Sekiro: Shadows Die Twice

Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
-snip-
Ei kai nyt sentään kamoja menetä kuollessaan?
Ei tuossa taida varsinaisina kamoina olla kuin nuo prostetiikat ja näitä ei menetä kuollessa. Osa potioneista, karkeista, boosteista, rahoista, expasta ym. - näitä saattaa kadota ellei random number god aka "unseen aid" astu kuvioihin. Itse olen kuollut niin monta kertaa että unseen aid on tipahtanut 12%:iin. :D
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
383
Ei tuossa taida varsinaisina kamoina olla kuin nuo prostetiikat ja näitä ei menetä kuollessa. Osa potioneista, karkeista, boosteista, rahoista, expasta ym. - näitä saattaa kadota ellei random number god aka "unseen aid" astu kuvioihin. Itse olen kuollut niin monta kertaa että unseen aid on tipahtanut 12%:iin. :D
edit: laitoin spoilereihin
Itsellä tuli toisella kerralla 4kpl noita dragonrot juttuja ja tipahti heti 10%. En tiedä mistä johtui kun ekalla kerralla tuli vain yksi :confused:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Videoista päätellen tämä on ilmeisesti enemmän BB kuin Souls tyyliltään? Vai onko nuo pätkät ollut jostain alkuvaiheesta? Näyttää siltä, että nopeasti ja reflekseillä ja väistöt dodgeilla ja hypyillä erotuksena Soulsien raskaaseen, hitaampaan ja harkitsevaiseen pelitapaan. Soulsissa tykkäsin juuri siitä raskaasta tuntumasta, jossa 2h miekka heilahti kolme sekuntia raskaalla hyökkäyksellä ja kilven taakse pystyi oikeasti suojautumaan.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Videoista päätellen tämä on ilmeisesti enemmän BB kuin Souls tyyliltään? Vai onko nuo pätkät ollut jostain alkuvaiheesta? Näyttää siltä, että nopeasti ja reflekseillä ja väistöt dodgeilla ja hypyillä erotuksena Soulsien raskaaseen, hitaampaan ja harkitsevaiseen pelitapaan. Soulsissa tykkäsin juuri siitä raskaasta tuntumasta, jossa 2h miekka heilahti kolme sekuntia raskaalla hyökkäyksellä ja kilven taakse pystyi oikeasti suojautumaan.
Kyllä. Parryt tässä tärkein
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
484
Enemmän BB joo kun Souls, ja myös yhtymäkohtia Niohiin löytyy. Kyllähän toi miekka tässäkin blokkaa perusiskuista 100% (toki posturedmg tulee) kuten kilpi, mutta ei sen takana voi loputtomiin piilotella. Mutta vaikka varmasti muutos pelitapaasi, niin ei se välttämättä ole huonoon suuntaan. Ja ei tämä ainakaan niin haastavalta ole tuntunut, etteikö kaikki pääsisi ihan kohtuullisesti kuitenkin etenemään. Yllättävän harvoin on lopulta tullut oikeasti noutaja, mutta yleensä luikinkin karkuun hyvissä ajoin jos alkaa näyttää pahalta.

Mutta itekkään en ole mikään parry-jumala enkä välitä sellaisesta naamaanlyöntikilpailusta. Mielummin rauhassa tiputan vihun hitpointteja hiljalleen ja sitten selkäpuolelle/countereita joilla posture nopeasti tohjoksi. Väitän, että kyllä tässä harkitsevuudesta on ihan hyötyä eikä pelkästään reflekseistä.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
466
Pelin "autotallennus muutaman sekunnin välein" on myös sen ongelma, jos käy huono tuuri:. Peli kaatuu just keskellä sitä + se yksi ainoa tallennus. = "Unable to load - Your save data has been corrupted!". Itse pakkaan siitä varmuuskopion WinRARilla joka kerta, ennenkuin aloitan pelaamisen.

Henk. koht. en ymmärrä, miksi ei voi muka tallentaa manuaalisesti. Peli kun kuitenkin alkaa öbaut samasta paikasta (mutta yleensä maan tasolta), vaikka seisoisi puun latvassa tai talon katolla, kun lähtee pelistä. Ja ottaa "continue" tai "load".

Mini-map - tai edes simppeli kompassi olisi myös kiva juttu...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pitää varmaan laittaa hankintaan kun saan tosta työn alla olevat pelattua pois. BB oli kyllä hyvä peli, ei siinä mitään. Eniten ärsytti ne bossimätöt, joissa helvetin iso karvainen/lonkeroinen/muuten vaikeasti hahmotettava mörkö suhasi ympäri ahdasta taistelukenttää hirveetä vauhtia ja itse taistelu oli käytännössä kierimistä johonkin vapaaseen ilmansuuntaan.

edit: Cleric Beast, Vicar, Ebrietas, mitä niitä nyt oli :rage:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Mä en vain sisäistä tätä peliä. 5h pelannut ja Chained Ogren sain tapettua mutta Kenraalit ovat edelleen tappamatta. En vain pääse kärrylle noiden vihollisen moveseteistä että mitkä liikkeet voi parryta ja mitkä pitää dodgea. Ehdottomasti vaikein peli jota olen ikinä pelannut. Pitänee farmaan yrittää farmata itselle pari uutta liikettä auki ja kokeilla sitten uudelleen.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 876
Ne kenraalit ovat kyllä alkuun hiton pahoja, mutta ne kannattaa tappaa koska lootti on niiltä hyvää. Käytännössä voit parryta kaiken mikä tulee ilman sitä punaista varoitusmerkkiä. Paitsi thrust-attackit, joihin tarvitsee erillisen skillin, mutta nuo kenraalit eivät taida niitä kyllä löydä muutenkaan. Käy reenaamassa parrya sen undead-harjoitusvastuksen kanssa, siitä on apua. Niiden kenraalien kohdalla on myös mahdollista hiipiä selkään ja vetää suoraan alkuun deathblow, jolloin taistelu on siitä eteenpäin puolet helpompi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
Pelaileeko kukaan tätä minimikokoonpanon kaltaisella koneella?
Itsellä i5-2400 + GTX1050 + 8G RAM.
Saakohan tuosta vielä sujuvaa 1080p pelailua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Mä en vain sisäistä tätä peliä. 5h pelannut ja Chained Ogren sain tapettua mutta Kenraalit ovat edelleen tappamatta. En vain pääse kärrylle noiden vihollisen moveseteistä että mitkä liikkeet voi parryta ja mitkä pitää dodgea. Ehdottomasti vaikein peli jota olen ikinä pelannut. Pitänee farmaan yrittää farmata itselle pari uutta liikettä auki ja kokeilla sitten uudelleen.
Kaikki lyönnit joissa ei ole punaista tekstiä voi parryta. Oli vihollisen ase miten iso tahansa. Jos vihollinen pistää ja tulee punainen teksti niin pitää joko deflektaa tai käyttää miki torjuntaa(roll nappi) ennen osumaa.

Jos vihollinen sweeppaa punaisen tekstin kanssa niin pitää painaa kaksi kertaa hyppynappia jolloin vihollinen kurittuu tosi pahasti. Kaikki nämä oppii siltä harjoitusvastukselta. Kannattaa käydä kaikki tutoriaalit läpi
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
En vain pääse kärrylle noiden vihollisen moveseteistä että mitkä liikkeet voi parryta ja mitkä pitää dodgea.
Kenraaleilla tais olla ylhäältä tuleva miekan isku ja jos on liian lähellä niin parry ei ota siihen kun isku osuu tavallaan hahmon takaosaan parryn ohi. Sama koskee myös joissain tilanteissa sivulta tulevia iskuja, jos on liian lähellä parry ei kosketa. En mene ihan 100% takuuseen että vika on tuo, mutta olen huomannut saman ettei parry joka tilanteessa toimi perusiskuja vastaan.

Videoista päätellen tämä on ilmeisesti enemmän BB kuin Souls tyyliltään? Vai onko nuo pätkät ollut jostain alkuvaiheesta? Näyttää siltä, että nopeasti ja reflekseillä ja väistöt dodgeilla ja hypyillä erotuksena Soulsien raskaaseen, hitaampaan ja harkitsevaiseen pelitapaan. Soulsissa tykkäsin juuri siitä raskaasta tuntumasta, jossa 2h miekka heilahti kolme sekuntia raskaalla hyökkäyksellä ja kilven taakse pystyi oikeasti suojautumaan.
Dark Soulsin taistelua tässä pelissä on minusta erittäin vähän, siis sellaista iso miekka & iso kilpi tyylistä jota itse pelasin, mutta muuten pelaaminen on kuin Dark Soulssia kunnon työkaluilla. Soulssien eteneminen oli samanlaista hiipimistä, backstabbia ja vihujen houkuttelua yksitellen, jne. Tässä se tehdään ihan luvan kanssa pelimekaniikan tukemana ja hyvin toimii.

Onko tämä henkisesti Souls-peli eli kerätään jotain, joka kuolemassa menetetään ja tallennusta ei varsinaisesti ole, jotain nuotioita tai vastaavia?
Kuoleman jälkeen voi herätä kerran henkiin ja jos silloinkin vielä kuolee menettää ekspaa ja rahaa eikä niitä saa takaisin. Bonfirejä on onneksi paljon ja eteneminen on sujuvaa aina pomolle asti. :D Ennen pomoa kannattaa grindata jäljellä seuraavaan skill pointtiin asti, sillä aivan varmasti kuolema korjaa niin monta kertaa että ekspa on nollassa.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
484
Mä en ole kuollu lopullisesti ku varmaan ~5 kertaa (10h). Olenkohan ymmärtäny oikein, mutta jos kuoleman jälkeen ressuttaa ja juoksee takaisin idolille niin tavallaan mitään negatiivista ei tapahdu ? Vihut tottakai spawnaa jne, mutta ei mitään muita menetyksiä tai ruton levitystä ym? Turha monesti yrittää onneaan jos pomolla on kaksi palluraa ja itsellä 1hit jäljellä ennen lopullista kuolemaa, parempi vain resettaa koko matsi
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Mä en vain sisäistä tätä peliä. 5h pelannut ja Chained Ogren sain tapettua mutta Kenraalit ovat edelleen tappamatta. En vain pääse kärrylle noiden vihollisen moveseteistä että mitkä liikkeet voi parryta ja mitkä pitää dodgea. Ehdottomasti vaikein peli jota olen ikinä pelannut. Pitänee farmaan yrittää farmata itselle pari uutta liikettä auki ja kokeilla sitten uudelleen.
Ihan sama homma, paitsi tässä on menny vissii kolme päivää jo.

Tuon örkin kanssa alkaa mennä totaalisesti hermo ja välillä sitä miettii jo pelin myymistä. Ihan ok, että se saa ilmasta, dodgesta, hypystä ja maasta kiinni, mutta nuo vammaset hyppypotkut ja heittäytymisotteet, jotka seuraa ilmassa 180 astetta perässä ja reachiä on enemmän ku ukko pääsee karkuun. Just semmosta kunnon vittupaskaa, mistä pitäs päässä tällasissa peleissä eroon. Vaikea saa olla, mutta ei teennäisen vaikea.

RE2 tuli pelattua A ja B skenaario läpi, mutta myin pelin pois ilman, että pelasin niitä ekstroja olenkaan, koska homman nimi oli se, että vaikeustaso on tehty sillä, että "sitä enemmän vihuja, mitä ahtaampi ohitus", eikä niitä voi edes väistää kuten RE3 pelissä, tai polkea maassa olevia. Tommosta tekovaikeaa paskamekaniikkaa.
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
383
Käsittääkseni Dragonrot leviää vain ja ainoastaan kuolemalla "lopullisesti" ja respawnaamalla idolille.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitenkäs juoni, lore ja tunnelma? Onko samaa mystistä imua kuin BB ja Souls? Etenkin Bloodborne oli tunnelmaltaan ja taustatarinan palasten osalta ihan omaa luokkaansa. Soulsissa ehkä vähän turhankin paljon joutui paikkaamaan mielikuvituksella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Käsittääkseni Dragonrot leviää vain ja ainoastaan kuolemalla "lopullisesti" ja respawnaamalla idolille.
Bongasin yhen twitter-viestin, missä oli yritetty "huijata" kuolemaa tuolla tavalla (siis resurrect ja rest). Ekasta oikeasta tuplakuolemasta pamahti kaikille se sairaus, eli se kertautuu siihen saakka, että kuolee todellisesti. Tietenki toimiihan se, jos meinas koko pelin päästä kuolematta oikeasti. Ja vissii siihen kaikki kuolemat lasketaan enempi tai vähempi eri kertoimella.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
484
Tuon örkin kanssa alkaa mennä totaalisesti hermo ja välillä sitä miettii jo pelin myymistä. Ihan ok, että se saa ilmasta, dodgesta, hypystä ja maasta kiinni, mutta nuo vammaset hyppypotkut ja heittäytymisotteet, jotka seuraa ilmassa 180 astetta perässä ja reachiä on enemmän ku ukko pääsee karkuun. Just semmosta kunnon vittupaskaa, mistä pitäs päässä tällasissa peleissä eroon.
Avauduin aikaisemmin samasta ja tämä on ollut so far suurinta paskaa, että vielä ihan siedettävää kuitenkin. Testaappa ottaa grapling hook attack avuksi, tai sitten tuliprostetiikka. Koska tuo hemmo on hidas niin myös selässä pyöriminen auttaa.

Mitenkäs juoni, lore ja tunnelma? Onko samaa mystistä imua kuin BB ja Souls? Etenkin Bloodborne oli tunnelmaltaan ja taustatarinan palasten osalta ihan omaa luokkaansa. Soulsissa ehkä vähän turhankin paljon joutui paikkaamaan mielikuvituksella.
Sanoisin että on alkutunnelmien perusteella. Enkä usko, että lopussakaan tulee mitää kliseepaskaa eteen. Oikeastaan ihan tervetullut tuulahdus, että välillä vähän juontakin tällaisessa Souls-tyylisessä pelissä.

Bongasin yhen twitter-viestin, missä oli yritetty "huijata" kuolemaa tuolla tavalla (siis resurrect ja rest). Ekasta oikeasta tuplakuolemasta pamahti kaikille se sairaus, eli se kertautuu siihen saakka, että kuolee todellisesti. Tietenki toimiihan se, jos meinas koko pelin päästä kuolematta oikeasti. Ja vissii siihen kaikki kuolemat lasketaan enempi tai vähempi eri kertoimella.
Hmm.. siis "kertautuukohan" oikeasti vai mitä meinaat. Joo kyllähän tuo tietyn pisteen jälkeen tulee varmaan kaikille, mutta siis muistetaanko noi ressutetutkin ja ne lasketaan jotenkin mukaan kertoimella.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mä en vain sisäistä tätä peliä. 5h pelannut ja Chained Ogren sain tapettua mutta Kenraalit ovat edelleen tappamatta. En vain pääse kärrylle noiden vihollisen moveseteistä että mitkä liikkeet voi parryta ja mitkä pitää dodgea. Ehdottomasti vaikein peli jota olen ikinä pelannut. Pitänee farmaan yrittää farmata itselle pari uutta liikettä auki ja kokeilla sitten uudelleen.
Joo, mulla sama. Siihen ruudulle ilmestyy toi punanen japanilainen glyyfi niin otan vain ihan pirusti takapakkia ja dodgea kun sieltä saattaa tulla ihan mitä tahansa. Erota noista tuleeko sieltä thrust isku vai maata sivaltava pyörähdys.
Harmi ettei noita bosseja vastaan pääse mittelemään uusiksi. Kun on kerran tapettu niin eivät spawnaudu :(

Noita skillejä kun oon grindannu (juttua ylempänä spoilereissa) niin tuolta löytyy Mid Air Deflection, Mid Air Combat arts, Breath of health, Vault over, Shinobi Deflection jne. joita en ole vielä testannut että toisivatko nuo nyt apuja pomotappeluihin.

Itehän lähdin heti alkumetreillä runnomaan ihan luomuna sinne hepalle asti ja skippasin matkan varrella pelkästään ton General Tenzen Yamauchi:n, kun tuntui mahottomalta ja sen ohi pystyi vain juoksemaan :D

Chained Ogren tapon kohdalla rupes ensimmäistä kertaa hälytyskellot soimaan, kun alkoi tuntumaan, että olen missannut jotain tärkeätä (tuli- ja kirves-prostetiikka). Niin tosissaan vasta siellä hepan kohdalla törmäsin kirjaimellisesti seinään ja palasin takaisin alkuun.

Edit: kävin nyt tappamassa ton General Tenzen Yamauchi:n . Käytin pari kertaa kirvestä ja tossa meni varmaankin kolme - neljä yritystä että pääsi vähän sisälle tuohon kenraalin patterniin. Restiä vedin noilla pieleen menneillä kerroilla (ei kuolemia). Viimesellä kerralla oli itellä milli healthia jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
Ihan sama homma, paitsi tässä on menny vissii kolme päivää jo.

Tuon örkin kanssa alkaa mennä totaalisesti hermo ja välillä sitä miettii jo pelin myymistä. Ihan ok, että se saa ilmasta, dodgesta, hypystä ja maasta kiinni, mutta nuo vammaset hyppypotkut ja heittäytymisotteet, jotka seuraa ilmassa 180 astetta perässä ja reachiä on enemmän ku ukko pääsee karkuun. Just semmosta kunnon vittupaskaa, mistä pitäs päässä tällasissa peleissä eroon. Vaikea saa olla, mutta ei teennäisen vaikea.

RE2 tuli pelattua A ja B skenaario läpi, mutta myin pelin pois ilman, että pelasin niitä ekstroja olenkaan, koska homman nimi oli se, että vaikeustaso on tehty sillä, että "sitä enemmän vihuja, mitä ahtaampi ohitus", eikä niitä voi edes väistää kuten RE3 pelissä, tai polkea maassa olevia. Tommosta tekovaikeaa paskamekaniikkaa.
Kun alkaa kunnolla vituttamaan esim. örkissä jumitus, niin voinee jo käyttää pelimoottorin bugeja hyödyksi... Tuo örkki jää ehkä 1/5 kerroista niiden portaiden ympäristössä oleviin kulmiin tai niiden matalien rakennusten nurkkiin kiinni. Niiden päältä voi sitten huolella mättää turpaan ilman että on juuri uhkaa itselle. Siinä vaiheessa kun se keihäsmies sieltä perimmäisen nurkan takaa aina teleporttasi örkin avuksi ilman että on kontaktia minuun niin katsoin että voi alkaa vähän kikkailemaan itsekin. Ja aluksi kannattaa hyödyntää ”selkäänpuukotus”, eli kun örkki tulee siitä telineestä päälle -> vähän välimatkaa, koukulla turvaan -> örkki unohtaa sinut ja kävelee pois päin -> selkään. Tätä ei voi tehdä kuin kerran, toisella kerralla kun hyökkäyskontakti katkeaa niin se saa ekan pallukan takaisin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Avauduin aikaisemmin samasta ja tämä on ollut so far suurinta paskaa, että vielä ihan siedettävää kuitenkin. Testaappa ottaa grapling hook attack avuksi, tai sitten tuliprostetiikka. Koska tuo hemmo on hidas niin myös selässä pyöriminen auttaa.

Hmm.. siis "kertautuukohan" oikeasti vai mitä meinaat. Joo kyllähän tuo tietyn pisteen jälkeen tulee varmaan kaikille, mutta siis muistetaanko noi ressutetutkin ja ne lasketaan jotenkin mukaan kertoimella.
Joo näillähän tämä nyt meni, heti ku pääsi intternettiin angstaamaan, aika perus :geek:

Ehkä kertautuu on väärä sana, mutta joku totesi, että lasketaan mukaan sitten kun kuolo korjaa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Tuon örkin kanssa alkaa mennä totaalisesti hermo ja välillä sitä miettii jo pelin myymistä.
Ennen örkkiä on se sairas eukko ja sen poika, niin ootko niille juttelun jälkeen käynyt rukoilemassa buddhaa siellä aloituspaikassa? On se örkki silti turhan hankala ja tekee liikaa damagea meikästä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Ennen örkkiä on se sairas eukko ja sen poika, niin ootko niille juttelun jälkeen käynyt rukoilemassa buddhaa siellä aloituspaikassa? On se örkki silti turhan hankala ja tekee liikaa damagea meikästä.
Kyllähän tässä on rukoiltu Allahista lähtien kaikki. On tullu käytyä ja tutkittua aika hyvin.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
484
Musta ihan sopivan haastava tuo örkki oli, eikös se varmaan ole helpoimmasta päästä varmaan koko pelissä? On vähän hard counteria, sekä voi lähteä juonessa toiseenkin suuntaan jos vituttaa jne. Hidas kun mikä ja aika ennalta-arvattava, ainoa miinus tuo träkkäys.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 876
Hirata estatesta vissiin myös saa jonkun tuliaseen joka on ihan hardcounter tuolle örkille? En ole käynyt hakemassa, mutta sillä vissiin putoaa helposti jossei luomuna saa säkkiörköä alas.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Musta ihan sopivan haastava tuo örkki oli, eikös se varmaan ole helpoimmasta päästä varmaan koko pelissä? On vähän hard counteria, sekä voi lähteä juonessa toiseenkin suuntaan jos vituttaa jne. Hidas kun mikä ja aika ennalta-arvattava, ainoa miinus tuo träkkäys.
Ei minustakaan paha ollut ja hutkin ihan miekalla vain energiat nolliin ennen kuin critical sisään eli en käyttänyt mitään pelin tarjoamia ''erikoisjippoja''. Toki grabin hitbox on aika villi toisinaan ja hyppypotku pääsi yllättämään.

Muuten kuitenkin taattua kieroa Fromia. Wrestling-liikkeitä tekevä karvainen Ogre. Tulee mieleen Bloodbornen pyörivä alaston mies. Siinä olisi kyllä oiva pari. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Minäkin olin "pienen" hetken jumissa ogressa. Eniten rassasi tuossa, että juuri ennen ogrea pystyi salakuuntelemaan parin sotilaan keskustelua että kyseinen olio ei oikein tykkää tulesta. OK, pieni vilkaisu ympärille ja huomaan sotilaista katsottuna hieman mäkeen päin roihuavan tulikasan. Loogisesti ajateltuna ehkä se pitää saada sinne riehumaan? Noh, pari kertaa sain ogren raahattua sinne jossa se käveli muina miehinä tulesta läpi ottamatta minkäänlaista osumaa...

Ei ollut aivan selkeää tuossa mitä tein väärin, kun en vielä tuossa vaiheessa ollut käynyt Hirata estatessa ja koko tuli-prostheticin olemassaolosta minulla ei ollut tietokaan. Sain kuitenkin usean yrityksen jälkeen kaadettua luomuna ilman mitään tulikikkailuja.

Muoks: Laitetaan toiveiden mukaisesti spoilereihin mietteitä kovasti keskustelua herättäneestä pelin
alkupäässä
sijaitsevasta ogresta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Mulla örkissä tais olla hankalinta träkkäävät syöksyotteet kun se otti kiinni ilmastakin jos hyppy oli juuri alkanut. Lisäksi sitä pystyi hakkaamaan aika huoletta, kunnes silmän räpäyksessä ei enää pystynytkään ja lähti 90% healista. Ahneena hakkasin aina liikaa ja sitten tuli kuolema. Ainakin 20 yritystä meni, mutta onneksi bonfire oli vieressä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Chained Ogren "easy mode" taktiikka spoilereissa jos tuottaa ylitsepääsemättömiä hankaluuksia.

Kun tulet Ogren luo, sinusta katsottuna takavasemmalla on yksinäinen sotilas. Tämän sotilaan vieressä on tasanne jonka päälle on helppo hypätä. Kun Ogren aggroaa tuon tasanteen luo, voit itse hakata Ogrea tasanteen päältä ilman että se voi lyödä sinua. Jos Ogre perääntyy, hyppää tasanteelta alas ja houkuttele se takaisin tasanteen alapuolelle. Nössöä? Ehkä. Toimivaa? Kyllä.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
157
Mulla örkissä tais olla hankalinta träkkäävät syöksyotteet kun se otti kiinni ilmastakin jos hyppy oli juuri alkanut. Lisäksi sitä pystyi hakkaamaan aika huoletta, kunnes silmän räpäyksessä ei enää pystynytkään ja lähti 90% healista. Ahneena hakkasin aina liikaa ja sitten tuli kuolema. Ainakin 20 yritystä meni, mutta onneksi bonfire oli vieressä.
Tää ogre oli kyl ihan aidsia sain äsken tapettua lie kuinka monen kuoleman jälkeen huomasin et
tuli
tekee hyvää dmg ja saa ilmasia iskui, mutta tuo syöksy grab oli kyl typerintä mitä tullu fromin peleissä vastaan luinkin et dodge melkeen turha koko pelissä ja siltä se vähän tuntuu 7h takana. Seuraavalta kenraalilta tuli sitten taas huolella kuokkaan vaikka yritin juustoo sitä :D Luulen et pitäis uskaltaa vaan pelaa agressiivisemmin tätä kun on tuo staggerimittari koska ei ole mitään hyötyä et heittää noita random iskui kun siinä menee sitten ikuisuus ja vastus ainakin näin alussa tarvii sen yhden max kaks niin oot ded.

PS. Tuntuu ettei omat reflexit riitä tähän, mutta katellaan vielä.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Melko monen vihun kohdalla huomannut itselle sopivimmaksi taktiikaksi agressiivisen lähestymistavan. Aika paljolti tämä eteneminen on ollut tähän mennessä perus yritys-erehdys kokeilua. Moni mini-bossi ja bossi mennyt läpi yllätävänkin helposti, kun testannut eri taktiikoita ja löytänyt sen sopivan sen hetkiseen vihuun. Eli suosittelen välillä vetämään happea, mikäli joku kohta tuntuu ylitsepääsemättömältä. Varmasti se keino löytyy ennemmin tai myöhemmin.

Täytyy vielä peliä sen verran hehkuttaa että tunnelma ja maailma ovat aivan mahtavia! Sekä pelattavuus on aivan omaa luokkaansa. Kyllä tämä alkaa näyttää siltä, että menee myös meikän listoilla fromin ykköspeliksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Epäröinnistä huolimatta nyt sitten hankin tämän ja toistaiseksi viihtynyt. Mittarissa tosin vasta pari tuntia ja vastassa seuraavaksi täälläkin keskustelua herättänyt Ogre ja toisaalla päädytty liekehtivään palatsiin. Varjoitusvastus on kyllä mainio. Tipahti yksi kahden pallukan kenraali ihan sen ansiosta.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
234
Kuutisen tuntia nyt takana ja kyllä tällä hetkellä tunnelmat on pahasti pakkasen puolella. Perusmosat kuolee tyyliin yhellä lyönnillä ja kovemmat taistelijat on sellaisia reaktio-minipelejä, että oksat pois. Toisaalta käy äkkiä erittäin tylsäksi/turhauttavaksi kun kovat mosat tarvii todella nopeat reaktio ajat?

Eikä tämä kyllä ole jostain syystä herättänyt kovin suurta mielenkiintoa edes, vaikka kaikki souls-pelit pelattu. Jokin asetelmassa ei vain nappaa.

No yritetään harjoitella hampaat irvessä vielä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Joo, mulla sama. Siihen ruudulle ilmestyy toi punanen japanilainen glyyfi niin otan vain ihan pirusti takapakkia ja dodgea kun sieltä saattaa tulla ihan mitä tahansa. Erota noista tuleeko sieltä thrust isku vai maata sivaltava pyörähdys.
Vaatii kyllä pirun nopeat hoksottimet reagoida noihin perilous atackkeihin oikeilla liikkeillä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Kaksi Kenraalia meni äsken todella nätisti alas, molemmat peräkkäin ilman kuolemaa ja ilman että otin yhtään damagea. Tuntui tuo "uusi" taktiikka todella hyvältä omalle pelityylille. Laitetaan se varalta spoilereihin, ei ole glitch/bug abuse.
Pelasin molemmat Kenraalit todella passiivisesti. Pidin sopivasti etäisyyttä ja odotin aina että vihollinen tekee sen special moven (Japanilaisen symboli keskellä ruutua). Tämän dodgesin Mikiri Counterilla, jonka jälkeen tein oman thrust attackin. Heti sen jälkeen taas etäisyyttä ja odottamaan uutta iskua. Yhtäkään iskua en edes yrittänyt parryttaa, pidin vain aina etäisyyttä että mikään isku ei osu. Tämä taktiikka ei vaadi juurikaan isompia refleksejä koska tuo special movement tulee aika hitaasti. Toimi ensimmäisessä ja Chained Ogren jälkeisessä Kenraalissa todella hyvin. Suosittelen kokeilemaan varsinkin silloin jos on uusi tulokas Souldborneen, aivan kuten minä :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Kaksi Kenraalia meni äsken todella nätisti alas, molemmat peräkkäin ilman kuolemaa ja ilman että otin yhtään damagea. Tuntui tuo "uusi" taktiikka todella hyvältä omalle pelityylille. Laitetaan se varalta spoilereihin, ei ole glitch/bug abuse.
itte taas hoksasin, että paremmin meni, ku veti vaan täyttä rynnäkköä päälle ja välillä deflectiä ja taas raivolla päälle. Sit jos löin ohi, ni helvetin kyytiä etäisyyttä ja pääkoppa taas kasaan :)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 586
Täällä joku pisti viestiä skill treen kehittämisestä. Itse suosiolla grindasin
hirata estatessa skill puuta eteenpäin n 10pojon verran. Aikaa kului reilu puolentuntia. Nyt saa jokaisesta deathbloweista helaa takaisin ja healing gourdista enemmän helaa käytettäessä.
. Yleensä en tykkää peleissä grindata ettei helpotu liikaa, mutta enpä usko, että se olisi tässä riskinä:D
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Minä grindasin myös samassa paikassa kuin Joukahainen ja myöhemmin Hirata Castlen...
Upper Tower Antechamber bonfireltä alaspäin Oldgrave bonfirelle. Otin aikaa ja yhteen kierrokseen meni 2 ja puoli minuuttia, 13 minuutissa sai 2400xp ja 4 kpl päivitysmateriaalia. Piti grindata se skilli joka tekee enemmän stamina damagea parrylla ja lisäksi halusin tupla pään päältä lyönnin.
Yllättävästi olen nauttinut grindaamisesta kun suurin osa vihuista menee nopeasti ja sitten on se yksi tai kaksi hankalampaa joita vastaan voi taistella rehellisesti ja harjoitella muita juttuja.

Nyt on edessä taas sellainen pomo ettei vielä rahkeet riitä, mutta onneksi etenemisvaihtoehtoja on useampi.

Kahden palluran vihuihin on vielä yksi helpotus jota en täältä lukenut:
fire cracker prostate arm toimi ainakin ninjoihin ja isoihin keihäsukkoihin.

Taitaa olla vuoden peli.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Täällä joku pisti viestiä skill treen kehittämisestä. Itse suosiolla grindasin
hirata estatessa skill puuta eteenpäin n 10pojon verran. Aikaa kului reilu puolentuntia. Nyt saa jokaisesta deathbloweista helaa takaisin ja healing gourdista enemmän helaa käytettäessä.
. Yleensä en tykkää peleissä grindata ettei helpotu liikaa, mutta enpä usko, että se olisi tässä riskinä:D
Joo! Just toillain tein itekin!
Toi menee nykysin suht hyvällä rutiinilla. Joskus tulee mokattua niin pahasti että henkihievereissä juoksen takasin restille.

Avasin tolla ekan välilehden ja nyt seuraavaksi seuraavan välilehden kimppuun.
blap.png

14 vihua ja 5 kalkkunaa saa nirrittyä tosta spotissa suht nopeeseen tahtiin. Vihut antaa +34 expaa ja kalkkunat +17. Eli yksi juoksu tekee ~561 expaa ja tähän menee aikaa vähän alle kolme ja puol minsaa. Yleensä meinaan ottaa noilta kalkkunoilta totaalisesti pataan niin säästän ne aina viimoseksi :sori: :D :facepalm:

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 439
Miten pitkälle pitää pelata että saa tuon Shinobi talent treen kolmannet skillit auki? Lukee vai että "Not available" vaikka olin expat kerännyt sitä varten.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mene takaisinpäin sinne missä on se kahden palluran keihäsukko.
Ei taatana mulla meni tyyliin vuos tappaa tota :D Tajusin sit että Mikiri Counter tulee B napista (xbox one ohjain), ei siitä normi-block-nappulasta, vaan "dodgesta" :facepalm: Toi tyyppi tipahti sen siliän tein kun hiffasin :D Koko ajan käyttäny block nappulaa ja huhhuh mitä haastetta...
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
742
Joo, erehdyin ostamaan... en ole ohjainta heittelevää sorttia, mutta tässä on kyllä tullut huudettua naama punasena kaiken maailman rivoudet. Naapurit varmaan ihmettelee, että mikä on hiljaiseen herrasmieheen tullut?:bored:

Ei nää pelit ole mua varten, vaatii ihan liikaa reaktiokykyä, liikkeiden oppimista selkärankaan, vihollisten tuntemista ja... yksinkertaisesti masokismia? Kasuaalipelaajalle tulee vaan itku. :D

Onneksi ostin levyversion, vaihtoon lähtee kun tulee joku hyvä vaihtoehto. Mikä mulla pahiten mättää on jotenkin toi parryn ajoitus, mielestäni ihan oikea-aikaisesti painan L1:stä mutta mitään ei sitten tapahdukaan.Liekö sitten liian myöhään?

Sitten toinen on se, että helpoinkin vihu nitistää sut spammaamlla hyökkäystä, jos saa ekan tuikattua sisään, menee jotenkin se rytmi veks, plus sitten sen kolme kamua, jotka ajoittaa ne tulinuolihyökkäykset ja iskut juuri samanaikaisesti, että ne teurastaa sut sillä sekunnilla. Ja jos on ahdas paikka, niin hyvästi julma maailma. Eihän tuolla kameralla niitä vihuja ees nää. Onneksi noit on ollu aika vähän toistaseksi.

Olen koittanu napsia yksi tai kaksi kerrallaan noita ukkoja, ja sillain se jotenkin sujuu, mutta sitten tulee viimeistään se kahden pallukan pikkubossi ja kylmää sut. Joo, joo pitäis opiskella ja harjotella, sen kuolemattoman kanssa erityisesti. Mutta ei se nigiri olekaan niin helppoa sitte tositilanteessa, plus sillä vihulla voi olla parikin eri hyökkityyppiä, että pitäis keritä kattoon onko just trusti tulossa vai mikä. Ei vanha vaan pysty, haluan nauttia pelaamisesta, tää on silkkaa kyrsiintymistä ja raivoa.:dead:
 
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
383
Spoilereissa cheesetaktiikka yhelle bossille
Jos jollain tulee ongelmia tuon härkäbossin kanssa niin siihen on kyllä olemassa todella helppo ratkaisu. Itse voitin härän ottamatta kertaakaan osumaa vaan juoksemalla sen perässä ja irroittamatta kertaakaan B nappulasta. Ei tarvitse siis dodgea tai mitään, kunhan juoksee suoraan sivulle sen hyökätessä ja kiertää sen perseelle ja lyö. Toista tätä niin kauan, että härkä on kuollut :rofl:.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
484
Parry ei ole niin tarkka ajoituksen suhteen kuin esim. BB/DS, mutta samalla ei myöskään niin tehokas. Kandee ihan suht turvalliseen aikaan painaa parrynappi pohjaan ja tosissaan pitää se nappi pohjassa eikä vaan napauttaa, muuten suojaus laskee ennen osumaa. Hyvä puoli, että tällä tyylillä parry osuessaan tuottaa vihulle posture damagea, mutta taas jos ajoitit väärin niin blokkaat vain iskun. Ajoituksia ja uusia skillejä kandee treenata tuolla hubin harkkavastuksella. Mutta tuntuu, ettei eteneminen vaadi parryjumalana olemista ja ainakin itselle LB on melkeen pelkästään block-nappi ellei vihu ole selkeästi helposti parryttavaa sorttia. Hyvin on mennyt ilman tuotakin.

Kandee hyödyntää pelimekaniikkoja, eli kiipeä korkealle ja katsele sieltä vähän ketä seuraavassa mestassa partioi. Monesti itsellä tyylinä, että koitan poistaa hyppydeathblow:lla sen suurimman normipahiksen ja sitten seuraavana listoilla on heti ampujat. Yleensä tämän jälkeen suosiolla vaan nopeasti karkuun ja resettaa agrot jne. Harvemmin kannattaa face2face ottaa kovin montaa vihua kerralla.

Reeniä reeniä.

Eilen
Tuli kukistettua tämä hevosmiesbosse. Yhden potionin voimin taistelemaan ja nipin napin ensiyrityksellä voitto. Hirveästi ei ole tuolla jampalla keinoja päästä blokin läpi ja aika isoja hetkiä antaa vetää vapareita omien iskujensa jälkeen. Helpohko, mutta hieno ja tosi tunnelmallinen matsi ja pääsi adrenaliini virtaamaan silti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Kuutisen tuntia nyt takana ja kyllä tällä hetkellä tunnelmat on pahasti pakkasen puolella. Perusmosat kuolee tyyliin yhellä lyönnillä ja kovemmat taistelijat on sellaisia reaktio-minipelejä, että oksat pois. Toisaalta käy äkkiä erittäin tylsäksi/turhauttavaksi kun kovat mosat tarvii todella nopeat reaktio ajat?

Eikä tämä kyllä ole jostain syystä herättänyt kovin suurta mielenkiintoa edes, vaikka kaikki souls-pelit pelattu. Jokin asetelmassa ei vain nappaa.

No yritetään harjoitella hampaat irvessä vielä.
Samat fiilikset mullakin, peli on hyvin tehty ja kivasti ovat koittaneet luoda jotain kunnolla uudistettua mekaniikkaa.. ongelma vaan on etten pidä itse tuosta yhtään. Vähän liian qte fiilis taistelussa, ei vaan ole kivaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 614
Viestejä
4 196 525
Jäsenet
70 754
Uusin jäsen
tikkanikke

Hinta.fi

Ylös Bottom