- Liittynyt
- 28.11.2017
- Viestejä
- 6 461
Alustan osissa on sanomista samaan tapaan kuin muissakin Renaultin tuotteissa ja tämä valitettavasti näkyy katsastustilastoissa. Ilmeisesti oli jonkunnäköistä tyyppivikaa noissa alkupään Sanderoissa. Osa noista yksilöistä saa myös erittäin säälimätöntä kohtelua osakseen. Tosiasiassa suhteellisen edullista vaihtaa muutaman kympin alustan osat uuteen. Käytettynä ovat yllättävän haluttuja ajokkeja ja tästä syystä arvonalenema jää vaatimattomaksi.Niin paitsi kyllähän toi Dacia 3- ja 5-vuotiaissa tilastoissa keikkuu paskimpana mitä vikoihin tulee. Mut hyvä auto, kun arvo ei paljo alene ja voi vaihtaa vaikka uuteen Daciaan sitten (kun muuhun ei huolita )
Alusta mukaanlukien kaikki muut osatkin on ihan samoja mitä käytetään vastaavissa Renaultin valmisteissa. Useimmiten osissa onkin Renaultin merkki. Halpa hinta yllättäen pitää hakea esim. edullisemmista materiaaleista. Metelin suhteen tuo ei käytännössä eroa esim. uudesta Nissan Qashqaista, joka sekin on saman emoyhtiön valmiste.Onhan se paljo kehittyny Dacian alkuajoista, mutta kyllä siellä silti "neekeri näkyy" kaikissa detaljeissa ja esim. alustan osat, vetarit jne. on todella heppoisia.
Renaultilla on todennäköisesti suunnitelmana tehdä Daciasta VW:n Skodan veroinen menestystarina. Osa muuten luulee edelleen, että Skodassa käytettäisiin jotenkin maagisesti paskempia osia, kuin Audissa.