Jäähy Ryzen 5 2600:lle

Liittynyt
06.12.2018
Viestejä
126
Vesi vai ilma?
Maksimibudjetti? (edullisen vesijäähyn hinnalla saat kaksi edullista ilmajäähyä)
Mihin koteloon tämä tulee?
Millä ajatuksella jäähyä olet vaihtamassa? (kellotus, hiljaisuus, näyttävyys)
 
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
70
Vesi vai ilma?
Maksimibudjetti? (edullisen vesijäähyn hinnalla saat kaksi edullista ilmajäähyä)
Mihin koteloon tämä tulee?
Millä ajatuksella jäähyä olet vaihtamassa? (kellotus, hiljaisuus, näyttävyys)
Koppa on kaverilta saatu BitFenix Shinobi ATX kotelo, eli näyttävyydellä ei ole väliä.
Vesijäähyä ei tarvitse. Tarkoitus vaan, että lämmöt tippuu alas kun ryzenin omalla jäähyllä prossun lämmöt aikas korkealla.

Saako 30-50 euron väliin hyvää jäähyä? Ihan eka edullinen konepaketti minkä hankin, niin en ole kellottamisesta ottanut selvää. Ryzen 5 2600, rx 580 8gb.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
21
Tornimallisen ilmajäähyn itse tuohon ottaisin.
Edulliseen konepakettiisi hyvä edullinen jäähy voisi olla esim. SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€

Varmista toki vielä itse, että mahtuu korkeuden puolesta koteloosi (tämä jäähy on 155mm korkea ja kotelosi manuaalista tai valmistajan sivuilta näet kuinka korkean siihen voi laittaa).

Lisäksi kotelossa olisi hyvä olla 120mm tuuletin ylhäällä takana puhaltamassa kuumat ilmat pois ja toinen edessä alhaalla puhaltamassa viileää ilmaa sisään (näytönohjaimelle ja muille komponenteille).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
70
Tornimallisen ilmajäähyn itse tuohon ottaisin.
Edulliseen konepakettiisi hyvä edullinen jäähy voisi olla esim. SilentiumPC Fera 3 HE1224 v2 -prosessorijäähdytin - 28,90€

Varmista toki vielä itse, että mahtuu korkeuden puolesta koteloosi (tämä jäähy on 155mm korkea ja kotelosi manuaalista tai valmistajan sivuilta näet kuinka korkean siihen voi laittaa).

Lisäksi kotelossa olisi hyvä olla 120mm tuuletin ylhäällä takana puhaltamassa kuumat ilmat pois ja toinen edessä alhaalla puhaltamassa viileää ilmaa sisään (näytönohjaimelle ja muille komponenteille).
Kiitos tästä. Täytyy tutkia, kun kaverilta tosiaan tuon kotelon sain. Kolme tuulentinta asensi mukaan samalla, joten sen puolesta pitäisi olla kaikki OK.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Tätä olisi voinut kysellä ilmajäähy yleisthreadissakin
Saako 30-50 euron väliin hyvää jäähyä?
Kyseisen kotelon maximum CPU Cooler Height on 160mm, joka tarkoittaa että Feran "isoveli" Fortis:kin mahtuisi ja ei ole paljoa kalliimpi. Lisäksi esim. Scythellä ja Thermalrightilla hyviä "budjettijäähyjä"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Tätä olisi voinut kysellä ilmajäähy yleisthreadissakin
Kyseisen kotelon maximum CPU Cooler Height on 160mm, joka tarkoittaa että Feran "isoveli" Fortis:kin mahtuisi ja ei ole paljoa kalliimpi. Lisäksi esim. Scythellä ja Thermalrightilla hyviä "budjettijäähyjä"
Fera 3 riittää myös kellotuksiin.

Myös tuo on ihan hyvä:
ARCTIC Freezer 34 -prosessorijäähdytin - 27,90€

Ei tuolle 2600:lle tarvitse niin hienoa jäähyä. Varmaan saisi tuolla mukana tulleellakin toimimaan "ihan ok", mutta siitä tulee kovin äänekäs, jos sitä rasittaa kunnon peleillä.

--

Mainittu Fortis on tuossa:
SilentiumPC Fortis 3 HE1425 v2 -prosessorijäähdytin - 40,90€

Se on kovempaan kellotteluun ja kunnon möhkäle. En usko, että 2600 oletuskelloilla tarvitsee ikinä noin raskasta jäähyä..
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ihan eka edullinen konepaketti minkä hankin, niin en ole kellottamisesta ottanut selvää.
En ole kellotellut vielä mitään
@hsalonen mielestäni noin kympin säästö on hölmöä, jos isompi jäähy mahtuu ja kellottamista ei ole poissuljettukaan. Ei ole vain ehtinyt perehtyä asiaan.

Itseä ainakin pikkasen harmittaisi vaihtaa jäähy kuukauden päästä jos alkaa tehdä mieli oppia kellottamaan. Jos taas ei, niin ei siitä isommasta jäähystä haittaakaan ole jollei raahaa konetta jatkuvasti jonnekin ja tuskin silloinkaan.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Riippuu paljon haluaa prossusta repiä irti mutta itse kyseisellä jäähyllä olen tyytynyt 3.8ghz ja oisko max lämmöt 66.7c ja tuulettimet ei huuda edes kovalla :) itse tyytyväinen mutta jos haluaa maximit tempoo irti ni hyvä jäähy vaan suoraan tai vesille.
 
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
70
Riippuu paljon haluaa prossusta repiä irti mutta itse kyseisellä jäähyllä olen tyytynyt 3.8ghz ja oisko max lämmöt 66.7c ja tuulettimet ei huuda edes kovalla :) itse tyytyväinen mutta jos haluaa maximit tempoo irti ni hyvä jäähy vaan suoraan tai vesille.
tarkoititko siis vakkarijäähyä vai onko sulla joku noista suositelluista jäähyistä? :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Minulla on Freezerin vanhempia versioita ja varmaan neljää erimallista Freezeriä olen käyttänyt. Ne on ihan hyviä, semmoinen perusmäkkäriannos, jossa ei ole mitään yllättävää.

SilentiumPC:n tuulettimia on kanssa ja ne on hiljaisia ja hyvin toimivia. Itse tykkään Arcticin P12-tuulettimista ja ne tuntuvat siirtävän enemmän ilmaa. SilentiumPC:n ovat hiljaisempia kovassakin käytössä.

Ja lämpötahna on Ferassakin mukana.
Kyllä. Kaikissa jäähyissä on tahnat mukana :)
 
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
70
Ota toi SilentiumPC. Takuulla et tee mitään sinänsä, jos tuuletin hajoaa niin koko jäähy menisi takuuseen, pääset helpommalla kun vaihdat vaan tuulettimen. Ja tuo Silentiumin tuuletin on varmasti parempi.
Hah, mennään sitten tällä. En tiennyt tuotakaan, että kaikkiin tulee tahnat mukana, vaikkei jossakin tuotteissa erikseen mainittaisi, kun toisissa taas lukee. Kiitos paljon avusta täällä.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98
Laitoin itekki tollasen Silentiumin. Paljo teillä lämmöt? Prime95:ttä ajellessa, nousi kutakuinki 75 asteeseen. Orggiksella en viihtiny edes kokeilla, kun se veti rakettina yli 83.
On tämä ainaki orggista miellyttävämmällä soundilla.

Tietty sen vois mainita että 2600x@4.05ghz.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Laitoin itekki tollasen Silentiumin. Paljo teillä lämmöt? Prime95:ttä ajellessa, nousi kutakuinki 75 asteeseen. Orggiksella en viihtiny edes kokeilla, kun se veti rakettina yli 83.
On tämä ainaki orggista miellyttävämmällä soundilla.

Tietty sen vois mainita että 2600x@4.05ghz.
Ei ole tarvetta kellotella, kun minulla menee ihan oletuksena tuonne 4.0GHz pintaan rasituksessa.

Mutta alle 68 astetta perustornituulettimella oma 2700X peleissä. Primet on sitten erikseen, mutta on se sielläkin 70 asteen pintaan.. Ja samoin Cinebenchissä. Mukana tullutta jäähyä en käyttänyt itse, vaan pistin 2600:n kaveriksi ikkunalliseen koteloon, kun se oli jonkun mielestä kaunis.

Sanoisin, että Arcticin ja SilentiumPC:n jäähyissä on eroa vain tuuletin. Muuten on ihan samanlainen ratkaisu. Se vaan turhaa väitellä, kumpi tuuletin on parempi, kun siihen voi vaihtaa vaikka 120mm Noctuan, jos ei riitä. Kunhan tekee perushommat hyvin ja hiljaisesti.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98
Joo, siis mullaki on vaan emolta se oc asetus päällä. Olikohan boost clock 4.250ghz tjsp. En ole edes koittanu mihin sen sais ruuvattua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 461
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom