti kotiinkuljetettava?

ebay.PNG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
eBay paketti kulkenut ennätysvauhtia, mutta saa nähdä onko huomenna Postissa.

Hämäsi kohta "Vastaanottajaa yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja sähköpostilla toimitustavan sopimiseksi". Ei muuten oltu ja kyselin chatista ja on kuulemma uusi ominaisuus ja lähetys oli vielä silloin ulkomailla.

Oliko priority-paketti kotiinkuljetettava?

Ainakin Saksasta tulevat priorityt ovat kotiinkuljetettavia. Jos ei tavoiteta, menevät postiin noutoon.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
873
OmaPosti-sovellus on kyllä erittäin kätevä pakettien seuraamiseen ja osaa sitten itsekin ennakoida vähän etukäteen mahdolliset ongelmatilanteet.

Tietääkö joku missä kohtaa kuljetusketjua posti päättää ettei paketti/kirje mahdu postilaatikkoon eli viedäänkin lähimpään toimipisteeseen ? Käykö ne se paketti kyydissä laatikolla vai raakataanko ne jo lajittelussa pois ja viedään suoraan toimipisteeseen?
Eli käytännössä; jos vaihtaa postilaatikon tuollaiseen https://www.postilaatikot.fi/tuotteet/iso-posti-pakettilaatikko/ niin tuleeko aavistuksen isommat lähetykset sen jälkeen laatikkoon asti ?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
OmaPosti-sovellus on kyllä erittäin kätevä pakettien seuraamiseen ja osaa sitten itsekin ennakoida vähän etukäteen mahdolliset ongelmatilanteet.

Tietääkö joku missä kohtaa kuljetusketjua posti päättää ettei paketti/kirje mahdu postilaatikkoon eli viedäänkin lähimpään toimipisteeseen ? Käykö ne se paketti kyydissä laatikolla vai raakataanko ne jo lajittelussa pois ja viedään suoraan toimipisteeseen?
Eli käytännössä; jos vaihtaa postilaatikon tuollaiseen https://www.postilaatikot.fi/tuotteet/iso-posti-pakettilaatikko/ niin tuleeko aavistuksen isommat lähetykset sen jälkeen laatikkoon asti ?
Tuntuu riippuvan ihan jakajasta. Täällä vakio jakaja kävi vielä jokunen vuos sitten rimputtamassa kelloa, mutta nykyään se jättää suoriltaan "Teille on isokokoinen lähetys" lapun.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Eipä tuo postnordkaan nyt kyllä kovin häikäisevästi aloita omalla kohdalla. Jumalauta paketti liikkunut Ruotsissa jo juhannusviikonloppuna, mutta Suomen puolella pakettia ei saada neljässä päivässä perille. On ollut jo eilen kuudelta aamulla täällä Porissa, jossa se on "ohjattu hakupisteelle". On kyllä paskaa ohjausta, kun ei vielä seuraavan päivän iltapäivällä ole ohjautunut perille.

Vittu
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
484
Täällä aiemmin on tullut isokokoinen lähetys lappuja mutta eilen soitti ovikelloa ja ojensi paketin käteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom