WLAN pätkäisee kerran joka bootin jälkeen

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Eli joka kerta koneen käynnistyksen jälkeen, muutaman minuutin kuluttua, WLAN nettiyhteys katkeaa. Ja yhdistyy heti kun katkaisen yhteyden ja yhdistän uudelleen (disconnect --> connect). Tämän jälkeen yhteys toimii ongelmitta kuinka pitkään tahansa.
Joskus kone on herjannut että toisella koneella lähiverkossa on sama ip, mutta tämä on tullut hyvin harvoin. Olen nyt reitittimen DHCP asetuksista asettanut muille laitteille eri ip-alueen ja tälle koneelle kiinteän ip:n eikä ainakaan vielä tuota herjaa ole tullut, joten ei varmaan liity tähän ongelmaan.
Muut koneet, telkut, chromecastit ja puhelimet yms. toimii ongelmitta. Itse epäilen että koneen USB pätkäisee hetkeksi. Käytössä siis Asus USB N-13 adapteri, olen lainannut toisesta koneesta samanlaisen ja ongelma säilyi. Ajuri näyttäisi olevan uusin.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Kahta eri USB-wlan tikkua käyttäneenä tulin siihen lopputulokseen että ne ei vaan toimi luotettavasti ja vedin yhteyden kaapelilla.
En sitten tiedä olisiko sisäiset wlan-kortit paremmin toimivia...

Oli siis satunnaista yhteyden pätkimistä ja katkeamista. Windowsin ongelmien vianmääritys nollasi aina langattoman sovittimen ja taas toimi x aikaa. Muissa langattomissa laitteissa en ole havainnut mitään pätkimistä.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Itselläni tekee aivan samaa. Minulla on käytössä TP-Link Archer T6E, eli sisäinen verkkokortti. Ei ole kauheasti haitannut, mutta ärsyttävä toki. Tähän kuulisin kyllä mielelläni vastauksen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 077
Viestejä
4 190 871
Jäsenet
70 858
Uusin jäsen
Moomin

Hinta.fi

Ylös Bottom