Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 472
Joopa joo. Sama iskee varastoon pölyttymään jos niistä maksetaan vain puolet uusien hinnoista.
Muuttujiahan tuossa on toki kuulokkeiden kunto ja mahdollinen takuun voimassaoloaika.

Laita myyntiin vaan ja pyynnit esim. Jandan ehdottamat 100€/140€, voihan ne mennäkkin.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 887
puolet uudenhinnast melko normia käytetyille jossa ei takuuta tai paljoa enää jäljellä. he4xx voi ehkä pienellä odottelulla ja hyvällä tuurilla saada enempikin, jos joku ei jaksa ruveta tilaamaan massdropista ja venaamaan viikkoa vaa haluu heti.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 793
Minkähänlaisia suosituksia täältä tulisi HD650 tilalle. Alkaa olla rajussa kunnossa jo nuo omat, ostin aikanaan käytettynä ja nyt ikää varmaan jo yli 10vuotta pitkälle.

Objective2 on vahvarina ja daccina objectiven tuotos myös usb:sta.

Käyttö on lähinnä yleistä käyttöä 35% musiikki, 40% elokuvat/sarjat ja loput pelaamista.

Aika isot korvat tuntuu olevan kun koitellut jotain satunnaisia luureja niin ei pysty sietämään sellaisia luureja ettei korvanlehdet mahdu kunnolla kuulokkeiden sisään. Sennheiserien mukavuus ollut kyllä ehdoton ykkönen, tuo korvien mahtuminen, painottumuus todlela pitkiä aikojakin kuunneltuna olleet ehdottomia valtteja.

Kyselisin siis mielenkiinntosta mitä itse ostaisitte tai harkitsisitte HD650 tilalle? HD650 ei kuitenkaan uudestaan viitsisi varmaan ostaa :D
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Minkähänlaisia suosituksia täältä tulisi HD650 tilalle. Alkaa olla rajussa kunnossa jo nuo omat, ostin aikanaan käytettynä ja nyt ikää varmaan jo yli 10vuotta pitkälle.

Objective2 on vahvarina ja daccina objectiven tuotos myös usb:sta.

Käyttö on lähinnä yleistä käyttöä 35% musiikki, 40% elokuvat/sarjat ja loput pelaamista.

Aika isot korvat tuntuu olevan kun koitellut jotain satunnaisia luureja niin ei pysty sietämään sellaisia luureja ettei korvanlehdet mahdu kunnolla kuulokkeiden sisään. Sennheiserien mukavuus ollut kyllä ehdoton ykkönen, tuo korvien mahtuminen, painottumuus todlela pitkiä aikojakin kuunneltuna olleet ehdottomia valtteja.

Kyselisin siis mielenkiinntosta mitä itse ostaisitte tai harkitsisitte HD650 tilalle? HD650 ei kuitenkaan uudestaan viitsisi varmaan ostaa :D
Aika mahdoton on löytää kuulokkeita joissa olisi samantyylinen mutta parempi ääni kun HD650:ssä. Käy kuuntelemassa jossain DT 1990 ja Hifiman Sundaraa, niistä voisi jompi kumpi olla hyvä upgrade.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
991
Aika mahdoton on löytää kuulokkeita joissa olisi samantyylinen mutta parempi ääni kun HD650:ssä. Käy kuuntelemassa jossain DT 1990 ja Hifiman Sundaraa, niistä voisi jompi kumpi olla hyvä upgrade.
Tosin jos on tavoitteena, että uudetkin kuulokkeet kestää sen 10+ vuotta niin jättäisin Hifimanit suosiolla kauppaan. Sennheiserilta voinee harkita HD 660S noiden DT 1990 Beyereiden ohella.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 793
Aika mahdoton on löytää kuulokkeita joissa olisi samantyylinen mutta parempi ääni kun HD650:ssä. Käy kuuntelemassa jossain DT 1990 ja Hifiman Sundaraa, niistä voisi jompi kumpi olla hyvä upgrade.
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Noita DT 1990 voisi tosiaan kokeilla. Mitenkäs HD800 tms Sennheiserit vertaantuu hd650? Itsekkään en oikein sennheiserien soundista löydä pahaa sanottavaa. Tietysti en niin kulta korva ole että osaisin tarkasti argumentoida mitä niissä eniten vaivaisi. Alemmat taajuudet ei noista toki koskaan hirveästi läpi ole tulleet, mutta ehkä tuosta tasapainoisuudesta johtuen ovat erittäin miellyttävät luurit kuunnella pitkiäkin aikoja putkeen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
991
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Noita DT 1990 voisi tosiaan kokeilla. Mitenkäs HD800 tms Sennheiserit vertaantuu hd650? Itsekkään en oikein sennheiserien soundista löydä pahaa sanottavaa. Tietysti en niin kulta korva ole että osaisin tarkasti argumentoida mitä niissä eniten vaivaisi. Alemmat taajuudet ei noista toki koskaan hirveästi läpi ole tulleet, mutta ehkä tuosta tasapainoisuudesta johtuen ovat erittäin miellyttävät luurit kuunnella pitkiäkin aikoja putkeen.
HD800(S) on todella erilainen soundiltaan kuin HD 650. Kirkkaat ja erottelevat.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
JBL Endurance SPRINT - Bluetooth-urheilunappikuulokkeet, musta 49,90 €

Onko mistään kotosin? Mulle riittää että pysyy päässä just varsinkin urheillessa.
Minulla on juurikin nämä. Käytän ainoastaan juostessa, ja ainakin minulla pysyvät erinomaisesti päässä. Ei tarvitse yhtään säätää asentoa juoksun aikana. Äänenlaadusta en osaa kummemmin sanoa, koska olen käyttänyt pelkästään areenan puheohjelmien ja podcastien kuunteluun.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Juoksemiseen ja salille pitäisi löytää mielellään täysin langattomat napit. Tärkeintä on että pysyy hyvin korvissa ja ei paina. Lisäksi ei saa ihan täysin estää taustaääniä.
Tulee käytettyä myös talvella. Akun kesto pitäisi olla hyvä ettei ihan pikku pakkasella hyydy.
Onko kokemusta mitkä näistä kannattaa valita? Tai voi myös ehdottaa muita noin alle 200€ hinnalla.

Jabra Elite Active 65T
Jabra Elite Active 65T täysin langatt. kuulokkeet (sin) - Kuulokkeet

Plantronics Backbeat FIT 3100
Plantronics BackBeat Fit 3100 true wireless in-ear kuulokkeet (musta) - Kuulokkeet urheiluun

Jaybird RUN XT
Jaybird RUN XT täysin langattomat in-ear kuulokkeet (musta) - Kuulokkeet urheiluun
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Juoksemiseen ja salille pitäisi löytää mielellään täysin langattomat napit. Tärkeintä on että pysyy hyvin korvissa ja ei paina. Lisäksi ei saa ihan täysin estää taustaääniä.
Tulee käytettyä myös talvella. Akun kesto pitäisi olla hyvä ettei ihan pikku pakkasella hyydy.
Onko kokemusta mitkä näistä kannattaa valita? Tai voi myös ehdottaa muita noin alle 200€ hinnalla.

Jabra Elite Active 65T
Jabra Elite Active 65T täysin langatt. kuulokkeet (sin) - Kuulokkeet

Plantronics Backbeat FIT 3100
Plantronics BackBeat Fit 3100 true wireless in-ear kuulokkeet (musta) - Kuulokkeet urheiluun

Jaybird RUN XT
Jaybird RUN XT täysin langattomat in-ear kuulokkeet (musta) - Kuulokkeet urheiluun
Nuo Jabrat on oikeasti hyvät, itellä käytössä kaupungilla liikkuessa, salilla ja lenkillä. Monia eri BT-nappeja ollut testissä ja vielä en ole löytänyt sellaisia mitkä nuo Jabrat voittaisi. Noista kahdesta jälkimmäisestä ei tosin ole kokemuksia.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
610
Nuo Jabrat on oikeasti hyvät, itellä käytössä kaupungilla liikkuessa, salilla ja lenkillä. Monia eri BT-nappeja ollut testissä ja vielä en ole löytänyt sellaisia mitkä nuo Jabrat voittaisi. Noista kahdesta jälkimmäisestä ei tosin ole kokemuksia.
Voin kanssa suositella jabroja,mulla on noi elite sport mallit.Niitä sais nyt gigantin outletistä ihan hyvään rahaan.

Gigantti Outlet - Gigantti
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Minkähänlaisia suosituksia täältä tulisi HD650 tilalle. Alkaa olla rajussa kunnossa jo nuo omat, ostin aikanaan käytettynä ja nyt ikää varmaan jo yli 10vuotta pitkälle.

Objective2 on vahvarina ja daccina objectiven tuotos myös usb:sta.

Käyttö on lähinnä yleistä käyttöä 35% musiikki, 40% elokuvat/sarjat ja loput pelaamista.

Aika isot korvat tuntuu olevan kun koitellut jotain satunnaisia luureja niin ei pysty sietämään sellaisia luureja ettei korvanlehdet mahdu kunnolla kuulokkeiden sisään. Sennheiserien mukavuus ollut kyllä ehdoton ykkönen, tuo korvien mahtuminen, painottumuus todlela pitkiä aikojakin kuunneltuna olleet ehdottomia valtteja.

Kyselisin siis mielenkiinntosta mitä itse ostaisitte tai harkitsisitte HD650 tilalle? HD650 ei kuitenkaan uudestaan viitsisi varmaan ostaa :D
Sennheiser hd 800 s ei purista niin paljoa mitä hd 650. Kertainvestointi mitä ei tarvitse katua.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Noita DT 1990 voisi tosiaan kokeilla. Mitenkäs HD800 tms Sennheiserit vertaantuu hd650? Itsekkään en oikein sennheiserien soundista löydä pahaa sanottavaa. Tietysti en niin kulta korva ole että osaisin tarkasti argumentoida mitä niissä eniten vaivaisi. Alemmat taajuudet ei noista toki koskaan hirveästi läpi ole tulleet, mutta ehkä tuosta tasapainoisuudesta johtuen ovat erittäin miellyttävät luurit kuunnella pitkiäkin aikoja putkeen.
Käy ihmeessä koekuuntelemassa DT 1990 Pro:t. En yhtään yllättyisi jos tulet olemaan sitä mieltä ettei HD800(S):t ole hintaeronsa arvoisia. :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Tuli roudattua 7 vuotta wanhat DT770 Pro 80ohm luurit töihin kun ensin hankin uudet pehmusteet kauhtuneiden tilalle.
Kyllähän nämä ovat edelleen täyttä rautaa äänenlaadultaan vaikka Hifiman HE-400 ollut vuosikaudet käytössä ja Beyerit olleet pölyttymässä kaapin perällä.

Ainoat asiat mitkä mättää:

- Pannan muovisissa ripustuksissa pienet murtumat vasemmalla että oikealla puolella. Edelleen kuitenkin jämäkät rakenteeltaan eikä murtumat tunnu olevan kuin kosmeettinen haitta kun ruuvit pitävät osat kasassa. Helppo kuitenkin korjata, thingiversestä löytyy 3d-tulostin tiedostot millä saisi uudet varaosat tulostettua ja f-musiikillakin taitaa olla niitä osia myytävänä.

- Kuppien pehmusteiden kiinnike on vasemmasta kupista osittain murtunut sentin pituiselta alueelta. Vika jää kuitenkin piiloon kun pehmusteet pistää paikalleen eikä se vaikuta lainkaan siihen miten hyvin pehmusteet pysyy kupissa kiinni. Aika vaikea korjata kun koko luuri täytyisi purkaa osiin vaikka Fasu myykin varaosia.
 

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
Sennheiser hd 800 s ei purista niin paljoa mitä hd 650. Kertainvestointi mitä ei tarvitse katua.
Täältäkin ääni HD800S jos vaan budjetti venyy. Toinen vaitoehto on Beyerin T1 jos haluaa dynaamisemman soundin kuin tuo HD800S. Kummassakin erottelevuus samaa tasoa, mutta Senkut enemmän se ultrapuhdas hifikuuloke ja T1 ns. musiikinkuuntelu kuuloke iskevämällä soundilla.

Ite olen molemmat omistanut ja T1 jäi käyttöön kun tykkäsin enemmän tiettyjen musiikkityylien kanssa. HD800S silti tavallaan parempi kuuloke jos haetaan sitä puhtainta hifiä reilun tonnin hintaluokasta.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 739
Minulla ollut tuommoidet vanhat kuluneet DT770 80ohmiset muutaman vuoden töissä. Kovasti edelleen pitänyt niistä, niin ostin kotiin melko uudet DT770 250ohmiset. Ja kun halvalla sai.

Melkoinen ylläri miten erilaiset ne on. En tiedä johtuuko siitä kuinka kuluneet/käytetyt ovat, vai onko tapahtunut jotain revisio muutoksia vai onko kyseessä vain eri ohm versioiden välisistä eroista. 250ohmisista tuli vähän jo DT990 viboja diskantista, mutta lisäksi soundstage tuntuu olevan erilainen, kuin välissä olisi tyhjää ja se alkaisi kauempaa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 101
Sennheiser hd 800 s ei purista niin paljoa mitä hd 650. Kertainvestointi mitä ei tarvitse katua.
HD650:t kyllä löystyy ajan mittaa, tai käsin jos ei jaksa odottaa. Omat HD650:t olivat varsin löysät ilman sen erityisempää säätöä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 472
Minulla ollut tuommoidet vanhat kuluneet DT770 80ohmiset muutaman vuoden töissä. Kovasti edelleen pitänyt niistä, niin ostin kotiin melko uudet DT770 250ohmiset. Ja kun halvalla sai.

Melkoinen ylläri miten erilaiset ne on. En tiedä johtuuko siitä kuinka kuluneet/käytetyt ovat, vai onko tapahtunut jotain revisio muutoksia vai onko kyseessä vain eri ohm versioiden välisistä eroista. 250ohmisista tuli vähän jo DT990 viboja diskantista, mutta lisäksi soundstage tuntuu olevan erilainen, kuin välissä olisi tyhjää ja se alkaisi kauempaa.
Padit muuttuu/litistyy ajan myötä ja ilmeisesti vaikuttaa ääneen suhteellisen paljon. Jossain netin syövereissä oli dt990 mitattu taajuusvaste uusilla/käytetyillä padeilla ja ero oli suhteellisen iso.

Toki juttua löytyy myös 80/250ohm versioiden äänellisestä erosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Voisiko joku suositella uutta kuulokekaapelia HD800:lle vanhan rispaantuneen tilalle? Nuo Senkun omat on aikamoisen tyyriit, niin ajattelin että onko huokeampia (mutta silti laadukkaita) epävirallisia/custom vaihtoehtoja markkinoilla?
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
64
Voisiko joku suositella uutta kuulokekaapelia HD800:lle vanhan rispaantuneen tilalle? Nuo Senkun omat on aikamoisen tyyriit, niin ajattelin että onko huokeampia (mutta silti laadukkaita) epävirallisia/custom vaihtoehtoja markkinoilla?
Skyaudiocables.. Löytyy ebaysta. Kaveri tekeen niitä Briteissä. Tekee just semmoset mitä haluut.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 472
Minkähänlaisia suosituksia täältä tulisi HD650 tilalle. Alkaa olla rajussa kunnossa jo nuo omat, ostin aikanaan käytettynä ja nyt ikää varmaan jo yli 10vuotta pitkälle.
Jos muuten haluat edullisempaa päivitystä niin massdropin Hifiman HE4XX kannataa pitää vaihtoehtona, hls - suhteeltaan mielestäni lyömättömät kuulokkeet.

Mukavuus ei välttämättä ihan samalla tasolla hd650 kanssa mutta kyllä noitakin pienen totuttelun jälkeen mielellään pitää päässä. Äänenlaadullinen päivitys on huomattava molempia vierekkäin kokeilleena.

He4XX soundstage on isompi, diskantti erottelevampi ja innostavampi, keskialue ei ole yhtä presentti kuin hd650 mutta mukavsti esillä neutraalina. Suurin ero on bassossa, he4XX basso on nopeampi, iskevämpi ja ulottuu alemmas.

HD650 sopii ehkä klassisen ja akustisen musiikin kuunteluun paremmin mutta he4xx vie kaikessa muussa voiton ainakin omasta mielestä.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Jos muuten haluat edullisempaa päivitystä niin massdropin Hifiman HE4XX kannataa pitää vaihtoehtona, hls - suhteeltaan mielestäni lyömättömät kuulokkeet.

Mukavuus ei välttämättä ihan samalla tasolla hd650 kanssa mutta kyllä noitakin pienen totuttelun jälkeen mielellään pitää päässä. Äänenlaadullinen päivitys on huomattava molempia vierekkäin kokeilleena.

He4XX soundstage on isompi, diskantti erottelevampi ja innostavampi, keskialue ei ole yhtä presentti kuin hd650 mutta mukavsti esillä neutraalina. Suurin ero on bassossa, he4XX basso on nopeampi, iskevämpi ja ulottuu alemmas.

HD650 sopii ehkä klassisen ja akustisen musiikin kuunteluun paremmin mutta he4xx vie kaikessa muussa voiton ainakin omasta mielestä.
Samat näkemykset täälläkin, itsellä tosin on HE-400i mutta se taitaa olla aika identtinen HE-4XX kanssa
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Skyaudiocables.. Löytyy ebaysta. Kaveri tekeen niitä Briteissä. Tekee just semmoset mitä haluut.
Jees, laitoinkin perjantaina tilausta sisään ja aamulla tuli jo ilmoitus että kaapeli lähtenyt matkaan. Nopeaa toimintaa kaverilta. Ja säästi reilun satkun vrt Senkun kaapeliin. :tup:
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
64
Jees, laitoinkin perjantaina tilausta sisään ja aamulla tuli jo ilmoitus että kaapeli lähtenyt matkaan. Nopeaa toimintaa kaverilta. Ja säästi reilun satkun vrt Senkun kaapeliin. :tup:
Moro, Oon kolme kaapelia tilannu sieltä eri kuulokkeisiin. Oon ollu enemmän kuin tyytyväinen kaverin työhön. Hinta/laatu on kohdallaan[emoji869]
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
HD800(S) on todella erilainen soundiltaan kuin HD 650. Kirkkaat ja erottelevat.
Itse päivitin aikoinaan HD650:stä (olin kokeillut HE-500:sta sekä Beyerdynamicin T1:stä mutta eivät olleet musta parempia kuin HD650) HD800:een ja etukäteen pelotti vähän että onkohan liian kirkkaat. Olin jo rakastunut HD650:n soundiin (ja diggaan siitä vieläkin) ja sehän on soundiltaan tosi tumma ja korvia hivelevä, mutta HD800 on reilusti parempi luuri ja nyt olen tykästynyt siihen. Laitteistosta riippuen se saattaa olla liian kirkas, itse pyöritän sitä Asus Essence STX MUSES dacista Lake People G100 vahvariin ja toimii erinomaisesti. Jos tökkään suoraan DACiin niin pikkasen liian kirkas.

HD650 on silti mukava vehje tässä HD800:n vieressä, mutta nykyään 90% kuuntelusta pelaamiseen ja leffoihin vie tuo HD800.

Itselleni HD650 tai HD800 ovat kummatkin paremmat luurit kuin esim. Beyerdynamicin Teslat (T1) tai HE-500. HE-500:n häviäminen HD650:iin tuli yllätyksenä. Kuuntelin sitä kuukauden kunnes vaihdoin takaisin. T1:stä jaksoin pari päivää.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Itse diggailen pelatessa käyttää oman NFB-11:n vahvaria HD800:n kanssa vaikka hitusen kirkas onkin, koska se jättää treblen niin auki ja pystyy kuulemaan kaikki ne pelimaailman pienetkin yksityiskohdat. Sit kun kuuntelee musaa niin vaihdan Violectricin V200:n joka mukavasti pehmentää sitä treblen kärkeä ja tuo enemmän bassoa esille. Antaa kokonaisvaltaisesti lämpimämmän soundin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Itselleni HD650 tai HD800 ovat kummatkin paremmat luurit kuin esim. Beyerdynamicin Teslat (T1) tai HE-500. HE-500:n häviäminen HD650:iin tuli yllätyksenä. Kuuntelin sitä kuukauden kunnes vaihdoin takaisin. T1:stä jaksoin pari päivää.
Milläs tapaa tuo mielestäsi hävisi, käynyt mielessä tuo HE-500 testaus jos halvalla jostain löytää. HD6xx (HD650) löytyy ennestään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Ompa meitä moneksi kun omasta mielestä HD650 on reilusti huonompi kuuloke, kuin HE-500. Siis reilusti.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
801
Onko mitään ehdotuksia langattomiksi kuulokkeiksi olohuonekäyttöön öisin? Lähinnä TV ja pelailu.
Itse katsonut jotain Sennheiser RS185, Steelseries Arctis Pro Wireless ja miksei jopa Audeze Mobius. Ei siis haittaa vaikka olisi "pelikuulokkeet", nämä toimivat vissiin hyvin myös leffojen/sarjojen katseluun.
TV:nä 2017 Sony XE9305 jossa varmaan tarpeeksi uusi bluetooth versio jos sitä aikoo käyttää?
Ei haittaa jos äänet vähän vuotaa ulos (esim. noi senkut).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
569
Kuulokkeiden taajuusvaste riippuu järkyttävän paljon käyttäjänsä korvan yksilöllisestä anatomiasta; muistaakseni korkeammilla taajuuksilla mahdollinen vaihteluväli ihmisestä toiseen on tyyliin 10+ dB. Jo tästä johtuen keskustelupalstojen subjektiiviset kuulokevertailut usein pyörii ympyrää, vaikka ihan mukavaa ajanvietettä onkin.
Erittäin totta.

Tähän hieman liittyen voin todeta, että olin juuri kuulotesteissä Terveystalossa. Työterveyshoitaja totesi testin jälkeen, että ei ole vastaavia kuulontutkimustuloksia nähnyt aiemmin ja että hän on kuitenkin useamman kymmenen vuotta niitä tehnyt. Pystyin aistimaan kaikki testissä testatut pistetaajuudet jokaisella testiin kuuluvalla äänenpainetasolla.

Saattaa olla, että hyvä kuuloni rajaa yleisestikin hyvinä pidettyjä kuulokkeita pois.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Minkähänlaisia suosituksia täältä tulisi HD650 tilalle. Alkaa olla rajussa kunnossa jo nuo omat, ostin aikanaan käytettynä ja nyt ikää varmaan jo yli 10vuotta pitkälle.

Objective2 on vahvarina ja daccina objectiven tuotos myös usb:sta.

Käyttö on lähinnä yleistä käyttöä 35% musiikki, 40% elokuvat/sarjat ja loput pelaamista.

Aika isot korvat tuntuu olevan kun koitellut jotain satunnaisia luureja niin ei pysty sietämään sellaisia luureja ettei korvanlehdet mahdu kunnolla kuulokkeiden sisään. Sennheiserien mukavuus ollut kyllä ehdoton ykkönen, tuo korvien mahtuminen, painottumuus todlela pitkiä aikojakin kuunneltuna olleet ehdottomia valtteja.

Kyselisin siis mielenkiinntosta mitä itse ostaisitte tai harkitsisitte HD650 tilalle? HD650 ei kuitenkaan uudestaan viitsisi varmaan ostaa :D
Varaosiahan löytyy näihin HD 600 sarjan kannuhin todella hyvin. Jos jokin osa on hajonnut, niin helppo korjata ihan itse. Jos on tyytyväinen, niin ei välttämättä kannata edes alkaa vaihtamaan. Itse päättänyt näillä HD 6XX:illä mennä, kun ei vielä ole tullut vastaan parempaa kokonaisuutta (mukavuus, kaikki kuulostaa hyvältä ja mielyttävältä) - toisin sanoen paras kompromissi omille korville. Katsotaan sitten uudestaan jos Sennheiser julkaisee jotain uutta...
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Nonni, nyt ne hyvät vanhat luotettavat kuulokkeet meni ja otti. Yritin ettiä headset keskusteluja mutta tämä topikki pursui lävitse kaiken, suositelkaa minulle laadukkaita headsettejä joissa basso on muhkea ja kuulokkeilla voi kuunnella halutessaan vähän kovempaankin. Mielellään headsetti koska myös pelaaminen on harrastus mutta musiikki tulee ensin. Katselin että täällä höpötellään tonnin kuullokkeista ja voin heti kertoa että budjetti on mielellään alle sata tai tasan. Vanhat oli beyerdynamic dt770, ostin jo roccat rengat mutta ne palautan kauppaan huomenna, basson toisto oli aivan säälittävää... Eli onko minulla toivoa satasella? Ja ne kaikki superhifistelijät jotka on tonnin vehkeisiin tottunut, elkää.... pliis olen pihi.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 739
Nonni, nyt ne hyvät vanhat luotettavat kuulokkeet meni ja otti. Yritin ettiä headset keskusteluja mutta tämä topikki pursui lävitse kaiken, suositelkaa minulle laadukkaita headsettejä joissa basso on muhkea ja kuulokkeilla voi kuunnella halutessaan vähän kovempaankin. Mielellään headsetti koska myös pelaaminen on harrastus mutta musiikki tulee ensin. Katselin että täällä höpötellään tonnin kuullokkeista ja voin heti kertoa että budjetti on mielellään alle sata tai tasan. Vanhat oli beyerdynamic dt770, ostin jo roccat rengat mutta ne palautan kauppaan huomenna, basson toisto oli aivan säälittävää... Eli onko minulla toivoa satasella? Ja ne kaikki superhifistelijät jotka on tonnin vehkeisiin tottunut, elkää.... pliis olen pihi.
Uudet DT770? :) Tai niistä väännetyt MMX300:t, tosin niissä taitaa olla vähän vähemmän bassoa.
Jos avoimet käy, mihin lisäät jonkun mikin niin käytettynä esim. Philips X2:t.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Uudet DT770? :) Tai niistä väännetyt MMX300:t, tosin niissä taitaa olla vähän vähemmän bassoa.
Jos avoimet käy, mihin lisäät jonkun mikin niin käytettynä esim. Philips X2:t.
Nyt sellanen hölmö kysymys kun noita saakin aika halvalla nykyään niin mitä eroa on 32/80/250 ohmisilla, joskus 10-15v kun meinaan viimeksi ostin kuulokkeeni niin silloin sitä selvitin muttei nyt tule päähän heti että mitä meinasi tuo? :sori:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Nyt sellanen hölmö kysymys kun noita saakin aika halvalla nykyään niin mitä eroa on 32/80/250 ohmisilla, joskus 10-15v kun meinaan viimeksi ostin kuulokkeeni niin silloin sitä selvitin muttei nyt tule päähän heti että mitä meinasi tuo? :sori:
Kertoo hieman siitä, kuinka vaikeaa kuulokkeita on ajaa. Suoraan ei voi verrata eri mallisia kuulokkeita toisiinsa noiden mukaan mutta samassa sarjassa voi. 32ohm DT770 on helpompi ajaa kuin 250ohm mutta toisaalta periaatteessa korkeampiohmiset on parempina pidettyjä jos on kunnon vahvistin. Sanoisin, että 80ohm toimii hyvin PC:llä jos äänilähtö kunnossa ja kännykkäkäyttöön 32ohm DT770 olisi hyvä.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Kertoo hieman siitä, kuinka vaikeaa kuulokkeita on ajaa. Suoraan ei voi verrata eri mallisia kuulokkeita toisiinsa noiden mukaan mutta samassa sarjassa voi. 32ohm DT770 on helpompi ajaa kuin 250ohm mutta toisaalta periaatteessa korkeampiohmiset on parempina pidettyjä jos on kunnon vahvistin. Sanoisin, että 80ohm toimii hyvin PC:llä jos äänilähtö kunnossa ja kännykkäkäyttöön 32ohm DT770 olisi hyvä.
Olrait, mulla on vanhat 10-15v Creative Fatal1tyn noin 30e kuulokkeet ja niissäkin oli parempi basso ja ääni kuin noissa uusissa Roccat Rengoissa, miten se voi olla mahdollista? Muistaakseni nekin oli 32 ohmiset kuten roccatit. ne kesti pc volyymin täysillä ja basson boostattuna kun roccatit ei kestä edes 70% ilman boostia kun alkaa basso särkemään, voiko kehitys olla näin surkeaa kun vanhat maksoi 30e ja uudet 60e ja laatu kaksikertaa surkeampaa?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Roccatit Roskiin. Ens kerralla kysyt täällä ensin ennenkuin ostat.:)

Mutta ehdotuksena; ehkäpä paras valinta olisi hieman venyttää budjettiä muutamalla kympillä ja ostaa ns. oikeat kuulokkeet + modmic.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Roccatit Roskiin. Ens kerralla kysyt täällä ensin ennenkuin ostat.:)

Mutta ehdotuksena; ehkäpä paras valinta olisi hieman venyttää budjettiä muutamalla kympillä ja ostaa ns. oikeat kuulokkeet + modmic.
Oli vähän sellanen heräteostos, töistä kauppaan ja piti jotkut ostaa ja sitte powerissa ollu juuri muuta kuin nuo, sanoivat että kokeile 60pv, noh kokeilin 10min ja tulos oli selvä, palautus... Luulis että nyt jotkut razeritkin vois olla ihan jebulit 85e? Laadun ei tarvi olla mitään tasoa 1000e vaan kunhan musan kuuntelussa bassot on muhkeat. onko maailma tosissaan näin paljon mennyt taaksepäin kuulokkeiden kehityksessä että pitää pulittaa yli satku että saa edes vanhojen 30e hintaisten tasoiset :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Oli vähän sellanen heräteostos, töistä kauppaan ja piti jotkut ostaa ja sitte powerissa ollu juuri muuta kuin nuo, sanoivat että kokeile 60pv, noh kokeilin 10min ja tulos oli selvä, palautus... Luulis että nyt jotkut razeritkin vois olla ihan jebulit 85e? Laadun ei tarvi olla mitään tasoa 1000e vaan kunhan musan kuuntelussa bassot on muhkeat. onko maailma tosissaan näin paljon mennyt taaksepäin kuulokkeiden kehityksessä että pitää pulittaa yli satku että saa edes vanhojen 30e hintaisten tasoiset :(
Jos on oltava alle satku niin joku hyperX varmaa se paras mitä siihe saa, muuten menet ottamaan ne uudet DT770
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 608
Mites v-mäinen toi on jos ostaa modmicin kylkeen. Häiritseekö tuo kaksi johtoa paljon vai kannattaako jollaki nippusiteellä sitten pistää kiinni? Muuten houkuttelisi vaihtoehto mutta mietityttää että roikkuuko ne sitten kokoajan jaloissa kun menee tunteisiin jo yhteen johtoon.:tdown:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Mites v-mäinen toi on jos ostaa modmicin kylkeen. Häiritseekö tuo kaksi johtoa paljon vai kannattaako jollaki nippusiteellä sitten pistää kiinni? Muuten houkuttelisi vaihtoehto mutta mietityttää että roikkuuko ne sitten kokoajan jaloissa kun menee tunteisiin jo yhteen johtoon.:tdown:
Juurikin tämän takia haluaisin suoraan sen setin :joy:

edittiä: pohdin tässä että marssin peliläppärin kanssa huomenna poweriin ja sanon että vihko auki, headsetit riviin ja kokeilen kaikki läpi.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Mites v-mäinen toi on jos ostaa modmicin kylkeen. Häiritseekö tuo kaksi johtoa paljon vai kannattaako jollaki nippusiteellä sitten pistää kiinni? Muuten houkuttelisi vaihtoehto mutta mietityttää että roikkuuko ne sitten kokoajan jaloissa kun menee tunteisiin jo yhteen johtoon.:tdown:
Ei ongelmaa. Itsellä on modmicin mukana tulevalla kiinnikkeellä kuulokkeiden päässä vedonpoisto mikiltä. Tilasin jotain tälläista:
https://s.click.aliexpress.com/e/bfdkEkxQ
ja tuon kieputin 2m matkalta yhteen kuulokkeiden johdon kanssa. Toimii kuin junan vessa.

Edit. Taisi olla 5mm vahvaa tuo spiraali.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Jos on yhtään tarve kuunnella musiikkia niin en usko, että mikään noista valmiista headseteistä siihen soveltuu... ?

Mites v-mäinen toi on jos ostaa modmicin kylkeen. Häiritseekö tuo kaksi johtoa paljon vai kannattaako jollaki nippusiteellä sitten pistää kiinni? Muuten houkuttelisi vaihtoehto mutta mietityttää että roikkuuko ne sitten kokoajan jaloissa kun menee tunteisiin jo yhteen johtoon.:tdown:
ModMicilta on tullut myös langaton versio. Mutta joo sen mikin johdon saa kyllä kiedottua kuulokkeen johtoon. Itse olen pitänyt kuitenkin irrallaan, koska en pidä sitä mikkiä kiinni kuulokkeissa kuin tarpeen tullen. Mutta jos jatkuvasti tarvitsee sen mikin, niin ei se johto kiedottuna yhteen kovin paha ole.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
268
Jos on yhtään tarve kuunnella musiikkia niin en usko, että mikään noista valmiista headseteistä siihen soveltuu... ?



ModMicilta on tullut myös langaton versio. Mutta joo sen mikin johdon saa kyllä kiedottua kuulokkeen johtoon. Itse olen pitänyt kuitenkin irrallaan, koska en pidä sitä mikkiä kiinni kuulokkeissa kuin tarpeen tullen. Mutta jos jatkuvasti tarvitsee sen mikin, niin ei se johto kiedottuna yhteen kovin paha ole.
Ei ne varmasti päihitä siis esim dt770 mutta tosissaan siis minulla oli dt770 ja creative fatal1ty headset ja pakko kehaista että creativessa äänet oli oikeasti tyydyttävät ja hyvät ja sen taso riittäisi minulle, tietenkään se ei ikinä yllä dt770 tasolle, mutta että noiden roccattien jälkeen tuli erittäin epäileväinen olo kaikkiin headsetteihin. koska roccattien taso oli oikeasti todella huono vaikka maksoivatkin kaksin kertaisesti vanhoihin fatal1tyihin verrattuna... Nyt pitäisi noista saada ne laadukkaimmat headsetti merkit kaivettua, hyperX jo mainittiinkin laadukkaana. Onko Razereista mihinkään?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 608
Ei ne varmasti päihitä siis esim dt770 mutta tosissaan siis minulla oli dt770 ja creative fatal1ty headset ja pakko kehaista että creativessa äänet oli oikeasti tyydyttävät ja hyvät ja sen taso riittäisi minulle, tietenkään se ei ikinä yllä dt770 tasolle, mutta että noiden roccattien jälkeen tuli erittäin epäileväinen olo kaikkiin headsetteihin. koska roccattien taso oli oikeasti todella huono vaikka maksoivatkin kaksin kertaisesti vanhoihin fatal1tyihin verrattuna... Nyt pitäisi noista saada ne laadukkaimmat headsetti merkit kaivettua, hyperX jo mainittiinkin laadukkaana. Onko Razereista mihinkään?
Ainoat mitkä on itsellä toiminut on hyperx cloudit. Muut headsetit on samanlaine ku laittais ämpärin päähän ja joku kumauttaisi ämpäriin. Todella tunkkainen soundi ja todella epäselvä.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Ne peli bling blonx on "suo siellä vetelä täällä" kuulokkeita, toisessa on "ok" basso ja diskantti sihisee, toisessa taas diskantti "ok" ja keskiäänet kolisee kuin olisi lentokone hangaarissa.

Ehkä Sennheiser game one voisi olla jonkin kuuloinen mutta hinta nousee.

Helvetin hyvä combo jos löytää on Fidelio X2 käytettynä ja V-moda boom pro, pärjää yhdellä johdolla ja ääni on jees.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 138
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom