Kokemuksia chromecastista

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Rupeaa mamman mielipide olemaan aika sama sen htpc n osalta. Sen verran voin myöntyä että kasaan sen micro-atx koteloon. Ja nautin kun saan heittää tuon vitun pallukkan kokkoon :shifty:
NUC kokoluokka alkaa olla jo riittävän pieni, mutta pienempiäkin löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Mä en osaa ajatella ja menin ostamaan Chromecastin. Mulla siis on vaan videotykki ja siinä ei ulostuloja äänelle. Mitenhän helvetissä mä saan tuosta äänet ulos?

Onko HDMI -> HDMI + RCA-audio adaptereita? Tai siis löysin ebaysta sellaisen, mutta miksi en suomalaisista kaupoista. Nopeasti haluaisin tällaisen ja ajattelinkin Verkkokauppa.comista, Jimmssistä tai jostain huomenna adapterin hakea, mutta en onnistu löytämään.

Ei ehkä ihan optimaalisin ketju kysymykselleni, mutta veikkaan, että joku muukin on Chromecastin videotykkiin laittanut...
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Mulla on joku tuollanen ebay adapteri mutta en saanut sitä toimimaan. Toista en lähtenyt tilaamaan, kun en äkkiseltään saanut selvitettyä oliko syypää adapterissa vai omissa virittelyissä.

Lopputulos: käytän edelleen htpc:tä ja pirun pitkää hdmi-kaapelia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Mä en osaa ajatella ja menin ostamaan Chromecastin. Mulla siis on vaan videotykki ja siinä ei ulostuloja äänelle. Mitenhän helvetissä mä saan tuosta äänet ulos?

Onko HDMI -> HDMI + RCA-audio adaptereita? Tai siis löysin ebaysta sellaisen, mutta miksi en suomalaisista kaupoista. Nopeasti haluaisin tällaisen ja ajattelinkin Verkkokauppa.comista, Jimmssistä tai jostain huomenna adapterin hakea, mutta en onnistu löytämään.

Ei ehkä ihan optimaalisin ketju kysymykselleni, mutta veikkaan, että joku muukin on Chromecastin videotykkiin laittanut...
Viritinvahvistimen sisääntuloon chromecasti kiinni ja ulostulosta HDMI piuha videotykkiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
@micko uskon ettei pelkkä adapteri auta asiaan (joku viisaampi voi korjata jos olen väärässä). Hdmi:ssä signaali menee digitaalisena ja ainoa tapa erottaa siitä analoginen ääni on käyttää jotain signaalinmuunninta/-erotinta välissä, eli semmonen missä on hdmi in, hdmi out ja audio out.

Joku tämän tyylinen viritys: 1080P HDMI to HDMI Optical + SPDIF + RCA L/R Extractor Converter Audio Splitter 707409259977 | eBay
Tuon juuri löysin itsekin. Eikö tällaisia myydä Suomessa vai enkö vaan osaa?

Viritinvahvistimen sisääntuloon chromecasti kiinni ja ulostulosta HDMI piuha videotykkiin?
Jos olis semmoinen, missä hdmi-sisääntulot, niin toki. Mulla on toistaiseksi vain vanha dvd-soitin-"mediacenter" ääniä jakamassa. Sinne menisi optista tai rca:ta.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
182
Olisi tälläinen probleema, että haluaisin jakaa tietokoneelta sisältöä telkkariin jossa sisäänrakennettu Chromecast, mutta haluaisin että äänet kuuluisivat edelleen tietokoneen (= kuulokkeiden) kautta. Googlella yritin selvittää, mutta löytyy aika nihkeästi ohjeita, ja jos oikein ymmärsin niin tuo on mahdollista vain jos castaa Androidista.

Helpoin ratkaisuhan olisi vaan vetää HDMI tietokoneesta telkkariin ja käyttää sitä näyttönä, mutta kiinnostaisi ensin kokeilla saisiko tuon castin toimimaan jotenkuten järkevästi. Kellään mitään ideaa mitä voisi tehdä?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
426
^ Tuossa vain saattaa käydä niin että tulee liikaa viivettä äänen ja kuvan suhteen. (huulisynkka...) Ehkä parasta olisi ottaa se ääni castattavasta laitteesta, siis telkkarista kuulokkeille.

lisäys
Empäs ole koskaan ajatellut tuollaista mahdollisuutta että koneelta (läppäriltä?) suoraan castaisi telkkariin (jossa siis sis. cc).

Tuossa pikkuinen viritelmä omista kytkennöistä.
KOTIVERKKO.png
IMG_20180611_093831.jpg

lisäys2
Ensi viikolla käyn hakemassa toisenkin Chromecastin niin voisin mielenkiinnosta kokeilla tuota koneelta jakamista ja kytkeä luurit koneeseen. (Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI) :geek:
 
Viimeksi muokattu:

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Nythän on tulollaan uusi versio 3. gen, että pistäkää sitten kokemuksia kun hankitte (ei siis vielä mutta tulollaan). :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Toivottavasti tuo gen.3 korjaa joitain yhteysongelmia mitä itsellä on ollut. Kaksi chromecastia on tällä hetkellä käytössä ja toista joutuu jatkuvasti kytkemään päälle/pois että alkaa toimimaan, resetointikin tehty pari kertaa. Ongelmana siis on että laitteet ei aina yhdistä tuohon vaikka löytyy castausvalikosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Itse hommasin Chromecast Ultran samalla kun tv:n. En kyllä mitään käyttöä sille keksinyt, kun telkassa on vastaava ominaisuus. Tulihan sekin sitten tappiolla myytyä.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
790
Olisi tälläinen probleema, että haluaisin jakaa tietokoneelta sisältöä telkkariin jossa sisäänrakennettu Chromecast, mutta haluaisin että äänet kuuluisivat edelleen tietokoneen (= kuulokkeiden) kautta. Googlella yritin selvittää, mutta löytyy aika nihkeästi ohjeita, ja jos oikein ymmärsin niin tuo on mahdollista vain jos castaa Androidista.

Helpoin ratkaisuhan olisi vaan vetää HDMI tietokoneesta telkkariin ja käyttää sitä näyttönä, mutta kiinnostaisi ensin kokeilla saisiko tuon castin toimimaan jotenkuten järkevästi. Kellään mitään ideaa mitä voisi tehdä?
Moro, en osaa varmuudella sanoa toimiiko toi sisäänrakennettu versio eri tavalla kuin normi chromecast. Mutta normissa on ainakin "share audio" valinta. Ja sen voit kytkeä pois ja kuunnella vaikka ääntä koneen kajareista/kuulokkeista.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mistäköhän Ethernet adapterin saisi vielä ostettua? Googlen suomikaupasta myynti lopetettu ilmeisesti. Ei varsinaisesti tuolle vielä tarvetta mutta jos reissussa esim. tarviis päästä langalliseen nettiin niin sitävarten tuo ois aikomuksena hankkia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Olisi tälläinen probleema, että haluaisin jakaa tietokoneelta sisältöä telkkariin jossa sisäänrakennettu Chromecast, mutta haluaisin että äänet kuuluisivat edelleen tietokoneen (= kuulokkeiden) kautta. Googlella yritin selvittää, mutta löytyy aika nihkeästi ohjeita, ja jos oikein ymmärsin niin tuo on mahdollista vain jos castaa Androidista.

Helpoin ratkaisuhan olisi vaan vetää HDMI tietokoneesta telkkariin ja käyttää sitä näyttönä, mutta kiinnostaisi ensin kokeilla saisiko tuon castin toimimaan jotenkuten järkevästi. Kellään mitään ideaa mitä voisi tehdä?
Moro, en osaa varmuudella sanoa toimiiko toi sisäänrakennettu versio eri tavalla kuin normi chromecast. Mutta normissa on ainakin "share audio" valinta. Ja sen voit kytkeä pois ja kuunnella vaikka ääntä koneen kajareista/kuulokkeista.
Mistä tuo löytyy ja mitä kautta castatessa (Chrome/mobiili)? Mikä CC-versio?

Varmasti toimiva ratkaisu on tietenkin vain kytkeä kuulokkeet televisioon, mikäli ulostulo on olemassa ja mikäli käytännössä mahdollista.
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
182
Moro, en osaa varmuudella sanoa toimiiko toi sisäänrakennettu versio eri tavalla kuin normi chromecast. Mutta normissa on ainakin "share audio" valinta. Ja sen voit kytkeä pois ja kuunnella vaikka ääntä koneen kajareista/kuulokkeista.
Ei muistaakseni ollut tuollaista, koitin kyllä etsiä. Päädyin siis ratkaisuun nimeltä HDMI-kaapeli, koska tärkeää oli nimenomaan se että tietokoneelta kuuluvat muut mahdolliset äänet kuuluvat sen sisällön (leffa, striimit jne) ohessa kuulokkeista. Ei ainakaan omaan silmään mitään huomattavaa viivettä ja kenties toimiikin hieman sulavammin kun kaikki menee langallisesti, potkua riittää rautapuolella ja kaistaa löytyy.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Mistäköhän Ethernet adapterin saisi vielä ostettua? Googlen suomikaupasta myynti lopetettu ilmeisesti. Ei varsinaisesti tuolle vielä tarvetta mutta jos reissussa esim. tarviis päästä langalliseen nettiin niin sitävarten tuo ois aikomuksena hankkia.
Edit: Jos halusit virtalähteellä varustetun kuten Googlen oma niin minä en ole sellaista löytänyt kolmannelta osapuolelta. Jos sellaisen haluat niin osta käytettynä, osta uutena Googlen UK/IE puljusta uudelleenpostitus palvelulla tai osta Chromecast Ultra jonka mukana sellainen tulee.

1. Osta kolmannen osapuolen adapteri.

Esim Ugreenin tekele https://www.amazon.de/dp/B01N1X28F1/
Tai Amazonin tulitikkujen vastaava https://www.amazon.de/dp/B01LXP5TXI
Jos haluat päästä halvemmalla niin ebay/aliexpress hakuun esimerkiksi "tv stick ethernet" tai "chromecast ethernet".
Pikahaulla halvimmat mitkä tuli vastaan Alista ja ebäystä luotettavahkon näköisiltä myyjiltä mutta jos talous on niin tiukilla että ~1-2€ merkitsee tai olet muuten vain pihi niin:

2. Tee-se-itse: microUSB OTG y-kaapeli + ASIX AX88xxx piirillä varustetun USB ethernet palikan.

microUSB OTG kaapeli on siis seuraavanlainen:
1. microUSB uros joka tökätään Chromecastiin
2. USB-A naaras johon tökätään haluttu laite kiinni, tässä tapauksessa ethernet palikka
3a. microUSB naaras johon tökätään microUSB johto/laturi
3b. USB-A uros joka tökätään USB laturiin tai TV:n USB porttiin.

Minä ostin nämä (1, 2) ja olen testannut että toimii 1st gen Chromecastissä.

Ei tämä DIY yhtä elegantti ratkaisu ole kuin valmis ja hinnat elää mutta minulle nuo taisi maksaa yht. ~4,50€ :psmoke:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
426
Eläköön langattomuus :hungry:

- Wifi reititin
- Chromecast (versiolla ei väliä)
- VLC 3.0.3
- Erillinen näyttö jossa cc kiinni

VLC 3.0.3 - versio mahdollistaa castauksen näyttöön Chromecastin kanssa. Tuossa tallennettu video Brasilian F1 kilpailusta. Toisto päälle VLC:llä ja kuvan päältä oikealla klikaten. Antaa vaihtoehtoja toiston suhteen
Näyttökuva (47).png

Tämän jälkeen video näkyy pikkunäytöllä ja foorumijutut sun muut hommat sitten masiinan päänäyttö/tv:llä.
IMG_20181125_102655[1].jpg

:cool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
toi on ihan jees sillon ku sattuu toimimaan. Itellä tais 2 kertaa toimia ja sen jälkeen ei oo löytäny chromecastia millään.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
28
Televisionina Sony kd-55xf9005 ja sisäisellä chromecastilla kun koittaa katsella formuloita niin kuva nykii kokoajan. Ulkoista vanhaa chromecastia kun käyttää niin nykimistä ei esiinny. Nettinä Telian L 70-100 mbit/s. Eikö vain netti riitä vai missä syy?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Voihan syynä olla yhteys telkkarin ja tukiaseman välillä, veikkaisin että wifillä molemmat olet yhdistänyt?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Eläköön langattomuus :hungry:

- Wifi reititin
- Chromecast (versiolla ei väliä)
- VLC 3.0.3
- Erillinen näyttö jossa cc kiinni

VLC 3.0.3 - versio mahdollistaa castauksen näyttöön Chromecastin kanssa. Tuossa tallennettu video Brasilian F1 kilpailusta. Toisto päälle VLC:llä ja kuvan päältä oikealla klikaten. Antaa vaihtoehtoja toiston suhteen

Tämän jälkeen video näkyy pikkunäytöllä ja foorumijutut sun muut hommat sitten masiinan päänäyttö/tv:llä.
Mikähän tuossa on, kun en vaan saa toimimaan?

Chromecast (tai siis Philipsin tölsy) löytyy, mutta video ei koskaan lähde pyörimään. Punainen palkki juoksee telkkarin alareunassa aikansa, kunnes lopettaa yrittämisen.
 
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
28
Onko chromecast ultrassa 2.0 signaali, siis lähtö? Meinaan että värit tulis täydellisinä läpi 4:4:4.

Nyt LG oled b7v ja siinä sisäiset sovellukset vähän kuraa normaalin HD laadun osalta. 4k ja vision on laadukasta kylläkin. HD kuvan värit liuskoittuu tietyissä kohdissa, nii jos toi ultra korjais asian
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Ei varmaan kannata hommata kun omistan HD television?,en siis fullHD.Muutenkin toimintaperiaate vähän kadoksissa,olen käsittänyt että kämpässä pitää olla wifi että toimii?,ja kun itse en wifiä käytä mihinkään niin modemista se on pois päältä.
Ei tämä nyt niin yleispätevältä mediatoistimelta vaikuta,jos pitää olla wifi niin eihän tätä silloin voi esim mökillä käyttää jos sitä ei ole?,ja huushollissa kun on pc niin vetää siitä hdmi:n telkkarin persiiseen ja katsoo samat jutut.
Jep tyhmiä kysymyksiä,mutta en kehdannut koko ketjua selata läpi kun olen laiska.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Ei varmaan kannata hommata kun omistan HD television?,en siis fullHD.Muutenkin toimintaperiaate vähän kadoksissa,olen käsittänyt että kämpässä pitää olla wifi että toimii?,ja kun itse en wifiä käytä mihinkään niin modemista se on pois päältä.
Ei tämä nyt niin yleispätevältä mediatoistimelta vaikuta,jos pitää olla wifi niin eihän tätä silloin voi esim mökillä käyttää jos sitä ei ole?,ja huushollissa kun on pc niin vetää siitä hdmi:n telkkarin persiiseen ja katsoo samat jutut.
Jep tyhmiä kysymyksiä,mutta en kehdannut koko ketjua selata läpi kun olen laiska.
Ei välttämättä tarvi wifiä, voi myös liittää myös rj45:lla [itsellä ei kokemusta, joten joku muu tarkentakoon ja tämä vaati jonkun adapterin]. Mökkikäytössä riittää puhelimen kautta luotu wifi hotspot, mutta tällöin et voi ohjata sitä samalla puhelimella, koska se ei ole samassa lähiverkossa vaan tarvii lisäksi toisen laitteen oli se sitten puhelin, tablet tai tietokone.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
No ööö... Chromecastin ideana nimenomaan on striimata videota intternetistä langattomasti telkkariin, ettei tarvitse vetää sitä kaapelia, HTPC on ollut olemassa käsitteenä jo pari vuosikymmentä... Lisävarusteena toki saa myös usb-verkkokortin. Kaikilla ei vaan ole kämppä ethernet-verkotettu ja parinkymmenen metrin ilmaveto eteisen lattianrajasta olkkarin nurkkaan ei näytä nätiltä :) Mulla on vanha HD plasma olkkarin telkkarina, toiminnallisuudessa ei ole mitään eroa FullHD verrattuna, käyttöliittymähän on siinä kännykässä tai pc:n selaimessa, se ei näy televisiossa ollenkaan.

Yksinkertaistettuna Chromecast hoitaa streamauksen, puhelin/tabletti/pc tarvitaan vain käskyttämään striimin aloitus. Sen jälkeen puhelin/pc/tabletin voi vaikka pistää sammuksiin. Tai laittaa netflixin pyörimään telkkariin yleensä nätimmälle puoliskolle ja jatkaa itse koneella pelaamista. Samaten talouden joka telkkariin voi pistää Chromecastin, omista töllöistä yksi on niin uusi android-telkkari että siinä on sisäänrakennettu 4K chromecast. Yhdellä koneella voi vaikka lähettää jokaiseen telkkariin eri ohjelmaa jos niin haluaa, katsojia riittää ja netti kestää.

Streamauksen lisäksi on mahdollista sopivilla ohjelmilla lähettää paikallisia tiedostoja suoraan chromecastille katsottavaksi.

Mökillä taas pistät kännykästä wifi-nettijaon päälle, yhdistät siihen wifiin telkkarissa olevan Chromecastin ja läppärin. Käskytät youtubea tai netflixiä kuten kotonakin.

Mulla oli aikaisemmin tässä työpöydällä 32" telkkari kiinni pelikoneessa. Siinä oli myös Chromecast jolloin se telkkari toimi telakoidun läppärin "kolmantena näyttönä" videon toistossa, kun läppärin oma näyttis tuki vain kahta samanaikaista näyttöä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Google on tainnut korjata tuon, että samalla laitteella millä jakoi netin chromecastiin ei voinut ohjata sitä? Ainakin täällä toimii taas. :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Google on tainnut korjata tuon, että samalla laitteella millä jakoi netin chromecastiin ei voinut ohjata sitä? Ainakin täällä toimii taas. :tup:
Mutta entäs se setupin saaminen läpi jos käytössä vaan yksi laite?

Kaiken järjen mukaan tuo ei voi toimia kun puhelin ei voi yhdistää samaan verkkoon jota se itse jakaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Mutta entäs se setupin saaminen läpi jos käytössä vaan yksi laite?

Kaiken järjen mukaan tuo ei voi toimia kun puhelin ei voi yhdistää samaan verkkoon jota se itse jakaa.
Joo aivan :facepalm: setuppia ei saa ajeltua läpi joten tarvitsee sen kaks laitetta/wifin. ohjailu sitten onnistuu samalla luurilla/tabilla mistä netti jaetaan. :vihellys:
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Ei välttämättä tarvi wifiä, voi myös liittää myös rj45:lla
Vain Ultra mallissa on rj45 mahdollisuus.

Ei varmaan kannata hommata kun omistan HD television?,en siis fullHD.,ja huushollissa kun on pc niin vetää siitä hdmi:n telkkarin persiiseen ja katsoo samat jutut.
No tuolla periaatteella sitten sitä HDMI johtoakin on turha vetää telkkariin, Chromecast nyt vain on yksi tapa monien joukossa saada Netflixit yms. näkymään telkkarissa helposti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Nappasin porukoilta mukaan käyttämättä jääneen gen1:n ja pitäisi vaihtaa siihen wlan asetukset. Saako tuota Chromecastia konfattua anonyyminä ilman, että se pitää bindata johonkin Google accountiin? Google Home app ainakin vaatii kirjautumisen johonkin Google accountiin.

Mitään pakkoa tämän käyttöön ei tosin ole, koska PC on kiinni TV:ssä HDMI:llä ja kaikki katseltava tulee sitäkin kautta ok.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Joo aivan :facepalm: setuppia ei saa ajeltua läpi joten tarvitsee sen kaks laitetta/wifin. ohjailu sitten onnistuu samalla luurilla/tabilla mistä netti jaetaan. :vihellys:
Oliko tuo ohjaus joskus sitten rikki?

Ja vielä tarkennuksena niin tosiaan sen alkusetupin jälkeen toista laitetta ei enää tarvi niin kauan kuin CC:ssä on se hotspot/tetheröity verkko muistissa. Home-sovelluksenkin voi poistaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Vain Ultra mallissa on rj45 mahdollisuus.
Niin pakasta vedettynä mutta ensimmäisen sukupolven CC:kin tukee USB verkkokortteja.. Ja Google itse myynyt erikseen sitä virtalähde ethernet palikkaa.

"Mistäköhän Ethernet adapterin saisi vielä ostettua? Googlen suomikaupasta myynti lopetettu ilmeisesti. Ei varsinaisesti tuolle vielä tarvetta mutta jos reissussa esim. tarviis päästä langalliseen nettiin niin sitävarten tuo ois aikomuksena hankkia."

Jos halusit virtalähteellä varustetun kuten Googlen oma niin minä en ole sellaista löytänyt kolmannelta osapuolelta. Jos sellaisen haluat niin osta käytettynä, osta uutena Googlen UK/IE puljusta uudelleenpostitus palvelulla tai osta Chromecast Ultra jonka mukana sellainen tulee.

1. Osta kolmannen osapuolen adapteri.

Esim Ugreenin tekele https://www.amazon.de/dp/B01N1X28F1/
Tai Amazonin tulitikkujen vastaava https://www.amazon.de/dp/B01LXP5TXI
Jos haluat päästä halvemmalla niin ebay/aliexpress hakuun esimerkiksi "tv stick ethernet" tai "chromecast ethernet".
Pikahaulla halvimmat mitkä tuli vastaan Alista ja ebäystä luotettavahkon näköisiltä myyjiltä mutta jos talous on niin tiukilla että ~1-2€ merkitsee tai olet muuten vain pihi niin:

2. Tee-se-itse: microUSB OTG y-kaapeli + ASIX AX88xxx piirillä varustetun USB ethernet palikan.

microUSB OTG kaapeli on siis seuraavanlainen:
1. microUSB uros joka tökätään Chromecastiin
2. USB-A naaras johon tökätään haluttu laite kiinni, tässä tapauksessa ethernet palikka
3a. microUSB naaras johon tökätään microUSB johto/laturi
3b. USB-A uros joka tökätään USB laturiin tai TV:n USB porttiin.

Minä ostin nämä (1, 2) ja olen testannut että toimii 1st gen Chromecastissä.

Ei tämä DIY yhtä elegantti ratkaisu ole kuin valmis ja hinnat elää mutta minulle nuo taisi maksaa yht. ~4,50€ :psmoke:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
70
Kysymykseni koskee miracastia, mutta sopinee tähän ketjuun:
Philipsin puoli vuotta vanha älytv ja matkapuhelimen(esim samsung S7, tai lasten huaweit) näytön peilaus miracastilla tuottaa päänvaivaa. Kuvien ja videoiden jako tv-ruutuun miracastilla onnistuu 100% mutta puhelimen näytön peilaus toimii todella epäluotettavasti. Yhtenä päivänä toimii hyvin ja toisena päivänä ei ollenkaan. Usein puhelimen smartview-kuvaketta klikatessa (löytyy S7:ssa ylhäältä alas pyyhkäisemällä) känny väittää, että yhteensopivia laitteita ei löydy, mutta kuitenkin kuvien ja videoiden jako onnistuu. Chromecastin tuo smart view kyllä löytää, jos kytken sen kiinni tv:hen.

Onko muilla samoja ongelmia Philpisien tai muiden miracastia käyttävien älytöllöjen kanssa? Googlella en löydä ratkaisua.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Hommasin 1 gen Chromecastin. On kyllä kätevä laite, ei pätki ja latausajat on nopeita, myös kuvanlaatu on loistava.
 
Viimeksi muokattu:

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Ostin viime vuonna ja toimii niin hyvin että piti ostaa makuuhuoneeseen toinen. Joskus ruutu palvelun kautta kuva on samea mutta yleensä korjautuu kohtuu nopeasti. Kuva on 125" joten siinä näkyy heti jos data tökkii.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
248
Oma kokemus oli aika huono kun puhelimen eri soittimet eivät näyttäneet tekstityksiä Chromecastissa. Joten palautin liikkeeseen. Sitten jos yrittää kiertää sen lähettämällä puhelimen näkymää niin se kuva ei ole sulava.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ei ole Chromecastista kiinni, vaan ohjelmasta joka hallitsee videon lähettämisestä. Esim. Netflixin tekstitystä säädetään Netflixin ohjelmasta jne. Kaikissa ohjelmissa ei ole säätöä ollenkaan.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Mä en todellakaan vaihtaisi chromecastia smart-tv:hen. Nykyinen telkku ei ole smart, äly on kännykässä. Telkkarien appsit saavuttavat vääjäämättä joskus parasta ennen -päivänsä (valmistajasta riippuen yllättävän nopeasti), kännyköissä tuki säilyy. Toki, jos nykyinen telkku päästää sinisen savun ulos, on kai pakko mennä smart-aikaan. Mutta koska katson "uutisten lisäksi" vain urheilustriimejä, cc on telkkarista riippumatta se, mitä kautta kuva ui näytölle, vaikka appsit olisivat telkkarissa valmiina.

Maksaisinko tonnin telkkarista vai neljäkymppiä cc:stä? Full HD riittää mulle. Katseluetäisyys ja ruudun teoreettinen maksimikoko tässä olkkarissa. Helppo valinta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Minkälainen hirviöreititin tässä pitää hommata että saa chromecastin toimimaan kun matkaa on se alle 6 metriä, eikä silti pelitä?, ja kyllä ovat ihan samassa verkossa sekä kännykkä että chromecast. Ei hirveän hyviä kokemuksia ole näin ensimetreillä kun pitää värkätä 4 tuntia, ja ei silti tule lasta eikä p*****.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Minkälainen hirviöreititin tässä pitää hommata että saa chromecastin toimimaan kun matkaa on se alle 6 metriä, eikä silti pelitä?, ja kyllä ovat ihan samassa verkossa sekä kännykkä että chromecast. Ei hirveän hyviä kokemuksia ole näin ensimetreillä kun pitää värkätä 4 tuntia, ja ei silti tule lasta eikä p*****.
Sellanen, joka juttelee 5 GHz. Varmaan jossain naapurittomassa ympäristössä 2,4 GHz menee myös. Mä vedin aika pitkään hinnat alkaen -mallilla ilman mitään ongelmia, mutta päivitin sen uuteen, kun nostin netin nopeutta niin, että mahtui kaksi striimiä samaan putkeen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Sellanen, joka juttelee 5 GHz. Varmaan jossain naapurittomassa ympäristössä 2,4 GHz menee myös. Mä vedin aika pitkään hinnat alkaen -mallilla ilman mitään ongelmia, mutta päivitin sen uuteen, kun nostin netin nopeutta niin, että mahtui kaksi striimiä samaan putkeen.
Ei noita naapureita joilla on wifi ole kuin joku 10 korkeintaan, ei kyllä huvittaisi ostella mitään reititintä monella sataa kolmenkympin chromecastin kaveriksi kun muuten ei ole mitään tarvetta. Voisihan tuon modeemin siirtää lähemmäksi jos se auttaisi, kun vaan tietäisi minkä mallinen se kaapeli on joka tulee seinästä modeemiin?, kun on erilainen päiltään kuin se joka tulee modeemista koneeseen. Taitaa vaan olla että eivät suosittele pitkiä kaapeleita seinän ja modeemin väliile.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Itsellä langallinen yhteys ja loppunut kaikki ongelmat. Minulla oli reititin lähellä, silti paras oli vetää kaapelilla yhteys. Ei paljon maksanut se tuote, jotkut tekevät ehkä itse.
 
  • Tykkää
Reactions: KLF

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808


Kai vielä jostain saa Chromecastin ethernet adapterin? Tuo oli vahvasti itselläkin mielessä ennenkuin päivitin 5Ghz malliin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 554
Viestejä
4 190 497
Jäsenet
70 766
Uusin jäsen
Kotitie

Hinta.fi

Ylös Bottom