Android - Ohjelmat ja pelit

Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Uutisissa oli juuri, että androidin antivirukset eivät ihmeitä tee. Mutta nyt olisi tarpeen jokin puhdistus. Jokin ihme sivusto spämmää viestiä puolison puhelimeen ja välimuistien jne. tyhjentäminen ei ole auttanut. Mikä avuksi? Online scan vai onko joku hyvä ohjelma?
Chrome asetukset-sivustoasetukset-ilmoitukset
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
642
Mitäs suosittelette kännykän käytön seuraamiseen? Noin niinkuin, että voisi sitten myös vähentää ko. värkin "turhaa" räpläämistä ja keskittyä elämässäkin olennaiseen :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
443
Tänäpäivänä ei vielä ole hirveästi noita tarjolla, mutta toivottavasti lähikuukausina tai vuosina tulisi enemmänkin. Jenkeissä tuntuu parikin softaa jo olevan olemassa, mutta en omalle oneplussalle vielä ole löytänyt yhtään joka olisi asennettavissa tälle, vaikkka Android 9 onkin koneessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Itsehillintä, lukittava laatikosto/kaappi yms, tai vaihto perus ''älyttömään'' palikkaan.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Mitäs suosittelette kännykän käytön seuraamiseen? Noin niinkuin, että voisi sitten myös vähentää ko. värkin "turhaa" räpläämistä ja keskittyä elämässäkin olennaiseen :)
Samsung S10 taisi olla vakiona moinen?

edit. Tosin uutta puhelinta ei lienee voi laskea "pikkuohjelmaksi".

edit2. Kyllä vain on. Näköjään olen tänään räpeltänyt 4h 33min. Avannut 43 kertaa luurin ja saanut 60 ilmoitusta.

edit3. Tallettaa näköjään päivän tarkkuudella edelliseen viikkoon asti. Täähän onkin mielenkiintoista itseasiassa.

Ohjelman tiedoissa lukee "Digitaalinen hyvinvointi ver. 1.0.00.1"

Tiedä sitten saako tätä mistään.

edit 4. Pystyy näköjään laittamaan hälytyksiä ohjelman tarkkuudella milloin menee överiksi käyttö. Sekä screentimen perusteella ja puhelimen avauskertojen perusteella.

edit5. Ja pystyy "rauhoittamaan elämäänsä". Eli muuttamaan näytön harmaasävyiseksi ja estämään ilmoitukset nappia painamalla tai kellonajan mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
642
Omasta Nokia 8:sta tuo näköjään löytyy. Vielä pitäisi eräälle tutulle löytää vastaava (vanhempi Galaxy S6 käytössä...)
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Android Pien vakio ominaisuus, eli jos on Android 9, niin sitten on myös Digital Wellbeing. Jos ei löydy sovellusvalikosta, niin asetuksista löytyy.
Ei se vakio taida olla mutta Google antanut nyt muillekin mahdollisuuden ottaa tuon käyttöön. Android One ja Pixeleistä löytynyt Pien kanssa aina ja nyt ainakin Nokia, Essential ja oliko Oneplus myös lisännyt tuon omiin käyttiksiin. Samsungilla on suora kopio, mutta ei Googlen appi https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.wellbeing

@Benji https://play.google.com/store/apps/details?id=com.actiondash.playstore on jäljitemä jos ei Googlen oma ole saatavilla
 
Viimeksi muokattu:

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Google Filesiin tullut näytönpuhdistaja joka pesee näytön liasta ja sormenjäljistä.

 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Mitäs suosittelette kännykän käytön seuraamiseen? Noin niinkuin, että voisi sitten myös vähentää ko. värkin "turhaa" räpläämistä ja keskittyä elämässäkin olennaiseen :)
AppBlock on itsellä käytössä. Tuossa on mahdollista estää sovelluksia käynnistymästä koko päiväksi tai sitten käynnistymisen voi sallia vain tiettyyn kellon aikaan. Ja on mahdollista myös lukita profiilit ettei estoja pääse muuttamaan heti. Itsellä on tuo 5€ arvoinen versio, siinä on ollut rahalle vastinetta.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Tuli siirryttyä Windows phonesta Androidiin. Mikä olis paras ilmainen vastaava ohjelma kuin Wp My car?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Tuli siirryttyä Windows phonesta Androidiin. Mikä olis paras ilmainen vastaava ohjelma kuin Wp My car?
Mikä on "Wp My car" ja mitä se tekee, kun windows phone on niin vähäisellä levinnäisyydellä että harva tietää sen ohjelmia nimeltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Gmailiin tuli joku päivitys ja nyt merkitse lukemattomaksi nappi ei toimi. Eli ei vaan tapahdu mitään tuosta.

Mikä olisi hyvä mailiohjelma jossa tuo toimii? Luen puhelimella posteja mutta monille asioille en voi mitään ennenkuin olen toimistossa joten merkkaan ne lukemattomaksi. Nyt kun tuo ei toimi niin saattaa mennä joku asia ohi ja seuraukset voivat olla valtavan suuret, joten pakko vaihtaa ohjelmaa ennen maanantaita koska oma pää on niin laho että varmasti unohdan jonkun mailin jos ei ole merkattu lukemattomaksi.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Gmailiin tuli joku päivitys ja nyt merkitse lukemattomaksi nappi ei toimi. Eli ei vaan tapahdu mitään tuosta.

Mikä olisi hyvä mailiohjelma jossa tuo toimii? Luen puhelimella posteja mutta monille asioille en voi mitään ennenkuin olen toimistossa joten merkkaan ne lukemattomaksi. Nyt kun tuo ei toimi niin saattaa mennä joku asia ohi ja seuraukset voivat olla valtavan suuret, joten pakko vaihtaa ohjelmaa ennen maanantaita koska oma pää on niin laho että varmasti unohdan jonkun mailin jos ei ole merkattu lukemattomaksi.
Mä oon käyttänyt K9 Mailia niin pitkään kuin oon Androidilla posteja lukenut.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsck.k9&hl=fi

Ei ehkä ominaisuuksiltaan mikään superohjelma, mutta sähköposti on tekniikkanakin niin antiikkinen, että diggailen tommosesta oldskoolista.

Tosin tommonen "merkitse lukemattomaksi" nyt pitäisi olla ihan jokaisessa email-softassa.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 161
Mikä on "Wp My car" ja mitä se tekee, kun windows phone on niin vähäisellä levinnäisyydellä että harva tietää sen ohjelmia nimeltä.
My Car sovellus jolla seurataan polttoaineen kulutusta ja auton käyttökustannuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 145
Gmailiin tuli joku päivitys ja nyt merkitse lukemattomaksi nappi ei toimi. Eli ei vaan tapahdu mitään tuosta.

Mikä olisi hyvä mailiohjelma jossa tuo toimii? Luen puhelimella posteja mutta monille asioille en voi mitään ennenkuin olen toimistossa joten merkkaan ne lukemattomaksi. Nyt kun tuo ei toimi niin saattaa mennä joku asia ohi ja seuraukset voivat olla valtavan suuret, joten pakko vaihtaa ohjelmaa ennen maanantaita koska oma pää on niin laho että varmasti unohdan jonkun mailin jos ei ole merkattu lukemattomaksi.
Missä tuo nappi ei toimi? Itsellä uusin Gmail käytössä ja toi nappi toimii ihan normaalisti Gmailissa, firman Exchangella ja Outlookissa.

Kokeile vaikka tyhjentää Gmailin asetukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Missä tuo nappi ei toimi? Itsellä uusin Gmail käytössä ja toi nappi toimii ihan normaalisti Gmailissa, firman Exchangella ja Outlookissa.

Kokeile vaikka tyhjentää Gmailin asetukset.
Tyhjensin gmail apin välimuistin ja alkoikin toimimaan. Kiitos vinkistä. Eipä tullut taas tuo mieleen vaikka monesti tolla korjannut muitakin softia. :tup:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Mä oon käyttänyt K9 Mailia niin pitkään kuin oon Androidilla posteja lukenut.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsck.k9&hl=fi

Ei ehkä ominaisuuksiltaan mikään superohjelma, mutta sähköposti on tekniikkanakin niin antiikkinen, että diggailen tommosesta oldskoolista.

Tosin tommonen "merkitse lukemattomaksi" nyt pitäisi olla ihan jokaisessa email-softassa.
What

"
Tuotteen tarjoaa
Google Commerce Ltd
"

Milloin K-9 Mail on siirtynyt Googlen omistukseen?
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Jos mä löydän hyvän sovelluksen niin maksan mielelläni sen 2€ tekijälle ja saan samalla mainokset pois.
Tämä. Itse olen maksanut melkein joka sovelluksen jota säännöllisesti käytän. Jollekkin muutamalle eurolle aivan sama jos sovellus on käytössä vuosikausia ja pääseepähän mainoksista eroon.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tämä. Itse olen maksanut melkein joka sovelluksen jota säännöllisesti käytän. Jollekkin muutamalle eurolle aivan sama jos sovellus on käytössä vuosikausia ja pääseepähän mainoksista eroon.
Kyllä ja kallein taitaa olla joku 15€ mitä mennyt, pikku rahoja.

Varsinkin muutamassa pelissä toivoisin että voisin vaikka maksaa sen 5€ että pääsee mainoksista eroon, mutta ei.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
476
Tai jos haluaa Chromea käyttää adblockattuna, niin laittaa Androidin private DNS: dns.adguard.com ja Chromen asetuksista (chrome://flags) Async DSN resolver: disabled
;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Tai normi firefox ja laittaa siihen ublock origin :)
Tuota tuli pitkään käytettyä ennenkuin ostin adguard lisenssin, edelleen kuitenkin firefox käytössä.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
560
Jos haluaa nopean selaimen adblockilla, niin suosittelen testaamaan Firefox Liteä. Voi ladata esim F-Droidin kautta ja tulee varmaan meidänkin Play-kauppaan jossain välissä.
Vaikuttaa muuten hyvältä, mutta eikö noita ala- ja yläpalkkeja saa piiloon mitenkään? vie turhan paljon tilaa itse verkkosivulta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Operaa on tullut aikalailla käytettyä puhelimessa nykyään. Vie akkua huomattavasti vähemmän kuin muut. Toki Chromea myös tulee käytettyä.
 

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Nokia 9 ja Instagram lopetti toimintansa. Käynnistyy mutta kaatuu samantien ku alkaa lataamaan feedia. Kokeiltu datojen tyhjennykset, buutit ja uudelleen asennukset. Mikäköhän mahtaa olla solmussa?

EDIT: IGn saa päälle kun laittaa datayhteydet poikki ja käynnistää sovelluksen sen jälkeen. Sitten kun laittaa yhteydet taas päälle niin feed päivittyy ongelmitta...

EDIT2: Korjaantui tänään tulleella päivityksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Brave jos on tottunut Chromen ulkoasuun.
Huomasin viimeisimmän päivityksen jälkeen että Brave -selaimeen oli tullut jokin "Rewards" toiminnallisuus. Sen kun klikkasin aktiiviseksi, niin selaimeen ilmestyi "Oma lompakko" minne kertyy BAT pisteitä. Pisteitä voi ilmeisesti ansaita katselemalla mainoksia ja käyttää lahjoittamalla/tippaamalla sivustoja, jos sivusto on kirjautunut vastaanottamaan avustuksia.

Mikähän tämä juttu nyt oikein on?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Huomasin viimeisimmän päivityksen jälkeen että Brave -selaimeen oli tullut jokin "Rewards" toiminnallisuus. Sen kun klikkasin aktiiviseksi, niin selaimeen ilmestyi "Oma lompakko" minne kertyy BAT pisteitä. Pisteitä voi ilmeisesti ansaita katselemalla mainoksia ja käyttää lahjoittamalla/tippaamalla sivustoja, jos sivusto on kirjautunut vastaanottamaan avustuksia.

Mikähän tämä juttu nyt oikein on?
No se minkä jo sanoit sen olevan. Työpöytäversiossa ollut sama ominaisuus jo kauan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
No se minkä jo sanoit sen olevan. Työpöytäversiossa ollut sama ominaisuus jo kauan.
Jep, mutta saako noita pisteitä käytettyä itse mitenkään vai onko ne tarkoitettu vain sivustojen tukemiseen? Eli ei ilmeisestikään mitään virtuaalivaluuttaa varsinaisesti vaikka dollarin muuntokerroin näyttää olevan olemassa? Jotenkin tämä logiikka on hukassa tai sitten olen vain vanha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Bravesta saa chrome://flags kautta disabloitua koko Rewardin jos ei kiinnosta.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
297
Sellasta tulin kyseleen, että saako nova launcherista silleen varmuuskopion jossa pysyis taustakuva ja widgetit mukana, kun olis kiva kasailla erillaisia komboja ja tallentaa niitä myöhempää käyttöä varten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 145
Sellasta tulin kyseleen, että saako nova launcherista silleen varmuuskopion jossa pysyis taustakuva ja widgetit mukana, kun olis kiva kasailla erillaisia komboja ja tallentaa niitä myöhempää käyttöä varten.
Taustakuvaa en muista tallettaako mitenkään. Mutta jos ottaa backupin asetuksista, niin palauttaa myös widgetit, jos ne on vain asennettu laitteeseen varmuuskopiota palauttaessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
27
Löytyyykö hyväksi todettua appia tekstiviestien edelleenlähetykseen/kääntämiseen?

Eli numeroon x saapuvat tekstiviestit tarttis saada jossain muodossa välitettyä automaattisesti toiseen luuriin. Ja aina parempi jos välittyy eteenpäin mailina.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Paras galleria-sovellus jolla saa myös synkattua kuvat Google Driveen? QuickPic ollut käytössä, mutta nykyiset käyttöehdot ja mainokset pakottivat lopettamaan käytön.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Paras galleria-sovellus jolla saa myös synkattua kuvat Google Driveen? QuickPic ollut käytössä, mutta nykyiset käyttöehdot ja mainokset pakottivat lopettamaan käytön.
Yksi ratkaisu olisi pitää Google Photos (oletan että tarkoitat sitä vaikka sanoitkin Drive?) asennettuna ja antaa sen hoitaa synkkaus (siinähän voi valita synkattavat kansiot) ja sitten käyttää sitä galleriasovellusta mitä haluaa?

Simple Gallery - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplemobiletools.gallery
Ei mainoksia, ilmainen ja open source joten ei soittele Kiinaan kuten tuo QuickPic. Erikseen on maksullinen versio ja ero on se että tuota ilmaista versiota ei enää aktiivisesti kehitetä. Pro-versio löytyy kuitenkin F-Droidista ilmaiseksi. Tässä ei siis ole mitään sisäänrakennettuna pilvitukea joten tarkoitan käytettäväksi yllä mainitulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Yksi ratkaisu olisi pitää Google Photos (oletan että tarkoitat sitä vaikka sanoitkin Drive?) asennettuna ja antaa sen hoitaa synkkaus (siinähän voi valita synkattavat kansiot) ja sitten käyttää sitä galleriasovellusta mitä haluaa?

Simple Gallery - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.simplemobiletools.gallery
Ei mainoksia, ilmainen ja open source joten ei soittele Kiinaan kuten tuo QuickPic. Erikseen on maksullinen versio ja ero on se että tuota ilmaista versiota ei enää aktiivisesti kehitetä. Pro-versio löytyy kuitenkin F-Droidista ilmaiseksi. Tässä ei siis ole mitään sisäänrakennettuna pilvitukea joten tarkoitan käytettäväksi yllä mainitulla tavalla.
Tarkoitin ihan Google Driveä, Google Photos ei ole ollut käytössä kun en ole siihen (vielä) perehtynyt. Minulla on siis Drive-hakemisto, johon kuvat latautuvat. Niitä sitten PC:llä siirrän esim. vuosilukujen perusteella hakemiston sisällä uusiin hakemistoihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 369
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom