Nokia 9 Pureview

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
2
Hmm, onko se vain minun yksilöni mutta kun monochromella ottaa kuvan niin esikatselukuvassa näkyy kohdennus oikein, kun kuvan siitä avaa niin se käsittelee ja heittää vasemman laidan hemmettiin käsitellystä kuvasta. Jos sarjana ottaa mustavalkoa niin tällöin kuvan sommittelu säilyy.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Hmm, onko se vain minun yksilöni mutta kun monochromella ottaa kuvan niin esikatselukuvassa näkyy kohdennus oikein, kun kuvan siitä avaa niin se käsittelee ja heittää vasemman laidan hemmettiin käsitellystä kuvasta. Jos sarjana ottaa mustavalkoa niin tällöin kuvan sommittelu säilyy.
Ei tuo esikatselu taida näyttää sitä "oikeaa" kuvaa eli esikatselun kuva taitaa tulla jostain muusta kamerasta (siitä keskimmäisestä?) ja se itse kuva sitten näyttää erilaiselta kun kuva otetaan monokromikameralla.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
794
EDIT: Ilmeisesti sitä on jo alkanut tottua sormenjälkilukijaan, sillä se tuntuu toimivan nyt paremmin. Aika jämäkästi sitä saa painaa, mutta vaikka se välillä pyytääkin painamaan lujempaa, niin sormen asennon muuttaminen yleensä riittää. Eli ei kannata runtata puhelinta solmuun vaikka se niin käskeekin tehdä. :)
Vaikka puhelin aukeaakin sormenjäljellä kohtuullisen luotettavasti, niin jostakin syystä sormenjälkitunnistin ei lukuisista yrityksistäni huolimatta ole suostunut toimimaan kertaakaan, kun olen yrittänyt käyttää sitä Play Store -ostosten vahvistamiseen. Oletko testannut tuota?
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
6
Olin ihan varma, että seuraava puhelimeni on Nokia 9. Itsellä kamera on puhelimessani se "1. kriteeri". Täytyy sanoa, että nyt meni mahdollisesti kyllä suunnitelmat ihan uusiksi. Pitää varmaan odottaa perusteellisia arvosteluja ja mahdollisia päivityksiä. Mate 10 Pro lähtisi uuteen osoitteeseen ja tilalle mahdollisesti Honor view 20 tai sitten Nokia 9.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Vaikka puhelin aukeaakin sormenjäljellä kohtuullisen luotettavasti, niin jostakin syystä sormenjälkitunnistin ei lukuisista yrityksistäni huolimatta ole suostunut toimimaan kertaakaan, kun olen yrittänyt käyttää sitä Play Store -ostosten vahvistamiseen. Oletko testannut tuota?
Play Storessa en ole testannut, mutta nyt kun sanoit niin on kyllä muistikuva ettei ole toiminut jossain appissa.

Olin ihan varma, että seuraava puhelimeni on Nokia 9. Itsellä kamera on puhelimessani se "1. kriteeri". Täytyy sanoa, että nyt meni mahdollisesti kyllä suunnitelmat ihan uusiksi. Pitää varmaan odottaa perusteellisia arvosteluja ja mahdollisia päivityksiä. Mate 10 Pro lähtisi uuteen osoitteeseen ja tilalle mahdollisesti Honor view 20 tai sitten Nokia 9.
Kamera itselläkin listan kärkipäässä, mutta samalla myös päivitykset, minkä takia valinta kallistui Nokialaiseen. Tosin eipä tähän ole maaliskuun päivityksiäkään vielä tullut, joten saas nähdä paraneeko tahti myöhemmin. Saattaa olla nyt on sen verran korjattavaa, että kasataan kunnon potti ensi kuulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Ainakin LastPassissa sormenjälkilukija toimii. Ja muistaakseni nettipankkiinkin tuolla kirjauduin.

E: Nordeaan menee ainaki sormenjäljellä
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
794
Osuuspankin sovellus toimii myöskin sormenjäljellä, mutta Play Store ei sitten niin millään.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
251
Play Storessa en ole testannut, mutta nyt kun sanoit niin on kyllä muistikuva ettei ole toiminut jossain appissa.


Kamera itselläkin listan kärkipäässä, mutta samalla myös päivitykset, minkä takia valinta kallistui Nokialaiseen. Tosin eipä tähän ole maaliskuun päivityksiäkään vielä tullut, joten saas nähdä paraneeko tahti myöhemmin. Saattaa olla nyt on sen verran korjattavaa, että kasataan kunnon potti ensi kuulle.
Mulla on ollut Nokia 6 ja 8, voi olla viivästystä 1-2kk tietoturvapäivityksissä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Oma n9 saapui tänään, oli kyllä pakko poistaa sormenlukija käytöstä. Ehkä yksi kymmenestä menee läpi
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Oletteko kokeilleet mustavalkoraakakuvia muokata? Ainakaan rawtherapee ei noita ymmärrä, vaan näyttää pelkkää viivaa kun yrittää avata. Photoshop CC:llä toimi kyllä.

e. tietokoneella siis
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
2
Ei tuo esikatselu taida näyttää sitä "oikeaa" kuvaa eli esikatselun kuva taitaa tulla jostain muusta kamerasta (siitä keskimmäisestä?) ja se itse kuva sitten näyttää erilaiselta kun kuva otetaan monokromikameralla.
Tosiaan jos sarjana naputtaa menemään ja siitä valitsee jonkun ja hylkää muut niin sitten vastaa sitä esikatselukuvaa. Pakko tehdä niin koska muuten aina rajaus mitä ei halua. Ehkä joku pätsi sitten korjaa joskus :/
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
794
Mr. Mobilen Nokia 9 -arvostelu:



Arvostelu ei tuo juurikaan mitään uutta enää tässä vaiheessa. Mr. Mobile tykkäsi kovasti kameran tuottamien valokuvien luonnollisesta värimaailmasta ja dynamiikasta, ja kritisoi esim. sormenjälkilukijaa (jonka käytöstä luopui kokonaan), microSD-korttipaikan puuttumista ja yleistä "betamaisuutta". Kokonaisuutena arvostelussa kuitenkin positiivinen fiilis.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Itellä vähän yli vuorokauden käyttäneensä suht positiivinen kuva luurista, hyviä kuvia saa otettua ja tuo bokeh tila aika siisti, eniten tullut juuri sitä käytettyä. Sormenjälkitunnistin on toiminut omalla kohdalla yhtä hyvin kuin tuossa edellisessä Samsung Galaxy S8+ luurissa. Äkkiseltään ainut miinus on akun kesto, järkyttävän nopeasti hupenee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
428
Olin ihan varma, että seuraava puhelimeni on Nokia 9. Itsellä kamera on puhelimessani se "1. kriteeri". Täytyy sanoa, että nyt meni mahdollisesti kyllä suunnitelmat ihan uusiksi. Pitää varmaan odottaa perusteellisia arvosteluja ja mahdollisia päivityksiä. Mate 10 Pro lähtisi uuteen osoitteeseen ja tilalle mahdollisesti Honor view 20 tai sitten Nokia 9.
Täysin sama kävi itellä. Ostohousut oli jo kainaloihin asti jalassa julkistamisen yhteydessä ja tuli päivittäin kytättyä uutta informaatiota kamerasta. Sitten ne tipahti nopeasti nilkkoihin asti. En oikeastaan tiedä mitä tässä nyt edes odottelee tämän Nokian tilalle. Tuleva P30 Pro on luultavasti hieman liian tyyris puhelin omaan makuun. Mi9 voisi olla vaihtoehto jos sitä saa Suomesta. Odottelen kuitenkin vielä DxMarkin ja/tai gsmarenan revikkaa tästä Nokiasta ja teen päätöksen sen jälkeen. Tai jos Nokia julkaisee vikoja korjaavia päivityksiä. Tämän Nokian puhelimen ulkonäkö ei myöskään nappaa, mutta jos merkittävästi kilpailijoita halvemmalla saa merkittävästi paremman kameran, niin se riittää mulle.
 
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
12
Itsellä tuo oli pari pvää testissä mutta tulin siihen tulokseen että se ei ollut minua varten. Kamera on hyvä, omine heikkouksineenkin. Lopulta haluan puhelimen joka on hyvä kokonaisuutena. Tällä ysillä tuntui joutuvan tekemään ehkä vähän liian monta kompromissia ominaisuuksien suhteen. Akkukesto on yksi jota arvostan ja se ei tällä luurilla kohdannut tarpeideni kanssa. Palautukseen menee ja mahdollisesti perus P30 tilalle.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Pistän tänne saman huomion kuin tuonne uutisketjuunkin, eli omien kokemusten pohjalta paras kuva syntyy kun käyttää RAWin Lightroomissa ja exportaa sen sieltä vaikka ilman säätämistä. Silloinkin exportattu JPG on oikeastaan aina parempi kuin alkuperäinen RAW.

Eli laatujärjestys kuvilla huonoimmasta parempaan: alkuperäinen JPG -> alkuperäinen RAW -> Lightroomista exportattu JPG
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Mitähän ihmettä.
Yöksi laitan datayhteydet pois (wifi ja 4g)
Aamulla päälle niin 4g ei yhteyttä, buutin jälkeen vasta alkoi toimia.
Liikuin sen verran ettei tukarilla ollut vaikutusta ja toinen luuri pelasi normaalisti. Telia käytössä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Joku vanha tapa ja ei spämmit turhia hälyttele jos unohtuu laittaa äänettömälle
Tosin tässä onkin tuo ajastus donot disturbille, mitä ei op3ssa ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Mitähän ihmettä.
Yöksi laitan datayhteydet pois (wifi ja 4g)
Aamulla päälle niin 4g ei yhteyttä, buutin jälkeen vasta alkoi toimia.
Liikuin sen verran ettei tukarilla ollut vaikutusta ja toinen luuri pelasi normaalisti. Telia käytössä.
Olisikohan joku Androidin bugi?

Minulla teki samaa Oneplus 5t, kun mobiilidatan otti pois päältä ja laittoi takaisin päälle. Vasta bootti nosti takaisin 4ghen. Liittymänä oli Elisa.
 
Liittynyt
09.03.2019
Viestejä
8
Ehkä vähän tyhmä kysymys mutta miten pystyn vaihtamaan nuo ns. pikasovellukset tuosta alalaidasta jotka nousee?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Joku vanha tapa ja ei spämmit turhia hälyttele jos unohtuu laittaa äänettömälle
Tosin tässä onkin tuo ajastus donot disturbille, mitä ei op3ssa ollut.
Mä mietin kans että mitä kaikkea spämmiä ihmisille muka tulee että pitää data katkoa puhelimesta?

Toki itsellä ei ole yhdessäkään sovelluksessa ilmoitukset päällä, tai jos on niin ei äänen kanssa ja whatsapp on ainoa missä äänet päällä mutta ei mulle kukaan viestejä yöllä laita ja tietyssä ryhmässä jos on paljon keskustelua ja en jaksa kuunnella sitä niin mykistää ilmoitukset tietyksi ajaksi.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Tästä on varmaan ollut jo maininta, mutta kamerasoftassa on bugi, jonka ansiosta tarkennuksen jälkeen kuva otetaan automaatilla, vaikka asetukset on säädetty käsin. Eli kun on pro-moodissa säätänyt ISO yms arvot kohdilleen, ei kannata enää kohdistaa kuvaa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
794
Menee kyllä todella vaikeaksi päättää pidänkö Nokia 9:n, vai vaihdanko sittenkin Huawein P30 Pro -malliin. Jos P30 Pro olisi maksanut tonnin, niin ei olisi tarvinnut miettiä asiaa yhtään, mutta 849e + älykello kaupan päälle on niin hyvä hinta, että kuviot menivät nyt ihan uusiksi. Mitäpä muut Nokia 9:n ostaneet tästä miettivät? Aika monella teistä varmaan vielä kaupan perumiseen mahdollisuus olemassa (itselläni vielä pari viikkoa aikaa).
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Menee kyllä todella vaikeaksi päättää pidänkö Nokia 9:n, vai vaihdanko sittenkin Huawein P30 Pro -malliin. Jos P30 Pro olisi maksanut tonnin, niin ei olisi tarvinnut miettiä asiaa yhtään, mutta 849e + älykello kaupan päälle on niin hyvä hinta, että kuviot menivät nyt ihan uusiksi. Mitäpä muut Nokia 9:n ostaneet tästä miettivät? Aika monella teistä varmaan vielä kaupan perumiseen mahdollisuus olemassa (itselläni vielä pari viikkoa aikaa).
Kai se riippuu mitä puhelimelta tarvitsee. Upealla zoomilla varustettu, sekä hyvät pimeä kuvat saa varmasti tuolla P30 Pro luurilla. Itselle nuo ei ole niin välttämättömiä. Ja vaikka noissa Huawei puhelimissa on paperilla hyvät kamerat niin silti joku noissa kusee, ihmeellisen blurraantuneita kuvia ja epärealistinen värimaailma, en ymmärrä onko se juurikin se AI toiminto vai mikä sitä tekee, tuntuu että sitäkään ei saa kokonaan pois vaikka olisi offilla.
Mutta kyllä itselle ainakin tämä Nokia 9 Pureview on se paras mahdollinen kamerapuhelin. Tai no parannettavaa tässäkin on mutta ei mitään jota ei voisi päivityksellä korjata. Hyvä luonnollinen värimaailma, ja sopivasti terävöintiä vakiona. Mielipidekysymyksiähän nämä ovat joten jokainen päättäkööt itse mikä sopii parhaiten juuri itselle.

Edit. Adonit Photogrip Qi mahtava lisälaite joka tuli tämän Nokia 9 PV kaveriksi ostettua. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
31
Kai se riippuu mitä puhelimelta tarvitsee. Upealla zoomilla varustettu, sekä hyvät pimeä kuvat saa varmasti tuolla P30 Pro luurilla. Itselle nuo ei ole niin välttämättömiä. Ja vaikka noissa Huawei puhelimissa on paperilla hyvät kamerat niin silti joku noissa kusee, ihmeellisen blurraantuneita kuvia ja epärealistinen värimaailma, en ymmärrä onko se juurikin se AI toiminto vai mikä sitä tekee, tuntuu että sitäkään ei saa kokonaan pois vaikka olisi offilla.
Mutta kyllä itselle ainakin tämä Nokia 9 Pureview on se paras mahdollinen kamerapuhelin. Tai no parannettavaa tässäkin on mutta ei mitään jota ei voisi päivityksellä korjata. Hyvä luonnollinen värimaailma, ja sopivasti terävöintiä vakiona. Mielipidekysymyksiähän nämä ovat joten jokainen päättäkööt itse mikä sopii parhaiten juuri itselle.

Edit. Adonit Photogrip Qi mahtava lisälaite joka tuli tämän Nokia 9 PV kaveriksi ostettua. :tup:
Mistä ostit gripin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
51
Onko muilla ollut epänormaalia akun kulumista? Edellinen OP6 meni kevyesti koko päivän omalla käytöllä, mutta Nokia 9 syö akkua tasaisesti vaikka ei tekisi mitään. Molemmissa samankokoiset akut (3300 mAh). Käyttöajat eivät myöskään mitenkään erotu idle-ajasta. Kuvaajasta pitäisi selkeästi näkyä, milloin puhelin on ollut pari tuntia pöydällä ja sitten käytetty 30 min. Melkeinpä ainoa ero mikä tulee mieleen on se, että Nokialaisessa on always on -ilmoitusnäyttö päällä, mutta eihän se nyt voi noin paljon virtaa kuluttaa :confused:

Screenshot_20190326-224219.png
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Onko muilla ollut epänormaalia akun kulumista? Edellinen OP6 meni kevyesti koko päivän omalla käytöllä, mutta Nokia 9 syö akkua tasaisesti vaikka ei tekisi mitään. Molemmissa samankokoiset akut (3300 mAh). Käyttöajat eivät myöskään mitenkään erotu idle-ajasta. Kuvaajasta pitäisi selkeästi näkyä, milloin puhelin on ollut pari tuntia pöydällä ja sitten käytetty 30 min. Melkeinpä ainoa ero mikä tulee mieleen on se, että Nokialaisessa on always on -ilmoitusnäyttö päällä, mutta eihän se nyt voi noin paljon virtaa kuluttaa :confused:

Kannattaa kokeilla ilman always on -näyttöä, itsellä näkyy graafista ihan selvästi ajat millon puhelin on käyttämättömänä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Ensimmäinen oli muuten automaatilla, ja jpg suoraan luurista. Jälkimmäisissä säädetty ISO3200. Manuaalitarkennusta kaipailisi softa kipeästi, nuokin vain kuvattu menemään ja muutaman kerran sai kahdessa jälkimmäisessä kohdassa kuvata uusiksi että tarkensi sinne minne piti...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
161
Tuli heikkohetki kun liikkeessä olikin demokappale...

Nokia 8 päivitin tähän.

Muutaman päivän käytön jälkeen ihan jees fiilikset luurista. Hyvin on toiminut. Kamera vaatii toki hieman ajatusta jos laatua sillä haluaa. Ei sovi point and shoot kuvaajille kovin hyvin.

Oli luuri mikä hyvänsä niin mä ihmettelen käytävää akkukeskustelua. Joka paikassa on nykyään virtaa saatavilla. Mä en osaa kokea ongelmana akun kokoa tai sen pienuutta. Hyvin tässä on riittänyt. Toista vuorokautta reilun 6h ruutuajan kanssa.

Perus positiiviset fiilikset on tästä kokonaisuutena.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Menee kyllä todella vaikeaksi päättää pidänkö Nokia 9:n, vai vaihdanko sittenkin Huawein P30 Pro -malliin. Jos P30 Pro olisi maksanut tonnin, niin ei olisi tarvinnut miettiä asiaa yhtään, mutta 849e + älykello kaupan päälle on niin hyvä hinta, että kuviot menivät nyt ihan uusiksi. Mitäpä muut Nokia 9:n ostaneet tästä miettivät? Aika monella teistä varmaan vielä kaupan perumiseen mahdollisuus olemassa (itselläni vielä pari viikkoa aikaa).
Itse ihan arvostelujen ja testien perusteella päätin etten tätä Nokiaa hommaa vaikka sen jo melkein tilasinkin. Sen sijaan pistin P30 Pron tilaukseen. Testien perusteella ei pitäisi mikään floppilaite olevan.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
794
Itse ihan arvostelujen ja testien perusteella päätin etten tätä Nokiaa hommaa vaikka sen jo melkein tilasinkin. Sen sijaan pistin P30 Pron tilaukseen. Testien perusteella ei pitäisi mikään floppilaite olevan.
Näin varmaan olisin itsekin toiminut, jos Nokia ei olisi jo ollut näpeissäni kahden viikon ajan, ja joutuisin tekemään päätöksen pelkkien nettiarvostelujen perusteella. Hyvässä tai kohtuullisessa valossa Nokia tekee kuitenkin niin mainiota jälkeä, että siitä ei olisi tässä vaiheessa ihan helppo luopua, varsinkin kun näkemäni P30 Pro -samplekuvat eivät jostakin syystä oikein istu minun silmääni (varsinkaan isommalle ruudulle suurennettuna).

Toisaalta, Huawei on näistä kahdesta ilman muuta se joustavampi ja monipuolisempi kuvausväline. Nokialla ei voi millään ottaa esim. tämäntyyppistä kuvaa (otettu Panasonic Lumix TZ -sarjan pikkuzoomilla muutama vuosi sitten), mutta P30 Pro:lla olisi ainakin teoreettinen onnistumisen mahdollisuus:

tintti2.jpg

Pitäisi varmaan vaan lopettaa turha vatvominen, ja hakea kaupasta P30 Pro tähän Nokian rinnalle vertailuun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
430
Prossa ei ole 3,5mm plugia.
Ei taida olla perusmallissakaan. Jos nimittäin tarkoitatte 3.5 mm:n kuulokeliitäntää niin se on naarasliitin jota kutsutaan jakiksi (engl. jack). Urosliitin eli plugi (engl. plug) sen sijaan on siinä kuulokkeen tms. liittimeen kytkettävän laitteen johdossa ja se työnnetään siihen reikään eli jakkiin yleensä ns. kasseja myöten.

Joskus tosin liittimissä voi olla tulkinnanvaraisuutta sen suhteen kutsutaanko liitintä urokseksi kontaktien vai liitinrungon muodon ja rakenteen perusteella. Kuitenkaan noissa perinteisissä phone jack -tyyppisissä liittimissä sekaannuksen vaaraa ei pitäisi olla henkilöllä jolle esim. ihmisen seksuaalielämä on tullut tutuksi jollain tavalla.

Toki, Matti Kyllönenkin sanoi pakoputkea suuttimeksi...
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
sekaannuksen vaaraa ei pitäisi olla henkilöllä jolle esim. ihmisen seksuaalielämä on tullut tutuksi jollain tavalla.
Ja jostain syystä oletat, että tietotekniikkafoorumilla ihmisillä olisi tullut tutuksi?

Tästä kun on tullut vähän tällainen yleinen kamerapuhelinkeskustelu, niin olen pohtinut, että miksei mihinkään luuriin ole isketty kiinnikettä esim. M43-linsseille. Joku superohut pannukakku oletuksena kiinni ja sitten saisi kiinnitellä siihen mitä linssejä huvittaisi. Tokihan tuo kokoa kasvattaisi, mutta voisi olla sellainen ihmevekotin, että saattaisin ottaakin kannettavaksi.

Ja toinen juttu vielä on se, että pystyyköhän noita noksun kaikkien kameroiden kuvia katselemaan erikseen jollain softalla? Eli tallentaako tuo niitä minnekään vai onko tuloksena vain kooste niistä? Voisi olla mielenkiintoista yrittää itse photoshoppailla noista sellainen yhdistelmä minkä haluaa.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
103
Tästä kun on tullut vähän tällainen yleinen kamerapuhelinkeskustelu, niin olen pohtinut, että miksei mihinkään luuriin ole isketty kiinnikettä esim. M43-linsseille. Joku superohut pannukakku oletuksena kiinni ja sitten saisi kiinnitellä siihen mitä linssejä huvittaisi. Tokihan tuo kokoa kasvattaisi, mutta voisi olla sellainen ihmevekotin, että saattaisin ottaakin kannettavaksi.
Sellainen on kyllä kuulemma tulossa markkinoille huhtikuun aikana.. Sillä ei vaan taida voida soittaa lainkaan..:rofl: Yongnuo YN450 Android Camera Explained - Micro 4/3 and EF Mount | cinema5D
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
251
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 071
Tästä kun on tullut vähän tällainen yleinen kamerapuhelinkeskustelu, niin olen pohtinut, että miksei mihinkään luuriin ole isketty kiinnikettä esim. M43-linsseille. Joku superohut pannukakku oletuksena kiinni ja sitten saisi kiinnitellä siihen mitä linssejä huvittaisi. Tokihan tuo kokoa kasvattaisi, mutta voisi olla sellainen ihmevekotin, että saattaisin ottaakin kannettavaksi.
Olihan sonylla 6v sitten tuollainen. Taisi olla suurin ongelma että ihmiset ei halua kantaa kassillista tavaraa aina mukana.
Jos tämänki kehitystä olisi jatkettu, voisi olla ok.


Sellainen on kyllä kuulemma tulossa markkinoille huhtikuun aikana.. Sillä ei vaan taida voida soittaa lainkaan..:rofl: Yongnuo YN450 Android Camera Explained - Micro 4/3 and EF Mount | cinema5D
Kiinalaiset taas kopioi, näitä oli 5-6v sitten useampi valmistaja.
Toki linssi ei samaa tasoa.
Kiinalaiset on ratkaiseet tuolla ongelman, hyvä linssi on kallis valmistaa ja android laite halpa valmistaa. Käyttämällä Canonin linssejä valikoima on suuri.

 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jos Huawein sais ilman EMUI:ta puhtaalla Androidilla, niin valinta olisi vaikeampi.
Saa olla aika yksinkertainen ihminen ettei EMUI:n kanssa tule toimeen.

Mä en kokenut puhtaassa Androidissa mitään muuta hyvää kuin että päivitykset tulee nopeammin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Saa olla aika yksinkertainen ihminen ettei EMUI:n kanssa tule toimeen.

Mä en kokenut puhtaassa Androidissa mitään muuta hyvää kuin että päivitykset tulee nopeammin.
Saa olla aika yksinkertainen ihminen ettei puhtaan Androidin kanssa tule toimeen.

Vai oisko sitten kuitenkin niin että kyse ei ole siitä että tulee jonkin kanssa toimeen, vaan ihan omista mieltymyksistä, suuntaan tai toiseen.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Saa olla aika yksinkertainen ihminen ettei EMUI:n kanssa tule toimeen.

Mä en kokenut puhtaassa Androidissa mitään muuta hyvää kuin että päivitykset tulee nopeammin.
Itse olin vielä pari viikkoa sitten vankka puhtaan Androidin kannattaja ja Emui oli jonkinlainen kirosana. Nyt kuitenkin pari viikkoa ollut P20 Pro käytössä ja olen Emuita käytellyt. Täytyy todeta että omat ennakkoluulot olivat täysin väärät ja tämähän on todella hyvä ja monipuolinen. Parempi kuin edellisen Nokia 7 Plussan puhdas Android omassa käytössäni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 191 079
Jäsenet
70 770
Uusin jäsen
Tekkiukko

Hinta.fi

Ylös Bottom