Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Tilasin Verkkokauppa.comista tavaraa ja Posti on taas(!) mennyt tunkemaan paketin väärään Smarttiin. Äkkiähän tuonne parin kilsan päähän kävelis, jollei olis jalka murtunut.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Olen joskus lähettänyt sen ostamaan pelkkää vessapaperia ja on tullut kahden kauppakassin kanssa kotiin. Ilman vessapaperia.
Edelleen normaalia. Sain huutia, kun tulin kaupasta 16A sulakkeiden, veikkauslapun ja ketsupin sekä kaljapäksin kanssa, kun oli sanottu, että tuo ruokaa. Ei ostoslistaa mukana, niin mitä siellä nyt voi tehdä?

No mennä uudestaan selkeän ostoslistan kanssa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Jos minua pyydetään hoitamaan ruokaa pöytään, niin se on kaupasta valmisruokaa tai pikaruokaa.
En ala itse tekemään, jätän sen niille joita ruuanlaitto kiinnostaa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
On sekin parampaa kuin ei mitään syömäkelpoista... Ja itse moniallergikkona oon tyytyväinen että saan oikeasti edes JOTAIN ruokaa mahaani.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
En tiedä millä planeetalla normaalia. Itse olisin tuonu ruokaa kun oli niin pyydetty
Täällä miestenplaneetalla asiat on mustavalkoisia ja joskus helppokin tehtävä ilman tarkkaa ohjeistusta aiheuttaa tyhmyyttä ja koomisia tilanteita. Mies on yleensä toki syytön, koska osaa käsitellä työn ulkopuolella esim. parisuhteessa vain yhtä tärkeää asiaa kerrallaan.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
IMG_20190523_182444.jpg

Kiukkuisen naisnörtin lepyttelysarja... Äijä kaiketi mun katseesta huomas jo että "nyt sitä salmiakkia tai multa putoaa pää..."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Itse usein unohdan ruokakaupassa sen tuotteen, minkä vaimo pyysi tuomaan. Neljä tuotetta on maksimi mitä muistaa ilman listaa. Toisaalta vaimolla on yliluonnollinen kyky lisätä WhatsApin kautta ostoslistalle yksi tuote juuri silloin, kun olen maksamassa kassalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Siitä kyllä tulee aina hyvä fiilis kun oppii kokkaamaan jotain ns. uudentyyppistä ja oma repertuaari laajentuu sen suhteen että mitä voi tehdä ja improvisoida. Viimeksi eilen (sori off-topic!). Eli @Nutjob suosittelen vaikka jonkinlaista yhteistä kokkikoulua (=yhteistä kokkausta kotona) sen peräkammarin pojan kanssa niin jos siitä vaikka innostuisi sitten kun osaa edes jotain. Mausteet kuntoon niin riittää minimaalinen "tekninen" osaaminen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Ruokaa on helppo tehdä. Ei se ole rakettitiedettä.

Eilen tekaisin lihamurekkeen ja muusin, valmista alle tunnissa. Uuni lämpenee, kuorii perunat ja nakkaa kiehuu. Jauheliha ja ainekset (lihapulla mix on hyvä mauste) sekasin, muotoilu pellille ja uuniin. Perunat kypsyy ni vatkain laulaa, voita ja maitoa sekaan plus suola = Muusi valmis. Murke kartanolle uunista 30min jälkeen = Pöytään :)

T.Nelihenkisen perheen pääkokki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Henkilökohtaisesti mun on kyllä tosi vaikee ymmärtää ihmisiä jotka ei tykkää kokkaamisesta. Saatika sitten että ei edes osaa kokata.
Itte tekemällä saa just sellaista ja sen makuista pöperöä kun itse haluaa. Ja valmistaminenkin kivaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Ruokaa on helppo tehdä. Ei se ole rakettitiedettä.

Eilen tekaisin lihamurekkeen ja muusin, valmista alle tunnissa. Uuni lämpenee, kuorii perunat ja nakkaa kiehuu. Jauheliha ja ainekset (lihapulla mix on hyvä mauste) sekasin, muotoilu pellille ja uuniin. Perunat kypsyy ni vatkain laulaa, voita ja maitoa sekaan plus suola = Muusi valmis. Murke kartanolle uunista 30min jälkeen = Pöytään :)

T.Nelihenkisen perheen pääkokki.
Ja jos haluu vielä vähän nopeuttaa ja helpottaa niin Lidlin pussimuusit tulille.

E: miten mulla on semmonen muistikuva että muusia ei kannattais vatkaimella tehdä koska siitä tulee liisteriä..? aina survimella.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Ja jos haluu vielä vähän nopeuttaa ja helpottaa niin Lidlin pussimuusit tulille.

E: miten mulla on semmonen muistikuva että muusia ei kannattais vatkaimella tehdä koska siitä tulee liisteriä..? aina survimella.
Se on mistä tykkää tuo muusi
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Ja jos haluu vielä vähän nopeuttaa ja helpottaa niin Lidlin pussimuusit tulille.

E: miten mulla on semmonen muistikuva että muusia ei kannattais vatkaimella tehdä koska siitä tulee liisteriä..? aina survimella.
Sauvasekoittimella ei kannata, mut menee jo pikkusen pitkälle vitutuksen aiheista =D
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 163
Ja jos haluu vielä vähän nopeuttaa ja helpottaa niin Lidlin pussimuusit tulille.

E: miten mulla on semmonen muistikuva että muusia ei kannattais vatkaimella tehdä koska siitä tulee liisteriä..? aina survimella.
Ei tule meillä koskaan liisteriä, vaan täydellistä pehmeää melkein vaahtomaista muusia jossa ei ole kokkareita. Pussimuusit on hirveitä, tuo lidlin kokeiltu myös :/
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tilasin Verkkokauppa.comista tavaraa ja Posti on taas(!) mennyt tunkemaan paketin väärään Smarttiin. Äkkiähän tuonne parin kilsan päähän kävelis, jollei olis jalka murtunut.
Noi voi olla täynnä jonka takia posti on sitten pistänyt sen paketin seuraavaksi lähimpään smarttiin?.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Täällä miestenplaneetalla asiat on mustavalkoisia ja joskus helppokin tehtävä ilman tarkkaa ohjeistusta aiheuttaa tyhmyyttä ja koomisia tilanteita. Mies on yleensä toki syytön, koska osaa käsitellä työn ulkopuolella esim. parisuhteessa vain yhtä tärkeää asiaa kerrallaan.
Kuulostaa enemmänkin kaljaa ja makkaraa tyyppisen junttimiehen toiminnalta tuo. Normaali mies osaa ostaa ja kokata ruokaa.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Noi voi olla täynnä jonka takia posti on sitten pistänyt sen paketin seuraavaksi lähimpään smarttiin?.
Voit olla oikeassa, joskin mä luulen että siitä olisi ollut joku maininta. Tai että se asiakaspalvelija jonka kanssa mä puhuin olisi nähnyt sen.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 432
Siitä on tullut vain tapa. Ja miehen valmistamat ruoat eivät ole useinkaan mitään herkkua tai ovat suorastaan hirveän makuisia, joten mieluummin teen itse kuin esitän hymyssä suin pöydän ääressä että hyvältä maistuu kulta!.
Tuo kauppa-juttu on sellainen mitä on tehnyt aina. Listalta muistuu ostaa vähän päälle puolet tavaroista, mutta niiden puuttuvien tilalle on ilmaantunut aina näitä heräteostoksia. Uutuus-juttuja, erikoisoluita, herkkuja ja niin edelleen. Olen joskus lähettänyt sen ostamaan pelkkää vessapaperia ja on tullut kahden kauppakassin kanssa kotiin. Ilman vessapaperia.
Itse usein unohdan ruokakaupassa sen tuotteen, minkä vaimo pyysi tuomaan. Neljä tuotetta on maksimi mitä muistaa ilman listaa. Toisaalta vaimolla on yliluonnollinen kyky lisätä WhatsApin kautta ostoslistalle yksi tuote juuri silloin, kun olen maksamassa kassalla.
Itsellä on vähän samanlaisia ongelmia. Mutta osa noista shoppailureissujen virheistä johtuu kiireestä, stressistä ja vitutuksesta työpäivän jälkeen sekä omasta introverttiudesta = haluaa sieltä täpötäydestä Prismasta kotiin ASAP.
Ja on tullut usein ostettua täysin väärää tuotetta puolisolle, olipa se sitten sitä vaniljantuoksuista suihkusaippuaa tai suuvettä. Tai se erikoishammastahna mikä pitää olla. Väärät tampoonit listalla myös.
Nykyään tulee otettua kuva puhelimella noista edelllisenä päivänä niin tietää. :D
Joskus olen kyllä jättänyt vessa- tai talouspaperit tietoisesti ostamatta kun eivät mahdu siihen saatanan vedettävään kärriin tai koriin. Ostoskärryjä en koskaan käytä, 2 hengen talous. Vessapaperiahan voi käyttää talouspaperina tai päinvastoin (kunhan silppuaa pieneksi) sen pari päivää.

Yleensä tulee tehtyä ostokset ilman mitään kauppalistaa, tuo parempi puoliso edellisenä iltana luettelee ne tavarat mitä sieltä pitäisi hakea + ne normi tarpeet. Yleensä kaikessa hässäkässä muistan vähän yli puolet siitä mitä pyydettiin tuomaan.

Ruokaa osaan kyllä kokkailla, meillä aika lailla 50-50 on tuo ruuanlaitto. Molemmat kokataan ja tykätään.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Äh, jos on yli kolme tuotetta niin lista. Jos haluaa jotain tiettyä merkkiä niin tarkka kuvaus, tarvittaessa kaupasta sitten laittaa kuvaa että mikä näistä.

Teen suurimman osan meillä ruuista ja hoidan enimmäkseen kauppareissut. Tuo eukko vaan kiskoo kaiken maailman ghian siementä tai psylliymejä joista ei tälläinen semijuntti mies tajua yhtään mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Henkilökohtaisesti mun on kyllä tosi vaikee ymmärtää ihmisiä jotka ei tykkää kokkaamisesta. Saatika sitten että ei edes osaa kokata.
Itte tekemällä saa just sellaista ja sen makuista pöperöä kun itse haluaa. Ja valmistaminenkin kivaa.
Mä en pidä ruoanlaitosta, tai kaupassa käymisestä. Liikaa vaivaa kummastakin, ainoa hyvä puoli on että saa sellaista mikä maistuu itselle. Normi sapuskoita nyt osaan tehdä, sitten jos katsoo jotain reseptiä vähän vaihtelun vuoksi, niin tuleekin eteen kaikkea outoa mistä en ole ikinä kuullutkaan. Osta sitten niitä ja mieti että jos nyt onnistuisi, niin sitten loput jäisi pilaantumaan eli täysin hukkaan se mitä ei pysty piakkoin käyttämään.
Nytkin on joku sotku uunissa. Kaupassa kävin ja unohdin yhden mausteen ostaa vaikka olin jättänyt tyhjän purkin pöydälle avaimien viereen muistutukseksi, mutta ei koska olisi pitänyt kirjoittaa lapulle tai ottaa purkki mukaan.

Näin sitä unohdetaan vaikka mitä, heräteostoksia ei tule koska olen pihi. Valmisruokia en osta ikinä, vaan teen niin että riittää päiväksi pariksi.
Enkä kyllä tajua miksi jotkut katsoo jotain kokkausohjelmia, jipii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Mä en pidä ruoanlaitosta, tai kaupassa käymisestä. Liikaa vaivaa kummastakin, ainoa hyvä puoli on että saa sellaista mikä maistuu itselle. Normi sapuskoita nyt osaan tehdä, sitten jos katsoo jotain reseptiä vähän vaihtelun vuoksi, niin tuleekin eteen kaikkea outoa mistä en ole ikinä kuullutkaan. Osta sitten niitä ja mieti että jos nyt onnistuisi, niin sitten loput jäisi pilaantumaan eli täysin hukkaan se mitä ei pysty piakkoin käyttämään.
Nytkin on joku sotku uunissa. Kaupassa kävin ja unohdin yhden mausteen ostaa vaikka olin jättänyt tyhjän purkin pöydälle avaimien viereen muistutukseksi, mutta ei koska olisi pitänyt kirjoittaa lapulle tai ottaa purkki mukaan.

Näin sitä unohdetaan vaikka mitä, heräteostoksia ei tule koska olen pihi. Valmisruokia en osta ikinä, vaan teen niin että riittää päiväksi pariksi.
Enkä kyllä tajua miksi jotkut katsoo jotain kokkausohjelmia, jipii.
Normi sapuskoita nyt osaan tehdä, sitten jos katsoo jotain reseptiä vähän vaihtelun vuoksi, niin tuleekin eteen kaikkea outoa mistä en ole ikinä kuullutkaan. Osta sitten niitä ja mieti että jos nyt onnistuisi, niin sitten loput jäisi pilaantumaan eli täysin hukkaan se mitä ei pysty piakkoin käyttämään.
Enkä kyllä tajua miksi jotkut katsoo jotain kokkausohjelmia, jipii.
:rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta ja keskittymiskyky on luokkaa kultakala mitä mokomaan tulee.:shifty:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Vittu kun ostaa jonkun uuden vehkeen ja asentaa sen, niin lopussa seisoo teksti että ei tämä nyt näin toimikaan vaikka pitäisi. Siinä sitten yrität säätää neljä tuntia tuloksetta, ja vehje ei kuin vittuilee, vaikka piti olla ihan piece of cake juttu saatana.:rage:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Jos minua pyydetään hoitamaan ruokaa pöytään, niin se on kaupasta valmisruokaa tai pikaruokaa.
En ala itse tekemään, jätän sen niille joita ruuanlaitto kiinnostaa.
Kiinnostaa, että elätkö parisuhteessa jossa nainen tekee _kaikki_ ruoat? Tuntuu jotenkin aika epätodelliselta, että tasa-arvoisessa parisuhteessa ruokaa laittaisi vain nainen, ellei nyt sitten mies ole ihan vitun käsi ja korvaa ruoanlaitot jollain pyykkihommilla tai siivoamalla.

Jos nainen toisi pöytään vaan valmisruokaa niin lähtisi nainen aika nopeasti hus vittuun.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Kiinnostaa, että elätkö parisuhteessa jossa nainen tekee _kaikki_ ruoat? Tuntuu jotenkin aika epätodelliselta, että tasa-arvoisessa parisuhteessa ruokaa laittaisi vain nainen, ellei nyt sitten mies ole ihan vitun käsi ja korvaa ruoanlaitot jollain pyykkihommilla tai siivoamalla.

Jos nainen toisi pöytään vaan valmisruokaa niin lähtisi nainen aika nopeasti hus vittuun.
Käytännössä kyllä. Aamu- ja iltapuurot valmistan muksuille mikrossa, mutta muuten kotiruuat tekee vaimo.
Ei perinteisessä roolijaossa minusta mitään pahaa ole.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Ja jos haluu vielä vähän nopeuttaa ja helpottaa niin Lidlin pussimuusit tulille.

E: miten mulla on semmonen muistikuva että muusia ei kannattais vatkaimella tehdä koska siitä tulee liisteriä..? aina survimella.
Liisterimäisyys on kiinni perunalajikkeesta eikä rikkomistavasta. Jauhoinen (eli punaiset pussit) on muusiperunaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Kiinnostaa, että elätkö parisuhteessa jossa nainen tekee _kaikki_ ruoat? Tuntuu jotenkin aika epätodelliselta, että tasa-arvoisessa parisuhteessa ruokaa laittaisi vain nainen, ellei nyt sitten mies ole ihan vitun käsi ja korvaa ruoanlaitot jollain pyykkihommilla tai siivoamalla.

Jos nainen toisi pöytään vaan valmisruokaa niin lähtisi nainen aika nopeasti hus vittuun.
Mulla on vanhempien kanssa ollut varmaan aina näin, mutta toisaalta se kuvio on ollut ihan looginen koska isä on tuonut isohkolla palkalla ruoan pöytään ja äiti sitten (lähes aina työttömänä) on valmistanut siitä. "Naisten hommat" ja "miesten hommat" jako on toiminut oikein hyvin.
Mutta tosiaan en kokisi tuollaista asialliseksi jos molemmat on täysipäiväisesti töissä.
(edit: ja isällä sitten jonkinlainen grillausvastuu, mutta tuokin on aika perinteistä)
 

hnn

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
227
Discord ei anna kirjautua sisään, väittää että olen kirjautumassa uudelta koneelta.

Ensin se heittää jonkun kuvatehtävän, vaikka kuinka monta kertaa ratkaisisin sen, se ei siltikään anna kirjautua ilman että resetoin salasanan.

Olen yrittänyt 3-4 päivän aikana about 20 kertaa palauttaa salasanani, joka kertaa se ilmoittaa "instructions sent", mutta yhtäkään sähköpostia ei oikeasti tule.

Asiakaspalvelusta ei vastata.

Että sellaista...

:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Discord ei anna kirjautua sisään, väittää että olen kirjautumassa uudelta koneelta.

Olen yrittänyt 3-4 päivän aikana about 20 kertaa palauttaa salasanani, joka kertaa se ilmoittaa "instructions sent", mutta yhtäkään sähköpostia ei oikeasti tule.

Asiakaspalvelusta ei vastata.

Että sellaista...

:mad:
PeeCeellä vai kännyllä? Nyt on moni muukin kertonut samaa ongelmaa vähän kuka mitenkin, jo keskiviikosta lähtien. Mulla on se kännyssäkin, mutta käytännössä vaan läppärillä käytän, ja sillain ei ole ollut mitään ongelmia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Reissu tulossa ja....

https://www.huffpost.com/entry/tip-housekeepers-bellhops-hotel-staff_n_5b60e649e4b0b15aba9da74c

Perkele voi jenkit on kateissa siitä mikä on käytännöllistä.
Toi tippikulttuuri ahdisti kyllä ennakkoon jonkin verran, kun tammikuussa reissattiin jenkkeihin. Aivan turhaan. Ravintoloissa tipattiin sen verran kuin sattui käteistä taskun pohjalla olemaan (yleensä paljon alle suositusten). Eipä sitä kukaan kyttäile, kun tippi yleensä jätetään pöytään lähtiessä ja ajatus oli vähän sellainen, että koskaan nuo tarjoilijat eivät tule minua uudelleen näkemään kumminkaan. Minnekään muualle ei tippiä herunut. Palvelu oli silti ensiluokkaista joka paikassa.

Enemmän vitutti sales tax varsinkin jos ainoa maksuvaihtoehto on käteinen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Toi tippikulttuuri ahdisti kyllä ennakkoon jonkin verran, kun tammikuussa reissattiin jenkkeihin. Aivan turhaan. Ravintoloissa tipattiin sen verran kuin sattui käteistä taskun pohjalla olemaan (yleensä paljon alle suositusten). Eipä sitä kukaan kyttäile, kun tippi yleensä jätetään pöytään lähtiessä ja ajatus oli vähän sellainen, että koskaan nuo tarjoilijat eivät tule minua uudelleen näkemään kumminkaan. Minnekään muualle ei tippiä herunut. Palvelu oli silti ensiluokkaista joka paikassa.

Enemmän vitutti sales tax varsinkin jos ainoa maksuvaihtoehto on käteinen.
Ja siellä toimii kortti kaikkialla, kuten Suomessakin. Helppo se standardin mukainen tippi on siihen päätteeseen lyödä jos se ei suorastaan sitä itse ehdota.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Viikonloppu eikä mitään tekemistä, tai paremminkin ei jaksa mitään.
Noh, katotaan sitte eläinvideoita tubesta.

Ei viitti uutta postausta tehdä niin lisätään: Helvetti, ilmat paranee ja 4g sukeltaa, jumalauta mä manaan nämä langattomat paskat alimpaan helvettiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
249
Lähtö olisi ollut huomen aamulla viroon avokkeen kanssa 4 päiväksi. No tuli pakattua vähän aikaa sitten kamat valmiiksi ja samalla passi josta huomasin, että prkl mennyt vanhaksi tammikuussa. Ei niin kuin yhtään tullut mieleen tarkistaa aikaisemmin... Ja emäntä niin prkl kiukkuinen...
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Lähtö olisi ollut huomen aamulla viroon avokkeen kanssa 4 päiväksi. No tuli pakattua vähän aikaa sitten kamat valmiiksi ja samalla passi josta huomasin, että prkl mennyt vanhaksi tammikuussa. Ei niin kuin yhtään tullut mieleen tarkistaa aikaisemmin... Ja emäntä niin prkl kiukkuinen...
Ei ole minulta kertaakaan kysytty passia Tallinnan reissulla...
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Kuvallinen henkilöllisyystodistus käy kanssa (ei ajokortti, vaan se virallinen)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Ja
Lähtö olisi ollut huomen aamulla viroon avokkeen kanssa 4 päiväksi. No tuli pakattua vähän aikaa sitten kamat valmiiksi ja samalla passi josta huomasin, että prkl mennyt vanhaksi tammikuussa. Ei niin kuin yhtään tullut mieleen tarkistaa aikaisemmin... Ja emäntä niin prkl kiukkuinen...
Poliisi | Finavia

Ette varmaan lennä, mutta vantaan jostain poliisiasemalta saa väliaikaisen passin. Poliisin sivuilta en löytäny äkkisilteen muuta kun väliaikaisen henkkarin ja sekin kai säätämisen takana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
401
Ja


Poliisi | Finavia

Ette varmaan lennä, mutta vantaan jostain poliisiasemalta saa väliaikaisen passin. Poliisin sivuilta en löytäny äkkisilteen muuta kun väliaikaisen henkkarin ja sekin kai säätämisen takana.
Lentokentän poliisiasemalta saa joo väliaikaisen passin noin kymmenessä minuutissa, mutta se kustantaa sen 80€ muistaakseni. Voi toki olla enemmänkin nykyään, tiedä noista, joskus vuosia sitten jouduin itse hakemaan kun oli passi hukassa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Itse tuossakin maassa vuosia asuneena en isommalti vaivais päätäni passin/henkkarin puuttumisella, tosin jos sit niin huono tuuri käy että innokas tullihenkilö jostain syystä moista kyselee niin matkanteko saattaa loppua siihen kohtaan ja sakotkin voi olla useampia satasia.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Lentokentän poliisiasemalta saa joo väliaikaisen passin noin kymmenessä minuutissa, mutta se kustantaa sen 80€ muistaakseni. Voi toki olla enemmänkin nykyään, tiedä noista, joskus vuosia sitten jouduin itse hakemaan kun oli passi hukassa.
auki 07-16 ma-su ja tietenkin passikuva tarvitaan.:D:kahvi:

/edit
Itse luulin että viroon riittää pelkkä henkilöllisyystodistus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Antti Rinne: Oppivelvollisuus pitenee toiselle asteelle, ministerit päätetään viikonloppuna - ”Vaatii työstämistä”

Nostetaan oppivelvollisuutta 3 vuodella ja lisätään menoja josta sitten seuraa valtion omaisuuden myyntiä sekä veronkorotuksia 700 miljoonalla.Kuka v*ttu nyt yleensä on halunnut että oppivelvollisuutta nostetaan kolmella vuodella?.Mitäköhän noi 1,2 miljardia pysyviä menojakin sisältää.
Toi pidentäminen maksaa vissiin 180 miljoonaa vuodessa mikä on aika pikkuraha kuitenkin. Ja eikö tuolloin jokku työttömyyskorvaukset lykkäänny useammalla vuodella kun pitää olla ammatti/lukio suoritettu ennenkuin aletaan maksamaan. Tai jotain sellaista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 468
Viestejä
4 163 131
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom