Yleinen Kauppa-alueen keskustelu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Lähtökohtainen oletus on että kauppaa käydessä menee postitteluksi joka tapauksessa, koska riippumatta siitä missä asut, suurin osa suomalaisista asuu jossakin muualla.

Ja tuon prossukeissisi kanssa, kumpiko nyt sitten oli ostajalle parempi, se että sai kaipaamansa prossun Postin sekoilujen takia vähän myöhemmin, vai että ei olisi saanut prossua ollenkaan?

Jos rojujen postittelusta on liikaa vaivaa, laita ne myyntiin pelkällä noudolla.
Useinmiten laitankin. Mainitsemassani tapauksessa vastasin osto-ilmoitukseen ja prossu olisi ollut noudettavissa metron varrelta lähellä keskustaa.

Ostaja ehti jo kysyä prosessorin perään. Vastasin että on lähtenyt ja hän olisi voinut kertoa sijaintipaikkakuntansa(Helsinki). Siinä hän vastasi kysyen, että miksi en kertonut sitä itse heti. Totesin vaan, että hyvä kun saapui perille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Useinmiten laitankin. Mainitsemassani tapauksessa vastasin osto-ilmoitukseen ja prossu olisi ollut noudettavissa metron varrelta lähellä keskustaa.
Itse olisin varmaan tuossa tilanteessa ehdottanut että mitäs jos tuonkin prossun suoraan/tulet hakemaan kun kerran samassa kaupungissa ollaan. Ei se ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto vaikka kamat olisikin jo maksettu.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
223
Onko suhteellisen normaaliakin toimintaa täällä, että myyjät ja ostajat jättävät vähän laiskanpuoleisesti nuita osto-ja myyntikokemuksia?

Itse ostanut täältä nyt tämän vuoden puolella 4 eri tuotetta, joista vain ensimmäisestä sain positiivisen palautteen, muista en ollenkaan. Itse annoin kaikista neljästä positiivisen palautteen myyjille.

En noita kyllä ala kerjäämäänkään. Oma häpeänsä, jos kokee ettei jaksa/halua antaa palautetta. Vai annetaanko sitten herkemmin vain negatiivista, jos sellainen sattuu kohdalle.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Onko suhteellisen normaaliakin toimintaa täällä, että myyjät ja ostajat jättävät vähän laiskanpuoleisesti nuita osto-ja myyntikokemuksia?

Itse ostanut täältä nyt tämän vuoden puolella 4 eri tuotetta, joista vain ensimmäisestä sain positiivisen palautteen, muista en ollenkaan. Itse annoin kaikista neljästä positiivisen palautteen myyjille.

En noita kyllä ala kerjäämäänkään. Oma häpeänsä, jos kokee ettei jaksa/halua antaa palautetta. Vai annetaanko sitten herkemmin vain negatiivista, jos sellainen sattuu kohdalle.
Ihan myyjästä ja ostajasta kiinni. Itse olen jättänyt kaikille palautteen ja muistuttanut siitä samalla kun olen kiittänyt kaupoista. Hatusta heitettynä veikkaisin, että noin viidesosa on jättänyt palautteet antamatta.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Onkos kellään kokemusta tuollaisesta kauppiaasta kuin [sensuroitu t. mode]? Hänellä ollut mustasaaressa jokin viihde-elektroniikan liike, joka mennyt konkurssiin, ja hän tarjosi miulle näyttistä. Juttelua kyllä piisasi ja laskuakin tarjosi yms, ja vaikutti asialliselta.
Maksoin etukäteen n. 1/3 osa tuotteesta, ja lupasi eilen lähettää vakuutettuna paketin postiin.
Sanoi että laittaa kyllä koodin että on lähtenyt, kunhan kotio pääsee.. mutta mitään ei ole kuulunut, eikä ole vastannut viesteihin enään?
Pitäisikö vaan odotella vielä pari päivää ja sitten laittaa asia eteenpäin jollei rupea kuulumaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Onkos kellään kokemusta tuollaisesta kauppiaasta kuin [sensuroitu t. mode]? Hänellä ollut mustasaaressa jokin viihde-elektroniikan liike, joka mennyt konkurssiin, ja hän tarjosi miulle näyttistä. Juttelua kyllä piisasi ja laskuakin tarjosi yms, ja vaikutti asialliselta.
Maksoin etukäteen n. 1/3 osa tuotteesta, ja lupasi eilen lähettää vakuutettuna paketin postiin.
Sanoi että laittaa kyllä koodin että on lähtenyt, kunhan kotio pääsee.. mutta mitään ei ole kuulunut, eikä ole vastannut viesteihin enään?
Pitäisikö vaan odotella vielä pari päivää ja sitten laittaa asia eteenpäin jollei rupea kuulumaan?
Eiköhän se pari arkipäivää kannata odotella ja sitten ruveta miettimään jatkotoimia (rikosilmoistusta) jos ei yhteys myyjään palaudu ja hommaan tule selvyyttä.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Mikä mahtaa olla käytäntö sille, että voinko laittaa tuotteen myyntiin ja ilmoittaa siitä selvästi listauksessa, että myynti on mahdollista vasta siinä kohtaa kun saan tuotteen omiin käsiini vai odottelenko suosiolla siihen asti kun tuote on jo hallussani ja sitten vasta teen listauksen?
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
214
Onko 50€ Asuksen R9 nano 8Gb kortista epäilyttävän vähän? Tällähetkellä Tori.fissä joku kauppaa näitä ja yhen olen varannut postitse, vaan kyllä itteä ainaki epäilyttää. Oisko jotain jolla "varmistaa" et käyttäjä on ns. 'Legit' eikä mikää huijaripuijjari:confused2:?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
597
Onko 50€ Asuksen R9 nano 8Gb kortista epäilyttävän vähän? Tällähetkellä Tori.fissä joku kauppaa näitä ja yhen olen varannut postitse, vaan kyllä itteä ainaki epäilyttää. Oisko jotain jolla "varmistaa" et käyttäjä on ns. 'Legit' eikä mikää huijaripuijjari:confused2:?
Ainakaan tota korttia ei tietääkseni ole 8GB muisteilla edes olemassa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Onko 50€ Asuksen R9 nano 8Gb kortista epäilyttävän vähän? Tällähetkellä Tori.fissä joku kauppaa näitä ja yhen olen varannut postitse, vaan kyllä itteä ainaki epäilyttää. Oisko jotain jolla "varmistaa" et käyttäjä on ns. 'Legit' eikä mikää huijaripuijjari:confused2:?
R9 Nano on 4 Gt, ei 8 Gt
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
13
Eikös älykoti voisi olla yhtenä kauppa-alueena, nyt näyttää olevan Muut alla. Ne kamppeet monesti sisältävät atk:ta, intter nettiä. Kaikkea sälää on kiihtyvällä tahdilla tarjolla niin sitä varmaan tulee myös tännekkin lisää myyntiin (oma lehmä ojassa).
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
En tiedä, onko tästä keskusteltu, mutta olisiko noiden vanhojen myynti-ilmojen nekrottamiselle jotain tehtävissä? Esim. ketjun automaattinen lukitus, jos siihen ei ole tullut vastauksia vaikkapa 2 viikon - kuukauden tms. aikana? Jatkuvalla syötöllä tulee pettyen avattua houkuttelevia ilmoja, jotka myyjä on jättänyt merkkaamatta myydyksi tai muuten vaan unohtanut koko homman, ja kun katsoo niin ko. käyttäjäkään ei välttämättä ole kuukauteen koko foorumilla käynyt, toisin sanoen lähes täysin varmasti ilmoituksia jotka eivät enää ole relevantteja. Kun joku siis on bumpannut näitä "onko tämä vielä saatavilla" -tyylisillä tiedusteluilla.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Mikähän näiden myyjien pointtina on ilmoittaa myytävä laitteen ovh? Jos jamppa on 2v sitten ostanut kaupasta puhelimen hintaan 200€ ja tänäpäivänä myymälässä sen saa satasella niin kuvitteleeko se, että laitteesta vois pyytää 100€? Tai siis ainahan voi pyytää..
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
804
Mikähän näiden myyjien pointtina on ilmoittaa myytävä laitteen ovh? Jos jamppa on 2v sitten ostanut kaupasta puhelimen hintaan 200€ ja tänäpäivänä myymälässä sen saa satasella niin kuvitteleeko se, että laitteesta vois pyytää 100€? Tai siis ainahan voi pyytää..
Aina voi pyytää sen hetkisen OVH:n, ei se ole kiellettyä. Jos haluat ostaa käytetyn tuotteen samaan hintaan mikä se kaupassa on, niin kuka sua lähtee kieltämään. Tosijaan, myyjien pointtina varmaankin paisuttaa tavaran hintaa ja luoda tunne, että tuote maksaa tavallista enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3
Jännää että Pokemoneja ei saa ite myydä täällä, mutta löytyy useampia ketjuja joissa myyty samoista tarjouksista hommattuja Pokemoneja.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
492
Onko ok? Myin näytönohjaimen yli kuukaus sit ja postittaminen myöhästy 2 päivää kun olin antanu paketin äitille eikä muistanut viedä, sitten pari viikkoa lähetyksestä alkoi pyytämään rahoja takaisin, ja nyt yli kuukauden päästä laittoi negatiivista
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
333
Ei ollut tällä foorumilla, mutta eilen tapahtui erikoinen asia.

Myin erään tarvikkeen postitse. Lähetin asiakkaalle seurantanumerot yms tiedot. Eilen asiakas laittoi viestiä, että mitähän siihen pakettiin on kirjoitettu kun seurannassa on, että paketti luovutettu vastaanottajalle naapuripitäjässä.

Tästä kummastuneena tarkistin kuitin, jossa kaikki ostajan tiedot olivat oikein. Laitoin kuitista kuvan ostajalle ja ihmettelin, että eihän pakettia voi noutaa ilman henkkareita.

Tämän jälkeen ei ole yhteydenottoja ollut.

Eli yritettiinkö tässä saada ilmaista rahaa?
Näitä on käsittääkseni ollut viime aikoina monellakin taholla, ja vika on hyvin todennäköisesti postin päässä. Tosin enhän mä tiedä tästä yksittäistapauksesta mitään.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
mihin laitetaan ++positiiviset palautteeet koska nytkin täältä ostettu tuote saapui ennätysajassa rkioskiin odottamaan ns. pro kauppojen tuotteita?

t; mv jussi
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
949
Onkos kukaan huomannu miten on hinnat noussu osissa heti korona kriisin alettua, ihan kuin varkain..
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
Onkos kukaan huomannu miten on hinnat noussu osissa heti korona kriisin alettua, ihan kuin varkain..
ettei olisi toi globaali pandemia mikä saattaa vaikuttaa työvoimaan tehtailla ja logistiikkaketjuissa?
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
966
On se jännä, kun säännöt ei koske kaikkia.
Sitten aletaan vielä uhkailemaan, että "Aiheettomista raportoimisista voi itse saada huomautuksen."
Mistä vitusta voi tietää onko aiheeton?
Ei sitten raportoida enää mitään. HV!
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
On se jännä, kun säännöt ei koske kaikkia.
Sitten aletaan vielä uhkailemaan, että "Aiheettomista raportoimisista voi itse saada huomautuksen."
Mistä vitusta voi tietää onko aiheeton?
Ei sitten raportoida enää mitään. HV!
Mihin tämä liittyy?
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
966
Mihin tämä liittyy?
Tullut raportoitua myyntipuolella virheellisiä myynti-ilmoituksia.
No eipä tartte raportoida mitään jatkossa ja suosittelen muitakin olemaan raportoimatta.
Edit: En siis ole kyttäillyt myynti-ilmoituksia vaan ihan ostoaikeissa tullut vastaan.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Kaivataan hiukan asiaa. EI nyt tarvitse itse ilmoitusta liittää, mutta konteksti kiitos.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Ei liity siis tähän, mutta on ollut muutaman kerran sellainen juttu, että kirjoitin uutis artikkelin ja julkaisin sen IO tech foorumilla. Silloin oli ainakin oli vielä sellainen käytäntö, että se ensin tarkistettiin ja sitten vasta julkaistiin. Noh käytiin, niin että artikkelini hylättiin ja erittäin saman kaltainen artikkeli julkaistiin lähes heti sen jälkeen jonkun foorumin modun puolesta. Silloin se omaan korvaan kuulosti erittäin narsistiselta toiminnalta, mutta mikäli tekeillä oli jo artikkeli toisen puolesta niin ymmärrän jos se julkaistaan muiden sijaan, mutta taas kun kerran kyseessä oli identtiset artikkelit sisällöltään niin crediitit pitäisi mennä sille joka ehtii ensimmäisenä paikalle.
Noh siitä on jo aikaa enkä muista mistä oli kyse, olen muutekin ollut varjossa IO tech foorumin suhteen melko kauan, mutta on joskus outoa toimintaakin modujen puolesta ollut.

@pilsneriMutta mitä liittyy sinun tapaukseesi niin oliko kyseessä tuoteväärennös, väärinkäsitys, sääntöjen rikkominen vaiko "hintapoliisina toimiminen" mikä on sikäli asiallista toimintaa jos hinta on sääntöjen vastainen?
 
Viimeksi muokattu:

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Ostin 2019 joulun aikoihin kauppapalstalta gigabyten rx 470 näytönohjaimen, näytönohjaimeen oli myyjän mukaan vaihdettu tahnat sirulle, kortin saadessani ihmettelin että miksi tuulettimet pyörivät 1Krpm jo pelkästään idlellä. Sitten muutama kuukausi myöhemmin tuli huomattua, että kyseisen kortin myyjä joka oli tahnat uusinut niin ei ollut kiristänyt jäähyä kunnolla sekä hyvin niukasti oli käytetty näytönohjainsirulle piitahnaa, nämä kun itse korjasin eli laitoin kunnolla GPUlle piitahnaa sekä kiristin jäähyn kunnolla, ei enää ollut ongelmia kortin kanssa.

Kyseinen kortti oli ollut mainauskäytössä, mutta toimi muuten hyvin.

Palautteen kerkesin jo kyseiselle henkilölle antaa positiivisena joulun aikoihin, kun ei tullut niin pelattua koko koneella juurikaan mitään. Ikävä huomata että näitä joutuu itse korjailemaan ja ihmettelemään että mikä on.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Ostin 2019 joulun aikoihin kauppapalstalta gigabyten rx 470 näytönohjaimen, näytönohjaimeen oli myyjän mukaan vaihdettu tahnat sirulle, kortin saadessani ihmettelin että miksi tuulettimet pyörivät 1Krpm jo pelkästään idlellä. Sitten muutama kuukausi myöhemmin tuli huomattua, että kyseisen kortin myyjä joka oli tahnat uusinut niin ei ollut kiristänyt jäähyä kunnolla sekä hyvin niukasti oli käytetty näytönohjainsirulle piitahnaa, nämä kun itse korjasin eli laitoin kunnolla GPUlle piitahnaa sekä kiristin jäähyn kunnolla, ei enää ollut ongelmia kortin kanssa.

Kyseinen kortti oli ollut mainauskäytössä, mutta toimi muuten hyvin.

Palautteen kerkesin jo kyseiselle henkilölle antaa positiivisena joulun aikoihin, kun ei tullut niin pelattua koko koneella juurikaan mitään. Ikävä huomata että näitä joutuu itse korjailemaan ja ihmettelemään että mikä on.
Voi hyvää päivää taas, puoli vuotta ostoksista käytetyn komponentin kohdalla ja yritetään sysätä vastuuta myyjälle jälkeenpäin, vaikka ongelmakohdat huomioitu heti kauppojen jälkeen ja ei ole jaksettu tehdä asialle mitään oikealla ajallaan? Kannattanee pitäytyä uusissa komponenteissa kivijalkakaupoista, tämmöisellä itkuvirrellä saa vielä hyvässä tapauksessa parin euron lahjakortin hyvityksenä! :)
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Voi hyvää päivää taas, puoli vuotta ostoksista käytetyn komponentin kohdalla ja yritetään sysätä vastuuta myyjälle jälkeenpäin, vaikka ongelmakohdat huomioitu heti kauppojen jälkeen ja ei ole jaksettu tehdä asialle mitään oikealla ajallaan? Kannattanee pitäytyä uusissa komponenteissa kivijalkakaupoista, tämmöisellä itkuvirrellä saa vielä hyvässä tapauksessa parin euron lahjakortin hyvityksenä! :)
Myönnän etten jaksanut asiaa heti tutkia ja oletin että tuli joku maanantaijäähyn omaava kortti ostettua.

Kiitos ehdotuksestasi mutta taidan kyseisen kokoonpanon kohdalla ostaa edelleenkin osat käytettynä, hieman vain kiehautti itseäni että kyseinen kortti piti tulla "huollettuna" mutta toisin kävi.

Mitä itse olen täällä tavaraa myynyt niin aina on ollu käyttövalmiita ilman että ostaja joutuu mitään omia virityksiä tekemään, näin myös olettaisin muidenkin toimivan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
33
Olisin jättänyt kauppa-aluetta koskevan palautteen/kommentin yleiseen TechBBS-foorumin palautetta ja kehitysehdotuksia 2019 viestiketjuun, mutta näytti olevan lukossa. Lieneekö erityisesti kauppa-aluetta koskeva palaute sitten muutoinkin parempi jättää tälle suunnalle(?)

Kauppa-alueella on mahdollista käyttää erilaisia etuliitteitä (kuten: Myydään/Myyty, Ostetaan/Ostettu jne). Alasvetovalikosta, josta kyseisiä vaihtoehtoja on mahdollista valita löytyy myös vaihtoehto (Ei etuliitettä). Yritin muokata erästä omaa ikivanhaa myynti-ilmoitusta siten, että olisin jättänyt etulitteen ("Myydään/Myyty") pois asettamalla tilalle (Ei etuliitettä). Foorumisofta ei kuitenkaan tätä antanut tehdä ja sen sijaan antaakin ilmoituksen
Koodi:
Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Please select a prefix.
Onko mahdollisesti kyseessä bugi vai tarkoituksellinen ominaisuus, että kaupusteluilmoitusta ei ole mahdollista luoda vaihtoehdolla (Ei etuliitettä)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Olisin jättänyt kauppa-aluetta koskevan palautteen/kommentin yleiseen TechBBS-foorumin palautetta ja kehitysehdotuksia 2019 viestiketjuun, mutta näytti olevan lukossa. Lieneekö erityisesti kauppa-aluetta koskeva palaute sitten muutoinkin parempi jättää tälle suunnalle(?)

Kauppa-alueella on mahdollista käyttää erilaisia etuliitteitä (kuten: Myydään/Myyty, Ostetaan/Ostettu jne). Alasvetovalikosta, josta kyseisiä vaihtoehtoja on mahdollista valita löytyy myös vaihtoehto (Ei etuliitettä). Yritin muokata erästä omaa ikivanhaa myynti-ilmoitusta siten, että olisin jättänyt etulitteen ("Myydään/Myyty") pois asettamalla tilalle (Ei etuliitettä). Foorumisofta ei kuitenkaan tätä antanut tehdä ja sen sijaan antaakin ilmoituksen
Koodi:
Oho! Törmäsimme ongelmaan.
Please select a prefix.
Onko mahdollisesti kyseessä bugi vai tarkoituksellinen ominaisuus, että kaupusteluilmoitusta ei ole mahdollista luoda vaihtoehdolla (Ei etuliitettä)?
Onko joku erityinen syy etulitteettömyydelle? Sen etuliitteen ideahan on lähinnä viestittää sitä onko ilmoitus enää voimassa vai ei, ja itse ainakin pitäisin hieman ongelmallisena jos niitä ei käytettäisi. Tällöin jokainen ketju pitäisi aina kliksutella auki ennen kuin näkee esimerkiksi että vieläkö tavara on myynnissä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Onko joku erityinen syy etulitteettömyydelle? Sen etuliitteen ideahan on lähinnä viestittää sitä onko ilmoitus enää voimassa vai ei, ja itse ainakin pitäisin hieman ongelmallisena jos niitä ei käytettäisi. Tällöin jokainen ketju pitäisi aina kliksutella auki ennen kuin näkee esimerkiksi että vieläkö tavara on myynnissä.
Periaatteessa "VARATTU" tms.. jota ei sinänsä tarvisi korostaa, en tiedä. Ainut mikä tuli pikaisesti mieleen. Mutta kysymyksesi ei poista itse ongelmaa/bugia, joka ilmoitettiin. Etuliitteettömyydelle voi olla tarvetta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Periaatteessa "VARATTU" tms.. jota ei sinänsä tarvisi korostaa, en tiedä. Ainut mikä tuli pikaisesti mieleen. Mutta kysymyksesi ei poista itse ongelmaa/bugia, joka ilmoitettiin. Etuliitteettömyydelle voi olla tarvetta.
Jos taas myynti-ilmoituksen voisi postata ilman etuliitettä niin aika monelta se unohtuisi. Sen takia se on käsittääkseni nyt pakotettuna.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Jos taas myynti-ilmoituksen voisi postata ilman etuliitettä niin aika monelta se unohtuisi. Sen takia se on käsittääkseni nyt pakotettuna.
Ok, no jos tollainen on tullut, niin sit virheviestiä pitäisi päivittää ja poistaa "ei etuliitettä" -valinta? :) Itsekään tiennyt, että se on nykyää pakollinen. On kyl kieltämättä aina silloin tällöin unohtunut ilmoitusta tehdessä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
33
Onko joku erityinen syy etulitteettömyydelle? Sen etuliitteen ideahan on lähinnä viestittää sitä onko ilmoitus enää voimassa vai ei, ja itse ainakin pitäisin hieman ongelmallisena jos niitä ei käytettäisi. Tällöin jokainen ketju pitäisi aina kliksutella auki ennen kuin näkee esimerkiksi että vieläkö tavara on myynnissä.
Periaatteessa "VARATTU" tms.. jota ei sinänsä tarvisi korostaa, en tiedä. Ainut mikä tuli pikaisesti mieleen. Mutta kysymyksesi ei poista itse ongelmaa/bugia, joka ilmoitettiin. Etuliitteettömyydelle voi olla tarvetta.
Tässä tuli erään oman vanhan myynti-ilmoituksen kohdalla sellainen, että en saanut kaikkia tavaroita myydyksi. Kun näin pääsi käymään niin itse pähkäilin, että muokkaisin ilmoituksen sitten vain sellaiseksi, jotta myymättä jääneet tavarat on poistettu myynnistä. Tämän taasen tekisin jättämällä myynti-ilmoituksen otsikon etuliitteettömäksi sekä lisäämällä otsikkoon esim. *POISTETTU MYYNNISTÄ* tmv. lisätiedon. Tässä kun oma logiikka käy vääntöä sen kanssa, että jos tavaroita ei ole kaikkinensa myyty niin en itse ainakaan muokkaisi etuliitettä muotoon MYYTY saati jättäisi sitä myöskään MYYDÄÄN tilaan.

Itselle kävi sama mielessä mitä emagdnim tuossa yllä jo kirjoittaakin, eli poistaisi sitten etuliitteen lisäämisen alasvetovalikosta Ei etuliitettä -valinnan. Mutta hlö.kohtaisesti kyllä näkisin mieluummin niin, että etuliitteettömiä kauppailmoituksia olisi mahdollista tehdä ja annettaisiin kaupustelijoille sen verran vapautta valita miten ilmoituksiaan käsittelee.
Entä miten: olisikohan mahdollista toisaalta toteuttaa sellainen, että käyttäjän valitessa Ei etuliitettä forumisofta kysyisi vielä varmistuksen, että haluaako käyttäjä todella luoda uuden ilmoituksen ilman etuliitettä?
edit: tai voisiko saada Poistettu myynnistä etuliitteen? Mutta sitten varmaan hetken päästä on niin, että kohta halutaan ties minkälaisia etuliitteitä lisää :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
276
Ihan uteliaisuudesta, onko joku muukin ihmetellyt i7-6700k+emo combojen hintoja? (ei sillä että itsellä olisi tarvetta päivitellä 2700x, mutta tulee seurattua näitä markkinoita vähän)

~180e näyttää käytettynä lähtevän. Kun vertaa ryzen 3300x+b450 emolevyyn joka lähtee uutena jo alta 200e niin tuntuu melko hurjalta tuo käytetyn hinta.
Ja 3300x vie tuota kyllä jo missä tahansa. Taitaa olla aika tasoissa jopa 7700k kanssa (josta pyynnit on vielä isommat).
 
Liittynyt
02.07.2020
Viestejä
14
Hei, olen uusi täällä. Haluan myydä emolevyn, jonka ostin Amazonista. Sillä on edelleen takuu, mutta en tiedä miten siirtää takuu ostajalle. Tietääkö kukaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Ihan uteliaisuudesta, onko joku muukin ihmetellyt i7-6700k+emo combojen hintoja? (ei sillä että itsellä olisi tarvetta päivitellä 2700x, mutta tulee seurattua näitä markkinoita vähän)

~180e näyttää käytettynä lähtevän. Kun vertaa ryzen 3300x+b450 emolevyyn joka lähtee uutena jo alta 200e niin tuntuu melko hurjalta tuo käytetyn hinta.
Ja 3300x vie tuota kyllä jo missä tahansa. Taitaa olla aika tasoissa jopa 7700k kanssa (josta pyynnit on vielä isommat).
Itseäkin ihmetyttää miksi käytetystä ollaan valmiita maksamaan uuden hinta. Esimerkiksi

Myytävä tuote: Corsair 32GB (2 x 16GB) Vengeance LPX, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V, musta

Hinta: 120
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Jimms 10/2019
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Eiköhän sen kaiva jostain jos tarve vaatii.
Muuta huomioitavaa: Suosin noutoja.


Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa): Naantali
Toimitustapa: Nouto/Posti
Maksutapa: Käteinen/Mobilepay/Tilisiirto


Kuva:

Uusi kotiin kannettuna 125 euroa

 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
992
Itseä ihmettytänyt nyt viimeaikoina että laitetaan tavara palstalle myyntiin, sitten kun porukka tarjoaa niin myyjä ei vastaa mitään ja hetken aikaa niin koko ketju on täynnä tarjouksia ja hintapyynnillä ostajia eikä edelleenkään ole tuote myyty tai myyjä vastannut mihinkään :zoom:
Sitten ilmoitus painuu alas pariksi päiväksi jonka jälkeen alkaa "vieläkö on myynnissä" osio... :facepalm:

Eikö myyjiä vaan kiinnosta :zoom:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Itseä ihmettytänyt nyt viimeaikoina että laitetaan tavara palstalle myyntiin, sitten kun porukka tarjoaa niin myyjä ei vastaa mitään ja hetken aikaa niin koko ketju on täynnä tarjouksia ja hintapyynnillä ostajia eikä edelleenkään ole tuote myyty tai myyjä vastannut mihinkään :zoom:
Sitten ilmoitus painuu alas pariksi päiväksi jonka jälkeen alkaa "vieläkö on myynnissä" osio... :facepalm:

Eikö myyjiä vaan kiinnosta :zoom:
Käytännössä siis tavara on myyty ensimmäiselle ilmottautuneelle ja sen jälkeen myyjä ei käy foorumilla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
744
Eikö noihin näytönohjainten pilkkahinta tarjouksiin puututua ollenkaan?
Jokaisen 2000 sarjalaisen ketjussa naurettavia ehdotuksia vaan sen takia että uudet kortit ovat tulossa joiden suomihintaa ei tiedetä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Eikö noihin näytönohjainten pilkkahinta tarjouksiin puututua ollenkaan?
Jokaisen 2000 sarjalaisen ketjussa naurettavia ehdotuksia vaan sen takia että uudet kortit ovat tulossa joiden suomihintaa ei tiedetä.
Kyllähän ne suomihinnat on tiedossa: NVIDIA GeForce -näytönohjaimet

Kysymys vaan sitten on että miten määrität mikä on pilkkahintaa ja mikä ei. Myyntiosastoille (niin täällä kuin muuallakin) tulvii kovaa vauhtia 2000-sarjan ohjaimia, ja pyynneissäkin on esim. 2080ti osalta haarukkaa luokkaa 400e - 1000e välillä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
744
Kyllähän ne suomihinnat on tiedossa: NVIDIA GeForce -näytönohjaimet

Kysymys vaan sitten on että miten määrität mikä on pilkkahintaa ja mikä ei. Myyntiosastoille (niin täällä kuin muuallakin) tulvii kovaa vauhtia 2000-sarjan ohjaimia, ja pyynneissäkin on esim. 2080ti osalta haarukkaa luokkaa 400e - 1000e välillä.
Näköjään oli FE malleilla jo hinta nvidian sivuilla.
Mutta meinasin näitä heppuja jotka em korteista heittelee 150-200e tarjouksia.
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
276
Eikö noihin näytönohjainten pilkkahinta tarjouksiin puututua ollenkaan?
Jokaisen 2000 sarjalaisen ketjussa naurettavia ehdotuksia vaan sen takia että uudet kortit ovat tulossa joiden suomihintaa ei tiedetä.
On ne tiedossa: NVIDIA GEForce RTX 30 -sarjan pakettitarjous

729e 3080
529e 3070

17. päivä saa 3080 refua, lokakuussa 3070. Muide valmistajie malleista ei vie iha tarkkaa tietoo oo. Niis saattaa mennä 3080 kanssa hinta ~800e kieppeille.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
259
Aluksihan se oli ihan hyvä vitsi mutta kului aika äkkiä vanhaksi ja mauttomaksi. Onhan se nyt vähän hassua olettaa että 2080ti korteista kannattaisi nyt luopua jostain syystä paniikissa pilkkahintaan varsinkaan ilman ensinmäistäkään riippumatonta testitulosta. Tähän saisi puuttua jatkossa koska menee kyllä trollaamisen puolelle. Tuntuu että osa on tosissaan ja olettaa että nyt niitä kaikki myy ilmaiseksi ilman että hyllystä saa edes 3000 sarjaa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom