Pizzan valmistus kotona, reseptit, tekniikat ja välineet

Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Itsellä tuli kiven mukana puinen lasta enkä ostaisi toista kertaa. Halkesi kerran, kun olin pessyt liian veden kanssa. Puinen on myös liian paksu ja siinä on liikaa kitkaa, jolloin ohuet pizzat menevät joskus rikki, kun niitä yrittää lapiolle siirtää - erit. ennen paistamista, mutta onpa joku hajonnut uunista ottaessakin.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Tein itekkin eilen pizzaa ja pohjan tein ensimmäistä kertaa niin, että annoin ensin kohota huoneenlämmössä pari tuntia, sitten pariksi vuorokaudeksi jääkaappiin, ja sitten taas pariksi tunniksi huoneenlämpöön. Taikinan muotoilu oli älyttömän helppoa, itsestään venyi, eikä tarvinnut itse revitä taikinaa. Myös parhaimman makuinen pohja mitä on tullut tehtyä.

Käytin noita Denniksen pizzajauhoja, ja sen pussissa lukevan ohjeen mukaan mitoitin raaka-aineet.

Margheritapizzaa koitin tehdä, mutta lopputuloksesta tuli vähän liian vetinen, en tiedä oliko mozzarella jotain vääränlaista vai mistä johtui.

Paistamiseen käytin Mustangin pizzakiveä jota esilämmitin uunissa 300C tunnin.
K-Raudasta kävin myös hakemassa teräksisen pizzalapion. :D PIZZALAPIO CELLO TAITTUVA KAHVA | K-rauta.fi Tuo lapio tuntuu ehkä vähän liian pieneltä, mitään isonkokoisia lättyjä siihen ei saa tehtyä.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
huoneenlämmössä pari tuntia, sitten pariksi vuorokaudeksi jääkaappiin, ja sitten taas pariksi tunniksi huoneenlämpöön.
ei tässä nyt kolmea päivää ole aikaa kohottaa taikinaa, mutta se parin tunnin kohotus ja välillä vaivaus vissiin tekee siitä kuohkeaa?
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
ei tässä nyt kolmea päivää ole aikaa kohottaa taikinaa, mutta se parin tunnin kohotus ja välillä vaivaus vissiin tekee siitä kuohkeaa?
Itse tein tämän näköiset pizzat:



Jos ei ole aikaa odottaa pari päivää taikinan kohoamista, niin sitten varmaan vaan kohotat sen pari tuntia, itse en varmaan kuitenkaan vaivaisi sitä taikinaa paljon enää kohoamisen jälkeen. En tiedä, koskaan en oo pannupizzoja tehnyt. :D Kannattaa varmaan vaivata sitä taikinaa ensin kunnolla sen 10 minuuttia ennen kohottamista, kohoamisen jälkeen leikkaat sen paloiksi, pyörittelet ne palloiksi ja annat niidenkin vielä levätä hetken peitettyinä. Tuolla tavalla itse tein oman taikinani.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
En ehtinyt tänään syömään aamupalaa, joten tein sitten lounaaksi pizzan.

Teki mieli suolaista (kinkkua), makeaa (ananasta) ja tulista (devilsin jalapenoa).

Kokeilin jättää juustoraasteen kokonaan pois päältä ja korvata sen mozzarellapallosta revityillä paloilla. Hyvin toimii näinkin (juusto venyy syödessä) :hungry:

Tein reunoista tarkoituksella paksut ja kuohkeat (kumisee kun kopsauttelee haarukalla). Pohja paistui parin millin paksuiseksi kuten pitikin :tup:

DSC02362.JPG

DSC02366.JPG
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Tein pizzataikinan kahta pizzaa varten ja laitoin jääkaappikohotukseen omissa kulhoissa, joissa tuorekelmut päällä.

Taikinasta tuli kuitenkin kolme palleroa ja yhden niistä laitoin pintajauhotettuna pakastimeen muovisessa säilytysrasissa.

Onko oikea tapa pakastaa?
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Tein pizzataikinan kahta pizzaa varten ja laitoin jääkaappikohotukseen omissa kulhoissa, joissa tuorekelmut päällä.

Taikinasta tuli kuitenkin kolme palleroa ja yhden niistä laitoin pintajauhotettuna pakastimeen muovisessa säilytysrasissa.

Onko oikea tapa pakastaa?
Itse en ole pakastamisessa oikein ikinä onnistunut. Taikinaan tulee sellainen kuori, vaikka ovat vakuumissa ja joskus pussissakin. En tiedä pitäisikö pakastaa jossain astiassa ensin ja pakastamisen jälkeen heittää vakuumiin. Joka tapauksessa sulattaessa ensin pussista/vakuumista pois, astiaan ja kansi kiinni ja antaa siellä sulaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Itse en ole pakastamisessa oikein ikinä onnistunut. Taikinaan tulee sellainen kuori, vaikka ovat vakuumissa ja joskus pussissakin. En tiedä pitäisikö pakastaa jossain astiassa ensin ja pakastamisen jälkeen heittää vakuumiin. Joka tapauksessa sulattaessa ensin pussista/vakuumista pois, astiaan ja kansi kiinni ja antaa siellä sulaa.
Mä oon kyllä pakastanut taikinoita useemmankin kerran ihan kohtalaisella menestyksellä. Oon aina tehnyt niin että öljyttynä jossain pakasterasiassa taikinapallona jäähän ja sit vaan tiukkaan pakastepussiin.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Ajattelin itsekin tehdä lettusen pienoisen nyt perjantaina koska #cookingfuckingsucks Mutta mietin etä onko mun pohtima extralihaisa sitten jo liian raskas, täytteeks tulis siss Jauheliha+sipuli, pekonikuutio, pepperoni/salamisuikale ja kinkku. Jotain raikkautta tuohon vois ajatella mutta mitä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Ajattelin itsekin tehdä lettusen pienoisen nyt perjantaina koska #cookingfuckingsucks Mutta mietin etä onko mun pohtima extralihaisa sitten jo liian raskas, täytteeks tulis siss Jauheliha+sipuli, pekonikuutio, pepperoni/salamisuikale ja kinkku. Jotain raikkautta tuohon vois ajatella mutta mitä?
Kuulostaa siltä että oot tekemässä sellasta suomityylistä piirakkaa. Laita pelkkä salamisuikale, laadukas juusto ja tomaattikastike.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Olen pakastanut aavistuksen verran öljytyt pallot löyhässä pakastepussissa ja sulattanut ne käyttöön aikanaan jääkaapissa. Sen jälkeen kohottanut ne huoneenlämmössä erillisessä astiassa ja ihan hyviä oli käsitellä.

Tämä nyt menee taas mielipiteissä tyyliin paljonko hiivaa, nestettä, mitä jauhoa, kylmäkohotus vai ei, mikä pizzakivi jne....
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ajattelin itsekin tehdä lettusen pienoisen nyt perjantaina koska #cookingfuckingsucks Mutta mietin etä onko mun pohtima extralihaisa sitten jo liian raskas, täytteeks tulis siss Jauheliha+sipuli, pekonikuutio, pepperoni/salamisuikale ja kinkku. Jotain raikkautta tuohon vois ajatella mutta mitä?
Jätä jauheliha pois ja korvaa se esim. keltaisella ja vihreällä paprikalla.

Myös jalapeno ja valkosipuli antaa lisää makua.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Itsekin tein ennen noita piirakkatyylisiä pizzoja, mutta nykyään pizzan päälle vain hyvä tomaattikastike, mozzarella (ei raaste, vaan pallotavara) ja pepperoni (+valkosipuli uunin jälkeen). Juustosta puolet uuniin ja puolet, kun pizza on minuuttia-kahta vaille valmis. Pepperonin tilalla saatan käyttää esim. parmankinkkua tmv. ja se tietysti uunin jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 118
Mozzarellaraaste on kyllä parempi kuin sellainen vedessä uiva pallukka. Ei ole niin kosteaa ja enemmän makua.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Mozzarellaraaste on kyllä parempi kuin sellainen vedessä uiva pallukka. Ei ole niin kosteaa
No kai tämäkin on niitä makuasioita. Itse käytin aikanaan mozzarellaraastetta (sekoitettuna toiseen juustoraasteeseen), mutta omasta mielestä pallukat paljon parempia. Tavoitteena sellainen napolilaistyylinen pizza, ei suomalais-.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Höpönlöpö.
Jauheliha sopii erinomaisesti pepperonin kanssa, ja mikäli ei kaikkea halua heti syödä on jauheliha täytteenä paras, ilman sitä ei vaan mikrosta saa hyvää...

Suosittelen täytteiksi jauhelihaa (sekaan salsaa), pepperonimakkaraa ja sinihomejuustoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 334
Yks mitä tulee itse satunnaisesti käytettyä, on sellainen Santamarian (Myös Xtran oma on ihan jees) Taco spice mix mauste mitä tavataan laittaa jauhelihan sekaan kun tehdään tortilloja/tacoja. Muuttaa pizzan makuprofiilia yllättävästi, kun jauheliha ei olekaan ns. perinteisesti maustettua. Tämä vain sitten kyllä tekee sen, että jauheliha puskee aika vahvasti esiin, että kannattaa laittaa vähän hillitymmin sitä :p
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Höpönlöpö.
Jauheliha sopii erinomaisesti pepperonin kanssa, ja mikäli ei kaikkea halua heti syödä on jauheliha täytteenä paras, ilman sitä ei vaan mikrosta saa hyvää...

Suosittelen täytteiksi jauhelihaa (sekaan salsaa), pepperonimakkaraa ja sinihomejuustoa.
Kyllähän nuo sopii keskenään omastakin mielestä ihan hyvin.

Mutta jos tuohon lähtee vielä työntämään pekonia ja kinkkua niin oma järki ei sitä enää ymmärrä. Toki jokainen tekee sitä mikä maistuu ja jos jollekin tuo maistuu niin ei ole itseltä pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Kyllähän nuo sopii keskenään omastakin mielestä ihan hyvin.

Mutta jos tuohon lähtee vielä työntämään pekonia ja kinkkua niin oma järki ei sitä enää ymmärrä. Toki jokainen tekee sitä mikä maistuu ja jos jollekin tuo maistuu niin ei ole itseltä pois.
Voihan sitä laittaa montaa eri täytettä jos laittaa kohtuudella tai jakaa pizzan vaikka eri osiin, että laittaa toiselle puolelle eri täytteitä kuin toiselle.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Mitä hyvä laatuisia täytteitä käytätte? Pari vuotta sitten tuli todettua että vaikka pohja olisi kunnossa pizzan voi pilata huonoilla ja halvoilla täytteillä. Voi kuulostaa hifistelyltä, mutta ero on huima.

Hyväksi juustoksi olen todennut Accadi Mozzarella 400g 4€. 1€ per pizza on aika hintava, mutta hyvä juusto on tärkeä. Leikataan ohuiksi siivuiksi ja laitetaan heti tomaattikastikkeen jälkeen eli muiden täytteiden alle. Juustoviipaleet sulavat uunissa ympäri pohjaa, vaikka ensin epäilyttää ettei se riitä. Mitään muita juustoraasteita ei tarvita, tällä tulee pizzeriapizzan näköinen (ja toivottavasti makuinen).

Valmis tomaattikastikkeeksi oon käyttäny suosittua Mutti Pizzasaucea joka on varma valinta, mutta Makumestarin Pizzapyre yllätti ja iski makuhermoon. Tulee ostettua toistekin.


Kinkkuna on tullut käytettyä vain palvikinkkua. Hyvää kinkun makuista suikaletta en ole löytänyt ja palvikinkusta saa tehtyä isompia palasia jotka maistuvat ja erottuvat pizzasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 118
Göränssin 1kg pussi kebablastuja on ihan jees myös pitsan päällä. Lidlistä löytyy ainakin, olisiko ollut jotain 6-7€ pussi.

IMG_20190322_172940.jpg
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Mitä hyvä laatuisia täytteitä käytätte? Pari vuotta sitten tuli todettua että vaikka pohja olisi kunnossa pizzan voi pilata huonoilla ja halvoilla täytteillä. Voi kuulostaa hifistelyltä, mutta ero on huima.
Buffala mozzarelaa suosin itse, jos tuollaista napoli-tyylistä pizzaa teen. Tyyristä sekin merkistä riippumatta, mutta kuuluu asiaan. Maussa on selkeä ero lehmän maidosta tehtyyn verrattuna. Napolissa noilla on kuulemma eri nimetkin. Mozzarella viittaa buffala mozzarellaan ja fior di latte on sitten se lehmän maidosta tehty juusto. Näin ainakin netissä kerrottiin, joten näinhän sen on oltava.

Chef Wotkinsin pepperoni on omaan makuun sopinut ihan mainiosti.

Tapashyllyistä löytyy yleensä ihan laadukkaita ilmakuivattuja kinkkuja, jotka on omaan makuun maukkaampia kuin palvatut tai keitetyt kinkut.

Pizzakastikkeen surautan yleensä itse kasaan purkkitomaateista. San Marzanoa tai jos haluaa vähän säästää, niin Muttilta löytyy puolta halvemmatkin purkkitomaatit. Valuttaa huolellisesti ettei tule liian märkä ja sitten vaan tehosekoittimeen kera valkosipulin, oliiviöljyn ja mausteiden. Pippuri, suola, basilika linjalla olen pitkälti mennyt.

Tuore basilika. Tämä on mahtava lisuke pizzaan. Osa tuonne kastikkeen sekaan mausteeksi ja osa sitten valmiin pizzan päälle kera pienen lorauksen oliiviöljyä.

Lisätään vielä hyvä yhdistelmä tulisen ystäville. Vuohenjuusto+pepperoni+jalopeno-siivut. Toimii jostain syystä ainakin omaan makuun täydellisesti.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
:D Hyvin mulla alkaa tää Operazzione Pizza... Tein tuossa pohjia kunnes tajusin "ei vittu... hiiva!!" Roskiin meni ja uus yritys ja nyt näyttäs että jopa onnistuin, pohja tuntu jo alustettaessa todella pehmoiselle ja hyvälle :) Lupaavan oloinen alku mutta annan sen tuossa kohota nyt hetken ja siten jääkaappiin ja huomenna sit täyttäminen ja paiSto ja maisto :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Hiivan voi lisätä myöhemminkin. Monet laittaa kuivahiivankin vaan jauhojen sekaan.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
:D se pohja oli jo ihan leivontakunnossa joten... ei onnistunu enää siin vaiheessa lisätä hiivaa. Kirosin kyllä aika raskaasti, mutta oma moka oma moka. Uusintayritys kyllä sitten onnistui ja isännän nälkäisen kiljunnan takia se oli pakko leipaokin samantien mutta tein samantien sitten uuden taikinan joka nyt tuolla lepää ja odottaa (ja juu, sinne meni hiiva ihan ekalla kertaa:D ) Pizzajauhoina mulla oli dennis pizzajauho+ hiivaleipäjauho sekotus, toimi omasta mielestä paremmin kuin puhdas 00-jauho.

Pizza oli todella hyvää ja pohja ihan kuin pizzeriassa , täytteeks äijä itte laitteli salamisuikaleen, pekonin, ananksen (yääääkkkk!!) tomaattiviipaleet, juuston ja ihan pinnalle sitten pepperonimakkaraa. Ja katos koko pelti alle puoleen tuntiin..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Mikäs salami/pepperoni olisi hyvää, muttei kuitenkaan kauheen kallista?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Kiitoksia, ostan varmaan testiin ton wotkinsin (ja sen jälkeen kotivaaran) kun seuraavaksi menen prismaan, tyhjeni just eilen denniksen pizzajauhot niin haen samalla niitä manitoba cream jauhoja testiin. :hungry:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
259
Kiitoksia, ostan varmaan testiin ton wotkinsin (ja sen jälkeen kotivaaran) kun seuraavaksi menen prismaan, tyhjeni just eilen denniksen pizzajauhot niin haen samalla niitä manitoba cream jauhoja testiin. :hungry:
Jos sattuu Snellmanin Pepperoni vastaan niin sitä olen käyttänyt. Vastaava mielestäni maultaan kuin Kotivaara mutta ainakin kotimaista lihaa (jos kenelle merkitystä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Ketjun innoittamana tuli kokeiltua tehdä parempaa pizzaa. Eilen vaivasin taikinan @Drakkath ohjeella, Manitoba cream jauhoista. Himpun verran löysäksi jäi taikina ja oli vuorokaudessa muuttunut pallosta lättänäksi jääkaapissa. Tämä teki pohjan pyörittelystä kokemattomalle himpun verran hankalaa ja aina nopeasti alkoi pohja muuttumaan läpinäkyväksi, tässä vaiheessa piti lopettaa pyöreän muodon metsästys.

Täytteiksi tomaatti-valkosipuli-basilika-soosi, juusto, Kotivaran pepperoni-salami, paprika, punasipuli ja ripaus auraa. Uunista ei irtoa enempää kuin 250 joten sillä mentiin. Alustana Housen pizza-alusta.

Uskomatonta, mutta olipahan mahtava pohja. Reunat oli kivan rapsakat, jopa kopisevat. Pohjakin oli niin jäpäkkä, että pystyi syömään helposti käsin vaikka paikoin meinasikin mennä pyöritellessä melko ohueksi. Maku oli mukava ja täytteetkin kohillaan. Ennen syöntiä heitin pintaan vielä vähän aitoa Ranskasta tuotua Pizza Huilea.

Tätä hommaa täytyy selvästikkin alkaa hifistelemään, kerrasta jäi kyllä hommaan koukkuun. Hankintaan pitää pistää varmaankin pizzakivi tai -teräs.

_20190421_221114.JPG

PS. Aina puhutaan että suomalaiset pizzat on mätetty täyteen täytteitä, mutta osataan sitä Ranskassakin. Tilasin ravintolassa minkä lie inferno-pizzan, täyteinä oli jauheliha, chorizomakkara, pepperoni ja pekoni. Empäs muista milloin olisi viimeksi jäänyt pizzaa syömättä kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut enään syödä, joku Kotipizzan lihamestari oli tuohon verrattuna kuin joku vegaanipizza. :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Ketjun innoittamana tuli kokeiltua tehdä parempaa pizzaa. Eilen vaivasin taikinan @Drakkath ohjeella, Manitoba cream jauhoista. Himpun verran löysäksi jäi taikina ja oli vuorokaudessa muuttunut pallosta lättänäksi jääkaapissa. Tämä teki pohjan pyörittelystä kokemattomalle himpun verran hankalaa ja aina nopeasti alkoi pohja muuttumaan läpinäkyväksi, tässä vaiheessa piti lopettaa pyöreän muodon metsästys.

Täytteiksi tomaatti-valkosipuli-basilika-soosi, juusto, Kotivaran pepperoni-salami, paprika, punasipuli ja ripaus auraa. Uunista ei irtoa enempää kuin 250 joten sillä mentiin. Alustana Housen pizza-alusta.

Uskomatonta, mutta olipahan mahtava pohja. Reunat oli kivan rapsakat, jopa kopisevat. Pohjakin oli niin jäpäkkä, että pystyi syömään helposti käsin vaikka paikoin meinasikin mennä pyöritellessä melko ohueksi. Maku oli mukava ja täytteetkin kohillaan. Ennen syöntiä heitin pintaan vielä vähän aitoa Ranskasta tuotua Pizza Huilea.

Tätä hommaa täytyy selvästikkin alkaa hifistelemään, kerrasta jäi kyllä hommaan koukkuun. Hankintaan pitää pistää varmaankin pizzakivi tai -teräs.



PS. Aina puhutaan että suomalaiset pizzat on mätetty täyteen täytteitä, mutta osataan sitä Ranskassakin. Tilasin ravintolassa minkä lie inferno-pizzan, täyteinä oli jauheliha, chorizomakkara, pepperoni ja pekoni. Empäs muista milloin olisi viimeksi jäänyt pizzaa syömättä kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut enään syödä, joku Kotipizzan lihamestari oli tuohon verrattuna kuin joku vegaanipizza. :D
Tota alustaa ei sen mukana tulleen ohjeen mukaan saisi käyttää yli 225 vai 230c
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Itse paistan aina 225 asteessa Housen pizza-alustalla ja laitan kiertoilman uunista päälle lopuksi jos on tarpeen.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Pizzakastikkeen surautan yleensä itse kasaan purkkitomaateista. San Marzanoa
Siinä tuli paras ja simppelein vinkki: San Marzano -tomaatit. En tiedä vain ovatko kausikamaa, ei aina löydy kaupoista. Aina kun löytyy, ostan tyyliin 20 purkkia. :rofl:

Se maku on niin loistava pizzassa ja vaikkapa pastakastikkeessa. Ei puhettakaan kitkeryydestä jne. pelkkää suloisuutta. :drool::tup:
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Hups, eipäs käynyt mielessäkään. No sitä suuremmalla syyllä menee joku muu alusta hankintaan. :D
Tossa viimeperjantaina tein pizzaa taas tolla Housen alustalla ja iskin lämmöt 250c kiertoilmalla, ei se siellä miksikään mennyt vaikka annoin lämmetä jonkun 30min noissa asteissa ennenkuin nakkasin pizzan siihen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
115






tuo mozzarella on omasta mielestä todella mautonta, mitä muuta juustoa vois käyttää?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
@Misha kuvat ei näy

Editoi imgurl kuvien nettiosoitteesta http(s) suluissa oleva s-kirjain pois, tai liitä mielummin kuvat suoraan foorumille etteivät ne katoa bittiavaruuteen x-ajan kuluttua.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Pizzakivi - Lidl Suomi

Lidlissä olisi ainakin ensi viikon maanantaina tarjolla halpa pizzakivi 9€ hintaan suorakulmion tai ympyrän muotoisena. Voisi ostaa kokeiluun, kun noin halpa.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Grilliin voisi hankkia.

Onko kenelläkään muuten kokemuksia kivellä kaasugrillissä pizzan paistamisesta?

Kai tuolla kivellä voi paistaa leivinpaperikin välissä? Tarraa aika lujasti siihen meinaan kiinni eikä lapiotakaan ole siirtoa varten.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Grilliin voisi hankkia.

Onko kenelläkään muuten kokemuksia kivellä kaasugrillissä pizzan paistamisesta?

Kai tuolla kivellä voi paistaa leivinpaperikin välissä? Tarraa aika lujasti siihen meinaan kiinni eikä lapiotakaan ole siirtoa varten.
Grillissä se leivinpaperi ei varmaan oo paras idea. Muutoin kyllä itse pidän leivinpaperin välissä aluksi ja kun alkaa pohja rapeutumaan nappaan pois
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Itsekkin mietin et hommais grilliä varten tuon pizzakiven, sitä vaan mietin että millä pirulla sen pizzan saa kuljetettua kivelle :p
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Itsehän tein klassisen virheen eli jauhotin heikosti pizzalapion, jolloin pizza ei liukunutkaan nätisti kivelle, vaan meni hieman läjään. Osa täytteistä tietysti valui kivelle ja sehän napsahti halki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 329
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom