Uusi prosessori, vai...?

santsikuppi

Astabiili värähtelijä
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Noniin, nyt on pulma.
Mitä arvon io-techiläiset on mieltä?
Onko järkevämpää päivittää ryzen alustaan ja pitää vanhat hd 7850 koneessa, jotka sitten päivittää joskus.

Vai pitäisikö päivittää näytönohjaimet rx580 tai 56 vegaan, ja kenties "päivittää" prosessori fx 8350seen, tuon saisi halavalla jimmsiltä ja oikeastaan ainut järki tuossa olisi se, että saisi uudet käskykannat käyttöön mitä tossa nykyisessä thubanissa ei ole..

Olen pienellä budjetilla (noin 350€) päivittämässä, joten ei mahdollista ostaa kaikki uusiksi.

Nykyinen kone, msi 970 gaming, thuban 1600t 3.8ghz, 16GB ddr3 1600 mhz cl9, 2 x hd 7850.

Olisi hauska pelata Metro exodus ja Dirt rally 2.0 ja muita uusia pelejä suht ok grafiikka asetuksilla.

edit:lisätty muistin määrä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 805

santsikuppi

Astabiili värähtelijä
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Itse kattelin tuota aorus ohjainta, mutta taitaa olla XTX eikä XTR versio, en tiedä (tutkinut) syvällisemmin kuinka paljon noilla on eroa.
Mutta muuten luulen että tarvitsen enemmän kuin 4GB muistia näytönohjaimelle, ilmeisesti ainakin Fallout 4 hyötyy suuremmasta muistista, saatan muistaa väärinkin.

Unohtuikin mainita että muistia on 16GB ja prosessorin jäähynä thermalright silver arrow.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 805
Itse kattelin tuota aorus ohjainta, mutta taitaa olla XTX eikä XTR versio, en tiedä (tutkinut) syvällisemmin kuinka paljon noilla on eroa.
Mutta muuten luulen että tarvitsen enemmän kuin 4GB muistia näytönohjaimelle, ilmeisesti ainakin Fallout 4 hyötyy suuremmasta muistista, saatan muistaa väärinkin.

Unohtuikin mainita että muistia on 16GB ja prosessorin jäähynä thermalright silver arrow.
Tässä on taas se, että jos on laittaa +50€, niin sitten on laittaa +130€ ja ostaa GTX 1660.
Asus GeForce GTX 1660 Ti Phoenix OC -näytönohjain, 6GB GDDR6 - 309,00€

Noidenkin hinnat tippuu alle 300€ ajan kanssa.

Nopeudeltaan tuo uusi kortti on jossain Vegan ja RX 590:n välissä, Nvidialta noin GTX 1070.

--

Menee vielä budjettiin 380€, jos myyt vanhat osat pois.. Kyllä joku maksaa sinulle niistä 7850:stä ainakin parikymppiä/kpl..
 

santsikuppi

Astabiili värähtelijä
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Tässä tullut pähkäiltyä ja tilasinkin jo FX 8350 prosessorin, mutta onneksi verkkokaupassa olivat hitaita ja ehdin perua tilauksen.
Tarkemmin ajatellen ei kannata päivittää enää AM3+ kannalle, vaikka halapa ois ollutkin tuo prosessori ja hauskahan se olisi ollut päästä räpläämään ja kellottelemaan, niin kaivoon olisi rahat mennyt.

Päädyin siihen, että mielummin säästän vähän lisää ja siirryn luultavimmin AM4 alustalle, kenties odotan Zen2 julkaisuun, oli miten oli Zen 1 tai 2 niin tehohyppäys tulee olemaan huomattava verrattuna nykyiseen.

Jotain piti kuitenkin saada päivittää joten tuli hankittua Sapphire RX580 4GB Nitro+ jolla luulisi pärjäävän jonkin aikaa taas.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itse olisin ostanut suoraan ton 1660ti:n tai sitten vega 56:n ja myöhemmin 8350:n jos halvalla olisi saanut.Se ryzen 3000+uusi piirisarja julkaistaan n2kk kuluttua.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 290
Itse ottaisin tuossa tilanteessa käytetyn FX 8320, 8350 tai 8370:n ja sille pariksi joko uutta RX 580:stä tai mielummin käytettyä RX 480.

Näin saat halvalla paljon poweria. Noi 8-ydin FX:t ovat nykypeleissä yllättävän hyviä. Vaikka eihän niillä mitään ennätyksiä rikota, mutta ovat aivan riittäviä pelaamiseen (ja video editointiin) ja ovat paljon parempia kuin niiden maine on.
 

santsikuppi

Astabiili värähtelijä
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Jaa-a, katsoinkin sun FX videon Zetteri, se oli oikeastaan yksi syy miksi aloin miettimään FX prosessoreita vielä näin myöhään niiden elinkaarta. Noissa mietityttää eniten minimi FPS joka on aika heikko mielestäni.
Voisihan tuota vielä miettiä uudemman kerran ja kenties hankkia tosiaan käytetyn FX, tuntuu että niitä ei vaan ole niin paljon myynnissä. Ja jos on, niin pyynti on melkein uuden hinta.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Säästät rahaa ja ostat uudet osat niin tulee enemmän käyttövuosia ja tehoa ja ei harmita. Vanhoista osista varmaa jonkun pennin saapi. itekki pohdin samoja asioita aikoinaa ja ostin rusina setin ja sillä menty ja mennää viel useampi vuosi. Ei kaduta.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Ostaisin varmaankin i5 9400F ja sille halvin lauta, ennemmin kuin Ryzeniä. Suunnilleen tasan 200e koko hoito halvimman lankun kera.

edit: Saksanmualta ~220e pitäis riittää kirkkaasti normihinnoin.
 
Viimeksi muokattu:

santsikuppi

Astabiili värähtelijä
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Ostaisin varmaankin i5 9400F ja sille halvin lauta, ennemmin kuin Ryzeniä. Suunnilleen tasan 200e koko hoito halvimman lankun kera.

edit: Saksanmualta ~220e pitäis riittää kirkkaasti normihinnoin.
Mjooh, kyllä toi on hyvä prosessori, hyvin on tasoissa 2600X kanssa. Mutta tuohon vielä 16GB DDR4 muistia päälle niin lähelle tai yli 300€ menee, niin ja ylikellotus ja säätäminen on jee jee, joten en voi harkita ostavani mitään lukittua suoritinta.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
no näitä amd rusinan haukkujia nyt on liikenteessä aina fanboys are real.. Mutta siis amd on budjetti ystävällinen ratkaisu ja siksi itse päädyin siihen. Toki 2600 tai 2600x on hemmetin moinen hyppy jo tosta sun nykyisestäkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 415
Viestejä
4 147 850
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom