Rage 2

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Itse taidan jättää pelin vielä ainakin hetkeksi hyllylle. Lykkäsivät denuvon tuohon vain hieman ennen julkasua. Itse hieman innostuin tuosta kun jotku sitä vertaili madmax peliin, jossa myös oli ja on edelleen tuo denuvo joka paikka paikoin jumitti peliä ikävästi muutoin oli kiva peli kyllä :/
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Itse taidan jättää pelin vielä ainakin hetkeksi hyllylle. Lykkäsivät denuvon tuohon vain hieman ennen julkasua. Itse hieman innostuin tuosta kun jotku sitä vertaili madmax peliin, jossa myös oli ja on edelleen tuo denuvo joka paikka paikoin jumitti peliä ikävästi muutoin oli kiva peli kyllä :/
Itellä ei toistaiseks ollu mitään jumia. Miks lykkää jos aikoo joka tapauksessa ostaa tän? Kinguin myy tätä 36€ joka ei ole paljoo, ite ostin kyl suoraan deluxen steamiin.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
168
Itse kerkesin kans hieman aloittelemaan. Just oikeastaan sen alun ennen kuin pääsee avoimen maailman meininkeihin käsiksi. Tykkäsin kyl toiminnasta jo todella paljon tuon alun perustella. Tuli jollain tavalla Doom mieleen siitä, eikä se nyt ole ihme kun on Id Softwaren tyyppejä ollut kans mukana tekemässä, jos olen oikein ymmärtänyt.

Jos miinuksia täytyy antaa, niin hieman valikot sekoili siellä mistä katsotaan tehtäviä. Yhdessä kohdassa myös hologrammin juttelua kuunnellessani puheäänet pätkäsi kokonaan ja lopun puheen ajan näkyi vaan tekstit. Muuten erittäin asiallisen oloista meininkiä. Täytyy päästä vaan pelaamaan lisää. Olen tarkoituksella pysynyt aika pimennossa koko pelin suhteen.

Nauhoittelin joutessani samalla videon ja uppasin tubeen.

 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Hyvin maistuu,

On juuri sitä mitä odotinkin. Hyvää perus räimettä ja saa tyydytettyä räiskintä himonsa :cigar:

Otos räiskinnästä:

 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Eikö sieltä löydy muuta pyssykkää ku nuo geneeriset punapisterrynkky ja pistooli. Aika tylsältä näyttää perus borderlandsiin verrattuna jossa kuitenki löytyy jos jonkinmoista vimpainta. Doomissakin oli erilaisia aseita ihan käytettäväksi asti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Eikö sieltä löydy muuta pyssykkää ku nuo geneeriset punapisterrynkky ja pistooli. Aika tylsältä näyttää perus borderlandsiin verrattuna jossa kuitenki löytyy jos jonkinmoista vimpainta. Doomissakin oli erilaisia aseita ihan käytettäväksi asti.
Aserullassa taisi olle viidelle taikka neljälle aseelle tilaa. Tuo minun video on tutoriaalin jälkeen ensimmäinen kohtaaminen vihollisen kanssa eikä minulla ole löydettynä/unlockattuna muita aseita. Eli kyllä noissa aseissa jatkossa on vähän enemmän variaatioita.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tää vissiin pyörii Avalanchen enginellä eikä idTechillä? Ite olin koko ajan siinä uskossa, että tää olis tehty idTech6:lla. Varsinkin minimaalinen destruction vs JC pelit ja Vulkan tuki vahvisti omalla kohdalla tota iDTech harhaa.

Ihmetyttää kyllä tuo ympäristön staattisuus JC peleihin verrattuna kun sama engine kuitenkin käytössä... :bored:
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Tää vissiin pyörii Avalanchen enginellä eikä idTechillä? Ite olin koko ajan siinä uskossa, että tää olis tehty idTech6:lla. Varsinkin minimaalinen destruction vs JC pelit ja Vulkan tuki vahvisti omalla kohdalla tota iDTech harhaa.

Ihmetyttää kyllä tuo ympäristön staattisuus JC peleihin verrattuna kun sama engine kuitenkin käytössä... :bored:
Avalanche Studioitten Apex enginellä tehty. Kyllä tuolla kasvit liehuu tuulessa, vesi roiskuu, varjot elää omaa elämää ja päivä ja yö vaihtuu syklissä ja löytyy tehosteita kuten savuefektit ym pientä. Ei noi kivet pahemmin tuolla heilu tuolla alkupäässä eikä itseäni tämä puoli ole hirveämmin häirinnyt. Maisemat vilisee ohi kun huristaa ajoneuvolla seuraavaan lahtauspaikkaan ja sitten ruutu täyttyy taas pieneksi hetkeksi äksönillä.

Mulla ollu hieman vaikeuksia päästä Rage2:seen sisälle Sekiro: Shadow Die Twice:n ja satunnaisten Doom2016 pelailujen ja Warframen jälkeen -- nimenomaan Rage2:sen kontrolleihin ja pelimekaniikkaan.

Vaihdellu pädin ja hiiri+näppiksen välillä että kumpi kivempi ja hakenu sopivaa nappikonfiguraatiota kun tuolla on 4 skilliä ja ulti, ajoneuvot ja niitten omat toiminnot, 8 asetta, melee, kranaatit/bumerangit ja niiden vaihtamiseen tarkoitettu nappi, niin päädyin lopulta hiiri-näppikseen ja käyttämään vastaavaa näppäinasettelua mitä käytän Warframessa.

Vielä ei tule selkärangasta noi tarvittavat liikkeet ja toiminnot, mutta tarkoittaa vaan että tarvii lisää tunteja ja totuttelua. Eli nyt on asekiekko käytössä ja skillit tulee 1-5 napeista. Toki tässä voisi hyödyntää F1-F5 namiskoja (ja heittää asekiekon roskiin), mutten ole F-namiskoihin tottunut.

Dash ja Rush -nappien asettelu tuotti mulle eniten ongelmia. Normisti (tai mihin oon tottunut) tuplanäpäytys WASD:llä tekee Dashin ja shift (tai tuplanäpäytys shiftiä) sit Rushaa, mut nuokin on Rage2:ssa ns. laitettu erikseen omiksi nappuloiksi: yhdestä napista dashaat, yhestä juokset, yhdestä rushaat. Eli toistamiseen: mun päädyssä vaatii totuttelua ja pelitunteja.

En nyt osaa antaa kaikenkattavaa arviota, kun vasta korkkasin pelaamisen, mutta hyvin on toistaiseksi maistunut. Gunplay on priimaa - tosin se ei nyt ihan täysin vastaa Doom2016:sta ja sen sulavuutta. Muutamia aseita nyt unlokattu ja perkkejä läjä ja aika vehreältä tää swamp alue näyttää, jossa nyt mellestän.

Eniten ehkä harmittaa että taistelutilanteet Rage2:ssa on katkonaista. Siis hyökkäät outpostiin joka populoitu vihollisilla ja just kun tuntuu että pääset alkuun ja lämpenemään, vihut makaa jo kylmänä sun jaloissa.

Pariin bugiin oon törmännyt, nimenomaan siinä alun hologrammissa, tosin mun ruudulla puhe jatkui normaalisti, mutta hologrammi katosi. Toinen oli sitten ekassa kylässä, jossa portinvartija käski mennä baariin ja vartijan takana oleva ovi ei auennut. Tuossa ei auttanut muuta kuin lähteä ajelemaan muualle ja palata takas. Kolmannesta en ole varma, mutta sain monistettua tuon alkupäässä annetun Pheonix ajoneuvon save-load kikkailulla :

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 832
Tuo phoenix auto spawnaa ainakin itselläni aina uudestaan tuonne kaupunkiin, jos käyn välillä jossakin muualla ajelemassa.

Jossakin vaiheessa eka alueella alkoi vihollisistakin olla vastusta jo. Olikohan 5 tai 6 vaikeusasteen vihollisia normaali vaikeustasolla.

Todella paljon samankaltaisuuksia tulee pelissä vastaan, verrattuna moniin vastaaviin peleihin. Toivottavasti loppupeli ei ole vain samanlaista suorittamista kuin mitä nyt alkua noin 4 tuntia pelasin.

Mitä pelin suorituskykyyn ja toimivuuteen tulee Ryzen 1800x prossulla ja RTX 2060 kortilla, niin ei valittamista. Tosin nyt alla gtx 1080ti joten voinee grafiikkaa lyödä isommalle.

Pyssyjä itselläni on auki seuraavat: haulikko, rynkky, aloitus pistooli ja se doomin iso pyssy. Rullassa oli noin 10 asetta mitä taisi olla saatavilla koko pelissä.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Minusta parrautta Rage2:ssa on juuri nuo putkijuoksu-osuudet. Noissa osuuksissa koko peli ja sen tarjoama mekaniikat pääsee oikeuksiinsa: kun pääset rajattuun tilaan ja laittamaan ne aseet laulaen.

Henkilökohtaisesti en nyt hirveästi välitä avoimen maailman jutuista kun pohjimmiltaan se on paikasta A paikkaan B vaeltamista. Kävelysimulaattorit nyt erikseen. Mut oon tykänny Rage2:sta enemmän mitä esim. Farcry:n jatko-osilla on tarjottavana ja mulle setti on ollut nautinnollisempaa mitä JustCause 2-3. 4:sta en ole pelannut

Oon menossa Rage2:ssa edelleen tuolla aböyt alkupään tehtävissä. Gunplay pelissä on mielestäni täyttä rautaa -- parempaa mitä esim. Destiny2:ssa, mutta ei voita Doom2016:sta.

Tässä jotain omaa pätkää, jossa video kelattu äksöniin, koska videon ekat puolisentoista minsaa on tuota ajoneuvolla vaeltamista. Bossit on pääpiirteittäin suhteellisen lussuja heti kun niitten weakpointit selviää.



En oo edelleenkään ihan sinut kontrollien kanssa. Käytössä i5 ja vanha neli-ydin peruna ja gtx 1070 ja Rage2 pyörii hienosti ainakin täällä päädyssä ruutua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Mitäs tästä nyt sanois. Odotuksia ei ollut ollenkaan, markkinointiklipit ei vakuuttanu oikeen ja tulipa tossa huomattua et ne antaa ehkä hieman vääristyneen kuvan pelin meiningistä. Ei tässä ainakaan alkuunsa mitään kauheeta kaaosta ole, vaan aika perus pumpumia ilman sen kummempaa. Toki kun kykyjä ja aseita saa auki ja niitä sitten kehitettyä niin alkaa se menokin muuttumaan, mutta alussa oli vähän hölmistyny olo kun trailereista sai täysin erilaisen kuvan. Markkinointitiimille ainakin pisteet siitä et pelin paras puoli saatiin korostettua noissa pätkissä, kaikki muu on sit jätettykki pois.

Mut varsinaisesti mitään uutta tää peli ei tarjoa. Kartta on täynnä paskaa mitä voit tehdä jos kiinnostaa, paitsi et parempi kiinnostaa, sillä päätarinaa aletaan lukottamaan kohtalaisen nopeasti muurin taakse. Edetäkses päätarinassa sun on pakko tehdä näitä erinäisiä juttuja mitä sinne maailmaan on ripoteltu. Jotenkin hyvin Avalanchemainen ratkaisu, eikä tälläset tempaukset mua ainakaan vakuuta mistään muusta, paitsi siitä että on taas sitä päätarinan tekemistä uhrattu sivutehtävien alttarilla. Ei hyvä.

Mut toistaseks se sivutekeminen on ollu ihan ok, kuuden tunnin aikana ei vielä liikaa alkanu toistaa itteänsä, mutta veikkaisin että loppupuolella peliä alkaa jo hieman maistumaan puulta. Kolmansia bensatankkeja räjäytellessä ja viidettä bandit camppia clearatessa tuli vähän sellanen ajatus et vaihtelu vois olla jees pikkuhiljaa. Mutta sen enempää ei tuota voikaan kehua, se on pelkästään "ihan ok" näin alkuvaiheessa ja aivan varmasti tänkin kanssa käy Far Cryt, eli noin kymmenen tunnin jälkeen kiinnostus lopahtaa täysin.

Mut räiskintä on kivaa, viimeistään siinä vaiheessa kun on useampi ase auki ja kykyjäkin löytyy se kourallinen. Niiden kanssa meuhkatessa homma alkaa aavistukseen muistuttamaan sitä 2016 Doomia. Vastapainona sitten ajaminen on omasta mielestä kohtalaisen vastenmielistä puuhaa, välimatkat tuntuu liian pitkiltä jos ei ole tarkotuksena pysähtyä matkalla tekemään muutama sivutehtävä. Loppujenlopuksi peliä voi korkeintaan luonnehtia ihan päteväksi ajanvietteeksi, suurimpina ongelmina se ettei tää oikeastaan mitään uutta tarjoa, vaan sen sijaan lainailee asioita sieltä täältä ja lopputuloksena sit on vähän sellanen fiilis et ihankun ois tätä pelannu joskus aikasemminkin. Lisäks toi Ubisoft/Far Cry kaava mitä tää peli noudattaa aika pitkälti on mun mielestä vaan yksinkertaisesti niin mielikuvitukseton ja n. 10h pelaamisen jälkeen jo puuduttavaa pakkopullaa, ettei siitä ainakaan lisäpisteitä heru. Tulitaistelut on oikeastaan ainut asia minkä takia tätä aion vielä jatkaa, toivon vaan ettei toi ittensä toistaminen rupea häiritsemään kohta niin paljon että on jätettävä peli kesken.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Vaihdellu pädin ja hiiri+näppiksen välillä että kumpi kivempi ja hakenu sopivaa nappikonfiguraatiota kun tuolla on 4 skilliä ja ulti, ajoneuvot ja niitten omat toiminnot, 8 asetta, melee, kranaatit/bumerangit ja niiden vaihtamiseen tarkoitettu nappi, niin päädyin lopulta hiiri-näppikseen ja käyttämään vastaavaa näppäinasettelua mitä käytän Warframessa.

Vielä ei tule selkärangasta noi tarvittavat liikkeet ja toiminnot, mutta tarkoittaa vaan että tarvii lisää tunteja ja totuttelua. Eli nyt on asekiekko käytössä ja skillit tulee 1-5 napeista. Toki tässä voisi hyödyntää F1-F5 namiskoja (ja heittää asekiekon roskiin), mutten ole F-namiskoihin tottunut.

Dash ja Rush -nappien asettelu tuotti mulle eniten ongelmia. Normisti (tai mihin oon tottunut) tuplanäpäytys WASD:llä tekee Dashin ja shift (tai tuplanäpäytys shiftiä) sit Rushaa, mut nuokin on Rage2:ssa ns. laitettu erikseen omiksi nappuloiksi: yhdestä napista dashaat, yhestä juokset, yhdestä rushaat. Eli toistamiseen: mun päädyssä vaatii totuttelua ja pelitunteja.
Tämä on myös minulle nykypeleissä "ongelma", että hahmoilla tuntuu aina olevan näitä supervoimia yms. ja nappeja on sitten miljoona mitä painella kesken pelin. Monesti pädillä pelaaminen toimii siksi paremmin, koska nämä erikoiskyvyt on selkeästi sunniteltu pädillä käytettäväksi ja pädillä toiminnot tapahtuvatkin varsin luontevasti. Näppäimistöllä sormet krampissa yrität hädissään sohia nappeja mistä saa mitäkin käyttöön ja yleensä et osu siihen mihin oli tarkoitus. Pädillä taas ei haluaisi siksi pelata kun hiirellä on niin nannaa ampua.

Ei minun ukon tarvitse osata kuin hypätä, diavata, heittää kranu, ladata ase ja lyödä puukolla ampumisen ja juoksemisen lisäksi. :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Tämä on myös minulle nykypeleissä "ongelma", että hahmoilla tuntuu aina olevan näitä supervoimia yms. ja nappeja on sitten miljoona mitä painella kesken pelin. Monesti pädillä pelaaminen toimii siksi paremmin, koska nämä erikoiskyvyt on selkeästi sunniteltu pädillä käytettäväksi ja pädillä toiminnot tapahtuvatkin varsin luontevasti. Näppäimistöllä sormet krampissa yrität hädissään sohia nappeja mistä saa mitäkin käyttöön ja yleensä et osu siihen mihin oli tarkoitus. Pädillä taas ei haluaisi siksi pelata kun hiirellä on niin nannaa ampua.

Ei minun ukon tarvitse osata kuin hypätä, diavata, heittää kranu, ladata ase ja lyödä puukolla ampumisen ja juoksemisen lisäksi. :btooth:
Just ton takia alko Shadow Warrior 2 maistumaan puulta.. kaikkia supervoimia ja muita on niin helvetisti että niistä varmaan tulee käytettyä kolmasosaa. Ja vielä kun on niin nopeatempoinen peli niin tuskaista yrittää muistaa kaikki napit..
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Just ton takia alko Shadow Warrior 2 maistumaan puulta.. kaikkia supervoimia ja muita on niin helvetisti että niistä varmaan tulee käytettyä kolmasosaa. Ja vielä kun on niin nopeatempoinen peli niin tuskaista yrittää muistaa kaikki napit..

Sama,

Taisin tehdä niin, että otin vain pari kykyä käyttöön ja päivittelin sitten kaikkia muita ominaisuuksia. Läpi tuli näin vedettyä kun oli muuten varsin pätevä räiskintä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Kyllä modernin peukalonappi hiiren kanssa pärjää oikein mainiosti, vaikka useampiakin kykyjä olisi käytettävissä. Peukalonappeihin 2 ja sitten esim q ja e vielä 2 lisää. Ei oo ollu mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Hiiren peukalonapit on AINA varattu reloadille ja taskulampulle (jos sellainen on) :p
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Kyllä modernin peukalonappi hiiren kanssa pärjää oikein mainiosti, vaikka useampiakin kykyjä olisi käytettävissä. Peukalonappeihin 2 ja sitten esim q ja e vielä 2 lisää. Ei oo ollu mitään ongelmaa.

Näimpä,

Kyllähän mahdollisuuksia toimintojen bindaamiseen on olemassa, mutta ongelmana on oma rajoittuneisuus :D
Mulla on G502 - hiiri ja ainoa nappi mitä käytän (normaalien lisäksi) on se sivussa oleva DPI - säädin jota naputtelen stressileluna kesken pelaamisen :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Näimpä,

Kyllähän mahdollisuuksia toimintojen bindaamiseen on olemassa, mutta ongelmana on oma rajoittenuus :D
Mulla on G502 - hiiri ja ainoa nappi mitä käytän (normaalien lisäksi) on se sivussa oleva DPI - säädin jota naputtelen stressileluna kesken pelaamisen :facepalm:
Mulla taas päinvastoin. Mulla on mahdollisimman paljon toimintoja hiiressä ni voi vähän jakaa nappeja niin että kaikki ei ole vasemman käden alla. Just reload, granaatti, fikkari, fire mode, kiikarit ja sen semmosta on hiiressä ku muuten on vasemman käden sormet ihan solmussa ja oikealla kädellä ei ole kuin kaksi nappia :btooth:
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Mulla taas päinvastoin. Mulla on mahdollisimman paljon toimintoja hiiressä ni voi vähän jakaa nappeja niin että kaikki ei ole vasemman käden alla. Just reload, granaatti, fikkari, fire mode, kiikarit ja sen semmosta on hiiressä ku muuten on vasemman käden sormet ihan solmussa ja oikealla kädellä ei ole kuin kaksi nappia :btooth:
Täytyypä opetella tekemään tuolla oikealla kädellä muutakin kuin.......
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Rage2:ssa mulla lyönti ja kranut ja dash/fusion ja use lähtee hiirellä. Skilssit numeronapeista. Q:ssa asevalikko, E:ssä rush (mukavasti siinä W:n vieressä). Z X ja C:ssä noi infusiot. Juoksu ja kyyristys pikkusormen takana (ctrl, shift) ja peukku hyppynapilla. R:stä lataa ja F:stä vaihtuu support itemi (muissa peleissä pidän F:ssä taskulamppua). Voishan ne lempiaseet laittaa tuonne F1-F5 nappien taakse ja totutella tähänkin kun Q:nappulasta se kuitenkin vaihtelee kahden viimeksi käytetyn aseen välillä, niin ettei asekiekon kanssa tarvisi leikkiä. Tai hajauttaa tuonne T, G, V -sektorille, jonne sormet vielä yltää WASD:lta (Y, H, B alkaa olla makuuni jo liian kaukana).

Doomin tapaan support itemin (kranut) vaihdolle paras paikka olisi mulle hiiren vieritysrulla, mutta hiiren vieritysrullaa ei Rage2:ssa saa valjastettua (toisaalta Doomissa on enemmän kuin kaksi support itemiä). Oletuksena Rage2:ssa rulla on aseitten vaihdolle, tosin asekirjaston läpikäyminen hiiren rullalla ja kiivaassa tulitaistelussa on vähän meh.

Oli vielä eilisen pelisetin aikana napit hieman hakusessa, mutta eiköhän se siitä pelatessa lutviudu. Tänään illalla pääsee jauhamaan lisää :tup:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Itellä yleensä selvä jako, jossa kaikki liikkumiseen liittyvä on näppiksellä vasemman käden takana ja ampumiset, skilssit, kranut ym. sitten hiiressä. Weap8n wheel yleensä tabulaattorissa.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Tässähän olis sitten mahdollista testata Denuvon suorituskykyvaikutusta. Devil May Cry 5:ssä Denuvo heikensi lievästi ruudunpäivitystä Digital Foundryn mukaan.

edit: joku jo testannutkin:



tl;dw fps sama, mutta pelin käynnistys kestää +40sec pidempään steam/denuvo versiolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Joo, tää on sikäli mielenkiintonen keissi et tais olla oma lusikka osittain koko sopassa mukana. Sain ite pelin ilmaseks vastineeks siitä, että kirjottelisin vähän PC porttauksen ominaisuuksista ja puutoksista. Kyseessä kuitenkin AAA-julkasu niin siinä oli pari muutakin jantteria syynäämässä samanaikasesti, ja yks niistä huomas ton jäätävän kokoeron Steamin ja Bethesdan .exen välillä. Teki omat testinsä ja tuli siihen tulokseen ettei Bethesdalla ollu Denuvoa, pystyttiin omilla versioilla todentamaan se, ettei siinä tosiaankaan ollut Denuvosta jälkeäkään siinä Bethesdan versiossa.

Sama jantteri sit kirjotti asiasta julkisesti tuonne PCGW:n artikkeliin ja siinähän oli lopputulemana sit se, että tää tieto copypastettiin vähän hämäremmille sivuille ja parin tunnin päästä piraatitkin pääs pelaamaan peliä. Hupsista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
61
Joo, tää on sikäli mielenkiintonen keissi et tais olla oma lusikka osittain koko sopassa mukana. Sain ite pelin ilmaseks vastineeks siitä, että kirjottelisin vähän PC porttauksen ominaisuuksista ja puutoksista. Kyseessä kuitenkin AAA-julkasu niin siinä oli pari muutakin jantteria syynäämässä samanaikasesti, ja yks niistä huomas ton jäätävän kokoeron Steamin ja Bethesdan .exen välillä. Teki omat testinsä ja tuli siihen tulokseen ettei Bethesdalla ollu Denuvoa, pystyttiin omilla versioilla todentamaan se, ettei siinä tosiaankaan ollut Denuvosta jälkeäkään siinä Bethesdan versiossa.

Sama jantteri sit kirjotti asiasta julkisesti tuonne PCGW:n artikkeliin ja siinähän oli lopputulemana sit se, että tää tieto copypastettiin vähän hämäremmille sivuille ja parin tunnin päästä piraatitkin pääs pelaamaan peliä. Hupsista.
No ihan ensimmäisenä tästä tulisi mieleen että jos asentaa Steam version, ja vain korvaa sen exen Bethesdan versiolla, toimiiko ?
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Tässähän olis sitten mahdollista testata Denuvon suorituskykyvaikutusta. Devil May Cry 5:ssä Denuvo heikensi lievästi ruudunpäivitystä Digital Foundryn mukaan.

edit: joku jo testannutkin:



tl;dw fps sama, mutta pelin käynnistys kestää +40sec pidempään steam/denuvo versiolla.
No ois kyllä ollu aika tympeetä jos Steamin versiossa ois ollu huonompi suorituskyky Denuvon vuoksi :beye:

Ite ostin ihan suosiosta Bethesdan launcheriin, kun toi vaatii joka tapauksessa ton "kolmannen osapuolen käyttäjätilin". Mulla oli kyllä karmaisevat kokemukset The Division pelistä, jossa Ubisofin tili piti linkittää Steamiin. Voi toimia nykysin suoraviivaisemmin, jouhevammin ja helpommin - ei harmainta aavistustakaan. Mut päätin skipata tuon ja nyt ei ole tota Steamia tossa välissä -- edelliseen ubisoft sekoiluun (tai sekoiluuni) viitaten.

sshot-31.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Ite ostin ihan suosiosta Bethesdan launcheriin, kun toi vaatii joka tapauksessa ton "kolmannen osapuolen käyttäjätilin". Mulla oli kyllä karmaisevat kokemukset The Division pelistä, jossa Ubisofin tili piti linkittää Steamiin. Voi toimia nykysin suoraviivaisemmin, jouhevammin ja helpommin - ei harmainta aavistustakaan. Mut päätin skipata tuon ja nyt ei ole tota Steamia tossa välissä -- edelliseen ubisoft sekoiluun (tai sekoiluuni) viitaten.

Mulla on Rage steamissä eikä se mitään Bethesdan tiliä/softaa vaadi :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
No ihan ensimmäisenä tästä tulisi mieleen että jos asentaa Steam version, ja vain korvaa sen exen Bethesdan versiolla, toimiiko ?
En tähän osaa sanoa oikeestaan mitään kun en ite pääse testaamaan. Tossa Bethesdan version exessä on kuitenkin jonkinasteinen DRM joka haluais sitä että sulla on se Bethesda Launcher taustalla auki, ainakin se ilmoittaa ettei saa yhteyttä nettiin ellei sulla ole sitä auki. Se tosin ilmottaa siitä vasta päävalikossa, ja peliä pääsee tietääkseni jokatapauksessa pelaamaan ilmankin sitä. Peli tosin vaatii vähintään yhden käynnistyksen sen Bethesda Launcherin kanssa jotta se "aktivoi" ittensä, sen jälkeen voi pelata ilmankin, vaikkakin peli sit pyörii offline tilassa. Se on sit mulla täysin pimennossa mitä steam versio tuumaa jos sen exen korvaa sillä denuvottomalla versiolla, steamin ja bethesdan välillä on eroa vaan yhdessä tiedostossa (vulkan shader) exen lisäks, plus steamversiossa sitten tietty se steamapi.dll mukana. Oma veikkaus on et se heittää sen virheilmotuksen päävalikossa, eikä peli sitten oo yhteydessä nettiin. Jotain challengeja tjsp sillä verkkoyhteydellä sitten saa, veikkaisin kanssa et mahdolliset DLC:t jää avaamatta, sillä steamversiokin vaatii Bethesdan tilille sisäänkirjautumista jotta ne aukeaa, vaikka omistaisitkin ne. Eihän kokeilemalla kuitenkaan mitään häviä?

No ois kyllä ollu aika tympeetä jos Steamin versiossa ois ollu huonompi suorituskyky Denuvon vuoksi :beye:

Ite ostin ihan suosiosta Bethesdan launcheriin, kun toi vaatii joka tapauksessa ton "kolmannen osapuolen käyttäjätilin". Mulla oli kyllä karmaisevat kokemukset The Division pelistä, jossa Ubisofin tili piti linkittää Steamiin. Voi toimia nykysin suoraviivaisemmin, jouhevammin ja helpommin - ei harmainta aavistustakaan. Mut päätin skipata tuon ja nyt ei ole tota Steamia tossa välissä -- edelliseen ubisoft sekoiluun (tai sekoiluuni) viitaten.
Tää on harhaanjohtava, ainakin osittain. Steamversio ei vaadi tota Bethesdan softaa, eikä oikeastaan sitä Bethesdan tiliäkään. Ongelmaks tosin muodostuu se, että mitä oon ite kuullu niin ennakkotilaus DLC:t on lukittu ton kirjautumisen taake, eli sun on pakko kirjautua sille Bethesdan tilille sisään jos haluat saada ne ennakkotilaus/day1 setit käyttöön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tuli kokeiltua, ihan kivalta vaikutti.
Tässä vähän sekoitusta far cry new dawnia, doomia ja bullestromia(+ mad max) mutta ongelmaksi voi muodostua se että miten pelin idea kantaa ja kuinka nopeasti alkaa toistaa itseänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Onko teillä kaatuillu paljon? Itellä jääny jumiin muutaman kerran, pitää kaataa peli ja alottaa uudestaan.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Onko teillä kaatuillu paljon? Itellä jääny jumiin muutaman kerran, pitää kaataa peli ja alottaa uudestaan.
Ei ole kaatunut, mutta tehtävät on jääny jumiin. Kuten Eden Space Station jossa ovi ei auennut ECO-15:sta. Sama tapahtuu joissain satunnaisissa Arkeissa josta ei saa sitä tarvittavaa skilliä/itemiä. Ei auta muuta kuin ladata edellinen tallennuspiste ja toivoa josko se nyt lähtisi etenemään.

Tuolla porukka on nyt löytäny Easter Eggin. Tämä luonnollisesti spoilereihin:
Eli kyseessä Elon Musk parodia.

Tuolta löytyy "Elton Tusk":n salainen bunkkeri. Tässä kartta sijainnista:
DxaVxSTbCAaWN4Piv7CZpW.jpg
Kartalla tuo waypointti eli keskellä oikeella.

Tässä sitten tarkemmin sepostettuna mitä tuolta löytyy:
Rage 2 takes a jab at Elon Musk in a secret bunker mission | PC Gamer
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Minulla oli satunaista hidastelua kun Phoenixilla kaahaili menemään ja tietyissä mayhem tilanteissa tuntuu fps laskevan mutta ei kaatunut kertaakaan.

Aika kauan tuntuu lataavan load game/continue jälkeen mutta itse pelissä sitten ei olekkaan lataustaukoja.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No ihmettelinkin miksi pelin avaaminen kesti tavallista pidempään. Tuli päivitys.

JLeavey // Community Manager sanoi:
Hey all. Today we are releasing a new PC patch, we will be deploying a minor PC hotfix very shortly that will address the following issues:

  • Enables Crash Reporter for error reporting
  • Fixes occasional crash related to Scaleform
  • Fixes occasional crash on startup
  • Fixes issue where Bethesda.net users would always default to English
  • Razer Chroma effects enabled by default
Lähde (bethesdan foorumit)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Steamissa päivitys poistaa Denuvo DRM
Sama varmaan bethesdalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Steamissa päivitys poistaa Denuvo DRM
Sama varmaan bethesdalla.
Ei siinä Bethesdan versiossa koskaan ollukkaan Denuvoa. Nyt steamistakin otettiin pois, eli Steamista saa tällä hetkellä parhaimman version, Bethesdalta puuttuu kaikki achievementit yms ja overlayt.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Propsit kyllä Avalanchelle ajoneuvojen ohjattavuudesta ja fysiikoista. Niistä on jotenkin saatu vielä paskempia kuin Just Causessa. No, onneksi räiskintä sentään toimii ja sekin lienee lähinnä IDn ansiota.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 477
Viestejä
4 163 544
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom