Lidl vs K-market vs S-market

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 166
Itse olen ottanut useamman näppärin kiinni omassa lähikaupassani (missä en ole töissä). Minä olen se friikki joka hämärää toimintaa huomatessa menee kassalle kertomaan tapahtuvasta toiminnasta. Sitten siirryn oven viereen pysäyttämään kyseisen näppärin.
Kunnioitettavaa toimintaa. Toivottavasti et saa joku päivä puukosta jos joku pirinisti ei suostukaan pysähtymään.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Kunnioitettavaa toimintaa. Toivottavasti et saa joku päivä puukosta jos joku pirinisti ei suostukaan pysähtymään.
Tuohan se ongelma on. Mulla on ollut kavereita töissä kaupassa (siis kassalla) niin ei se huvita alkaa estelemään jotain nistiä koska 1) hyöty on yleensä suhteellisen pieni, muutama kymppi max. 2) koskaan et tiedä mitä nisti tekee 3) et saa käyttää voimaa/väkivaltaa vaan jos käytät niin sinulle voi tulla huomattavan isot sanktiot verrattuna nistiin

Se on vähän surullista että samat kaverit käy hakemassa ne juoksukaljat ja homma kirjataan ylös, tehdään rikosilmoitus (jos/kun havaitaan ja on kameralla), poliisit kirjaa ylös ja mitään ei tapahdu. Sitä en tiedä että tapahtuuko näpistysten muuntoa nykyään taas vankilarangaistukseen mutta epäilen senkään hirveästi vaikuttavan näihin elämäntapa-pummeihin.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Tämäkin ihmetyttää: Ne kaupasta pöllityt lihat päätyvät harvoin kyseisen näpistäjän ruuaksi. Näpistelijät myyvät lihoja kaupan ulkopuolella selvästi kaupan hinnan alle. Minkälaiset ihmiset ostavat tällaisia lihoja?!?
Huhujen mukaan ainakin jotkut ravintolat ostaa niitä nistien pöllimiä fileitä.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Huhujen mukaan ainakin jotkut ravintolat ostaa niitä nistien pöllimiä fileitä.
Tai siis "ravintolat". Mikään oikea ravintola ei moisia tarvitse, saati että ottaisi riskiä siitä että liha on pilalla tai että poliisit tulee kyselemään asiasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
64
Siis minuakin jotenkin hämmentää että missä vitussa on ne ostajat niille pöllityille lihoille. Siis vaikka jättäisi kokonaan sen moraalisen puolen pois mietinnästä, niin ei minua kyllä yhtään huvittaisi tehdä ruokaa jostain jonka kylmäketju on täysin kyseenalainen ja se on todennäköisesti ollut narkkarin repussa viimeiset pari päivää etsimässä riittävän tyhmää ostajaa. Kertaalleen mulle on jossain terassilla kaupattu ja kyllähän se luontainen reaktio on että "hyi saatana".
Itse olen monesti ostanut kun olin työttömänä, ei ole ikinä mitään ruokamyrkytyksiä ym. tullut, monesti olen vielä ollut sen verran kännissä että ovat omaan reppuun jääneet yön yli ja aamulla jääkaappiin juustot ja lihat. Kalat ovat yleensä menneet roskiin varmuudeksi. Ei siinä paljon moraali paina kun miettii ostaako vähän viinaa ja jauhelihaa vai paljon viinaa ja sisäfilepihviä.

Kyllä ne ainakin niillä veijareilla ovat olleet kylmiä joilta olen ostanut.

Ostan kyllä vieläkin jos sattuu että olen ravintolassa parilla ja menossa kotiin tekemään ruokaa ja kaverit tulevat myymään juuri sitä mitä tarvitsen. Moraali on niille joilla siihen on varaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Tosta tulee ~8,26 euroa per viikko mikä nyt ei ole kauhean iso määrä.
Jotkut tavalliset viipaleet/ puolen kilon klöntti edamia maksaa jo about 3-4 euroa paketti.
Useilla tuollainen puolen kilon klöntti edamia kestää pidempään kuin sen viikon. Riippuu toki talouden koosta ja käytöstä, esim. meneekö vain leivän päällä vai myös muualla. Kyllä tuo 8€/vko on ainakin leivän päällä mielestäni paljon mutta toki jos käyttää paljon juustoraasteita tms. ruuanlaitossa ja syö erikoisjuustoja niin eihän tuo sitten ole.

Mielenkiintoisen kuuloinen palvelu itsessään tuo ostostietohomma. Täytyypä kokeilla ja ihmetellä mihin omat rahat menee.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 868
Mutta voihan sen lapun laittaa samaan tuotteeseen jossa päiväys on paljon pidemmällä. Silloin saa tuoreempaa tavaraa alennettuun hintaan ja kiertää punnituksen.
Paikallinen osuuskauppa näyttää tiedostaneen tämän, silloin tällöin kassa tarkastaa päiväyksen aletarratuotteista.

Lidl oli halpuuttanut kaikessa hiljaisuudessa tomaattimurskan 0,39 > 0,27 e. Ihan kuin heilllä oli hintaportaat koska sama kuin aiempi hinta. Ei tuo muutos edelleenkään ole rahassa paljon mutta pistää miettimään minkä laatuisista tomaateista on tehty, ei tuosta paljon voi mennä viljelijälle. Vai olisiko tietoa että ostoskorivertailu on tulossa :) kun ei ole mikään sisäänvetotuotekaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
64
Lidl on tosiaan nostanut hintoja viime aikoina ja yleensä vielä prosentuaalisesti paljon. Mieleen tulee 27 c maksanut tomaattimurska onkin nyt 39 c, margariini 28 c -> 55 c ja spagettikin yli 50 %.
Paikallinen osuuskauppa näyttää tiedostaneen tämän, silloin tällöin kassa tarkastaa päiväyksen aletarratuotteista.

Lidl oli halpuuttanut kaikessa hiljaisuudessa tomaattimurskan 0,39 > 0,27 e..

Onko sulla kaikki ihan kunnossa ?

Kun näyttää että tomaattimurskan hinnat vaan viiraa päässä.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
667
Huppista, ite ostin just pizzoja varten pari purkillista preemimpää purkkitomaattia, joku 3,7€/purkki. Eipä tule ihan senttejä katteltua. Säästän sit muualla. Mutta merkkaahan kaikki vaikka opiskelijalle, jolla on vielä nuoren miehen ruokahalukin.

Mutta ei tarkoitus vittuilla, jokainen arvottaa asiat omalla tavallaan, huvitti vaan kun pienistä oli erot kiinni ja näillä purkeilla olis saanut hinnannousun jälkeisiä halpistomaattejakin näköjään 10x enemmän.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Huppista, ite ostin just pizzoja varten pari purkillista preemimpää purkkitomaattia, joku 3,7€/purkki. Eipä tule ihan senttejä katteltua. Säästän sit muualla. Mutta merkkaahan kaikki vaikka opiskelijalle, jolla on vielä nuoren miehen ruokahalukin.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä olet mennyt ostamaan? Muttin San Marzanotkin on sentään alle 2€ purkki.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
667
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä olet mennyt ostamaan? Muttin San Marzanotkin on sentään alle 2€ purkki.
Tommosia:
San Marzano D.O.P. tomaatti, Marrazzo 420g | Hella ja Herkku

En nyt tiedä että onko oikeasti hintansa arvoisia, mutta vaikka käyttää näitä, italialaisia 00-jauhoja, buffalo mozzarellaa ja raakakinkkua, ei sen yhden lätyn hinnaksi tule enempää kuin paskimmista pakaste-aineksista valmistetun karvakäsipizzan verran kuitenkaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Vaihtelee todella paljon, mikä on ihan ymmärrettävää. Välillä on tarjolla kasseja missä on monta pakettia leipää yms, mutta yleensä noissa ihan hyvä valikoima tuotteita ja hintakin halvempi kuin mitä tulisi jos keräisi hyllystä samat tuotteet alennus lappujen kanssa.
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Vaihtelee todella paljon, mikä on ihan ymmärrettävää. Välillä on tarjolla kasseja missä on monta pakettia leipää yms, mutta yleensä noissa ihan hyvä valikoima tuotteita ja hintakin halvempi kuin mitä tulisi jos keräisi hyllystä samat tuotteet alennus lappujen kanssa.
Pitääkin kokeilla näitä.

Itse asiassa näistä onkin kuvia ja tietoa saatavilla:

Minä ja riippuvuus: Ruoka- ja ostoslista syyslomaviikoksi.
Minä ja riippuvuus: ResQ-club, pelastin juuri kassillisen ruokaa viidellä eurolla, kannatiko?
Elämäntapana nuukailu: Hävikkiruokaa ResQ Clubista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 709
Ihan mielenkiintoisia noi ResQ jutut. Lähes kaikkialla tuntuu olevan tasan yksi kappale jämäannoksia jäljellä.

Paras oli Splizzeria Turku. Siellä löytyi lukuisia ja maininta näissä, "Tuote paistetaan noudettaessa".
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Ihan mielenkiintoisia noi ResQ jutut. Lähes kaikkialla tuntuu olevan tasan yksi kappale jämäannoksia jäljellä.

Paras oli Splizzeria Turku. Siellä löytyi lukuisia ja maininta näissä, "Tuote paistetaan noudettaessa".
Jotkuthan noista tekee ihan selkeää hintadifferointia tuolla, eli kyseessä ei ole sinänsä mikään "hävikkiruoka", vaan sovellustakäyttävien maksuhalukkuus on pienempi, joten heille kannattaa myydä halvemmalla. Normiasiakkaat eivät taas sitten sovellusta käytä, joten heille voi myydä kalliimmalla.

EDIT: Esim. Everest Viewssä Helsingissä on usein 10, 20 tai joku muu pyöreä määrä annoksia tarjolla: https://app.resq-club.com/offer/634367 Sinänsä ihan sama, että miten myyvät: Lisää tarjontaa -> Lisää kilpailua -> Alemmat hinnat joka puolella
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Jotkuthan noista tekee ihan selkeää hintadifferointia tuolla, eli kyseessä ei ole sinänsä mikään "hävikkiruoka", vaan sovellustakäyttävien maksuhalukkuus on pienempi, joten heille kannattaa myydä halvemmalla. Normiasiakkaat eivät taas sitten sovellusta käytä, joten heille voi myydä kalliimmalla.

EDIT: Esim. Everest Viewssä Helsingissä on usein 10, 20 tai joku muu pyöreä määrä annoksia tarjolla: https://app.resq-club.com/offer/634367 Sinänsä ihan sama, että miten myyvät: Lisää tarjontaa -> Lisää kilpailua -> Alemmat hinnat joka puolella
Kyllä tuo tavallaan on myös ravintoloille ihan hävikin vähentämistä. Esim jos ravintola varautuu siihen että jotain ruokaa menee vaikka 100 annosta, mutta sitten päivän mittaan näyttääkin että jää hävikkiä niin laittavat tuonne ResQ esim 10 annosta tarjolle ja saavat sitä kautta kutistettua hävikkiä.
 

Kefador

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
51
Kyllä tuo tavallaan on myös ravintoloille ihan hävikin vähentämistä. Esim jos ravintola varautuu siihen että jotain ruokaa menee vaikka 100 annosta, mutta sitten päivän mittaan näyttääkin että jää hävikkiä niin laittavat tuonne ResQ esim 10 annosta tarjolle ja saavat sitä kautta kutistettua hävikkiä.
Voihan se toki näinkin olla. Joka tapauksessa ei-oon myyminen on ravintoloille ja kaupoille yleensä paljon kohtalokkaampaa kuin se, että osa tavarasta jää myymättä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Ja nyt laajenee Mobilepayn käyttöönotto niin vauhdilla, ettei enää kartta täällä pidä paikkaansa. Äsken huomasin, että paikallinen Sale oli ottanut käyttöön ja meilläkin töissä pitäisi tulla ensi kuun alussa.

Yleensä maksupäätteessä näkyy näytöllä bluetoothin logo, jos on otettu käyttöön. Tosin kannattaa kysäistä myyjältä varmistus, voi olla "asennettu" muttei vielä aktivoitu käyttöön.
Lidlissä Itä-Pasilassa näin tuon tunnarin.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Toimiiko mopiilimaksaminen kaikissa kaupoissa, joissa on lähimaksumahdollisuus? Esimerkiksi OP Pivon mopiilimaksulla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Toimii. Mulla on Pivo (ja Google Pay) toiminut kaikkialla missä korttikin toimis, ja näinhän sen pitäisikin mennä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 143
Mä en ole kyllä vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, että miten kännykän heiluttelu lukijan tykö on jotenkin helpompaa kuin kortin heiluttaminen? Ehkä olen sitten vähän tyhmä.

Sitä paitsi mun tili on aina niin tyhjä, että luotolla pitää ostaa joka tapauksessa... :smoke:

Rikkailla on rikkaiden kotkotukset, I suppose.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Mä en ole kyllä vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, että miten kännykän heiluttelu lukijan tykö on jotenkin helpompaa kuin kortin heiluttaminen? Ehkä olen sitten vähän tyhmä.
Eikai tuo itse maksutapahtuman helppous se pointti olekkaan vaan se että korttia ei tarvitse kantaa mukana. Itse odotan kun kuuta nousevaa sitä hetkeä kun kaikissa s kaupoissa on mobilepay käytössä (pitäisi olla maaliskuuhun mennessä eli ensi viikolla kai sitten viimeistään, ainakin heidän sivujensa mukaan) sekä pivon uudistusta, että saa normaalin kortin liitettyä pivoon. Tämän jälkeen voin luopua lompakosta kokonaan ja kaikki maksut hoituu puhelimella.

Jonkun uutisen näin kanssa että mobilepay tulee tänä vuonna myös k-kauppoihin.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kyllähän se hyvä olisi, että kävisi kaikkialla, niin saisi yhden kortin siirrettyä kännykän taskusta lompakkoon.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 729
Mä en ole kyllä vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, että miten kännykän heiluttelu lukijan tykö on jotenkin helpompaa kuin kortin heiluttaminen? Ehkä olen sitten vähän tyhmä.

Sitä paitsi mun tili on aina niin tyhjä, että luotolla pitää ostaa joka tapauksessa... :smoke:

Rikkailla on rikkaiden kotkotukset, I suppose.
Onhan se helpompaa, nopeampaa ja ei tarvitse välittää lähimaksun summarajoituksista (käytän ApplePayta).

Luotolla ostaminen ei ole mikään este, valitsee haluamansa kortin ennen maksua.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Onhan se helpompaa, nopeampaa ja ei tarvitse välittää lähimaksun summarajoituksista (käytän ApplePayta).
Tuon takia harkitsen itsekkin. Ihan liian usein se lukija ei ymmärrä korttia, läpsyttelen ja sitä uudestaan lukijaan ja puolen sekunnin aja välähtää "maksu suoritettu" tms. teksti kortinlukijan näytöllä, ja sitten pyytää uudestaan korttia. Sitten ostoksia pakkaillessa arpoo, että menikö ostokset kahteen kertaan. Vissiin noilla äpeillä se kuitti tulee automaagisesti myös?

E: sori OT. Lidl käytössä eniten.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
666
Saako näihin pivoihin ja mobile pay maksuihin mitenkään ympättyä kanta-asiakaskorttia ilman että sillä kortilla maksaa? Nytten kun apple paylla makselee niin aina pitää kaivaa vihreä kortti lompakosta ennen kellon heilautusta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Saako näihin pivoihin ja mobile pay maksuihin mitenkään ympättyä kanta-asiakaskorttia ilman että sillä kortilla maksaa? Nytten kun apple paylla makselee niin aina pitää kaivaa vihreä kortti lompakosta ennen kellon heilautusta.
MobilePaylla saa vihreät pisteet, myös Plussat kunhan otetaan käyttöön.

Androidilla toimii GPay/Mobiiliplussa, Pivo plussaintegraatiolla ja MobilePay
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
666
MobilePaylla saa vihreät pisteet, myös Plussat kunhan otetaan käyttöön.

Androidilla toimii GPay/Mobiiliplussa, Pivo plussaintegraatiolla ja MobilePay
Näköjään mobilepayssa on "jäsenkortit", kiitos! Pitää vähän testailla. Saattaa mennä jatkossa niin, että Prisman ostokset tulee tehtyä puhelimelle (mobilepay) ja muualla sitten kellolla (apple pay).
 

TeddyX

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
571
Siis minuakin jotenkin hämmentää että missä vitussa on ne ostajat niille pöllityille lihoille. Siis vaikka jättäisi kokonaan sen moraalisen puolen pois mietinnästä, niin ei minua kyllä yhtään huvittaisi tehdä ruokaa jostain jonka kylmäketju on täysin kyseenalainen ja se on todennäköisesti ollut narkkarin repussa viimeiset pari päivää etsimässä riittävän tyhmää ostajaa. Kertaalleen mulle on jossain terassilla kaupattu ja kyllähän se luontainen reaktio on että "hyi saatana".
jenkkilän eläinpoliisi sarjassa kävivät ihmettelemässä kun lihat varastettu elävästä eläimestä(varkauden jälkeen savua kasa jätettä tien laidassa).. mainihti että normi päivä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Näköjään mobilepayssa on "jäsenkortit", kiitos! Pitää vähän testailla. Saattaa mennä jatkossa niin, että Prisman ostokset tulee tehtyä puhelimelle (mobilepay) ja muualla sitten kellolla (apple pay).
Minulla on sekä apple pay että mobile pay. Iphone yrittää käyttää oletuksena apple payta. Jos haluat maksaa S-ryhmän kortilla ja kirjauttaa samalla bonukset, niin automaattisesti aktivoituva apple pay pitää piilottaa kotinapilla ja sitten aktivoida mobile pay. Ei ole ylivoimaista, mutta hidastuttaa hiukan maksutapahtumaa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Tuohon puhelimella lähimaksamiskeskusteluun, Aktia Wallet osoittautui oikein hyväksi tänä viikonloppuna, kun jätin sitten lompakkoni töihin. :D Hyvin toimi ainakin Lidlissä, s-marketissa, alkossa ja parissa ravintolassa. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Pistä NFC pois, mobilepay ei sitä vaadi. Tai vie puhelin sille maksupäätteen vastakkaiselle reunalle missä normaalisti korttia käyttäisit.

Ja vielä ei kannata kortteja kotiin jättää, meinaan oli spostissa viesti että MP Finlandin palvelut oli alhaalla tässä päivänä eräänä useamman tunnin kun joku systeemi kaatunut:rolleyes:
Tässä on taustalla se, että käytän S-ryhmän kortteja vain niissä paikoissa missä saa bonuksia, jotta saisin sen erillisen 0,5 %:n maksutapaedun. Apple Paylla on sitten muu rahaliikenne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Nyt löysin vihdoinkin s marketin jossa on mobilepay käytössä (kyllä Helsinki on uskomattoman takapajuinen paikka). Mutta miten ihmeessä tämän mobilepay maksamisen pitäisi siis toimia?

-bluetooth pitää olla päällä
-entä nfc, pitääkö olla päällä?

Laitoin siis mobilepay ohjelman päälle, kirjauduin sormenjäljellä ja painoin siitä "maksa" ja tulee teksti että puhelimesi on valmiina kassalla maksamiseen jne ja siinä piirretty käsi pitää puhelinta ja huitoo sitä ylöspäin.

Olen jo aiemmin liittänyt s kortin tuohon ja ottanut bonuksenkin käyttöön.

Koitin sitten eri puolille maksupäätettä tuota sohia, mutta mitään ei tapahtunut. Kassa sanoi suoraan että hänellä ei ole mitään käsitystä asiasta.

Maksupäätteessä oli Bluetooth kuva.

Puhelimena on op3, ihan oneplussan omalla uusimmalla Androidilla eikä roottia.

Muuten mobilepay toimii kyllä, eli olen lähettänyt ja vastaanottanut sillä rahaa.

Mihin kohtaan tuota s-marketin kortinluku laitetta puhelin pitää siis laittaa? Vai onko tässä nyt vielä jotain jota en vain osaa tai tajua? S kaupan sivujen ohjeet on aika ylimalkaisesti ja mielestäni tein kaiken oikein.

Ja kuinka kaukaa tuon pitäisi puhelin tunnistaa? Mitä jos kaikilla kassajonossa on mobilepay päällä valmiina maksamaan, eikö Bluetooth yllä kuitenkin aika kauas? Vai tarvitaanko tuossa siis kuitenkin ensin nfc:tä?

Alkoi jonoa kertymään niin oli pakko luovuttaa ja kaivaa kortti esiin. Ajattelin jonain yönä mennä koittamaan uudestaan kun ei ole paljoa muita asiakkaita niin kehtaa sitten pidempään säätää siinä kassalla. Mutta olisi kiva tietää etukäteen mikä kaikki voisi olla pielessä ja kun henkilökunnan tasokin on valitettavan huonoa niin ei voi sieltäkään kysyä neuvoa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Muistan jonkun kertoilleen, että se pelkkä bluetooth-tuki päätteessä ei vielä tuo MobilePaytä saataville, vaan se pitää sitten vielä erikseen maksupääteäijien käydä kytkemässä käyttöön. Oletettavasti siinä vaiheessa tulisi kaupan henkilökunnallekin asiasta tietoa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Tänään kävin toisessa s marketissa ja johan onnistui. Eli tuli ruudulle maksu hommat ennenkuin kerkesin edes kovin lähelle laitetta laittaa puhelinta.

Kerran aiemmin oli maksupäätteessä oikein iso lappu että maksa mobilepaylla. No siinä ei kuitenkaan ollut sitä bluetooth kuvaketta ja myyjä sanoi, että koittaa bootata koko vehkeen. Ja tuota s-kauppojen listaa ei ole päivitetty enää aikoihin joten siihenkään ei voi luottaa.

Hyvä idea, mutta toteutus tuntuu kyllä aika onnettomalta repellykseltä ainakin tässä vaiheessa. No ehkä tuo joskus on sillä tasolla että voi oikeasti jättää kortin kotiin ja luottaa siihen että puhelimella saa maksettua.

Toivottavasti op päivittäisi nyt tuon pivonsa niin, että siihen saa fyysisen kortin liitettyä niin saisi ainakin sillä maksettua jos mobilepay ei toimi.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 809
Hyvä idea, mutta toteutus tuntuu kyllä aika onnettomalta repellykseltä ainakin tässä vaiheessa. No ehkä tuo joskus on sillä tasolla että voi oikeasti jättää kortin kotiin ja luottaa siihen että puhelimella saa maksettua.

Toivottavasti op päivittäisi nyt tuon pivonsa niin, että siihen saa fyysisen kortin liitettyä niin saisi ainakin sillä maksettua jos mobilepay ei toimi.
Beta-asteellahan nuo lähimaksupalvelut älypuhelimissa vielä osin ainakin ovat. Toimintavarmuus pitää olla todella hyvä että muut maksuvälineet uskaltaa jättää kotiin.

Kohtuullisen luotettavasti lähimaksu jo maksukorteissa toimii Suomessa.

Reissuun jos ulkomaille lähtee niin sitähän pitää ottaa käteistä mukaan ja pari eri maksukorttia kun joku niissä saattaa välillä aina vastustaa eikä vain toimi.

Älypuhelinten lähimaksujen kanssa taitaa kymmenen vuotta vielä vierähtää hyvinkin ennen kuin ne alkavat olla maksukorttien nykyisellä tasolla luotettavuudessa. Nykyään ne saattavat esimerkiksi lakata toimimasta kun tulee joku päivitys Google Playn tai Applen automaattipäivitysten kautta. Jos päivitykset estää sovellukselta niin sittenkin se saattaa lakata toimimasta kun joku turva-asetus kieltää sovelluksen toimisen päivitykset estettynä tai jos sovellus alkaa olla liian vanha versio. Samoin saattaa koko paska lakata toimimasta kun android versio päivittyy puhelimesta uuteen.

Onneksi maksukorttien lähimaksuominaisuus toimii kuitenkin hyvin nykyään. Jos ei toimi niin sitten lukee kortin älysirun kautta tai höylää magneettijuovaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 370
Mulla ei oo kyllä ollut yhtään ongelmia Nordea/Google Payn kanssa, mitä oon vuoden nyt käyttänyt. Pivo rinnalla, ja kyllä sekin ihan ok toimii.
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Itsellä tainnut alle puolet kerroista viime aikoina Pivolla maksut toimia, pyytää sammuttamaan näytön ym. mistä ei kuitenkaan ole hyötyä, eikä toimi myöskään vaikka Pivon avaisi valmiiksi, jotain geneeristä virhettä pukkaa ja Play-kaupan kommenttien perusteella en ole ainut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Ei ole ajantasalla. Maanantaina laajenee taas ja tuonne ei ole lisätty edes edellistä laajenemista.
Jossain tuolla myös lukee että maaliskuuhun mennessä kaikissa s ryhmän kaupoissa on mobilepay käytössä. Mutta jotenkin vähän epäilyttää kun aika monessa paikkaa ei vielä ole ja huomenna tuskin kaikkia saa asennettua?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
No on kyllä saatana. ABCllä koitin maksaa ja oli isot tarrat MobilePaylla maksamisesta ja bluetooth kuvake maksulaitteessa.

Paskat se mitään toiminut. BT päällä ja location päällä. Tuli vaan nolo olo kassalla ku taakse alkoi jonoa muodostumaan ja minä, että nytpä vaan vähän puhelinta vilautan tuossa.

Miksi sitä ei voinut tehdä NFCllä, kun se tuntuu toimivan paremmin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
121
Ei ole ajantasalla. Maanantaina laajenee taas ja tuonne ei ole lisätty edes edellistä laajenemista.
Vai niin. Sehän on erikoista, kun kyseessä on S-ryhmän erikseen tekemä sivu.

Kun nyt kerran tunnut asiasta syystä tai toisesta jotain tietävän, niin voisitko sanoa onko tätä laajentumista tapahtunut Tampereella. Minä en tiedä muita kuin nuo kartan liikkeet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 197 274
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom