Yleinen suositelkaa peliä -ketju

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
Vahvuuteni on nopea tilanteiden lukeminen ja reagointi. Heikkous liikkumisessa esim. tilanteissa, joissa pitää hypätä ja osua erittäin pienelle laskeutumisalueelle - tällöin ikävän usein osun harhaan ja putoan.

Olisiko kukaan täällä niin ystävällinen, että osaisi ehdottaa jotakin, mitä voisin kokeilla?
Katso esim. youtubesta videoita erilaisista peleistä. Mieti genre (lajityyppi) mistä itse pidät. Mieti haluatko yksin vai moninpeliä? Miten realistista / vaikeaa / helppoa peliä etsit? Pitäisikö se oppia helposti/nopeasti? Etsitkö esim. peliä minkä voit pelata lävitse yhdessä / parissa illassa ja mikä on "ihan hauska" sekä halpa indie peli vai peliä mitä ei voi edes pelata lävitse ja jonka parissa voit käyttää vuosia tai vuosikymmeniä?

Tässä olisi videota "Top 50 PC peliä vuosilta 2004-2017"


Löytyisikö sieltä jotain mistä pidät?

Muuten ehdotuksia lienee esim. WoW (World of Warcraft) mikä on myös moninpeli, missä myös pelataan ryhmissä, mikä myös on fantasiaa jne. Pelkästään siksi että se lienee edelleen suosituin fantasia / roolipeli tyyppinen moninpeli kuten Final Fantasy oli mitä pelasit.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Samaa sarjaa, mutta parempi (omasta mielestä) eli FF X ja sitten jos kehtaa tarpeeksi vanhaan mennä niin FF IX jne.. Noistahan on nuo HD versiot niin PC:lle kuin pleikkarille. Itse aikanaan pelasin monia tunteja tuon kympin parissa. Kympin mukana tulee myös jatko-osa X-2, jota en itse ole kokeillut.
 
Liittynyt
21.04.2019
Viestejä
7
Suurkiitos kaikille vastanneille :) Tutkailen kaikkia näitä ehdotuksia.

Mieluiten jotakin, jota ei edes voi pelata lävitse - tai ainakin jos voi, niin ei ihan päivässä parissa.
FFXI:n kanssa meni noin 10 vuotta ja huikeat pelitunnit (eikä peli sinänsä vieläkään "loppunut").
 
Liittynyt
21.04.2019
Viestejä
7
En täysin ymmärrä tätä? Kertomasi perusteella tulisit suuresti nauttimaan Switchistä ja Zeldasta... mutta ihan yhtä hyvin voisit alkaa pelaamaan jotain Overwatchia, jossain tyttöjengissä. Suomi porukassa. Omalla kielellä.
Ihan yksinkertaisesti sen takia, että kertakaikkiaan pidän niin paljon enemmän näppäimistöllä pelaamisesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
40
Onko FFXIV:ssä jotain, minkä takia et ole sitä harkinnut? Tai kukaan edes ehdottanut? Varsinkin jos vuosia pelasit FFXI:tä ja pidit siitä paljon.

FFXIV on FFXI:n tavoin MMO, tosin itse en ole tuota yhtätoista pelannut. Neljätoista sen sijaan on maistunut viime aikoina hyvin, ja voinkin sitä suositella kaikille Final Fantasy- ja MMO-faneille.
 
Liittynyt
21.04.2019
Viestejä
7
Onko FFXIV:ssä jotain, minkä takia et ole sitä harkinnut? Tai kukaan edes ehdottanut? Varsinkin jos vuosia pelasit FFXI:tä ja pidit siitä paljon.

FFXIV on FFXI:n tavoin MMO, tosin itse en ole tuota yhtätoista pelannut. Neljätoista sen sijaan on maistunut viime aikoina hyvin, ja voinkin sitä suositella kaikille Final Fantasy- ja MMO-faneille.
Olen pysyttäytynyt pois pelien piiristä sen jälkeen, kun lopetin FFXI:n.
En ole aiemmin edes harkinnut pelaamisen aloittamista uudelleen. Osa FFXI:n porukasta siirtyi FFXIV:n pariin, joten ehdotuksia oli. Olisihan siellä toki samat vanhat hahmot yms. toki erilaisella grafiikalla - mutta juuri siksi en sinne halua. En halua samaa uudelleen..

Huomaan, että alkuperäinen viestini antoi liian vähän tietoa, pahoittelut tästä kaikille jotka ovat yrittäneet minua auttaa.

Minulle FFXI oli muutakin kuin itse peli ja tavoitteiden saavuttaminen (vaikka ne toki olivat ensisijainen asia, ei kai sitä muuten olisi jaksanut läpi yön ja aamulla töihin).

En siis mitenkään haluaisi yrittää kopioida FFXI:n aikaista tarinaa, vaan tavallaan haen jotakin hieman erilaista peliä.
 
Liittynyt
21.04.2019
Viestejä
7
No oletko kokeillut LoLia?
League of Legends

Tämä on se ainoa, jota olen kokeillut. Ja ei ole minun juttuni.
En ikävä kyllä osaa sanoa, miksi ei. Ei vaan osu eikä uppoa.
Itse olin meidän FFXI hardcore-porukassa yksi harvoista tytöistä.
Pari muuta oli Japani/Taiwan -suunnalta, samoin pari jenkeistä.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Tämä on se ainoa, jota olen kokeillut. Ja ei ole minun juttuni.
En ikävä kyllä osaa sanoa, miksi ei. Ei vaan osu eikä uppoa.
Itse olin meidän FFXI hardcore-porukassa yksi harvoista tytöistä.
Pari muuta oli Japani/Taiwan -suunnalta, samoin pari jenkeistä.
Yksi mahdollisuus on se että ennen kuin ostat peli-pc:n niin käyt kokeilemassa erilaisia pelejä minimi hintaan:

GLHF (Kamppi)
GLHF - Pelihuone Kampissa | Gaming Lounge Helsinki Finland

Miksi kukaan haluaisi tulla tänne pelaamaan?
Kamppiin avattu pelilounge yllättyi kävijämääristä – suunnitelmissa yön yli kestäviä peliviikonloppuja

Shelter Gameroom (Kaisaniemi)
Shelter Gameroom – Premium Social Gaming lounge


Kiinnostusta on!
Helsinkiin avattu pelitila tuo uutta trendiä Suomeen: ”Huomattiin, että on rakoa”





HUOM! Nämä pelitilat ovat kaikille täällä foorumilla eli jos uutta peliä etsii niin noissa paikoissa pääsee ihan jo parissa tunnissa testaamaan hyvillä koneilla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Mieluiten jotakin, jota ei edes voi pelata lävitse - tai ainakin jos voi, niin ei ihan päivässä parissa.
FFXI:n kanssa meni noin 10 vuotta ja huikeat pelitunnit (eikä peli sinänsä vieläkään "loppunut").
Jotain voisi päätellä tästä, että kiinnostaa - seikkailu, isot maailmat, tarina, tekemisen paljous, mahdollisesti roolipelaus... mutta ei välttämättä ehkä sellainen nopeita reaktioita tai tarkkuutta vaativa haastavuus. Jos MMORPG kokemusta ei haeta uudestaan (mahdollisesti pelikavereidenkin puutteessa), mutta pelityyli sikäli kiinnostaa, olisi varmaan luonnollista kokeilla jotain "samankaltaisia" open world kokemuksia sitten noin muuten?


Veikkaisin, että ehkä joku viime vuosikymmenen isoista julkaisuista voisi kiinnostaa:
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Elder Scrolls V: Skyrim
- Grand Theft Auto V
- Monster Hunter: World
- Final Fantasy XV
- Dragon's Dogma: Dark Arisen
- Tomb Raider
- Divinity: Original Sin 2

Vaikka linkitän Steamiin, ei linkeissä näkyvä hinta kerro suoraan paljonko köyhdyt. Tähän auttaa https://isthereanydeal.com/ , josta voi kurkkia halvimpia hintoja. Esimerkiksi Witcher 3, Skyrim ja Tomb Raider löytyvät lähes jatkuvasti 10 eurolla tai alle - ainakin ilman lisäosia.

Tai ehkä jotain aivan muuta, joka kuitenkin tarjoaa pelattavaa? Hieman rakentelua ja paljon tutkimista? Subnautica? Jos haluat jotain "ajantappoa", rauhallista rakentelua, omia päämääriä, niin ehkä *gasp* Minecraft? Tai Stardew Valley? Tarinaa tai mitään roolipelaamista näiltä on tietenkin turha odottaa - mutta toisaalta myös moninpeli tuntemattomien tai tuttujen kanssa on täysin mahdollinen. Kaikenlaisissa rakentelupeleissä on yleensä tuota pelattavaa riittää käytännössä niin kauan kuin omaa mielikuvitusta ja intoa. Jos ihan puhdas näpräys alkaa innostamaan, niin Factorio (tarjoaa moninpelin) tai Parkitect.

Jos taas haluaa palata Mariomaiseen maailmaan, mutta ei millin tarkkaa tasopomppua, niin ymmärtääkseni A Hat In Time on melkoisen pidetty.

Konetehoja vaativat vaihtelevasti, joten sellaisen päivittämiseen voi sitten upota aika suurikin summa. Noissa mainostetuissa pelikahviloissa voisi uskoa olevan noita nimekkäitä pelejä testattavina paljonkin, jos nyt eivät pelkästään moninpeleihin keskity.

Tämä nyt oli tällänen haulikkoammunta, ja listasin paljon pelejä jotka ei henkilökohtaisesti minua edes miellytä tai ole kokemusta - jos on kuitenkin uusi tai vanha palaava pelaaja eikä tarkalleen tiedä mitä haluaa, niin eiköhän tärkeintä ole nähdä monta vaihtoehtoa mitkä ovat keränneet suosiota. Sitten jos ei mikään herätä innostusta, pitää jo vähän tarkentaa miksi ei tai mitä olisi kaivannut enemmän, niin helpompi lähteä suosittelemaan myös vähemmän isoja nimikkeitä, jotka tarkemmin osuvat johonkin genreen tai mieltymyksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2019
Viestejä
7
Ja kiitos taas kaikille, jotka ovat käyttäneet aikaansa minua auttaakseen.
Tutkin kaikki ehdotukset.

En osannut ollenkaan odottaa näin suurta vastausten määrää, olen siis tosiaan hyvin kiitollinen.

En asu Helsingissä, mutta ehkä tuota pelien kokeilumahdollisuutta voisin silti hyödyntää nyt, kun en enää ole ns. 9-17 työpaikassa ja pystyn käymään Helsingissä ihan kokonaisen arkipäivän ajan.

Olen vähän yli vuoden ajan katsellut esportsia lähinnä Twitchin kautta.
Ylivoimaisesti mielenkiintoisimpia katsottavia minulle ovat olleet CS:GO ja ehkä myös PUGB. Valitettavasti pelkään, että minusta ei ole näitä pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2019
Viestejä
7
Jotain voisi päätellä tästä, että kiinnostaa - seikkailu, isot maailmat, tarina, tekemisen paljous, mahdollisesti roolipelaus... mutta ei välttämättä ehkä sellainen nopeita reaktioita tai tarkkuutta vaativa haastavuus. Jos MMORPG kokemusta ei haeta uudestaan (mahdollisesti pelikavereidenkin puutteessa), mutta pelityyli sikäli kiinnostaa, olisi varmaan luonnollista kokeilla jotain "samankaltaisia" open world kokemuksia sitten noin muuten?


Veikkaisin, että ehkä joku viime vuosikymmenen isoista julkaisuista voisi kiinnostaa:
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Elder Scrolls V: Skyrim
- Grand Theft Auto V
- Monster Hunter: World
- Final Fantasy XV
- Dragon's Dogma: Dark Arisen
- Tomb Raider
- Divinity: Original Sin 2

Vaikka linkitän Steamiin, ei linkeissä näkyvä hinta kerro suoraan paljonko köyhdyt. Tähän auttaa https://isthereanydeal.com/ , josta voi kurkkia halvimpia hintoja. Esimerkiksi Witcher 3, Skyrim ja Tomb Raider löytyvät lähes jatkuvasti 10 eurolla tai alle - ainakin ilman lisäosia.

Tai ehkä jotain aivan muuta, joka kuitenkin tarjoaa pelattavaa? Hieman rakentelua ja paljon tutkimista? Subnautica? Jos haluat jotain "ajantappoa", rauhallista rakentelua, omia päämääriä, niin ehkä *gasp* Minecraft? Tai Stardew Valley? Tarinaa tai mitään roolipelaamista näiltä on tietenkin turha odottaa - mutta toisaalta myös moninpeli tuntemattomien tai tuttujen kanssa on täysin mahdollinen. Kaikenlaisissa rakentelupeleissä on yleensä tuota pelattavaa riittää käytännössä niin kauan kuin omaa mielikuvitusta ja intoa. Jos ihan puhdas näpräys alkaa innostamaan, niin Factorio (tarjoaa moninpelin) tai Parkitect.

Jos taas haluaa palata Mariomaiseen maailmaan, mutta ei millin tarkkaa tasopomppua, niin ymmärtääkseni A Hat In Time on melkoisen pidetty.

Konetehoja vaativat vaihtelevasti, joten sellaisen päivittämiseen voi sitten upota aika suurikin summa. Noissa mainostetuissa pelikahviloissa voisi uskoa olevan noita nimekkäitä pelejä testattavina paljonkin, jos nyt eivät pelkästään moninpeleihin keskity.

Tämä nyt oli tällänen haulikkoammunta, ja listasin paljon pelejä jotka ei henkilökohtaisesti minua edes miellytä tai ole kokemusta - jos on kuitenkin uusi tai vanha palaava pelaaja eikä tarkalleen tiedä mitä haluaa, niin eiköhän tärkeintä ole nähdä monta vaihtoehtoa mitkä ovat keränneet suosiota. Sitten jos ei mikään herätä innostusta, pitää jo vähän tarkentaa miksi ei tai mitä olisi kaivannut enemmän, niin helpompi lähteä suosittelemaan myös vähemmän isoja nimikkeitä, jotka tarkemmin osuvat johonkin genreen tai mieltymyksiin.
Tähän täytyy lisätä, että reaktiokyky spellien castaamisessa ei koskaan ollut ongelma. Olin lähes poikkeuksetta ensimmäinen, jonka Cure osui kohteeseen. Myös esim. erilaisissa komboissa (spellit ctrl+1 & alt+7 & ctrl+3), ainakin vielä kolmisen vuotta oli riittävä. Olin porukkani "ykkösrosterissa" lopettamiseen asti. Uskon, että kokemuksella oli tässä iso merkitys.

Mutta kuten kerroinkin niin ongelmia tulee tilanteissa, joissa pitää erityisesti hypätessä osua yhdeltä tasolta toiselle pienelle tasolle. Tulin aikanaan siihen tulokseen, että kyse on siitä, että kolmiulotteisen hahmottamisen kyky ei ole riittävän hyvä.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Hei,

Olen kyselemässä asiantuntijoiden apua uuden pelin löytämiseen.

Olen 30+ nais...
Nainen

Nainen joka pelaa

En osannut ollenkaan odottaa näin suurta vastausten määrää, olen siis tosiaan hyvin kiitollinen.

En asu Helsingissä...
Harmi ettet asu Helsingissä... minusta tässä ei ole mitään yllättävää, että sinua autetaan (palvotaan). Olisi siisti juttu jos pelaamiseen pariin saisi lisää naisia. Nuoremmissa ikäluokissa ilmeisesti kaikki pelaavat. MUTTA niin ... ihmettelen miksi et halua kokeilla Overwatchia, ehdotin sitä jo alkuun kun sain kuvan että ehkä haluaisit kokeilla jotain uutta.

Esports (CS) on ihan magea katsoa, itse seuraan ENCEä. Mutta Counter Striken pelaaminen itse ei tunnu juuri miltään. OW ei ole kummoinen peli, mutta kuulemma ne jotka pelissä sisällä niin aika kova juttu on. Tiimissä toki.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Olen vähän yli vuoden ajan katsellut esportsia lähinnä Twitchin kautta.
Ylivoimaisesti mielenkiintoisimpia katsottavia minulle ovat olleet CS:GO ja ehkä myös PUGB. Valitettavasti pelkään, että minusta ei ole näitä pelaamaan.
Eräs pelikaverini vaimo innostui PUBGista sen verran kovasti, että halusi porukkaan pelaamaan. Ongelma tässä oli se, että hänelle se oli tyyliin ensimmäinen moninpeli, ensimmäinen fps-räiskintä ja ensimmäinen peli hiirellä ja näppäimistöllä.

Nuo vaativat ympärilleen väkisin kaveriporukkaa, ja sellaista joilta löytyy myös hermoja taitojen puutteelle. Jos oma asenne on kunnossa, niin pelikaverit toki sietävät huonoakin pelaajaa kauemmin. Esimerkiksi jos 3 tai 4 pelaajan tiimissä oli "vaimo" (nyt kaikki kutsuvat häntä äänichatissa vaimoksi) mukana, etenkin alkuaikoina se oli usein lähes sama kuin pelaisi yhden pelaajan alivoimalla, mikä toisinaan ärsytti. On hän edelleenkin aika jokerikortti hyödyllisyytensä suhteen eri pelitilanteissa, mutta jännää myös nähdä kehitys ~400 pelitunnin aikana, kun aluksi hahmo tuijotteli maahan ja juoksi seiniä päin. Jos kanssapelaajat ovat liian kilpailuhenkisiä tai eivät kestä harjoittelijaa tai tämän asennetta, voi peliseura kaikota, eikä satunnainen peliseura ota ehkä yhtä helposti mukaan.

Molemmissa peleissä on lisäharmina se, että mitä vanhemmaksi peli käy, sen rankempi on vastapelaajien taso. PUBGissa on itsellänikin ollut kausia, kun viikon iltapeleistä on jäänyt lähinnä paha mieli, kun jokainen vastaan tullut on ollut selvästi parempi ja tukkaan tullut ihan huolella. Toki taso vaihtelee sen mukaan onko peliin tullut lähiaikoina jotain uutta, jolloin useampi palaa sitä pelaamaan. Ja toki 3rd person vs 1st person on reilusti tasoeroja, jälkimmäinen houkuttelee ainakin mutulla parempia pelaajia.

Tosin kuten ylempänä mainittiin, silkalla sukupuolensa mainostamisella peliseuraa on monissa peleissä jonoksi asti, joka voi olla etu tai sillä vaihtoehtoisesti suuri ärsytys.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
5
Hei,

Olen kyselemässä asiantuntijoiden apua uuden pelin löytämiseen.

Olen 30+ nais-senioripelaaja (tällä hetkellä tauolla).

Pelaillut kaikenlaista lapsuudesta lähtien: Nintendolla SuperMariot yms, sitten pleikkarilla Tony Hawk, GTA ja lukuisia, lukuisia muita pelejä jotka tuottivat suurta huvia, mutta nimet jääneet unholaan.

Se peli, joka täydellisesti vei sydämen oli FFXI, jonka aloitin 2006 ja lopetin muutama vuosi sitten, kun ei oikein enää tuntunut löytyvän tavoitteita - eikä elämäntilanne suosinut pelaamista. Olen kuitenkin kaivannut pelaamista jokaikinen päivä, ja nyt olisi taas mahdollisuus etsiä jokin uusi peli.

FFXI:n pariin päädyin kaverien mukana, joten en itse silloinkaan aktiivisesti itse ollut mukana "löytämässä" minulle sopivaa peliä. Kyseiset kaverit eivät pärjänneet yhtä hyvin kuin minä, ja lopettivat kaikenlaisen pelaamisen jo paljon minua aiemmin. Heistä ei siis ole enää apua.

PC-pelaaminen sopii minulle ylivoimaisesti parhaiten.
Uusi kone kyllä pitäisi hankkia, mutta siihenkin olisi nyt mahdollisuus.

Vahvuuteni on nopea tilanteiden lukeminen ja reagointi. Heikkous liikkumisessa esim. tilanteissa, joissa pitää hypätä ja osua erittäin pienelle laskeutumisalueelle - tällöin ikävän usein osun harhaan ja putoan.

Olisiko kukaan täällä niin ystävällinen, että osaisi ehdottaa jotakin, mitä voisin kokeilla?

Pelien hinnat eivät nykyään ole sellaisia, että siitä tulisi kynnys. Ei haittaa, jos "menetän" kokeiluun parikymmentä euroa.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Halo Insider -ohjelma alkamassa pian, vielä ehtii mukaan:

"Microsoft on julkistanut upouuden Halo Insider Program -nimisen testiryhmän, minkä kautta on mahdollista päästä kokeilemaan kehitysvaiheessa olevia Halo-sarjan nimikkeitä. Jäsenet voivat antaa palautetta 343 Industriesille Halo-sarjan peleistä ja kehityksestä."


...

Itse tosiaan mukana molemmilla raudoilla: PC ja Xbox One X. Halo: The Master Chief Collection on tulossa PC:lle, joten jokainen pelisarjan peli testataan erikseen. Ensin vuorossa Halo: Reach. Itse odotan että tulevaisuudessa mukana Halo Infinite. Mutta tosiaan vain PC tai Xbox -pelaajille.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Halo Insider -ohjelma alkamassa pian, vielä ehtii mukaan:

"Microsoft on julkistanut upouuden Halo Insider Program -nimisen testiryhmän, minkä kautta on mahdollista päästä kokeilemaan kehitysvaiheessa olevia Halo-sarjan nimikkeitä. Jäsenet voivat antaa palautetta 343 Industriesille Halo-sarjan peleistä ja kehityksestä."


...

Itse tosiaan mukana molemmilla raudoilla: PC ja Xbox One X. Halo: The Master Chief Collection on tulossa PC:lle, joten jokainen pelisarjan peli testataan erikseen. Ensin vuorossa Halo: Reach. Itse odotan että tulevaisuudessa mukana Halo Infinite. Mutta tosiaan vain PC tai Xbox -pelaajille.
Jotenki ei ole ikinä päässyt sisäistämään mikä näistä haloista sitten tekee niin hyviä, tullut koneiltua jokaista ja lopettanut alle puolessa tunnissa kun ei vaan maistu.

PC.llä voisi olla sitten toisin koska hiiri + sulavasti 1440p 144hz pääsis pelaileen noita.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Jotenki ei ole ikinä päässyt sisäistämään mikä näistä haloista sitten tekee niin hyviä, tullut koneiltua jokaista ja lopettanut alle puolessa tunnissa kun ei vaan maistu.

PC.llä voisi olla sitten toisin koska hiiri + sulavasti 1440p 144hz pääsis pelaileen noita.
No Halo = Xbox. Kuulostat kovanluokan pc-pelaajalta. Halon yksi idea on ohjaimen ja pelattavuuden saumaton yhdistelmä. Taistelu on kuin tanssia. Mutta jos hiiri + näppäimistö tutumpi, niin nyt tulevia Haloja kehitetään pc:n kanssa samaa aikaa. Jopa pc edellä, mikä tapahtui Destiny 2 kohdalla.

Kun pelaan Halo 5 niin tulee todella paljon mieleen Destiny-sarja siis hyvällä tavalla. Viholliset, aseet, ylipäätään Destinyn harvat parhaat puolet. Minua Halossa kiehtoo mm. Rengasmaailma. On uskomatonta olla pelimaailmassa jossa näet kuinka rengas kohoaa taivaaseen ja jatkuu koko matkan vastakkaiseen suuntaan. Itse pelaaja on jossain renkaan päällä avaruudessa.

Viholliset ovat persoonallisia, jokaisella oma tapa liikkua, äännellä, taistella. Taistelu on mielestäni hyvinkin taktista. 4-pelaajaa netin kautta, Legendary vaikeustaso. Toki odotan todella paljon Halo 6:selta... eli tämä Halo Infinite. Toivon kuitenkin että ei ole aivointa maailmaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Kyllähän Halon suurin meriitti oli omissa silmissä, että se oikeesti avasi tien FPS peleille konsoleilla. Toki siihen auttoi myös xboxin parempi kapula, mutta siihen asti FPS:t oli aika vähäisiä ja suhteellisen surkeita tähtäyksen osalta. Dreamcastilla/pleikalla Quaket ja N64:lla Goldeneye, muuten aika vähissä oli nuo mainittavan arvoiset räiskintäpelit konsolipuolella ennen tätä. Sen jälkeenhän konsolille on vyörytetty lähes kaikki räimintäpelit ja suurinosa myyneet PC:tä paremmin.

Tokihan se oli myös kiva räiskintäpelinä, varsinkin Covenantien kanssa oli mielekästä taistella. Näistä zombiörmyistä sit voi olla montaa mieltä ja kenttäsuunnittelu oli paikoin loistavaa ja paikoin todella laiskaa.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Jakanut mielipiteitä? Mitä tarkoitat?
Esim. IGN antoi pelille 40/100. Tuossa Muron arvostelussa peliä hehkutetaan loistavaksi. Minusta Muro on asian jäljillä. Joka tapauksessa peli jakaa porukan / arvostelijat rankemmin kuin moni peli vuosiin.

PC.lle irtoaa alle 10e kyseinen peli niin kannattaako hyvää peliä sitten "pilata" pelaamalla 30fps.
Juu, itseasiassa Game Passin avulla olen kokeillut rohkeasti eri pelejä, joita en muuten kokeilisi, kuten Prey. Huomasin että peli on varmasti paljon parempi PC:llä, ihan jo hiiri + näppis vuoksi. Mutta edullisin jonka löysin oli 15 euroa. Olen tänään hieman alergian kourissa, mutta luultavasti heti kun ajatus toimii paremmin niin pc:lle hommaan ehdottomasti.

Puhuttu System Shokista, mieleen tulee myös Portal, sekä etäisesti Bioshockit.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Immersive simit tuntuu muistuttavan hyvinkin paljon toisiaan vaikkei lopulta muistutakkaan. IGN 40 pojoa johtui muistaakseni ihan jostain toimimattomuudesta julkasun yhteydessä tms. Immersive simien ongelma on ehkä juuri se, että monet vertaa aina niitä System Shock 2 & Deus Ex ja koska nostalgialasien läpi on vaikea pärjätä modernilla tuotteella nii sit tulee näitä "valtaisa pettymys" kommentteja pelistä joka on aivan riittävän hyvä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Immersive simit tuntuu muistuttavan hyvinkin paljon toisiaan vaikkei lopulta muistutakkaan. IGN 40 pojoa johtui muistaakseni ihan jostain toimimattomuudesta julkasun yhteydessä tms. Immersive simien ongelma on ehkä juuri se, että monet vertaa aina niitä System Shock 2 & Deus Ex ja koska nostalgialasien läpi on vaikea pärjätä modernilla tuotteella nii sit tulee näitä "valtaisa pettymys" kommentteja pelistä joka on aivan riittävän hyvä.
System Shock 2 pelasin 30min ja delete, uudemmat Deus Ex ei jaksanut enään kiinnostaa ja Preyn demoa taisin kokeilla ja tuntui surkealta mutta en muista varsinaista syytä miksi.
Voisihan tuota nyt kokeilla uudestaan kokoversion muodossa kun peli on muutenkin jo puoli ilmainen.

Mutta edullisin jonka löysin oli 15 euroa.
14 myy alle 10e ja alin hinta näyttäis olevan G2 ja Kinnguin 6.5e
Täytyy Vkonloppuna testata kys.peliä
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Onko Steamiin tarjolla jotain vanhojen Pokemonien tyylistä peliä? Niin grafiikoiltaan kuin pelimuodoltaan. Stardew Valley on tullut pelattua puhki.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Roguelik(t)e jossa ohjaintuki olisi hakusessa
Ei bullet hell-tyylinen
Käykö Ori and the Blind Forest?

Aivan maaginen peli! Ori and the Blind Forest: Definitive Edition on ehkä paras koskaan tehty tasohyppely, jossa MetroidVania ulottuvuus. Graafisesti jopa kaunein koskaan tehty peli ... pelattavuus, pelin fysiikat, äänimaailma... huh. Tosiaan itse pelaan:

Xbox One X + ohjain
Pelinäyttö 1440p, IPS, 27"

Tämä peli sisältyy Game Passiin, mutta ei se kalliskaan ole. Suosittelen kaikille, jotka haluavat laajentaa omaa ymmärrystään peleistä. Minulle ainakin tuli ihan puskista pelin hienous. Pelaamisessa ylipäätään on se hienous, samoin kuin musiikissa ja elokuvissa, että kannattaa pelata laajasti niin oma ymmärrys kasvaa ja pelimaku kehittyy. Jokaiselle löytyy ne omat genret. Ori yllätti.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Käykö Ori and the Blind Forest?
...joka ei ole millään muotoa kysyjän toivoma roguelike.

En haluaisi nillittää kun peliehdotukset ovat aina varsin mukavia, mutta ihmisten lukutaito tai genretuntemus tuntuu olevan täysin olematonta. Kaksi ehdottaa pelejä, joissa ei ole mitään roguelikejä, kolmas lainaa minun viestiäni ja ehdottaa kyllä roguelikejä, mutta sekä huonosti ohjaimia tukevia (tai no, kai kaikissa on ohjaintuki, Slay the Spire herättää epäilykseni) että Binding of Isaacia ja Enter the Gungeonia, jotka molemmat ovat aika bullet hell -tyylisiä, jos ei alkuperäinen kysyjä nyt ihan pelkkiä shmuppeja sillä tarkoittanut.

Muistin virkistykseksi, ensimmäinen 1,5 minuuttia antaa hyvän määritelmän roguelikelle ja roguelitelle.
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
No tuossa Orissa ei tosiaan ole geneerisiä kenttiä, mutta ainakin voi tehdä niin että ei tallenna lainkaan jolloin palaa alkuun ja menettää kaiken keräämänsä.

Kenttä, tai siis tuo valtava metsä luolineen on niin sokkeloinen ja yksityiskohtainen että se tavallaan on melkein geneerinen. Se ei ainakaan tunnu siltä että muistaisi mitä seuraavan nurkan takana on. Mutta juu asia selvä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Roguelik(t)e jossa ohjaintuki olisi hakusessa
Ei bullet hell-tyylinen
Tiedä nyt sit voiko tätä "suositella" mutta ollut muistaakseni useammassakin bundlessa tarjolla, joten luultavasti löytyy suht halvalla jostain.

Lyhyesti: kuljetaan random maailmassa, edetään tasoissa, taistellaan vihuja vastaan kertakäyttöisillä kolikoilla, tutkiessa ja tappaessa saa lisää kolikoita. Ainoa progressi muistaakseni oli että uusia hahmoja aukesi joilla on hyviä tai huonoja ominaisuuksia. Tuurilla hyvin suuri osuus tässä pelissä.

Coin Crypt on Steam
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
148
RDR2:sen sain tovi sitten tahkottua läpi. Eipä ole vuosiin mikään peli imaissut samalla tavalla. Tosin eipä ole ollut pleikkariakaan 20 vuoteen.

Onkohan ps4:lla mitään mikä tarjoaisi edes lähelle samaa kokemusta?
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
RDR2:sen sain tovi sitten tahkottua läpi. Eipä ole vuosiin mikään peli imaissut samalla tavalla. Tosin eipä ole ollut pleikkariakaan 20 vuoteen.

Onkohan ps4:lla mitään mikä tarjoaisi edes lähelle samaa kokemusta?
Tähän nyt heitän vaan sen perinteisen vastauksen: onko GTA V pelattu?
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
RDR2:sen sain tovi sitten tahkottua läpi. Eipä ole vuosiin mikään peli imaissut samalla tavalla. Tosin eipä ole ollut pleikkariakaan 20 vuoteen.

Onkohan ps4:lla mitään mikä tarjoaisi edes lähelle samaa kokemusta?
Sinuna yrittäisin suorittaa 100 % pelistä. En usko että vastaavaa on tarjolla, vai haluatko kokeilla RDR1 ... ja sama homma 100 % suoritettuna. Cyberpunk 2077 on tulossa, mutta siihen voi mennä jopa vuosi...
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 593
RDR2:sen sain tovi sitten tahkottua läpi. Eipä ole vuosiin mikään peli imaissut samalla tavalla. Tosin eipä ole ollut pleikkariakaan 20 vuoteen.

Onkohan ps4:lla mitään mikä tarjoaisi edes lähelle samaa kokemusta?
Mahdollisesti Witcher 3 (kaikkine lisäosineen). Tosin genre eri (ei western vaan keskiaikainen fantasia).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Tää varmaan oikee paikka kysellä pelisuosituksia. Haussa olis semi edullinen/edullisia mp/yhteistyö pelejä. Jonkin sortin rakentamis, ammuskelu ja selviytymis(ei zombi) pelejä haussa. Löytyy jo esim Forest, Sniper elite 3 ja 4 ja Diesel Brothersin se autojen rakennus peli.
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
Tää varmaan oikee paikka kysellä pelisuosituksia. Haussa olis semi edullinen/edullisia mp/yhteistyö pelejä. Jonkin sortin rakentamis, ammuskelu ja selviytymis(ei zombi) pelejä haussa. Löytyy jo esim Forest, Sniper elite 3 ja 4 ja Diesel Brothersin se autojen rakennus peli.
Co-Optimus - Your Prime Source for Co-Op Gaming - Home Page
tuolta voi löytää kaikennäköistä, henk koht suosituksena Splinter Cell: Chaos Theory mutta sen kanssa joutuu painimaan kun serverit on alhaalla, mutta sen kyllä saa pienellä efortilla coopattua
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 466
Haussa olis semi edullinen/edullisia mp/yhteistyö pelejä. Jonkin sortin rakentamis, ammuskelu ja selviytymis(ei zombi) pelejä haussa.
Kuinka monelle?

Rakenteluista Factorio ja Stardew Valley. Ammuskelusta ilmaisen viikonlopun perusteella Deep Rock Galactic vaikutti aika pätevältä.

---

Itse mietin, mitä jengi nykyään pelaa netissä porukalla (vetää 3-4 tai enemmän pelaajia)? Pelaako kaikki vaan CS, Fortnitea, PUBGia ja niitä miljoonaa early access crafting peliä?

PUBGia minäkin pelannut pitempään, mutta kun minulla alkaa tulemaan 500h ja parilla muulla 1000h täyteen, niin peliporukka alkaa olemaan kypsä. Yhtä kiinnostaisi enempi joku miekka ja magia - minulle ei niin väliä, mutta kaipaisin itse jotain todella sosiaalista. Minua innosti PUBGissa tiimitaktikoinnin, suuntahuutelun, tavaroiden jaon ja toisaalta hiljaisten hetkien ja paskanpuhumisenkin määrä. En jaksaisi non-stop actionia minkään perinteisen räiskinnän muodossa, mutta en myöskään mitään kamalaa grindaamista tai elämää vievää rpg:tä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
PUBGia minäkin pelannut pitempään, mutta kun minulla alkaa tulemaan 500h ja parilla muulla 1000h täyteen, niin peliporukka alkaa olemaan kypsä. Yhtä kiinnostaisi enempi joku miekka ja magia - minulle ei niin väliä, mutta kaipaisin itse jotain todella sosiaalista. Minua innosti PUBGissa tiimitaktikoinnin, suuntahuutelun, tavaroiden jaon ja toisaalta hiljaisten hetkien ja paskanpuhumisenkin määrä. En jaksaisi non-stop actionia minkään perinteisen räiskinnän muodossa, mutta en myöskään mitään kamalaa grindaamista tai elämää vievää rpg:tä.
Wow-Classic tuloillaan, siinä luultavasti riittää pienelle porukalle tekemistä ilman älytöntä grindaamista ja elämän vientiä ku levelaus on hidasta yms. Eli kaikki content ei oo loppupään raidia. Toki tää nyt sit on varmasti melko kertakäyttönen tuote kuukausimaksuineen.

Ihtel kyl jäänyt Dota2:n moninpelit kokonaan pois niin vaikea sanoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Kuinka monelle?

Rakenteluista Factorio ja Stardew Valley. Ammuskelusta ilmaisen viikonlopun perusteella Deep Rock Galactic vaikutti aika pätevältä.

---

Itse mietin, mitä jengi nykyään pelaa netissä porukalla (vetää 3-4 tai enemmän pelaajia)? Pelaako kaikki vaan CS, Fortnitea, PUBGia ja niitä miljoonaa early access crafting peliä?

PUBGia minäkin pelannut pitempään, mutta kun minulla alkaa tulemaan 500h ja parilla muulla 1000h täyteen, niin peliporukka alkaa olemaan kypsä. Yhtä kiinnostaisi enempi joku miekka ja magia - minulle ei niin väliä, mutta kaipaisin itse jotain todella sosiaalista. Minua innosti PUBGissa tiimitaktikoinnin, suuntahuutelun, tavaroiden jaon ja toisaalta hiljaisten hetkien ja paskanpuhumisenkin määrä. En jaksaisi non-stop actionia minkään perinteisen räiskinnän muodossa, mutta en myöskään mitään kamalaa grindaamista tai elämää vievää rpg:tä.
Ei noi pikseli grafiikkaiset sytytä yhtään ja täl hetkel riittää et olis kahdelle. Ja omaan makuun sopii monetkin early access peleistä :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 530
Viestejä
4 165 682
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom