Z390 (Coffee Lake - R) LGA1151 -emolevyt yleisthreadi

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Kokeileppa pelata joatain raskasta peliä jos on sellasta, katotaan miten käy, yleensä prime vakaa kone on ok, mutta pelissä sanoo not working.
 
Viimeksi muokattu:

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Ok on se hyvä noin yhtänopee, kuin i9:) pikkurahalla. Paitsi mulla on vielä nopeempi kummastakin peleissä:)
 
Viimeksi muokattu:

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Varmasti pelitesteissä melekeen yhtähyvä, kuin isoveljet muutaman fps 2019 testeissä häviää.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Juu noilla 4.997ghz kelloilla ei irtoa kuin 6000 scoret time spy CPU testissä..
Mutta kyllä tällä pelailee silti.
Samaa antaa 7700K cpu pisteet timespyissa.
Jos omistat Anthemin niin sillä kannattaa pelitestit kokeilla. 7700K@5.0 -> 9900K@4.8 min fps nousi 20(65 - 85) 2k reso ultra
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Noo voin sanoa bf on hubi peli lähinnä naurattaa kun pelaan olen bf tai jotainkun on niin helppo. Nauran ja pelaan.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Siinä on .048mm noin 3mm muistakseeni heitto otan sen huomioon proossun kun asennnan mahcon voittajan prossun ens viikolla,laitan noin .0,4 klipkit mitattu niin toimii tai ei tää on sellanen saan pois sen mikä on liilkaa .048mm 0045mn tää oli se juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
130
Mikäs emo 9600k kaveriksi jos tänään tilaan? Puhtaasti pelikäyttöön, ei tarvi mitään valaistuksia, kellotan mutta aika maltillisesti jonkun guiden mukaan "perusvarmat" kellot. Ei huvittais maksaa turhasta eli plussaa jos jää alle 200e.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Latasin superposition bencmarkin
Siinä on vissiin raskas tuo stresstest.
Minulla kun on 4k tuo aina kun pelaan tai käytän niin näkee varmaan tällä kans onko vakaa..
En ole tuota testannut ollenkaan, pitää kokeilla. Oma kokemus on kuitenkin, että synteettiset testit ei ole koskaan niin hyvä testi kuin pelit itsessään. Fallout 4 on myös hyvä vakaus mittari
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Nyt sain räpellettyä i7 9700k:n paikoilleen Edgeen, hyvin pelaa toistaiseksi.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
130
Tuntitolkulla tätä(kin) lankaa kahlattuani tuntuu että Aorus Pro olisi se paras vaihtoehto noin 200€ hintaluokassa. Vai mitä olette mieltä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Tuntitolkulla tätä(kin) lankaa kahlattuani tuntuu että Aorus Pro olisi se paras vaihtoehto noin 200€ hintaluokassa. Vai mitä olette mieltä?
Raudaltaan ehottomasti paras hintaluokassaan. Jättää monet kalliimmatkin laudat taakse. Bios on vähän sekavahko mutta siihen oppii kun parti kertaa selaa läpi.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Tässä kun jokiin aika sitten laitoin tänne, mitä olen omalta raudalta saanut aikaseksi. Miten muilla Ilmajäähyn kanssa? MItä olette saaneet aikaisekis? Mulla haluttais kymmenen vuoden jälkeen palata vesileikkeihin, koska nyt siitä tosissaan olisi hyötyä. Edellisen kerran leikkinyt Q9550:n kanssa vedellä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Ei ole liian hitaat prossu tukee 2666 asti muisteja.
Emolevy on miltei sama kuin minulla eli omani on Z390-E eroina taitaa olla että minulla Wi-Fi yms.. pientä.
Tuo emo kellottaa itsekseen jos annat luvan tuon prossun 5ghz..
Windowsissa sisällä siis ohjelmalla ja ajaa omikseen stressi testit säätä tuulettimet kellotukselle sopivaksi jne..
Itse voi sillä välin tehdä maukkaat peli eväät.
Ei, ei ja ei. Vaikka prossu ei tukisikaan 3200 MHz muisteja, niin Z-sarjan emoilla ne saa sillä nopeudella kulkemaan nappia (XMP) painamalla. Myöskään H-sarjan virransyötöstä ei ole minun eteeni tullut tietoja, ainakin edellisessä sarjassa oli kaikista huonoin, E:ssä ja F:ssä oli parempi. Lisäksi noita prossun automaattikellotuksia ei todellakaan kannata käyttää - syöttävät yleensä tappojännitteen "varmuuden vuoksi", itse kellottamalla pääsee parempiin tuloksiin. Omia mielipiteitä ei kannata tulla laukomaan totuuksina.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Laitoin 4.9ghz/1.290v,lämmöt nousee pelitesteissä pikkasen yli 70c, primeä en ole vielä koittanut, menis ehkä enempiki mutta tuo taitaa olla hyvä.Vcore max 1.304v
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Laitoin 4.9ghz/1.290v,lämmöt nousee pelitesteissä pikkasen yli 70c, primeä en ole vielä koittanut, menis ehkä enempiki mutta tuo taitaa olla hyvä.Vcore max 1.304v
Ei ole pahat lämmöt nuo eikä voltitkaan. Itsellä 9700K peleissä max 80c 4.9 GHz @ 1.35v. Primeä en itse koita nykyään lopulliseen vakauteen/lämpöihin sillä pelit ei rasita sillä tapaa kun prime ja taas jos primellä ei kaadu/anna erroreita hwinfoon niin pelatessa voi niin tapahtua. Esim itsellä oli prime vakaa pienemmillä volteilla kun taas pelissä tarvitsi lisää volttia kun peli kaatui ja tuli hwinfoon erroria. Tiestysti prime on suuntaa antava... Jos peli kaatuu tai hwinfo antaa erroreita niin volttia lisää/kelloja alemmas. Eipä sillä hirveästi väliä ole onko esim. 5 GHz vai 4.9 GHz varsinkin kun sinulla näyttää myös olevan RTX 2060.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
78
Asus Z390-F emolevy ja kun sammutan koneen niin levyllä oleva väriä vaihteleva logo ei sammu.
Voiko tuota logoa saada sammumaan muuten kuin kytkemällä virtalähde pois päältä?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
249
Asus Z390-F emolevy ja kun sammutan koneen niin levyllä oleva väriä vaihteleva logo ei sammu.
Voiko tuota logoa saada sammumaan muuten kuin kytkemällä virtalähde pois päältä?
Asus aura softalla pitäsi pystyä sammuttamaan.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Asus Z390-F emolevy ja kun sammutan koneen niin levyllä oleva väriä vaihteleva logo ei sammu.
Voiko tuota logoa saada sammumaan muuten kuin kytkemällä virtalähde pois päältä?
Mielestäni biosissa on on/off rgb.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
179
Asus Z390-F emolevy ja kun sammutan koneen niin levyllä oleva väriä vaihteleva logo ei sammu.
Voiko tuota logoa saada sammumaan muuten kuin kytkemällä virtalähde pois päältä?

Molemmat edelliset pitää paikkansa (Aura softa muistaakseni yliajaa bios määrityksen). Kolmanneksi voit sammuttaa (W10) koneen niin että pidät shitin pohjassa kun klikaat "Sammuta" komentoa, niin kone sammuu oikeasti. Luultavasti sulla on w10 ja siinä oletuksena sammuta komennolla kone menee horrostilaan, shiht+ sammuta sammuttaa sen. "Nopea käynnistys" pois ottamalla Windowsista, voit palata perinteiseen sammuta -napin toimintoon.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Lankkuna Gigabyte Z390M Gaming ja biosissa CPU Voltagena näkyy 1.35V, vaikka se on asetettu kiinteästi 1.32 volttiin. Windowsissa HWInfon mukaan VR Out ei kuitenkaan ylitä 1.32V missään tilanteessa. Eli näyttääkö bios väärin, kun eikö tuon VR outin pitäisi kuitenkin olla tarkka? Tuo bios on kyllä muutenkin aivan helvetin buginen ja olisin jo vaihtanut emolevyn toiseen, jos se ei olisi niin työmaa vaihtaa takuujutut mukaan huomioiden. Onneksi biosiin ei tarvitse juurikaan kajota, kun kerran saanut kaiken kuntoon.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Näköjään menee 5ghz tuolla 1.29v ilman sen kummempia, joten sillä mennään.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Juu eli jos sinulla on CPU voltage vaikka 1.32v ja ja CPU voltage offset on 0.03 =1.35v CPU voltage ns OC voltage.
Offset varmaan löytyy sieltä ja joissakin emoissaa loadline isommalle offset pienenee minulla jos on loadline 6 offset on 0.00v jos 5 loadline niin offset 0.02v jne..
Voltage on staattinen, eli en käytä offsettiä. Sen takia ihmettelin tuota 1.35 volttia idlessä biosissa. Kuitenkin HWInfon mukaan jännite on aina korkeintaan 1,32V ja rasituksessa tippuu vielä vdroopin takia, niin siinä mielessä kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja epäilen, että taas yksi uusi bugi biosissa.

Pistä jäähdytys kuntoon, jos kokeilet jotain 5 ghz kelloja ja lyöt kituutus voltit prossulle voi siinä olla huonommin tehoa kuin vakio 4.6ghz turbo kelloilla..
5Ghz ei oikein tällä jäähyllä taivu. Nyt 4.9Ghz ja 1.32V 3D renderöinnissä AVX-käskyillä lämmöt nousevat 82 asteeseen ja BFV pelatessa 70 asteeseen, kun näyttis kuumentaa pienen kopan. Kesähelteillä voi olla, että pitää vielä laskea hieman kelloja ja jännitteitä. Muistitkin aivan äärirajoille kellotettu 2133Mhz 1.2V -> 2800Mhz 1.35V.
Jos teet sinne 24/7 asetuksia ja nostat vakiosta kelloja ylös päin..
Niin mikäli emolevyssä on niin vakaa virransyöttö.. että voit pitää ns turbon ja virransäästöt päällä niin pidä.
Minulla on max 5ghz turbo core kaikkien ytimien osalta ja lepotilassa kellot on 800mhz.
Ihan 24/7 asetukset ovat olleet jo syksystä saakka ja mihinkään ei ole tarvinut koskea biosissa. Tässä emossa oli ainakin ostohetkellä paras virransyöttö alle 200€ mATX Z390 emolevyjen kohdalla, eli ei jää siitäkään kiinni.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
+72c on minusta se max tälle 9gen Intelille ja itse säädin siten nuo max kellot että se ei ylity.
Minulla on 20e ostettu thermalright silver arrow kiinni sillä pysyy max tuossa..
Nyt viikonloppuna laitan vedet kiinni..
Emo ja CPU 360x1 ja 120x1 coolereilla.
Ja vanhat paksut kupariset thermalright blokit.
Kyllä tuo +80 astetta on vielä täysin turvallinen prossulle etenkin, kun kyseessä on AVX-rasitus. Intel ilmoittaa maksimilämmöiksi 100 astetta ja varmaan jotain 90 astetta pitäisin ehdottomana maksimina AVX-rasituksessa. Prime95 26.6 nostaa myös tuohon 80 asteen paikkeille lämmöt. Joku Noctuan NH-D15 laskisi lämpöjä vain muutaman asteen ja vesijäähyä ei tähän koteloon järkevästi saa, joten Macholla mennään.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Pelatessa watch dog 2:ta koe mielessä, ruutu jäätyi 1.29v nostin kerralla 1.32v, niin rupes pelaan.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Taitaa lähteä Gigabyte Z390M Gaming takaisin kauppaan. Jännitteet ja muistien kellot ihan sekaisin ja hermo menee. Nyt hukkasi tallennetun profiilin, enkä yksinkertaisesti saa enää samoja asetuksia takaisin, kun emo arpoo ne itse :mad:

EDIT: Nyt jäi boottilooppiin kone, kun bios päätti keksiä omat asetukset muisteille. Resetoin bioksen, mutta ei auttanut.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Noniin, eli mikä ATX Z390 emolevy alle 200€ hintaluokassa? Vaatimuksena hyvä äänipiiri, virransyöttö ja bios ja pitäisi saada alkuviikosta kotiin. Gigabyteen en koske enää pitkällä tikullakaan. Pöytäkone yhä boottiloopissa ja pitää alkaa ruuvailemaan emoa irti.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Noniin, eli mikä ATX Z390 emolevy alle 200€ hintaluokassa? Vaatimuksena hyvä äänipiiri, virransyöttö ja bios ja pitäisi saada alkuviikosta kotiin. Gigabyteen en koske enää pitkällä tikullakaan. Pöytäkone yhä boottiloopissa ja pitää alkaa ruuvailemaan emoa irti.
Mites AssRockin Extreme4? MSI:n MPG-lättyjä on osa kehunut (osa haukkunut) tuossa hintaluokassa
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Käytä muistit pois ja paina virtanapista ja sen jälkeen muistit takaisi ja käyntiin.
Sitten kun resetoit sen uefi niin siinä yleensä bootti aSetukset menee päin viddua kuten varmaan tiedät..
Meni hermot muutenkin tuohon biosiin, että vaikka saisin boottaamaan, niin varmaan lähtee palautukseen silti. Tuskaista kellottaa muisteja ja nostaa jännitettä, kun bios keksii ihan omia lukuja, joilla korvaa ne luvut, mitä itse asetan.
Mites AssRockin Extreme4? MSI:n MPG-lättyjä on osa kehunut (osa haukkunut) tuossa hintaluokassa
Aloin miettimään, että voi olla, että joudun ostamaan uuden emolevyn Multitronicilta, kun vien vanhan sinne. Tuota Extreme4:ää tulee vasta huhtikuussa myymälään ja kouluhommien takia kiire tällä hommalla.

Seuraavia vaihtoehtoja saisi nopeasti:
ASUS Rog Strix Z390-H Gaming 219€
ASrock Z390 Phantom Gaming SLI 179€
MSI MPG Z390 Gaming Edge AC 225€
MSI MPG Gaming Plus 169€
MSI Mag Z390 Tomahawk 179€

Venytänkö budjettia? Virransyötön ei mitään ihmeitä tarvitse kestää, mutta kunhan voi huoletta tulevaisuudessa ostaa i7 9700K:n.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Osta asus Z390-E minulla on nyt sellainen ja itse olen tyytyväinen tuohon..
Tuo maksaa mukavat 279€ ja Anandtechin mukaan virransyöttö samaa tasoa kuin tuossa lahonneessa 159€ mATX Gigabytessä.

Täytyy katsoa, jos Multitronic suostuu siihen, että vaihdan tuon Gigabyten lankun Define R6:een samasta liikkeestä ja tilaan Jimmsiltä ASrockin Extreme4:n 199 eurolla :think:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Ei taida olla gigabytessä Asuksen ASP1400CTB tms tuo virransyöttö on mitoitettu kestämään i9-9900k kellotettuna tai ilman.. 12 000 tuntia.
Eiköhän pärjäile tällä virransyötöllä..
Nytkin pidän vajaalla käytöllä kun pelaa ilman extreme puolta tuo prossu.
Gigabytessä tuplattu 10+2 virransyöttö 4C10N ja 4C06 mosfeteilla ja ISL69138 PWM-ohjaimella. Ainoa Z390 mATX emolevy paremmalla virransyötöllä Suomesta mitä löysin oli 399€ maksava Asus Rog Maximus. Tuon virransyötön takia tuon Gigabyten alunperin hankinkin, kun tuntui olevan samaa luokkaa kuin selvästi kalliimmissa ATX-lankuissakin. Se vain ei paljon lohduta, kun bios on buginen kasa paskaa :think:

Mutta tosiaan yli 200€ ei huvittaisi maksaa emolevystä, niin tuo ASrock on varmasti riittävä nykyiselle i5:lle ja mahdolliselle tulevalle i7:lla etenkin, kun kellotan ilmalla. Huomenna heti kymmeneltä Multitronicille ja selvittelemään, miten toimitaan.
 
Liittynyt
01.03.2019
Viestejä
319
Osta asus Z390-E minulla on nyt sellainen ja itse olen tyytyväinen tuohon..
Aih sulla on tuo asuksen Z390 E-malli. Tutkiskelujeni jälkeen päätymässä juurikin tuohon (CPU 9900K). Milloin hankit, onko pitäny päivitellä biossia mitenkä ja onko muita huomioita/kommentoitavaa tavarasta?
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
275
Tässä on kuva tämän Asuksen z390-E strix virransyöttön lämpötilasta.
Kuvanlämpötilat on 4.8ghz vakio muuten yms.. asetuksilla..
Jos i5 ruokinta pitää yli 100c asteessa virtapuolta vakio volteilla niin en suosittele i9 tälle emolle..
Mielenkiinto heräsi kun haukuttiin vähän tuota virtapuolta tästä lankusta ja haukut menivät oikeaan osoitteeseen..
Tai sit se vika on siinä softassa, joka haki sulle ne minimivoltit. :vihellys:
 
Liittynyt
01.03.2019
Viestejä
319
Tässä on kuva tämän Asuksen z390-E strix virransyöttön lämpötilasta.
Kuvanlämpötilat on 4.8ghz vakio muuten yms.. asetuksilla..
Jos i5 ruokinta pitää yli 100c asteessa virtapuolta vakio volteilla niin en suosittele i9 tälle emolle..
Mielenkiinto heräsi kun haukuttiin vähän tuota virtapuolta tästä lankusta ja haukut menivät oikeaan osoitteeseen..
Kiitoksia erittäin paljon vastauksista.

Eli siis vaikka en ylikellottele, niin lauta ei välttämättä sittenkään ole ihan nappivalinta 9900K:lle. Hmm... mitenköhän lie tuo ASRock Taichi sitten. Olisi ainakin samassa hintaluokassa ?

Varmasti silläkin, että mitä muita rojuja on sitten messissä jms. niin on vaikutusta asiaan, mutta noin niin kuin paperitiedon ja nettijuorujen (muiden kokemukset) perusteella siis.

Jk. Testissä Intel Z390 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi Eli ei ilmeisesti ainakaan parempi... tai sitten on Z-390 Strix vs. Taichi : intel :lol: No on se tuo 1. juttu tietysti vähän luotettavamman oloinen, kun Reddit heittelyt... no joka tapauksessa noita lämpöjähän tässä on katsottava.
 
Viimeksi muokattu:

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Mistähän mahtaa johtua cold boot ongelma Asus Z390-I lankulla ja 9700K kivellä? Aina aamusta konetta käynnistäessä junttaa siniseen ruutuun josta ESCillä palaa BIOSiin. BIOSista ulos ja boottaa normaalisti.

Kellot säädetty 5.0Ghz käsin, voltteja 1,3 ja rasituksessa tippuu 1,28. Muisteina G.Skill 3866, käsin confattu, ei XMPnä. Mustanaamion muistitestillä ei virheitä parin tunnin ajon jälkeen ja prossua Prime95n uusimmalla rasitettaessa lämmöt pysyy 65-74 välillä.

Edit: Vika saattaa olla Fast Boot-ominaisuudessa, disabloin sen Windowsista ja BIOSista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Kiitoksia erittäin paljon vastauksista.

Eli siis vaikka en ylikellottele, niin lauta ei välttämättä sittenkään ole ihan nappivalinta 9900K:lle. Hmm... mitenköhän lie tuo ASRock Taichi sitten. Olisi ainakin samassa hintaluokassa ?

Varmasti silläkin, että mitä muita rojuja on sitten messissä jms. niin on vaikutusta asiaan, mutta noin niin kuin paperitiedon ja nettijuorujen (muiden kokemukset) perusteella siis.

Jk. Testissä Intel Z390 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi Eli ei ilmeisesti ainakaan parempi... tai sitten on Z-390 Strix vs. Taichi : intel :lol: No on se tuo 1. juttu tietysti vähän luotettavamman oloinen, kun Reddit heittelyt... no joka tapauksessa noita lämpöjähän tässä on katsottava.
Lauta on täysin hyvä 9900K:lle, itsellä ei ole virransyötön lämpötilat käyneet yli 75 asteen ikinä. Kuulostaa käyttäjävirheeltä tuo yli 100 astetta i5:llä.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Minulla teki tuon 2 kertaa kans kun säädin itse nuo 5ghz käyttis kellot..
Sen jälkeen nollasin uefin ja annoin Asuksen ohjelman 5-way optin kellottaa tuon.. ja kyseinen ominaisuus katosi..
Ainut mitä tein tuon Asuksen oman kellotuksen jäljiltä oli että pudotin core voltteja alaspäin..
Kokeilen huvikseen tuota optimisointia, näkee vähän mitä Asus lupaa prossulle kulkua. Voltteja näköjään tarjoaa 1.364. :lol:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Aika hurjaa kieltämättä, jos virransyöttö jo i5:llä kipuaa yli 100 asteeseen. Omalla Gigabytellä i5 9600K kellotettuna nousi kovimmillaan 75 asteeseen prossua rääkätessä. Toki voihan tuossa olla siilellä huono kontakti virransyötön komponentteihin.

Gigabyte jäi perjantaina huoltoon ja maanantaina toivottavasti selviää kohtalo. Jos hyväksytään takuuseen, niin Multitronicista Define R6 sen tilalle ja Jimmsiltä ASrock Extreme4 tilaukseen. Saa nähdä, miten uusi vähemmän volttien kanssa sekoileva emolevy ja isompi kotelo vaikuttaisi kelloihin ja lämpöihin.

Tuo muistibugi tuskin johtuu muisteista, kun vanhalla emolla aina toimi samat muistit 2133Mhz ongelmitta? Nyt emo yritti ajaa niitä väkisin 1866Mhz vaihtoipa biosista mitä tahansa ja vielä semmoisilla ajoituksilla, ettei kone bootannut Windowsiin saakka, vaan muistit kaatui.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 993
Mikä jäähy sinulla on kokeilin äsken macho rev.a tuohon kun on pienempi kuin silver arrow ja lämmöt paukkui 99c heti 5ghz ja silver arrowilla vain 68-72c
Millä ohjelmalla rasitit prossua? Tuossa omassa viestissä tosiaan viittasin virransyötön lämpötilaan HWInfolla luettuna.

Jäähynä Macho Rev. B, mutta omassa kokoonpanossa virransyöttö ei paljoa saanut ilmavirtaa, kun jäähy puhaltaa siihen aika epäsuorasti ja takana on vain yksi poistotuuletin.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Nyt on uusi lämpöanturi virransyötön siilen ja komponenttien kanssa kiinni sekä thermalright 140 puhallin kotelon katossa virransyötön kohdalla ja lämpöjä enää 50c
Oisithan sä voinut katsoa vaikka ulkoilman lämpötilaa, yhtä paljon se kertoo VRM lämpötilasta, kuin joku siihen VRM jäähyyn läntätty anturi ja sen lukema. :kahvi:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 283
Viestejä
4 190 195
Jäsenet
70 718
Uusin jäsen
StriderX

Hinta.fi

Ylös Bottom