Video: Virtalähteeseen käsintehdyt värikkäät jatkokaapelit

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
NOSTO
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529



Kasasimme keväällä RGB-valaistun ja nestejäähdytetyn tietokoneen, jossa oli käytössä kovat putket. Viimeistelimme tietokoneen pienellä yksityiskohdalla eli tilaamalla teemaan sopivat värikkäät käsintehdyt virtalähteen jatkokaapelit.



ATX- ja PCI Express -virtakaapelit tilattiin brittiläiseltä Shakmods.com-sivustolta itse valitulla värityksellä ja hintaa niille tuli postikuluineen 70 puntaa eli 80 euroa. Kaapelit ovat noin 30 cm pitkät ja niiden mukana tuli kaksi kaapelikampaa, jotka pitävät johtimet nätisti rinnakkain ja järjestyksessä. Asennamme videolla kaapelit paikoilleen ja ihastelemme lopputulosta.

Jos pidit videosta, tilaa io-techin YouTube-kanava ja anna kommenteissa palautetta niin kehitämme videokonseptia lisää, kiitos!

Katso video Youtubessa

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Olisitte nähneet vähän vaivaa ja sleevanneet itse nuo kaapelit. Varmaan olis kiinasta löytynyt hyvin tarvikkeita ja olisi ollut parempi jatko kiinasta tilatuille vesivehkeille. :)
 
Liittynyt
11.03.2017
Viestejä
294
Olisitte nähneet vähän vaivaa ja sleevanneet itse nuo kaapelit. Varmaan olis kiinasta löytynyt hyvin tarvikkeita ja olisi ollut parempi jatko kiinasta tilatuille vesivehkeille. :)
Tosiaan, jos itse tekee alusta astin hankituillaraaka-aineista ja työkaluilla, niin jää kyllä monelta pojalta ja tytöltä tekemättä. Se kiistaton etu omatekoisissa custom-kaapeleissa on, että johtimet mahdollista saada eri pitusiksi ja siten optimoida asennus täysin, kuten vaikka tässä videossa:


IO-techiltä oikea veto ja ihan piristäväkin.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Toivottavasti tämä "viihteellinen puoli" io-techista ei tule loppumaan. Teidän kaikkien artikkeleiden ja uutisten kirjoittajien asiallinen sisältö kun on juuri sitä mitä itse tykkään lukea, mutta mielellään katson aina nämä hieman kieli poskella tehdyt Sampsan Serriseikkailut myöskin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
NOSTO
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Olisitte nähneet vähän vaivaa ja sleevanneet itse nuo kaapelit. Varmaan olis kiinasta löytynyt hyvin tarvikkeita ja olisi ollut parempi jatko kiinasta tilatuille vesivehkeille. :)
Videolla oli tämä vaihtoehto mainittu ja linkitetty, aika monen noita tehneen mukaan ensikertailaiselle todella vaivalloinen juttu.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Taas mietin, että turhaa rahanmenoa. Mutta pakko myöntää, että lopputulos miellytti silmää.

Onkos arviota, paljon olisi "säästänyt" jos olisi itse tehnyt. Siis olettaen, että työkalut on olemassa.
Luulis, ettei niin kovin isoksi tuntipalkka jäisi?
Tosin tekemisen ilollakin on oma arvonsa, saattaahan se tässä Sampsallakin osin ollut motiivina?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Sampsa tarttee kohta RGB-Pride -Ribbonin. Värit tuosta kaapelista.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Kannatusta myös täältä tuolle RGB-Pride nauhalle, voisin jopa ostaa :)
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Mitä ehmettiä?! Jos kerran tehdään RGB-valoilla konetta, niin tokihan myös kaapelit on RGB.
Eieiei, melkoinen tyylivirhe nyt tässä tullut tehtyä. :dead:
Vielä ennättää vaihtaa nuo tylsät puotinarua muistuttavat tekeleet Lian Li:n Strimer:eihin. :tup:
24-pin ATX ja 8-pin GPU

 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Mitä ehmettiä?! Jos kerran tehdään RGB-valoilla konetta, niin tokihan myös kaapelit on RGB.
Eieiei, melkoinen tyylivirhe nyt tässä tullut tehtyä. :dead:
Vielä ennättää vaihtaa nuo tylsät puotinarua muistuttavat tekeleet Lian Li:n Strimer:eihin. :tup:
24-pin ATX ja 8-pin GPU

Tästä oli just tekniikkakatsauksessa puhetta ja on Sampsan mukaan sitten se tulossa oleva seuraava vaihe :D
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Tästä oli just tekniikkakatsauksessa puhetta ja on Sampsan mukaan sitten se tulossa oleva seuraava vaihe :D
Onpas kehitys mennyt eteenpäin vauhdilla kaapeleissakin, mielenkiintoista nähdä lopputulos tuosta.
Eli tuleeko rauhaton fiilis vai ei. Nuo nykyiset sateenkaarivärit mielestäni sopivat tohon hyvin ja "rauhoittavat" värimaailmaa olematta kuitenkaan tylsät. Joten ymmärrystä Sampsalle löytyy vaikka omat eurot ovat tuoltakin osin kortilla, ne kun ovat niin suhteellinen asia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Jatkokaapelit ei ole teknisesti hyvä idea, ylimääräinen liitos ja kaapeli aiheuttaa jännitehäviöitä. Sitten ihmetellään miksi kone kaatuu rasituksessa... Olisi parempi tehdä/vaihtaa kokonaan uudet johdot.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 141
Onkos arviota, paljon olisi "säästänyt" jos olisi itse tehnyt. Siis olettaen, että työkalut on olemassa.
Kiinasta tilailemalla luultavasti enemmänkin mutta jonkun pari kymppiä varmaan. Toki, harvalta taitaa tuota crimpperiä löytyä noille atx pinneille, että pääsisi kaapeleita tekemään ja se yksistään on jo n.40-50€. Joten yksien kaapelien tekemiseen aika nobrainer tilata valmiit ellei välttämättä halua kirota harrastelun ilosta sormenpäät rikkinäisenä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom