• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jos joku nyt hankkii tuon Sonyn soundbarin ja ei ole enää itselle käyttöä niin voisin sellaisen ostaa ja antaa vaivanpalkkaa kuluista ja kärsimyksestä. Joten jos kiinnostaa niin laita minulle yv:nä tarjousta kuinka paljon haluat voittoa tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Jep. Eikä mennyt vuosia myöskään, kuten jotkut pelottelivat. Valitettavasti meni kuitenkin niin kauan, että eri tuote on hommattu. Nyt täytyy pohtia, jaksaako tuon hommata ja koittaa työntää jonnekin omakustannehintaan tai voitolla.
Selväähän se oli että Komplett nuo joutuu toimittamaan jos ns. päätyyn asti mennään. Itsekin povailin täällä vaan kuluttajariitakunnan kohdalle sitä noin 1,5 vuoden käsittelyaikaa, perustuen siihen mitä nuo tapaukset yleensä ovat vieneet. Joko tämä on syystä tai toisesta päässyt jotenkin jonon ohi, tai ovat viimein saaneet jonojaan purettua.

Mistä sitten päästäänkin seuraavaan pointtiin. Kun nuo kuluttajariitalautakunnan käsittelyajat on vuosien saatossa vaihdellut aika reippaastikin, olisi kiva sitten jälkeenpäin kuulla siitä mikä on toteutunut käsittelyaika milloinkin vireille jätetyille keisseille. Tämä helpottaa muiden kohdalla päätöksentekoa siitä, kannattaako sitä omaa keissiä viedä sinne, jos jollekulle sillä nyt on väliä kestääkö hommassa 9 vai 18 kk.

Tällä hetkellä KRILin sivuilla olevat uusimmat ratkaisut on vuodelta 2017, joten niistä ei ole hirveästi iloa ajantasaisen käsittelyajan selvittämisessä. Ja niitä kun katselee uusimpia niin näyttää olevan järjestään yli 2v tapahtumasta kun päätös on annettu, mikä tavallaan vähän johtaa harhaan jos tämänhetkiset käsittelyajat on jotain 8-9kk luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Kannattaisiko sitä itsekkin sitten lähetellä kopio tilausvahvistuksestani sinne ruotsin päähän, vaikka en mitään valitusta tehnyt?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
360
Kannattaisiko sitä itsekkin sitten lähetellä kopio tilausvahvistuksestani sinne ruotsin päähän, vaikka en mitään valitusta tehnyt?
Tuskin Komplett noteraa, jos asiaa ei erikseen ole riitautettu. Onkohan tuolle kuluttajariitalautakuntaan viemiselle joku määräaika, mihin mennessä valitus tulee tehdä viimeistään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Tuskin Komplett noteraa, jos asiaa ei erikseen ole riitautettu. Onkohan tuolle kuluttajariitalautakuntaan viemiselle joku määräaika, mihin mennessä valitus tulee tehdä viimeistään?
Kuluttajansuoja laki taitaa määritellä "kohtuullisessa ajassa". Se mikä on kohtuullista jää varmaan viimekädessä oikeuden päätettäväksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Tuskin Komplett noteraa, jos asiaa ei erikseen ole riitautettu. Onkohan tuolle kuluttajariitalautakuntaan viemiselle joku määräaika, mihin mennessä valitus tulee tehdä viimeistään?
Miksi ei noteeraisi? Kuluttajariitalautakunta kuitenkin käyttää noita vanhoja päätöksiä apuna kun tekevät uusia päätöksiä niin ei ole kovin hankalasti pääteltävissä että mikä tulos olisi jos jokainen tekisi valituksen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Itse ainakin odotan että joku saa läpi jimmsin powerigaten ja sen nojalla aion pyytää powerin myös itselleni. Ennakkotapauksenhan ne vain tarvitsee, ja tietty myös aikanaan tehdyn tilauksen
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
178
Miksi ei noteeraisi? Kuluttajariitalautakunta kuitenkin käyttää noita vanhoja päätöksiä apuna kun tekevät uusia päätöksiä niin ei ole kovin hankalasti pääteltävissä että mikä tulos olisi jos jokainen tekisi valituksen.
Mutta alunperinhän olisi pitänyt ottaa ensiksi yhteys elinkeinoharjoittajaan asian sopimiseksi, että KRIL edes ottaa asiaa käsiteltäväksi.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Ei ole ainakaan mulla edennyt sen jälkeen ku ottivat Ruotsin päästä yhteyttä. Ollaan edelleen siinä vaiheessa, että laskun pitäisi saapua ja maksun jälkeen olis vuorossa toimitus.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
18
RE: Yamahan kaiuttimet

Kuluttajan kannalta ongelmalliseksi voi tässä tapauksessa osoittautua se, että tuotteen nimi oli virheellinen. Vaikka muu sivulla oleva tieto viittaa kaiuttimiin, ilmeinen virhe varsinaisessa nimessä laskee muun tiedon luotettavuutta ja kuluttajalla ei välttämättä ole perusteltua syytä olettaa saavansa tuotteen merkittyyn hintaan, vaikka itse hinta ei tässä tapauksessa olisi ilmeisen virheellinen.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Vähänkin äänentoistoa seurannut tiesi kyllä heti, että kyseessä on hintavirhe. Nuo Yamahat on pitkäikäisiä työkaluja, joita ei todellakaan myydä poistomyynteinä uusien mallistojen alta. Näitä on varmasti mennyt tilaukseen ympäri Eurooppaa aika iso satsi noilla hinnoilla. Siksi olen käytännössä varma, että eivät toimita.

Voihan asiasta tapella, jos ihan välttämättä haluaa olla "oikeassa". Periaatteessa voi menestyäkin, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että osti tietoisesti alihinnoitellun tuotteen ja sitten suuttui, kun ei saanutkaan saalista.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Äly hoi, älä jätä!

Yamaha HS5 - Hintaseuranta | Hinta.fi
Proshopilla ei missään vaiheessa ole koko kaiuttimia ollut valikoimassa, jonkin aivopierun takia johtokouru oli merkattu Yammuksi. Tilastoista näkee että kaiuttimet tulivat valikoimaan 30€ hintalapulla joka vastaa sitä johtokourun hintaa.

Ja noita Yammuja on myyty jo ainakin 6 vuotta, joten se ei tosiaankaan ole mikään uutuustuote.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Vähänkin äänentoistoa seurannut tiesi kyllä heti, että kyseessä on hintavirhe. Nuo Yamahat on pitkäikäisiä työkaluja, joita ei todellakaan myydä poistomyynteinä uusien mallistojen alta. Näitä on varmasti mennyt tilaukseen ympäri Eurooppaa aika iso satsi noilla hinnoilla. Siksi olen käytännössä varma, että eivät toimita.

Voihan asiasta tapella, jos ihan välttämättä haluaa olla "oikeassa". Periaatteessa voi menestyäkin, mutta ei poista sitä tosiasiaa, että osti tietoisesti alihinnoitellun tuotteen ja sitten suuttui, kun ei saanutkaan saalista.
Ei vastuuta voi aina kuluttajan niskoille syytää. Itse katsoin että HS5 myydään ~140€/kpl uutena ja nyt varmaan menossa loppuerän poisto. Firmoilla on järkevämpää tyhjentää varastoja koska kyllähän nekin neliöt maksaa. On näitä yli 50% tarjouksia aina ennenkin ollut ja tulee olemaan.

Tässä tapauksessahan ale% oli 52%
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Meinaako joku jaksaa tästä vääntää Proshopin kanssa? Vai call it a day vaan ja leuka rintaan?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Nyt kun vetoavat siihen, että tavara on päässyt loppumaan teillä on juridinen oikeus vaatia vastaavaa tuotetta samaan hintaan.
 

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Reklamaatio-apuri tuolta vain reklamaatiota proshopille.

"Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta. Molempien osapuolten on noudatettava sopimusehtojen velvoitteita, eikä kumpikaan osapuoli voi yleensä ilman erityistä syytä yksipuolisesti muuttaa sopimusta. Esimerkiksi myyjän on toimitettava tuote, ostajan on maksettava sovittu hinta sovittuna ajankohtana ja tavaran tai palvelun on vastattava sovittua."

Sopimuksen tekeminen
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Nyt kun vetoavat siihen, että tavara on päässyt loppumaan teillä on juridinen oikeus vaatia vastaavaa tuotetta samaan hintaan.
Ellei kauppa ole erikseen maininnut ehtoja perumiselle esim XXL vetosi tähän "...varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty."
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Ellei kauppa ole erikseen maininnut ehtoja perumiselle esim XXL vetosi tähän "...varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty."
Eihän nuo omat ehdot juuri kauppaa auta jos asiakas päätyy valittamaan kuluttajariitalautakuntaan. Siellä katsotaan enemmän yleisiä kauppaehtoja, ei noita kauppojen ympäripyöreitä :)
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Eihän nuo omat ehdot juuri kauppaa auta jos asiakas päätyy valittamaan kuluttajariitalautakuntaan. Siellä katsotaan enemmän yleisiä kauppaehtoja, ei noita kauppojen ympäripyöreitä :)
Jaa, täytyypä jatkaa XXL:n kanssa painimista sitten :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Mulla Proshop intti aikoinaan samankaltaisessa tapauksesta siitä, että tavarantoimittajalla ei ole sitä tuotetta saatavilla, paras tarjous oli vastaavan tuotteen ostaminen sisäänostohintaan. En usko, etteikö tavarantoimittaja olisi saanut kyseisen tuotteen koska sen valmistusta ei ollut lopetettu ja kummallisesti sitä ilmestyi sitten 2kk sen jälkeen myös Proshopilla uudelleen varastoon.
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
287
Elisalle plussat, tuli viallinen näyttö, paneelissa sisäpuolella musta tuhru. Ilmoitin heti seuraavana päivänä että näyttö viallinen, tuli ohjeet että lähetä näyttö huoltoon ja sen jälkeen mietitään tuleeko uusi vai korjataanko. Tuosta olisi tullut 2 viikon projekti, ilman näyttöä johon totesin että ei onnistu. Viikon pohtivat asiaa ja lähettivät uuden näytön ja viallinen asiakaspalautuksena.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Ei vastuuta voi aina kuluttajan niskoille syytää. Itse katsoin että HS5 myydään ~140€/kpl uutena ja nyt varmaan menossa loppuerän poisto. Firmoilla on järkevämpää tyhjentää varastoja koska kyllähän nekin neliöt maksaa. On näitä yli 50% tarjouksia aina ennenkin ollut ja tulee olemaan.

Tässä tapauksessahan ale% oli 52%
Eikö tuo ollu yli 80% ale jos myytiin 32.79€ ja normaalihinta 168€
Ei kai laskussa käytetä itse keksittyjä lukuja vaan todellisia.

upload_2019-5-16_7-14-34.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
198
Eikö tuo ollu yli 80% ale jos myytiin 32.79€ ja normaalihinta 168€
Ei kai laskussa käytetä itse keksittyjä lukuja vaan todellisia.

Siinä vaiheessa kun täällä foorumeilla tarjous huomattiin oli "Hinta: 66,18 €". Siitä tietoa mikä tuo 32.79€ hinnan tapaus oli.
Tuote: Yamaha HS5 aktiivikaiutin
Hinta: 66,18 €
Kauppa: Proshop
Linkki: Yamaha Stringer 5md | Edullinen

Esim. Thomannilla 159 €

EDIT: Isommat HS8:t myös alennuksessa 97,39 € Yamaha Stringer 8md | Edullinen
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Koska raha ei ole vaihtanut omistajaa*, eikä Proshop ole vahvistanut tilausta tilausvahvistuksella*, en koe järkeväksi reklamoida Yamahan kaiuttimista.

*Esimerkiksi luottokortillani ollut katevaraus vain peruttiin.
*Tilauksen jälkeen olemme vain saaneet tilaustiedot -sähköpostin, josta lainaus: "Olemme rekisteröineet seuraavat tiedot sinusta.
Huomio: Tämä ei ole tilausvahvistus, vaan kopio tiedoista, jotka rekisteröimme tilaukseesi liittyen.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Koska raha ei ole vaihtanut omistajaa*, eikä Proshop ole vahvistanut tilausta tilausvahvistuksella*, en koe järkeväksi reklamoida Yamahan kaiuttimista.

*Esimerkiksi luottokortillani ollut katevaraus vain peruttiin.
*Tilauksen jälkeen olemme vain saaneet tilaustiedot -sähköpostin, josta lainaus: "Olemme rekisteröineet seuraavat tiedot sinusta.
Huomio: Tämä ei ole tilausvahvistus, vaan kopio tiedoista, jotka rekisteröimme tilaukseesi liittyen.
KKV:n mukaan sitova sopimus syntyy jo siinä vaiheessa kun tilaus on lähetetty. Se, että raha ei ole vaihtanut omistajaa tai tilausvahvistusta ei ole millään muotoa tavarantoimittajan syy pestä käsiään sitovasta sopimuksesta.

Näyttötaakka on toki sinulla, että olet kyseisen tuotteen tilannut.

Internetissä oleva tarjous on mainostajaa sopimusoikeudellisesti sitova. Kun kuluttaja on hyväksynyt netissä olevan tarjouksen, sitova sopimus on syntynyt. Tarjous on hyväksytty esimerkiksi silloin kun kuluttaja on tilannut tuotteen internetsivulla olevalla tilauskaavakkeella.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 157
Kauppa jätti tilausvahvistuksen jälkeen toimittamatta ja tarjoaa "korvaavaksi tuotteeksi" yli tuplahintaista nimellisellä parinkympin (<10%) alennuksella - ei todellakaan näin.

Ei ollut hinnoitteluvirhe vaan vain "loppuunmyyty". Kai se on pakko ruveta ihan periaatteesta riitelemään. Eihän tuollainen peli käy, että asiakas otetaan "sisään" valheellisella tarjouksella ja sitten koitetaan myydä kalliimpaa kovan katteen tuotetta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Jeps. Tännekin tuli viesti, jossa pyydettiin osoitetiedot ja vahvistus, että haluaa ostaa sen soundbarin hintaan 249e. Seuraavaksi toimittavat laskun ja sitten lähettävät tuotteen.

Harmi vaan kun tuolle oli aikoinaan tarvetta, mutta olohuonetta koristaa jo Klipschin aktiivikaiuttimet ja subbari (täältä bongatusta hyvästä tarjiuksesta). Enää tuolle soundbarille ei ole muuta tarvetta kuin netota muutama satku myymällä se.

Tässä on kyllä hyvä esimerkki niille, jotka olivat niin varmoja, etteivät toimita ja mekastivat ilmiselvästi hintavirheestä. Noh, eipä ollut riittävän selkeä hintavirhe ja kohta halukkaat saa laatuvehkeen.
Ei kukaan sulle maksa soundbarista enempää kuin 200€. Tori myynnissä on ostajan kannalta aivan samanlaisia tuotteita "Avaamaton" ja !vähän käytetty ja siisti". Ostaja tietää että uutena myytävä voi olla siisti käytettyki.
Käytetyn tuotteen myyminen on nykyaikana melko tuskaista jos et pilkkahintaan luovu siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 624
Ei kukaan sulle maksa soundbarista enempää kuin 200€. Tori myynnissä on ostajan kannalta aivan samanlaisia tuotteita "Avaamaton" ja !vähän käytetty ja siisti". Ostaja tietää että uutena myytävä voi olla siisti käytettyki.
Käytetyn tuotteen myyminen on nykyaikana melko tuskaista jos et pilkkahintaan luovu siitä.
No nyt on laadukasta infoa. Hyvä tietää jatkossakin, että 20% uuden hinnasta on maksimi. Kiitoksia. Laita Gigantillekin viestiä. Turhaan yrittävät pyörittää outlettia kun kukaan ei osta mitään. Ehkä soundbar pitääkin myydä valmiiksi kalibroituna niin arvo onkin 110% uuden hinnasta :vihellys:
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Eiks se uuden käypä hinta ollu 249 ja käytetty on aina käytetty, kun se on kaupasta lähteny... :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Mua saattaisi kiinnostaa tuo soundbar, joten saa tarjota.
Sama homma. Vaan eipä kait kukaan näitä ostohinnalla ala myymään?

Itse tuloksesta niin eipä sinänsä yllättänyt vaikka vähän erilainen hintavirhe oli kuin aiemmat. Kuitenkin alkuhinta oli sama kuin muilla (999€) ja alekoodi teki sen mitä sanottiin. Kyllähän nämä käytännössä aina kääntyy kuluttajalle ellei ole joku selkeä pilkkuvirhe hinnassa (299,9€ sijaan 29,99€) tai yli 90% ale.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Viitsisikö joku kertoa, mitä teitte että saitte/saatte nuo soundbarit?
Itse tein kanssa tuon tilauksen, mutta Komplettoksen tilauksen peruutuksen jälkeen jätin asian siihen..
Vieläköhän olisi mahkuja? :drool:
Ei ole.
Sun olis pitäny riitauttaa se asia jo heti silloin ja ilmoittaa ettet hyväksy perumista ja viet asian kuluttajaviranomaisille.
Kuluttajaneuvonnan kauttahan nuo on tainneet kaikki mennä. Sieltä tuli suositus, että soundbarit pitää toimittaa sivulla ilmoitetulla hinnalla ja nyt Komplett noudattaa suositusta.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Ei ole.
Sun olis pitäny riitauttaa se asia jo heti silloin ja ilmoittaa ettet hyväksy perumista ja viet asian kuluttajaviranomaisille.
Kuluttajaneuvonnan kauttahan nuo on tainneet kaikki mennä. Sieltä tuli suositus, että soundbarit pitää toimittaa sivulla ilmoitetulla hinnalla ja nyt Komplett noudattaa suositusta.
Kuluttajaneuvonnan kanssa keskustelu ja asia kuluttajariitalautakuntaan, josta puoltava päätös -> ilmoitus Komplettille ja sieltä vastaus, että toimittavat. Näin asianajajani kertoi siis.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Kuluttajaneuvonnan kanssa keskustelu ja asia kuluttajariitalautakuntaan, josta puoltava päätös -> ilmoitus Komplettille ja sieltä vastaus, että toimittavat. Näin asianajajani kertoi siis.
Tai sitten jos joku viitsii jakaa tarkemman tapauksen tiedot (tapaus nro.), niin joku muu (tuuhein TSI) voi käyttää suositusta vaatimuksensa tukena ja pyytää Kompletilta toimitusta. Mikäli tuo ei jostain syystä onnistu, niin sitten riitauttaa oman tapauksensa ja saa saman ratkaisun kuin muut ennakkotapauksien nojalla

Edit. Näin aion tehdä jimmsin powericasen kanssa. Ilmoitin kyllä heti, että en hyväksy kaupan perumista vaan vaadin tuotteen toimittamista sovittuun hintaan. Enää tarvitaan ennakkopäätös, jonka myötä asia on valmis ja tuote tulisi laittaa toimitukseen, tai sitten lähteä oikeuteen

Edit edit. Oikeudessa ollaan sitten yksin edunsaajana, ellei tehdä joukkohaastetta. Toki lopputulemaa voi käyttää vauhdittamaan omaa tapausta, mikäli se puoltaa sitä, mutta tämä ei ole mikään automaatio
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Mikähän on, kun Amazon.destä ei saa enää muisteja ilmaisilla posteilla? Olen tässä heidän kanssa vääntänyt, kun haluaisin palauttaa viallisen kitin ja vaihtaa uuteen. Tarjosivat vain rahoja takaisin. Selityksen vaihtelivat "system errorista" nyt siihen, että "osoitettani ei voi vahvistaa, antaisitko vaihtoehtoisen osoitteen" ja nyt lopulta siihen, että:

"If the product isn't eligible for delivery to your specified destination you will be informed about by a warning message during the checkout once you've selected the items and entered your address. The messages are based on the regularly updated data from completed and attempted deliveries - if the website is displaying the message that the item cannot be delivered, it can mean several things - the customs regulations have changed and certain materials, manufacturers or types of items will be stopped at the customs or the carriers simply will not be able to arrange for a dispatch into the target country since they would be unable to obtain the documentation to ship it.

For this reason, we simply do not send these certain items to a certain countries since it would not be possible for us to deliver them - you would only encounter delivery problems, the items would simply not be able to arrive to you. I realize that you do want the items, but we do keep them on our website since they might be eligible for shipping to a different country. We do our best to be able to provide our services to every possible country outside of Germany, however, some items are still currently not eligible for all delivery addresses around the world."

Kyse on siis DDR4-muisteista, joita tilasin kaksi kittiä vielä - monien muiden tapaan - tarjouksesta helmikuussa. Muistit ovat nyt kalliimmat ja tarvin toisen kitin, joten en halua rahoja takaisin, vaan toimivat muistit.

Kyse siis näistä:

https://www.amazon.de/dp/B01HRYPNBM/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1

upload_2019-5-27_14-58-41.png
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Mikähän on, kun Amazon.destä ei saa enää muisteja ilmaisilla posteilla? Olen tässä heidän kanssa vääntänyt, kun haluaisin palauttaa viallisen kitin ja vaihtaa uuteen. Tarjosivat vain rahoja takaisin. Selityksen vaihtelivat "system errorista" nyt siihen, että "osoitettani ei voi vahvistaa, antaisitko vaihtoehtoisen osoitteen" ja nyt lopulta siihen, että:

"If the product isn't eligible for delivery to your specified destination you will be informed about by a warning message during the checkout once you've selected the items and entered your address. The messages are based on the regularly updated data from completed and attempted deliveries - if the website is displaying the message that the item cannot be delivered, it can mean several things - the customs regulations have changed and certain materials, manufacturers or types of items will be stopped at the customs or the carriers simply will not be able to arrange for a dispatch into the target country since they would be unable to obtain the documentation to ship it.

For this reason, we simply do not send these certain items to a certain countries since it would not be possible for us to deliver them - you would only encounter delivery problems, the items would simply not be able to arrive to you. I realize that you do want the items, but we do keep them on our website since they might be eligible for shipping to a different country. We do our best to be able to provide our services to every possible country outside of Germany, however, some items are still currently not eligible for all delivery addresses around the world."

Kyse on siis DDR4-muisteista, joita tilasin kaksi kittiä vielä - monien muiden tapaan - tarjouksesta helmikuussa. Muistit ovat nyt kalliimmat ja tarvin toisen kitin, joten en halua rahoja takaisin, vaan toimivat muistit.

Kyse siis näistä:

https://www.amazon.de/dp/B01HRYPNBM/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1

Eihän ulkopuolisen myyjän tuotteista "koskaan" saa posteja pois. Käsittääkseni vain Amazonin myymistä ja Fullfilled by Amazon kamasta
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Eihän ulkopuolisen myyjän tuotteista "koskaan" saa posteja pois. Käsittääkseni vain Amazonin myymistä ja Fullfilled by Amazon kamasta
Aivan, eli ovat vain itse ottaneet pois sopivasti listalta, kun sitä vielä viime viikolla löytyi ilmaisilla posteilla heidän listoillaan.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
326
Aivan, eli ovat vain itse ottaneet pois sopivasti listalta, kun sitä vielä viime viikolla löytyi ilmaisilla posteilla heidän listoillaan.
Tai myyneet loppuun, tuskinpa sadoista tuhansista tuotteista Amazon lisäile/poista ihan muuten vain suomalaisten asiakkaiden kiusaksi. Amazon price matchaa, pollailee, nostaa ja laskee hintoja jatkuvalla syötöllä. Noiden muistien osalta, niin todennäköisesti ei vain ole tällä hetkellä "omissa" varastoissa saatavilla, voi ilmestyä tai olla ilmestymättä uudestaan varastoon. 3 kamelia auttaa varmaan jos tuote hintavenkoilua haluat seurata tai saada tietoa kun seuraavan kerran saatavilla.

G. Skill F4 – 3200 C15d-16gtzsw RAM 16 GB DDR4 (B01HRYPNBM)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
659
Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?
En tiedä vastausta, mutta kerro ihmeessä mitä kuluttajaneuvoja tähän asiaan sanoo, kun kerrot asiasta heille :)
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Komplett ilmoitti soundbariin liittyen, että eivät aio kunnioittaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä siltä osin kun ratkaisupyyntö on tehty heidän mielestään liian myöhään. Olin siis viime kesällä yhteydessä kuluttajaneuvontaan, mutta unohdin viedä asiaa eteenpäin Kuluttajariitalautakunnalle. Ratkaisupyynnön tein muutama kuukausi takaperin. Eikö se, että lautakunta ylipäätänsä otti asian käsittelyyn tarkoita, että heidän mielestään ollaan vielä kohtuullisen aikaikkunan sisällä?

Mitenkäs asian vieminen eteenpäin oikeusjärjestelmässä käytännössä tapahtuisi jahka saan pääöksen lautakunnalta? Kyseessä on riita-asia eli osoitteena olisi Markkinaoikeus, mutta kumman maan; Suomen vai Ruotsin?
Ei ole markkinaoikeus vaan käräjäoikeus. Kuluttaja-asiassa suomalainen KO.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 799
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom